Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Tosee
őstag
Mi is itthon cseréltük a tömítőgyűrűket! Megrendeltem a szalonba, aztán a garázsban házilag megoldottuk! Kicsit tartottunk tőle, hogy újra diagra kell rakni a csere után, de szerencsére nem! Viszont már akkor tudtuk, hogy azokkal volt a baj mikor raktuk össze! Visszaraktuk a pillangószelepet az új tömítésekkel már összeillesztésnél érezhető volt a különbség, kellett egy határozottabb nyomás, hogy visszamenjen a helyére a régiekkel meg minden ellenállás nélkül belement a szívósorba, szinte lötyögött benne! Szóval ennyit a szervízvezetőről, mert állítólag ő csinálta az autómat! Azóta vannak fenntartásaim a márkaszervizzel kapcsolatban! Visszavittem megmutattam neki a videót, elvitték a kocsit próbakörre diagra kötve, majd közölték, hogy minden szuper (náluk nem csinált ilyet és nem tapasztalható a hiba)! Mondom én meg unalmamba vagyok itt, mert pillangószelep tisztítás óta ez van! Erre azt mondja, hogy ne vegyem ki sebességből és akkor nem csinálja, fogadjam el, hogy 12 éves autó és ilyen! Azt köszi... itt ballagtam ki, hogy ennyit a márkaszervizről
Így van ahogy mondod! Lényeg, hogy megoldódott a probléma, öröm bódottá
[ Szerkesztve ]
A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
balazs1022
őstag
Sziasztok!
Kovetkezo kerdesem lenne (1.5 dci, clioi ii)
Most lesz nagy szerviz (turbo, hajtokarcsapagy csere +szurok). Havonta (1000km-ekkent) 1,5 liter olajat szoktam tolteni bele. A kerdesem az h olajcsere elott erdemes-e tesco olajjal atmosatni az autot? Mert lenyegeben mindig uj olajat kap.
Szerk: Esetleg ha a hajtokarcsapagy cserekor leszedi a deknit, akkor azzal az olajsarat is felszinre hozza,nem? Tehat akkor folosleges tescos olajozni..
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
PeterPH
senior tag
1.5l/1000 km
A turbó, és HK csapágy csere annyit fog érni, mint halottnak a csók.
balazs1022
őstag
Mibol gondolod? A kompressziom jo, a fogyasztasom is(4.4liter), hidegen is konnyen indul. A turbo tengelye 1mm-t log. A szivocsoben még nincs olaj. Sztem ezek megoldjak a gondod. Tehat vagy az olajcsere tette tonkre vagy a hajtokarcspagy kopasa (olajnyomas valtozas).
Nemsokat tudok az auto eloeleterol...
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
PeterPH
senior tag
Mind a turbó, mind a HK csapágy meghibásodásának oka az olajzás hiányosságában keresendő nagy valószínűséggel. Ha azt nem javítjátok (az olajcsere nem javítás), akkor az új alkatrészek sem lesznek hosszú életűek.
balazs1022
őstag
A hajtokar csapagy kopasa az nem bizonyitott. Nem lett még szétszedve az auto. Egyenlore csak annyi a biztos, hogy eszi az olajat. Es h lóg a turboban a tengely. Szereles nelkul csak ennyit lehet megallipatani, illetve a kipufogogaz szine, esetleg nem normalis hangok.
Mint irtam ahhoz h a turbo tonkre menjen olaj valtozasnak kellett tortenie, tehat vagy a helytelen olajcsereben keresendo vagy a hajtokar csapagy kopasaban (ami bontaskor derul ki, de mivel ha mar bontjuk akkor csereljuk is). Illetve ott van meg h hidegen hajtottak esetelg hamar leallitottak.
Az elso lepes amit tenni lehet a hajtokar csapagy vizsgalata. Ha belenyalt a fotengelybe, akkor ossze lesz igy rakva (nem kap uj alkatreszt). Nem erdemes tovbb bontani az egyeb ktg miatt (fotengely koszorules, tomotisek stb...) Ha nem nyalt bele akkor uj HK csapagy. Majd kap egy turbot is.
Ettol mar jelentosen kevesebbet fog enni. De ha megis akkor eladosroba kerul,nem eri meg vele foglalkozni.
Viszont ha jo lesz, akk a fel millio kilometer elerese sem akadaly.
Ezert kerdezem h megeri-e tesco olajozni vagy sem. Utana ugy is elf sxr olajjal hasznalnam.
[ Szerkesztve ]
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
Na_Ta
csendes tag
Üdv!
A Twizy-t úgy tudom nem engedték/lehet forgalomba helyezni, tudjáok esetleg, hogy miért?
Én bírom, jó lenne városi szaladgálásra, melóhelyre járásra.
NT
Pedig, amit leírsz, abból inkább az jön ki, hogy kopott a motor.
Ha a szívócsőben nem áll az olaj, akkor nem a turbó a ludas (vagy nem csak). Viszont ugye az olajad meg fogy, valószínűleg az égéstér felé.
Kartergázzal hogy állsz, mennyire erőteljes???
(#44507) Na_Ta: szerintem engedik forgalomba. Pont 2 éve raktam fel én is képet róla, Belgiumban láttam: [link]
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Na_Ta
csendes tag
Külföldit láttam már én is sokat rendszámmal, igaz csak hirdetésekben, csak Magyarországon van vele gond, úgy tudom.
NT
balazs1022
őstag
Ha kihuzom a nivopalcat nincs szisszenes. Egy kis fust jon ki, de nem veszes. Amugy a turbo kulsejen csillog az olaj (ezt korabban nem irtam)
Am 200000km van a turboban (meg a motorban is)
Vhol el kell kezdeni a javitast. Ha ez majd nem oldja meg akkor el fog menni a haztol.
Sajnos csak nagyon olcson tudnam igy eladni, becsapni meg senkit sem akarok. Kereskedesben cserelnem le egy Vw polo 9n-re. Ez hasonlo kategoria de vagy 4-500.000ft-al dragabb + akkor erdemes azon is cserelni minden kopo alkatreszt (kb +100.000). Szal ugy vagyok vele h 120.000-at meg raszanok es ha szerencsem van akk van egy tokeletes autom (meg ha 1500km-kent 0.5l-t enne mar bódogság lenne). Szoval ezen az uton indulok, aztan majd meglatjuk.
(Bontott motoron is gondolkodtam, de a forgalmimban vegig van irva a motorkod igy a masik motor sok papirmunkaval jar + abban is riziko van)
Ti mit tennetek a helyemben?
https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html
speedydb23
senior tag
Úgy fest újra dokihoz kell vinni a Cliot, ma haza fele használtam a klímát, persze csak akkor amikor haladtam a kocsival, aztán már majdnem haza értem amikor elkezdett fura hangot hallatni a vezérlés oldalról, és a vízhőfok rohamosan elkezdett emelkedni. Kb olyan hangja van mintha fújna valami a motortérben, remélem nem a klímacső lukadt ki... Viszont ami jobban aggaszt az a vízhő, féltől 2 csíkkal feljebb ment.
Indítsd be alapjáraton, picit járjon, aztán óvatosba vedd le az olajbetöltő kupakot (vigyázz, mert picit fröcskölheti ki az olajat, ha nagy a kartergáz). És akkor látni/hallani fogod, hogy van-e kartergáz.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Az inkább a hűtőkör hibája lesz ha forralja a vizet.
Ne nagyon használd ha magasra megy a hőmérséklet megsütheted a motort.
Tartályban nézz egy hűtőfolyadék szintet.
Renault power
speedydb23
senior tag
Gyanús, hogy a ventillátor hiánya miatt melegedett ennyire fel, mert klíma nélkül nem melegedett tovább a szokásos középállásnál.
Egyébként kapcsol a venti, de nagyjából 50fordulat/perc sebességgel megy, tehát az a légmennyiség amit szállít kb mint halottnak a csók...
Ami még biztos, hogy cserés lesz a klímakuplung, mert írtózatos égett bakelit szag jött a klíma felől a motortérben. Hab a tortára, hogy a főtengely szíjtárcsa is csere lesz, mert "táncol" a helyén, bringás hasonlattal mintha 8-as lenne benne.
Szerencsére a melóhelyemtől 500 méterre van egy szervíz akikkel már elég jóban vagyunk, így bízok benne, hogy olcsón megúszom a diagnosztikát.
Viszont ami érdekelne, hogy ezekben az 1.5dci Cliokban lehet külön venni valahol klíma kuplungot, vagy csak a kompresszort kompletten lehet cserélni?
just
aktív tag
Lehet javitani a kompresszoron a kuplungot!
Two things what i hate. People that can't count...
rob210
Topikgazda
Sajnos én is most javíttatom.
Benne vagyok a témában.
Ha dobsz egy számot mármint típusszámot megmondom mit lehet kezdeni vele.
Nekem pl. Delphi 9026 os ahoz 23.000.- a komplett kuplung tárcsa menesztő.
Renault power
Pecc
őstag
ELF TRANSELF NFP 75W80 vagy ELF TRANSELF NFJ 75W80 legyen a megane classicom JB3as váltójába?
Mi a különbség ezek közt? Milyen adalékot érdemes hozzá venni?
Köszi
Pecc
őstag
Apropó, ülés ebből a fajta meganeból hogy jön ki?
Sínből ki lehet szedni, vagy sínnel együtt az alsó csavarokkal?
diablo1984
veterán
csavarokkal biztos, azt kívülről tudod kicsavarni!
Pecc
őstag
Akkor benne marad és úgy takarítom, alá nem megyek ezért az biztos
diablo1984
veterán
pedig nem nehézség, könnyen jár viszonylag, mert belülről száraz az utastér, így a menet sem rohad meg! de alá kell mászni, mert a kardánalagútban van a belső oldali csavarja!
Pecc
őstag
Köszi az infót, legalább már tudom
Váltóolajra nem tudsz választ véletlen mi lehet a különbség?
diablo1984
veterán
az ár az biztos! adalékokban van diffi benne, de hogy pontosan melyik járhat a tiedbe, azt rob tudná megírni, mert neki is classic-ja van! nekem 99-es lagunám van, ELF TRANSELF NFP 75W80 jár bele a könyve szerint.
rob210
Topikgazda
Ki lehet szedni a sÍnnel együtt úgy, hogy nem kell alámászni , mert a sÍn két félből áll, ha a rögzÍtő csavarokat kitekered az alsó sÍnpárt nem kell kivenni.
10 perc alatt kiszedhető, csak torx kulcs kell hozzá.
A K4m700 as motorhoz JB3as váltóval pedig ez kell!!!
Renault power
rwin5
őstag
váltóolaj kapcsán jut eszembe, hogy tegnap láttam a garázsban, hogy valami csöpög a cliobol, de valami nagyon minimális szinten. Ugye szerelő mondta, hogy az szivárog akkor valsz. az lehet? Majd egy képet lövök róla, de kb olyan szinten volt nyoma, mint egy nagyobb esőcseppnek.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Na f@sz kivan mehetek le főtengely szÍjtárcsát cserélni.
Renault power
diablo1984
veterán
?
Predator2
addikt
"Renault power "
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
rob210
Topikgazda
Ehh feltöltötték a klÍmát hűt fűt minden jó, egy baj van a klÍma terhelésére elszakadt a vulkanizált gumi a két fém rész között.
Elforog a tárcsa nem gyóóó.
De már ki is cseréltem nem volt nagy vasz isz dasz.
SzÍj le csavar ki tárcsa le tárcsa fel csavar be szÍj fel.
Tudtam, hogy már ki van repedezve a gumiágy, de, hogy pont most hagyja el magát azt nem hittem volna.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Milo629
aktív tag
Üdv. Clio 2 ph1-re rámegy a ph2 hátsó lámpa és/vagy csomagtérajtó bármi mókolás nélkül?
Az első az konkrét terv, az utóbbi még csak perverz gondolat.
diablo1984
veterán
sejtettem, szokott így széthullni, nekem hálisten nem látszik még semmi a gumin....koppkopp!
amúgy ilyenkor szét is hullik a tárcsa 2 darabra, vagy csak forog a 2 rész egymáson? csak hogy mire számítsak, ha egyszer széthullik....
rob210
Topikgazda
Csak elforog nem tud szétesni egymásba van profilozva a két fél.
Renault power
diablo1984
veterán
ezt megnyugtató hallani, legalább a szíjat nem dobja le, csak éppen a vízpumpa, generátor és társai állnak meg, de a vezérlés alá nem tolja be a hosszúbordást....
végszükség esetén ha útközben jön a baj, 2 önmetsző csavarral lehet még fixálni is a dolgot, ha kibírja a tárcsa!
rob210
Topikgazda
Nem tudod fixálni és a vízpumpát nem ez hajtja, hanem a vezérműszíj a lagunánál is.
Ha ez szétmegy akkor "csak" klíma és generátor nincs ami éppen elég.
Renault power
diablo1984
veterán
nem, az 1,9 dti-ben a hosszúbordás hajtja a vízpumpát, ebben 100%ban biztos vagyok, mi az adagoló fogaskerekén kívül minden kereket cseréltünk a vezérlésben és a vízpumpa(ami szintén új lett) nem tartozott közéjük!
rob210
Topikgazda
Mindig elfelejtem, hogy neked is dieseeled van.
De egyébként nem hagyott nyugodni a dolog felhoztam az elnyűtt szÍjtárcsát és nem volt igazam.
De gyanús is volt nekem, azért néztem meg.
Szét tud esni a két fél azaz nincs összeprofilozva!!!
Majd teszek fel képeket is, leffotóztam mindent.
Konkrétan van egy "gumiszalag" ami a két fém rész közé be van sütve pici mélyedésekkel megtámogatva a szÍjtárcsa anyagában.
Szét is kaptam itt fent.
Ezeket a képeket rakom majd fel.
Egyszóval rosszul mondtam szét tud esni.
Renault power
g.gergo
senior tag
J tipusu valtoba nfj kell, P tipusuba pedig nfp. Mivel neked J van, nfj kell. De csak ez, nehogy mas marka szarja legyen beletoltve.
Pecc
őstag
Ilyet rendeltem 4l-t.
Leengedem, utána ezt beletöltöm felül amíg az oldalsó nívó csavarnál nem folyik és kész is?
diablo1984
veterán
igen
rob210
Topikgazda
3.4- liter kell bele, tehát az első 3 flakon mehet bele simán aztán ésszel.
Igen a menete az amit írtál.
Renault power
diablo1984
veterán
látom hogy a gumi már többfelé is repedezett volt, vagy az azután lett? az enyémen még mint a babapopsi, sima volt, öregedésnek semmi nyoma!
nálam a váltóba 4,1liter olaj kell, 1 deciért megvenni még 1 litert.....
-=Tiger=-
tag
3 éve úgy beállt a klímakompresszorom, hogy bedarálta a szíjjat is. Nem is értem hogy állhatott be csutkára menet közben...
[ Szerkesztve ]
diablo1984
veterán
az is kellemes lehet, főleg egy nyaralás ideje alatt!
rob210
Topikgazda
Elfogyott az olaj akkor tud besülni, mert itt ugye a gázhoz van keverve az olaj ami keni a rendszert.
Renault power
vferi90
tag
Sziasztok!
2004 megane 2 1.5dci. Reggel hidegen elsőre indul minden probléma nélkül, viszont ha már melegebb a motor akkor már nem mindig. Hajtja de nem indul elsőre. másodikra pöccre indul. FHP jeladóra gondoltam, de azt mondták hogy ha az lenne akkor nem mozdulna meg a fordulatszám mérő indítózásnál. Viszont nekem megmozdul mikor tekeri a motort olyan 200-as fordulatot mutat. Mit lenne még érdemes megpróbálni mielőtt szerelőhöz viszem? Hozzá kell tennem hogy menet közben semmi probléma az autóval szépen megy, nem rángat, ha odalépek előzésnél nincs injection fault hiba sem mint ahogy sokan írták ilyenkor. Van valami ötlete valakinek, vagy irány a szervíz?
Note9
LamerGyuri
senior tag
Josi
aktív tag
Mondjuk márkaszervíz?
Pollenszűrő fedél egyébként?
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
LamerGyuri
senior tag
Igen az.
Na de melyik szervízben? Telefonálgassam végig az ország összest? Mert a honlapokon kb. nulla információ található a gyári alkatrészek elérhetőségéről, áráról.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."