Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#45701) rob210 válasza -=Tiger=- (#45696) üzenetére


rob210
Topikgazda

Attól függ mire célzol.
A véleményem az, hogy egy ismeretlen márka.
A másik véleményem meg, hogy nem lehet kapni, tehát hiába is Írunk róla bármit.
:C

Renault power

(#45702) Telda válasza Telda (#45690) üzenetére


Telda
addikt

Erre valaki? :R

(#45703) rob210 válasza Telda (#45690) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szelephang, de ez teljesen véletlenül nem 8 szelepes?

Az ott bal oldalt nekem a gyújtástrafónak tűnik, már pedig akkor neked nincs hidrotőkéd.
Amiből egyenes arányossággal következik, hogy a szelephézagokat kéne beállÍtani.
:R

De ha Írsz egy motorkódot előbbre leszünk.
Mert ezzel a burkolattal sok féle motort takart el a renault, még a thaliában is.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#45704) -=Tiger=- válasza rob210 (#45701) üzenetére


-=Tiger=-
tag

Tegnap még lehetett. :))

Attól még hogy valamit nem ismerünk, nem lehet jó?! :)

[ Szerkesztve ]

(#45705) just válasza -=Tiger=- (#45699) üzenetére


just
aktív tag

Evolution Full-Tech FE 5W-30. Ez a gyári, mást nem raknék bele. 5L-es flakon elég, még marad is.

Two things what i hate. People that can't count...

(#45706) Milo629 válasza rob210 (#45700) üzenetére


Milo629
aktív tag

Köszi szépen, én sem találkoztam ezzel a hibával máshol, csak azt hittem a wiki hiteles forrás. Onnan plusz a totalcar népítéletekből szoktam tájékozódni és ugye itt a fórumon rákérdezek. Gyújtótrafó ismerős dolog K4JA712 van a Clioban (1.4 16V Tech Run), ezt hol tudom leellenőrizni, melyik alkatrészt kell nézni és milyen feliratból vagy logoból derül ki? A hátsó hidat pedig csak rugózás alapján tudom tesztelni, vagy van rá más módszer is ami "hülyebiztos" mert nincs összehasonlítási alapom?

(#45707) Telda válasza rob210 (#45703) üzenetére


Telda
addikt

Köszi a választ! :)
De, 8 szelepes tudtommal.
K7JA700R053163
:R

(#45708) eTrade válasza Milo629 (#45706) üzenetére


eTrade
tag

Itt egy kép ahol jól látszik, hogy melyik trafó hogyan néz ki:

Balról jobbra, sorrendben:
1. Sagem: rossz, nem megbízható.
2. Denso: ajánlott, jó minőségű trafó.
3. Beru: szintén jó minőség, picivel jobb mint a Denso, mert jobb a tömítése.
4. Valeo: "átmatricázott" Sagem = rossz.

Itt egy kép ahol Sagem (bal) és Beru (jobb) trafó "kupakjai" láthatóak:

Motortérben max. csak ezeket fogod tudni megnézni kiszedés nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#45709) LamerGyuri


LamerGyuri
senior tag

Elérkezett az idő a vezérlés, olajak, víz, trafók, gyertyák, szűrők cseréjéhez.

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy összefoglalná valaki nekem, miket, milyen márkát vásároljak? Esetleg honnan, ha van valami preferált hely, ahol együtt mindent be tudok szerezni.
2003-as Thalia 1.4 16V K4J712

Előre is köszi!

Erre valakitől válasz?

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#45710) Milo629 válasza eTrade (#45708) üzenetére


Milo629
aktív tag

Köszi, tehát ha fekete kupakot látok akkor rendben van, ha szürkét vagy bordót akkor cserés ha jót akarok. :R

(#45711) eTrade válasza LamerGyuri (#45709) üzenetére


eTrade
tag

Motorolaj: Elf, Total.
Szűrők: Purflux, Mann-Filter.
Trafó: Beru, Denso.
Gyertya: Eyquem, NGK, Denso.

