- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Ivqkzy-: Eddig
- bambano: Bambanő háza tája
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- gerner1
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153876 üzenetére
Sajnos a szekvencialis valto igenyli a kuplungolast. Alacsony fordulatszamon termeszetesen joval konnyebben kivitelezheto a kuplung nelkuli valtas, de nyomatekcsucs kozeleben mar konnyen karos lesz.
A gyari gyorsvaltokkal sincs jo tapasztalatom, tobb gyartonal, tobbszor egy valag spen jon ki az olajleereszto csavaron, neha nem. Fogalmam sincs miert. En alapvetoen utcara gyorsvaltoellenes vagyok, ha a muszaki tartalmat nezzzk, az elmenyfaktor termeszetesen tagadhatatlan.. lehet a honda meg tudja oldani, anelkul, hogy szetmenne a valto. Ezt nem tudom.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #153791 üzenetére
Ez azert jobb valasztas egy rj09- nel, talan a fek kivetelevel, de utcara tokmindegy. Szep.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #153753 üzenetére
Itt megint diszkrepanciat latok, mert kb 3-4 hszt kellett unszolni, hogy nezd meg azt a kiegyenlitotartalyt. Ekozben beszelgettunk arrol is, hogy volt h melegen nezted, volt hogy rosszul. Tehat ez az 1-2 napra en nem tudnek merget venni. Vagy csunyan fogalmazva- nem hiszem el. Illetve ha 2 honapig be sem inditod, az nem ugyanaz, mintha mesz is vele, es nyomas alatt van a rendszer.
Ha minden inditasnal gozolog, az viszont latszik azon az alkatreszen, ahol elgozolog, mert a hutofolyadek festekanyaga ott marad megszaradva. Legyen ez akar maga a huto valamelyik hutobordaja, vagy a leomlo.
Ez a hiba feltarhato. En innen a tavolbol azt mondom, konnyeden. Az, hogy a szerviz nem akarja megcsinalni, az egy dolog, de akkor mint korabban emlitettem, en mar mas eszkozokhoz nyulnek. Egyebet nem tudok segiteni az ugyben. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #153746 üzenetére
A kiegyenlitotartalybol fogy a viz, egyszer teljesen ures volt mar.
Egyertelmuen fogy a rendszerbol a viz.
A kerdes az, hogy milyen gyorsan. Mennyi ido kell ahhoz, hogy ezt a gozt produkalja. Hany nap allas. Vagy csak nyomas alatt produkalja, tehat ha meleg lesz.
Ha annyira lassan szivarog, hogy tobb het kell ehhez is, nem fog csopogni, de lesznek jelei ott ahol szivarog, mivel a hutofolyadek festve van. Es a motor buzolog a hutofolyadektol ha mar megkozelited. Erezni lehet az edeskes szagot. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #153734 üzenetére
A durranasnak semmi koze a kiegyenlitotartalyhoz, ezt ne kapcsold ossze.
Nezd a jelenseg van. Rossz helyen nezte a szerviz is, te is. Vmi rafolyik valamire, ami meleg lesz, es elparologtatja.
Mivel garis, egyszeruen addig ne vedd at a motort, amig nem oldottak meg. En fogyasztovedelemhez fordulnek, elobb, mint egy forumhoz. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #153731 üzenetére
Mindig hidegen nezd a kiegyenlitotartalyt, melegen soha.
Hidegen sztm biztos nincs eleg benne megint. Hogy honnan megy oda hutoviz, nem tudom, de a szervizbe leadasnal ezt mondd, hogy anelkul vissza se adjak, hogy nincs megoldva. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #153729 üzenetére
Az oka sztm meg mindig a hutoviz, mivel mas nem lehet.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #153722 üzenetére
Ez nem fustnek tunik, hanem goznek. Tovabbra is.
A benzin user error. azert folyik, mert valszeg tultankoltad, es nem azonnal indultal el vele. Ekkor a foldalatti hideg tartalybol szarmazo hideg benzin elkezd melegedni, kitagul. Masmerre nem tud menni, az aktiv szenszuros levegozteton keresztul kimegy a hasidomba, ahol a tartaly levegoztetoje van.
-
Topiccsendőr
addikt
A chat gpt szintet lepett.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153665 üzenetére
Ez jo hir, de a kompresszio nem fog megvaltozni. (Nem szabadna. Ha megvaltozik, akkor rosszul volt vmikor merve)
Korabban irtad, hogy vesztesegmereses vizsgalatot csinaltatok, tehat felpumpaltatok a motort 2 barral es neztetek, milyen gyotsan megy el a nyomas. Ekkor a szelepek egyertelmuen tomitetlenek voltak. Ha nem csinaltatok semmit a szelepek tomito feluletevel, akkor nem fog a kompresszio sem megvaltozni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153655 üzenetére
Ha helyre lesz rakva a vezerles, attol a kompresszio nem all helyre. Hiszen csak idoben mashol nyit/zar a veztengely. Ettol nem all helyre semmi. (Csak a gazcsere jobb lesz vmivel, de 2x annyira eros nem lesz. Ezzel vesztettel mondjuk 20% ot a teljesitmenybol) Valoszinuleg gorbe szelephez beallitani a hezagot sincs ertelme. A rugok nem lesznek mashogy elofeszitve. Ennek sajnos nincs koze a hezaghoz.
a vezerlest sem ujitanam fel egy nagyobb osszegert, mert ez igy teljesen felesleges, ha eddig is igy ment, es a szelepekkel van baj, nem a vezerlessel onnantol. A vezerlest visszaraknam a helyere, ha nem 0 a szelephezag, tehat nem tamaszt ki, akkor ugyhagynam, de ha nem lesz teljesen feltarva a hiba, egy fityinget sem koltenek ra, mert kidobott penz, hiszen nem a vezermulanc szakaszos nyulasatol van, hanem mert nem tomit a szelep. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153651 üzenetére
Nem hiszem, veztengelyt nem szokas cserelni, az nagyon draga lenne.
Max a veztengely vegen a fogaskereket, a lancot, es a fotengelyen a fogaskereket, amivel a vezerlest hajtod. Ez lenne a vezerles felujitas.
Mar az uj szelepek vasarlasanal nagyon hamar kijon a nagyobb osszeg, mert nemely motornak titan szivoszelepei vannak 150€/db aron. Persze ez nem sportmotor, szoval sztm kommersz vasszelepei vannak, kb fele aron tehat 70-80€/db
A munkaora is eleg sok, tehat 400e ft az egyaltalan nem irrealis egy arrebb tett vezerles eseten. Inkabb olcso, ha a legrosszabb eshetosegbol indulunk ki. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #153646 üzenetére
Mert a kompresszioertekek arrol arulkodnak, hogy a szelepek valamikor hozzaertek a dugattyuhoz, pl magasabb fordulatszamon. A szelepek ilyenkor elgorbulnek. Szelepvezetot cserelni kell, szelepfeszket marni, es uj szelepeket kell venni.
Persze szetszedes nelkul ez talalgatas, de ez szokott lenni. Mindent ki kell merni,, az a biztos. -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153621 üzenetére
Ertem, tehat meg falsot is szivott. Ez tipikus szerelesi hiba, amikor beallitja az ember a veztengelyeket jelre, de nem szamol a vezermulancfeszitovel, tehat azzal, hogy a jelnek megfeszitett vezermulancnal kell stimmelnie, nem lazánál, amikor meg nincs benn a vezlancfeszito.
(Csak azert irtam a az egy-ket foggal elrakashoz amit irtam, hogy azt nagyon lehet hallani, hogy a dugattyu eleri a szelepeket, es vodor csavar hangja lesz a motornak. Nem szorszalhasogatas gyanant, csak hogy mi okozhatott milyen kart)
Szoval aki szervizelte a motort, az ezzel nem volt tisztaban. Lehet erdemes utana menni, ha van szamla rola. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153614 üzenetére
A szelepsziszegest nem hallod alapjaraton. Amit hallhatsz, az a rossz alapjarati keverek miatti kipufogoba belepuffanas, ami most akkor talan megvan miert van.
Viszont ha 2 foggal arrebb van rakva, akkor a dugattyu belever a szelepbe sztm. Annyit nem bir el emlekeim szerint egy ilyen literteljesitmenyu motor. 1 fogat meg csak-csak, bar azt se mindegyik. Ha csak a szelep kapott es gorbult, akkor ez megoldhato egy hengerfej felujitassal, masik szeleppel, es mhet tovabb. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Khaosz55 #153579 üzenetére
A nyomatek felel mindenert, amit gyorsitasban erzel. Vegulis a tomeg meginditasaert felel, de a nyomatek az ereje a motornak. Amit loeronek mondunk koznapi ertelemben. Az a nyomatek, ami a fotengelyen ebred, es a hatso kerekre megy.
Ezt befolyasolja az aktualis valtoattetellel. De. Hogy lehet, h egy 600 sor4 50Nm nyomatekkal ugyanannyi loero, mint egy 1000 v2, 100Nm nyomatekkal? It jon a kepbe a nyomatekvalto.
Mindkettonek kb ugyanaz lesz a vegsebessege, ugyanugy fognak gyorsulni nyomatekcsucson, de a 600 as tovabb tud forogni, kesobb ebred a nyomatekcsucsa ezert kesobb kell valtani a fokozatokat. A vegere ez a kicsi elony annyit er, hogy a kulonbseg a ket motor kozott annyi lesz, hogy az ezres alul jobban megindul, de nem 2x annyira, mivel a valtoattetel ugy lesz meghatarozva, hogy ne bsszon hanyatt a motor, amelle kis vegsebesseggel, tehat elpocsekoljuk azt a 100Nm nyomatekot es olyan attetelt rakunk ra, amitol gyenge lesz.
Mivel minden egyes valtasnal egyre kisebb nyomatek jut a hatso kerekedre, ez a kis fordulatszam elony annyit jelent, hogy ugyanakkora teljesitmenye lesz mindket motornak. De nyomatekcsucson kb ugyanazt fogjak tudni. Csak mashol ebred a nyomatek.
Es mindket motor kb ugyanakkora vegsebessegre tesz szert, mert az 1000 es nagyobb nyomatekkal bar kevesebbet forog, de a nagyobb nyomatek kiegyenliti ezt. -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Khaosz55 #153573 üzenetére
Igen, a nyomatek elhasznalja a motort, de nyomatekod egy motornal csak fordulatszamon van. Tehat alul nem fog elhasznalodni (olyan utemben), mert nincs nyomatekod, igy nem tudnak a legnagyobb erok fellepni, mert se lendulete nincs az alkatreszeknek akkora, mint fordulatszamon, se a hengertoltottseg sincs, ami miatt a pukk nagy lenne, ami az olajfilmet megszakitana, vagy pre ignition-t okozna.
Sajnos az emberek fejeben osszekeverednek az informaciok, es az autos turbodizel, vagy kozvetlenbefecskendezos turbos benzines problemakat osszekotik a motorkerekpar motorokkal is, ami motorkerekparok eseteben teljes mertekben irrealis, mert mas a motorblokk. Ezert nem lehet az autokat osszehasonlitani motorokkal.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Apophis #153571 üzenetére
Ez a 25k tenyleg normalis korido mellett ertendo, amit nem sok ember er el.
