Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
(#45251) diablo1984 válasza Criminal017 (#45250) üzenetére
diablo1984
veterán
HK csapágy csere volt már benne?
J astrák lennének jó áron, jól felszerelve és viszonylag fiatalok, viszont másfél évig egy 110 lovas 1.7cdti kombihoz volt szerencsém (céges). Egy dolgot megtanított az az autó, hogy saját részre olyat soha.
(#45249) forceberg: jogos, azért is vajúdom, hogy mi tévő legyek ( a 4-es megán viszont nagyon brutál és nagy is)
mod.: illetve azért is próbálom alaposan megfontolni és a legjobbat kihozni a dologból, mert ilyen összegnél már nagyon nem mindegy, hogy mit veszek. A legjobbat szeretném kihozni a projektből.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
forceberg
veterán
Nem egyszerű ez...
Én lehet, hogy valami olcsóbbat néznék. Ha hozzá kell nyúlni, az ár különbözet bőven fedezi.
Hány évre és hány km-re tervezed?
Az én M2-m 10 éve van nálam, 270e-t mentem vele én, az utolsó utáni Ft-ját is megszolgálta már...
Óra szerint 320-nál bontatlan a motor. Kop-kop!!
Csak presztízsből éri meg lecserélni, mert már jó néhány helyen megcsúnyult.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
(#45255) diablo1984 válasza Criminal017 (#45253) üzenetére
diablo1984
veterán
hajtókar csapágy, az 1,5 dci-k lépfenéje, mindegyikben megpusztul előbb-utóbb!
(#45252) mycso : mi volt a bajod vele? gyenge? van belőle 125 lovas verzió is, 6 sebességgel annyira nem lehet rossz!
[ Szerkesztve ]
(#45256) Criminal017 válasza diablo1984 (#45255) üzenetére
Criminal017
őstag
Megint kopognom kell, de eddig nem volt cserélve tudtommal. Mennyibe fáj egy olyan? És mit kéne észrevenni, ha megpusztul/elromlik stb?
A kormányösszekötő rudat mondják még, hogy érik a cseréje, kb. 50 rugó.
(#45257) diablo1984 válasza Criminal017 (#45256) üzenetére
diablo1984
veterán
kb 30 ezres tétel, ha beszarik, akkor kopogósabb lesz a motor, majd csattog, de akkor már a szelepekbe ver a dugó és a henger is oválisra kopott, hajtókar bemaródott, kukás a blokk.... elvileg 150-200ezer km körül érdemes cserélni, kb ennyit(se) bírnak....
Olyan 6-8évig biztosan megtartanám (minimum).
Éves szinten olyan 20k km körül mentem eddig.
A laguna lenne amúgy a nagy álmom, így lehet azt a vonalat fogom erőltetni, mondjuk olyan 3m forintig.
(#45255) diablo1984: kényelmetlen, nagy esetlen bamba jószág volt. 6-os váltós volt ez is, de nagyon nem fogott meg.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
forceberg
veterán
A hengerkopással gondolom már az olajat is eszegeti, nem?
(#45258) mycso : Laguna 3 GT a M3 GT hátsólámpájával
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
diablo1984
veterán
eszegetheti persze, meg ahogy a szelepet is eléri azt is veri, ha valaki nem foglalkozik vele, kinyír mindent a motorban. hangja van, észre lehet venni, ha valakit érdekel, de sokan vannak úgy vele, hogy amíg megy gond nem lehet vele és ezért száll el a motor. mycso autójában pl nem is hallatszott, mégis ráfért a csere már....
mycso: német autó kényelmetlenebb egy franciától, a francia talán felszereltebb is, olcsóbb is.... ez régen is így volt, most is!
(#45261) Criminal017 válasza diablo1984 (#45257) üzenetére
Criminal017
őstag
Értem, köszi. Lehet, hogy a nagy motorcserénél azt is kicserélték, de ha megyünk a szokásos szervizes utunkra, mindenképp megkérem, hogy nézze meg.
Német autó vs francia. Hát igen, egy Mégane után volt szerencsém egy kicsikét üldögélni egy Astrában és egy Golfban (ismerősé). Nem kellene, kényelmetlen.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Hát sok sikert a dologhoz, lehet a laguna nagy szerelem, azért én remélem a megane mellett döntesz kisebb a szopó faktor vele.
A lagunákról azért ezt azt hallani.
Sokan buktak vele.
Ezekkel a III-asokkal.
Renault power
Amit írsz, ez most nekem picit új. Asszem elég jól körbe jártam a 3-as lagu és a 2.0dci témát az elmúlt hónapokban és egyikről sem hallottam/találtam rosszat (persze 1-1 kirívó eset előfordul).
Mi az amit te hallottál?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
just
aktív tag
Nem hallottam még én sem rosszat a 2.0 dci laguna III - ról. Tapasztalni se semmit. Igaz lassan 1 éve van meg, faternak 2 éve.
Two things what i hate. People that can't count...
rob210
Topikgazda
Bocs a teljességhez hozzá tartozik, hogy nem 2.0- dciről az egy jó konstrukció.
Viszont a klíma és a navi szervíz igényes ezekben is.
Legalábbis a műhelyben ahol voltam bent tegnap más okból volt bent egy és azt mondták megint egy klímás.
Ennyi, saját tapasztalat nincs.
A navi meg nem túl pontos és frissíteni horror.
Mint mondjuk minden gyárit, illetve ha beviszed szalonba akkor nincs gond vele.
Renault power
kisninja
őstag
No megjöttünk nyaralásból, kocsi meghibásodása miatt szegény bocimmal mentünk 2 család (én, lányom, haverék kislányukkal ) kocsi fullon volt de le a kalappal klímával, megpakolva is 500km után félig a tank és épségben kényelemben hazahozott minket.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
speedydb23
senior tag
Ezekkel az igényekkel még ezek is szóba jöhetnek:
Pl. Opel Insignia, Ford Mondeo.
üszök
őstag
Lehet szerencséd is vele,meg nem is. Ezt nem lehet megmondani.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
speedydb23
senior tag
EGR szelep cserét valaki csinált már innen? Úgy néz ki nálam az EGR halt most meg, nem annyira vészes mert 33-ból Pierburg-ot tudok venni, csak a munkadíj megint ami nem bejövős számomra...
Szóval ha valakinek van tapasztalata EGR cserében az segíthetne nekem.
üszök
őstag
Én 1,5 DCI-ből vettem már ki,nem volt nehéz.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
forceberg
veterán
Kivéve, ha oda van sülve, akkor azért be tud szorulni
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rob210
Topikgazda
Nincs gépkönyved amiből meg tudod csinálni?
Én még nem csináltam, de azt mondja minden dieseles, hogy nem nagy vasziszdasz.
Meg ugye sokan le is falazzák, és kiiratják a gépből.
Renault power
diablo1984
veterán
1,9 dti-ben pofon egyszerű művelet, nem tudom dci-kben mennyire bonyorult lehet hozzá fèrni.
Talival mi újság?
rob210
Topikgazda
Semmi mindenkinek van valami hasfájása, egyszóval az lesz mint tavaly, én fel is adtam soha többet nem szervezek talit, ha lesz megyek, de szervezni és felvetni nem fogom többet a dolgot.
Renault power
speedydb23
senior tag
Néztem videókat, de valami nem tiszta.
Itt egy videó:
1.5DCI EGR VALVE CLEANING
Itt egy kép arról amit én tudnék venni:
Nem teljesen egyértelmű, hogy most akkor ez egy házban van benne, amiből ki kell valahogy szedni?
forceberg
veterán
speedydb23
senior tag
Közben találtam egy másik képet, amin egyértelműen olyan az EGR mint amit tudnék venni:
[ Szerkesztve ]
üszök
őstag
Ez kell neked ami a képen van. A hengert kell kihúzni a szívótorokból,azért üti,hogy megmozduljon. A videóban szereplő már volt szétszedve,mert eredetileg a két darab össze van szegecselve. Ha lefúrod a szegecseket vissza lehet tenni 180 fokkal elforgatva,fog működni,de nem fog csinálni semmit,viszont az ecu nem fog hibát jelezni. Először ajánlott a szívócsövet levenni mint a videóban is van,és nem kell semmi hókuszpókusz hásztartási hideg zsíroldó atom tisztára takarítja.
A videóban szereplő új,ahhoz képest ahogy az enyém kinézett.
Ha van affinitásod hozzá szed ki,takarítsd meg,lehet nem kell új. Arra kell még vigyázni szétszedéskor ha lehet ne peregjen kox sem a turbóba,sem a szívó torokba.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Insignia nekem nagyon bejön, de csak kívülről. Belül nagyon szűkös, kissebb, mint a j astra.
Mondeok tetszenek, csak ott meg félek picit a tdci motoroktól.
Majd elválik mi lesz, egyelőre keresgélés.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rwin5
őstag
Csak beletekertem, mikor beledobja abba a folyadékba az mi pontosan? Valami tisztító vagy mi?
just
aktív tag
Kár hogy befejezték a 2.0 dci gyártását, problémamentes motor. 1.6 dci-ről hallottam ezt azt hogy ráfér majd 1-2 szoftverfrissités, de még jó lehet. Harmat gyenge egy 1,4 tonnás autóba, még a dupla turbós is.
Two things what i hate. People that can't count...
diablo1984
veterán
szerintem petróleum, vagy valami hasonló
Skizz
addikt
Sziasztok
Clio II 1.4 16v-nek mennyi az olajkapacitása? Ill. benzinszűrő csere hány km-enként javasolt?
Köszi!
rob210
Topikgazda
Melyik motoros? (kód)
Ha E6F, E7F akkor 4 liter a motorba és 0.5 a szűrőbe, gyári érték szerint.
Én 50.000 ént szoktam.
Van aki sűrűbben van aki soha
[ Szerkesztve ]
Renault power
Skizz
addikt
Nemtom, 2007-es.
Most voltam szerelőnél, szerinte 4 liter kell szűrővel.
rob210
Topikgazda
ok szerintem elég lehet, ha van benne elég lerakódás
Viccet félretéve 4 lityi elég szokott lenni.
Renault power
Skizz
addikt
Muhaha.
Na majd a nívó megmondja csere után.
Tom5
addikt
M1ph2 1,4 16V. Ezekben az esős időkben vadul párásodik a szélvédőm.(néha néha vezető felöli oldalon a kárpit is nedves) Csak a klima tudja lenyomni. Szerintem lyukas a fűtőradim mert a víz is fogyogat. Plusz ugye belülről ilyen szivárványos a szélvédőm...
Anno a feliciánál is ez volt, ott így megoldódott.... Mennyire bonyolult a csere és milyen radit érdemes venni? Esetlegesen járulékként mit cseréltessek?
Wiz Khalifa
addikt
Ha már az olaj téma előjött.
Tegnap azt tapasztaltam a 2001-es Thalia-ba ha megállok egy pirosnál stb... akkor ahogy jár a motor és úgymond ugye a motor járása miatt minimálisan rászkódik a karosszéria (képletesen írom, mert nem érezhető/látható de minden kocsinál fent áll ez) akkor az olajnak a jelzője vibrál. Olyan mint ha ahogy a motor járása miatt lenne csak, mint ha valami kontakt hiba lenne. Ez lehetséges? Mert ha megy a kocsi tehát nem áll akkor nem csinálja és álló helyzetbe se mindig. A nívó pálcán az olajajszint valamivel a Max alatt van, nem sokkal de alatta (megvétel óta így van) szóval nem azt jelezné hogy kevés. Esetleg a nyomásra tudnák tippelni hogy elmegy de az meg akkor nem olyan lenne hogy menet közbe nem vibrálna az olajjelző ledje.
Szerintetek is kontakt hiba lehet vagy valami más?
Smoke some weed nigga!
Skizz
addikt
Pontosat nem tudok mondani, de 2000 körüli Peugeot Boxer pl. párás idő/esőben való vezetés esetén villogtatja az olajnyomás jelzőjét, úgyhogy bármi előfordulhat sajnos, nem feltétlen releváns nyomás/olajszint szempontjából amit jelez. Viszont érdemes lenne megcsináltatni, lehet olajnyomás gombán lerakódás van, vagy a fene tudja.
Wiz Khalifa
addikt
Mivel maga a kocsi a hónap elején lett véve és sajnos a gazdáját nem ismerem de látszott a házból, a stílusukból stb... hogy nem kóklerek hanem jómódúak, szeretik a kocsikat és foglalkoznak vele, így szerintem nem nagy gond van. Mivel köztudott hogy ebbe a Thaliaba meg több ilyen idős Renault-ba sok a kontakt hiba így szerintem ez áll fent. Mivel az olajon, a levegőszűrőn, az olajszűrőn látni hogy nem rég lettek cserélve. Szó szerint a levegőszűrű olyan tiszta mint ha akkor rakták volna bele mikor megvettem.
Szóval foglalkoztak vele, de nem annyit mint amennyit érdemelne.
De amúgy mint fentebb említettem nem rég vettem így a szerelő ismerőshöz valamelyik héten elviszem átnézetni, megmondom neki ezt a hibajelenséget stb... jó tudni azért mi az ami cserés lesz, vagy netán kiderülne hogy ezek a dolgok alatt komoly a gond, amiről nem tudtam.
Az is előjön hogy ha lefullasztom (még alig vezettem nem szoktam meg) akkor néha nehezen indul utána vagy nem is forgat eleget hogy beinduljon. Ilyenkor kicsit várok vele (2-5 perc) és beindul utána pöccre. De ezt csak lefulladás után produkálja.
Szóval vannak apróbb gondok amik javítást igényelnek, de használt autóról van szó, ezek természetes dolgok. Én csak attól félek ne legyen valami rejtett baja mert akkor megszívom mint a torkos borz.
Smoke some weed nigga!
Skizz
addikt
Ja vágom. Hát azért annyit tudok javasolni, hogy az olaj színétől független érdemes megfontolni a cserét. Lehet nem futott sokat, de cserélhették akár évekkel ezelőtt is. Én ma hozom el a Cliot, holnap reggelre már van is időpontom, szalad bele az 5w30-as.
Más: Clio II menüjében nem találtam olajcsere óta megtett utat, ami pl. a laguna 2-ben van. Mégis, valamiből kikövetkezteti indításnál, hogy Oil ok. Tudtommal abból, hogy mekkora csereperiódust állítasz be rajta, és ha az lefutott, akkor figyelmeztet a cserére. Lagunánál legalábbis így van. Clionál mi alapján figyeli, vagy hol lehet ezt beállítani?
köszi!
FerNandor
őstag
Van benne egy olajszint erzekelo, ami az olajszintet figyeli. Elvileg fedcompos az autod. Ilyenkor elvileg kis karikakban vagy vonalakban kifejezve jelzi is az olajszintet. Megane-nál csak aztbirja ki, hogy oil ok es ha megnyomom a fedcomp gombjat, akkor jelzi ki a mennyiseget. Szoval nem az olajcsere ota megtett utra irja hogy ok. Ha jol remlik clional a fedcomp menujeben nincs csereperiodus visszaszamlalo.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Skizz
addikt
Jó az akkor mindegy is.
Viszont végigpörgetve a menüt, nincs olajszint mérő. Vagy kizárólag az oil ok feliratkor lehet látni, akkor kell rányomni a menü gombra és dobja ki?
rwin5
őstag
nekem is CLio II van, de nálam is csak ennyit ír, hogy oil ok.
Amikor kiírja gyújtás/indítózás után, hogy "oil ok" akkor kell nyomkodni a fedcomp gombját.
De felszereltség függő az olajszint visszajelzés, tehát megeshet, hogy nem tudja.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Graphics
Jómunkásember
Na kiderült, hogy az egy éve vásárolt turbó / felújított t.rbot.chnik.... / szóval beszart, fossa az olajat...
Turbócsere 1 év után, valószínűleg minőségi kínai alkatrészekből lett felújítva... Vagy alapból hibás valamit kaptam..
Gari már nincs, fél évet bírt, most jutottunk cseréig.
Nem tudom már hova menjek, lehet veszek vmi bontott cuccot, mert ez sajnos sehol se garantált, hogy mit kapok a pénzemért, a bontottnál se mondjuk
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
forceberg
veterán
Vagy a hibát nem javították ki, amitől ismét elszállt a turbó. Ez a leggyakoribb tényállás
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Graphics
Jómunkásember
Sajnos sok hibalehetőséget nem tudok elképzelni, olajat cseréltünk, gyárit kapja.
Katalizátor le volt rakodva, azt kiiktattuk, autónak olajfogyasztása előtte minimális volt.
Turbócsövet cseréltük, mert turbóhiba előtt el votl repedve.
EGR-t kiiktattuk, vagyis csak elforgattuk, hogy tiszta levegőt kapjon.
Mi az ötlet, mitől lehet még?
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
bandi94
tag