Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54001) FRENK1988 válasza Drughi (#54000) üzenetére


FRENK1988
veterán

Szép színe van.
Az eladó lámpát meg poliroztasd fel, hátha jobban elvinnék

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54002) rob210 válasza Drughi (#54000) üzenetére


rob210
Topikgazda

Megtörtént.
;)

Renault power

(#54003) ΞΔGLΞ válasza just (#53989) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Amit írtam is, hogy itt vannak, csak cserélni kellene végre már...A felső már cserélve lett, de az csak egy picit szól bele, hogy jobb/kevesebb legyen a rezonancia. A zselés a főmeghatározó (jobb oldalt) meg az alsó tartó (bal oldalt).

Kódszámuk: 546190005R_(alsó tartó) 112100004R és 112105736R felső tartó száma ugyanaz. A 36R végződésűvel lehet rendelni, de a 04R (ami jelenleg is a motorban van) kapja meg a vásárló.
Mittomén, hogy működik ez a kódszámozás a rönónál....

[ Szerkesztve ]

(#54004) eTrade válasza Drughi (#54000) üzenetére


eTrade
tag

Grat, szép állapotban van! :)

(#54005) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Tényleg, azt hiszem itt még nem kérdeztem...

Szóval, tud valaki Baranyában, egy megbízható és főleg hozzáértő szerelőt ajánlani? :R

(#54006) just válasza ΞΔGLΞ (#54003) üzenetére


just
aktív tag

A zselés teljesen megoldotta a rezonanciát, kb 2hete észleltem hogy bedurvult. Ilyen volt.

Two things what i hate. People that can't count...

(#54007) forceberg válasza just (#54006) üzenetére


forceberg
veterán

Nemrég voltam megnézni gy 1.5-öst, de úgy rezonált alapjáraton, hogy ihaj! Aztán gázadásra abbahagyta.
Azon nyilván más a rögzítés, de lehet, hogy azon is csak ennyi lenne a gáz? Ezen kívül csak a motor túl kalapáló hangja volt a bajom vele... Jól ment, kettőstömegűt nem hallottam csattanni.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54008) Jaded


Jaded
senior tag

Sziasztok!
Írtam korábban az új járgányról, tegnap befutott :)

Renault Megane IV Limited

(#54009) bobace


bobace
őstag

Sziasztok!
Clio II 1.2 16V-be (D4F) milyen motorolajat javasoltok/mi a gyári?
Köszi!

[ Szerkesztve ]

Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.

(#54010) eTrade válasza bobace (#54009) üzenetére


eTrade
tag

Elf Evolution Full-Tech 5w30, vagy ha már csipegeti az olajat, akkor mehet bele az Elf Evolution SXR 5w40 is.

(#54011) bobace válasza eTrade (#54010) üzenetére


bobace
őstag

Köszi!
Kicsit elvesztem.. Van itt MSX, LLX, FE is a full-tech-ből.
Az Evolutionből meg 900-asok vannak, az a széria az?
Szóval inkább az 5W30 az ajánlott első körben? :R

Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.

(#54012) rob210 válasza bobace (#54009) üzenetére


rob210
Topikgazda

Evolution 900 SXR 5W-30
Ez kell bele normál felhasználás mellet.
A gépkönyv is azt írja, hogy extrém igénybevétel mellett javasolja a full techet.
:R

Renault power

(#54013) Josi válasza eTrade (#54010) üzenetére


Josi
aktív tag

Ebbe az SXR 5W-40 olajat tenném.

A Full-Tech 5W-30 DPF diesel autók olaja.
MINŐSÍTÉSEK ÉS JÓVÁHAGYÁSOK:
ACEA C4/C3
RENAULT RN0720

[ Szerkesztve ]

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#54014) orosziem81 válasza just (#54006) üzenetére


orosziem81
tag

Hali!

