- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
- Vízügy: árvíz, belvíz, aszály, stb.
- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
eTrade
tag
válasz
#89309696 #71049 üzenetére
Azért lehet mindenhol közlekedni azzal az 1.4 16v 95LE motorral ha az ember ismeri a nyomatékgörbét és kipörgeti a lelkét, pörgetve csak úgy suhannak csak azok a pacik.
Nyílván az 1.6 16v (főleg az okoskerekes) nyomatékosabb motor de azért az sem egy versenygép csupán kicsit dinamikusabb közlekedésre alkalmasabb... lámpánál jobban ugrik vele a kocsi. -
#89309696
törölt tag
Nagy a különbség, az 1.4 alulmotorizált a Megane méretű kasznihoz. Közlekedőedénynek alkalmas, de nagyobb forgalmú pörgősebb helyen élve elég kényelmetlen már. Nyomatékszegény főleg normál fordulatszám tartományban használva. De ez minden rövid löketes nem vezérelt 16 szelepesre igaz, ez nem a Renault hibája.
-
Gombinyó
őstag
válasz
DeFranco #71017 üzenetére
Megnéztem, de abszólút nem tapasztaltam, amit írtál. Minimális váltó mozgás akkor van mikor teljesen lelépek a gázról pl harmadikban és elkezd motorfékezni az autó. Olyankor kb egy milit hátrébb ugrik a váltó,majd ha rálépek a gázra akkor vissza. Ezen kívül nem mozog/rezeg. Direkt rajta tartottam az ujjam :) Abban továbbra se vagyok biztos, hogy a 0.9 tce váltója megegyezik e az enyémmel.
-
Nordik
őstag
Kuplung mellé rendelek ablaktorloket is. Milyen legyen? Bosch vagy Valeo?
-
harry
veterán
mycso, Pecc: köszi
Igen, bár sajna csak 1.4, de már megbarátkoztam vele. -
Xantomas
őstag
A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a belső kerékjárati ívet takarót, és pont a motortartó alatt van egy kivágás a kasztnin, hogy ellenőrizni tudd a bak zseléjét. Megnyomod a gumimembránt, és ha azt érzed, hogy mellette kidudorodik, és zselésen "elleállása" van, akkor jó. Ha nem, akkor már nem zárt a patron.
Bár a konkrét videózott bak megane 2-ből van, de az elv ugyan az.
video -
válasz
LamerGyuri #71032 üzenetére
Nekem reggel nem akarta az igazat valamiért, elindulás után mintha kissé dús üzemanyagot kapott volna és átment egyfajta átmenetbe egy V8 és egy 3 hengeres daráló között. Egy pici gázra magához tért, de remélem most egy picit nyugton lesz. Nemrég jött vissza a srácoktól, cserélni kellett a hűtőt, az eresztett (valószínűleg kavics) és hála az égnek a hörcsögben "okosan" egyben van a két hűtő, szóval "olcsó" volt.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
Pttypang #71029 üzenetére
Nyilván, de nem ez a jellemző. Bár egy Renault-nál sosem tudni
Múltkori sztori, de csak ha nem röhögtök
Ugye automata, ez a típus csak P-ben indul, ha a váltóban a rögzítőfék is pozícióban van. Beülök, indítóz...csak köszörül. Gyújtás, üres, megtaszajt, P, beakad, indítóz...csak köszörül. Mi a fákk? Na még egyszer ugyanez....köszörül...ááááÜlök, nézek bután, indulni kéne melóba persze, busz már rég elment...Áhh, még egy próba...gyújtás, üres, megtaszajt, P, beakad, indítóz (ekkor már nem voltam nyugodt), nem indul....de közben valamilyen sugallat hatására elkezdtem működtetni, amit csak értem, az indítózás közben, ÉS a jobb oldali ablakemelő lefelé működtetésére beröffent az autó
Azóta sem fordult elő. Ki érti ezt... -
harry
veterán
válasz
LamerGyuri #71028 üzenetére
LED-es? Jó hát erre még nem jártam
Kép: akartam volna javítani pár festékhibát, csinálni egy szép mosást és waxolást rajta, de aztán csak nem jutottam idáig, szóval most ez a legjobb képem róla (így is mosás után, szép állapotban legalább).Megkérnék egy topikgazdát, hogy vegye fel az összefoglalóba, köszi
Renault Megane Classic 2003 1.4 16V benzin, Budapest link
PH!-ra feltöltött kép: [kép] -
válasz
LamerGyuri #71028 üzenetére
Kieghet az is.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
rob210 #71018 üzenetére
más típust nem ismerek, de focusoknál teljesen tipikus a hidegen nyikorgó kinyomócsapágy, 10 évet is simán elnyikorog ettől semmi baja nem lesz ha egyébként jól működik, az enyém megvételkor már nyikorgott 9 évesen, 14 évesen adta meg magát, akkor kellett kuplungot cserélni alatta.
annak is voltak előjelei, azért lett tréler, mert azt hittem még egy hetet kibír amíg egyébként is megyek a szerelőhöz. a hetet kibírta, a szerelőhöz menet esett szét a ház előtt a parkolóból kitolatáskor.
