Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Öregszem
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Android másképp: Lineage OS és társai
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #97196 üzenetére
szerintem nem lett elterelve. tehat a fokozatossaggal nincs is bajod? te is azona velemenyen voltal mindvegig, hogy nagymotor elsore az teljesen okes, es nincs ertelme kisebbnek, megunod, hamar gyenge lesz, stb.
en irtam, hogy ne vegyen senki 100 loeronel erosebb motort? nem irtam. nem ezzel van bajom.magad is vegigjartad? ezt nem is tudtam. milyen motorok szerepeltek a szamarletran?
Explosión de dos tiempos
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #97199 üzenetére
Köszi a tippet, de a krosszpályázást elengedem inkább. Évi 2-3 alkalomért nem éri meg egyszerűen. Maradok annál, hogy belföldön akárhova el tudjak menni úgy, hogy út közben nem kell olajat cserélnem 2x egy Pécs-Szeged-Pécs távon.
Kemény krosszozás így elmarad, 35-ös asztalokat sem fogok már soha megugrani, de azért egy-egy könnyű endurózás jól fog esni egy 150kg alatti géppel. Világjárásra meg más lesz - legalábbis most ezek a tervek, aztán addig mégjátszhatok tboldi-tmeggondolhatom magam akárhányszor is!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #97200 üzenetére
nincs itt elbeszeles egymas mellett. nincs szukseg definialni. nem a kimotorozas a tema, es ahogy nezem, nem ez volt mindvegig.
tokeletesen igaz, hogy az emberek tobbsege egy kis szart sem tud kimotorozni. persze erre azonnal ugrik mindenki, hogy nehogymar kis szart vegyen, mert azzal nem lehet biztonsagosan elozni. az eros motorral meg lehet, csak esznel kell legyel. mert kismotornal nem vagy esznel, hogy hogyan, mikor szabad eloznod, meg nem tudod felmerni a helyzetet... de nagymotornal meg igen. szoval ez a nagymotoros dolog hemzseg a logikai hibaktol.
elsore nagy motort venni szerintem elonytelen.
nehezebb vele megtanulni motorozni, dragabb, ha elesel. ha nagy erteket kepvisel, gatolni fog a felszabadult motorozasban, es a motorozni tanulasban is.most erre lehet azt mondani, hogy nem akarok terden fordulni, blablabla. (mondjuk ennel a kijelentesnel felteszem a kerdest. tudna-e egyaltalan terden fordulni valaha? vagy jon a nemerdekel leszarom , ha valami nagyobb akadaly van elottunk, ami tul nagy falat. volt-e az ilyen ember egyaltalan mar versenypalyan, ahol osszehugyozta magat az adrenalintol, es ugy allitja ezt?)
szoval az ember azert vesz mondjuk elso, vagy masodik motornak egy 1:1 suly loero aranyu motort, hogy egyeneseben esszel 50 rol 90 re vagy 70 rol 130 ra gyorsuljon, mert fejben dol el, hogy hulye vagy, vagy sem. legalabbis egyelore a nagymotor elsore tamogatok hszeibol nekem ez jon le. foleg amikor hsm 30 loerovel tobbet akar, es kresz paragrafusokat is mellekel. azt peldalul rettento feludules olvasni.
szerintem ha egy ennyire eros motorja van az embernek, az tanuljon meg motorozni normalisan. meg ha az utcan nem feszegeti a hatarokat, akkor is, mert ha egy balfasz, a hatarok is joval kozelebb vannak.
Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #97203 üzenetére
"szerintem ha egy ennyire eros motorja van az embernek, az tanuljon meg motorozni normalisan. meg ha az utcan nem feszegeti a hatarokat, akkor is, mert ha egy balfasz, a hatarok is joval kozelebb vannak."
