Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
#89309696
törölt tag
Elég lett volna egy nappal lecserélni a fogazás előtt.
gooool
őstag
Megtakolta az a srac, aki a kepek keszulte utan par oraval elvitte. Es el is adta.
Ezzel mar kar lett volna foglalkozni, az egesz allapotot figyelembe veve. Haver katona, haromszor kellett egy ev alatt hazavontatni a dunantulrol, eleg volt neki.
Rob:
Tudod mi a poen?
Hogy ezt a vezerlest a haveromnal toltott 5 ev alatt ketszer is csereltek.
Csak nekem van egy gyanum, hogy ezt a kisebb szijat egyszer sem, hanem a nagyot onmagaban...
Üdv, Balázs
CactuS
Arcképgyáros
Ez mondjuk a barátnőkre is igaz, de valahogy nem szokott sikerülni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
#89309696
törölt tag
Dob rá másik hengerfejet, új szíj, olaj/szűrő, HF tömítés és gurulhat tovább. Ilyen autóknál már felesleges a 200-300 ezres nagygenerálokba belemenni.
Persze jelen esetben nem helyi cirkálónak lett megtákolva saját célra, hanem a figura a tákolást eltitkolva tovább is adott rajta. Ezzel sajnos nem nagyon lehet mit kezdeni.
[ Szerkesztve ]
harry
veterán
Hát, ezt írtam én is. Fél év után le is cseréltem a mostani Bosch cuccra. Mert oké, hogy a Valeotól is csak alapmodell, de annyit azért vártam volna, hogy pár hónap után még szépen töröljön s jól felfeküdjön a gumilap (jól = az egész).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
harry
veterán
Múlthéten szabin voltunk, ~1000 km-t bele is tettünk a kocsiba, de teljesen jól viselte Végre a városi 8.5l fogyasztás helyett sikerült letolni 6.5-re (országút). Meg volt idő egy szép belső takarításra, nagyon ráfért a műszerfalra / középkonzolra. Képem sajna nincs, majd lövök ha eláll a hó.
Hogy negatívum is legyen, csütörtökön a nagy melegben akartunk volna klímát kapcsolni, de csak sziszegés jött végig, hideg semmi. Ma beütött a tél, el is vittem klímáshoz ( ), töltés + tisztításra, 2 óra meló, 22k. Azt mondták a gáz kb 90%-a hiányzott. Korábban júliusban volt töltve, elvileg akkor is és most is ~30 percig tartotta a nyomást, szóval
- vagy valami nagyon kis résen ereszthet (? ez hosszabb próbánál jönne ki? nem kéne ennyi idő alatt?)
- vagy elég volt neki ~2 hónap míg nem használtam télen egyáltalán, s kiszáradt (?)
Ősszel használtam ugyan, de nyilván nem tudom megítélni, hogy mennyire fújt hideget / sokszor nem is állítottam hidegre, csak párátlanításhoz kellett. De nem volt sziszegő meg morgó hangja, mint most, szóval lehet a második lehetőség talán?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
gooool
őstag
A harmadik fel hozzaallasahoz nem fuznek hozza inkabb semmit, havernak mondtam, hogy ebbe egy fillert o mar bele ne rakjon...maradjunk annyiban a vezetoulest gyorskotozo fogta, mert menet kozben kitort alatta es hanyattvagodott...es ez csak a jeghegy csucsa. Nem hiaba 5 eve behozott garantalt kilometeres olasz auto volt.
CactuS:
Ezen felnyeritettem.
Üdv, Balázs
Istikee007
tag
MC Pite
veterán
Fél órás nyomáspróba több a semminél, de a több órás informatívabb (és enyhe szivárgás még akkor is lehet üzemben). Havonta (alapjáraton, nem magas fordulaton ereszt össze a klíma kuplungot) érdemes bekapcsolni hogy ne száradjanak ki a tömítések.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
gergo5991
őstag
én keveset hasznalom a kocsim, renault megane 3 ról van szó, de már 4 éve tökéletesen mukodik a klima. Előző tulaj nem tudom mikor töltötte, de amikor bekapcsoltam, akkor mindig hutott, igaz nyáron 35 fok felett érezhetően gyengébb volt, de 4 éve mióta nálam a kocsi még tölteni vagy karbantartani nem kellett.. gondolom kocsi és felhasználás függő
az éven készülök tölteni, ha a korona engedni fogja
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
2 hónap alatt nem szárad ki, nekem 2 év állás után bekapcsolva működött, igaz nem teljes erőből de hideget fújt, biztosan nem hiányzik a gáz 90%-a, mint nálad. Valahol mégis apró tömítetlenség van.
harry
veterán
Na igen, van egy 17 éves focus is a családban, szerintem még sosem foglalkoztak a klímával, de megy. Lehet érdemes lett volna megkeresni a forrást, de most már mindegy, meglátjuk hogy bírja.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
imibogyo
veterán
Van itt valaki aki esetleg cserélt már egyes Twingoban (2000-es) központi zár/riasztó vezérlőt (Cobra 8265), vagy egészítette ki azt egy új, kiegészítő (központi zár vezérlő) modullal? Mire kell figyelni? Mennyire bonyolult a dolog?
Több okom is lenne ezt meglépni...
Először is ugyan már rádiós központi van a kocsimban, nem az infrás, de egyszerűen hülyét kapunk a működésétől... Van hogy 5-6 nyomásra sem nyit/zár az autó, de van hogy már az első nyomást is kettőnek érzékeli és ilyenkor természetesen indul is a riasztó, ami nagy élmény mondjuk reggeli induláskor.
Másrészt a távirányító hatótávja is a béka segge alatt van, maximum pár méterről érzékel (nem elem gond ez biztos...), miközben a Picassom akár 30-60 méterről is aktiválható (ami baromi kényelmes a tipikus "becsuktam én az autót???" kérdés felmerülésekor, mondjuk a harmadik emeleten, vagy egy bevásárlóközpont nagy parkolójában).
Harmadrészt pár hete meghalt az egyik kulcsom központi vezérlése (se led nem világít, se semmi mást nem csinál), szóval két új távirányítóval ez is megoldódna.
Arra gondoltam, hogy veszek egyet a fentebb linkelt olcsó központi vezérlő modulból, (vagy akár a riasztós verzióból), és azzal oldom meg a központi zár vezérlését. Ha jól látom ez megoldható akkor is, ha van gyári rendszer kiépítve (csak meg kell találnom a két vezérlő szálat a Twingoban). A riasztó igazából nem létszükséglet számunkra egy ilyen kis értékű autónál, szóval ha azt túl bonyolult bekötni akkor azt most hanyagolnám. Ha megoldható könnyen az is, akkor jó, de a legfontosabb most az lenne, hogy a gyári "gagyi" központink helyett legyen egy könnyen nyitható/zárható amivel nem rémálom minden egyes interakció.
Emellett még az immo is szenved a kocsiban, az egyik kulcsot nehezen ismeri fel, néha egyáltalán, a másikat (pont a rossz központi vezérlésűt) viszont relatíve könnyen. Itt is két opcióm van. Vagy teljes kulcs-zár-központ csere két "új" kulccsal, de ez drága, vagy még arra gondoltam, hogy a jó modult a kulcsból "beragasztom" az immo gyűrűvel együtt a kormány burkolata mögé. Ekkor ugyan elveszítem az immo lényegét, viszont újra lenne egy könnyen nyitható, zárható, két kulccsal és két távirányítóval rendelkező autóm.
Ötletek? Tanácsok? Megoldások? Mindenre nyitott vagyok...
[ Szerkesztve ]
(#75014) Istikee007 válasza Istikee007 (#75008) üzenetére
Istikee007
tag
Megoldódott T5 izzó kellett, tökéletes lett!
rob210
Topikgazda
Ki kell az immot iktatni, mert előbb utób ott fog hagyni valahol. A központi meg egyszerűen átköthető, kapsz hozzá rajzot.
Renault power
imibogyo
veterán
Igen az immo kikötésre én is gondoltam, csak azt sem olcsón csinálják. Házilag pedig nem állnék neki. Láttam fenn YT videókat, hogy hogyan csinálják, de én tuti nem mernék neki állni. Hadilábon állok az elektronikai szerelésekkel (forrasztás)...
Azt tudom, hogy kapok az új központi bekötéséhez rajzot, csak még soha sem csináltam ilyet. Hol érdemes Twingo esetében nézelődni, magyarul hol tudok a legkönnyebben "ráállni" a nyitó/záró vezetékekre? Mert ahol a Cobra központ található (vezetőoldalon a térdnél lévő kis ajtó mögött), oda alig fér be a kezem, a modul viszont nem jön ki. Ott nőgyógyásznak kellene lenni, hogy a blankolás/sodrás/forrasztás/zsugorcsövezés munkasorozatot elvégezzem.
Nem tudod, hogy a vezető oldali ajtóban milyen motor van? Mert ha 5 vezetékes, akkor elvileg közvetlenül arra is ráköthetem a cuccot, nem? Mert a többi "slave" motort már az fogja vezérelni masterként. Vagy félreértem a dolgot?
rob210
Topikgazda
Nem értetted félre az ajtó átvezető után az A oszlopban simán rá tudsz kötni.
Renault power
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Véletlenül nincs valakinek információja arról, hogy a Megane 3-as 1.5dci 106le-s motorjánál pontosan milyen fordulatszám tartományban adja le a maximális nyomatékot? Mindenhol csak azt találom, hogy 2.000-es fordulat, de engem a tartomány érdekelne.
Egyenlőre valakitől úgy hallottam hogy 2000-2500, de azért többektől is várnék erre megerősítést, hátha valahol van erről bármi hivatalos információ.
Köszönöm.
#89309696
törölt tag
forceberg
veterán
Elvileg ez a 78kW-os görbéje:
[link]
(#75019) Fehér Farkas: ja, a valóságban nem ilyen sima, hanem ahogy épp sikerült.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
#89309696
törölt tag
Viccesek ezek a gyári ábrák. Mindenesetre ott van felette a valóság is.
A Wikin is 1750rpm van kiírva max nyomatéknál, de ezek a dci-k soha nem voltak ennyire alacsony fordulaton nyomatékosak, még a V6-os TDI sem tudja ennyire lent.
A 2500 sokkal valósághűbb, a 65 lovas dci-nél is így van, pedig annak is 2000rpm van beírva. 2000 rpm-nél ha lepadlózom még téli álmot alszik, nemhogy nyomatékcsúcsot.
[ Szerkesztve ]
imibogyo
veterán
Köszönöm az infókat!
rob210
Topikgazda
Ez befecskendezőtől és softwaretől is függ.
A renault is többször módosította a sw-t.
2100-2900 között van.
Renault power
hz0917
tag
Jó reggelt, Sziasztok!
Gondolom mások is jártak (járnak) így. Az "olcsó" benzinből megtankolva az autó a garázsba pihen, 1 hét, 1-2-3 hónap? nem tudni meddig.
Az E10 benzin mennyi idő után kezd el "bekocsonyázódni", ami után már meghibásodást okozna a használata?
diablo1984
veterán
Extra benzint tankolj bele, semminek sem jó, ha beleposhad az e10.
gixxergabi
senior tag
Nekem még abból az időből van elrakva etanol amikor még az Agip-on lehetett kapni, semmi "kocsonya"...
Sztem inkább az üzemanyag rendszerből leoldott lerakódásból lesz "trutymós"...
rob210
Topikgazda
Így igaz.
Renault power
#89309696
törölt tag
6 hónap a szavatossága a Mol szerint. A hibridesek tapasztalatai alapján is tud ennyit, + 1-2 hónap. A fűnyírókba se rohad bele, 6-7 hónapot állnak azok is.
12 hónapot viszont nem bír ki, az rendszeresen belerohad az olyan eszközökbe, mint a láncfűrész meg a rotakapa, amit egyszer használnak egy évben aztán 10-12 hónap állás.
[ Szerkesztve ]
hz0917
tag
Az a helyzet, hogy másfél hete szokás szerint teleraktam E10-el és azóta alig használtam, ezután meg talán még kevesebbet fog mozogni. Hallottam olyan adalékról ami meg akadályozza kocsonyásodást, szerintetek az előttünk álló 2-4 hónap gondolva érdemes vele foglalkozni? Akkor a 4 hónap az még belefér.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Semmi nem kell bele.
MC Pite
veterán
2 havonta menj egy kört és kész, átlötyögteti, nem lesz gond vele.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
molnarpeter
nagyúr
Semmi baja nem lesz, néha nem árt picit járatni tömítések, folyadékok, stb szempontból. Guminak sem tesz jót az egy helyben állás, esetleg fújd fel a gumikat jobban (autó ajánlott maximumra például, vagy a gumi max megengedett nyomás alá fél bar-ral például), felbakolni is lehet, de túlzás lenne szerintem
MC Pite
veterán
Hasonló esetben (hónapokig álló autónál) lábbal szoktam mozdítani egy negyeddel odébb fordítani a kereket (40 centivel elgurítani az autót), plusz váltókar (rükit is fel felhúzós) és kézifék átmozgatás (bowdenek miatt); plusz vagy saru le, vagy havonta 1-2 órára töltőt rákötni.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
rob210
Topikgazda
Én inkább minden nap használom a kocsit.
Renault power
MC Pite
veterán
Nyilván ezek nem a napi használós autókra vonatkoznak. Van amiket (hagyatéki, egyéb hiányzó dokumentumok miatt, épül/nem érkezett meg valami a járműhöz) nincs mód hónapokig használni. Akkor viszont ezek sokat segítenek abban, hogy ne az legyen, hogy fél év után mennénk vele, de nem lehet mert nem nyílik/riasztó leszoptatott, nem veszi a rükit, nem old a kézifék, üt a gumi, nem indul mert szétvállt a benzin/etanol, stb.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
shifty!
senior tag
Akkormár inkább egy hétvégi rövid krúzolás a hóesésben napsütésben valahol városonkívül
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
hz0917
tag
Én is naponta-kétnaponta használtam, ezért is tankoltam, de közbejött a "karantén".
Egyébként ha majd belefér 10-15l akkor rátöltök "rendes" benzint.
zeon.hu
nagyúr
Grand Scenic gyári lejátszóba beragadt egy cd.
Már mindent próbáltam, de nem jön ki.
(Kényszerített kiadás -egyszerre nyomva az eject és power gomb-, kártyára ragasztott szigszalag, stb.)
Eject gombot nyomva csak egy rövid sípolás hallható és/vagy átvált rádióra.
(Egyébként a cd-t lejátsza)
Ötlet?
#?*@&!
rob210
Topikgazda
Kivesz szétszed megnéz mi akadt szét.
Renault power
zeon.hu
nagyúr
Ezt akartam elkerülni...
#?*@&!
rob210
Topikgazda
Akkor kivesz elhajít betesz egy másik
Renault power
zeon.hu
nagyúr
Egyébként ez a terv, csak még nincs másik.
#?*@&!
zeon.hu
nagyúr
Mondjuk legalább megtudtam új dolgot az autó előéletéről:
Találtunk az egyik rekeszben kb 10 db cd-t, mind ...... sramli...
#?*@&!
imibogyo
veterán
Egyébként van kontaktod immo kiiktatásához?
#89309696
törölt tag
Uhh. Szegény autó. Ahelyett, hogy System of a Down vagy Slipknot lett volna.
Nekünk a Fronterába zongoraművek voltak, osztrák idős házaspár autója volt. Na ha tudnák mi lett mára a kocsiból.
zeon.hu
nagyúr
Pont a SoaD lemezt szerettem volna betenni...
#?*@&!
rob210
Topikgazda
Pesten.
Renault power
imibogyo
veterán
Az nem probléma, Örkényen élek az M5 mellett... Na jó, talán most a korona kicsit bekavar, de ettől függetlenül érdekel.
MC Pite
veterán
Kis forgalom, A5/B5 olaj: [link]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Istikee007
tag
Sziasztok!
A képen látható vízcső csatlakozásnál , amibe a termosztát is van (ha jól tudom) van egy kis folyadék szivárgásom. A kérdésem az lenne milyen tömítő pasztát érdemes venni ide? Mert az a piros ami jelenleg van rajta már nem az igazi. Kell figyelni valamira ha szétszedem? Illetve szétszereléskor ami elfolyik fagyálló, utána felölteném a hiányzó mennyiséggel, szükséges ilyen esetben légteleníteni ha nem a teljes rendszerben lett lecserélve? Bocsi, ha hülyeséget kérdezek, csak gondoltam ezt megcsinálom én itthon.
/Clio II 1999 1.4 benzin/
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Steam Deck 512Gb
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Kis gamer! HP (i7, 8GB, 1 TB, Geforce 840, FHD) notebook! AkciÓÓ!
- GIGABYTE RTX 3090 24GB GDDR6X GAMING OC Eladó! 210.000.-
- ÚJ HP Pavilion x360 2-in-1 - 14"IPS FHD Érintő - i3-1315U - 8GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia -HUN