Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Rap, Hip-hop 90'
- [Re:] [Evil Snowman:] Egér bemutató - Keychron M1 Wireless
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Lenry:] Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Tamás88:] 2025 a PC-s szemétdombok éve lesz?
- [Re:] [Lalikiraly:] Vodafone 5G probléma
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- [Re:] [parandroid:] KerékPH!áros 2024 tavaszi balatoni megmozdulás
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
gixxergabi
senior tag
rob210
Topikgazda
n.m.
Renault power
rob210
Topikgazda
ráadásul nem ez a megoldás a légszennyezés megszüntetésére vagy csökkentésére.
Ez is csökkenti, de 20 ad rangú az egyéb füstgáz kibocsátókhoz képest.
Renault power
forceberg
veterán
Faxa gép ez!
Az olcsó Rönók ideje lejárt!
Elkapott a gépszíj, nézegettem 2017-től kombikat.
Hát bazzeg, a Talisman Passat áron megy...! Mi a fax ez meg?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
MC Pite
veterán
Miért ne menne? Azért let Talisman és nem Laguna. Amúgy a B8 (se) lett a megbízhatóság szobra, élhető, de ennyi.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Gombinyó
őstag
Valóban, ma már nem az árelőny miatt vesz valaki Renaultot, mert elhanyagolhatóan olcsóbb a konkurenciánál vagy épp drágább is, ha extrázol. Én azért vettem volna, mert amúgy tetszik és jó autónak tartom a Meganet/Kadjart, de most a Corolla egy hajszállal jobb volt. Nekem. Végigültem jó pár alsó közép kat autót, kaptam ajánlatokat, mire ez lett.
MC Pite
veterán
2017 telén nézegettem az új autókat, próbáltam párat, szalonokba is felmértük mennyi az annyi. Akkor ami ár/teljesítményben szimpi volt az S-Cross és Clio Grandtour, de nekünk kicsit kicsik. Meg új autót nem veszek nornális világítás és android autó nélkül.
Tavaly is körbenéztem még a Mégane előtt, de annyit emelkedtek az árak, hogy végül feladtam (az újakat). Erre idénre még egy kicsit másztak fel az árak, és pár jó motort is kisavaztak a kínálatból.
Ez a sok marhaság a 95 grammal, részecskeszűrővel, meg barom fogyasztási normákkal rosszabbá (mérésre, és nem az életre hangolt) és egy millával drágábbá varázsolták az autókat
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
#89309696
törölt tag
Újabb ok a száz másik mellé miért nem érdemes márka fanatikusnak lenni vagy bármi hasonló.
Jaded
senior tag
Ezért jó (ha nem vagy első puki mániás) 1-3éves használtat venni. Simán vannak jó vételek, kevés km-rel. És 1-3millió minusszal.
Renault Megane IV Limited
CactuS
Arcképgyáros
Az első puki túlértékelt, flottakezelőnél dolgozom, tudom.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
rob210
Topikgazda
Már csak azért is, mert mire beleülsz, addigra azt már legalább 3 an le tesztelték
Renault power
dik
őstag
Ja ja vannak jó vételek meg még hatalmasabb átverések ez bebizonyosodott. Gusztustalan ez ami itt van ebben az országban meg igaz szerintem mindenfele ez van a pénz a pénz a pénz. Biztosan vannak kivételek persze, de valahogy én már nem tudok hinni bennük. Puki ide vagy oda szar ez mind!
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
Gombinyó
őstag
Nem is az első puki miatt, sztem rohadt drágák ezek az 1-2 éves, (talán) még nem lerúgott (90%-ban flottás) autók. Jah lehet venni mondjuk a 6m ft-os új ár helyett 5,4-ért ilyen autót. Köszi, inkább nem, annyival nem olcsóbb, hogy megérje a rizikót. Felsőbb kategóriában nyilván más a helyzet, ott a brutális szalon ár nagyot tud esni 1-2 év alatt.
Kíváncsi leszek jövőre mi lesz itt, úgy érzem az idei, jelentősen érezhető drágulás csak az előszele volt annak ami jövőre jön.
rob210
Topikgazda
Mi lesz?
Bezárnak a szalonok és használt (behozott) autó kereskedések lesznek. Illetve mindenki a gázosat fogja adni, mert az tudja a normát szívó motorral is.
Renault power
CactuS
Arcképgyáros
Hát, most azért ilyen furcsa a helyzet szerintem, mert hozzádrágulnak a használt autók a magasabb új autó árakhoz. Ami most van, az még istenes, abban igazából nincs büntetés, csak egy rókabőr lehúzás a vásárlóról.
A 95 gramm az a 2021-es évre vonatkozik teljes mértékben. Még pontosabban úgy van meghatározva, ha jól tudom, hogy:
2020: 80%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2021: 85%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2022: 90%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2023: 95%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2020 annyiban trükkös még, hogy átmeneti évnek számít, így:
- 2020-ban az eladott autók legnagyobb kibocsátású 5%-a nem számít bele a flottaátlagba
- 2020-ban a papíron 50 g/km alatti értékkel rendelkező autók (tisztán villanyosok és tölthető hibridek teljesíthetik, utóbbiak akkor, ha elég nagy az akkumulátor kapacitásuk) duplán számítanak
- és végül még egy, amit nem is értek: a nagyobb tömegű autókat gyártók magasabb határértéket kapnak
Szóval a tényleges szívás az jövőre fog jönni.
Amúgy flottás autó is váltózó, 1-2 évesen 2 fajta autót adnak el a flották - az esetek 90%-ában: azokat az autókat, amiket egyáltalán nem szervizeltek ez idő alatt és bármiféle ráköltés nélkül adják tovább (itthon ismerek pár ilyen flottakezelőt, akik pl: osztrákoktól bérelnek autót, továbbadják, papíron szervizelik, gyakorlatban semmit nem csinálnak és 1-2 évesen visszaadják az autókat), vagy általában a viszonylag drágább prémiumokat, amiknek eleve elég limitált a garanciaideje és nem akarnak sz*pni az értékvesztésen túl még a szervizzel is.
3-4 évesen is nagy a szórás, van olyan autó nálunk is, ami kb. szalonautónak néz ki ~120k km után és van olyan, amit 30k alatt leharcoltak úgy, mint egy 15 éves példányt. És még márkához sem lehet kötni ezeket a dolgokat. Nálunk most jött pár Clio, mivel az egyik legolcsóbban elhozható kisautó volt mostanában, kíváncsi leszek, hogy a motorok mit produkálnak majd, van 0.9, 1.2, 1.5 is köztük.
rob210: Nem irigylem a szerelőket, akik majd a mai új autókat próbálják majd életben tartani 10-15 év múlva. Én nagyon próbálok úgy tervezni, hogy a kis RS kihúzza alattam, amíg nem tudok 5.0 V8-ra villanyra váltani, mert talán úgy fog fájni a legkevésbé a dolog.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
rob210
Topikgazda
Nem lesz azoknak a szerelőknek semmi extra dolga.
Fék, futómű marad, az a villany alatt is van.
A motorcsere meg olyan lesz mint a kuplungozás. Ki a régi be az új, persze az autó akkori áráért. Mert bontott nem lesz, hisz mind elhullik.
Renault power
rob210
Topikgazda
Költői lesz a kérdés.
Szerintetek az mennyire jó, ha 8.1 liter valamit engedek ke egy diesel dpfes autóból aminek 4.3 liter a feltöltési mennyisége.
Renault power
mdav88
senior tag
Úgy cseréltek benne olajat, hogy elfelejtették leengedni az előzőt
rob210
Topikgazda
Nem, nem ezért annyi amennyi.
Renault power
polonic
félisten
Rengeteg nem lefutott regenerálás miatt gázolaj van benne.
Vagy hengerfejes és hűtővíz is került bele?
[ Szerkesztve ]
shifty!
senior tag
Kérlek, mondd hogy a váltó és szervóolajat is hozzáöntötte.
"Olaj, egy helyre megy" jeligére.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
#89309696
törölt tag
Ott a kezedben a gép, megnézed a regenerálási mutatványokat mire jutott az autó, meg mindent ha már nyomkodja az ember. Ha regenerálási maradék akkor gázolaj. Ha nem akkor egyéb folyadék vagy mechanikai hiba miatt úgyszintén gázolaj. Vagy semmi hiba csak nem értett hozzá a tulaj.
Szűrd le, keverd be felesbe gázolajjal és mehet a tankba.
[ Szerkesztve ]
Jaded
senior tag
lol
Más:
Jöhetnek a pontszámok: [link]
Renault Megane IV Limited
#89309696
törölt tag
45 éves? Nem 1925-ben vezették be a Kreszt? Vagy akkor álltak át a jobboldali forgalomra, nem emlékszem... De ha akkor álltak át akkor már kellett lennie valamiféle Kresznek is, legfeljebb nem Kresz néven. Már eleve az egyfajta Kresznek minősül, hogy meghatározták melyik oldalon kell menni.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ön nyert látszik, hogy dieseles vagy
Renault power
#89309696
törölt tag
Nem akarsz valami régi Ventot magadnak 1.6 szívódízellel? Nem kéne tankolnod.
[ Szerkesztve ]
MC Pite
veterán
Vannak, néha. Inkább a 3+ éveseknél.
Sokszor el vannak tájolva az emberek, korábban a GLX S-Crossok legalább annyiba kerültek 3 évesen, mint az új, faceliftes GL+-ok, amik minden téren jobbak voltak. Plusz bemutatóautókat, egyebet is néztem, de általában a fapadosok voltak korrekt árban, egy normálisabb erős közepes már alig volt olcsóbb (ahogy Gombinyó írja).
Egyébként 4,5 évesen a carnextől vettem a mostanit végül.
Szerk: Azt a kurva, duplájára hígult a motorolaj?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
polonic
félisten
Azért ez nem semmi. Meg tudtad nézni hány nem lefutott volt?
[ Szerkesztve ]
Josi
aktív tag
Örömmel tudatom a csoporttal, hogy szeretett autóm majd 20 évvel és 230 e km-rel a háta mögött ma sikeres műszaki vizsgát tett.
És mindezt úgy, hogy nem kellett előtte semmit csinálni vele.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
rob210
Topikgazda
Hm. Az enyém megkopott 39 pont.
Renault power
rob210
Topikgazda
Nem mertem rádugni a diagot, férfiasan bevallom féltem megnézni.
Nem akartam se agyvérzést kapbi se a tulajt elkeseríteni.
Gyalázat 10 km oda vissza napi használatban egy évben egy nyaralás erre minek a dpfes diesel?
Renault power
Jaded
senior tag
29 mentségemre: pont előtte keltem fel kb 20perce
(#74025) Fehér Farkas
passzolom, a Baleset megelőzés fb oldal osztotta meg.
(#74028) MC Pite
kell hozzá egy kis mázli, vagy egy balek eladó
Renault Megane IV Limited
polonic
félisten
Erre nem tudok, mit mondani.
Egyébként hogy nem lett baja a motornak?
Nem jött ki valahol a felesleg?
Nekem is 39 pont lett.
[ Szerkesztve ]
37, pár kérdést nem sikerült vizualizálnom
Everybody lies.
atosan
addikt
34, telefonról nem az igazi.
[ Szerkesztve ]
Maine coon
MC Pite
veterán
35 pont, ennek felét az elején lévő ... nem túl hasznos kérdésekkel buktam. Ejj...
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Josi
aktív tag
38/45
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
rob210
Topikgazda
Nem kett baja
Szerinted az indításkori kopogás az nen gond?
Én időzített bombának nevezném nem autónak.
Megszorul a főtengely visz mindent.
Renault power
#89309696
törölt tag
Autót nem sajnálunk. Legfeljebb a sajátunkat. Mindenki azzal jár meg úgy teszi tönkre ahogy akarja.
[link]
Kopog? Akkor csak gázt kell nyomni.
[ Szerkesztve ]
ΞΔGLΞ
nagyúr
Szigorúan magánvélemény, de nálam nagyon sokat számít a belső tér, mivel ott töltöm/cseszem el az idő(m) nagy részét, márpedig ez elég rondának tűnik (így első blikkre képről)...
rob210
Topikgazda
Ez csak ízlés kérdése nekem az ívelt kerekded formák jobban bejönnek.
Én a vw konszerben nem érzem jól magam. Sokaknak az az etalon, nekem nem.
Mint ahogy a páromnak a szürke japán tetszik az esik kézre abban érzi jól magát. Én pl. Azt se szeretem.
Magyarán elfogadom a véleményed, de ez tényleg csak ízlés kérdése, nekem bejön
A másik ilyen ami nagyon bejön pedig japán az a mazda 3 2017 ből.
Renault power
janez89
csendes tag
Sziasztok!
Megane 2 az alany 2004-es születésű 1.6 benzines Grandtour motorkód K4M 83 Kw
Jelenség: Pulzálva, gyorsít (húz) akkor is ha pedállal megyek és akkor is ha tempomattal.
Húz-nem-húz-nem nem igazán zavaró de szeretném kideríteni, mi lehet a probléma, volt hibakód olvasás, de semmi nem volt ami erre utalt volna. Folytószelep takarítás volt.
Köszönöm szépen!
#89309696
törölt tag
Nem csak hibakódot kell olvasni, hanem élő adatot nézni. Rákötött géppel menni vele és nézni mikor csinálja a hibát.
Tippre gyújtást mondanám, gyertya, trafók, de bármi lehet.
janez89
csendes tag
A hibát folyamatosan észlelni, nem zavaróan érezhető tehát nem nagyon "rángat" csak érezni, hogy finoman gyorsít és aztán nem aztán megint és megint nem. A gyertyákat még nem néztem, de most, hogy mondod... lomhábbnak is érzem... nem gyorsul olyan dinamikusan... Köszönöm a tippet!
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
42, egy villamos, egy útpadkán álló háromszöggel megjelölés és egy 3 sávos úton szirénázó megelőzése.
Egyébként igen, akinek már van jogsija pár éve azoknak nem ilyen teszt kellene, hanem egy sallangmentes, ami csak a lényegre koncentrál, de azt szigorúbban pontozva.
#89309696
törölt tag
Kíváncsi lennék rá milyen ez a váltó amit használnak. Következőnek automatát fogok már venni, kínlódjon a f#szom kéziváltóval többet, de automatákból csak a bolygóműves az amit váltónak lehet hívni, az összes többi nokedli hozzá képest. M4 pedig csak duplakuplungos szarral kapható, de ez a hibrid villanyos, benzines, szinkronra kényszerített kapcsolókörmös cucc talán tudhatja már azt amit egy rendes automata. Bár még szkeptikus vagyok.
emre
veterán
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
dugo_
veterán
Sziasztok!
Múlt hét óta minden gyújtás/indítás után valami kerepel 4-5 másodpercig a motortér bal belső sarkában, kb. a kesztyűtartó mögött. Aztán elhallgat, más tünet nincs.
Mi lehet ez, mennyire vészes hiba?
Random jött elő, hideg/meleg indításnál is csinálja, illetve elég csak a gyújtást ráadni.
2004-es Megane II, sima 16 szelepes 1.6-os szívóval.
https://www.youtube.com/watch?v=uJLv2CAdwhU
[ Szerkesztve ]