Hirdetés
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #151284 üzenetére
Autoval az atlag nagyobb kanyarsebesseget bevállal, mint motorral, mivel nem szarja ossze magat annyira, mert motorrol hamarabb elhiszi, hogy leesik a kanyarrol. (KÉPZETTSÉG hianya miatt). Ez csupan azt mutatja, ki meddig ment mar el motorral valaha a hatarokig, es az isten szerelmere - mindenkinek mast jelent a motorozas, de - ez az ugynevezett: mennyire tud motorozni.
Mielott barki megsertodne- melylevego- nem fefiassagrol van szo, hanem arrol, hogy egy mai normalis motorral bizony el tudsz fordulni jobban, mint egy dobozos ducatoval, mondjuk egy s21 es viszonylag regi gumikon a labtarto lesz az akadaly.
disclaimer: nem kell senkinek igy mennie, nagyon jo, hogy mindenki lassan megy, vagy a komfortzonajan belul, de ha vki azt allitja, hogy egy gastra vagy ducatoval nagyobbat lehet forgolaszni, mint egy mai motorral, az arrol arulkodik, hogy sok dolgot nem tapasztalt meg a motorozas teren. Ertem en, az en kurvaanyamat, de... atttyaeg. Aki ezt allitja, eleteben kanyarodott mar egy normalisat? Oszinten?
Volt mar egy rendes palyan? vagy nem is rendes palyan, csupan kakucson? Ott vmi normalis idot ment? (Megint nem a penisze nagysagat kerdezem, hanem a kepzettsegenek a szintjet)A valto figyelmet von el- azt hiszem ezt most mar elengedem. Vagy ugy ertelmezem inkabb, hogy aki ezt allitja annal valoban figyelmet von el.
Es mar megint auto. Mindig auto peldak, a belsoegesu motoroknal is auto analogiakat hozunk fel, a vezetesnel is, az olajoknal is. Mintha itt tobben autoznanak, mint motoroznanak.A figyelem elvonas teny- nem. Ez a te velemenyed. A teny akkor teny, ha bebizonyitod valamilyen objektiv modszerrel. Kerlek ne inflald el azt a kifejezest, hogy tény.
nagyon nagy szuksegunk van a mai vilagban erre a szora, es ne keverjuk a velemennyel. Mondjuk mutatsz egy kutatast, hogy a valtasnal milyen agyi funkciok aktivak, emelle szimpla, valtas nelkuli vezetes soran megintcsak hol alakul ki aktivitas es bebizonyosodik, hogy kapacitast vesz el a vezetestol- akkor en is azt fogom mondani: baszki, hat ezt beneztem, valoban teny. De amig rokonokat kerdezunk, meg fotelben kitalaljuk, az a velemeny kategoria.Az agyi mukodes osszetett, de az agyi mukodes mintajara keszitett algoritmus az AI manapsag. Tehat az ember megalkotott ilyen bonyolultsagu dolgot, bar nem erti nehany esetben ott sem, h mi mitol van.
Ha ma kapnal egy 500 2T motort el tudnal menni a sarokig. Ezekkel a motorokkal a baj az volt, hogy a teljesitmeny erdekeben rettenetesen fasz nyomatekgorbet bevallaltak. Nemelyik markanal a membranvezerlest inkabb kinyitottak, hogy elveszitsenek 10 loerot, mert halomra tortek a pilotakat.
Amennyiben nem kanyarkijaraton nyekteted, bacus alatt sztm meg nem is egykerekezne egyenesben, mert a mai 4T utcai motorok loeroben tobbet tudnak, mint azok a 2T-k.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz palfitom #151279 üzenetére
Szerintem felesleges tovabbra is ervkent kapaszkodni abba, hogy mi von el figyelmet, ha egyszeruen nem tud vki motorozni.
Amugy motorszerelokent valoszinusitem a vegetativ idegrendszer nem attol az agyi reszrol von el energiat/figyelmet amivel vezetsz.
De tenyleg meg mindig ebbe az egy dologba kapaszkodsz?Tovabbra is te erted felre- nem a ferfiassagrol van szo, az alapvita nem errol szol. Ezt az ego serulese miatt keverik bele az emberek. Olvasd el az alapvita erveit objektiven.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #151264 üzenetére
Annyira szuper, hogy erodalni probalod ilyen kisse pikirt fogalmazassal, ugy, hogy elismerted, te nem vagy kepzett, es igazabol nem is akarsz tovabb fejlodni, amit en inkabb annak tudok be, hogy az egod nem engedi hogy egyeterts vitan feluli dolgokban. inkabb relativizaljuk, hogy talan hasztalan is energiat fektetni vmibe ebben a vilagban, ahol az emberek tobbsege kozepszeru, es nem is akar jobb lenni. Es ha ez van, akkor azoknak van igazuk, akik igy csinaljak. Mert tobben vannak.
Ettol meg tovabbra is all, hogy az nem teljesitmeny, ha vmit nem tanulsz meg. inkabb a tanulas erteket probalod erodalni egy vitaban.
Elmentunk tavolra az alapvitatol. az ervek a kovetkezok voltak:
-Egy gyorsvalto biztonsagosabb egy hagyomanyosnal
-nem azert mondom mert nem vagyok kepzett, hanem mert koztudott.Abs es minden lofasz nelkul, ez igy nem igaz. Es szomoruan latom, hogy az emberek lustak, es milyen szar kifogasaik vannak. azt hiszem mindent elmondtam, tobbszor is.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Pttypang #151253 üzenetére
Ha a fesszab hal meg, akkor tultoltes van. Toltoeszultseget ellenorizni tudod az akun, beinditott motornal. Ez nekem inkabb generatornak tunik, mivel nincs toltesed.
Ha egyszer egy akkut melykisutottel, az karosodik. Terhelesre nagyobb feszultsegesest merhetsz.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #151254 üzenetére
Ebben az esetben ez egy ego kerdes: a felkerdezessel van itt a baj, mert ha valaki kepzett motoros, az vitan felul nagyobb teljesitmeny, mint az, hogy vki nem is akar kepzett lenni, es elkezdi magyarazni ezt a biztonsaggal.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #151250 üzenetére
Ez az analogia nem kifejezetten jo, hiszen visszamehetnenk a gozgepekhez is, hogy ott mennyit kellett gepeszkedni, megis megoldottak, es ezzel mintha azt sugallnad, hogy ez csak amolyan reakcios vén fasz, toxikus ferfiassag hiszti.
Itt nem teljesen ez a helyzet.
Az abs pl egy normalisan kepzett pilotaval osszehasonlitva szaraz utviszonyok kozott megnoveli a fektavot. Bar elvitathatatlanul tesz a biztonsagert ennek ellenere.
A berugokar csak vmilyen muszaki hiba eseten kelti nehezen eletre a motort, pl karburator uszoszint, vagy barmi a keverekkepzessel nem stimmel. Amugy teljesen megbizbato szerkezet, de valoban tobb ismeret kell hozza, mint megnyomni egy gombot. Viszont feleslegesse teszi az akkumulator hasznalatat, es rettenetesen konnyu es jo versenyendurok tudnak igy szuletni. Akarcsak a karburatornal. Nulla aramot fogyaszt, a fizika mukodteti, csak ismetelten, ha valaki feluletes, tajekozatlan, annal be fog szarni, mert nem lehet 1 evig benzint bennehagyni (bar benzinpumpaban sem nagyon, de ez hosszura nyulna)Es tenyleg nem a haladassal van baj, hanem az irannyal.
Ha vki fullkreten, attol nem fog vedeni. Ha nem kepes az ember egy bizonyos mennyisegu energiat belerakni tulkepp egy szenvedelybe, hogy megtanulja vagy megismerje azt, azzal van a baj. A feluletessegel, es az ehhez tartozo hatalmas ego val, emelle a konstans kognitiv disszonanciaval, mondjuk ½-1ev motorozas utan.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Apophis #151221 üzenetére
Egyebkent ride by wire-el alapvetoen jo tapasztalataim vannak. A legelso rbw ami motorokon volt az az r1 esbe kerult bele 2009 ben. Velemenyem szerint tokeletesen mukodik. Nulla hezitalas, keslekedes. Tokeletesen adagolhato akar nyomatekcsucson is, 1 esben.
Viszont eleg sok euro 5 os motorral megyek, azokon szeria a gyorsvalto, ami a legtobb modellben jol mukodik, de ha gyorsvalto nelkul akarsz valtani hagyomanyosan, azt elfelejtheted, akkorat keslekedik a gaz. Meg egy 120 loeros motoron is ugy le van butitva, hogy csak gyorsvaltoval szabad hasznalni.
Mindezt nem tudom, hogy annak koszonhetem, h a celcsoportban tulreprezentaltak a balfaszok, akik nem kepesek egy normalis gazt huzni a motornak, vagy annyira oreg korosztalyra celoznak. De az irany nem jo.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Egyebkent ehhez a valtos temahoz annyit irnek, hogy abbol indultunk ki, hogy a hagyomanyos valto figyelmet von el. En itt maradnek, ebben a keretben.