Milo629: Leegyszerűsítve igen, de főleg a "kupak" formája árulkodó, hogy melyik van benne... ha meg kiszeded, akkor az egész trafó kialakítása. :)

[ Szerkesztve ]

(#45712) Josi válasza LamerGyuri (#45709) üzenetére


Josi
aktív tag

Trafót csak akkor cserélj, ha gond van vele.
Elvileg élettartamos. (nekem idáig 190 e km és bírja a gyári)

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#45713) rob210 válasza -=Tiger=- (#45704) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem Írtam ilyet azt Írtam ismeretlen márka.
Magyarán lutri lehet nagyon jó is az olcsósága ellenére, meg nagyon gagyi is.
:R

Renault power

(#45714) rob210 válasza Telda (#45707) üzenetére


rob210
Topikgazda

Abban nincs hidrotőke. ;)
Szóval annak a hangja nem lehet. :D

Renault power

(#45715) Telda válasza rob210 (#45714) üzenetére


Telda
addikt

Köszi szépen!
Akkor ahogy írtad a szelepek lesznek.
:R

(#45716) Tom5


Tom5
addikt

Sziasztok!

Februárban vettem a kocsit, azóta meglett a 12K km. :))
Szerencsére ott nem hagyott sehol, apróbb bosszantó "bug"-ok vannak amiket elkezdek kijavíttatni rajta.
22.-én fűtőradi csere/kondenzvíz elvezető tisztítás + az ABS hibajelzés ami néha előjött most állandósult.
Ezek mellé berendeltem a szokásos pakkot:

Kiegészítve 2db spurival. Ezt úgy gondoltam elosztom három tankoláshoz. (Mivel napi szinten megyek így közel üres a tankom tankolás előtt,) így megfelelő arányaiban az adagolás?

[ Szerkesztve ]

(#45717) Tom5 válasza eTrade (#45708) üzenetére


Tom5
addikt

Most nézem csak, ez nagyon hasznos, szerintem mehetne a téma összefoglalóba! :R

(#45718) gabx76 válasza Tom5 (#45717) üzenetére


gabx76
senior tag

Hasznos, bár ráfér a frissítés/kiegészítés:

- A Valeo egy ideje már inkább zöld kupakos (sőt, van fekete is) tapasztalataim szerint azzal nincs gond.
- Egyéb megbízható márkák: NGK, SCT, Bosch. Kupak színe általában fekete
- Távol-Keleti, török tömegtermékek különböző néven, vagy anélkül. Ezekről semmi információm sincs, valaki írhatna, ha összefutott ilyesmivel.

[ Szerkesztve ]

(#45719) motoflug


motoflug
őstag

Sziasztok!

Szerintetek ha az alábbi képen látható manuális klímás + fűtéses járművel rendelkezem, akkor egy bontott digitális klíma beszerelése csak annyit jelent, hogy kicserélem a két panelt? Vagy ez ennél sokkal bonyolultabb lehet? :F

(#45720) rob210 válasza motoflug (#45719) üzenetére


rob210
Topikgazda

Egy csomó mindenben különbözik.

Renault power

(#45721) Adonimus


Adonimus
aktív tag

Üdv. Végre kész a hátsó hidam. A híd végére ami a kerék a kerék elé belóg nem kellene valami kupak?

adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu

(#45722) Graphics


Graphics
Jómunkásember

Van valakinek ötlete, hogy a mai hűvös reggelen miért nem indulhat egy 1,5dci 2004-es Thalia?

Eddig minden reggel indult, már máskor is csinálta, hogy ahogy bejött egy picit hidegebb idő nehezebben akart indulni.

Tippek is jöhetnek, mert nem tudom merre induljak.

Elvileg izzítógyertyák jók, de valaki azt mondja 4 fok alatt izzít csak.

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#45723) diablo1984 válasza Adonimus (#45721) üzenetére


diablo1984
veterán

elvileg egy műanyag fekete kupak van rajta, nálam a lagunánál az van!

(#45724) Adonimus válasza diablo1984 (#45723) üzenetére


Adonimus
aktív tag

Igen, javítás előtt nekem is volt rajta. Be lehet azt szerezni valahol?

adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu

(#45725) diablo1984 válasza Adonimus (#45724) üzenetére


diablo1984
veterán

passz! ott ahol javították? beázik a cső vége és az nem biztos hogy jót tesz neki!

(#45726) Adonimus válasza diablo1984 (#45725) üzenetére


Adonimus
aktív tag

Na akkor ma utána kérdezek. :(((

adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu

(#45727) _NCT


_NCT
őstag

Sziasztok!

Mivel lehetne a műszerfalat szépen letakarítani? Most nem tudom eldönteni miért, de a műszerfal, illetve a kormány feletti kis gumis rész állandóan poros és ragad, a műanyag mintha dzsuvás lenne. Múlt héten lett A-Z-ig átmosva a műszerfal, illetve kitakarítva az autó. A rádió és digit klíma körüli részen a műanyag szintén ragad, nem segít rajta a mosószer. Van valami műszerfal ápoló vagy valami amitől nem lesz ragadós? Vagy annyira puhára akarták a műanyagokat gyártani, hogy ilyen ragadós lesz a felülete?

A jobb hátsó elektromos ablakemelő műanyaga meg szinte ilyen ragadós, nyúlós műanyag lett. Ezek tényleg ilyen szarok?

[ Szerkesztve ]

(#45728) diablo1984 válasza _NCT (#45727) üzenetére


diablo1984
veterán

sajna lehet valami megoldotta a felületét, vagy a gumi réteget róla. hígítós rongy csodákra lehet képes(gumi réteg lemosásánál), de előtte ne feltűnő részen próbáld, nehogy a műanyagot is oldja.

(#45729) balazs1022 válasza _NCT (#45727) üzenetére


balazs1022
őstag

Minden regebbi renault muszerfala ilyen. Foleg hidegebb, paras idoben csinalja. Foleg azokon a reszeken ahol mar kopott a felulet. Pl ilyen a kormany vag sebvalto. Nekem is ragad eso utan, vagy telen.

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#45730) -=Tiger=- válasza Graphics (#45722) üzenetére


-=Tiger=-
tag

Mindenképpen érdemes lenne gépre tenni.

(#45731) Graphics válasza -=Tiger=- (#45730) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Volt gépen, de az EGR szakadáson kívül mást nem hozott ki.

Amit meg igen, azt cseréltük / turbó :D , elosztócsőnyomásszabályzó

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#45732) Sgt. Chris


Sgt. Chris
aktív tag

A Grand Scenic II fed.comp. kijelzőjének a fényerejét hogyan tudom állítani??? Alaphelyzetben tökéletes, de világítást kapcsolva elhalványul...ez tudom, hogy normális, de most nappal, bekapcsolt tompított mellett gyakorlatilag olvashatatlanul halvány...

Pár hétig nem nálam volt a kocsi...nem tudom mit nyomtak el, vagy romlott el, de most vissza akarom kapni a megszokott fényerőt.

ui.: ha szakaszosan húz csak fel a sofőr oldali ablak, akkor még könnyen orvosolható a hiba? A Megane II-ben egyszer elszakadt a bovden, mert felcsavarta, na most nem akarok úgy járni... (~25k-ért meggyógyították...)

ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W

(#45733) diablo1984 válasza Sgt. Chris (#45732) üzenetére


diablo1984
veterán

azért szakaszos szerintem, mert akad valahol valami. addig érdemes megcsináltatni, míg tönkre nem megy!

(#45734) Cane


Cane
őstag

Műszerfal elemeket inkább szilikonos cuccal kezelnék, mint pl. aceton/benzin/higítóval.

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#45735) #32577792


#32577792
törölt tag

Ma vettem horogra akasztható kerékpárszállítót.
Minden happy, de oldalra mozog. A horog egyébként levehető.
Ha elkopott, tudok úgy feltenni másik horgot, hogy ne kelljen újra vizsgáztatni?

(#45736) Graphics válasza -=Tiger=- (#45730) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Beszéltem szerelővel, azt mondta feltehetőleg nincs kompresszió a motorban, emiatt hidegben nem indul.

Sajnos feladom, ez az autó csak a pénzt viszi folyamatosan... Kasztnija okés, de a motorja most már érdektelenségbe fulladt....

Felújítani nem éri meg, abszolút csőd így is... Motorhibásan meghirdetem ősszel, aki akarja vigye. Tettem én bele jobbnál jobb olajakat, cseréltem 10 ezerként.

Sajnos ennek ennyi a kifutása ideje. Ha beszart, beszart.

Még talán opció egy fűzött blokk megvétele, és átépíteni a motor többi elemét. Kérdés ez mekkora szopatás, és mennyi lóvé..

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#45737) #32577792 válasza Graphics (#45736) üzenetére


#32577792
törölt tag

Tudtommal csak motorkód van a forgalmiban is. (nekem csak az van)
Akkor meg zokszó nélkül lehet cserélni.

(#45738) Graphics válasza #32577792 (#45737) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Igen, lehet cserélni.

Csak számolgattam. 100 ezer egy blokk , ez csupaszon, tehát

se porlasztó
se turbó
se magasnyomású
se önindító, se váltó

Oké ezek nálam megvannak. átszerelem.

Kezdek egy vezérlés cserével, ami kb 50 ropi

A szerelő elkér a szerelésért alaphangon 50-60 ezret..

200 k alatt nem állok meg és még akkor is kérdéses , hogy jó lesz-e...

Vagy a jelenlegi motort szétkapni, átnézni, felújítani.. az is legalább 300k-s meló...

Élmény ez az autózás... :D Azt nem tudom a nevemről hogy takarítsam el.

B verzió: Minden reggel egy kis féktisztítót adunk neki :D aztán hadd szóljon.. Ez kb októberig megjátszható utána kuka.

off: azt hiszem nekem csak a TDI való, meg a szívóbenzines Honda Jazz.. Azokkal nem szívok ennyit

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#45739) #32577792 válasza Graphics (#45738) üzenetére


#32577792
törölt tag

Én tudok egy szakit Kunszentmiklóson.
Jól és elfogadható áron dolgozik, engem nem vágott át mikor nála voltam.

(#45740) forceberg válasza Graphics (#45738) üzenetére


forceberg
veterán

Sajnos vettél egy lutri autót 300e nem ismert km-rel. Tanuló autó volt, most is az, tehát rengeteget pöföghetett alapjáraton, vagy ügyetlenek által gyorsítva. Ez szerintem megfelel kb. 450e átlagos használatnak, ha végig tanuló volt.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#45741) Predator2 válasza forceberg (#45740) üzenetére


Predator2
addikt

dci=betegágy, nem véletlenül! Megvannak a hibák sokkal kevesebbet futott kocsiknál is.
Duliee helyében már felgyújtottam volna!

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#45742) forceberg válasza Predator2 (#45741) üzenetére


forceberg
veterán

300e km-rel vett egy tanuló autónak használt dCi-t, mégis mit várt?
Írta is, hogy már minden km ajándék.
Meg amúgy is, 300e felett ki mit vár?
100e felett ezeket lehet, hogy nem érdemes megvenni...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#45743) Predator2 válasza forceberg (#45742) üzenetére


Predator2
addikt

Azért csúnya lenne, ha 300e km után kukázni kellene egy autót.
Amikor nézelődtem akkor leírták nem kilométert veszünk, ha nem állapotot. Itt csak az a baj, hogy a dci esetében tök mind1. Egy kényes sz@r.

Csak azoknak lehet jó (senkinek nem ajánlom személy szerint) akik hosszú távokat mennek vele. Van pénzük egy drágább szerviz költséget is egyszerre kicsengetni. Vagy van egy jó szerelő ismerősük akitől olcsón tudnak alkatrészt beszerezni, javíttatni.

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#45744) forceberg válasza Predator2 (#45743) üzenetére


forceberg
veterán

Nem kell kidobni 300-nál, de csodát sem kell várni a hahu legolcsóbb 20%-ába tartozó 100-200e km-re írt ajánlatoktól...
Kényes, annyiban, hogy a bele és hozzávaló cuccokat kell alkalmazni, nem 30e km-enként...
Akinek nincs pénze egy esetleges javításra(ez minden autóra igaz), nos az tovább nyújtózkodott a takarójánál.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#45745) newwave0507


newwave0507
tag

Sziasztok!

Adott egy Renault Laguna 1.9 dci 2002 évjárattal, a nívó pálcánál, a min. és max. között, mennyi a különbség ? 1 liter ? köszönöm szépen előre is a segítséget!

Gondolataink saját elménk börtönébe zárnak. Félelmeink emelik egyre magasabbra a falat, melyet csak a tudatosság képes lebontani.

(#45746) Graphics válasza forceberg (#45744) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

:)

Vettem egy autót, aminek ismert előélete volt, 10 ezrenként olajcserével.

Igazából nem az a baj, hogy ennyi km van benne, hanem amit írtak is, hogy kényes szar.

És még csak nem is az üzemanyagellátás okádott be, hanem maga a blokk szar... Lenne hengerfejes, oké aláírom, de nem az... Egyszerűen annyira kopott a motor.