Én is nemrég cseréltettem 3 db motortartót, amik ki voltak szakadva, de én se előtte, se utána nem éreztem különbséget.
2.0dci

(#54015) eTrade válasza Josi (#54013) üzenetére


eTrade
tag

Pedig az Elf oldala szerint ezek mind jók bele:

Engine: D4F

Capacity: FilterCap 0,15 liter / LubeCap 4,8 liter

Products:
Evolution 900 SXR 5W-30
Evolution Full-Tech LLX 5W-30
Evolution Full-Tech MSX 5W-30

(#54016) rob210 válasza orosziem81 (#54014) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na mi lett a rugóiddal?
:F

Renault power

(#54017) just válasza forceberg (#54007) üzenetére


just
aktív tag

Lehet hogy ott már kopottak voltak a befecskendezők.
#54014: Megmaradt az alapjárati rezgés?

Two things what i hate. People that can't count...

(#54018) bobace válasza rob210 (#54012) üzenetére


bobace
őstag

Köszi srácok még egyszer. Akkor marad a kérdés: 5w30 vs 5w40. Főleg városi használat, évi mondjuk 5000km, és 1-1,5 évente le is cserélném.
A párommal kikerestettem a használati útmutatót, abban ezek vannak:

:R
Valamiért elforgatta..sorry

[ Szerkesztve ]

Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.

(#54019) rob210 válasza bobace (#54018) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én már válaszoltam, csak azt tudom leírni újra.
A csere pedig 10e kilométer vagy 1 év.
;)
Már ha hosszú távra terveztek vele.

Renault power

(#54020) orosziem81 válasza just (#54017) üzenetére


orosziem81
tag

Nem behatárolható számomra mi az az "alapjárati rezgés". Eddig is komfortos volt számomra -> "rezgés mentes" vagy az ingerküszöböt el nem érő rezgésű :)

[ Szerkesztve ]

(#54021) lajo


lajo
senior tag

Sziasztok,

Az 1.2 TCE 100 motorról mik a vélemények/tapasztalatok? (Clio 3)

(#54022) rob210 válasza lajo (#54021) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha nem versenyezni veszed akkor jó konstrukció, ezerszer jobb mint a 0.9 es TCe ami sorra halódik megfele :D
Persze ezt is láttam már jópárat szétrúgva.
Egyszóval varrógép motor ez is, de ha ésszel hajtod akkor egésszen megbízható és takarékos kis motor a clióba szerintem elég.
Ha sokat gyorsulsz vele, meg pörgeted a pályán akkor szvsz boritékolom neked az élettartamát.
:R

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#54023) lajo válasza rob210 (#54022) üzenetére


lajo
senior tag

Köszi a véleményt! :)
Mit gondolsz pörgetésnek a pályán? 130-nál elvileg 3500 körül forog.

(#54024) rob210 válasza lajo (#54023) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az, hogy pályára nem való, ha sokat mész vele pályán akár napi rendszerességgel, akkor nem fogja szeretni.
Ha városba veszed meg országútra és néha elmész vele nyaralni akkor az teljesen rendben van, de ha nagyobbakat mész és pályán használod a kocsit inkább akkor "én" kizárt, hogy ilyet vennék.
;)

A pörgetést egyébként nem a pályára értettem. :D

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#54025) AttyVin válasza rob210 (#54019) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Minden benzines R-motorra (nálam 5 éves K4M) ez a ciklus ajánlott átlagos használatnál (60/40 % országút/város)?
Ez kevesebb, mint a fele a megadott gyári szervizciklusnak...

Üdv, Vino

(#54026) eTrade válasza AttyVin (#54025) üzenetére


eTrade
tag

A gyári 30 ezres olajcsere periódus csak nagyon kevés esetben, mondhatni ideális körülmények közöt alkalmazható. Ha már említetted a 40%-os városi üzemet, ilyen esetben legalább megfelezni kéne és max. 15 ezrenként cserélni a motorolajat.

(#54027) rob210 válasza AttyVin (#54025) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha valóban 60/40 akkor a 15ezer még tartható, de a gyári ciklust felejtsd el.
Az kb. meseszerű és arról szól, hogy beindítod az autót és 30ezer kilométerig meg se áll. :D Nem életszerű.
Én 10e ként cserélem és cserébe a 17 éves autóm nem csipegeti az olajat indul megy nem hagy cserben. :D

Ez most nem azt jelenti, hogy ha épp 11ezernél cserélem le akkor már mély depresszióba zuhanok, de igyekszem tartani a 10ezres periódust, már olyankor is jelentősen látszik a leengedett olajon az elhasználódás.

Renault power

(#54028) Gombinyó


Gombinyó
őstag

Új, garanciás Renaultot hol érdemes szervizelni? Állítólag már törvény van rá, hogy nem csak márkaszervizbe lehet vinni azért, hogy megmaradjon a garancia. Nyilván otthon vagy a sarki szervizben nem cseréltethetek olajat, ez tiszta. Van ezekről a szervizekről valami lista?

(#54029) AttyVin válasza rob210 (#54027) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Azért is kérdeztem, mert van egy pont hasonló korú Mégane I/2-es még a családban (K4M Energy, 1.6), hasonló 60/40-es használattal.
Nincs vele különösebb gond (rozsda nincs, "kopóalkatrészek" cseréje azért kellett, stb.), pedig komolyabban nincs már karbantartva és kinn áll esőben-hóban.
Elment +200.000-et 20.000 ezres "olajperiódusokkal" (+ vezérléscsere 100.000 km-enként).
Közben olajfogyasztás folyamatosan 0, a benzinfogyasztás stabil, 6,4-6,5 körül..
Lehet, hogy egy különösen jó szériát raktak össze akkoriban a derék török "rabszolgák"?

Üdv, Vino

(#54030) Babetta-X válasza forceberg (#53575) üzenetére


Babetta-X
senior tag

Köszönöm még egyszer mindenkinek a kicsit régebbi választ, holnap jön az ismerősöm, mert már mindig csinálja ezt az indítás problémát, de semmi más baja nincsen. Berendeltem egy vezérműtengely jeladót, meglátjuk sikerre viszi-e a dolgot. Nagyon nagy szívás kicserélni? Ahogy nézem ebben a clioban amúgy sincs túl sok hely szerelni sajnos.

(#54031) FRENK1988 válasza Babetta-X (#54030) üzenetére


FRENK1988
veterán

Két 10es csavar fogja

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54032) Babetta-X válasza FRENK1988 (#54031) üzenetére


Babetta-X
senior tag

Ahogy én látom, ezt egy darab csavar fogja össz-vissz.

(#54033) forceberg válasza Babetta-X (#54032) üzenetére


forceberg
veterán

Annyiból szívás, hogy a cseréhez meg kell emelni a jobb oldalon a motort. A bakot is le kell lazítani.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54034) Babetta-X válasza forceberg (#54033) üzenetére


Babetta-X
senior tag

Köszönöm. Holnap hozzák ide az autót, elsőként úgyis kiolvasom, de ha nem ad ki semmi hibát, akkor is lecserélem, mert az általuk elmondott hibák szerintem nagy eséllyel ettől lesznek.

(#54035) FRENK1988 válasza Babetta-X (#54032) üzenetére


FRENK1988
veterán

Bocsi az enyémből indultam ki (Scenic I/II)

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#54036) forceberg válasza FRENK1988 (#54035) üzenetére


forceberg
veterán

Az a másik jeladó, a főtengelyé.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54037) eTrade válasza AttyVin (#54029) üzenetére


eTrade
tag

K4M egy igen megbízható Renault motor, annyira bevált ez az 1.6-os benzin motor, hogy még a 3-as Megane-ba is ezt rakták. [link] :K

(#54038) rob210 válasza AttyVin (#54029) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mi köze a törököknek a Megane I es szériájához?
A törökök a Megane II sedan verziójával kezdték el a gyártást és a fluenccel folytatták.
Megane classic / estate csak Franciaországban és Spanyolországban készült ;)
Egyébként igen szerintem is egy igen jól sikerült kocsi, mert kényelmes, biztonságos, de nem agyon extrázott, így kevesebb a meghibásodás lehetősége mint pl. a II-esnél, mert ott már van ami el tud romlani.
:R

Renault power

(#54039) Nordik


Nordik
őstag

Megane 2 utastérben lévő biztosíték tábla lehajthato ajtajara keresek 1 darab ilyen fém patentot. :) Tud valaki segíteni?

(#54040) AttyVin válasza rob210 (#54038) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Akkor lehet, hogy nem volt 100 %-os az információ, de akkoriban azt mondták, hogy a Classic már török gyártmány...
Mindenesetre igen tartósra sikeredett.

Üdv, Vino

(#54041) rob210 válasza AttyVin (#54040) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az ajtó ovál plaketjén látszik hol készült.
Az enyém spec pont francia. ;)
Viszont a II-es ami valóban törökországban készült az csak és kizárólag ott készült, tehát nincs belőle francia gyártás.

Renault power

(#54042) diablo1984 válasza Nordik (#54039) üzenetére


diablo1984
veterán

Bárdinál lehet venni 10 es kiszerelèsben!èrdemes bevinni ès kerítenek hozzá.

(#54043) forceberg válasza rob210 (#54041) üzenetére


forceberg
veterán

A 2-esből csak a sedan készült ott, nem?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#54044) nünüke1975 válasza eTrade (#54037) üzenetére


nünüke1975
aktív tag

Lehet hogy a 3-as megane-ba is azt rakták de közel sincs olyan erős mint az 1-es megane-ban lévő motor.1-es megane-om van 107le, 3-ast próbáltam egy hete.110le.Hát nem tudom szerintem nem olyan az erő.De javítsatok ki ha tévedek.

(#54045) salieri. válasza forceberg (#54043) üzenetére


salieri.
őstag

Igen. A Grandtourok Spanyolországban készülnek.

Nünüke1975: Az EURO5 miatt nem megy úgy.. Kb. EURO4-ig élhető ez a motor.

(#54046) baluka6 válasza Nordik (#54039) üzenetére


baluka6
aktív tag

Szia,

Pesten a Mammutnál tudok adni holnap. Ebay-ről rendeltem 10 darabot, de csak 1 kellett.. :D

(#54047) nünüke1975 válasza salieri. (#54045) üzenetére


nünüke1975
aktív tag

Szomorú vagyok ez miatt mert nagyon bejön az autó de rá se merek gondolni hogy a 100le mit tud euro 5-el a 107 le után.
Mennyire kell félni ezeknek az elektronikájától?

[ Szerkesztve ]

(#54048) gabx76 válasza nünüke1975 (#54047) üzenetére


gabx76
senior tag

Azt se felejtsd el, hogy az M3 nehezebb az 1-esnél. Elektronikájától nem kell tartani, ha jó trafók vannak benne.

(#54049) AttyVin


AttyVin
aktív tag

Ma reggel egy bosszantó dolog történt (Fluence 2012).

A garázsból való kiállás után a sötétedés-érzékelő nem kapcsolja ki a fényszórót (illetve nem áll át menetfényre), pedig verőfényes napsütés van.
Többszöri "napfényes" újraindítás után is ugyanaz a helyzet.

Szokott az meghibásodni?
Vagy a menetfény elektronikája miatt nem megy?
Esetleg valami tapasztalat, ötlet?

Köszönettel.

[ Szerkesztve ]

Üdv, Vino

(#54050) eTrade válasza nünüke1975 (#54044) üzenetére


eTrade
tag

Nekem pont 1.6-os 110 pacis Grandtour Megane 3-asom van, nem egy versenygép, de azért megy.
Én azt vettem észre, hogy az ereje pörgetve jön meg... és nem ötödik és hatodik fokozatról kell kigyorsítani. :))

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.