Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#75001) #89309696 válasza rob210 (#75000) üzenetére


#89309696
törölt tag

Elég lett volna egy nappal lecserélni a fogazás előtt. :P

(#75002) gooool válasza #89309696 (#74997) üzenetére


gooool
őstag

Megtakolta az a srac, aki a kepek keszulte utan par oraval elvitte. Es el is adta. :U
Ezzel mar kar lett volna foglalkozni, az egesz allapotot figyelembe veve. Haver katona, haromszor kellett egy ev alatt hazavontatni a dunantulrol, eleg volt neki. :)

Rob:

Tudod mi a poen? :)
Hogy ezt a vezerlest a haveromnal toltott 5 ev alatt ketszer is csereltek. :)
Csak nekem van egy gyanum, hogy ezt a kisebb szijat egyszer sem, hanem a nagyot onmagaban...

Üdv, Balázs

(#75003) CactuS válasza #89309696 (#75001) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Ez mondjuk a barátnőkre is igaz, de valahogy nem szokott sikerülni. :DDD

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#75004) #89309696 válasza gooool (#75002) üzenetére


#89309696
törölt tag

Dob rá másik hengerfejet, új szíj, olaj/szűrő, HF tömítés és gurulhat tovább. Ilyen autóknál már felesleges a 200-300 ezres nagygenerálokba belemenni.
Persze jelen esetben nem helyi cirkálónak lett megtákolva saját célra, hanem a figura a tákolást eltitkolva tovább is adott rajta. Ezzel sajnos nem nagyon lehet mit kezdeni.

[ Szerkesztve ]

(#75005) harry válasza #89309696 (#74991) üzenetére


harry
veterán

Hát, ezt írtam én is. Fél év után le is cseréltem a mostani Bosch cuccra. Mert oké, hogy a Valeotól is csak alapmodell, de annyit azért vártam volna, hogy pár hónap után még szépen töröljön s jól felfeküdjön a gumilap (jól = az egész).

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#75006) harry


harry
veterán

Múlthéten szabin voltunk, ~1000 km-t bele is tettünk a kocsiba, de teljesen jól viselte :) Végre a városi 8.5l fogyasztás helyett sikerült letolni 6.5-re (országút). Meg volt idő egy szép belső takarításra, nagyon ráfért a műszerfalra / középkonzolra. Képem sajna nincs, majd lövök ha eláll a hó.

Hogy negatívum is legyen, csütörtökön a nagy melegben akartunk volna klímát kapcsolni, de csak sziszegés jött végig, hideg semmi. Ma beütött a tél, el is vittem klímáshoz ( :D), töltés + tisztításra, 2 óra meló, 22k. Azt mondták a gáz kb 90%-a hiányzott. Korábban júliusban volt töltve, elvileg akkor is és most is ~30 percig tartotta a nyomást, szóval
- vagy valami nagyon kis résen ereszthet (? ez hosszabb próbánál jönne ki? nem kéne ennyi idő alatt?)
- vagy elég volt neki ~2 hónap míg nem használtam télen egyáltalán, s kiszáradt (?)

Ősszel használtam ugyan, de nyilván nem tudom megítélni, hogy mennyire fújt hideget / sokszor nem is állítottam hidegre, csak párátlanításhoz kellett. De nem volt sziszegő meg morgó hangja, mint most, szóval lehet a második lehetőség talán?

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#75007) gooool válasza #89309696 (#75004) üzenetére


gooool
őstag

A harmadik fel hozzaallasahoz nem fuznek hozza inkabb semmit, havernak mondtam, hogy ebbe egy fillert o mar bele ne rakjon...maradjunk annyiban a vezetoulest gyorskotozo fogta, mert menet kozben kitort alatta es hanyattvagodott...es ez csak a jeghegy csucsa. Nem hiaba 5 eve behozott garantalt kilometeres olasz auto volt. :DDD

CactuS:
Ezen felnyeritettem. ;] :DDD

Üdv, Balázs

(#75008) Istikee007


Istikee007
tag

Sziasztok!

Tudnátok segíteni milyen izzó szükséges a közép konzoli kijelzőbe (P7700428029A, Clio II 1999 1.4 benzin)?
Gondolom csak a háttér világítással van a gond, mert idő, hőmérsékletet jelzi, csak ha rajta van a borítás nem igen látszódik.

[kép]
[kép]

(#75009) MC Pite válasza harry (#75006) üzenetére


MC Pite
veterán

Fél órás nyomáspróba több a semminél, de a több órás informatívabb (és enyhe szivárgás még akkor is lehet üzemben). Havonta (alapjáraton, nem magas fordulaton ereszt össze a klíma kuplungot) érdemes bekapcsolni hogy ne száradjanak ki a tömítések.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#75010) gergo5991 válasza harry (#75006) üzenetére


gergo5991
őstag

én keveset hasznalom a kocsim, renault megane 3 ról van szó, de már 4 éve tökéletesen mukodik a klima. Előző tulaj nem tudom mikor töltötte, de amikor bekapcsoltam, akkor mindig hutott, igaz nyáron 35 fok felett érezhetően gyengébb volt, de 4 éve mióta nálam a kocsi még tölteni vagy karbantartani nem kellett.. gondolom kocsi és felhasználás függő
az éven készülök tölteni, ha a korona engedni fogja

[ Szerkesztve ]

(#75011) #89309696 válasza harry (#75006) üzenetére


#89309696
törölt tag

2 hónap alatt nem szárad ki, nekem 2 év állás után bekapcsolva működött, igaz nem teljes erőből de hideget fújt, biztosan nem hiányzik a gáz 90%-a, mint nálad. Valahol mégis apró tömítetlenség van.

(#75012) harry


harry
veterán

Na igen, van egy 17 éves focus is a családban, szerintem még sosem foglalkoztak a klímával, de megy. Lehet érdemes lett volna megkeresni a forrást, de most már mindegy, meglátjuk hogy bírja.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#75013) imibogyo


imibogyo
veterán

Van itt valaki aki esetleg cserélt már egyes Twingoban (2000-es) központi zár/riasztó vezérlőt (Cobra 8265), vagy egészítette ki azt egy új, kiegészítő (központi zár vezérlő) modullal? Mire kell figyelni? Mennyire bonyolult a dolog?

Több okom is lenne ezt meglépni...

Először is ugyan már rádiós központi van a kocsimban, nem az infrás, de egyszerűen hülyét kapunk a működésétől... Van hogy 5-6 nyomásra sem nyit/zár az autó, de van hogy már az első nyomást is kettőnek érzékeli és ilyenkor természetesen indul is a riasztó, ami nagy élmény mondjuk reggeli induláskor.

Másrészt a távirányító hatótávja is a béka segge alatt van, maximum pár méterről érzékel (nem elem gond ez biztos...), miközben a Picassom akár 30-60 méterről is aktiválható (ami baromi kényelmes a tipikus "becsuktam én az autót???" kérdés felmerülésekor, mondjuk a harmadik emeleten, vagy egy bevásárlóközpont nagy parkolójában).

Harmadrészt pár hete meghalt az egyik kulcsom központi vezérlése (se led nem világít, se semmi mást nem csinál), szóval két új távirányítóval ez is megoldódna.

Arra gondoltam, hogy veszek egyet a fentebb linkelt olcsó központi vezérlő modulból, (vagy akár a riasztós verzióból), és azzal oldom meg a központi zár vezérlését. Ha jól látom ez megoldható akkor is, ha van gyári rendszer kiépítve (csak meg kell találnom a két vezérlő szálat a Twingoban). A riasztó igazából nem létszükséglet számunkra egy ilyen kis értékű autónál, szóval ha azt túl bonyolult bekötni akkor azt most hanyagolnám. Ha megoldható könnyen az is, akkor jó, de a legfontosabb most az lenne, hogy a gyári "gagyi" központink helyett legyen egy könnyen nyitható/zárható amivel nem rémálom minden egyes interakció.

Emellett még az immo is szenved a kocsiban, az egyik kulcsot nehezen ismeri fel, néha egyáltalán, a másikat (pont a rossz központi vezérlésűt) viszont relatíve könnyen. Itt is két opcióm van. Vagy teljes kulcs-zár-központ csere két "új" kulccsal, de ez drága, vagy még arra gondoltam, hogy a jó modult a kulcsból "beragasztom" az immo gyűrűvel együtt a kormány burkolata mögé. Ekkor ugyan elveszítem az immo lényegét, viszont újra lenne egy könnyen nyitható, zárható, két kulccsal és két távirányítóval rendelkező autóm.

Ötletek? Tanácsok? Megoldások? Mindenre nyitott vagyok... :B

[ Szerkesztve ]

(#75014) Istikee007 válasza Istikee007 (#75008) üzenetére


Istikee007
tag

Megoldódott T5 izzó kellett, tökéletes lett! :D

(#75015) rob210 válasza imibogyo (#75013) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ki kell az immot iktatni, mert előbb utób ott fog hagyni valahol. A központi meg egyszerűen átköthető, kapsz hozzá rajzot.

Renault power

(#75016) imibogyo válasza rob210 (#75015) üzenetére


imibogyo
veterán

Igen az immo kikötésre én is gondoltam, csak azt sem olcsón csinálják. Házilag pedig nem állnék neki. Láttam fenn YT videókat, hogy hogyan csinálják, de én tuti nem mernék neki állni. Hadilábon állok az elektronikai szerelésekkel (forrasztás)... :(

Azt tudom, hogy kapok az új központi bekötéséhez rajzot, csak még soha sem csináltam ilyet. Hol érdemes Twingo esetében nézelődni, magyarul hol tudok a legkönnyebben "ráállni" a nyitó/záró vezetékekre? Mert ahol a Cobra központ található (vezetőoldalon a térdnél lévő kis ajtó mögött), oda alig fér be a kezem, a modul viszont nem jön ki. Ott nőgyógyásznak kellene lenni, hogy a blankolás/sodrás/forrasztás/zsugorcsövezés munkasorozatot elvégezzem.

Nem tudod, hogy a vezető oldali ajtóban milyen motor van? Mert ha 5 vezetékes, akkor elvileg közvetlenül arra is ráköthetem a cuccot, nem? Mert a többi "slave" motort már az fogja vezérelni masterként. Vagy félreértem a dolgot?

(#75017) rob210 válasza imibogyo (#75016) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem értetted félre az ajtó átvezető után az A oszlopban simán rá tudsz kötni.

Renault power

(#75018) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Sziasztok!

Véletlenül nincs valakinek információja arról, hogy a Megane 3-as 1.5dci 106le-s motorjánál pontosan milyen fordulatszám tartományban adja le a maximális nyomatékot? Mindenhol csak azt találom, hogy 2.000-es fordulat, de engem a tartomány érdekelne.
Egyenlőre valakitől úgy hallottam hogy 2000-2500, de azért többektől is várnék erre megerősítést, hátha valahol van erről bármi hivatalos információ.

Köszönöm.

(#75019) #89309696 válasza SPeti1984 (#75018) üzenetére


#89309696
törölt tag

Szerintem ez az a motor.
[link]

Nem tudok lengyelül, de az első csíkban van a kép.

[ Szerkesztve ]

(#75020) forceberg válasza SPeti1984 (#75018) üzenetére


forceberg
veterán

Elvileg ez a 78kW-os görbéje:
[link]

(#75019) Fehér Farkas: ja, a valóságban nem ilyen sima, hanem ahogy épp sikerült.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#75021) #89309696 válasza forceberg (#75020) üzenetére


#89309696
törölt tag

Viccesek ezek a gyári ábrák. Mindenesetre ott van felette a valóság is. :DD

A Wikin is 1750rpm van kiírva max nyomatéknál, de ezek a dci-k soha nem voltak ennyire alacsony fordulaton nyomatékosak, még a V6-os TDI sem tudja ennyire lent.
A 2500 sokkal valósághűbb, a 65 lovas dci-nél is így van, pedig annak is 2000rpm van beírva. 2000 rpm-nél ha lepadlózom még téli álmot alszik, nemhogy nyomatékcsúcsot. :D

[ Szerkesztve ]

(#75022) imibogyo válasza rob210 (#75017) üzenetére


imibogyo
veterán

Köszönöm az infókat! :R

(#75023) rob210 válasza SPeti1984 (#75018) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez befecskendezőtől és softwaretől is függ.
A renault is többször módosította a sw-t.
2100-2900 között van.

Renault power

(#75024) hz0917


hz0917
tag

Jó reggelt, Sziasztok!
Gondolom mások is jártak (járnak) így. Az "olcsó" benzinből megtankolva az autó a garázsba pihen, 1 hét, 1-2-3 hónap? nem tudni meddig.
Az E10 benzin mennyi idő után kezd el "bekocsonyázódni", ami után már meghibásodást okozna a használata?

(#75025) diablo1984 válasza hz0917 (#75024) üzenetére


diablo1984
veterán

Extra benzint tankolj bele, semminek sem jó, ha beleposhad az e10.

(#75026) gixxergabi válasza hz0917 (#75024) üzenetére


gixxergabi
senior tag

Nekem még abból az időből van elrakva etanol amikor még az Agip-on lehetett kapni, semmi "kocsonya"...
Sztem inkább az üzemanyag rendszerből leoldott lerakódásból lesz "trutymós"...

(#75027) rob210 válasza gixxergabi (#75026) üzenetére


rob210
Topikgazda

Így igaz.

Renault power

(#75028) #89309696 válasza hz0917 (#75024) üzenetére


#89309696
törölt tag

6 hónap a szavatossága a Mol szerint. A hibridesek tapasztalatai alapján is tud ennyit, + 1-2 hónap. A fűnyírókba se rohad bele, 6-7 hónapot állnak azok is.

12 hónapot viszont nem bír ki, az rendszeresen belerohad az olyan eszközökbe, mint a láncfűrész meg a rotakapa, amit egyszer használnak egy évben aztán 10-12 hónap állás.

[ Szerkesztve ]

(#75029) hz0917


hz0917
tag

Az a helyzet, hogy másfél hete szokás szerint teleraktam E10-el és azóta alig használtam, ezután meg talán még kevesebbet fog mozogni. Hallottam olyan adalékról ami meg akadályozza kocsonyásodást, szerintetek az előttünk álló 2-4 hónap gondolva érdemes vele foglalkozni? Akkor a 4 hónap az még belefér.

[ Szerkesztve ]

(#75030) #89309696 válasza hz0917 (#75029) üzenetére


#89309696
törölt tag

Semmi nem kell bele.

(#75031) MC Pite válasza hz0917 (#75029) üzenetére


MC Pite
veterán

2 havonta menj egy kört és kész, átlötyögteti, nem lesz gond vele.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#75032) molnarpeter válasza hz0917 (#75029) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Semmi baja nem lesz, néha nem árt picit járatni tömítések, folyadékok, stb szempontból. Guminak sem tesz jót az egy helyben állás, esetleg fújd fel a gumikat jobban (autó ajánlott maximumra például, vagy a gumi max megengedett nyomás alá fél bar-ral például), felbakolni is lehet, de túlzás lenne szerintem :)

(#75033) MC Pite válasza molnarpeter (#75032) üzenetére


MC Pite
veterán

Hasonló esetben (hónapokig álló autónál) lábbal szoktam mozdítani egy negyeddel odébb fordítani a kereket (40 centivel elgurítani az autót), plusz váltókar (rükit is fel felhúzós) és kézifék átmozgatás (bowdenek miatt); plusz vagy saru le, vagy havonta 1-2 órára töltőt rákötni.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#75034) rob210 válasza MC Pite (#75033) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én inkább minden nap használom a kocsit. :C

Renault power

(#75035) MC Pite


MC Pite
veterán

Nyilván ezek nem a napi használós autókra vonatkoznak. Van amiket (hagyatéki, egyéb hiányzó dokumentumok miatt, épül/nem érkezett meg valami a járműhöz) nincs mód hónapokig használni. Akkor viszont ezek sokat segítenek abban, hogy ne az legyen, hogy fél év után mennénk vele, de nem lehet mert nem nyílik/riasztó leszoptatott, nem veszi a rükit, nem old a kézifék, üt a gumi, nem indul mert szétvállt a benzin/etanol, stb.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#75036) shifty! válasza hz0917 (#75029) üzenetére


shifty!
senior tag

Akkormár inkább egy hétvégi rövid krúzolás a hóesésben napsütésben valahol városonkívül ;]

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#75037) hz0917


hz0917
tag

Én is naponta-kétnaponta használtam, ezért is tankoltam, de közbejött a "karantén".
Egyébként ha majd belefér 10-15l akkor rátöltök "rendes" benzint.

(#75038) zeon.hu


zeon.hu
nagyúr

Grand Scenic gyári lejátszóba beragadt egy cd.
Már mindent próbáltam, de nem jön ki.
(Kényszerített kiadás -egyszerre nyomva az eject és power gomb-, kártyára ragasztott szigszalag, stb.)
Eject gombot nyomva csak egy rövid sípolás hallható és/vagy átvált rádióra.
(Egyébként a cd-t lejátsza)
Ötlet?

#?*@&!

(#75039) rob210 válasza zeon.hu (#75038) üzenetére


rob210
Topikgazda

Kivesz szétszed megnéz mi akadt szét.

Renault power

(#75040) zeon.hu válasza rob210 (#75039) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Ezt akartam elkerülni... :D

#?*@&!

(#75041) rob210 válasza zeon.hu (#75040) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor kivesz elhajít betesz egy másik :DD :C

Renault power

(#75042) zeon.hu válasza rob210 (#75041) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Egyébként ez a terv, csak még nincs másik.

#?*@&!

(#75043) zeon.hu válasza rob210 (#75041) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Mondjuk legalább megtudtam új dolgot az autó előéletéről:
Találtunk az egyik rekeszben kb 10 db cd-t, mind ...... sramli... :DDD

#?*@&!

(#75044) imibogyo válasza rob210 (#75015) üzenetére


imibogyo
veterán

Egyébként van kontaktod immo kiiktatásához? :B

(#75045) #89309696 válasza zeon.hu (#75043) üzenetére


#89309696
törölt tag

Uhh. Szegény autó. Ahelyett, hogy System of a Down vagy Slipknot lett volna.
Nekünk a Fronterába zongoraművek voltak, osztrák idős házaspár autója volt. Na ha tudnák mi lett mára a kocsiból. :D

(#75046) zeon.hu válasza #89309696 (#75045) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Pont a SoaD lemezt szerettem volna betenni... :D

#?*@&!

(#75047) rob210 válasza imibogyo (#75044) üzenetére


rob210
Topikgazda

Pesten.

Renault power

(#75048) imibogyo válasza rob210 (#75047) üzenetére


imibogyo
veterán

Az nem probléma, Örkényen élek az M5 mellett... Na jó, talán most a korona kicsit bekavar, de ettől függetlenül érdekel. :K

(#75049) MC Pite


MC Pite
veterán

Kis forgalom, A5/B5 olaj: [link]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#75050) Istikee007


Istikee007
tag

Sziasztok!

A képen látható vízcső csatlakozásnál , amibe a termosztát is van (ha jól tudom) van egy kis folyadék szivárgásom. A kérdésem az lenne milyen tömítő pasztát érdemes venni ide? Mert az a piros ami jelenleg van rajta már nem az igazi. Kell figyelni valamira ha szétszedem? Illetve szétszereléskor ami elfolyik fagyálló, utána felölteném a hiányzó mennyiséggel, szükséges ilyen esetben légteleníteni ha nem a teljes rendszerben lett lecserélve? Bocsi, ha hülyeséget kérdezek, csak gondoltam ezt megcsinálom én itthon. :D
/Clio II 1999 1.4 benzin/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.