Szerintem is."mert kismotornal nem vagy esznel, hogy hogyan, mikor szabad eloznod, meg nem tudod felmerni a helyzetet... de nagymotornal meg igen"
Itt a te logikád hibás. Simsonnal amikor kielőztem a BKV buszt 50-nel és nem tudtam befejezni az előzést mert 65-nél már üvegen vége volt annak a szarnak, és 50-ről 60-ra úgy gyorsult mint a mostanim 0-ról 150-re, az azért kurva szar érzés. És ez csak egy példa.
Egy 125-össel sem lesz jó buli 90-ről kielőzni országúton az előtted 87-tel haladót. Engem kurvára megnyugtat hogy a szükségesnél ötször több erő áll rendelkezésemre ha úgy adódik.Nem arról van szó hogy az egyiknél nem kell észnél lenni, hanem arról hogy az egyikkel kb bármikor biztonságosan megcsinálod azt amit a másikkal ötödannyiszor se.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Pocee
senior tag
Srácok!
Rém egyszerű példa, egy tehetséges versenyző egyszer azt mondta nekem(nem 5 perc erejéig beszélgettünk,hanem régen szerelte a motorjaimat),hogy aki homokon tud motorozni az tudni fog utcán is,mivel a gyorsasági versenyzők nagyon sokat edzenek krosszal is,egyrészt télen még adott,másrészt a kondi miatt.
De!
Ez már az én tollamból jön(nyilván más is tapasztalta):a 125ös üörás motor földesutazni,itt a bányában kevés,mert folyamatosan dolgozni kellett vele,hogy menjen,vágytuk a nagy ccm(2502T,4504T) azok rohadt jól bírták a homokot földutat,de amikor el kellett menni pályázni,egyszerűen az ember lett hirtelen kevés,nem tudtunk egy jóízűt motorozni mert ott ahol már keményet tudott fogni a motor és nem kapart hanem tolt,nem tudtunk mit kezdeni az erejével,tudtunk menni egy 1db 60%-os kört a többi meg 15-20%on ment és 3 kör után lehetett lejönni mert elfogyott a kraft,ellenben a 1252T-vel baromi jókat lehetett pályázni,mert nekem kellett attól félni,hogy az elfáradt alkar miatt sokat húzol és lotty.persze a 250-450-et lófasz volt egyenesben leforgatni 5-6 sebességi fokozatban,pályán nem tudtam 3.-nál fentebb kapcsolni,hogy ne öljön meg.
Szóval igenis van értelme kisebb motorral tanulni és sokat motorozni.Biztos aki most bullshitezik azt mondja majd,hogy ő nem vágyik crossra,meg homokra,és tök más az utca,ez igaz,de attól,hogy egy 1000es gépnek el meri húzni egyenesben végig...és ettől jó...hát jó...zgospel: itt nem hibás a logika,hanem hülye az ember,hogy nem képes felmérni a segge alatt lévő technika képességeit...
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #97204 üzenetére
most komolyan egy 2.5 loeros segedmotorkerekpart hozol fel?
egyebkent:
mert kismotornal nem vagy esznel, hogy hogyan, mikor szabad eloznod, meg nem tudod felmerni a helyzetet
ne szopassatok mar hogy 30 loerovel nem lehet elozni. de leszarom, falra hanyt borso az egesz. felolem ugy szopathatja magat mindenki ahogy eppen kedve telik.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Gaboman
nagyúr
Rém egyszerű példa, egy tehetséges versenyző egyszer azt mondta nekem(nem 5 perc erejéig beszélgettünk,hanem régen szerelte a motorjaimat),hogy aki homokon tud motorozni az tudni fog utcán is,mivel a gyorsasági versenyzők nagyon sokat edzenek krosszal is,egyrészt télen még adott,másrészt a kondi miatt.
Ezért is endurózom, nagyon jól fejteszti a kondit, kordinációs képességet.
Mindig van mit tanulni a sok változó útviszony miatt, nagyon sokszor tök bénának érzem magam, de ez a jó ez visz előre hogy minél jobb legyek odakint.
Ha véletlen menni kell pár kilométert műúton megunom az életem, számomra hihetetlen mennyivel izgalmasabb, érzelem dúsabb az endurózás.