Sportot nem azert vesz az ember, hogy turazzon vele, dehat elkopik. Ez van. Az en ismerosi korom sem tudja feldolgozni, de ez olyan dolog, hogy neztem a motorjaikat, amik 100k kornyeken voltak mar. Hogy milyen fasza, mert mint egy oramu, meg pocc-roff. Beinditottam, es en azonnal hallottam, hogy vezlanc mar nem az igazi, ossze-vissze jar, belepuffog a kipufogoba, mert az alapjarati keverek mar teljesen szar, ki tudja miert, valszeg szeleptomitetlenseg miatt. Leeresztettem az olajat, ami tele volt csapagyanyaggal. Az lassan konyokolni fog.
Ez az egysegsugaru felhasznalonak a tokeletesen mukodo motor, sok km-el. Sosem hagyta cserben. Jon-megy dudal. Nade hogy?25k-t nem fogod olyan tempoban kozuton beleverni semmilyen motorba. Nem tudsz olyan tempot menni.
A videon kiforgatja egyfolytaban, emelle nem egy erogep az a motor - ami reszt en lattam- De akkor fogalmazzunk ugy:
minel jobban gyotrod, annal kevesebbet fog elmenni. mindenkinek mast jelent az, hogy uvegeles.
De alacsony fordulattal sokkal tobbet fogsz elmenni, az egyaltalan nem karos. A fordulatszam a karos. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Apophis #153565 üzenetére
Mert valoban a gazcsere egy bizonyos fordulatra van tervezve- ahol a nyomatekcsucs van, de ezen a fordulatszamon a 200 grammos dugattyubol egy tonna lesz. A hajtorud azert olyan vastag, mert ezeket az eroket ki kell birnia - tehat egy tonnaval minden egyes fodulatnal megterheled. A fotengelyben mikrorepedesek lesznek ezert, elkerulhetetlenul. minden hasznalodik, joval gyorsabban, mintha alacsony fordulaton hasznalnad. A szeleprugok az allando osszenyomastol az anyag belso surlodasatol sokkal jobban felmelegszenek, ahogy osszenyomjuk. a szelepulek sokkal nagyobb erovel lesz verve, a motorblokk ontvenye nagyobb stressznek van kiteve, az olaj sokkal tobb levegot old magaban, ami a csapagyaknal halalos lehet egy bizonyos pont utan. A motor sokkal gyorsabban kopik, mintha kozuti tempoban hasznalnad.
A motorok futasteljesitmenyet nem ehhez a terheleshez tervezik. Tehat nem, azt nem mondanam, hogy erre van tervezve. A gazcsere lehet, de a futasteljesitmeny drasztikusan csokkenni fog, es nagyobb esellyel fogja valamelyik alkatresz felmondani faradasos toressel, vagy barmilyen nem tervezett esemennyel a szolgalatot. Peldaul szelepék kirazodas, szelepleszakadas, dugattyu tores, hajtorudcsapagy ragadas.
Egy sor4 japan 600 ast, ha egyfolytaban uvegelsz, 20-25e km utan fel kell ujitani a motorblokkot. Es meg nem is vagy professzionalis pilota, csak amator, aki nagyon jo koridoket megy. Egy ilyen sor4 motor kozuti hasznalatnal 100e km felett tud teljesiteni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Steven #153541 üzenetére
A nem akarok megdogleni oszton miatt egyenesitik ki a kanyart az emberek, szoval az kontraproduktiv akkor ha kepzetlen vagy es mar tul gyorsan mesz.
Szerintem azon a motoron, ahol a loerohoz fordulatszam kell, ott eleg sok inger er, hogy most veszelyhezetbe sodorhatod magad, pl hogy hangos a motor. (Itt egy kicsit dolgozik megint a fentebb emlitett oszton) Nem annyira kenyelmes szituacio egy kezdo embernek, meg ugye az elso nehany evben osszeszarja magat az ember 10e fordulat felett meg egy 600 asnal is.
Igy a nyomatekos motorok inkabb sunyibbak ebbol a szempontbol, de lehetoleg kepezzuk magunkat, es akkor nem lesz baj. -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #153513 üzenetére
Persze, mert a dl nek szelesebb egyeneskormanya van, nem keskeny csutkakormanya, maga az erokar teljesen mas. Ha egy sportmotorba beleraksz egy superbike-kormanyt, azonnal baratsagosabb lesz.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
3800+ #153475 üzenetére
Kezdonek sulyra sztm veszes, mert mint yoda is irta, nehezebb kezelni. Es egyik utcai sportmotor sincs annyira nagyon 200 kg alatt, de a legkonnyebb is 190 teletankolva.
Egy kisebb motor nem azert jo, mert nem nyirod ki magad vele, mert tul gyenge ahhoz, hanem mert hamarabb megtanulod rajta a motorozast + nem felted annyira, mint a sporolasbol megvett a penztarcadnal es tudasodnal 3mal feljebb levo motort, mert hogy igy penzt takaritasz meg, de tele gatlasokkal kell motorozni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
vlevi #153450 üzenetére
Ezt hivjak azt hiszem albitrázsnak a kozgazdasagban, amikor a a sosem letezo idealis piacon a verseny a profitot minimalizalta, de valahonnan megis kell jonnie a profitnak, ami vagy monopolium, vagy ez. A valo eletben, mivel nem tudod megvizsgalni a bukosisakokat, vagy a kozottuk fennalo kulonbseget, ezert ugy, mint az olajnal, az erzelmekre kell hagyatkoznunk. Hogy a marka milyen tortenetet mesel el neked, miert azt kell valasztanod. A manapsag fennallo monopolhelyzetek miatt sztm azzal ervelni, hogy vmi ami draga, az nem hiaba draga- téves.
Mint mindenhol, szegmensek vannak. Es a minoseggel az ar exponencialisan fog novekedni, ami azt jelenti, hogy a felsobb kategoriaban egy nagyonpicit jobb minosegert is irracionalisan tobb penzt kell kiadnod. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Biqci #153436 üzenetére
Az xspirit a shoeinek a versenysisakja termeszetesen mashogy fog viselkedni, mint egy masik tura sisak. Ha egy xspiritben kinezel a plexi mogul, minden nagyon jo, de ha el akarod forditani a fejed, akkor mar nem. Masra van az a sisak fejlesztve. Nehany szempontbol jo, nehanybol meg inkabb hatrany lesz utcara.
Az, hogy vmi verseny, nem jelenti azt, hogy az a legjobb. A celra a legjobb az, amit arra fejlesztettek, amire te akarod hasznalni azt az eszkozt. Nem az, amit a mindenkori versenyre fejlesztenek, es kurva draga.
A hjcbol gondolom az aktualis rpha "huszanhatot" lehetne parhuzamba allitani (nemtom hol tartunk. 12?) -
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #153337 üzenetére
Nalam pl 83 loeros motorral, dobozok nelkuli vegsebesseg 210, dobozzal 190. Dobozzal kormanyszitalas 80 es 90 kmh kozott azutan nem. Doboz nelkul termeszetesen ilyen jelenseg nincs. Erezhetoen ugyetlenebb lesz a motor. Ha megpakolom rendesen, a tompitott vakitja a szembejovoket. Nem tudom hany literes az oldaldoboz, de egy zart sisak belefer.
Fogyasztast sosem mertem.Nalam is a sator es a satorba a polifoam van a hatso ulesen.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #153333 üzenetére
ez az AMA superstockban volt?
Tehat a nyaknal tul merev volt a vaz. Mint a ducatinal is, amikor az uj v4 panigalet kihoztak, belevagtak kesobb a vazba egy tenyernyi lyukat, ketoldalra, hogy nagyobb legyen a flex.A 05 os fek jo, de japanosan. Nagyon sokat elmesz vele gyari betet eseten tarcsa es betet csere nelkul, de azert annyira nem harap, mint egy stylema. Betet valtoztatassal termeszetesen ugyanazt ki lehet belole hozni, de azt meg gyakran kell cserelni.
De gyari allapotaban ez mar teljesen hasznalhato. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #153328 üzenetére
Ezt a versenyzoi forumos reszt valahogy nem tudom ertelmezni, vagy elhinni, hogy ez mukodik, de en sem ertek mindenhez.
az sbk motorok vazait, (amik utcai vazak alapvetoen) a nyak utan, a deltabox tetejen erositettek meg a versenycsapatok, es minel tovabb megyunk az idoben, annal nagyobb es merevebb a blokkcsavar vaznyulvanya, ami miatt nem fersz hozza ma mar egyaltalan a szelepfedelhez, vagy mar nem latod a vezermutengelyeken a jeloleseket sem, mert teljes takarasban vannak a sor4 eken, ami erdekes evolucio.
Amire en gondolok nem usd villa eseten, hogy a motor nagy sebessegnel egyszeruen imbolyog, es amikor nagy erot kell kifejtened a kormanyra ellenkormanyzas soran, pl 200 felett akkor egyszeruen erzed, hogy ez takony. Nagy feknel is vmi nem oke. Vagy az mt07 csapkodasa egy sima hirtelen ellenkormanyzas+fek eseten. A nagy flex miatt azonnal csapkodni fog. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
dellfanboy #153329 üzenetére
A 05 os teljesen nyomatekos volt, az utana jovo rj11 volt joval kisebb nyomateku alul, de nagyobb loero. A csucson az a 600as 129 lo volt, ami utcai motornal eleg jo teljesitmeny, euro3 normaval.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #153325 üzenetére
Az xx be biztosan nem.
Nem usd villa, rettenetesen alultervezett, nagyon rugalmas villa. Ha a csillapitast meg is csinalod rajta, tulsagosan gyenge marad. foleg ahhoz a sulyhoz. A fek pedig... nem a csillapitassal szokott ott baj lenni, elobb er le annak mindene gyors motorozashoz.
2005 os r6 osom volt nehany evig. az mar usd, de elol gyarilag tul puha a rugo, ha nem 65kg vagy. ha nagyobb palyakra mesz vele, kormanygatlot raknek ra, mert csapkodasra hajlamos, uthiban, gazzal, nagyobb sebesseggel. Open loop befecskendezes, amint masik dob van rajta, azonnal elromlik a gaz finom adagolhatosaga. Vagy gyari dobbal hajtanam, vagy padozott pc-vel, masik dob eseten -
Topiccsendőr
addikt
válasz
rxmiss #153293 üzenetére
Aah, a kedvenc demagog csatornam
Hozzatennem, itt a detonalasrol van igazabol szo.
Tisztaba raknam azt a reszt, ahogy a videoban magyazza: magyarul talan kopogasos eges a neve (preignition)- szoval emiatt ragadnak meg a 2T-k, amit hallani lehet.Szoval nem. Sajnos nem lehet hallani.
Ami miatt megragadnak, az a detonalas (vegulis pre ignition mivel a langfront miatti megnagyobb nyomas mashol is ongyulladast okoz a meg elegetlen reszeben a kevereknek, de nem a forro dugattyuteto miatt szokott ez lenni), ami a kihegyezett 2T-re jellemzo. Ezt nem lehet egyaltalan hallani, talan annyit lehet erezni, hogy egy hangyanyit gyengebb a motor. Ezert szerelik fel egy mikrofonnal a production racer 2T-ket, ami a detonalast szamlalja.
Mar 30 evvel ezelott is tudtak kezelni ezt a jelenseget-utcara mindenkepp- pl normalis, elso ranezesre inkabb kissebb atmerojunek tuno karbival, (de meg mindig brutalis 12.5:1, vagy akar 14:1 kompresszioviszonnyal) ami sokkal stabilabb es aprobb cseppű benzin-levego levereket biztosit. Amennyiben ezt a stabil rendszert megvaltoztatjuk barmivel. Pl egy nagyobb atmeroju karbival, mert ez az elso, amit tuningkent tartunk szamon, akkor jonnek a problemak.Ami a muveszet barmilyen motor fejlesztesnel, akar 4 vagy 2T: az a nyomatekgorbe. Lehet csinalni nagyon eros talán kiskobcentis motort is, olyan nyomatekgorbevel, ami hasznalhatatlan, de papiron legalabb a csucsloero jo nagy. Szoval ebbe az utcaba be lehet menni, csak egy motorozhatatlan szardarab lesz a jarmu. De ezt 4T nel ugyanugy el lehet kovetni, ha csak egy nagy szamot akarunk latni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153254 üzenetére
Ha belepruszkol vmi az alapjaratba, az altalaban rossz alapjarati keverek miatt van, ami nem a szinkrontol fugg, illetve ha vmilyen megkerulo csavar nagyon ki van nyitva, amivel szinkront is allithatsz- akkor attetelesen szinkronnal is baj lehet. De inkabb co-t neznek alapjaraton, hogy valoban keverekbaj-e, tehat vmi normalisan felszerelt muhelyben azonnal kiderulhet.
Ha egyaltalan van hiba, vagy egyaltalan hibat hallasz, es nem egy feature-t, ami teljesen normalis. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #153241 üzenetére
Az uj panigale mar magatol hatsofekez, mikozben gazt adsz, ha epp ugy latja jonak.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #153238 üzenetére
Kb 20 eve nem kapod meg a teljes teljesitmenyt, csak a 4. fokozat utan. De sztm ezt inkabb az euro3 hoz lehet kotni, nem a fakezuseg ellen szuletett, de errol nincs pontos informaciom.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #153226 üzenetére
Szinkront nem fontos allitani, ha csak ezt az egy dolgot nem tudjatok megcsinalni, es az alapjarat jo, akkor hagyni kell a pcsaba. A szinkron, vagy annak hianya csak es kizarolag alapjaraton mutatkozik, es csak azt befolyasolja. Amint egy kicsit is megnyitod a fojtoszelepet, (gazt adsz) a szinkronnak semmilyen vefolyasa nem lesz a jaraskulturara. En semelyik motoromon nem allitottam szinkront meg sosem. Ahol allitottam, ott azonnal el kellett allitani a co ertekek miatt, tehat fel kellett aldozni a szinkront, es ez elo van irva.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #153222 üzenetére
Fonokur, nekem van otthon egy vfr, hidd el, uszo
En azt akartam alatamasztani, hogy ha penzosszegrol beszelunk, akkor verhetetlenek a regi 30 eves motorok, amik eleve jok voltak. De valamilyen alapszintu tudast kovetelnek, amik nem minden embernek van meg.
ha magat a sporttura szegmenst nezzuk, azt irtad, hogy semmivel sem jobbak az ujak. Es ha egy h2sx el mesz, ami ugyanugy sporttura, akkor azon tenyleg osszeszarja magat az ember egy 30 eves vfr utan.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #153213 üzenetére
A vfr feke egy uszonyerges legolcsobb nissin, sztm csapnivalo.
Raktak mas honda modellekre is, es nagyon fugg, hogy milyen betet van epp benne, de gyarilag az a fek nem jo. Ha ennel is rosszabb vmi, ott nagy baj van.Tobbfelekepp lehet osszehasonlitani a motorokat: hogy egy bizonyos osszegbol mi elerheto a piacon, tehat hogy mit vehetsz ugyanazert a penzert. Ez nagyon rosszul osszehasonlithato, (es az ember nem is tudja ezt soha rendesen felmerni) mert tele van bizonytalan dolgokkal, mint pl allapot, vagy az allapot altal befolyasolt fenntartasi koltseg.
Vagy ha ugyanazt a szegmest nezed, tehat a 30 evvel ezelotti mar akkor is olcso sportturat egy mostani sportturaval kellene osszehasonlitani. Talan kawasaki h2sx, suzuki gsxs1000gt, vagy ducati supersport950, amik nagyon-nagyon sokkal jobbak, de nem olcsok, nem olcso fekkel es futomuvel keszultek, mint annak idejen a vfr. A vfr-re is rakhatott volna a honda egy showa usd villat es brembot, mint pl a vele egykoru ducati az ST2/4 re.
De inkabb a koltseghatekonysag lett elore sorolva. Manapsag igy sportturat mar nem lehet eladni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #153204 üzenetére
A hsz elso reszevel egyetertek, a masodik felehez azt tennem hozza, hogy egy 30 eves motor sajnos nem pont ugy, vagy mashogy motorozhato, mint egy fiatalabb motor.
Nagyjabol ertem, hogy mire gondoltal, de 30 ev az nem vitamin semmilyen motornak, illetve ezek a motorok - pl vfr 750- olyan megoldasokkal birnak, amik a mai napon ugyanabban a szegmensben elfogadhatatlanok. En sajnos erzem, hogy alultervezett a nyakcsapagy, (leginkabb egy vicc) a villa es a villakifli, ami nagy rugalmassagot okoz az elol, es nem abban az iranyban, ahol ez jot tenne. Termeszetesen a vfr blokkja egy remekmu, de 800 as vfrbol mar regesreg nincs vadonatuj, tulajdonkepp a sporttura szegmens be van szantva. Nem is tudom, mi a mai megfeleloje a vfr 750nek europaban, de hogy sokkal jobban motorozhato, az egesz biztos.
Es akkor ki mire hasznalja a motort? Ha a-bol b-be kezdokent kozlekedik vki vele, akkor tenyleg nincs kulonbseg az uj es regi kozott, talan annyi, h a szivatora oda kell figyelni meg az abs nelkulisegre, amit egy kezdo motoros ritkan szokott lenyelni manapsag.Ha otthon tud az ember butykolni, van kedve hozza, akkor egy 30 eves motor termeszetesen telitalalat. tudom, hogy az ember lelkes, foleg, ha motorokrol van szo, engem is elkap a hév sokszor, de 500 ezerert nem lehet patika vfrt venni. Kb 8 eve nezem a nemet piacot, ami attetellel a magyar piac
Vagy itt megint a kerdes, kinek mit jelent a patika? Nekem nem azt, amit ennyiert lehet kapni.es nem mindenkinek jo egy regi motor. ha egy tarsashazban laksz, melygarazzsal, ott nem fogsz nekiallni benzinpumpat- fesszabalyzot cserelni, foleg, ha nem is akarsz foglalkozni a motorral, csak hajtani, akkor az idoszakos szervizek ugyanugy megvannak a regi motoroknal is.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #153185 üzenetére
Mielott kicserelned a tpst eloszor merd ki, mert nem olcso. Latszik, ha szemetel a jelben.
A vakuum kupak az altalaban a "szinkroncsocs" -on szokott lenni, egy ido utan elreped, es falsot sziv a motor, de az onnantol megint konstans hiba.
Ezt igy leiras alapjan nem lehet megallapitani, mert ki kellene merni a tpst. Meg tulkepp ami szoba johet.Fesszab eseten csak tulfesznel all le, alacsony fesszel nagyon sokaig elmesz, es leginkabb nem tudod beinditani, miutan leallitottad.
Bar nekem is volt olyan, hogy kitettem a napra a motort, es utana azonnal indult, elotte nem- de az pickup volt, nem tps.
Van par lehetoseg meg, map szenzornal sem dob hibakodot.
Tulajdonkepp hibakodot nagyon ilyesmi hibaknal Sosem dob, neked kell kitalalni, mi lehet.Es termeszetesen nalad volt mar baj a benzinpumpaval is, tehat a benzinnyomast is megneznem. Mert az is csinal ilyesmit.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #153065 üzenetére
Ez vmi yt vagy insta ismeretterjeszto video miatt van. Meleg ragasztot tolnak minden csatlakozoba, mert a videoban azt mondtak, h igy vizallo lesz.
Nekem spec az agyamra megy, mar tobbszor talalkoztam vele, sztm ez egyszeruen ganyolas. Ha vizallo csatlakozo kell, akkor egyszeruen kell vizallo csatlakozot venni, es krimpelofogoval a belevalo pineket a vezetekre krimpelni.
Epuletvillamossagi csatival is ezt csinaljak, ami teljes mertekben alkalmatlan az ilyen felhasznalasra, de a tulaj nekem ujsagolta buszken, hogy ezt o csinalta a motorjara yt video alapjan, es mennyi penzt sporol igy, meg egyszerubb, mint krimpelni, es mukodik igy is. -
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Valszeg nem szivarognak, hanem ami a csavarban maradt fekfolyadek, az folyt ki.
Nem szabad meghuzni izombol, mert akkor tenyleg folyni fog kesobb. a tomitofelulet lehet mas szinu, az nem hiba.Ellenorizd le ugy, hogy kabelkotegelovel rogzited behuzott allapotban a feket, ha folyik valamelyik valoban, huzd meg egy kicsit erosebben. Ha tovabbra is folyik, a legtelenito csavart le kell cserelni ujra.
-
Topiccsendőr
addikt
Ertem a frusztraltsagodat, de ez, h a coc papir nem stimmel, ezt nem ronam fel a kereskedonek, mert ki a fene szamit ra, eleve olvassa at a coc papirjat minden uj jarmunek, amikor az a sajat homologizacios papirja a jarmunek.
Ezt a gyar kurta el, valoban at lehetne nezni az osszes dokumentumot, de ugye, ha soha nem volt problema, ezzel nem fogod az idodet tolteni. -
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
anorche1 #152946 üzenetére
Pedig ugy kell. Labbal nyomod le, es kezzel huzod fel a motort. Ne hatra huzd, hanem fel. Ott lehet a hiba hogy hatrafele huzod.
Miutan stabil a motor, mert a labad a sztenderen van ra, es sulyt is helyezel ra, a fogokakat felfele huzd. Automatikusan hatra fog menni, nem neked kell hatra huznod.
-
Topiccsendőr
addikt
Azt hittem a heten meglesz a 100 000, de a gyengelkedo fesszabalyzo miatt nem.
Neha tolt, neha nem tolt. Neha atereszti az aramot, de leginkabb raereszt mindent tekercsre. Egyfazisu generator, belso rotorral. Azt hiszem ezuttal mosfet et fogok venni, de legszivesebben nagyon tultervezve epitenek egy analog fesszabalyzot. szezonban erre egesz biztos nem lesz időm, ugyhogy vagy veszek gyari denso-t, ami kb 40e kmt bir, annal tobbet sosem, vagy mosfet, joval dragabban.Elkezdett a szarazkuplungnal a nagy szimmering egy nagyon picit ereszteni, igazabol nem eri meg kivenni, a kuplungot mar 20 e km el ezelott cserelni kellett volna. mivel ez a ridegtartott motorom, addig nem akarom cserelni, amig nem csuszik.
Annyira elverte a kopolamella fuleit, hogy egy letort fulet talaltam a kuplungdekliben. A kosar sincs jobb allapotban.
Veletlenul vettem egy donormotort melle 300€ ert, abbol kiveszem az egesz deklit szimmeringestol, kuplungostul, mert az valoszonuleg gyorsabb, es koltseghatekonyabb. Ujonnan sose vettem volna meg vfr aranal is dragabban, de igy, a piacon alulertekelt motorkent szerintem zseni. 65 000 kmel vettem, sztm ezzel a tempoval van benne tovabbi kb 30 000. Ennyire olcson ducatit nem lehet hajtani. Es itt meg eleg sok minden javithato, nem csak cserelgetni kell alkatreszeket, hanem kiszerelni, megjavitani, visszaszerelni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #152921 üzenetére
Epp ezert hagynam ugy, mert a koromlakk az meg rosszabb, kesobbi kavitas soran megtobb munkat okoz.
Ezt le kellene csiszolni, kittelni, ugy, hogy mellette a foliaba valahogy nem csiszol bele az ember. Ezutan felvinni a festeket, polirozni, tovabbra is ugy, hogy a folia erintetlen.
Sztm meg lehet csinalni, de ennyit senki nem fog pepecselni vele, inkabb uj foliat kell rendelni, ami mar tobb 10 000 ceszterciusz es nem szarakodni, lecsiszolni a kornyeket. Szoval a legjobb, ha ugymarad. Sztm.Bar ahogy nezem, arrebb a folia is serult...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #152881 üzenetére
Ez egy csopper?
En kiszalltam. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #152878 üzenetére
Ha ennyire fogalmatlanok a fb csoportban, kerdes hogy ez upgrade-e egyaltalan.
Miert kell hosszabbnak lennie, es milyen rugoerossegu rugostag megy bele? Mi valtozik egesz pontosan ettol a rugostaggal? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #152841 üzenetére
Nem tudod kiutogetni, mert nem tudsz mit utni belulrol, mivel egy sikban van azzal, amiben van.
De mint mondtam nem mindegyik motortipusnal, plane nem a regieknel, mivel ott rest hagynak hogy tudd utni. es ha 100e van benne, akkor kb tokmindegy
(Amit a kepen linkeltel, ott kinn van a perem)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #152832 üzenetére
Hiaba szervizelsz rendszeresen egy motort, amit itt latsz, hogy mennyire megnagyobbodott a szelep tomitofelulete- ezzel semmit nem tudsz csinalni. Cserelheted 1000 km-enkent az olajat, az el lesz verve.
Az olajkokszlerakodas meg nem hiba, ez ilyen. Azzal nincs baj.
Legutobb egy igazi un. Igaslovat szedtem szet ~35e km el. (Gs500) A szelepeket mar be kellett csiszolni, a szelepfeszkeket ujra marni. A hengerekben 0.02mm. Ha ebbol indulok ki, akkor 50e km nel mar joval kevesebb ereje van alul, es az olajat is szepen eszi. 100e kmnel mar a csapagyak is rottyon vannak. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #152833 üzenetére
2 fele megoldas van a motorokon:
Amikor a vaz anyagaban van egy res hagyva, ahova egy szerszammal befersz, es kiutod, vagy nincs semmi, csak a vaz sikjabol kilog, tehat a csapagynak a peremet ered el, es azt pufolheted. Ez kupgorgos eseteben vekonyabb, es a vaz sikjabol nem log ki. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #152828 üzenetére
Igen, jobb a kupgorgos, a hondanak a gyari nyakcsapagya nagyon vekony, es alultervezett.
De. Nemely tipushoz az allballs vagy tourmax kupgorgos csapagy beszereles utan eltavolithatatlan lesz.
Pontosan fogalmazva nem olyan szeles, es nem "lóg ki" a vaz sikjabol, ezert soha tobbe nem is lehet kiutni onnan.
Csak ha valamit rahegeszt az ember, es azt uti.
Illetve a kupgorgos csapagy a meghuzasnal trukkosebb, mivel lazabbnak kell lennie, mint a sima golyoscsapagynak, de nem szabad kottyannia. Es amint rahuzod a felso villakifli nagy anyajat, azonnal megvaltozik a jateka, es ami a villakifli nelkul jo volt, az a villakifli meghuzasa utan szoros lesz.
Akar tobbszor is fel kell lazitani, es kitalalni, hogyan lesz jo.
Illetve ha nem talalod el, akkor kb 100km utan utana kell huzni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #152821 üzenetére
Igazabol nem szoktam ennyire erzekeny lenni erre, de az utobbi idoben extra sok kretenseget lattam.
A mondandomban nem azt akartam hangsulyozni, hogy az emberek hulyek, (es hogy tobben megszolitva es megsertve erezzek magukat) hanem hogy csak egy kis erofeszitessel, ha nem vagy jartas egy temaban, akkor is nagy eredmenyeket lehet elerni. Nem kell szerelonek lenni ehhez, csak egy kis energiat a hobbidba fektetni. Es van egy bizonyos szint- egy kerites az allatkert korul- amit meg kell ugornia az embereken a sajat testi epseguk erdekeben.Egy laptoppal nincs akkora eselyed olyan sulyos balesetet elszenvedni, mint egy motorral. Ezen kivul ez egy opcionalis, nem kotelezo joval bonyolultabb eszkoz, mig laptop es telefon nelkul nem tudsz elni. Sajat erdeked, hogy ismerd a motorodat, es hogy tudd, mi miert van. Nemely ezek kozul kotelezettseged is, legalabbis a gyarto azt mondja, hogy ha hulye voltal, akkor az osszes felelosseg a tied. En peldaul nem szeretnek olyanokat latni, mint a felirat a tukorben, hogy a targyak igazabol nem ott vannak a tukorben, ahol latod, mert valaki olyan kepzettlen volt valamikor, hogy ezt nem tudta megugorni. Vagy a vegletekig eltompitott ride by wire gazkar, nehogy szivbajt kapjon a pilota.
Szerelgetni az etz-ket kellett. Itt en olyan dolgokrol beszelek, hogy erezd, ha a gumid 1 bar alatt van. Ezt nem tudja a tobbseg megugorni.
Hogy utana tudd huzni a lancot. Evente 1x. Nekem sem elvezet ez. A mosas sem. Evente ha 2x lemosom a motorjaimat...
Itt az agyatlansagrol probaltam beszelni, ami nekem nem elfogadhato, akarmennyit beszelunk errol. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152819 üzenetére
Nezd, fogalmam sincs, ezek az emberek mit csinalnak a mosoban, akiknek a dolgaikkal talalkozom, de ha viz folyik ki a nyakcsapagybol, az elsokerektengelyed es a kerkecsapagy kozul, azt direkt kell csinalnod, es nem veletlenul.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #152813 üzenetére
Mi az a rust blocker?
Nagy nyomasut sehol ne hasznalj, ahol gumitomitesek, szimmeringek vannak. Kerekcsapagy, villaszár, nyakcsapagy fekmunkahenger, kuplungmunkahenger.
Nem egyszer viz folyik ki a nyakcsapagyaknal, amikor kiveszem a villakiflit belole, hetekkel a mosas utan. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #152806 üzenetére
Valoban pikirten fogalmaztam, elnezest. az azert van, mert egy ven fasz vagyok mar, es a masik, h az emberek borzalmas muszaki allapotu jarmuvekkel kozlekednek, ezeknek az embereknek a 70%-a azt kell mondjam, hulye a motorokhoz, es fogalmuk sincs mennyire szar motoron ulnek, es mennyire rontja el a vezetesi elmenyt az.
Eloszor azt hittem, ez egy generacios kulonbseg lehet, tehat mondjuk a tapasztaltabb/oregebb emberek valahogy jobban vigyaznak/ertenek a motorjaikhoz, hiszen ezek az emberek meg karburatoros/szivatos motorokon szocializalodtak, nulla elektronikaval, tobbet kellett tanulniuk, figyelniuk a muszaki cikkeikre.
De nem. Ugyanolyan hulyek, mint az elso-masodik motoros fiatalok.
Nemreg 8 liter olajat eresztettem le egy karbis motorbol, amit kb 6 ev allas utan mindenfele elokeszulet nelkul beinditott a tulaj, es meg ment is vele, de megfogalmazasa alapjan "dadogott a motor"
Miutan eltoltottem 4 orat a karburator szetszedesevel, vizsgalataval, tisztitasaval, tovabbi aprobb álláskárok javitása (pl megrohadt nyak es kerekcsapagy, a benzines olaj miatt elegett kuplung) 3000 € val kesobb a motor tokeletes allapotban at lett adva a nem elso motoros idosebb tulajnak. Nem tudta beinditani. Odamentem, es behuztam neki a szivatot. Azonnal elindult.Feltunoen sok embernek problemat okoz beinditani az euro3-4 injektoros motorat. Nem karburatoros berugokaros nagykobos endurokat. Hanem viszonylag modern motorokat (Az euro5 osoket nem emlitem, mert azok eleve szarok, sok allas utan es hidegben alig lehet beinditani ezeket)
Miert? Mert gazt huz az emberek 60%-a inditasnal. Egy injektoros motornak...A kovetkezo jelentkezo lanckereke es lanca annyira meg volt nyulva, hogy a motor kiporgesgatloja nem tudta lekezelni a hatso kerek szogsebessegvaltozasait, es allandoan letiltott.
A mobiltelefon indukcios toltoje bezavarta emelle az immo antennajat.
Az emberek nem tudnak mit kezdeni a lanccal. Nem lehet rabizni egy ilyen dolgot az emberek tobbsegere. Nem tudjak hogyan kell, hanyszor kell kenni, es hogyan kell utanfesziteni, ezert Alig lattam motort, ahol mar nem utott bele vagy a lengovillaba, vagy a blokkontvenybe a lanc.Tulajdonkepp minden nap tartok egy kiseloadast a motor apolasarol, de igazabol mire legkozelebb jonnek, addigra megint elfelejtik. Es mindennel ez van. A gumikkal, akar a mosassal is.
Oh a mosas. Tobbazor mondom az embereknek, ne mossak gozborotvaval a motort, legalabbis a rugostagnal, a kuplungmunkahengernel, a lancnal semmikepp.
Allandoan szet kell szednem a rugostagok szemeit, hogy kitakaritsam a rozsdat nehany eves motorokon, ahol szimmering van.A munkaval nincs bajom. Kifejezetten szeretek karburatort felujitani, kitalalni, mi nem mukodik, mikor.
Ami nem tetszik az az irany, hogy ha mar a hobbidba sem teszel annyi energiat, hogy meg akard erteni, vagy alapveto tudast szerezz, hiszen ez egy olyan dolog, amibe rengeteg energiat es penzt raksz, hiszen ez a hobbid. Mivel kozlekedesi eszkoznek hulyeseg, mert tul draga kmre leszamolva.Itt a pelda. 9 evig vki ket nyomon jar egy rakat szarral, es egy kicsit tobb energiat a dologba rako ember azonnal eszreveszi. Nem tul nagy tapasztalattal. Csak odafigyelessel.
Es akkor meglatok egy olyan hszt, hogy 150 000 km el lehet venni motort, mert nemelyik elmegy 500-600 000 kmt.
Szoval elnezesedet kerem a fogalmazasomert, de ilyet nem gondolsz komolyan, ha mar lattal egy ennyit futott motort szetszedve.
Megint a csodavarast latom. A kognitiv disszonanciat, amivel gyozkodjuk magunkat, es nem tudunk szembesulni a valosaggal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Eladó használt XIAOMI Vacuum MOP Pro robotporszívó!
- Radon Cragger 29" L Trail Hardtail MTB
- Xiaomi BHR7109EU Electric Scooter 4 Lite elektromos roller (GARANCIA!)
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- BESZÁMÍTÁS! AMD FX-8320 8 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i7 12700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- DELL Universal Dock D6000 dokkolók, RTX Legion Pro laptopok 4 év Lenovo garanciával, licencek
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged