Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#55001) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Erről a löttyről mi a vélemény?
Nyáron lecseréltettem a hűtőrendszert és ez került bele, de nem tudom, hogy ez jó a Lagesz III-ba, inkább raknék bele FEBI, vagy SWAG GlaceolRXtypeD jelzésűt.

SWAG

Egyébként a szervizkönyv alapján, kb 10 db A4-es útmutató van a lecseréléshez, ez teljesen végig kell játszani? Gondolom, a szerelők biztosan így csinálják/ták. Leereszti, feltölti és szarik rá...

Mindegy, a fent említett G12-es löttyről, szóval van-e tapasztalat?

(#55002) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#55001) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én a totalra esküszöm mindenkinek azzal töltöm fel a kocsiját enyémben is az van soha nem volt rá panasz.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#55003) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#55002) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Leirnád a menetét? :R
Gondolom csak nem kell végig zongorázni azt leírást betűről betűre...

(#55004) Mágus2 válasza gooool (#55000) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az elsőkből vennék 3-as lagunát DPF nélkül. :K 2010 utániakban mindegyikben lesz DPF, az meg városban nem a barátod.

[ Szerkesztve ]

(#55005) Tom5


Tom5
addikt

Sehol nem találok gyári EYQUEM gyertyát Megane1Ph2-be.1,4 16V K4JC750-es motorkód.
Az irják hiánycik. Lehetséges ez? :F
Ablakmosó szivattyúm is behalt.... :(((

(#55006) Sanyo77


Sanyo77
tag

Laguna 3 gázolajszűrő csere.

Nem sikerült lehúzni a csöveket. Nagyon nem akartam feszíteni, inkább kérdezek előtte.

[link]

3:58 nál mit csinál pontosan a bácsi? Egy pöcköt nyom be (én is próbáltam nem jött)? Egy csövön mindkét oldalon van ilyen?
Ha valaki leírná a részletes technikát megköszönném.

(#55007) Mágus2 válasza Sanyo77 (#55006) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az a pöcök egy villa, a tetejét kellmegnyomni a villának, befelé. A cső csatlakozóján van 3 rés, két kicsi és egy széles, a két kicsi a villa két szára a széles a teteje. Jó erősen be kell nyomni és közben húzni a csatlakozót lefelé.

Itt megnézheted, hogy lehet oldani. A csövek majdnem minden márkánál azonos csatlakozókkal vannak, szóval ne zavarjon, hogy egy golf van a videóban.

(#55008) Josi válasza Tom5 (#55005) üzenetére


Josi
aktív tag

Én itt vettem:

RFN58LZ

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#55009) orosziem81 válasza Sanyo77 (#55006) üzenetére


orosziem81
tag

A 3-as lagesznál komolyan ilyen nehezen hozzáférhető helyen van a gázolajszűrő?

2-esnél csak felnyitom a motorházat, egy imbusz csavart kitekerek és már cserélem is.

(#55010) forceberg válasza orosziem81 (#55009) üzenetére


forceberg
veterán

A kerék levétele nélkül lehet, hogy hozzá sem lehet férni... Én is cserélem lassan, de amúgy szerintem jobb az ilyeneket melegebb időben csinálni, kevésbé törékenyek a műanyagok.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#55011) ΞΔGLΞ válasza orosziem81 (#55009) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Igen ott van, de nem nagy kunszt cserélni. Az idegesítő, hogy emiatt kerék le, védőlemez le, és fetrenghetsz az autó alatt, ha nincs oszlopos emelőd, vagy aknád. A másik oldalon meg a szervó tartály, ha nincs a mosótartály mellett. Nonszensz.

(#55012) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Bár nem tudom milyen motorról van szó, de a 2.0dCi K9K és az M9R motoroknál így kell cserélni...


(#55013) Sanyo77 válasza Mágus2 (#55007) üzenetére


Sanyo77
tag

A széles részt kell nyomni, és húzni közben a csövet.

Hétvégén megpróbálom.

Köszi a segítséget mindenkinek!

Ui.: Szar helyen van? Pollenszűrő cserénél a haver elátkozta az összes Francia tervezőt aki részt vett a projektben. 3x.
:DD :DDD :)) :)) :N

(#55014) ΞΔGLΞ válasza Sanyo77 (#55013) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Pollenszűrő cserénél a haver elátkozta az összes Francia tervezőt aki részt vett a projektben. 3x.

Ráadásul megvan az esélye, hogy rosszul lesz berakva a 2db szürő, mert pontosan kell felnyomni a helyére, ha kicsit is rosszul van betéve, az máris érződik. Abból lehet észrevenni, hogy a ventilátor befúvása csökken, elég jelentősen. Tehát elzárja szinte a levegő útját. Talisman-ban meg már szinte gyerekjáték a csere. Elbaxni se lehet.

(#55015) ΞΔGLΞ válasza Sanyo77 (#55013) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ha esetleg kell valakinek (Laguna III tulaj), akkor itt a sorrend a pollen cseréhez. A 11-es képen lévő műanyag takaró füleit, nekem szerencsésen sikerült letörni legutóbb. Azóta sem tudtam rendelni, de a cikkszáma, ha minden igaz, akkor:

272760340R













[ Szerkesztve ]

(#55016) Sanyo77 válasza ΞΔGLΞ (#55015) üzenetére


Sanyo77
tag

Csak azt láttam, hogy repkednek a műanyagok a válla fölött hátra. Meg a szitkozódás.
:DDD

(#55017) ΞΔGLΞ válasza Sanyo77 (#55016) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Nekem is emiatt sikerült eltörni azt a takarót. Most kötözővel van odafogatva. Így is oké, de remélem sikerül már ilyet szerezni valahonnét, mert ebben az országban, konkrétan nincs, nem rendelhető, etc...

(#55018) gooool válasza Mágus2 (#55004) üzenetére


gooool
őstag

Tudom, hogy sajnos azok már DPF-el jönnek, viszont nekem a napi 100km-emből 80-90 autóút, heti 1-2 alkalommal van maximum 10-15 perces dugózás, semmi egyéb.
Ezért mernék DPF-es autóba is beleülni, na meg minél fiatalabb konstrukcióba, bár a méter másodlagos, de azért 200ezer felettit nem nagyon akarnék (persze ha találok egy kihagyhatatlan ajánlatot, akkor nem az fog visszatartani tőle).

Üdv, Balázs

(#55019) ΞΔGLΞ válasza gooool (#55018) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Szerintem meg...

Soha ne azt nézd mennyi km van benne, hanem, hogy mennyire törődtek vele bizonyíthatóan.
Egy 300 ezres simán lenyomhat egy 100 alattit, ha mindig időben cseréltek rajta mindent és főleg pályán használták, mint az 50-100 ezres, amit főleg városban használtak és nagy ívben letojták, hogy az autó legalább friss olajért könyörgött.
Én állítom, hogy az én 286 ezret futott Lagunám, konkrétan új, de mindenben. Mindig idő előtt cserélve lett rajta minden. Olyan erős, hogy felszakítja maga mögött az aszfaltot és ráadásul dízelhez képest, tök kussban van.
Ami zavar, azt fentebb írtam, le akarom cserélni a hűtővizet, amit nyáron cseréltek, de valahogy akkor alszom nyugodtan, ha ezt (is) én csinálom.
Épp ma jöttek meg a TRW lengőkarok, mert én szilentekkel baszkurálni nem fogok, ezekben meg gyárilag benne vannak. És, ha a csere kész, akkor elől-hátul szinte új a futómű. Igaz, vagy 300 ezerbe van, de most úgy gurul, mint az álom.

(#55020) Tom5 válasza Josi (#55008) üzenetére


Tom5
addikt

:R

(#55021) Josi válasza Tom5 (#55020) üzenetére


Josi
aktív tag

És ha még a gyári van neked, akkor mindjárt vehetsz náluk hátsó híd keresztrudat is. :)
keresztrúd

Ennyi idős kocsinál már szépen elkorrodálhatott.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#55022) Tom5 válasza Josi (#55021) üzenetére


Tom5
addikt

Igen, múltkor mikor felemelték minden tök szép volt csak ez a keresztrúd volt tiszta rozsda.
Ennek mi szerepe van amúgy?

(#55023) #32577792 válasza gooool (#55018) üzenetére


#32577792
törölt tag

Nem ismerem a 2.0dci hangját, de ha 1.5-t nézem, akkor minden csak nem csendes.
Szerintem menj vele, aztán egy benzinessel.

(#55024) Josi válasza Tom5 (#55022) üzenetére


Josi
aktív tag

Állítólag a futóművet merevíti.
Nekem az előző vizsgán szóltak, hogy legközelebb nem fog azzal átmenni.
A gyertyákkal együtt rendeltem olyant is.
Februárban már nem fognak emiatt kötözködni. :)

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#55025) rob210 válasza Josi (#55024) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen a futóművet merevíti.
Én megcsináltam zártszelvényből. ;)

Gyerekek ma sikerült annyira blamálnom magam.
Elsüllyedtem szégyenemben.
Kormánymű javítás.
Kiszedtem a kocsi fél elejét.
Összerakásnál pedig sikerült a jobbos és balos külső kormányösszekötőt felcserélnem. :W :(

De ez nem volt elég, a kocsi pont nálam döntött úgy, hogy a szokásos légzsákhiba is előjön rajta. Pedig a kormányhoz magához nem is nyúltam. Pocsék érzés így visszaadni egy autót.
(Nem is került a tulajnak semmibe, az elvégzett munka.)

Renault power

(#55026) kisninja válasza rob210 (#55025) üzenetére


kisninja
őstag

Hát áttudom érezni :( de fel a fejjel aki nem csinál semmit az nem is hibázik. Hoztak hozzám egy gépet javításra szegény családé.... Csak bedugtam a 230 as csatit azt durr a táp ekkor adta fel és alaplap kuka...

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#55027) orosziem81 válasza rob210 (#55025) üzenetére


orosziem81
tag

Nagyon ritka a lelkiismeretes szakember.
Az itteni fórumozóknak, és a hozzád betévedő kuncsaftoknak pedig egy igazi ajándék, hogy foglalkozol a járgányokkal, problémákkal. (és nem az említett "ingyenmunkára" gondolok)

A rossz nap(ok) után jó fog jönni.

(#55028) neil_mullen


neil_mullen
aktív tag

Sziasztok!

A 2001-es tháliám (clio2) távirányítós kulcsa az elmult időben csak második vagy harmadik nyomásra nyitotta a kocsit. Az lett a vége hogy már nem is működik, annak ellenére hogy a piros led villog a tetején. Elemet cseréltem, rendellenességet nem találtam belül. Mit tanácsoltok? Ha veszek egy új kulcsot, a szárát átrakom a régiből, az immobilizert és a távirányítót át lehet programozni?

Köszi :R

Privát üzenetre illik válaszolni!!!

(#55029) baluka6 válasza rob210 (#55025) üzenetére


baluka6
aktív tag

Mivel az én közlekedési edényemről van szó, így gondoltam írok 1-2 sort.

Napi szinten autókkal foglalkozom, szervizeltetem őket stb.. van tapasztalatom a márka szervizekkel. Konkrétan Budapesten nem tudok mondani 1 normális Renault márkaszervizt sem. Szerintem Robi ritka korrekt ember, sőt.. a mai világban nem igazán találsz ilyet. Én továbbra is hozzád fogom hordani a hisztis francia k**vámat, ha meg utáltad ha nem! :D

Ja azt halkan jegyzem meg, hogy a Robi elég nagy francia kedvelő, de tegnap konkrétan azt mondta, hogy Ő gyújtja fel a kocsit! :DD

(#55030) rob210 válasza baluka6 (#55029) üzenetére


rob210
Topikgazda

Pedig a kocsid számlájára csak a légzsák hiszti írható.
Mindegy épségben hazaértél, hangokat gondolom nem hallottál, mert amúgy minden ok, az összekötőket kell visszacserélnem, csak mikor.
:R

Renault power

(#55031) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#55002) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

FEBI 26580 lett rendelve, mert glaceol rx type d-t ír a szerelési kézikönyv és a swag lett volna, ami még ezzel a minősítéssel bír. .. 6 flakont dobtam a kosárba, ami 9 liter, de 7.8 kell bele.
Mindegy.
A kérdés újra az, hogy betűről-betűre le kell zongorázni a lecserélést, tehát értem ezalatt, hogy szinte a turbó kábelétől a tkm tudja milyen kábelig le kell csatlakoztatni, majd egyenként nyitni a szelepeket, teljesen átmosni, majd az utolsó cseppet is, sűrített levegővel ki/felszárítani (csapvíz esetén, de van vagy 40 liter desztillált vizem, majd azzal átmosom), de kompresszorom is van.
Feltöltés után 1500-as fordulaton járatva...min 20 percig két venti bekapcsolást megvárni. Etc...

Ez csak egy kis részlet volt a sok közül :DDD , de ha ezek feleslegesek, én kihagynám, viszont, ha így van értelme, akkor így lesz megcsinálva. Szóval, azért kérdeztem, Te hogy szoktad csinálni, így, vagy valami lájtosabb verzióban?

[ Szerkesztve ]

(#55032) Gabesz87


Gabesz87
addikt

Ha netán van itt új Megane tulaj (1-2 -ről tudok régebből, a ti segítségeteket is megköszönöm), akinek a full LED lámpa van a kocsijában, mondja már meg, hogy a kanyarfény működik, felvillan a ködfényszóró? Mert nekem nem, és ezt kérdeztem is anno a szervízben, de abban maradtunk, hogy valószínűleg a LED-es lámpához nincs ez a feature, csak a normál halogénhez. Viszont tegnap láttam egy Megane-t, szintén LED-es lámpával, és nála működött a kanyarfény! Most nem tudom, hogy azért, mert újabb, és már beletették ezt a funkciót (nem ez lenne az egyetlen mondjuk, ami újabb Megane-okban már benne van, lásd pl. Android Auto alkalmazás), vagy az enyémmel van gáz, és nem működik jól? Annyira mondjuk nem zavar, nem akkor probléma, amivel ne tudnék együtt élni :)

(#54974) rsf
R-Link 2-t bezzeg b...nak frissíteni. Mintha el is felejtkeztek volna róla. 1 éve volt nekem hozzá rendszerfrissítés. Megnéztem store-on a térképet:
Updated on: 19/11/2015

[ Szerkesztve ]

(#55033) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#55023) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Az 1.5 dci hangját ne hasonlítsd a 2.0-hoz, mert (de ezt már írtam, volt nekem olyan is) jóval szebben és csendesebben jár. És főleg ne hasonlítsd egy benzineshez. Egyébként ezt is motorja válogatja. Hallottam én már 2.0dCi-t úgy zörögni csörögni, meg olyan hangos dízelre emlékeztető undorító járással, hogy ott helyben lehánytam volna.
pl próbáld meg, hogy liqui moly 5w-30 4400-ast raksz bele, de előtte "mosd ki a motort" ugyanennek a gyártónak a termékével, aztán lepődj meg, hogy még az 1.5-ös is mennyire megtudja hálálni és be tud kussolni. Nem lesz olcsó, de megéri.

[ Szerkesztve ]

(#55034) Gabesz87 válasza Gabesz87 (#55032) üzenetére


Gabesz87
addikt

Most nézem a Renault honlapján, a Kadjarban pl. van kanyarkövető funkciós ködlámpa a LED Pure Vision mellett.

(#55035) rob210 válasza ΞΔGLΞ (#55031) üzenetére


rob210
Topikgazda

Jah bocs csak a tegnapi nap kicsit elúsztam, nem válaszoltam.

A radiátor alsó csövét vedd le.
A termosztát házat vedd le, a termoszt vedd ki.
A kiegyenlítő tartályról a csövet vedd le.
Ezeket célszerű, mind felfogó edénybe lógatni.
Mert ömleni fog a lé.
Ha kifolyt a nagyja, akkor célszerű kompresszorral megfújatni.
Az öblögetést átmosást akkor szoktam megcsinálni, ha nem volt fűtés, ilyenkor trisós átmosás, vagy ha nem tiszta a leengedett, hűtőfolyadék. (rozsdás, keveredett valami előző lóléval.
Ha tisztán a fagyálót engeded le, akkor elég a kompresszor.
Aztán feltölt és valóban 2 vantillátor bekapcsolásig és a fűtés megérkezéséig, azaz légtelenítésig kell járatni.
Én világításra szoktam tenni, öreg szakitól tanultam, előbb bemelegszik és nem csak urban legend.
;)

Renault power

(#55036) rob210 válasza Gabesz87 (#55032) üzenetére


rob210
Topikgazda

Diaggal bekapcsolható funkció.
A menetét nem tudom, mert nincs gyári diagom, de facebookon van egy srác aki csinált már nem egyet, nem kettőt.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#55037) ΞΔGLΞ válasza Gabesz87 (#55034) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ok köszi! :R

(#55038) Gabesz87 válasza rob210 (#55036) üzenetére


Gabesz87
addikt

Úgyis van egy utam nemsoká a szervízbe (mivel fél éven belül harmadjára is belém jöttek), szóval megkérdezem majd. Ilyen "nem official" dolgokkal új autónál inkább nem kísérletezgetek.

(#55039) ΞΔGLΞ válasza rob210 (#55035) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

A termosztát házat vedd le, a termoszt vedd ki.

Ha már kiszedem, lehet ki is cserélem. Tulajdonképpen semmi baja, de két éves és direkt 82 fokon nyitót vettem a 89 helyett (elméletileg ezt írja "gyárinak" a szerviz, de mind a kettőt lehet bele venni), mert így nyáron még a venti hangját sem hallottam, hogy bekapcsolt volna. Hamar eléri az üzemi hőfokot, még mínuszokban is (kb 4-5km) és utána bebetonozva áll középen olyan fűtéssel, hogy alsógatyába is utazhatnék. Én nem is értem a 89 fokot, egyszerűen nem jó ennek a motornak se (főleg) nyáron, se télen.
89-nél mindig feljebb mutatott középnél és a venti is ment 30 fokokban, most meg a 40 fokoknál is, ha egyszer halottam bekapcsolni (letolt ablak mellett). Klíma nem játszik...Sajnos nem bírom a klímát.

(#55040) rob210 válasza Gabesz87 (#55038) üzenetére


rob210
Topikgazda

Jah a szakszervízben meg fogják neked indokolni, miért nem lehet csak úgy bekapcsolni ;)

Renault power

(#55041) ALgore2 válasza neil_mullen (#55028) üzenetére


ALgore2
tag

Ez jó kérdés!!!
Sajnos,ez is érint engem is!
Egyik kulcsom se nyitja már a kpzárat!

(#55042) Josi válasza neil_mullen (#55028) üzenetére


Josi
aktív tag

Elmész egy autóvillamossági szakemberhez, akinek vagy gyári diagja, és újra taníttatja a kulcsokat a computerrel.
Nekem kellett hozzá az immo kódja, amit márkaszerviztől lehet megtudni. (nekem a villamosságis intézte)

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#55043) #32577792 válasza ΞΔGLΞ (#55033) üzenetére


#32577792
törölt tag

Mint írtam, nem tudom, hogy annak milyen. Így nem is hasonlítottam, saját tapasztalatot írtam 1.5-el.
Hasonlítani miért ne lehetne benzint a dízelhez? Fontos neki a csendes üzem. :)
Egyébként az enyém csak akkor hangos, ha beindítom, ha nem, szépen kussol :C
Egyébiránt pedig azért javasoltam, hogy üljön bele mind a kettőbe menet közben. (Dízel vs benzin).
Olaj: majd ha esedékes lesz a csere, átgondolom ezt is. De ahogy látom, ajánlott a Total is. Eddig elfet használtam az összes Lagunámba.

(#55044) ΞΔGLΞ válasza #32577792 (#55043) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ha oda kerül a sor, LM top tec 4400-et tegyél bele, hagyd a total-t a francba. :)

Előtte ezt

Utána ezt

(#55045) Steven


Steven
addikt

Before ..........After

Haverok 15 perc alatt rá dobták ... tök jó, semmi hangja nincs az autónak ... lassan össze áll..

Már csak az albak emelő kapcsoló ra várok meg kora tavasszal a légkondishoz megy az autó és kész...

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#55046) rob210 válasza Steven (#55045) üzenetére


rob210
Topikgazda

Jobban jársz ha most viszed a légkondishoz, mert tavasszal lesz 3-4 hetes várakozási idő.
:R

Renault power

(#55047) Steven válasza rob210 (#55046) üzenetére


Steven
addikt

Köszi mindenki ezt mondja... ,de mindig motorozok március 15- től...nekem addig kell a kocsi napi szinten , utána tőlem egy hónapig is ülhetnek rajta :R

egyébként tök fura... alján sehol nem láttam rozsdát ellenben a dobbal ... mondjuk inkább ez mint az alja bárhol...

[ Szerkesztve ]

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#55048) TayRol válasza Steven (#55047) üzenetére


TayRol
veterán

akkor minek vettél cabriot?

(#55049) rob210 válasza Steven (#55047) üzenetére


rob210
Topikgazda

A dob azért rohad el, mert a hideg meleg hatás fokozottan gyilkolja, ráadásul belülről is eszi a pára.

Renault power

(#55050) orosziem81 válasza ΞΔGLΞ (#55044) üzenetére


orosziem81
tag

Mert, mi a baj a Renault gyári ajánlású, ráadásul költséghatékonyabb olajával, hogy a repülő kártevőt (moly) ajánlod?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.