Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
FRENK1988
veterán
Hogy toltsem az akkut? Maradjon a kocsiban (ne vegyem le a kábeleket) vagy vegyem ki estére és reggelig toltsem és majd úgy vissza?
Lesz e valami gondja a kocsinak így egy este akku nélkül? Gondolok itt zár, ablakemelő stb amnéziara
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
#32577792
törölt tag
110-ről 132-re a LE
240-ről 295-re a nyomaték
Fogyasztás? Szinte azonnal megcsináltattam ahogy megvettem. Addig ugyanazt hozta mint a LII 1.9dci azaz 6,4-6,7 között.
Ez lement olyan 6-6,2 környékére.
Most spurival 5,5-6,0 környéke. Persze ha változik az autózási szokás, ez is változik. 5,5 volt amikor az átlagos, 6 mikor Bp. és autópálya 140-es tempóval.
Nejem olcsóbban autózik vele
rob210
Topikgazda
Ez attól is függ milyen aksitöltőd van.
Ha csepptöltő, akkor tedd fel rá nyugodtan, úgy hogy a kocsiban marad.
Ha sima töltő akkor vedd ki, rádiókód kell max, ha gyári a rádió.
Az ablakemelő és etc. nem állítódik el.
Renault power
gixxergabi
senior tag
Köszi
ΞΔGLΞ
nagyúr
Egy szinte szalonállapotú fekete 2.0dci GT-t. Ami papíron 150, a valóságban meg egy 467nm--- 222 lovas rakéta.
Leírni nem tudom azt a meglódulást, amikor felépül az erő és hát az szinte pillanatok alatt mindig készen áll.
Hatodikban lájtos 110-130-nál a pedál lenyomásával olyan mértékben húz, mint akit úgy pcsn rúgtak, hogy soha többet nem akar lassulni. Mindezt nagyon nagyon jó fogyasztás mellett.
A készült kép óta, kapott vadiúj 18-as felnit 225/45-ös dunlop gumikkal. Hát nem volt éppen egy olcsó szett.
[ Szerkesztve ]
PowerBuldog
veterán
Ha már itt tartunk egy 2.0 8v benzin megame 1ből huzásssal mit lehetne vajon kihozni?
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
Hali, ha jársz erre, akkor kellene némi ifó az atc-vel kapcsolatban.
E-mailben 142k-t mondtak az autómra...az sok, max. 100 amit rászánnék.
Az elhatározás megszületett: kell a chiptuning
“The Night is Dark and Full of Terrors”
speedydb23
senior tag
Rigotechnél nem kértél még ajánlatot? Én tőlük kértem, és 80-100 között lenne az 1.5dci Megane-ra.
Viszont osztom én is, én is megcsináltatom hamarosan a chiptuningot, mert alacsony fordulaton iszonyat harmatos ez az 1.5dci motor.
Lacy6
senior tag
Szép így feketébe, biztos brutális lehet ahogy megy.
Bátyámnak szinten laguna 3 van, és az ATC-nél tuningolták úgy 2 hete.
Valami olyasmit mondott, hogy nem mindegyik típus azonos, és nem lehet 190 lóerőnél feljebb húzni.
A befecskendező eltérését mondták neki.
Gyárilag 150 lóerő, most úgy 180-190 között valahogy, de ez is nagyon megy, még így is.
Amúgy elégedett az autóval és szuper jó lett szerintem is ez a laguna 3.
Ajánlottam már pár embernek akik ilyen kategóriába gondolkodnak, de nagyon sok ember fejébe ott van a francia autóktól való rettegés.
Én csak annyit mondok, hogy nem tudják milyen jó vétel hagynak ki.
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
#32577792
törölt tag
Hívd fel őt. Hivatkozz a Laguna klubra. Onnan többnek csinálta már.
#32577792
törölt tag
Én is kértem tőlük, aztán jöttek a PR mailek.
Szóval nekem ezzel csak az volt a bajom, hogy van egy videó, ahol megy a tulaj az autójával és mellette úl a cég tulaj.
Na, mit érez?
Jó
Jobban húz?
Határozottan
Ez oké is, mert ATC-nél is mikor kész volt, mondta vigyem, próbáljam ki, aztán menjek vissza és mondjam ha jó, azt is ha nem, vagy hol nem érzem jónak. DE előtte kezembe nyomta a mérési eredményeket.
Nekem a kettő együtt adta az eredményt. Miután visszamentem, akkor fizettem neki.
FRENK1988
veterán
Kivettuk faterral, vettem ioncserelt vizet is de nem tudtam bele tölteni mert nem tudtam felnyitni (Varta black dynamics). Így csak simán feltettük.
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
De kit hívjak fel?
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
mckay
aktív tag
Szerintetek külön csíkban vagy a ködlámpa helyére kombóban jobb a DRL egy Laguna II-re?
Van valakinek tapasztalata?
Nyilván elegáns lenne, ha a ködlámpával lenne kombóban egybe építve, de úgy mennyi?
Mert a sima, egy-egy arasznyi led-es menetfény meglenne 15-ből, annál többet nem szánnék rá.
Sőt, ha lehet még ennél is olcsóbban de jó venni...
Nos?
ΞΔGLΞ
nagyúr
Most nem mintha számítana az a "pár ezres" de mi a jó franc különbség van az alábbi Bosch ablaktörlőszettek között?
Gyárilag ez a sorszámú kell a Laguna III-ra, ami 650mm bal és 400mm jobbos törlőből áll.
De van itt két másik bosch aerotwin szett is, szintén 650mm és 400mm méretben
A felfogatás nem stimmelne, illetve nem lenne jó?
----------------
(#53009) Lacy6
Kösz. Hát én ennyire nem vágom, sőt semennyire a tuning részét, az előző tulajnak csinálták (egy vidéki "nagykutyáé" volt), akik a német autópályán használták az autót főleg. Azt sem tudtam, hogy tuningolva van/volt, de már mindegy is, mert csak az előnyét tapasztaljuk. (Nem sokára viszem az enyémet is) Szóval a gps-ből egy halom német címet töröltem, mondjuk így valahol érthető is a tuning része. Sokat járok én is arra és akkor az átlagsebességem nincs 200km alatt.
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ok itt a válasz, a kérdés sztornó is...
#32577792
törölt tag
Privát
rob210
Topikgazda
Manapság, már kb. Az aksik 5%-a olyan amit még töltögetni kell.
A többi mind gondozásmentes, amibe nem lehet semmit töltögetni.
Zselés és egyébb technológiás. (Nem értek hozzá) A lényeg a nem lehet bele semmit töltögetni.
Renault power
just
aktív tag
Szia.
A művelet végén megkérdezi hogy kérsz-e számlát, már pedig ha megemlited hogy a többi lagunás ajánlására érkeztél, akkor el fogja engedni. Azért én vittem a teljes árat. Még egyszer kedvcsinálónak: [link] Itt azért már fenyeget a veszély hogy a gyári kuplung nem fogja birni. Nekem ez van benne: [link] 200ló környékén még biztos birja a gyári, sokan csak addig húzzák ne hogy cserélni kelljen. Kb. ilyen teljesitményre kell számitani. : [link]
[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
Virág et.
senior tag
Sziasztok!
Kellene egy olcsó rohangászós autót vennem havi kb. 1500 kilométerre (napi 2x15km autópálya, a többi városi közlekedés).
Nézegettem a 10 év körüli Megane 2 Grandtour-okat, egy dci elég csábító lenne.
Az alap dolgokat (hajtókarcsapágy, vezérlés) nyilván cserélni kell egyből ezeken, de más csontváz kieshet a szekrényből (pld rozsdásodás)?
Esetleg érdemes ebből inkább benzinest venni, mivel a kb 2 l/100km fogyasztáskülönbséget úgyis rá fogom költeni a motorra?
Előre is köszönöm!
rob210
Topikgazda
Szia.
Neked nem a motorra rá fogod költenitől kell félned, hanem attól, hogy erre a felhasználásra jóérzésű ember nem fog neked dci-t ajánlani.
A havi 1500km tök jó azzal már lehetne dcit hajtani érdemes lehetne, de ha a városi használata jelentősebb a kocsinak, mint pálya országút, akkor részemről nem ajánlom.
Amúgy rozsda nincs, ha nem volt törve.
Elektromos kütyüket át kell nézni.
Illetve a rugókat, mert az m II tipushiba..
Renault power
forceberg
veterán
Na, azért napi 50km-re lehet már dezsőt venni. Szerintem nincs baj, ha megy vele 2x25km-t, amiből a 2x15km pálya már + ami rájön a városban már épp jó lehet. Az ott lakóknak nem, mert elvileg azok még DPF nélküliek.
A nagyobb nehézség, hogy találjon olyan 10 év körüli példányt, aminek nem véres a torka...
Nemrég említette itt 1-2 tag az 1,5dCi csipkét, hát azok adják el az autóikat családon belül!
+Remélem, a későbbi eladási hirdetésbe is beírják majd becsülettel, hogy: "az autó meg lett chippelve, mert alacsony fordulatszámon nem tolt eléggé, így nem törődve pl. a hajtókarcsapágyakkal, mi odaadtuk lent azt az erőt, amit a gyár nem(hiába, ők bent nem értenek hozzá)! Így már lent jól húz, nekem megéri, hogy tudjam használni motorgyilkos módban."
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
Hát én ezzel továbbra is vitatkoznék ha az arány a pálya irányában dőlne el, akkor azonnal javasolnám, de én elég sok egr szelepet takarítottam már. Van egy srác az félévente jön olajcserével együtt egrt is takarítok mindig.
Hát ennyi, mindenki azt vesz amit akar. Neki Budaörsröl Pestre és ott sok sok kilóméter a táv.
[ Szerkesztve ]
Renault power
rob210
Topikgazda
#32577792
törölt tag
Sőt, kap ismét egy fékpados mérést és a kettő mérés eredménye a szélvédőn lesz
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nem értem én sem, hogy mi ezzel a gond...hamarosan viszem én is az autómat, pedig pár hónapja gördültem ki vele a kereskedésből és talán eszembe sem jutott volna, ha nem kerül a "családba" ez a laguna.
Más:
Szóval ennél a 2.0dci lagunánál van egy szinte nagyon apró remegés alapjáraton, viszonítani nem tudok máshoz, de szerintem nem kellene lennie, szóval kb pont annyi, mintha nagyon lájtosan masszírozna az ülés. A felső kutyacsont az repedt(tes). Akkor gondolom a többi is hasonló lehet, de ezeket még ki kell derítenem. Nem tudom, hogyha kicseréltem a lenti alkatrészeket, javul-e a helyzet, vagy mennyire érezhető másnál, mert tényleg nem tudok viszonyítani semmihez, mint írtam, szinte szóra sem érdemes kis vibráció?
Autodoc árak. Van még egy zselés motortartó, aminek a kódszáma 112105736R, de azt itt nem találtam meg. Az kb plusz 30 ezer még, de első körben ezeket cseréltetném.
Kép róla:
[ Szerkesztve ]
Zaji
őstag
Sziasztok,
Olyan bontót vagy boltot keresek, ahol kombi Laguna 3ashoz tudok venni csomagtér rolót vagy ahhoz alkatrészeket.
Válaszokat előre is köszönöm.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a kódszáma, ha ez segít: 799220003R
AttyVin
aktív tag
Bocs, hogy belepofázok, de ugyanez a kapcsolóegység van a Fluence-unkban (2012) is és ott sem világít "gyárilag" a kérdéses gomb...
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
ΞΔGLΞ
nagyúr
Köszi az infót. Közben azóta kiderült, hogy valóban ilyen "gyárilag".
ΞΔGLΞ
nagyúr
#32577792
törölt tag
Biztos jobb szarrá forgatni előzés közben, mint 3000 fordulatszám alatt előzni, biztonságosabban.
rob210
Topikgazda
Ugyan az, de heroin áron van.
A pofám leszakad, hogy szinte ugyan azt az alkatrészt ennyivel drágábban adják egy fiatalabb autóhoz.
[ Szerkesztve ]
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kösz, akkor ezt jól benéztem, akkor ezek szerint egy elég ebből, ugye?
Ennél olcsóbban, csak egy Lengyel oldalon találtam, ahol 8000 körül van, de szállítással együtt már az is 10 körül lenne.
Itt a szállítás kicseszett drága. 3000 felett van, de 35K rendelésnél ingyenes.
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Folytatva: És 35 ezret összeguberálni, sajnos elég könnyű manapság.
Ebben az elqurt országban minden horror áron van, de tényleg. Ezért itthon én alig veszek valamit, mivel sokat járok külföldre, mindent ott veszek, ha esetleg garanciás problémája lenne, nem gond a leadása.
-------------
(#53032) ungawa
Ahogy figyeltem, kb 1700-nál gyújtanak be a rakéták, de ott aztán rendesen, hogy győzők felváltani.
#32577792
törölt tag
Az tuti hogy még nejem se húzza ki előzés közben annyira.
rsf
senior tag
Az újabb dci-k kb.1800 alatt tényleg halottak.
Én a chipelés után a kettős tömegűt félteném meg azt, hogy a turbó sokkal többet fog dolgozni ergó hamarabb fog meghalni. Mert ugye normál tempónál szinte nem is dolgozik. 6.-ban 90-nél 1500 a fordulat.
Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
forceberg
veterán
Az alkatrészek a nyomatékra vannak méretezve(nyilván azért ráhagyással), látszik, hogy a 200 feletti nm-eket régebben nem is csípték a hajtókarcsapágyak, főleg, akik lent kiautózzák a nyomatékot, azoknál max. 100e km-nél nem árt megnézetni.
Igaz, a legutolsó 110LE-s széria már alapból 260nm.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nem hinném, hogy sorbaállás lenne, mert nagyon az van mindenhol. ATC, rigotech etc... ezeknél a cégeknél, ha ilyen problémák kerültek volna előtérbe, mert két szó, annyit nem lehet olvasni a sztrádán, hogy egy minőségi chiptuning-nál, aminél 100-200 ezret is elkérnek, vagy többet, hogy nem érdemes, mert a nyomaték szétcseszi a motor-alkatrészeket. Ez hülye példa, de kb olyan lehet, mint a samsung, vagy más okos tv, gyárilag lebutítják, hogy vedd meg a drágábbat, holott az olcsóbb is tudja, csak a titkos menüben be kell kapcsolni mindent.
imho...
[ Szerkesztve ]
forceberg
veterán
Ha a gyárilag odaadott nyomaték is képes megenni a csapágyakat, akkor a megemelt?
Ez nem hülye példa, hanem fizika...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
ΞΔGLΞ
nagyúr
Értem, hogy mit írsz, csak problémát nem olvasni erről sehol.
#32577792
törölt tag
Akkor semmi gond. A gyári nyomaték hamarabb elérhető ami a cél volt. Nem kell szakadásig pörgetni. Nem erőlködik. Persze megértem ha valaki szereti pörgetni.
#32577792
törölt tag
Dupla bocs
[ Szerkesztve ]
forceberg
veterán
Gajdán Úr videóit ajánlom figyelmetekbe, de másoknak is.
(mert műszaki rálátás nélkül is megérthető formába tudja önteni a dolgokat)
Engem nem zavar, hogy ki-hogy csipkézik, ha eladáskor azt fel is tünteti.
Vagy csak én nem látom ezeket a hirdetésekben, vagy csak elenyésző % csipkézik.
Főleg csipkénél nagyon fontos a folyamatosan jó minőségű olaj.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
#32577792
törölt tag
Ahogy én sem látom, hogy feltuntetnek az olcsó és gagyi gumikat, alkatrészek listáját, a sufnis szervizeleséket stb. 😀 Egyébként ha valaki lusta szervizben átnézni a kocsit.... Videó nem érdekel, tudom miért és milyen optimalizálás ( nem értem ezt a csipkés bugyizást 😀 )van és én még ettől nem fogom pörgetni. Jelen állás szerint, a gyári nyomaték megy max. csak nem 4000-es vagy fölötti fordulaton, hanem lentebb. Ha a gyárit nem bírja, alacsonyan, nem gondolom, hogy magasabb mellett igen. De mint írtam ha eladom kettő mérési eredmény lesz kitéve.
Virág et.
senior tag
(#53021) rob210, (#53022) forceberg : Köszönöm a válaszokat.
Magyarul találnom kellene egy nem szétküldött példányt, utána a szokásos dolgok (+hajtókarcsapágy) cseréje után már csak az általános dízel betegségek (részecskeszűrő, kettőstömegű,...stb.) miatt kellene aggódnom, a kocsi többi része alapvetően rendben van.
Kérdés, hogy az évi 120e üzemanyag megtakarítást hosszabb távon hogyan módosítja a dízel extra szervizköltsége.
rob210
Topikgazda
Módosítja, kb. szintre hozza
Renault power
forceberg
veterán
Nekem eddig legalább másfél millát spórolt a dezső az üzemanyagon.
A Spuri + az EGR időszakos takarítása nem túl vészes.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Virág et.
senior tag
mármint szerencsés esetben
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W