Amennyiben kezzel csinalod a valtast kormanyrol, ugyanannyi fogyelmet von el, (tegyuk fel) mert a valtovillamra kell figyelned, hogy hol vagy a fordulatszamtartomanyban eppen. (Azt hiszem a vitaindito embernek nem epp ez a vezetesi stilus a profilja)
Ha full automata, es mindent magatol csinal, akkor nem tudsz olyat pl, hogy egy kanyarbejaraton pont leforog a fokozat-ettol elkezd osszeulni az eleje a motornak, es tokeletes idozitessel tudsz fekezni. Bar valtas tekinteteben biztosan gyorsabb tud lenni az embernel.
Kuplungolas nem csak elindulasnal kell.
Nagyon jol lehet vele motorfeket szabalyozni, hogy csusztatod.
Ertem, ez a topic 99% nal nem kriterium. Vilagos. De ezt akkor sem tudja az automata valto, csak egy versenypalyan gps-el egyutt.Es akkor miert ne lehetne egyszeruen megtanulni motorozni, ha ilyeneket akar csinalni az ember? Miert ez a szempont van az utolso helyen? A legtobb esetben az emberek azert cserelik le a motort, mert nem tudjak megfeleloen kezelni, vagy a tudasuk nem eleg hozza, ezert nem magukban, hanem a targyban keresik a hibat.
Ha pedig csak nyugalmas kozlekedesre hasznalja az ember a motort, es a fentebb emlitett kriteriumok fel sem merulnek, kb tokmindegy mivel es hova valt az ember, annyira a hatarokon vastagon belul van.
Az automata valto auto eseten egy szetfolyt agyu venember kezeben balesetveszelyesebb. A simaval legalabb el se tud indulni.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #151197 üzenetére
A kardan nem csak 1 es 2 ben van jelen.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Ezek a te kitalalt erveid, amik vagy igazak, vagy nem. Ekozben a te velemenyedre erkezo kritikakra nem reagalsz, pl hogy keszseg szinten el lehet sajatitani dolgokat, amire nem kell figyelned ezutan. Erre az a valaszod, hogy attol az figyelemmefosztas, csak nem ugy.
Ez most komoly? Ez nem vitazas, te hajtogatod a te velemenyedet nulla nyitottsaggal a kritikakra.De ezek nem tenyek. Ez a te velemenyed, amire azt mondod: tenyek.
En nem hianyoltam egy ujabb megfogalmazasat a te a sajat magad altal kitalalt ervrendszerednek, hanem azt a vitakulturat hianyolom, - tobbek kozt - amiben a masiknak nem mondunk olyanokat, az altalunk kitalalt dolgokra hogy "koztudott".
Nem a velemenyedet akarom ujra olvasni, azt az elozo 3-4 hszben felfogtam, hanem valami objektiv dolgot, ami azt alatamasztja. Mert nem ertek vele egyet, akarhanyszor leirod azt.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #151180 üzenetére
Jo szarul van programozva. Ez meg a ducatinal sem ilyen, pedig annak sem vmi jo a gyorsvaltoja.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Nezd, amiket ervkent irsz, egyreszt elmagyarazni sem tudod, illetve egy nagyon szuk reteggel valo kapcsolatodra (rokon) hivatkozva tenykent kozolsz nem tenyeket.
De legalabb vmi tanulmanyt, vagy akarmit felhoznal, legkevesebb elmagyarazni el tudnad, milyen aspektusbol tud pozitiv lenni, legalabb egy kis tenyszeruseget bele tudnal vinni ebbe a vitaba, es nem azt, hogy ez koztudott (ugy, hogy en nem is koztudtam, pedig eleg sok mindent ismerek a motorozas vilagaban). Igy valoban kar vitatkozni.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #151167 üzenetére
Hogy arra is hasznaljak, azt latom, de motorral a bol b be kozlekedni financialisan nem magyarazhato, emelle veszelyesebb es megazol/fazol rajta. Fajlagosan minden alkatresz dragabb, a legalapvetobb kopo fogyok is, es a fogyasztasa sem tud annyival alacsonyabb lenni - ha egyaltalan alacsonyabb- egy autonal.
Mivel nem probaltam, ezert nem mondok velemenyt a kuplung nelkuli valtorol, en arra reagaltam, h a valtas figyelmet vonna el a vezetotol.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Ezt en is ugy latom, ha a valtas figyelmet von el, vagy az a figyelem pluszkent jelentkezik, ami a valto nelkuli hasznalat soran fel tud szabadulni, az azt jelenti, hogy a pilota nem sajatitotta el a motorvezetest. Bullshitnek nem mondanam, es autoval nem jo osszehasonlitani, mert egy autoval egyszeruen szopas a dugoban 1-ures-1-uresbe valtogatni, a motor alapvetoen egy szabadidos eszkoz, amit jo esetben nem a-bol b-be kozlekedesre hasznalnak az emberek.
