-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steven
addikt
válasz rob210 #55046 üzenetére
Köszi mindenki ezt mondja... ,de mindig motorozok március 15- től...nekem addig kell a kocsi napi szinten , utána tőlem egy hónapig is ülhetnek rajta
egyébként tök fura... alján sehol nem láttam rozsdát ellenben a dobbal ... mondjuk inkább ez mint az alja bárhol...
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
#32577792
törölt tag
Mint írtam, nem tudom, hogy annak milyen. Így nem is hasonlítottam, saját tapasztalatot írtam 1.5-el.
Hasonlítani miért ne lehetne benzint a dízelhez? Fontos neki a csendes üzem.
Egyébként az enyém csak akkor hangos, ha beindítom, ha nem, szépen kussol
Egyébiránt pedig azért javasoltam, hogy üljön bele mind a kettőbe menet közben. (Dízel vs benzin).
Olaj: majd ha esedékes lesz a csere, átgondolom ezt is. De ahogy látom, ajánlott a Total is. Eddig elfet használtam az összes Lagunámba. -
Josi
senior tag
válasz neil_mullen #55028 üzenetére
Elmész egy autóvillamossági szakemberhez, akinek vagy gyári diagja, és újra taníttatja a kulcsokat a computerrel.
Nekem kellett hozzá az immo kódja, amit márkaszerviztől lehet megtudni. (nekem a villamosságis intézte)''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
ALgore2
tag
válasz neil_mullen #55028 üzenetére
Ez jó kérdés!!!
Sajnos,ez is érint engem is!
Egyik kulcsom se nyitja már a kpzárat! -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #55035 üzenetére
A termosztát házat vedd le, a termoszt vedd ki.
Ha már kiszedem, lehet ki is cserélem. Tulajdonképpen semmi baja, de két éves és direkt 82 fokon nyitót vettem a 89 helyett (elméletileg ezt írja "gyárinak" a szerviz, de mind a kettőt lehet bele venni), mert így nyáron még a venti hangját sem hallottam, hogy bekapcsolt volna. Hamar eléri az üzemi hőfokot, még mínuszokban is (kb 4-5km) és utána bebetonozva áll középen olyan fűtéssel, hogy alsógatyába is utazhatnék. Én nem is értem a 89 fokot, egyszerűen nem jó ennek a motornak se (főleg) nyáron, se télen.
89-nél mindig feljebb mutatott középnél és a venti is ment 30 fokokban, most meg a 40 fokoknál is, ha egyszer halottam bekapcsolni (letolt ablak mellett). Klíma nem játszik...Sajnos nem bírom a klímát. -
rob210
Topikgazda
Jah bocs csak a tegnapi nap kicsit elúsztam, nem válaszoltam.
A radiátor alsó csövét vedd le.
A termosztát házat vedd le, a termoszt vedd ki.
A kiegyenlítő tartályról a csövet vedd le.
Ezeket célszerű, mind felfogó edénybe lógatni.
Mert ömleni fog a lé.
Ha kifolyt a nagyja, akkor célszerű kompresszorral megfújatni.
Az öblögetést átmosást akkor szoktam megcsinálni, ha nem volt fűtés, ilyenkor trisós átmosás, vagy ha nem tiszta a leengedett, hűtőfolyadék. (rozsdás, keveredett valami előző lóléval.
Ha tisztán a fagyálót engeded le, akkor elég a kompresszor.
Aztán feltölt és valóban 2 vantillátor bekapcsolásig és a fűtés megérkezéséig, azaz légtelenítésig kell járatni.
Én világításra szoktam tenni, öreg szakitól tanultam, előbb bemelegszik és nem csak urban legend.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #55023 üzenetére
Az 1.5 dci hangját ne hasonlítsd a 2.0-hoz, mert (de ezt már írtam, volt nekem olyan is) jóval szebben és csendesebben jár. És főleg ne hasonlítsd egy benzineshez. Egyébként ezt is motorja válogatja. Hallottam én már 2.0dCi-t úgy zörögni csörögni, meg olyan hangos dízelre emlékeztető undorító járással, hogy ott helyben lehánytam volna.
pl próbáld meg, hogy liqui moly 5w-30 4400-ast raksz bele, de előtte "mosd ki a motort" ugyanennek a gyártónak a termékével, aztán lepődj meg, hogy még az 1.5-ös is mennyire megtudja hálálni és be tud kussolni. Nem lesz olcsó, de megéri.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
veterán
Ha netán van itt új Megane tulaj (1-2 -ről tudok régebből, a ti segítségeteket is megköszönöm), akinek a full LED lámpa van a kocsijában, mondja már meg, hogy a kanyarfény működik, felvillan a ködfényszóró? Mert nekem nem, és ezt kérdeztem is anno a szervízben, de abban maradtunk, hogy valószínűleg a LED-es lámpához nincs ez a feature, csak a normál halogénhez. Viszont tegnap láttam egy Megane-t, szintén LED-es lámpával, és nála működött a kanyarfény! Most nem tudom, hogy azért, mert újabb, és már beletették ezt a funkciót (nem ez lenne az egyetlen mondjuk, ami újabb Megane-okban már benne van, lásd pl. Android Auto alkalmazás), vagy az enyémmel van gáz, és nem működik jól? Annyira mondjuk nem zavar, nem akkor probléma, amivel ne tudnék együtt élni
(#54974) rsf
R-Link 2-t bezzeg b...nak frissíteni. Mintha el is felejtkeztek volna róla. 1 éve volt nekem hozzá rendszerfrissítés. Megnéztem store-on a térképet:
Updated on: 19/11/2015[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #55002 üzenetére
FEBI 26580 lett rendelve, mert glaceol rx type d-t ír a szerelési kézikönyv és a swag lett volna, ami még ezzel a minősítéssel bír. .. 6 flakont dobtam a kosárba, ami 9 liter, de 7.8 kell bele.
Mindegy.
A kérdés újra az, hogy betűről-betűre le kell zongorázni a lecserélést, tehát értem ezalatt, hogy szinte a turbó kábelétől a tkm tudja milyen kábelig le kell csatlakoztatni, majd egyenként nyitni a szelepeket, teljesen átmosni, majd az utolsó cseppet is, sűrített levegővel ki/felszárítani (csapvíz esetén, de van vagy 40 liter desztillált vizem, majd azzal átmosom), de kompresszorom is van.
Feltöltés után 1500-as fordulaton járatva...min 20 percig két venti bekapcsolást megvárni. Etc...Ez csak egy kis részlet volt a sok közül , de ha ezek feleslegesek, én kihagynám, viszont, ha így van értelme, akkor így lesz megcsinálva. Szóval, azért kérdeztem, Te hogy szoktad csinálni, így, vagy valami lájtosabb verzióban?
[ Szerkesztve ]
-
baluka6
aktív tag
válasz rob210 #55025 üzenetére
Mivel az én közlekedési edényemről van szó, így gondoltam írok 1-2 sort.
Napi szinten autókkal foglalkozom, szervizeltetem őket stb.. van tapasztalatom a márka szervizekkel. Konkrétan Budapesten nem tudok mondani 1 normális Renault márkaszervizt sem. Szerintem Robi ritka korrekt ember, sőt.. a mai világban nem igazán találsz ilyet. Én továbbra is hozzád fogom hordani a hisztis francia k**vámat, ha meg utáltad ha nem!
Ja azt halkan jegyzem meg, hogy a Robi elég nagy francia kedvelő, de tegnap konkrétan azt mondta, hogy Ő gyújtja fel a kocsit!
-
neil_mullen
aktív tag
Sziasztok!
A 2001-es tháliám (clio2) távirányítós kulcsa az elmult időben csak második vagy harmadik nyomásra nyitotta a kocsit. Az lett a vége hogy már nem is működik, annak ellenére hogy a piros led villog a tetején. Elemet cseréltem, rendellenességet nem találtam belül. Mit tanácsoltok? Ha veszek egy új kulcsot, a szárát átrakom a régiből, az immobilizert és a távirányítót át lehet programozni?
Köszi
Privát üzenetre illik válaszolni!!!
-
-
rob210
Topikgazda
Igen a futóművet merevíti.
Én megcsináltam zártszelvényből.Gyerekek ma sikerült annyira blamálnom magam.
Elsüllyedtem szégyenemben.
Kormánymű javítás.
Kiszedtem a kocsi fél elejét.
Összerakásnál pedig sikerült a jobbos és balos külső kormányösszekötőt felcserélnem.De ez nem volt elég, a kocsi pont nálam döntött úgy, hogy a szokásos légzsákhiba is előjön rajta. Pedig a kormányhoz magához nem is nyúltam. Pocsék érzés így visszaadni egy autót.
(Nem is került a tulajnak semmibe, az elvégzett munka.)Renault power
-
Josi
senior tag
-
Josi
senior tag
És ha még a gyári van neked, akkor mindjárt vehetsz náluk hátsó híd keresztrudat is.
keresztrúdEnnyi idős kocsinál már szépen elkorrodálhatott.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gooool #55018 üzenetére
Szerintem meg...
Soha ne azt nézd mennyi km van benne, hanem, hogy mennyire törődtek vele bizonyíthatóan.
Egy 300 ezres simán lenyomhat egy 100 alattit, ha mindig időben cseréltek rajta mindent és főleg pályán használták, mint az 50-100 ezres, amit főleg városban használtak és nagy ívben letojták, hogy az autó legalább friss olajért könyörgött.
Én állítom, hogy az én 286 ezret futott Lagunám, konkrétan új, de mindenben. Mindig idő előtt cserélve lett rajta minden. Olyan erős, hogy felszakítja maga mögött az aszfaltot és ráadásul dízelhez képest, tök kussban van.
Ami zavar, azt fentebb írtam, le akarom cserélni a hűtővizet, amit nyáron cseréltek, de valahogy akkor alszom nyugodtan, ha ezt (is) én csinálom.
Épp ma jöttek meg a TRW lengőkarok, mert én szilentekkel baszkurálni nem fogok, ezekben meg gyárilag benne vannak. És, ha a csere kész, akkor elől-hátul szinte új a futómű. Igaz, vagy 300 ezerbe van, de most úgy gurul, mint az álom. -
gooool
őstag
válasz Mágus2 #55004 üzenetére
Tudom, hogy sajnos azok már DPF-el jönnek, viszont nekem a napi 100km-emből 80-90 autóút, heti 1-2 alkalommal van maximum 10-15 perces dugózás, semmi egyéb.
Ezért mernék DPF-es autóba is beleülni, na meg minél fiatalabb konstrukcióba, bár a méter másodlagos, de azért 200ezer felettit nem nagyon akarnék (persze ha találok egy kihagyhatatlan ajánlatot, akkor nem az fog visszatartani tőle).Üdv, Balázs
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Sanyo77 #55013 üzenetére
Pollenszűrő cserénél a haver elátkozta az összes Francia tervezőt aki részt vett a projektben. 3x.
Ráadásul megvan az esélye, hogy rosszul lesz berakva a 2db szürő, mert pontosan kell felnyomni a helyére, ha kicsit is rosszul van betéve, az máris érződik. Abból lehet észrevenni, hogy a ventilátor befúvása csökken, elég jelentősen. Tehát elzárja szinte a levegő útját. Talisman-ban meg már szinte gyerekjáték a csere. Elbaxni se lehet.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #55009 üzenetére
Igen ott van, de nem nagy kunszt cserélni. Az idegesítő, hogy emiatt kerék le, védőlemez le, és fetrenghetsz az autó alatt, ha nincs oszlopos emelőd, vagy aknád. A másik oldalon meg a szervó tartály, ha nincs a mosótartály mellett. Nonszensz.
-
veterán
válasz orosziem81 #55009 üzenetére
A kerék levétele nélkül lehet, hogy hozzá sem lehet férni... Én is cserélem lassan, de amúgy szerintem jobb az ilyeneket melegebb időben csinálni, kevésbé törékenyek a műanyagok.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Sanyo77 #55006 üzenetére
Az a pöcök egy villa, a tetejét kellmegnyomni a villának, befelé. A cső csatlakozóján van 3 rés, két kicsi és egy széles, a két kicsi a villa két szára a széles a teteje. Jó erősen be kell nyomni és közben húzni a csatlakozót lefelé.
Itt megnézheted, hogy lehet oldani. A csövek majdnem minden márkánál azonos csatlakozókkal vannak, szóval ne zavarjon, hogy egy golf van a videóban.
-
Sanyo77
tag
Laguna 3 gázolajszűrő csere.
Nem sikerült lehúzni a csöveket. Nagyon nem akartam feszíteni, inkább kérdezek előtte.
3:58 nál mit csinál pontosan a bácsi? Egy pöcköt nyom be (én is próbáltam nem jött)? Egy csövön mindkét oldalon van ilyen?
Ha valaki leírná a részletes technikát megköszönném. -
Tom5
addikt
Sehol nem találok gyári EYQUEM gyertyát Megane1Ph2-be.1,4 16V K4JC750-es motorkód.
Az irják hiánycik. Lehetséges ez?
Ablakmosó szivattyúm is behalt.... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Erről a löttyről mi a vélemény?
Nyáron lecseréltettem a hűtőrendszert és ez került bele, de nem tudom, hogy ez jó a Lagesz III-ba, inkább raknék bele FEBI, vagy SWAG GlaceolRXtypeD jelzésűt.Egyébként a szervizkönyv alapján, kb 10 db A4-es útmutató van a lecseréléshez, ez teljesen végig kell játszani? Gondolom, a szerelők biztosan így csinálják/ták. Leereszti, feltölti és szarik rá...
Mindegy, a fent említett G12-es löttyről, szóval van-e tapasztalat?
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- BestBuy ruhás topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Spórolós topik
- A Keychron K2 HE rapid trigger billentyűzet tesztje
- Politika
- Asztalos klub
- További aktív témák...