Pedig ismerem a tulajdonost is, rendesen bemelegített motorral közlekedett, tehát hideg tiprás kizárva.

Tudom, a város, meg tönkreteszi meg ilyenek.

Persze, ajándék minden kilométer, csak nekem még az a szerencsém, hogy napi 3-4 órában keresőeszköz az autó.. Ha nem az lenne, akkor őszintén szólva, sírva temetném a kezeimet az arcomba, hogy az autógyártás itt tart. Mert most nézzük azt, ha valaki magának, napi használatra venne ilyet..

3 hete jött egy srác, megvenné.. Mondom szuper, csak a lelkiismeretem, hogy ez így szar, nem adom oda senkinek... És bejött, rá 1 hétre nyakonfosta magát a turbó...

És a legrosszabb.. Ha egy ütött-kopott szar lenne... De nem az , hogy rohadna meg.. Szép a kasztni, nem rohad, törve soha nem volt... Bosszantó. És így motornyűggel együtt ér ez még valamit forintban?

OKé, azt is értem ,hogy rengeteget ment alapjáraton... Csak ettől még nem kéne szarrá válnia.
Oktatásra készülök, láttam pár tanulót is, persze nem egységes a terhelés, de akármennyire is hihetetlen, ezek 2500 fölé nagyon ritkán vannak forgatva.

Plusz hozzáteszem, ez az autó nem only város, hanem napi 4x 30 km országúton is tisztulhatott kénye kedve szerint.

Igazából nincs ötletem, és a legrosszabb a tanácstalanság, hogy melyik végén fogjam meg a szart..

Eladni? Javítani? Kivonni a forgalomból? Utóbbival semmit se érek, mert még csak el se bonthatom a legalább jó állapotú dolgokat. Vegyek bele motort? Ugyanaz a mókuskerék évekig... Kockáztassak meg egy átépítést 1.9D-re, nos ez lenne a legcsábítóbb a részemről, hisz konkrétan a hibaforrások minimalizásálása, de megéri? hisz ideg, munka, nem magam csinálom....

Mondanám, aki amennyit ad érte vigye, a nevemről kerüljön le, és ennyi.... :D

/ hozzáteszem, van egy másik márka TDI-je, csak az 11 évvel öregebb , épp a 23-at tapossa.., az meg üzembiztos /

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#45747) mycso válasza mycso (#45681) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Ma vagyok pesten, meg is lestem az autót, de élőben szörnyű volt... :(

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#45748) forceberg válasza Graphics (#45746) üzenetére


forceberg
veterán

Milyen olaj, milyen szűrők? Én csak Mann szűrőket használok és a gyári ajánlott Elf olajat.
Már nekem is ajándék minden km. Én mentem a 10 év alatt 270e km-t. Kop-kop. Az óra 321-et ír, de nem biztos, hogy 3 éves korában 51e volt benne, amikor vettem :))
A motort meg pont nem a 2500 feletti forgatás nyírja ki, hanem inkább az indulgatások, a sok alacsony fordulatszámon való terhelés. Az alacsony fordulatszám a káros, amikor még az olajozás sem az igazi.
A HK csapágyak milyen állapotban vannak? Azok megkopása is tud állítólag a motor kopásához vezetni. De az inkább a 100LE feletti 1.5-ösökre jellemző.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#45749) afte válasza Predator2 (#45743) üzenetére


afte
csendes tag

Te már csak tudod, mennyire kényes szar a diesel ugye?????

(#45750) Graphics válasza forceberg (#45748) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Értem, akkor se tartom ideálisnak hogy egy autó ennyire szarra váljon.

Mann szűrők. Elf olaj. 10ezer csere.

Ez van, lenyeltem ezt a békát, első és utolsó ilyen autóm szerintem. :(

Ez az autó hidegen nem volt terhelve. Reggel elindult vidékről beautoztak a városi, onnantól egész nap melegen volt. Tehát hideg terhelés nem volt .

Csavarhatjuk még, de én is tudom, hogy az 1 gen Delphi dci szar...

Érdekes módon 99"-es évjáratú Mercedes C220 CDi ami commonrail szinten 560ezernel is ugyanúgy járt.. Pedig azt fater rendesen hajtja ha épp nem a tanuló nyomja .

Lehetett volna jó is az első dci . De nem lett

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.