Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rwin5
őstag
Köszi mindenkinek a segítő válaszokat , egyesével nem taggelnék mindenkit, de válaszolnék így egybe.
Jelenleg van egy régóta saját tulajdonú, 2002-es 1.6-os cliom, meg egy vw. golfom és a golf lenne cserés. A Clio városban sokat van használva és az utóbbi években egy bowden szakadáson kívül nem volt semmi baja, így megmaradna. A golfnak most nagyobb szervizigénye volna ezért a clio van használva javarészt, a golf helyett lenne az új autó majd.
Saját tapasztalat: a Cliot nagyon nem szeretem főúton használni, de még kisebb távon sem várostáblán kívül. Nagyon dobálják a kicsit rosszabb minőségű utak, és egy 130-as tempót benne úgy érzek, mintha 180-nal mennék.
A Laguna is tetszik az ajánlásotok alapján, és van egy megbízható, korrekt autószerelője a családnak, aki gond nélkül szokta szervizelni a cliot is, ezért maradnék a Renaultnál.
Ami választás volna autó szempontból:
Mivel a Clio maradna városi kocsi, ezért inkább főútra lenne vásárolva a 2. autó, meg havi 1-2 alkalommal Budapest-Szeged között autópályára. A főutas távok nem nagyok, max ilyen 30-80 km-es utakat kell elképzelni.
Ami tényleg nagyon fontos volna a fenti írásból, hogy ne érezzem utazás közben ezt, hogy nem kellemes vezetni 100-130-as tempónál. A csomagtér terhelhetősége nem lényeg, bár egy ideje húzok a kombi autóhoz, mert kerékpározok és nem volna rossz, ha be lehetne dobni a csomagtérbe egy kerékpárt gond nélkül, de ez nem fontos, ezt leszámítva simán jó a sedan.
+ Még sosem vezettem kombi autót, nem tudom mennyire nehéz megszokni, egyébként ha a kombi kivitel miatt jobb lenne az úttartása (+ súly miatt van ilyen, vagy ez ilyen városi legenda?), akkor lehet kombi lenne végül.
Max. 4 személy utazna benne, abból is általában 2 fő gyerek, akik hátul ülnek. Kb. ennyi.
A keret amit meg írtam 3 millió + szervizek.
szerk.: tempomat az jó lenne ha volna benne, meg még nem döntöttem el, hogy automata vagy manuális váltó, egyelőre a manuális felé húzok. Van 1 ismerősöm aki automatát vezet évek óta, és ő győzköd most, hogy ha veszek új autót csak olyat..
Ha ezek alapján is a Lagunát mondjátok, akkor megírjátok kérlek, hogy hányas évjárattól nézzem őket majd pontosan? Köszi!
[ Szerkesztve ]
Ha laguna, akkor 2011 utáni.
2011-2013-as példányok vannak, 200.000km körüli futással, 2.0dci motorral és valami normálisabb felszereltséggel: 4control, xenon, stb... Na ezek 2.2-2.5M között kifoghatók.
Van 1-2 példány 3M körüli áron, annyit nem érnek....
Esetleg ha még ilyen méretű autó érdekes lehet, na meg automata, akkor szintén hasonló évjáratú citroen c5, mondjuk 2.2hdi, az még egy ligával fentebbi a lagunához képest, hasonló árfekvésben
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Hát nem tudom.
Jó autó a c5 szép autó a c5, de futóműve rémálom és katasztrófálisan drága hozzá minden.
A hajtáslánca is sokkal több törődést igényel.
Én azért ennyire nyugodt szívvel nem merném ajánlani.
Renault power
Plero
tag
Espace?
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
Zol01
tag
Sziasztok! Utolsó látogatásom óta új márkával bővült a család. Emiatt szeretném mindenkinek megköszönni azt a sok segítséget amit itt kaptam, akár látatlanban, vagy személyesen. És azt is hogy egy ilyen remek társaság tagja lehettem. Kívánok nektek sok problémamentes kilométert az autótokkal. Rob a számod még mindig biztos helyen van.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Kellemes Ünnepeket.
Mi lett a kiválasztott?
Renault power
Zol01
tag
Egy 2007 év végi Ford C-Max 1.6 vct. Esztétikailag és felszereltségben jobb mint a megane, kérdőjelek még vannak pl. a fogyasztását illetően is. Összességében egy szuper kis autó, de a Renault lágysága, finomsága hiányzik.
rob210
Topikgazda
Hát sok sikert hozzá.
Renault power
diablo1984
veterán
Fordok alapvetően jó autók, mondom ezt úgy, hogy a megane mellett van egy focus mk2,5 és érkezőben helyette egy kuga.
Viszont azonos korban a renaulthoz képest veszettül hajlamosak rohadni, elég egy kavicsfelverődés hozzá.
forceberg
veterán
A Lagunánál pont vehető a nem kombi is, mert 5 ajtós. Csak 11cm a különbség közöttük.
Ráadásul ugye nem sedan, hanem 5 ajtós, így nem csak egy lyuk a hátsó "beadó".
Persze jobban lejt a tető, de azért nem rossz!
Az 1.5-ös dízelekkel lehet gazdaságosan közlekedni akár 5l alatt is, de 5,5 a reális, a 2 literesek viszont jobban mennek, de 6 feletti fogyasztásokat írnak.
A benzinesek ritkák.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rwin5
őstag
Nagyon kedvesek vagytok!
Körbenéztem a hirdetéseket, a környékben most sajnos nincs az ajánlottból, de úgy is jövő évben lesz majd aktuális a vásár.
Ha oda jutok vissza fogok nézni a topicba, egyeztetés céljából.
[ Szerkesztve ]
domper2015
senior tag
Az M1-en az el nem takarított hóbucka lebontotta a hővédőlemezt, úgy alaposan. Autópálya matricáért karácsonyi ajándék. Szegény Megane olyan alacsony, hogy mellékesben hótolásban segíthetnék a közutasoknak
(#91013) Mezga Aladár válasza domper2015 (#91012) üzenetére
Mezga Aladár
veterán
hővédőlemezt
Ez hol van?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Josi
aktív tag
Szia!
Honnan van ez a kép?
Kellenének nekem a Fluence méretei.
Köszi, ha elküldöd.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
forceberg
veterán
Josi
aktív tag
Köszönöm.
Így már 100%, hogy nem fér be a garázsba.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
forceberg
veterán
Nem egy rövid autócska.
Ki kell ütni a falat, vagy kivésni a helyet az orrának.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
sesomaru1989
aktív tag
Köszönöm
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Szerelt mar be vki Osram Night Brakert led h7-et az autójába? Van vele vkinek tapasztalata? Köszi előre is.
Josi
aktív tag
Nem a hosszával van a gond, hanem az ajtóval. Régi lakótelepi garázs. 198 cm a kapunyílás.
A Megane I még befér, de ez sajna nem.
Sajna a panelt meg nem bonthatom.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
rob210
Topikgazda
Ha sima lámpabúrád van, nem projektoros akkor felejtsd el .
Ha projektoros akkor beteheted. (Én gyűlölöm, engem nagyon vakít)
Sima lámpatestben azonnal ugrik a forgalmi.
Renault power
rob210
Topikgazda
Milyen jó lenne ez, ha emberi nyelven is el lehetne érni.
Renault power
forceberg
veterán
Óvatosan, de sima ügy, az egyik tükröt be kell hajtani.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
dugo_
veterán
Csukott tükrökkel beférne, nem? 1809mm az oldalpaneleken.
johnny576
csendes tag
Garázsnak az ajtóval szemben lévő falára fel kell ragasztani egy nagy tükröt. Autó elektromos tükreit behajtod, szemben a falon lévő tükrön nézed magad, így be/ki tudsz állni. Szerintem.
(#91026) domper2015 válasza Mezga Aladár (#91013) üzenetére
domper2015
senior tag
Van bőségesen alatta, ez a kipufogócső feletti alagútat védi. Sikeresen visszalett hajtva a helyére. Szerencsém volt, hogy a fékcső nem szállt el. Köszönöm a kiváló takarítást, minek is fizetünk az osztrákoknál drágább éves pályadíjat?
(#91027) Mezga Aladár válasza domper2015 (#91026) üzenetére
Mezga Aladár
veterán
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
angyalpc2
aktív tag
Az egyik face csoporton bedobtak egy 2021-es E-tech cliot, jó árban is lenne... talán
Erősen elgondolkodtam, hogy megvegyem...csakhogy valami nem stimmelt
A hátsó ajtón azonban hiányzik az E-TEC logó
Törött? Nézte már valaki?
Hahun ott rohad nyár óta 6,5-ért, most 1,5M-el olcsóbban adná (mekkora árrése van akkor egyébként?) és úgy emlékszem bő 1 éve volt fenn egy árveréses pont hátul törött valami nevetséges 2-3 millió körül lehet ez ugyan az, megjavítva?
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
Hahun most elég gyakran van 25-30% árengedmény, elég nagy ezek szerint az árrés, de elmúlt a csiphiány, nincs már probléma a beszállítói láncokkal se, kovid is a múlt, igy lassan észhez térnek az emberek és nem vesznek ész nélkül meg minden lomot hitelr felverve így minden másnak is az árát..
Hogy ontopik is legyen, Renault Zoe tavaly nem nagyon volt 5-5.5M alatt most 3-ért annyit vehetnék hogy nem férnének el a kertben.
Zol01
tag
Alapvetően a 3-as megane is jó autó, de valamiért nem volt kölcsönös az egymás iránti szeretet. Egyébként az új tulajnál azóta is megy.
rob210 #91008 Köszönöm szépen
forceberg
veterán
Én egyelőre nem látom azokat a hű de nagy kedvezményeket.
Pl. egy jó hónapja felkerült 3,3-ért egy 1.3-as M4, ma is fent van új hirdetéssel, de 3,5-ért.
De okosan csinálták ezzel, hogy fújtak egy lufit ilyen-olyan, vagy igaz, vagy nem igaz indokokkal, lökni az árakon egy jó nagyot felfelé.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Igen, mostanában valami elindult, bár most meg még viccesebb az autópiac, mert most egyszerre lehet találkozni a "valós" és a szürreális árazással.
pl.: 1.6dci talismant láttam a napokban ugyanaz az évjárat, futás, felszereltség, az egyik 5,6M a másik 8M (ez utóbbit pont ma levitte 7M-ra).
Vagy másik szegmensben, 2004-es körüli 318i bmw, van fent 1,8M-ért meg 900-ért is, futás, felszereltség és állapot a képek alapján kopp ugyanaz.
De, akár a 2.0dci lagunákat is mondhatnám, azok is vannak hasonló tulajdonságok mellett 1,6M és 3M-ért is.
Kabriókat is nézegettem mostanában (H astra, pug 207, 308) ott is iszonyat szórás van az árak között, 1-2 miliiós autóknál, akár milliós árkülönbség.
Nagyon nagy a csapongás.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
dussy
őstag
[Ez a GT] már volt 3.75M, de 4.75M is, sehogy nem talált gazdára.
https://hardverapro.hu/apro/apple_iphone_13_spigen_tough_armor_kek_tok/friss.html
Gombinyó
őstag
Senki nem szeretne nyitott szájjal berohanni a f*szerdőbe?
dussy
őstag
Sok autóra lehet igaz ez, illetve az ellenkezője is.
Pár hónapja vettem egy autót, fél éven túl volt a kereskedésben, nem tudtuk megfejteni az okát.
https://hardverapro.hu/apro/apple_iphone_13_spigen_tough_armor_kek_tok/friss.html
Gombinyó
őstag
Én a motorra értettem a konkrét példányban, nem ajánlott.
Jövőre lehet belenyúlok én is a magyar használtautó piacba, ha már nagyon megunom a mostani melóhelyet és visszaadom a céges kocsit. Kiváncsi vagyok tényleg mi lesz, hogy alakulnak az árak.
dussy
őstag
Rob is elmondta egy párszor, hogy 2016ban volt módosítás az 1.2 Tce-n. A 4es Megane már vállalható vele - persze ettől a rossz hírnév megmaradt. Lásd 1.5 Dci...
https://hardverapro.hu/apro/apple_iphone_13_spigen_tough_armor_kek_tok/friss.html
szebe
őstag
Egy ülésfűtés beleférhetett volna
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
rob210
Topikgazda
Én azt látom nem indult el semmi.
Ami jó az most is túlárazott, ami sz@r azt meg vegye meg aki akarja.
Karácsony előtt voltam egy talismant megnézni.
(Ha már ezt hoztad fel)
Messziről látszott, hogy ott fog maradni.
Mondtam a vevőnek, beülök adok egy gázfröccsöt majd nézze meg itt meg ott mutattam neki, hogy hol nézze, mondom füstölni fog.
Beül gáz, hát nem is kellett nézni, elborította a motorteret a füst.
Mindezt 6.2 ért.
Renault power
dussy
őstag
Minden nem lehet tökéletes.
https://hardverapro.hu/apro/apple_iphone_13_spigen_tough_armor_kek_tok/friss.html
gabor9991
őstag
Tudom téged kiráz a hideg A VW-től de egy 2019-es megane/octavia/golf/focus normális helyről szervizelve esetenként új kuplunggal vezérléssel 4M alatt szerinted nem jó ár ma?
Ilyeneket tavaly még 2016-os évjáratból se mutattak meg ennyiért
rob210
Topikgazda
Igen, azóta túl vagyunk egy komoly infláción ami miatt összezsugorodott a vásárlóerő.
Elkezdett bedőlni a babaváró hitelesek köre, a családi autósok köre. Szóval a 24es év szerintem elég torz és faramuci lesz.
De azért 2019es autót 4m alatt nehéz kapni.
Ha csak nem diesel, vagy " beteg " motoros.
Renault power
szebe
őstag
Elkezdett bedőlni a babaváró hitelesek köre, a családi autósok köre
Messze van az még. 3-4% a 90 napon túli késedelmes hitelek aránya a szabadfelhasználásúak körében (ide tartozik a babaváró), ez max clickbaitnek jó egyelőre.
A családi autósoknál meg az a "baj", hogy pug/opel/toyota csapatszállító van sok. Se a puretech, se az 1.5hdi nem a legjobban sikerült konstrukció, ezek meg ugye csak azokkal vannak. De az árak miatt előbb-utóbb azokra is piacra fognak kerülni, mert lejár a 3 év.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
gabor9991
őstag
Ezek dízelek, most nem linkekem be a hahu összes autóját de azért egy 1.5dci, 1.5tdci, 1.6crtdi szerintem bátran megvehető, a taxisokat elnézve ha nem lenne jó választás nem ezek a motorok lennének a taxik döntő többségében.
Persze ebből is lehet venni rosszat, elhanyagoltat, meg tönkre lehet tenni egy jót is ha úgy használják ahogy nem szabad de ez a benzinesekre is igaz.
Viszont a dízel még mindig 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt, hosszú távon megtérülhet a plusz ami karbantartásra elmegy.
domper2015
senior tag
Nekem a Megane 3 1.5 dCi előtt Focus 1.6 100 LE Mk2 volt. A Focussal se volt kevesebb szervizlátogatásom, mint Renault-val.
A Meganeba beleszaladt 106 E km 2 év alatt, gyűlik a tapasztalat és a kilométer.
gabor9991
őstag
Én a benzines Mk2 focussal 7.5l/100 km körül járok, az 1.5tdci mk4 meg elmegy 5 literrel simán.
Egy Renault 1.5dci még ettől is tud takarékosabb lenni.
100.000 km alatt azért az nem kevés megtakarítás az üzemanyagon, persze ebből elmegy egy része olyan karbantartásokra ami a benzines Mk2 focusban nincs is
domper2015
senior tag
Szeretném megkérdezni, hogy a nagynyomású szivattyú és a turbó esetében érdemes megelőzésképpen kiszerelni és felújítatni illetve mekkora futás után?
Nincs hiba ezekkel, csak ha meg lehet előzni valami nagyobb gebaszt, akkor áldozok rá.
A hajtókar csapágyazás is ilyen volt.
rob210
Topikgazda
Be lehet mind a kettőt vizsgáltatni, de költséges hobby.
Renault power
domper2015
senior tag
Akkor amíg jó addig kell hajtani?
vzsryl
nagyúr
Legyen a zsebben egy milla csak az autóra, és akkor nem kell ezeken görcsölni. Egy 20 évesnél fiatalabb dízelnél bármikor beugorhatnak fél milliós tételek, de azokat általában elég néhány százezrenként cserélgetni.
A turbónal az legyen a prevenció, hogy megfelelően használod, pl. hosszabb utak után hagyni kell hűlni stb… A magasnyomású tudomásom szerint inkább az üzemanyag minőségre tud kényes lenni, szóval tankolj prémium gázolajat.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD