Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rob210
Topikgazda
Ugyan ott van mint mindegyik renaulton a váltó és a motor találkozásának tövében a lendítőkerék felett.
Renault power
rob210
Topikgazda
Cserélni nem, mert azt hézagmérővel be kell állítani, azt meg nincs az a klímás aki a kocsid alatt fekve elvállalja, a kényelmes műhely asztal mellett ülés helyett.
De próbáld ki amit írtam, mert ez szerintem csak elszennyeződött.
Ártani nem tudsz neki rosszabb nem lesz.
Ellenben, már 3 nál megoldotta a gondot.
Renault power
Robi81
tag
Köszönöm. Akkor lehet még délután megpróbálom.:-)
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Amíg sárgás lé jön addig nyomjad neki.
Renault power
#89309696
törölt tag
700Km van az új gyári Bosch fékekben, normálisan voltak használva stb. és elkezdett csikorogni. Csak egy kis tartományban, ha picit visszább engedem vagy lejjebb nyomom akkor abbahagyja, de csikorog mind a kettő, a bal jobban, a jobb kevésbé. Nem durva, de csikorog azért és azt mondtátok, hogy ezek meg se nyikkannak. Valamit elrontottam volna? Kinézet alapján rendben vannak és működésre is tökéletes.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ki mondta, hogy nem csikorog?
Olyan nincs amelyik nem csikorog, csak a trw kerámia poros verziója, de az drágább is.
EU.-s szabályozás azbeszt helyett fém általában réz van benne így keményebb a betét és csikorog.
Amit tehetsz az, hogy a csúszó felületeket ceramic sprayel megfújod (kerámiazsír) vagy, ha az a fajta féked van akkor a betét alatt lévő kis lemezeket cseréled, (csikorgás gátló lemez/ más néven fékbetét beszerelő készlet)
Renault power
#89309696
törölt tag
Ok akkor jó. Nem zavaró, csak azt hittem elrontottam valamit vagy baja van.
salieri.
őstag
Megtaláltam, köszi.
#89309696
törölt tag
Műszaki lejárta előtt ti hány nappal szoktátok a vizsgaállomást felhívni? Vagy mennyivel előtte érdemes odavinni? 3 hét múlva jár le.
Az autón meg lett csinálva minden, át is nézettem szerelővel, úgyhogy ha csak nem akarnak hátba döfni az autó röhögve átmegy az biztos ezen nincs para. Olyat lehet vajon kérni, hogy odaviszem, levizsgázik és haza is jöhetek vele? Végeznek egy ilyennel egy óra alatt? Itt a Volánnál van üveges váróterem, végig lehet nézni amíg az autót csinálják, de még csak eredetvizsgánál voltam, nem tudom a műszaki is megvan-e annyi idő alatt.
forceberg
veterán
Ha 30 napon belül mész, akkor a dátum ugyanaddig lesz érvényes, mintha a lejárat napján mennél.
Szóval menj mielőbb.
Én mindig így viszem. Odamegyek időpontra, eddig a legtöbb 1,5ó volt, amit vártam, hogy kész legyen.
A nem legolcsóbb helyen meg max. 30p volt eddig.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
#89309696
törölt tag
Király, akkor még a héten elviszem. Mármint időpontot kérek, de nagy valószínűséggel másnapra vagy harmadnapra lesz is, kisváros. Eredetvizsga másnapra már lett is.
[ Szerkesztve ]
Nordik
őstag
Melyiket rendeljem inkább olajszűrőből? Filtron vagy Hengst?
Picivel olcsóbb a Filtron.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Hengst, purflux, gyári
Renault power
Nordik
őstag
Végül találtam Purfluxot is, így olajszűrő az lett, levegőszűrő pedig Filtron.
sparklyth
csendes tag
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vezérlés csere esedékes a kocsimban olajcserével karöltve. A kocsi egy Renault Megane III 1.5 dci 110 Le-s. Rönóéknál azt mondta a szaki, hogy 200-250 ezer körül és 4 órás munka. Majdnem leültem mikor meghallottam. Valóban ilyen drága lenne? Én max. 150-re saccoltam az egészet. Gyári vezérlést vízpumpával 50k-ért találtam. A szaki elmondása szerint azért ilyen drága mert gyárit tesznek bele... Pontosan miket cserélnek ilyenkor? Valahogy az az érzésem, hogy le akarnak húzni...
Előre is köszi a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
Gombinyó
őstag
Ezek a márkaszarviz árak. Egy sima olajcsere is 40k. Sajnos ez normális, csináltasd meg inkább hozzáértővel fele ennyiért.
eTrade
tag
Sajnos a márkaszerviz mindig drágább mint egy maszek. Munka / óradíj és az alkatrészek ára is jóval magasabb, de lehívható digitális szerviztörténet lesz róla a Renault-nal, hogy valóban mikor és hány km-nél volt rajta vezérlés cserélve, ami pl. egy későbbi esetleges eladásnál jól jöhet.
Sanyi19
őstag
Sziasztok!
Megane 2 1.4 16v -ben van EGR szelep? Ha igen hol található?
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
rob210
Topikgazda
Jó ár.
Márkaszervíz ebből él.
Egy rendes vezérléscsere során kapsz új szíjat feszítőt vízpumpát főtengely szíjtárcsát hosszbordás feszítőt szíjat generátor szabadonfutót.
Ilyen vezérléscsere évente egyszer van, pedig ez a rendes, de minden tulaj spórolni akar. (hozzá teszem a renaultnál is csak a vezérlést dobják le.)
Ennek se kerül az ára annyiba mint a renaultnál.
Mellesleg halkan jelzem gyári szettel már vilt garanciális bajom, daycoval inaval még nem
Renault power
rob210
Topikgazda
Nincs.
Benzines renaultban nincs egr.
Renault power
Sanyi19
őstag
Köszi!
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
t.imi
addikt
Sokban függ, hogy melyik szerviz. Egyikben 15k az óradíj, másikban 22. Ebből lejönn még 10-15% az autó korának megfelelő. Nekem valahol 170k körül volt, szfehérváron 230k mondtak.
Igaz, sajnos még Rob sem tudott rájönni, mit baxtak el annyira, hogy kerreg mint állat.. Később a szerviz sem....
Renault szíj, görgő, ékszíj, görgő, vízpumpa, olaj, stb.
rob210
Topikgazda
Azóta is kerreg
Renault power
t.imi
addikt
Mindig rólad beszél
Természetesen! Néha mint egy sima új diesel, úgy viselkedik.
A két érzékelő csati tisztítása óta lényegesen halkabb, winnys cetan emelő adalék alkalmazása óta kimondottan kisebb a hangja.
Szóval lehet oxid leledzik még valahol, vagy fene tudja.
#89309696
törölt tag
A Megane3 K4M se kapta meg? Mert a Wikin mintha azt olvastam volna, de már abba se lehet bízni, ha nincs aki lektorálja akkor oda is kerülnek fel hülyeségek. És Megane4 1.6-os Nissan szívómotorjába se?
#89309696
törölt tag
Azért ez nem csak spórolás kérdése, hanem autóhoz való hozzáállásé is.
sparklyth
csendes tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Akkor nem lehúzás, hanem valóban ennyibe fáj
Igazából szemnek tetszetős a vezetett digitális karbantartási könyv, de nem hiszem, hogy megér az nekem ekkora plusz költséget. A környékünkön nem igazán azt nézi, aki autót vesz, hanem inkább a kilométert. A vezérlést valahogy mindenki cseréli, ha új autót vesz, mert akkor biztos, hogy megvolt és jó... Ha meg a papírokat, számlákat elrakom, meg a kiskönyvébe beíratom, akkor az is dob rajta egy negyedet szerintem.
Én úgy gondolom, hogy fontosabb a rendszeres (lehetőleg jó) karbantartás egy megbízható szaki álltal, mint a csilli-villi márkapecsét. Hál' Istennek tudok egy helyet ahol megbízható szerelő van. Remélhetőleg vállalja...
Szerintetek melyik gyártmányt érdemesebb belerakatni, ha úgy döntök, nem a márkaszervízben csinálltatom? Gyári, Dayco, Ina (ha jól emlékszem Rob, ezt írtad még), vagy valami mást.
Amúgy olajcsere nekem is annyi volt tavaly 50k, bár ebben benne volt a gépre dugás is (cca 10k) mert akkor vettem és kíváncsi voltam mit mondanak róla a digitális hangok.
MC Pite
veterán
A gyári olajszűrő és Elf 900 FT A3/B4 0W30, tömítés kb 16k olcsóbb webshopokból, 16790+2940+203, azaz alig 20K bármelyik autósboltban (ez már jobb olaj amint amit a Renaultnál tesznek bele! - az kb 2000el olcsóbb, ha kannás, de szervizeknél inkább nagyobb kiszerelés a jellemző).
Na most hogy bő 20.000 mennyire jó vagy nem jó ár olajcserére,(bruttó egy óra) döntsd el magad; de a legtöbb független műhely 26-30ból kihozza ugyanezt anyaggal együtt.
És ha tuti jó alkatrészeket/olajat használnának és csak jól csinálnának mindent a márkaszervizben,(lásd rob felsorolása vs rövid lista amit a renaultnál is csinálnak) nem lenne ezzel semmi bajom, de sajnos nem jellemző.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Nordik
őstag
Én most rendeltem Purflux olajszurot, Filtron levegoszurot, leereszto csavar tomitest illetve 5liter Elf 900 SXR 5W30at, ez volt kemény 10ezer forint és itthon kicserelem.
MaXX81
tag
Sziasztok
Most raktam le a szerelőnél a kocsit. Ugye elmeséltem hogy szelephézag állítás után magas lett az alapjárat (~1500) ami meleg motornál jelentkezik. Cserélve lett az alapjárati motor, új gyertyák, új gyújtókábel szett, fojtószelep ki lett tisztíva, semmi változás. Keserű szájízzel távoztam a szerelőtől mert bevallotta hogy nincs járműismerete ehhez a típushoz. Azt mondta hogy vagy visszaállítja a hézagot és akkor jó(?) lesz az alapjárat viszont csattogni fog megint vagy, idézem: szarjunk bele és ki kell cserélni a vezérműtengelyt + új himbasor ami 100e meg a szerelés a kocsi meg ér mondjuk 150e és akkor se biztos hogy jó lesz...
Voltak javaslatok hogy pl alapjárati motor szállt el de mitől a hézagállítástól? Vagy falsot szív valahol, na de 2 db vákumcsövet kell lehúzni a szelepfedélről ha előtte nem szívot falsot akkor utána miért szívna? Véletlenül pont akkor repedt el valahol egy cső vagy hogy? Tehát megismétlem az autó jó volt előtte, szép egyenletes volt az alapjárat csak csattogott ennyi. Ilyen sorozatos véletlen egybeesések nem lehetnek hogy beállítják a hézagot aminek következtében utána falsot szív valahol, elromlik az alapjárati motor, elkoszolódik a fojtószelep stb... Szóval értetlenül állok a dolgok előtt mert én is amit tudtam átnéztem, megtapogattam, megtisztítottam rá lett rakva diagra ott se dobott hibát. Majd talán a héten okosabb leszek.
harry
veterán
"mert bevallotta hogy nincs járműismerete ehhez a típushoz."
S mi lenne ha olyan helyre vinnéd, ahol van? Nem értem a problémát, aki nem ért hozza, ne szerelje / ne lepődjünk meg, ha nem lesz jó. Vagy rosszul látom a helyzetet?
Fehér Farkas: én nemrég voltam műszakin, pár napon belül volt időpont, s kb bruttó egy óra volt a folyamat ha jól emlékszem (Pécelen, NKH vizsgapont, bár ha jól emlékszem ez neked nem sokat segít ). És igen, egy hónapon belül nem veszik el az idő, lehet (érdemes) menni ha tudsz.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
MaXX81
tag
Mert ő állította be a hézagot, voltam előtte más szerelőnél az meg azt mondta vigyem vissza ahhoz aki beállította. Sok választásom nincs itt Heves megyében kevesen mernek hozzányúlni, de ha te tudsz ajánlani a közelben szívesen meghallgatom.
[ Szerkesztve ]
gixxergabi
senior tag
"Amennyiben az időszakos vizsgálatot a forgalmi engedély érvényességi határidején belül kérik, de a vizsgálatot az érvényességi határidő lejárta utáni időpontra tűzik ki, akkor a vizsganapról szóló „Igazolás" a forgalmi engedély érvényességét a közölt vizsgaidőpontig, de legfeljebb 30 napra meghosszabbítja. Ha az időszakos vizsgálatot a forgalmi engedély érvényességi határidejének lejárta után kérik, akkor az időpontról szóló „Igazolás" csak a vizsga napján a vizsgahelyre történő közlekedésre jogosít fel."
harry
veterán
Jó, de sokat érsz vele, ha az sem tudta mit csinált Azért csak van arrafelé is olyan ember, aki ért a Renault-khoz De nem vagyok ismerős, Google alapján max tippelni tudok, pl. link. Vagy ha nagyon más nem, Budapest környéke sem tűnik végtelen távolinak. Ismerősöm ide hordta a kocsit, hozzám közel van, így gondoltam ide viszem én is: StefiMester.
gixxergabi: ok, és?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
gixxergabi
senior tag
Gyöngyöshalászon ajánlgatnak midig egy jó renault szerelőt, az Heves megye.
Zsolt Pataki, Facen megtalálod, renault jel a borítóképe is
gixxergabi
senior tag
Nincs és... én úgy viszem hogy utolsó nap kérek időpontot, aztán ha 2 hét múlva van időpont akkor annyival is meghosszabbodik a 2évem...
(#69038) LamerGyuri válasza gixxergabi (#69037) üzenetére
LamerGyuri
senior tag
No comment....
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
harry
veterán
Alapvetően jó tudni, hogy ekkor sincs gond, de az is biztos, hogy én nem fogok ezzel bszakodni, inkább legyen rendben minél hamarabb. Amikor az autó üzemeltetés éves több százezres költség, nem fog érdekelni két évente pár plusz hét.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
MaXX81
tag
Hát én nem tudom hogy most egyáltalán specializálódni kell e különböző típusokra vagy nem. Mindenesetre laikus szemmel nézve ha jobban belegondolok, embereket küldtünk a Holdra egy 21 éves autónál meg a szelephézag állítása se megy zökkenőmentesen... Köszönöm hogy utánajártál de egy 30-45 perces beavatkozásért nem szaladok fel Pestre, az út többe kerülne. Ha minden igaz holnap kiderül hogy van eredmény vagy nincs.
gixxergabi: Köszöntem neked is, kaptam közben egy tippet az még a közelben van, ha jelenlegi szerelő (egyébként a műhelyében a falon ott figyel az autószerelő mester oklevél) nem tud mit kezdeni akkor megpróbálom azt.
shifty!
senior tag
Urak! Ha 2017-es, MO-on újonnan vásárolt, garanciás Captur fedélzeti számítógép szoftverét (R-link) manuálisan frissítem, ugorhat a garancia? Megcsinálhatom szabadsag alatt én manuál, vagy el kell battyognom vele az eladó szalon szervizébe?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
emre
veterán
Majd ha december vagy január környékén kellene garázs, szerelőakna hiányában a kocsi alatt fetrengened akkor elgondolkodnál rajta hogy mennyivel nagyobb kedvel végeznéd ezt a műveletet nyáron.
Két járművemen is éveken keresztül "csaltam" előre a műszaki időpontját a rendkívűl kellemes májusi hónapig.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
#89309696
törölt tag
Én meg szeretem a hideget, nem véletlenül decemberben szereltem.
emre
veterán
Mikor belefújt a kipú a vízbe és elment miatta a fűtésem én is nekiálltam hengerfejtömítést cserélni a régi kocsimon. Nyáron a melegben még jóvót.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Robi81
tag
Köszönöm a tippet. Egy 450ml wd 40 et kifujtam ra. gyenlőre ugy nez ki jó. Utána meg kompresszorral is kifujtam. Azotta hallgat. Ha ujra előjön irány a klimaszervíz.
[ Szerkesztve ]
Gombinyó
őstag
Szerintem nem befolyásolja a garit, de azért kérdezz rá a renault hungary ügyfélszolgálatán.
Jaded
senior tag
Mivel a Renault honlapjáról szabadon letöltheted és még leírást is kapsz hozzá hogyan csináld, nem hinném, hogy gari vesztéssel járna. De persze megkérdezni meglehet.
Renault Megane IV Limited
shifty!
senior tag
& Gombinyó, köszi. Reggel telefonálok egyet.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
rob210
Topikgazda
10 dobozzal kérek
Renault power
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- iPad Air 1 alkatrésznek eladó
- A képen látható PC házak egyikét keresem
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2021 2022 M1 M2 Chip 11 és 12,9 128-2000GB DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 36GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
ingyenes kategóriában
- ASUS TUF GAMING VG259Q (24,5"/144Hz/IPS/G-Sync/Freesync/1ms)
- Fujfifilm XH-1 váz + kiegészítők
- Zotac GeForce 9300-ITX-WiFi + Intel Core2 Quad Q8400
- MSI GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X 384bit GAMING X TRIO RGB Videokártya
- Dell Latitude 5280, 5290, 7280, 7290, 7380, 7390 MAGYAR háttér-világításos laptop billentyűzet