-
rob210
Topikgazda
A nagy jobbos fenti bakban van egy zselépatron az a gumi izé az egy olajos vagy zselés anyaggal van feltöltve. (gyártófüggő, hogy melyikkel.) Ha az kiszárad, ne adj isten kireped és elfossa magát akkor lejjebb kerül az egész motorblokk, ami szemre nem mondható meg, de amikor kanyarodsz és oda kerül a terhelés simán tud ilyen hibát okozni, mert már nem tart annyit amennyit kell.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Nordik #71008 üzenetére
Most esett szét egy quashqai alatt a kuplung menet közben, nem volt vicces, hogy a fék is elment és kézifékkel kellett megállni, leállított motor és sebességberakás kombóval. Iszonyat mázlija volt a srácnak. Ha átszakad a kinyomó elfossa a teljes fékfolyadék tartály tartalmát!
Én biztos nem mernék vele játszani, de nem akarok riogatni senkit. -
DeFranco
nagyúr
válasz
Gombinyó #71014 üzenetére
megköszönném.
@harry: akkor kellett volna mondanom, nem hiszem hogy visszamegyünk mostanában (vidéki kereskedés volt, szerencsénk volt, egyedül volt az eladó, kezünkbe nyomta a
kulcsotkártyát, hogy ő nem hagyhatja itt a boltot de menjünk vele egy kört. nagy kör lett) sajnos későn értünk vissza zárás közelében és már sietett ő is mi is, elmaradt, hogy megbeszéljem vele.
-
harry
veterán
válasz
rob210 #71004 üzenetére
Tudom is én ki-hol tartja az aksiját
2003-as Megane Classic, motortér: kép
Sajnos nemrég értem haza, így most már valószínűleg egy szervizre hárul a feladat holnap : \ Jelkábel hova megy, ECU? Indítás után mekkora feszültséget kéne mérnem rajta? Bár valószínűleg ezt sem tudom megnézni már, bár ennyi időm lehet lesz meló előtt...
-
harry
veterán
válasz
DeFranco #71012 üzenetére
Náluk is rákérdezhetsz, engem érdekelne mit mondanak.
Nálam (Megane1) minden fokozatban billen egy picit a váltó ha elveszem a gázt, volt ugyan tartóbak / billenésgátló cserélve, de nem igazán lett különbség. Mondjuk ha csak némelyik fokozatnál van, ráadásul egy kvázi új autón (ez meg 16 éves
) , az azért fura.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Gombinyó #71011 üzenetére
alapból - ugye - nem fogdosod a váltókart menet közben, nem is egészséges, én sem tudom miért tettem rá az ujjam (bár nyilván csináltam szokatlan dolgokat, lévén próbakör volt, ez volt a cél), de nem csak én éreztem hanem az utastárs is ha rátette a kezét.
elképzelhető hogy ez véletlen (akár hiba, bár egy bemutató autón...) de ismerős megjegyezte, hogy peugeot-ban is tapasztalt hasonlót.
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok! vezettem a hétvégén egy clio IV grandtourt a 0.9 tce motorral.
azt vettem észre, hogy 2-esben és 3-asban valami rángatta a váltókart, határozottan éreztem ahogy rátettem az ujjam. nem finom remegés volt, hanem a holtjáték két vége között tikk-takkolt a kar, terhelésváltláskor mindenképp, de volt, hogy folyamatosan haladva is.
1-esben 4-esben nem csinálta.
ez egy új tesztautó volt, kereskedésből hoztuk el egy körre.
mennyire normális vagy általános ez ennél a váltónál vagy ennél a típusnál? nem volt valami bizalomgerjesztő így elsőre.
-
Nordik
őstag
Mit gondoltok csereltessek komplett kuplungot, kinyomocsapaggyal vagy várjak? A lényeg az, hogy már második éve visit leginkább 10 fok körül és alatta a kinyomocsapagyam úgy 10 percig ugye míg be nem melegszik. Egyik szerelő azt mondja ne foglalkozzak vele majd bontsuk akkor ha kuplung is rossz, másik szerint amíg csak télen van hangja addig még azért elmegy de nyilván foglalkozni kellene vele. Nem kis költség, viszont már azért zavar, nem akarom szethulljon a kinyomo. Szerintetek?
-
emre
veterán
Közben olvastam ezt:
"A balra kanyarodasnal fura hangot adott az auto, amiota nalam van: gombfejek, kerekdob-lemez cserelve, futomu beallitva, de meg mindig csinalta. Ma viszont a motortarto bak megigazitasaval megszunt a gond, meg csak probakort sem kellett mennunk az autoval, egybol rajott."
Itt is ezzel lehet a probléma?
-
rob210
Topikgazda
Érdekes, de a tűzfal és a motor között ne is keresd azt nem mondtad, hogy neked már nem az ablak alatt van az aksi
Viszont amiket megtaláltál a képen azokat tessék szépen levenni megcsiszolni visszatenni.
A generátoron a kis fehér vezeték az jelkábel, de igen fontos, a csati egy körmös megoldás benyomod kiakad a köröm és utána tudod lehúzni. -
-
emre
veterán
Urak!
Scenic 1/2 balra kanyarodásnál jobb elől nyikorgó, recsegő hangnak, mintha a kerék beleérne valamibe mi lehet a forrása?
Féltengely harang, trapéz szilent, kormányösszekötő ép, én a stab szilentre gondolok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Netfone
- Futás, futópályák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Elektromos autók - motorok
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Sennheiser Momentum True Wireless 3 (2222132) (ELKELT)
- Üzleti Fujitsu Lifebook u7510 15,6" FHD IPS 2021/08. havi gyártás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest