Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
ΞΔGLΞ
nagyúr
Erről a löttyről mi a vélemény?
Nyáron lecseréltettem a hűtőrendszert és ez került bele, de nem tudom, hogy ez jó a Lagesz III-ba, inkább raknék bele FEBI, vagy SWAG GlaceolRXtypeD jelzésűt.
Egyébként a szervizkönyv alapján, kb 10 db A4-es útmutató van a lecseréléshez, ez teljesen végig kell játszani? Gondolom, a szerelők biztosan így csinálják/ták. Leereszti, feltölti és szarik rá...
Mindegy, a fent említett G12-es löttyről, szóval van-e tapasztalat?
rob210
Topikgazda
Én a totalra esküszöm mindenkinek azzal töltöm fel a kocsiját enyémben is az van soha nem volt rá panasz.
[ Szerkesztve ]
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Leirnád a menetét?
Gondolom csak nem kell végig zongorázni azt leírást betűről betűre...
Mágus2
Közösségépítő
Az elsőkből vennék 3-as lagunát DPF nélkül. 2010 utániakban mindegyikben lesz DPF, az meg városban nem a barátod.
[ Szerkesztve ]
Tom5
addikt
Sehol nem találok gyári EYQUEM gyertyát Megane1Ph2-be.1,4 16V K4JC750-es motorkód.
Az irják hiánycik. Lehetséges ez?
Ablakmosó szivattyúm is behalt....
Sanyo77
tag
Laguna 3 gázolajszűrő csere.
Nem sikerült lehúzni a csöveket. Nagyon nem akartam feszíteni, inkább kérdezek előtte.
3:58 nál mit csinál pontosan a bácsi? Egy pöcköt nyom be (én is próbáltam nem jött)? Egy csövön mindkét oldalon van ilyen?
Ha valaki leírná a részletes technikát megköszönném.
Mágus2
Közösségépítő
Az a pöcök egy villa, a tetejét kellmegnyomni a villának, befelé. A cső csatlakozóján van 3 rés, két kicsi és egy széles, a két kicsi a villa két szára a széles a teteje. Jó erősen be kell nyomni és közben húzni a csatlakozót lefelé.
Itt megnézheted, hogy lehet oldani. A csövek majdnem minden márkánál azonos csatlakozókkal vannak, szóval ne zavarjon, hogy egy golf van a videóban.
Josi
aktív tag
Én itt vettem:
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
orosziem81
tag
A 3-as lagesznál komolyan ilyen nehezen hozzáférhető helyen van a gázolajszűrő?
2-esnél csak felnyitom a motorházat, egy imbusz csavart kitekerek és már cserélem is.
forceberg
veterán
A kerék levétele nélkül lehet, hogy hozzá sem lehet férni... Én is cserélem lassan, de amúgy szerintem jobb az ilyeneket melegebb időben csinálni, kevésbé törékenyek a műanyagok.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
ΞΔGLΞ
nagyúr
Igen ott van, de nem nagy kunszt cserélni. Az idegesítő, hogy emiatt kerék le, védőlemez le, és fetrenghetsz az autó alatt, ha nincs oszlopos emelőd, vagy aknád. A másik oldalon meg a szervó tartály, ha nincs a mosótartály mellett. Nonszensz.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sanyo77
tag
A széles részt kell nyomni, és húzni közben a csövet.
Hétvégén megpróbálom.
Köszi a segítséget mindenkinek!
Ui.: Szar helyen van? Pollenszűrő cserénél a haver elátkozta az összes Francia tervezőt aki részt vett a projektben. 3x.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Pollenszűrő cserénél a haver elátkozta az összes Francia tervezőt aki részt vett a projektben. 3x.
Ráadásul megvan az esélye, hogy rosszul lesz berakva a 2db szürő, mert pontosan kell felnyomni a helyére, ha kicsit is rosszul van betéve, az máris érződik. Abból lehet észrevenni, hogy a ventilátor befúvása csökken, elég jelentősen. Tehát elzárja szinte a levegő útját. Talisman-ban meg már szinte gyerekjáték a csere. Elbaxni se lehet.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sanyo77
tag
Csak azt láttam, hogy repkednek a műanyagok a válla fölött hátra. Meg a szitkozódás.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nekem is emiatt sikerült eltörni azt a takarót. Most kötözővel van odafogatva. Így is oké, de remélem sikerül már ilyet szerezni valahonnét, mert ebben az országban, konkrétan nincs, nem rendelhető, etc...
gooool
őstag
Tudom, hogy sajnos azok már DPF-el jönnek, viszont nekem a napi 100km-emből 80-90 autóút, heti 1-2 alkalommal van maximum 10-15 perces dugózás, semmi egyéb.
Ezért mernék DPF-es autóba is beleülni, na meg minél fiatalabb konstrukcióba, bár a méter másodlagos, de azért 200ezer felettit nem nagyon akarnék (persze ha találok egy kihagyhatatlan ajánlatot, akkor nem az fog visszatartani tőle).
Üdv, Balázs
ΞΔGLΞ
nagyúr
Szerintem meg...
Soha ne azt nézd mennyi km van benne, hanem, hogy mennyire törődtek vele bizonyíthatóan.
Egy 300 ezres simán lenyomhat egy 100 alattit, ha mindig időben cseréltek rajta mindent és főleg pályán használták, mint az 50-100 ezres, amit főleg városban használtak és nagy ívben letojták, hogy az autó legalább friss olajért könyörgött.
Én állítom, hogy az én 286 ezret futott Lagunám, konkrétan új, de mindenben. Mindig idő előtt cserélve lett rajta minden. Olyan erős, hogy felszakítja maga mögött az aszfaltot és ráadásul dízelhez képest, tök kussban van.
Ami zavar, azt fentebb írtam, le akarom cserélni a hűtővizet, amit nyáron cseréltek, de valahogy akkor alszom nyugodtan, ha ezt (is) én csinálom.
Épp ma jöttek meg a TRW lengőkarok, mert én szilentekkel baszkurálni nem fogok, ezekben meg gyárilag benne vannak. És, ha a csere kész, akkor elől-hátul szinte új a futómű. Igaz, vagy 300 ezerbe van, de most úgy gurul, mint az álom.
Josi
aktív tag
És ha még a gyári van neked, akkor mindjárt vehetsz náluk hátsó híd keresztrudat is.
keresztrúd
Ennyi idős kocsinál már szépen elkorrodálhatott.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Tom5
addikt
Igen, múltkor mikor felemelték minden tök szép volt csak ez a keresztrúd volt tiszta rozsda.
Ennek mi szerepe van amúgy?
#32577792
törölt tag
Nem ismerem a 2.0dci hangját, de ha 1.5-t nézem, akkor minden csak nem csendes.
Szerintem menj vele, aztán egy benzinessel.
Josi
aktív tag
Állítólag a futóművet merevíti.
Nekem az előző vizsgán szóltak, hogy legközelebb nem fog azzal átmenni.
A gyertyákkal együtt rendeltem olyant is.
Februárban már nem fognak emiatt kötözködni.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
rob210
Topikgazda
Igen a futóművet merevíti.
Én megcsináltam zártszelvényből.
Gyerekek ma sikerült annyira blamálnom magam.
Elsüllyedtem szégyenemben.
Kormánymű javítás.
Kiszedtem a kocsi fél elejét.
Összerakásnál pedig sikerült a jobbos és balos külső kormányösszekötőt felcserélnem.
De ez nem volt elég, a kocsi pont nálam döntött úgy, hogy a szokásos légzsákhiba is előjön rajta. Pedig a kormányhoz magához nem is nyúltam. Pocsék érzés így visszaadni egy autót.
(Nem is került a tulajnak semmibe, az elvégzett munka.)
Renault power
kisninja
őstag
Hát áttudom érezni de fel a fejjel aki nem csinál semmit az nem is hibázik. Hoztak hozzám egy gépet javításra szegény családé.... Csak bedugtam a 230 as csatit azt durr a táp ekkor adta fel és alaplap kuka...
powered by: ®MAJORMÜVEK®
orosziem81
tag
Nagyon ritka a lelkiismeretes szakember.
Az itteni fórumozóknak, és a hozzád betévedő kuncsaftoknak pedig egy igazi ajándék, hogy foglalkozol a járgányokkal, problémákkal. (és nem az említett "ingyenmunkára" gondolok)
A rossz nap(ok) után jó fog jönni.
neil_mullen
aktív tag
Sziasztok!
A 2001-es tháliám (clio2) távirányítós kulcsa az elmult időben csak második vagy harmadik nyomásra nyitotta a kocsit. Az lett a vége hogy már nem is működik, annak ellenére hogy a piros led villog a tetején. Elemet cseréltem, rendellenességet nem találtam belül. Mit tanácsoltok? Ha veszek egy új kulcsot, a szárát átrakom a régiből, az immobilizert és a távirányítót át lehet programozni?
Köszi
Privát üzenetre illik válaszolni!!!
baluka6
aktív tag
Mivel az én közlekedési edényemről van szó, így gondoltam írok 1-2 sort.
Napi szinten autókkal foglalkozom, szervizeltetem őket stb.. van tapasztalatom a márka szervizekkel. Konkrétan Budapesten nem tudok mondani 1 normális Renault márkaszervizt sem. Szerintem Robi ritka korrekt ember, sőt.. a mai világban nem igazán találsz ilyet. Én továbbra is hozzád fogom hordani a hisztis francia k**vámat, ha meg utáltad ha nem!
Ja azt halkan jegyzem meg, hogy a Robi elég nagy francia kedvelő, de tegnap konkrétan azt mondta, hogy Ő gyújtja fel a kocsit!
rob210
Topikgazda
Pedig a kocsid számlájára csak a légzsák hiszti írható.
Mindegy épségben hazaértél, hangokat gondolom nem hallottál, mert amúgy minden ok, az összekötőket kell visszacserélnem, csak mikor.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
FEBI 26580 lett rendelve, mert glaceol rx type d-t ír a szerelési kézikönyv és a swag lett volna, ami még ezzel a minősítéssel bír. .. 6 flakont dobtam a kosárba, ami 9 liter, de 7.8 kell bele.
Mindegy.
A kérdés újra az, hogy betűről-betűre le kell zongorázni a lecserélést, tehát értem ezalatt, hogy szinte a turbó kábelétől a tkm tudja milyen kábelig le kell csatlakoztatni, majd egyenként nyitni a szelepeket, teljesen átmosni, majd az utolsó cseppet is, sűrített levegővel ki/felszárítani (csapvíz esetén, de van vagy 40 liter desztillált vizem, majd azzal átmosom), de kompresszorom is van.
Feltöltés után 1500-as fordulaton járatva...min 20 percig két venti bekapcsolást megvárni. Etc...
Ez csak egy kis részlet volt a sok közül , de ha ezek feleslegesek, én kihagynám, viszont, ha így van értelme, akkor így lesz megcsinálva. Szóval, azért kérdeztem, Te hogy szoktad csinálni, így, vagy valami lájtosabb verzióban?
[ Szerkesztve ]
Gabesz87
addikt
Ha netán van itt új Megane tulaj (1-2 -ről tudok régebből, a ti segítségeteket is megköszönöm), akinek a full LED lámpa van a kocsijában, mondja már meg, hogy a kanyarfény működik, felvillan a ködfényszóró? Mert nekem nem, és ezt kérdeztem is anno a szervízben, de abban maradtunk, hogy valószínűleg a LED-es lámpához nincs ez a feature, csak a normál halogénhez. Viszont tegnap láttam egy Megane-t, szintén LED-es lámpával, és nála működött a kanyarfény! Most nem tudom, hogy azért, mert újabb, és már beletették ezt a funkciót (nem ez lenne az egyetlen mondjuk, ami újabb Megane-okban már benne van, lásd pl. Android Auto alkalmazás), vagy az enyémmel van gáz, és nem működik jól? Annyira mondjuk nem zavar, nem akkor probléma, amivel ne tudnék együtt élni
(#54974) rsf
R-Link 2-t bezzeg b...nak frissíteni. Mintha el is felejtkeztek volna róla. 1 éve volt nekem hozzá rendszerfrissítés. Megnéztem store-on a térképet:
Updated on: 19/11/2015
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Az 1.5 dci hangját ne hasonlítsd a 2.0-hoz, mert (de ezt már írtam, volt nekem olyan is) jóval szebben és csendesebben jár. És főleg ne hasonlítsd egy benzineshez. Egyébként ezt is motorja válogatja. Hallottam én már 2.0dCi-t úgy zörögni csörögni, meg olyan hangos dízelre emlékeztető undorító járással, hogy ott helyben lehánytam volna.
pl próbáld meg, hogy liqui moly 5w-30 4400-ast raksz bele, de előtte "mosd ki a motort" ugyanennek a gyártónak a termékével, aztán lepődj meg, hogy még az 1.5-ös is mennyire megtudja hálálni és be tud kussolni. Nem lesz olcsó, de megéri.
[ Szerkesztve ]
Gabesz87
addikt
Most nézem a Renault honlapján, a Kadjarban pl. van kanyarkövető funkciós ködlámpa a LED Pure Vision mellett.
rob210
Topikgazda
Jah bocs csak a tegnapi nap kicsit elúsztam, nem válaszoltam.
A radiátor alsó csövét vedd le.
A termosztát házat vedd le, a termoszt vedd ki.
A kiegyenlítő tartályról a csövet vedd le.
Ezeket célszerű, mind felfogó edénybe lógatni.
Mert ömleni fog a lé.
Ha kifolyt a nagyja, akkor célszerű kompresszorral megfújatni.
Az öblögetést átmosást akkor szoktam megcsinálni, ha nem volt fűtés, ilyenkor trisós átmosás, vagy ha nem tiszta a leengedett, hűtőfolyadék. (rozsdás, keveredett valami előző lóléval.
Ha tisztán a fagyálót engeded le, akkor elég a kompresszor.
Aztán feltölt és valóban 2 vantillátor bekapcsolásig és a fűtés megérkezéséig, azaz légtelenítésig kell járatni.
Én világításra szoktam tenni, öreg szakitól tanultam, előbb bemelegszik és nem csak urban legend.
Renault power
rob210
Topikgazda
Diaggal bekapcsolható funkció.
A menetét nem tudom, mert nincs gyári diagom, de facebookon van egy srác aki csinált már nem egyet, nem kettőt.
[ Szerkesztve ]
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ok köszi!
Gabesz87
addikt
Úgyis van egy utam nemsoká a szervízbe (mivel fél éven belül harmadjára is belém jöttek), szóval megkérdezem majd. Ilyen "nem official" dolgokkal új autónál inkább nem kísérletezgetek.
ΞΔGLΞ
nagyúr
A termosztát házat vedd le, a termoszt vedd ki.
Ha már kiszedem, lehet ki is cserélem. Tulajdonképpen semmi baja, de két éves és direkt 82 fokon nyitót vettem a 89 helyett (elméletileg ezt írja "gyárinak" a szerviz, de mind a kettőt lehet bele venni), mert így nyáron még a venti hangját sem hallottam, hogy bekapcsolt volna. Hamar eléri az üzemi hőfokot, még mínuszokban is (kb 4-5km) és utána bebetonozva áll középen olyan fűtéssel, hogy alsógatyába is utazhatnék. Én nem is értem a 89 fokot, egyszerűen nem jó ennek a motornak se (főleg) nyáron, se télen.
89-nél mindig feljebb mutatott középnél és a venti is ment 30 fokokban, most meg a 40 fokoknál is, ha egyszer halottam bekapcsolni (letolt ablak mellett). Klíma nem játszik...Sajnos nem bírom a klímát.
rob210
Topikgazda
Jah a szakszervízben meg fogják neked indokolni, miért nem lehet csak úgy bekapcsolni
Renault power
ALgore2
tag
Ez jó kérdés!!!
Sajnos,ez is érint engem is!
Egyik kulcsom se nyitja már a kpzárat!
Josi
aktív tag
Elmész egy autóvillamossági szakemberhez, akinek vagy gyári diagja, és újra taníttatja a kulcsokat a computerrel.
Nekem kellett hozzá az immo kódja, amit márkaszerviztől lehet megtudni. (nekem a villamosságis intézte)
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
#32577792
törölt tag
Mint írtam, nem tudom, hogy annak milyen. Így nem is hasonlítottam, saját tapasztalatot írtam 1.5-el.
Hasonlítani miért ne lehetne benzint a dízelhez? Fontos neki a csendes üzem.
Egyébként az enyém csak akkor hangos, ha beindítom, ha nem, szépen kussol
Egyébiránt pedig azért javasoltam, hogy üljön bele mind a kettőbe menet közben. (Dízel vs benzin).
Olaj: majd ha esedékes lesz a csere, átgondolom ezt is. De ahogy látom, ajánlott a Total is. Eddig elfet használtam az összes Lagunámba.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Steven
addikt
rob210
Topikgazda
Jobban jársz ha most viszed a légkondishoz, mert tavasszal lesz 3-4 hetes várakozási idő.
Renault power
Steven
addikt
Köszi mindenki ezt mondja... ,de mindig motorozok március 15- től...nekem addig kell a kocsi napi szinten , utána tőlem egy hónapig is ülhetnek rajta
egyébként tök fura... alján sehol nem láttam rozsdát ellenben a dobbal ... mondjuk inkább ez mint az alja bárhol...
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
TayRol
veterán
akkor minek vettél cabriot?
rob210
Topikgazda
A dob azért rohad el, mert a hideg meleg hatás fokozottan gyilkolja, ráadásul belülről is eszi a pára.
Renault power
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care