A valtoval, valtassal olyan vezetesi technikakat alkalmazhatsz pluszban, orommotorozas eseteben, hogy nem ugy beszelbek rola, mint egy negativum. Emelle kuplungcsusztatassal patikamerlegen tudsz olyan dolgokat adagolni, hogy hogyan viselkedjen alattad a motor. Varosi kornyezet eseteben termeszetesen ezeknek nincs ertelmuk.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #151110 üzenetére
Amennyiben visszavaltas utan volt, fekkel egyutt, akkor rev match-el kikuszobolheto. Azert pattog, mert a motorfek tul nagy hirtelen.
Sztm rev match lesz a megoldas. Ha kenyelmetlen revmatchelni, akkor a kuplungot kell csusztatni, tehat nem azonnal rabszni, hanem fogasponton tartani, hadd csusszon.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #150924 üzenetére
Valoszinuleg alkohol tartalmu tisztitoszer megeszi a plexit. Eloszor a plexi szelen es a furatok menten kezd repedni.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bajnokpityu #150917 üzenetére
Csak ha alacsony fordulaton csinalod a kuplung nelkuli valtast, akkor birja sokaig. Ha magas fordulaton rendszeresen, az joval kartekonyabb, es sokkal kevesebb a hibazasi lehetoseg.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #150908 üzenetére
A hondanak az e-clutch kuplungol, de igen, a klasszikus gyorsvalto a gyujtast szakitja, de... akkor, abban a pillanatban szakitja meg, amikor elkezded nyomni a valtokart. Mig gyorsvalto nelkul te kezded el nyomni labbal a valtokart, elveszed a gazt, majd felvaltasz, es megint gazt adsz. Sokkal hosszabb ideig terheled a valtovillat, es ha nagyobb fordulaton nem tudod normalisan betenni, akkor leutod a kapcsolokerék fogait es ablakait.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #150894 üzenetére
Motoroknal van egy tengelyre razart es egy tengelyen szabadon forgo fogaskerek. Altalaban azzal fixalod, hogy az egyik, razart fogaskereket betolod a masik, tengelyen szabadon futo fogaskerekbe, igy lesz razarva a tengelyre, csak az a fogaskerekpar, amire epp szukseg van. a valto nem tudna mukodni, ha minden egyszerre lenne razarva.
Amennyiben a fogak nem tudnak a kapcsolokerek ablakaiba belemenni, mert all a valto, ekkor van a jelenseg, hogy nem lehet sebessegbe berakni. Ilyenkor meg kell mozgatni a hatso kereket, hogy az ablakok szabadda valjanak.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #150882 üzenetére
A corsa amugy sem vizes gumi, leginkabb palyagumi.
Palyagumival nem lehet mellenyulni, akar ilyen idosen se. Turagumit biztosan nem vennek, amelyik oreg, csak autopalyazasra, vagy varoson beluli kozlekedesre, orommotorozas nelkul.
De nezd meg a kepeket, elol is le van fektetve majdnem teljesen, ilyet csak terdhuzogatassal tudsz csinalni.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zsírkrétamen #150866 üzenetére
50kg kulonbseget nem tudsz allitani egy rugostagon.
Ahhoz magat a rugot kellene kicserelni.
amit allitani tudsz, az a rugoelofeszites, ami egyaltalan nem egyelo a rugo erejevel. Azt ilyen sulykulonbsegnel hiaba tekergeted, nincs a sulyodra allitva.
A road4 biztosan nem egy jo gumi, de az esetleirasban a nem koherens reszekre felhivom a figyelmet.
Sztm vezetesi hibat ne egy masik gumival orvosolj.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #150853 üzenetére
Igen. (Bar a ducatin nem hogy a labtarto, de a kozepsztender sem er le temponal) raadasul az elso gumin sem maradt sok erintetlen felulet. Ez egy kisse meglepett, h mennyire jol viselkedett, nem akartam vele nagyon tempot menni. haza kellett labon jutnom.
de nagyon jot lehetett vele motorozni, es meg volt benne tartalek.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 7Sony7 #150848 üzenetére
Most epp egy 10 eves rosso corsa van a ducatimon.
Van egy haverom, amelyik szivrohamot kap allandoan ha a gumi egy kicsit is oreg. o peldaul teljes mertekben elutasitja a hasznalt gumikat (is). Ha van ra penz, ezzel nincs semmi baj. en nagyon sokfajta gumit kiprobaltam igy.
Sot, volt mar kukacolt hatso gumim is, azzal sem volt bajom, de ezt senkinek nem javaslom. Volt rajta meg tobb mint 5mm, nem fogom kidobni, amugy is sokat megyek motorral.Szoval ilyen a 10 eves, haverom szerint eletveszelyes gumi
Ha nagyon gyorsan kellene vele korbeerni, korrekordra- az ellen nem véd.
De amugy flottul lehet kozlekedni vele.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bajnokpityu #150823 üzenetére
Na pontosan ilyen hszekre gondoltam, amikor irtam, h kisse tulzasba estek
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zsírkrétamen #150820 üzenetére
Epp ezt kritizalom. Egyaltalan nem elhanyagolhato 50 kg kulonbseg nagygazra milyen geometria valtozast okoz, ezzel pedig mekkora tapadastobbletet tudsz vele szerezni.
Pl ha neked a kozponti rugostagod rugojat a te 50 kg-odhoz tartozo rugora cserelnenk le, teljesen mas lenne a vegeredmeny. A road4 biztosan szar, de itt a topicban olyan velemenyeket olvasok, mintha jégen motorozna tobb ember.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zsírkrétamen #150812 üzenetére
Azert az ilyesfajta osszehasonlitas nem igazan egzakt.
Ugyanolyan gazzal es tempoval? A parod ugyanolyan nehez mint te? Ha 20e kmt raksz egy gumiba, ott a gumi hatarat sosem ered el, csak ha (nem akarok bunko lenni, ne ertsd felre) vastag user errorral fordulsz ki egy feher aszfaltos utra.
Nem akarok allast foglalni barmilyen gumi mellett/ellen, de ezek az adatok, amiket az elmeny melle irsz, egyaltalan nem koherens az elmennyel, amit leirsz, es ez velemenyem szerint kisse felrevezeto.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 3800+ #150808 üzenetére
Nemtom mit kell nezni, de 9000 nel villog vmi, ez ezres sornegy, ez ilyen.
miert ilyen szar utakon probalgatod? Esetleg kakucs, vagy vmi normalis palyan kiprobalhatod magad es a motort, de a magyar kozutak alapvetoen szarok.
Megneztem a dodor esest is egyebkent. A hatso kerek csuszasnal nem hagy semmifele nyomot. Egy normalis utfeluleten feketet huzna maga utan. akarmilyen szar a gumi.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 3800+ #150801 üzenetére
Nalam 115 Nm 10 000 fordulaton ebred, ami azt jelenti, h 1ben ~114 km/h nal a legerosebb, tehat kellemetlen lenne, ha ott elkezdene csuszni. Supercorsa van rajta es hatul 200/55, emelle csak normalis szerpentinre hasznalom, ott inkabb kerekezik, minthogy megcsuszna.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 3800+ #150799 üzenetére
Inkabb kezded megszokni a motort. Ekkora kulonbseg nincs az uj es kopott allapot kozott, illetve kisse lelkesen irod le, hogy hogyan viselkedik a gumi.
Termeszetesen egy makroerdesseg szempontjabol szarra kopott utfeluleten, vagy egy kisse koszos feluleten a feneke maszni fog kigyorsitasnal, de ez meg nem vadlo, lehet ugy erzed, de kivulrol ez kb alig latszik.
(bocs de leirasod alapjan egyesben inditasz egy powerslide-ot, kettooo... haaaarom, es meg mindig keresztbe mesz nyelen. Khm-khm.)
Egyszeruen batrabb vagy a motorral, ezek az elmenyek inkabb szar utak miatt vannak. Botrany szar utak. Supermoto kell oda.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #150785 üzenetére
Egyebkent en is ezt tapasztaltam. Van kulonbseg, de nem akkora.
De a felhasznalas nalam extrem, mivel en megyek mindig boven 200 felett. Nekem mindegyik ugyanolyan hangos. Egy jo ideje munkavedelmi fuldugot hasznalok, nekem az bevalt teljes mertekben.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz dellfanboy #150765 üzenetére
Ezt vagy 10-15 eve egy amcsi ficko kezdte a tail of the dragon-on a kedvenc reszem a crocs papucsos robogos, de az amcsik meg faszabbul esnek el ott, mint a kanyarfotonal barki. Ezek kepesek megsemmisiteni a motorjukat egy csomoszor csak azert mert rossz fele neznek.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vendingo #150745 üzenetére
A motul sajat honlapjan az 5100 hoz api sp-t ir, ami a kozbetlenbefecs turbos automotorokhoz hozott teljesitmenyszint, tehat az alacsony fordulaton turboval megfujt motoroknal a detonaciot hivatott megakadalyozni. Valoszinusitem ez a teljesitmenyszint eliras, mivel erre motoroknal nem kell adalekolni olajat, mivel ez a problema nem all fenn.
Masik forrasbol api sm-jon fel.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #150742 üzenetére
Gondolom mas a valtoattetel, es jobban kijon nehany tipusnal. De fogalmam sincs, mert ahany motor, annyi valtozat.
a regi ducatim ugyanigy rangat 3000 ig, de egy sv650x kb alapjarattol kinozhato, furcsa mod. A ducati desmo v4 ese is viszonylag jo alul, az olyan 2000 rol mar hasznalhato, tehat alacsonyabb fordulatrol, mint a vfr, vagy a crossplane sor4. Bar annak twinpulse a gyujtassorrendje, tehat megint mas. Nem tudom a miertjet.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz HermannG #150691 üzenetére
Oem partsrol nem akarsz rendelni gyari kipufogot, az boven felmillio forint felett lenne egy japan belpiacos motorhoz, ha egy 30 eves motorhoz kapni lehetne egyaltalan.
Megnezed a sajat motorod. Valszeg 4 csavarral van felfogatva a vegdob. Neked nagy valoszinuseg szerint csak vegdob kell.
De mit varsz a topictol? Ezt neked kell megkeresned, mi nem tudjuk rarakni, megkeresni a termeket.
Neked kell utananezned a sajat motorodat megismerned, energiat fektetni bele. Idot tolteni vele.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz User_2 #150650 üzenetére
A legszurodobozba vissza tud puffanni, de szegeny keverek eseten. monsterben es a gs500 ban is, hideg allapotban, de ez nem karositja sem a karburatort, sem a dusito rendszert. Altalaban szegeny keverek eseten puffan bele, nem dusnal.
Befecskendezos motoroknal is szegeny keverek eseten all fenn ez a jelenseg.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz d@vee #150646 üzenetére
Rakodik, ez a feature benne, es ha tul sokat hasznalod, akkor akar csapagyszorulast is okozhat. (Nem tudom ehhez mennyi ido kell) Egy oldtimeres yt csatornan lattam, h szetszedtek a blokkot es a hajtorudcsapagy mar szorult. Ami leginkabb kotyogni szokott, nem pedig bedagadni.
Emelle api SL olaj. Megcsak nem is kulonlegesExplosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #150641 üzenetére
Ezekbol a mol es az elf api SN tehat normalis olaj, a tobbi mind SL, es az eneos SJ, tehat kivetelesen alacsony minosegu. Annak az olajnak olcsobbnak kellene lenni az olcso mannol nal is.
A mannol ugyanugy api SL mint a fentebb emlitettek.
Xadot semmibe nem raknekExplosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 7Sony7 #150636 üzenetére
Egy lenyeges dolog meg:
Meg kellene tudni, hogy mitol all le a motor 1 be rakasnal.
Ha az eloirt, 10w40 es olajat rakod bele, es elmulik a jelenseg (tehat szivato nelkul), akkor megvan.Ha szivatoval rakod 1 be, nem 1200 as fordulaton, hanem a szivato miatt emelt fordulaton, akar 1800 fordulaton, az sem tesz jot a valtonak, es minel magasabb a fordulat, annal nehezebb lesz 1 be rakni. Tehat vagy a suru olaj miatt nem old a kuplung hideg allapotban, vagy vmi mas. Az eloirt olajjal remelhetoleg elmulik a jelenseg.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 7Sony7 #150634 üzenetére
Se, sf besorolas mar nincs.
Az olajos flakonon fel van tuntetve. Minel kesobbi a betujel az abc ben az api s utan, annal jobb a besorolasa az olajnak, ennek megfelelolen annal dragabb lesz.
A marka teljesen mindegy. A lenyeg, hogy milyen a besorolasa az olajnak.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 7Sony7 #150630 üzenetére
Jo. Kovetkezo. Olajmarkanak semmi koze nincs az olaj minosegehez. Tehat ha azt mondod: kiprobalom az eneost. Ez semmit nem jelent. Eneosnak melyik olajat?
ha azt mondod, 10w40 es api sn jaso ma- az jellemzi a tulajdonsagait.Egyebkent a gs500 nak eleg nagy az olajfogyasztasa, erre figyelj oda. Lehet azert lett 50 es olaj belerakva, mert vki azt hitte, ez hiba. De ez a blokk ilyen.
A napokban szedtem szet megint egyet, 40e km utan 0.01mm a hengerekben, a gyuruvegek 0.3mm, boven az eloirt ertekeken belul, ennek ellenere oda kell figyelni az olajra mindig.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 7Sony7 #150624 üzenetére
A 20w50 a leheto legolcsobb olaj.
Ha sebessegbe rakod es leall, akkor valoszinuleg egyaltalan nem hasznalsz szivatot, ami egy karburatoros motornal, hideg allapotban szukseges, vagy a karburator teljesen el van allitva.
A 10w a hidegoldali viszkozitas, tehat vagy a szivattyuzhatosagi hatarhomersekletet, vagy a 40fokon mert folyossagot mutatja.
A gs 500 ba egyebkent 10w40 et ir elo a gyarto.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #150599 üzenetére
Miert keveritek az autokkal a motorokat, az autokat ne hozzatok ide. Ne almat a kortehez hasonlitsatok.
es miert gondoljatok, hogy egy olajszuro ugyanolyan hatast tud kivaltani, mintha nem cserelnel olajat?Ebben a temaban nincs ennyi, hogy ennyit beszeljunk errol.
Azt sem ertem, hogy mondjuk egy repedt hengert siman hidegrazas nelkul bent lehet hagyni egy motorban, de olajszurocsere nelkuli olajcsere az mar necces.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #150595 üzenetére
2-3 eves hasznalt olajat rakok hasznalt szurovel 65e km tol a motoromba. Most 95e km van benne. Teljesen hidegen hagy ez a kerdes. Felesleges szemet termeles, felesleges penz kidobas.
Ha ez van eloirva, nem csinalsz vele bajt.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz GTVili #150557 üzenetére
Vkitol hallottam, hogy yamaha 5 szelepest csiszolt be, es utana azonnal leszakadtak, mert nem birtak, mivel 3 szivoszelep van, azok is kicsik. Nem tudom mennyi az igazsagtartalma, de ennyi maradt meg bennem. Nem titanszelep volt, hanem csiszolhato acel.
A beverodest a szeleprol nem nagy munka elcsiszolni, van erre egy kis koszoru, a nagy es kis szelepekhez ugyanazt lehet hasznalni, befektetni ebbe nem kell. A szelepuleket marni, ahhoz draga szerszam kell, (epp most nezegettem ebayen ~1500€ egy 30 eves Hunger) de az esetek nagy reszeben eleg becsiszolni a szelepet, az ulekkel nem kell semmit csinalni, szoval nem ertem, barmilyen jol nez ki az ulek, azonnal marni akarja a gepmuhely?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz HermannG #150556 üzenetére
Semmi konkretumot nem lehet mondani, vedd figyelembe, hogy beirtal egy forumba idegen embereknek.
En csak a tapasztalataimbol imdulok ki. ez egy belpiacos japan 400 as. Ezek nem millios erteku motorok, inkabb tobb szazezer, amit eleg hamar elersz, ha egy szakember csinal valamit, belpiacos alkatreszek araval. Ha itt kompresszio hiany van, az nem kis hiba. Nem csak elkoszolodott valami. Meg lehet csinalni parasztba, olcson, nem szakszeruen, de azt ne egy jo szakembertol vard, mert az normalisan meg akarja csinalni, ami rengeteg penz lesz.
Ezek ilyen idosen eleg lerugott motorok, ha valamit elkezdesz bontani, mindenhol talalsz valamit, amit mar ki kellene cserelni, vagy vmi kokanysag van.Termeszetesen ha egy megvigyazott, eredeti fenyezesu, gyari allapotban levo zxr400 asrol beszelunk, akkor a helyzet teljesen mas. En nem lattam a motort. Semmit nem tudok az egeszrol, de van egy olyan erzesem, hogy nem az utobbi kategoriarol beszelunk.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz HermannG #150551 üzenetére
Egy 30 eves sportmotorban a szelep az valszeg szarrá be van verodve. A topic valoban segitsegnyujtasra van, de szetszedni nem tudjuk a motort. Addig pedig minden csak talalgatas.
Ha normalis szakemberhez vinnéd, egy ilyesmi hengerfej munka sztm az egesz motor araba kerulne.
Emlekeim szerint a szelepeket ezeknel a kiskobos sportmotoromnal nem lehet becsiszolni, annyira nincs rajta semmilyen plusz. (Ebben nem vagyok biztos.)
Tehat uj szelep. Utana lehetne raterni a hengerre, ami a zxr nel sima huvely. De ilyen idosen magyarorszagi multtal valszeg ~100e km utan plusszos dugo kellene bele. Nem egy darab.
Ha szakemberhez viszed, az nem fogja neked ugy osszerakni, hogy tegyuk vissza ezt-meg azt, jo lesz az meg ugy. Ezert valoszinusitem, hogy anyagi totalkar.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
Protektoros motoros farmerben fel lehet jelenleg menni kakucsra?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #150496 üzenetére
Nem az ar magas, hanem a magyar fizetesek alacsonyak. ezt tekintsd ugy, hogy svajcban magas a fizetesed, emelle az arszinvonal is baromi magas, olyan arszinvonal, ami magyar szemmel, magyar berekhez viszonyitva rablasnak tunik. (Japanban gyartott termekeknel ez jellemzo, emelle ez egy oem alkatresz)
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Viiktor1989 #150495 üzenetére
En probaltam mindegyiket, streetfighter v2/v4s.
A v2 nekem 1000 ccm japan 180 lovas sor4 utan gyengenek tunt, futomu-fek jo. Sor4 utan razni fog. Egyebkent nem olyan hegyes a nyomatekgorbe, alul jobban megy, mint egy 4 hengeres, felul nincs akkora hatbarugas, de szepen megy. Vezethetosegre nem lesz panasz.
A v4s nekem szemely szerint tul hangos. Egyszeruen a gyari kipufogo zavar. A twinpulse gyujtassorrend nem annyira szep, mint az aprilia v4 vagy a crossplane hang, de ez izles kerdese. A gyorsvalto visszafele nem jol mukodik (blipper) a kuplung nem annyira szepen adagolhato, a fek nagyon kis erovel mukodtetheto, futomu tokeletes, hatul 200/60 as gumival akar palyan is lehet menni gyari allapotban. Ez is kisse rangatosabb egy sor4 hez kepest, olyan 3000 tol nincs semmi gond, de itt van hatbarugas felul, es nagyon-nagyon sokaig elforog. Mintha sosem lenne vege, vagy nem lenne leszabalyzas.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz dellfanboy #150420 üzenetére
Egy felni ne legyen uj koraban szar.
Ennek fenn kellett volna akadnia a QC-n
Ez mar uj koraban is ilyen volt, ilyet nem tudsz csinalni egy ontvennyel a hasznalattal. Sztm ez gaz meg egy 10 eves motoron is. Nem egy katyuba hajtott bele, hanem valszeg ez mindig is ilyen volt.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz A Zéé #150416 üzenetére
a problema ezzel, h a lanckerek tarto ontvenynel a csapagyat jobban terheli, az ido elott mindig tonkre fog menni.
A lanckerek oldalat kicsit jobban koptatja a lanc, illetve egy kicsit novekszik a surlodasi veszteseg, de elheto. A csapagyat gyakrabban kell ellenorizni. Minden gumicserenel.Explosión de dos tiempos
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #150402 üzenetére
De nem, meg az sem stimmel, mert akkor nem tudod atszurni a tengelyt a csapagyon, ha ferde.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz A Zéé #150401 üzenetére
Megneztem a videot megegyszer, maga a szimmering is kovalyog a tavtarton.
Ha tovig bent van minden a gumihardiban, ilyen nem lehet. Csak ha valahol nem megy be a gumihardiba rendesen, de az azzal jar, hogy a csapagy az osszehuzasnal terhelve lesz oldaliranyban, mivel a kozepgyuru nem fekszik fel a kovetkezo tavtartora, tehat a csapagy hamar tonkre dog menni. (Ezt irtad is, hogy zsir nelkul zorog a csapagy)Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz A Zéé #150397 üzenetére
Annak nem szabad ennyire kovalyognia. Raadasul az egeszet lehuzod a kerktengellyel, tehat nem tud ferde lenni, mert osszehuzod. Nem hianyzik vmi alkatresz onnan?
A menesztoket szilikonozd be, hogy konnyebben ossze tudd rakni. Ha a menesztokbe ferden megy bele a fogaskerek tarto ontveny, akkor is ilyesmi jelenseg van, de hogy ennyire ferde legyen a csapagynak is ferden kell allnia a fogaskerek tarto ontvenyben.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 7Sony7 #150373 üzenetére
nem is az a baj, ha oreg vmi, inkabb, hogy nagyon rossz allapotban levo peldanyokhoz juthatsz hozza. A ketto kozul en talan az ntv-re szavaznek.
A gpz nel hatvanyozott vezermutengelykopas es himba kopas van, amiket vehetsz azokban km van boven, biztosan pittinges a veztengely mar.Az ntv nel benzinpumpa, fesszab, generator, es kihajtotengely borda gondok lehetnek. Azt hiszem kisebb a kockazat.
Hogy melyik milyen motor? Sztm ebben a kategoriaban a lefingott alkatreszek miatt mar nincs szamottevo kulonbseg a hengerelrendezesen kivul.Explosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Delta Force (2024)
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Autós topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Filmvilág
- Szólánc.
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Digitális Állampolgárság Program
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest