Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
FRENK1988
veterán
Szép színe van.
Az eladó lámpát meg poliroztasd fel, hátha jobban elvinnék
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
rob210
Topikgazda
Megtörtént.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Amit írtam is, hogy itt vannak, csak cserélni kellene végre már...A felső már cserélve lett, de az csak egy picit szól bele, hogy jobb/kevesebb legyen a rezonancia. A zselés a főmeghatározó (jobb oldalt) meg az alsó tartó (bal oldalt).
Kódszámuk: 546190005R_(alsó tartó) 112100004R és 112105736R felső tartó száma ugyanaz. A 36R végződésűvel lehet rendelni, de a 04R (ami jelenleg is a motorban van) kapja meg a vásárló.
Mittomén, hogy működik ez a kódszámozás a rönónál....
[ Szerkesztve ]
eTrade
tag
Grat, szép állapotban van!
ΞΔGLΞ
nagyúr
Tényleg, azt hiszem itt még nem kérdeztem...
Szóval, tud valaki Baranyában, egy megbízható és főleg hozzáértő szerelőt ajánlani?
just
aktív tag
A zselés teljesen megoldotta a rezonanciát, kb 2hete észleltem hogy bedurvult. Ilyen volt.
Two things what i hate. People that can't count...
forceberg
veterán
Nemrég voltam megnézni gy 1.5-öst, de úgy rezonált alapjáraton, hogy ihaj! Aztán gázadásra abbahagyta.
Azon nyilván más a rögzítés, de lehet, hogy azon is csak ennyi lenne a gáz? Ezen kívül csak a motor túl kalapáló hangja volt a bajom vele... Jól ment, kettőstömegűt nem hallottam csattanni.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Jaded
senior tag
bobace
őstag
Sziasztok!
Clio II 1.2 16V-be (D4F) milyen motorolajat javasoltok/mi a gyári?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.
eTrade
tag
Elf Evolution Full-Tech 5w30, vagy ha már csipegeti az olajat, akkor mehet bele az Elf Evolution SXR 5w40 is.
bobace
őstag
Köszi!
Kicsit elvesztem.. Van itt MSX, LLX, FE is a full-tech-ből.
Az Evolutionből meg 900-asok vannak, az a széria az?
Szóval inkább az 5W30 az ajánlott első körben?
Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.
rob210
Topikgazda
Evolution 900 SXR 5W-30
Ez kell bele normál felhasználás mellet.
A gépkönyv is azt írja, hogy extrém igénybevétel mellett javasolja a full techet.
Renault power
Josi
aktív tag
Ebbe az SXR 5W-40 olajat tenném.
A Full-Tech 5W-30 DPF diesel autók olaja.
MINŐSÍTÉSEK ÉS JÓVÁHAGYÁSOK:
ACEA C4/C3
RENAULT RN0720
[ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
orosziem81
tag
Hali!
Én is nemrég cseréltettem 3 db motortartót, amik ki voltak szakadva, de én se előtte, se utána nem éreztem különbséget.
2.0dci
eTrade
tag
Pedig az Elf oldala szerint ezek mind jók bele:
Engine: D4F
Capacity: FilterCap 0,15 liter / LubeCap 4,8 liter
Products:
Evolution 900 SXR 5W-30
Evolution Full-Tech LLX 5W-30
Evolution Full-Tech MSX 5W-30
rob210
Topikgazda
Na mi lett a rugóiddal?
Renault power
just
aktív tag
Lehet hogy ott már kopottak voltak a befecskendezők.
#54014: Megmaradt az alapjárati rezgés?
Two things what i hate. People that can't count...
bobace
őstag
Köszi srácok még egyszer. Akkor marad a kérdés: 5w30 vs 5w40. Főleg városi használat, évi mondjuk 5000km, és 1-1,5 évente le is cserélném.
A párommal kikerestettem a használati útmutatót, abban ezek vannak:
Valamiért elforgatta..sorry
[ Szerkesztve ]
Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.
rob210
Topikgazda
Én már válaszoltam, csak azt tudom leírni újra.
A csere pedig 10e kilométer vagy 1 év.
Már ha hosszú távra terveztek vele.
Renault power
orosziem81
tag
Nem behatárolható számomra mi az az "alapjárati rezgés". Eddig is komfortos volt számomra -> "rezgés mentes" vagy az ingerküszöböt el nem érő rezgésű
[ Szerkesztve ]
lajo
senior tag
Sziasztok,
Az 1.2 TCE 100 motorról mik a vélemények/tapasztalatok? (Clio 3)
rob210
Topikgazda
Ha nem versenyezni veszed akkor jó konstrukció, ezerszer jobb mint a 0.9 es TCe ami sorra halódik megfele
Persze ezt is láttam már jópárat szétrúgva.
Egyszóval varrógép motor ez is, de ha ésszel hajtod akkor egésszen megbízható és takarékos kis motor a clióba szerintem elég.
Ha sokat gyorsulsz vele, meg pörgeted a pályán akkor szvsz boritékolom neked az élettartamát.
[ Szerkesztve ]
Renault power
lajo
senior tag
Köszi a véleményt!
Mit gondolsz pörgetésnek a pályán? 130-nál elvileg 3500 körül forog.
rob210
Topikgazda
Az, hogy pályára nem való, ha sokat mész vele pályán akár napi rendszerességgel, akkor nem fogja szeretni.
Ha városba veszed meg országútra és néha elmész vele nyaralni akkor az teljesen rendben van, de ha nagyobbakat mész és pályán használod a kocsit inkább akkor "én" kizárt, hogy ilyet vennék.
A pörgetést egyébként nem a pályára értettem.
[ Szerkesztve ]
Renault power
AttyVin
aktív tag
Minden benzines R-motorra (nálam 5 éves K4M) ez a ciklus ajánlott átlagos használatnál (60/40 % országút/város)?
Ez kevesebb, mint a fele a megadott gyári szervizciklusnak...
Üdv, Vino
eTrade
tag
A gyári 30 ezres olajcsere periódus csak nagyon kevés esetben, mondhatni ideális körülmények közöt alkalmazható. Ha már említetted a 40%-os városi üzemet, ilyen esetben legalább megfelezni kéne és max. 15 ezrenként cserélni a motorolajat.
rob210
Topikgazda
Ha valóban 60/40 akkor a 15ezer még tartható, de a gyári ciklust felejtsd el.
Az kb. meseszerű és arról szól, hogy beindítod az autót és 30ezer kilométerig meg se áll. Nem életszerű.
Én 10e ként cserélem és cserébe a 17 éves autóm nem csipegeti az olajat indul megy nem hagy cserben.
Ez most nem azt jelenti, hogy ha épp 11ezernél cserélem le akkor már mély depresszióba zuhanok, de igyekszem tartani a 10ezres periódust, már olyankor is jelentősen látszik a leengedett olajon az elhasználódás.
Renault power
Gombinyó
őstag
Új, garanciás Renaultot hol érdemes szervizelni? Állítólag már törvény van rá, hogy nem csak márkaszervizbe lehet vinni azért, hogy megmaradjon a garancia. Nyilván otthon vagy a sarki szervizben nem cseréltethetek olajat, ez tiszta. Van ezekről a szervizekről valami lista?
AttyVin
aktív tag
Azért is kérdeztem, mert van egy pont hasonló korú Mégane I/2-es még a családban (K4M Energy, 1.6), hasonló 60/40-es használattal.
Nincs vele különösebb gond (rozsda nincs, "kopóalkatrészek" cseréje azért kellett, stb.), pedig komolyabban nincs már karbantartva és kinn áll esőben-hóban.
Elment +200.000-et 20.000 ezres "olajperiódusokkal" (+ vezérléscsere 100.000 km-enként).
Közben olajfogyasztás folyamatosan 0, a benzinfogyasztás stabil, 6,4-6,5 körül..
Lehet, hogy egy különösen jó szériát raktak össze akkoriban a derék török "rabszolgák"?
Üdv, Vino
Babetta-X
senior tag
Köszönöm még egyszer mindenkinek a kicsit régebbi választ, holnap jön az ismerősöm, mert már mindig csinálja ezt az indítás problémát, de semmi más baja nincsen. Berendeltem egy vezérműtengely jeladót, meglátjuk sikerre viszi-e a dolgot. Nagyon nagy szívás kicserélni? Ahogy nézem ebben a clioban amúgy sincs túl sok hely szerelni sajnos.
FRENK1988
veterán
Két 10es csavar fogja
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
Babetta-X
senior tag
Ahogy én látom, ezt egy darab csavar fogja össz-vissz.
forceberg
veterán
Annyiból szívás, hogy a cseréhez meg kell emelni a jobb oldalon a motort. A bakot is le kell lazítani.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Babetta-X
senior tag
Köszönöm. Holnap hozzák ide az autót, elsőként úgyis kiolvasom, de ha nem ad ki semmi hibát, akkor is lecserélem, mert az általuk elmondott hibák szerintem nagy eséllyel ettől lesznek.
FRENK1988
veterán
Bocsi az enyémből indultam ki (Scenic I/II)
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
forceberg
veterán
Az a másik jeladó, a főtengelyé.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
eTrade
tag
K4M egy igen megbízható Renault motor, annyira bevált ez az 1.6-os benzin motor, hogy még a 3-as Megane-ba is ezt rakták. [link]
rob210
Topikgazda
Mi köze a törököknek a Megane I es szériájához?
A törökök a Megane II sedan verziójával kezdték el a gyártást és a fluenccel folytatták.
Megane classic / estate csak Franciaországban és Spanyolországban készült
Egyébként igen szerintem is egy igen jól sikerült kocsi, mert kényelmes, biztonságos, de nem agyon extrázott, így kevesebb a meghibásodás lehetősége mint pl. a II-esnél, mert ott már van ami el tud romlani.
Renault power
Nordik
őstag
AttyVin
aktív tag
Akkor lehet, hogy nem volt 100 %-os az információ, de akkoriban azt mondták, hogy a Classic már török gyártmány...
Mindenesetre igen tartósra sikeredett.
Üdv, Vino
rob210
Topikgazda
Az ajtó ovál plaketjén látszik hol készült.
Az enyém spec pont francia.
Viszont a II-es ami valóban törökországban készült az csak és kizárólag ott készült, tehát nincs belőle francia gyártás.
Renault power
diablo1984
veterán
Bárdinál lehet venni 10 es kiszerelèsben!èrdemes bevinni ès kerítenek hozzá.
forceberg
veterán
A 2-esből csak a sedan készült ott, nem?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
nünüke1975
aktív tag
Lehet hogy a 3-as megane-ba is azt rakták de közel sincs olyan erős mint az 1-es megane-ban lévő motor.1-es megane-om van 107le, 3-ast próbáltam egy hete.110le.Hát nem tudom szerintem nem olyan az erő.De javítsatok ki ha tévedek.
salieri.
őstag
Igen. A Grandtourok Spanyolországban készülnek.
Nünüke1975: Az EURO5 miatt nem megy úgy.. Kb. EURO4-ig élhető ez a motor.
baluka6
aktív tag
Szia,
Pesten a Mammutnál tudok adni holnap. Ebay-ről rendeltem 10 darabot, de csak 1 kellett..
nünüke1975
aktív tag
Szomorú vagyok ez miatt mert nagyon bejön az autó de rá se merek gondolni hogy a 100le mit tud euro 5-el a 107 le után.
Mennyire kell félni ezeknek az elektronikájától?
[ Szerkesztve ]
gabx76
senior tag
Azt se felejtsd el, hogy az M3 nehezebb az 1-esnél. Elektronikájától nem kell tartani, ha jó trafók vannak benne.
AttyVin
aktív tag
Ma reggel egy bosszantó dolog történt (Fluence 2012).
A garázsból való kiállás után a sötétedés-érzékelő nem kapcsolja ki a fényszórót (illetve nem áll át menetfényre), pedig verőfényes napsütés van.
Többszöri "napfényes" újraindítás után is ugyanaz a helyzet.
Szokott az meghibásodni?
Vagy a menetfény elektronikája miatt nem megy?
Esetleg valami tapasztalat, ötlet?
Köszönettel.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
eTrade
tag
Nekem pont 1.6-os 110 pacis Grandtour Megane 3-asom van, nem egy versenygép, de azért megy.
Én azt vettem észre, hogy az ereje pörgetve jön meg... és nem ötödik és hatodik fokozatról kell kigyorsítani.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care