Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
t.imi
addikt
Felül van a generátor? De xar egy megoldás!
Szoszo94
őstag
Az a baj, hogy ma már az nem számít soknak. Off autó mióta csak hétvégi, azóta én is nagyjából beleférek vele a 100e-be, viszont a melóba járós mk2 Mégane a jó fogyasztás ellenére is többet kivesz a zsebből
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Zol01
tag
Hamarosan érkezik egy “állítólagosan” nagyon rossz börben lévő. Múltkor már nyugtatgattam hogy nemsokára megy doktor bácsihoz, addig legyen erős és tartson ki.
polonic
félisten
Szerintem nagyon sok. Nem tudom mennyi lehet a kereset. De ha még nettó 1 millió is meg van, még akkor is kurvasok a mondjuk 150 ezres üzemanyag költség, a fizetés 15 %-a . És akkor még nem csináltál semmi mást az autóval, csak etetted.
Nem is járok vele melóba. Bicaj, tömegközlekedés vagy gyalog, amikor be kell menni.
Nekem egy tank gázolaj van havonta. Előfordulhat néha kettő is.
[ Szerkesztve ]
files32
tag
Talán ez: [link]
A lagunávan ugyan ezen felhasználás, nekem is kb. 2 tank gázolaj volt, az is 70.000ft környéke...
Ha a használod az autót, akkor tankolni kell, ez ilyen.
Nekem havi szinten csak a munkába járás ~1300 km.
Na meg az az igazság, hogy szinte még sz@rni is autóval megyek, főleg amióta gyerek van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Gombinyó
őstag
Drága a benya.
Amúgy nálunk a cégnél akinek nincs céges kocsi annak 45 ft-ot térítenek kilométerenként a bejárásra bejelentett lakhelytől, az kb fedezi is, ha nem V8-al járkálsz. Ha magán utakra megy el ennyi az itthon tényleg sok lehet, de minden élethelyzet függő.
[ Szerkesztve ]
Szoszo94
őstag
És polonic:
Munkába havi 5000km (±pici), annyi ebben a csalás, hogy ketten járunk és az autó fenntartási költségeinek felét kolléga fizeti. Pontosabban hárman járunk, de a harmadik srácnak is van melósjárata, így heti 1-2 alkalommal ő visz minket. A Lexus pedig azért van, hogy hétvégente ki tudjunk mozdulni, ha épp nincs munka, illetve azt szeretem is vezetni. Anyósékhoz havi egyszer leugrani (700km oda-vissza), elmenni kirándulni, vagy csak leugrani szerpentinre egyet, elmenni találkozóra, ilyesmik - tehát a kikapcsolódásra van. Ezzel pedig sokan vannak így, nyilván munkába járni vastagon nem érné meg vele.
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Ezen a mi éri és mi nem éri meg dolgon annó nagyon sokat agyaltam.
Ami biztos, hogy naponta minimum 2 órát töltök az autóban, csak a munkábajárás miatt.
Már pedig azt egy olyan autóban szeretném tölteni, ami minden igényemet kielégíti.
Természetesen egy 1.5dci megane/talisman jó lehetett volna, csak akkor kellett volna mellé egy másik, harapósabb autó.
2 autót fenntartani ilyen felhasználásra, az luxus.
Így jött az ötlet, hogy akkor bevállalok egy tubo benzinest, ami a többi igényemet is kielégíti.
Viszont így a napi fogyasztás, az erősebb...
Annó már leírtam, hogy amikor ezt az autót megvettem, ott a racionalitásnak nem sok helye volt, ez szívből jövő választás volt. egyszer élünk
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Szoszo94
őstag
Nálam a Lexus adott volt, eladni nem terveztem, nem tudnék mit venni helyette értelmes áron ami legalább ennyire teljesítené az elvárásaimat. Viszont jött a munkahelyváltás, erre a futásra pedig a fenntartása nem lenne kifizetődő (gumi, fék, olaj, hogy csak az apróbb dolgokat említsem a fogyasztás mellett). Így kapóra jött az ismerős eladó Mégane-ja jó állapotban, 2/3 áron, ezért lett második autóm. Ha nem lett volna a Lexus, akkor én is úgy gondolkoztam volna, hogy legyen valami mindenes Na de befejeztem az offot, mert jön a topik gazda és....oh wait
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Hogy legyen aktuális autós téma is.
Vasárnap, pályán hazafele kiírt valami olyasmit az autó, hogy : "túlmelegedett a motor, azonnal állítsam le, mert elromlik a motor" , olaj visszajelző, piros stop, teljesítményt visszavette.
Leálltam, leállít, olaj, hűtővíz csekkol (az üzenet megjelenésekor is középpen állt a vízhőfok), szintek rendben, visszaindít, hibaüzenet eltűnt, autó működik.
Most adtam le a renaultban, állítólag létezik valami szoftveres galiba, ami tud ilyet, na majd kb. egy óra múlva meglátjuk, hogy mi a konklúzió.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Plero
tag
Nekem Berlinből hazafelé a Lengyel autópályán mondta az autó (Laguna 1. 1.9 dTi), hogy túlmelegedett a motor. Hőfokmérő a rendes helyen állt. Gyorsan leálltam megnéztem mindent a motortérben, csövek rendben nem kemények szárazság. Utána még egyszer valahol szlovákiában megint. Akkor is gyors ellenőrzés, de semmi. Itthon elvittem a szerelőhöz és kiderült egy hőmérséklet jeladó volt a hibás.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
rob210
Topikgazda
Ennek 2012 ben abbahagyták a gyártását, pedig a mai napig a legmegbízhatóbb kisköbcentis turbómotor.
Renault power
forceberg
veterán
Amiért jó és megbízható, lehet az kaszálja el a normák teljesítését...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
Csodálkozom, hogy még nem lett frissítve a software rajta.
Renault power
rob210
Topikgazda
Tibko8
senior tag
Sziasztok 2016-os Clio 4 grandtourhoz keresek olyan embert aki vonóhorgot felszerel Pest megyében tudtok ajánlani valakit?
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
Hát egy nagy semmi....
Diag nem talált semmit, tárolt hiba sincs, minden rendben az autóval.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
MasterMark
titán
Jó kép. (Nem. )
Switch Tax
Josi
aktív tag
Sziasztok!
Autómon megjelent a 30 nap múlva szerviz esedékes. Tudom én ezt törölni?
Renault Fluence 1.5dCi 2016.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
troll81
addikt
Sziasztok [link] erre van utángyártott megoldás esetleg? Twingo(1.2 75ps Quick schift 2005) váltója eldobta magát elvileg ezt írja hibára
iridium91
friss újonc
Üdvözlök mindenkit!
Kérdéssel fordulnék hozzátok! Böngésztem a fórumot, és egy több évvel ezelőtt már feljött, de akkor ki nem bontott témáról kérdeznék. Adott egy 2002-es 1,5 dCi Renault Thalia, 65LE. Évek óta fennálló probléma, hogy közlekedés közben felvillan az izzítás (hibajelzés). Kiolvasva, sajnos a kódja most fejből nincs meg, de ahogy akkor is írta itt a kolléga, "3-as henger túl erős égés". Hiba törléséig az izzítás világít, és blokkolja az izzítást is, így nyáron nagyon nehezen, télen még nehezebben indul csak be az autó.
Ami biztos: a hármas henger porlasztója le lett cserélve, fel lett tanítva, a hiba ugyanúgy, és ugyan az maradt.
Törlés után az autó pöccre indul, és tökéletesen jár, megy, húz, minden jó vele, de random időközönként újra bedobja a hibát, és törlésig megint nincs izzítás.
Valakinek van tippje hogy mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm a válaszokat!
rob210
Topikgazda
Izzítók mikor voltak cserélve?
Izzító relé mérve?
Renault power
MaXX81
tag
Üdvözlök mindenkit illő módon
Üzemanyag fogyasztással kapcsolatban érdeklődnék hogy mostanában az 5.7l-es átlagfogyasztás lecsökkent 5.4l-re sőt 5.3l-re is lemegy bár onnan gyorsan visszatér 5.4-re. Szóval ez egy pár hete kezdett így lemenni miután kb 1 hónapig 100as prémium benzint tankoltam. Lehet valamit kitisztított?
Napi 100 km megyek, hegyen-völgyön át, nincs autópálya a vezetési stílusom se változott meg ennyi idő alatt. 2000es 1.6 16v 107le meganról van szó.
Nordik
őstag
M2nel csak kerek összetartás állítható vagy dőlés is? Nagyon minimálisan eszi a külső szelet a jobb első kereknek.
LamerGyuri
senior tag
Ennyiért nem is drága.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Josi
aktív tag
Erre valami ötlet?
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
kisgyerek85
senior tag
Szia!
Gondolom hasonló eljárással tudod törülni mint a clio-nál.
[link]
MaXX81: Lehet az is közbejátszik, hogy a télből nyár lett és ilyenkor kevesebbet fogyasztanak a gépek. Cégesen látom én is, (csak én vezetem) télen 0,3-0,4L -el többet fogyaszt. Papucsokra se foghatom, mert 4 évszakoson járok.
MaXX81
tag
Az is igaz, tapasztaltam most télen 6l alá nem nagyon ment, bár tavaly cseréltem alapjárati motort, előtte 6 felett volt jóval a fogyasztás utána stagnált 5.7re és egész nyáron annyi volt szóval nekem nem egyértelmű miért ment most még az alá, nem mintha nem örülnék neki
MaXX81
tag
Még annyi hogy az normális ha így bejön a melegebb idő a motor teljes leállítása után (gyújtást is levéve) beindul a hűtőventillátor?
Nordik
őstag
Igen normális.
polonic
félisten
Mármint a motor leállíása után és a gyújtást is levéve, azután indul be?
Ilyet én még nem láttam. Olyat persze, hogy amíg járt a motor, akkor indult be, de leállítás után is működött még egy ideig. De hogy leállítás után induljon be...
Volt pár benzines autóm, egyiknél sem tapasztaltam még ezt. Ez egy rönó fícsör?
Nordik
őstag
Nekem nagy melegbe pályázás vagy egy hosszabb út után mindig megy a ventillator leallitas után. Utóhűtés gondolom. Ha bezárom az autót akkor is megy még egy darabig.
[ Szerkesztve ]
dugo_
veterán
Arra gondol, hogy leállítod, nem megy, majd pár perc múlva mégis bekapcsol. Nekem úgy rémlik, hogy a céges (dízel) VAG-ok is csinálnak ilyet, bár nem erre szoktam figyelni. Simán van akkora hőtehetetlensége a blokknak, hogy leállítás után a menetszél hiányában még kúszik felfelé a hőmérséklet.
[ Szerkesztve ]
MaXX81
tag
Igen, tehát kiszállok a kocsiból, lezárom, elsétálok, majd beindul a hűtőventillátor. Nekem is ez az érdekes hogy az előző facelift előtti megan ha levettem a gyújtást és közben ment a hűtőventillátor akkor leállt. Ennél meg önállóan beindul ha melege van.
MC Pite
veterán
Hogy kímélje a hűtőt (a megszűnt menetszelet kompenzálja) ez normális.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
MaXX81
tag
Köszönöm, akkor megnyugodtam. Mondjuk hajnalban mikor jöttem melóba nem volt olyan nagy hőség sőt felhőszakadás volt, illetve a hűtővíz is max szinten van.
MaXX81
tag
Köszönöm a választ neked is
vzsryl
nagyúr
Az valószínűleg DPF regenerálás lett volna a dízelnél, de nem tudta megcsinálni.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Predator2
addikt
Helló
Egy kis élménybeszámoló.
Mivel hidegben kicsit dadog az autó, kipróbáltam a Denso izzítógyertyákat, ami a hanyag szerelőm miatt kifújt. Szerencsére sikerült kiszedni őket. Alaposan körbejártam előtte a témát. Ezer ember, ezer kiszedési módszer javaslat. Beszéltem olyan szakikkal (2db) is akik kifúrják, ha netán beletörik, és sem a Bosch sem a Denso nem ajánlott részükről. A Bosch már berakás közben képes eltörni. Beru vagy az NGK-t ajánlották.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
rob210
Topikgazda
Hát ez típusfüggő, a tiédbe pont mehet a denso, beru.
Az ngk-val-én má szívtam meg .
A közös metszet így a beru 🤣
A kerámiazsír a lényeg! Akkor nem fúj ki és könnyebb lesz kiszedni is.
No meg a fészek feltakarítása!!!
Renault power
Kronos3000
senior tag
Thalia, 2003,16v. Radiátor csere óta minden nagyobb esőnél beázik, anyós lábtér, első ülés alatt, hátsó lábtér úszik. Lassan egy hónapja az erkélyen szárad, az anyós oldali szivacs, mert nem tudom visszatenni, mert kiszárad, beázik. Vettem ablaktörlő lehúzót, kitisztítottam az elejét, mondjuk nagyon nem volt mit, mert a szerelő cserekor kitakarította. Csomagtartót kipakoltam, csont száraz. Kéder csík mellett sem jön be, ott is száraz. A lábujj hegy magasságában lévő szivacsot ki sem kellett vennem, az is száraz. Kisebb esőt jól bírta, ma ismét szakadó esőben mentem dolgozni, és áll a víz. Help!
Wasabi...
Nordik
őstag
Rob esetleg tudsz erre mondani valamit?
iridium91
friss újonc
Szia!
Nemtudom, de már nem a gyári van benne. Az autó első tulajdnosos (aki én vagyok). Viszont ez a hibajelenség sok évvel és km-el a csere után jött ki.
Nem azért írom ezt mert okosnak gondolom magam, de szerintem ez nem lehet izzítási körbeli probléma mert amikor nincs a hibakód az autóban akkor pöccre indul akár -15 fokban is, illetve a hibát nem izzitáskor dobja, hanem menet közben, bőven üzemmeleg motornál.
rob210
Topikgazda
Érdekes jelenség.
A dupla tűzfal közötti esővíz elvezető nem dugult el?
Renault power
rob210
Topikgazda
Valami 🤣 hú de nagyon fáradt vagyok.
Na szóval a toronynál a szilent mozgatásával lehet minimálisan állítani, a 3 db. 13 as fejű csavart fellazítod és mivel ovális a furat ott lehet állítani picit.
De sokkal valószínűbb, hogy döglött a talpas a lengőkarban, azért terpeszt.
Renault power
Kronos3000
senior tag
rob210
Topikgazda
Az lesz az.
Renault power
Predator2
addikt
Helló
Clio2 esetében megszabad venni az utángyártott motortartó bakot/bakokat? Ha igen milyen márkát? Vagy csak a gyárit?
Kopog a jobb eleje az autónak, de csak nagyobb kátyú esetén, ami ebben a szerencsétlen országban elég gyakori. A futóművet átnézték, még rázópadon is volt, de mindent rendben találtak. Most egy másik szaki felvetette, hogy szerinte (már ha a futómű tényleg rendben van) akkor a motortartó bak lehet a ludas. De az 3-4 éve már cserélve volt, és én nem sokat használom az autót.
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<