Kint bátrabb lehetsz, másként motorozol, jobban mered húzni neki, ha esek akkor sem betonon, nincs forgalom nem kell attól tartanom hogy másokat is veszélyeztetek.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
z123456789
addikt
válasz Gaboman #97207 üzenetére
Ahj már, mondjatok egy endúrót amit kis pénzért meg lehet venni, és el lehet kezdeni döcögni vele földön!
Most azonnal kimennék, annyira megkívántam.
De viccen kívül, miket érdemes nézegetni?u.i.: nincs rá egy fillérem sem, mondjuk mielőtt azt kérdezitek mennyit szánok rá. Induljunk ki ebből!
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #97208 üzenetére
Valami 350-400 cm3 gépet mondanék ha 4T, 125-200 cm3 ha 2T.
Minél könnyebb annál jobb, mert kint lehet küzdni a súllyal, Yamaha TT 350, Suzuki DR350, Aprilia RX 125, Honda XR400R, Suzuki TS200 stb....[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #97210 üzenetére
Nincs mit!
Esetleg Honda XR250R.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #97206 üzenetére
és Pocee:
"hanem hülye az ember,hogy nem képes felmérni a segge alatt lévő technika képességeit"
Akkor lenne hülye, ha kielőzne amikor nem kéne. Épp ezt a különbséget próbálták már egy páran itt leírni. A1-gyel nem előzől csak úgy ki országúton bármilyen adandó alkalommal ha látsz egy kis helyet, hanem ötször átgondolod aztán bosszankodsz hogy megint jönnek szemből és nem tudsz haladni a tempódban.
Azt a fajta terepezést meg amit mondasz szerintem ne keverjük a közúti használathoz, mert ott nem mész tartósan 100-130 fölött. Ahol meg igen ott nem 125-öst használnak hanem például az említett 450-est."most komolyan egy 2.5 loeros segedmotorkerekpart hozol fel?"
Aha, tehát ez már túl pici? Akkor mégse legyek fokozatos? Ha egy ötvenes váltóson kezdek el motorozni akkor hülye vagyok, ha hatszázason akkor is? Mik az igazi fokozatok akkor vezérem?Egyébként pont olyan sarkos példa mint amikor azt mondod hogy csutkagázra becsapkod a kormány és telibeverem a pótos ifát. Aki végigzongorázta a köbcentiket annak nem csapkod be? Vele kivételt tesz?
Az A1-es korlátnak megfelelő motorral hogyan előzől országúton, mondjuk hétköznap reggel, kamiont? Autópályára már fel se nagyon tudsz tévedni.De ha jól emlékszem amikor Cyberpunk vette a 300ast akkor meg ment itt az ócskázás, hogy minek vesz újonnan olyan pici motort, 1 év múlva már adni is fogja el, tök felesleges, stb stb. Akkor éppen baj volt a fokozatosság elvével?
Most komolyan nehogymár lefikázzatok mindenkit aki nagymotort merészelt venni és azon megtanulni.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Doki16
addikt
válasz z123456789 #97213 üzenetére
Ezt nézd meg, nem olyan rég került fel. Simán megvenném magamnak ha rendes rendszámozható gép lenne.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #97213 üzenetére
Simán jó is lenne első körben, ha szereted a hirtelen előjövő erőt.
Alsó és középtartományban finoman megy, sokra nem kell számítani, felül meg megjön aminek kell, nagyon élvezetes vele menni.
Súlyra könnyű, lehet dobálni ide-oda.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #97212 üzenetére
ha nem tudod befejezni az elozest, akkor az a NEM KENE kategoria. tudom, hogy nagyon otromba tudok lenni, ezert a stilusom miatt sosem akarsz majd egyeterteni, es igazabol azon leszel mindvegig, hogy cafold azt, ami az en velemenyem.
szoval tok mindegy mit mondok. ezen rugozni, hogy a kis motorral nem tudsz elozni, tudod mit? rendben. a nagymotor az ezen az elven akkor biztonsagosabb. nekem aztan tokmindegy.2.5 loeros segedmotorkerekpar az ensz egb rendelet alapjan 45 nel tobbet nem kene tudjon, es 40 el kene haladnia. mivel ti nagymotorosok mindvegig teljes mertekben betartjatok a kreszt, hiszen ez kulonboztet meg titeket a magamfajta allattol, ezert meg sem elozheted a buszt. nincs problema.
ha mar ennyire az eletszeru helyzetekhez hasonlitjuk a tanulomotorozast.
igazabol tudom, hogy erted, teljesen tisztaban vagy vele, mit akarok irni, nem vagy te hulye, csak csinalod itt a fesztivalt. ez siman az egodat bantja.a csapkodasra is leirtam a velemenyem, azt se olvastad el.
es akkor kerem minden nagymotort elsore embert, irja le, hany km-t motorozott eddig nagymotorral, es hany nagymotorja volt, hogy engem elkuld a picsaba ekkora nagy magabiztossaggal. csak hogy tudjam, hol a helyem. nem flame. ha van tokotok, akkor az igazat irjatok, de mindenek elott leirjatok. tuntessetek fel az smkp kategoriat is km el. tenyleg kivancsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #97213 üzenetére
Az a Husqi egy SM, az nem jó választás enduróra, ott alapból fékrendszer, kerekek, áttételezés változtatás kell, futóműve is keményebb nem alkalmas terepezésre.Enduróra endurót, SM-re SM-et, sosem lesz egyik sem tökéletes alkalmas mindkettőre.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #97216 üzenetére
Én leírom, hogy eddig mik voltak, szerintem látszik is belőle, hogy melyik tábort erősítem.
Puch Maxi S - 2009-2012, km-t nem tudok, nem figyeltem
MZ ETZ 125 - 2012-2014, km-t nem tudok, mert cserélgettem a km-órát
Honda CB500X - 2014-2015, ~4800 kmGyakorlatilag a jogosítvány fokozatainak megfelelően hajtottam ezeket (mondjuk az A1 kimaradt, az ETZ-t illegálisan használtam, so hardcore ). És ugye a baleset óta még nem vettem semmilyen motort, de ha vennék, az valószínűleg 100 ló körüli lenne.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #97216 üzenetére
Csak egy aprócska megjegyzésként annyit hozzátennék, hogy a "nagymotort elsore" azért szerintem itt mindenkinek mást jelent... Te egyből az 1:1 súly/lóerő arányra gondolsz nagymotor alatt, míg ugye itt inkább 5-600ccm-es, tipikusan 50-90LE közötti "nagymotorok" voltak elsőre ajánlva, és a vita leginkább arról szólt, van-e értelme még beszúrni ezek közé egy 125-250ccm-es kategóriát, a "fokozatosság" jegyében.
Én pl. úgy gondolom, hogy egy A1-es motor feleslegesen sok gépészkedést kíván, miközben a forgalom tempójához sokszor nem elégségesen erős, ami akár több bajt okozhat, mint hasznot. Ettől függetlenül, aki nem "bír magával" típus, annak akár indokolt is lehet. De megfontoltabb embereknek nem látom akadályát, miért ne vehetne a korlátlan A kategória birtokában elsőre mondjuk egy 500ccm-es sor2-t, amivel már minden forgalmi helyzet reálisan kivitelezhető, és általában egy ilyen motor több mindenre és élvezetesebben és hosszabb ideig is használható marad, miközben akár olcsóbb is lehet egy 250-esnél, amik gyakran túlárazottak.
Ha már így megkérdezed, én kb. 3 évig és kb 5000km-t mehettem 50-es robogóval, és utána vettem az SV650S-t, kb 5 éve, amivel azóta 20 000km-t mentem.
Az 50-es robogóval pedig sok necces helyzetet sikerült lassúsága miatt megúszni, ugyanakkor jópár necces helyzetet önmagában a lassúsága okozott. Így utólag visszagondolva a robogós tapasztalatokat bőven kiváltotta volna a két Safety-s vezetéstechnikai képzés + józan sebeségű motorozás egy nagyobb gépen + az autós forgalmi rutin.Szóval, én egyfajta köztes álláspontként továbbra is azt állítom, van pro/kontra érv bőven, mennyire szükséges fokozatosan, mérlegelni kell mindenkinek egyénileg, és utána magának vállalni a felelősséget a döntéséért.
-
z123456789
addikt
válasz Gaboman #97218 üzenetére
Tetszik ez is.
Kérdezni akartam, hogy az SM-ek is jók gumicsere után? De akkor ezt meg is válaszoltad. Fordítva viszont működik a dolog?
Mármint egy enduró sm gumival működhet az utakon is? Azt hiszem pont veled dumáltuk korábban ezt. Csak mert az SM megjelenése nekem nagyon tetszik. Aztán lehet tényleg az lenne amit mondtál, hogy sosem akarnék útra menni terepezés után. -
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #97216 üzenetére
"ha nem tudod befejezni az elozest, akkor az a NEM KENE kategoria"
És nem ugyanezt mondjuk? Ami a nem kéne kategória A1-gyel az egy hatszázassal könnyed előzés.Az hogy a Simson smkp kategóriába került az egy dolog, az meg egy másik hogy mire gyártották. Van rajta pedál, tudod hajtani bicikliként? Ha akarom lerendszámoztatom és akkor rögtön kiesik az smkp kategóriából, ahova a köbcenti miatt került be, ráülhetünk ketten is, stb stb. A Babetta meg a dongó az smkp.
"mivel ti nagymotorosok mindvegig teljes mertekben betartjatok a kreszt, hiszen ez kulonboztet meg titeket a magamfajta allattol"
Mi van? Ezt honnan? Ráadásul pont én? Hát ez mindent visz
Nekem úgy tűnik hogy besértődtél, különben nem találnál ki ilyen buziságokat hogy sérti az egómat meg hogy elküldünk a picsába."hany km-t motorozott eddig nagymotorral"
Értem hogy mire akarsz kilyukadni ezzel, de azt te se gondolod komolyan, hogy ez a legjobb mérőszám. Ha mégis komoly akkor le kéne állnod a herbállal. Nem szabályszerű hogy az eltelt idő és a megtett út egyenesen arányos legyen a tudás szintjével. Kb mint amikor valaki bedobja hogy 16 éve motorozik tehát mindent jobban tud. Én meg 20 éve számítógépezek, mégsem lettem emiatt mindentudó informatikus.Marhára nem mindegy hogy azt a km-t az Alföldön gurulta le valaki, vagy a szerpentinen. Előbbiből letolhatok 500 ezret is, valszeg nem fog annyit se érni mint teszemazt 200 km-t pályázni.
Meg valaki 10 év alatt sem tanul meg kurvajól, mert egyszerűen nem annyira ügyes, valaki meg olyan tehetséges hogy a második szezonjában már a helyi királyokat pörgi körben a Mátrában.A barátom akivel egyszerre kezdtem pont az utóbbi kategória, ő egyből Monster S2R-re ült tanulni. Nekem 3 szezonomba és kurva sok gyakorlásba telt megtanulni úgy mint ahogy neki kis túlzással csípőből ment már az elejétől. Az első nyara végén már lábtartón fordult.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #97221 üzenetére
Természetesen az enduróra vehetsz utcai gumit, én is kaptam az 620 -hoz.
De kellene hozzá full első fékrendszert cserélnem, áttételezést, meg a virsli felnik helyett akkor vennék bele SM szettet.
De ahányszor használnám műúton felesleges pénzkidobás lenne, számomra mindig is az endurózás volt a legjobb motorozási forma.
De én a te helyedben nem beszélhetek, lehet neked jobban tetszene ha Supermotoznál, mindenesetre érdemes kipróbálni mint a kettőt.
Terep azért jó mert nap mint nap változik a talaj, ma kimész csurom víz, tele tócsákkal, sárral, újabb kihívások, holnap már szárazabb lesz, nagyobb tempók.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Topiccsendőr #97216 üzenetére
Annyit tegyünk hozzá hogy szerintem senki nem írta azt hogy 1000ccm-et ajánl elsőre, mindenki a max. 100 lóig bezárólag írta, ami kb. a 600-as naked kategória. 1-1 lóerő arányt te sarkítottad ki.
Én továbbra is tartom hogy kezdőként ha fejben rendben van és ismeri a határait akkor 80-90 lóig oké.
100le felett vagy 1000ccm-es gépet én sem ajánlanék senkinek elsőre.Mivel folyamatosan vezettem/vezetek minden szervizt a motoron ezért pontosan meg tudom Neked mondani.
SMKP - Apám 50-es Malagutija, talán 50km.
CBF600 - 3 év alatt 14 800km - szinte kizárólag Mo., 1 Szlovén túra
VFR 1200 - 4 év alatt 31 100km - a nagyja külföld, tőlünk nyugatra és délre.
Soknak nemsok, van aki sokkal többet megy, de szvsz még mindig magyar átlag feletti..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #97186 üzenetére
De már megint egy utcai sportmotor. Nem hiszem el, h nem bírsz elszakadni körveresenyekhez köthető kategóriáktól, motorokról, használati módjuktól, és az összes postod erre visszavezethetően születik a témában. Pontosan a te vérmérsékleted, a te motorozási szokásaid tükröződnek az összes jelen témával kapcsolatos postodban!
Lásd a múltkori 'mennyi a vége 1-esben' hsz.-od is, amit hozzám szegeztél. Szerinted engem érdekel azóta is ez az adat? Nem. Elhúztam tiltásig, vagy el fogom a 'majd 200 lóerős motort? Nem. Leírtam h mik azok a tulajdonságok, amiért ilyet vettem.
Miért gondolod azt, h mindenki olyan kíváncsi, mindenkinek olyan motorozási szokásai vannak, mint neked és a sok esést megélt (amiket jellemzően láttál is) ismerettségi körödnek?"Vagy beleteszunk tizezer kmt, es mivel be vagyunk szarva, hogy nehogy baja legyen, eletunk soran soha nem tanulunk meg rendesen motorozni."
Ki az aki a te olvasatodban tud motorozni? Aki fél évente 2 sec-et farag a köridején? Vagy álmából felkeltve is lerajzolva az RS 125 robbantott ábráit?
Az nem tud motorozni, aki balesetmentesen végigtúrázza 100-zal Európát egy 150 lóerős túramotoron, évi 25.000km-t belerakva?
De megközelíthetem a kérdést úgy is, h te miért feltételezed azt, h mindenki lapon akar fordulni, profin akar fékkombinációkat használni, kanyarívek elemzésével tölteni a szabadidejét?Most és utoljára a témával kapcsolatban, összefoglalom a történteket.
Rent leírta a valóban néhol érdektelen infókkal tűzdelt tapasztalatait, amelynek a lényege az volt, h 5 kategória helyett kezdőként elég 3-at is venni. Sőt, konkrét típusok miatt nem nehéz leszűrni, h _cruiser_ vonalon mozog, a Maruder 800 - mint első említett nagymotorja - egy 50LE-s "nagymotor", úgy 120-as végsebességel.
Majd jöttél te a szokásos hangember stílusban rögvest kisarkítva a "nagymotor" mondanivalóját, h ez megint jó nagy fasság, mert a pótos Ifát fogod telibeverni rögtön nagymotorra ülve. - Az 50 lőerős cruiser-rel.., amivel még az Ifa megelőzését is át kell gondolni.
(Ha már ennyire frontálisan belementél a témába, te mint a számok, mérések képviselője, már itt illett volna kategóriákra, stílusokra bontani a nagymotorokat és úgy megírni a véleményed. Láthattad te is, h ők mikről írt.)
Aztán Ferdzso megjegyezte h erős sarkítás, nem mindenki ilyen, erre geresics és még pár, hangerőnek felülő topiktárs hozzátette h márpedig nagyon is igazad van.
"pedig igaza van a maga módján!
A legtöbb ember egy 250-est sem tud kimotorozni, nemhogy egy 600-ast, pláne nem egy 1000+ köbcentis motort. Akkor meg minek? Azért, hogy egyenesben tudjon hamar gyorsan menni? Aztán meg meghaljon?
Jah, de hát neki van esze, és nem akar meghalni, ésszel fog menni! Akkor meg minek? Arra bőven elég egy 48LE-s gép is! Sőt, az még könnyebb is!"Itt szakadt el a cérnám. Leírtam h legalább kategóriákra lebontva formáljatok véleményt, ne sarkítva, vagy általánosítva, illetve próbáltam rávilágítani, h nem minden motorost a köridők, és a versenysport vonal profi (pálya, vagy utcai) üzése hajt.
Azzal tudok azonosulni én is, h ha első nagymotornak nem javasolunk egy 750-es, 150-160 lovas, vagy literes, 200 lovas sportmotort. Ezesetben helyénvalónak is tartottam volna az első kirohanásod, de közel sem ilyen kategória alapján született az a hsz.Aztán válaszul bedobtad a kormánycsapkodást és ezt:
"En leszarom ki mekkora motort vesz elsore, csak ez igy nem igaz, hogy a lepcsozetesseg hulyeseg, draga, es nem eri meg."
Ez sem bizonyítja jobban, h figyelmetlenül, eldurrant fejjel olvastad a témaindító szöveget. Hisz itt is sarkítottál, nem ezt írta! (5 kategória helyett 3.., nem rögtön nagy motor)
Végül a 97201-re válaszolva:
A mostani témával kapcsolatban írtam, hogy most speciel nem a fokozatosság elve ellen/mellett szálltam be a beszélgetésbe, nézd vissza.
Nálad egy robogó nyilván nem számít tapasztalatnak, hisz pályán nem fordul elő, meg amúgy is, az nem is motor. De azért én beleraktam azokba is úgy 60.000km-t (125-180 Runner, volt pár, Nexus 500, mellettük úgy 150 órát belecsavartam ebbe az YZF-be . Adtak kellő alapot ahhoz, h ráüljek a 109 lovas 260kg-s VFR800-ra. Aminél pl. ha az 1LE-re eső kg-ok számát nézzük (2,38kg), alig rosszabb nála a 600-as, 78 lovas CBF pl. (2,53kg).
3 éve, a 800-as megvétele kapcsán talán írtam is, h véleményem szerint első nagymotornak egy robogós tapasztalat után, beérett fejjel, nyugodtan rá lehet ülni egy 90-100 lovas sor 4-re. Hisz alul kezes, kb. mint egy 125-ös, iszonyú botkezűnek, botlábúnak kell lenni ahhoz, h egy ilyennel telibeverd a sokat emlegetett, már mindenhol nyugdíjazott pótos Ifát.Szóval, nem gáz beismerni, h ezt most benézted, bár az egód úgysem engedi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #97225 üzenetére
Istenkém Ne csináld már. Leekens nyilatkozta mostanában: [link]. Nagyjából ilyen szinten tolod most.
Tehát ha oda-vissza megyek az M6-oson reggeltől estig akkor vagyok valaki, mert napi ezret letolok? Az már nem számít hogy 110-zel vitorlázva, nyílegyenesen?
Azt sem értem hogy Marquez hogy lehet jobb a nála kétszer idősebbeknél, mert mint megtudtuk tőled a km és az év számít.Az érvek hiányára szoktál hivatkozni másokkal szemben, de most nem látom nálad az érveket. Mi történt? Így tényleg meddő a vita. Továbbá nem akarod megérteni amit mondanak, cserébe folyamatosan behozol olyan dolgokat amikről szó se volt, de ezeket már előttem is kiemelték.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #97228 üzenetére
OK, de Persu szerint csak a sportmotoros az igazi motoros - a többi csak öregedő műmájer, kapuzárási pánikkal.
szerk: ....éééés nem biztos, hogy nincs igaza....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #97226 üzenetére
Tudom, hogy nem erre gondoltál, de kell még
2145021449 hsz a jómunkásember ranghoz.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz demars #97232 üzenetére
Nem vettem bele, de nem azért mert rossz, csak nem volt eszembe, persze simán jó lehet első endurózásokhoz.
Mondjuk én egy nem annyira kihegyezett 250-et vennék.
Ilyen a Suzuki RMX 250, RMX 250.
Nyomatékos is, mégsem olyan vad mint egy EXC, könnyű, endurózáshoz tökéletes.
Ezt nem fogja kevésnek érezni akkor sem ha már jobban beletanul ebbe a stílusba.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #97216 üzenetére
16.000 km kb két 600-as sport/sporttúra géppel.
Mostanra jutottam el odáig, hogy a 110 lónak már húzogatom a farkát: 250-et megy a gép egyenesben.
Majrécsíkom már csak 1-1 mm és a legnagyobb problémám, hogy a 13 fokban nem tapad még annyira a gumi, hogy ne kezdjen el kimenni alólam az eleje.
Pályázást elvetettem mert cordurában nem engednek fel, kéne vennem egy bőrszerkót és egy új sisakot megfelelő minősítéssel.
Soha nem ültem 600-nál kisebb gépen és nem tudom mi előnyöm lett volna belőle, ha 250-essel kezdek. Soha nem szaladt meg a csuklóm, soha nem pörgött el a hátsó kerék. Pedig újabban eléggé cibálom az 1-est, de a power wheelie csak nem akar összejönni. Vagy túl kemény a futómű, nem igazán reagál ha előre-hátra lendítem a súlypontot.
Kuplungos mutatványhoz még csirke vagyok.
Szóval mi volna a verdikt?
250-esen már egykeréken fordulnék térden fele ennyi km után? Nálam a kimotorozás ezt jelentené, hogy a gumi tapadását teljesen kihasználom.
Mondjuk hallottam már olyan véleményeket, hogy a kicsi gépeket nagyon könnyű terelni, úgy hajtogatom őket a kanyarban, ahogy tetszik. Egy rs125-öt szívesen kipróbálnék.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
-
CyberPunk666
senior tag
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #97239 üzenetére
Egyedül nedves talajon éreztem, h forog de nem tol.
Az a mondat inkább arra vonatkozik, h sose szaladt meg a csuklóm még ott, ahol nem kéne: kanyarban, laza talajon, porban, kavicsokon, stb. Ott azonnal elpörög kis gázra is.
Ez arra vonatkozott, h nagymotor ésszel használva.
Mondjuk az egykerék tanulgatása pont ellentmond minden észszerűségnek.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Doki16 #97241 üzenetére
Ja, végülis mi sem egyszerűbb: kell egy olyan motorkonstrukció, ami bírja az alaposan eldöntött pozíciót anélkül, hogy megszűnne itt-ott a kenés, valamint mindössze tökéletesen kell csinálni mind az egykerékre emelést, mind a földetérést, és akkor nem árt a motornak, tök életszerű.
Aztán, ha egyszer-kétszer nem adja ki, és jól odavágod az elejét leérkezéskor, akkor meg lehet meglepődni a kellemetlen mellékhatásokon, mint pl. váznyak törés/repedés meg hasonlók.
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #97238 üzenetére
Az első az papíros volt!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
#25954560
törölt tag
válasz CyberPunk666 #97245 üzenetére
biztos van mar olyan kiegeszito, ami nem engedi a gazkart bizonyos allasnal feljebb csavarni.
problem solved -
demars
addikt
válasz z123456789 #97238 üzenetére
Néztem én is, nem gyenge az 55 pacival
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Kupon kunyeráló
- LEGO klub
- Tőzsde és gazdaság
- alza vélemények - tapasztalatok
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs