- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Valszeg nem szivarognak, hanem ami a csavarban maradt fekfolyadek, az folyt ki.
Nem szabad meghuzni izombol, mert akkor tenyleg folyni fog kesobb. a tomitofelulet lehet mas szinu, az nem hiba.Ellenorizd le ugy, hogy kabelkotegelovel rogzited behuzott allapotban a feket, ha folyik valamelyik valoban, huzd meg egy kicsit erosebben. Ha tovabbra is folyik, a legtelenito csavart le kell cserelni ujra.
-
Topiccsendőr
addikt
Ertem a frusztraltsagodat, de ez, h a coc papir nem stimmel, ezt nem ronam fel a kereskedonek, mert ki a fene szamit ra, eleve olvassa at a coc papirjat minden uj jarmunek, amikor az a sajat homologizacios papirja a jarmunek.
Ezt a gyar kurta el, valoban at lehetne nezni az osszes dokumentumot, de ugye, ha soha nem volt problema, ezzel nem fogod az idodet tolteni. -
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
anorche1 #152946 üzenetére
Pedig ugy kell. Labbal nyomod le, es kezzel huzod fel a motort. Ne hatra huzd, hanem fel. Ott lehet a hiba hogy hatrafele huzod.
Miutan stabil a motor, mert a labad a sztenderen van ra, es sulyt is helyezel ra, a fogokakat felfele huzd. Automatikusan hatra fog menni, nem neked kell hatra huznod.
-
Topiccsendőr
addikt
Azt hittem a heten meglesz a 100 000, de a gyengelkedo fesszabalyzo miatt nem.
Neha tolt, neha nem tolt. Neha atereszti az aramot, de leginkabb raereszt mindent tekercsre. Egyfazisu generator, belso rotorral. Azt hiszem ezuttal mosfet et fogok venni, de legszivesebben nagyon tultervezve epitenek egy analog fesszabalyzot. szezonban erre egesz biztos nem lesz időm, ugyhogy vagy veszek gyari denso-t, ami kb 40e kmt bir, annal tobbet sosem, vagy mosfet, joval dragabban.Elkezdett a szarazkuplungnal a nagy szimmering egy nagyon picit ereszteni, igazabol nem eri meg kivenni, a kuplungot mar 20 e km el ezelott cserelni kellett volna. mivel ez a ridegtartott motorom, addig nem akarom cserelni, amig nem csuszik.
Annyira elverte a kopolamella fuleit, hogy egy letort fulet talaltam a kuplungdekliben. A kosar sincs jobb allapotban.
Veletlenul vettem egy donormotort melle 300€ ert, abbol kiveszem az egesz deklit szimmeringestol, kuplungostul, mert az valoszonuleg gyorsabb, es koltseghatekonyabb. Ujonnan sose vettem volna meg vfr aranal is dragabban, de igy, a piacon alulertekelt motorkent szerintem zseni. 65 000 kmel vettem, sztm ezzel a tempoval van benne tovabbi kb 30 000. Ennyire olcson ducatit nem lehet hajtani. Es itt meg eleg sok minden javithato, nem csak cserelgetni kell alkatreszeket, hanem kiszerelni, megjavitani, visszaszerelni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #152921 üzenetére
Epp ezert hagynam ugy, mert a koromlakk az meg rosszabb, kesobbi kavitas soran megtobb munkat okoz.
Ezt le kellene csiszolni, kittelni, ugy, hogy mellette a foliaba valahogy nem csiszol bele az ember. Ezutan felvinni a festeket, polirozni, tovabbra is ugy, hogy a folia erintetlen.
Sztm meg lehet csinalni, de ennyit senki nem fog pepecselni vele, inkabb uj foliat kell rendelni, ami mar tobb 10 000 ceszterciusz es nem szarakodni, lecsiszolni a kornyeket. Szoval a legjobb, ha ugymarad. Sztm.Bar ahogy nezem, arrebb a folia is serult...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #152881 üzenetére
Ez egy csopper?
En kiszalltam. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #152878 üzenetére
Ha ennyire fogalmatlanok a fb csoportban, kerdes hogy ez upgrade-e egyaltalan.
Miert kell hosszabbnak lennie, es milyen rugoerossegu rugostag megy bele? Mi valtozik egesz pontosan ettol a rugostaggal? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #152841 üzenetére
Nem tudod kiutogetni, mert nem tudsz mit utni belulrol, mivel egy sikban van azzal, amiben van.
De mint mondtam nem mindegyik motortipusnal, plane nem a regieknel, mivel ott rest hagynak hogy tudd utni. es ha 100e van benne, akkor kb tokmindegy
(Amit a kepen linkeltel, ott kinn van a perem)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #152832 üzenetére
Hiaba szervizelsz rendszeresen egy motort, amit itt latsz, hogy mennyire megnagyobbodott a szelep tomitofelulete- ezzel semmit nem tudsz csinalni. Cserelheted 1000 km-enkent az olajat, az el lesz verve.
Az olajkokszlerakodas meg nem hiba, ez ilyen. Azzal nincs baj.
Legutobb egy igazi un. Igaslovat szedtem szet ~35e km el. (Gs500) A szelepeket mar be kellett csiszolni, a szelepfeszkeket ujra marni. A hengerekben 0.02mm. Ha ebbol indulok ki, akkor 50e km nel mar joval kevesebb ereje van alul, es az olajat is szepen eszi. 100e kmnel mar a csapagyak is rottyon vannak. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #152833 üzenetére
2 fele megoldas van a motorokon:
Amikor a vaz anyagaban van egy res hagyva, ahova egy szerszammal befersz, es kiutod, vagy nincs semmi, csak a vaz sikjabol kilog, tehat a csapagynak a peremet ered el, es azt pufolheted. Ez kupgorgos eseteben vekonyabb, es a vaz sikjabol nem log ki. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #152828 üzenetére
Igen, jobb a kupgorgos, a hondanak a gyari nyakcsapagya nagyon vekony, es alultervezett.
De. Nemely tipushoz az allballs vagy tourmax kupgorgos csapagy beszereles utan eltavolithatatlan lesz.
Pontosan fogalmazva nem olyan szeles, es nem "lóg ki" a vaz sikjabol, ezert soha tobbe nem is lehet kiutni onnan.
Csak ha valamit rahegeszt az ember, es azt uti.
Illetve a kupgorgos csapagy a meghuzasnal trukkosebb, mivel lazabbnak kell lennie, mint a sima golyoscsapagynak, de nem szabad kottyannia. Es amint rahuzod a felso villakifli nagy anyajat, azonnal megvaltozik a jateka, es ami a villakifli nelkul jo volt, az a villakifli meghuzasa utan szoros lesz.
Akar tobbszor is fel kell lazitani, es kitalalni, hogyan lesz jo.
Illetve ha nem talalod el, akkor kb 100km utan utana kell huzni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #152821 üzenetére
Igazabol nem szoktam ennyire erzekeny lenni erre, de az utobbi idoben extra sok kretenseget lattam.
A mondandomban nem azt akartam hangsulyozni, hogy az emberek hulyek, (es hogy tobben megszolitva es megsertve erezzek magukat) hanem hogy csak egy kis erofeszitessel, ha nem vagy jartas egy temaban, akkor is nagy eredmenyeket lehet elerni. Nem kell szerelonek lenni ehhez, csak egy kis energiat a hobbidba fektetni. Es van egy bizonyos szint- egy kerites az allatkert korul- amit meg kell ugornia az embereken a sajat testi epseguk erdekeben.Egy laptoppal nincs akkora eselyed olyan sulyos balesetet elszenvedni, mint egy motorral. Ezen kivul ez egy opcionalis, nem kotelezo joval bonyolultabb eszkoz, mig laptop es telefon nelkul nem tudsz elni. Sajat erdeked, hogy ismerd a motorodat, es hogy tudd, mi miert van. Nemely ezek kozul kotelezettseged is, legalabbis a gyarto azt mondja, hogy ha hulye voltal, akkor az osszes felelosseg a tied. En peldaul nem szeretnek olyanokat latni, mint a felirat a tukorben, hogy a targyak igazabol nem ott vannak a tukorben, ahol latod, mert valaki olyan kepzettlen volt valamikor, hogy ezt nem tudta megugorni. Vagy a vegletekig eltompitott ride by wire gazkar, nehogy szivbajt kapjon a pilota.
Szerelgetni az etz-ket kellett. Itt en olyan dolgokrol beszelek, hogy erezd, ha a gumid 1 bar alatt van. Ezt nem tudja a tobbseg megugorni.
Hogy utana tudd huzni a lancot. Evente 1x. Nekem sem elvezet ez. A mosas sem. Evente ha 2x lemosom a motorjaimat...
Itt az agyatlansagrol probaltam beszelni, ami nekem nem elfogadhato, akarmennyit beszelunk errol. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152819 üzenetére
Nezd, fogalmam sincs, ezek az emberek mit csinalnak a mosoban, akiknek a dolgaikkal talalkozom, de ha viz folyik ki a nyakcsapagybol, az elsokerektengelyed es a kerkecsapagy kozul, azt direkt kell csinalnod, es nem veletlenul.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #152813 üzenetére
Mi az a rust blocker?
Nagy nyomasut sehol ne hasznalj, ahol gumitomitesek, szimmeringek vannak. Kerekcsapagy, villaszár, nyakcsapagy fekmunkahenger, kuplungmunkahenger.
Nem egyszer viz folyik ki a nyakcsapagyaknal, amikor kiveszem a villakiflit belole, hetekkel a mosas utan. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #152806 üzenetére
Valoban pikirten fogalmaztam, elnezest. az azert van, mert egy ven fasz vagyok mar, es a masik, h az emberek borzalmas muszaki allapotu jarmuvekkel kozlekednek, ezeknek az embereknek a 70%-a azt kell mondjam, hulye a motorokhoz, es fogalmuk sincs mennyire szar motoron ulnek, es mennyire rontja el a vezetesi elmenyt az.
Eloszor azt hittem, ez egy generacios kulonbseg lehet, tehat mondjuk a tapasztaltabb/oregebb emberek valahogy jobban vigyaznak/ertenek a motorjaikhoz, hiszen ezek az emberek meg karburatoros/szivatos motorokon szocializalodtak, nulla elektronikaval, tobbet kellett tanulniuk, figyelniuk a muszaki cikkeikre.
De nem. Ugyanolyan hulyek, mint az elso-masodik motoros fiatalok.
Nemreg 8 liter olajat eresztettem le egy karbis motorbol, amit kb 6 ev allas utan mindenfele elokeszulet nelkul beinditott a tulaj, es meg ment is vele, de megfogalmazasa alapjan "dadogott a motor"
Miutan eltoltottem 4 orat a karburator szetszedesevel, vizsgalataval, tisztitasaval, tovabbi aprobb álláskárok javitása (pl megrohadt nyak es kerekcsapagy, a benzines olaj miatt elegett kuplung) 3000 € val kesobb a motor tokeletes allapotban at lett adva a nem elso motoros idosebb tulajnak. Nem tudta beinditani. Odamentem, es behuztam neki a szivatot. Azonnal elindult.Feltunoen sok embernek problemat okoz beinditani az euro3-4 injektoros motorat. Nem karburatoros berugokaros nagykobos endurokat. Hanem viszonylag modern motorokat (Az euro5 osoket nem emlitem, mert azok eleve szarok, sok allas utan es hidegben alig lehet beinditani ezeket)
Miert? Mert gazt huz az emberek 60%-a inditasnal. Egy injektoros motornak...A kovetkezo jelentkezo lanckereke es lanca annyira meg volt nyulva, hogy a motor kiporgesgatloja nem tudta lekezelni a hatso kerek szogsebessegvaltozasait, es allandoan letiltott.
A mobiltelefon indukcios toltoje bezavarta emelle az immo antennajat.
Az emberek nem tudnak mit kezdeni a lanccal. Nem lehet rabizni egy ilyen dolgot az emberek tobbsegere. Nem tudjak hogyan kell, hanyszor kell kenni, es hogyan kell utanfesziteni, ezert Alig lattam motort, ahol mar nem utott bele vagy a lengovillaba, vagy a blokkontvenybe a lanc.Tulajdonkepp minden nap tartok egy kiseloadast a motor apolasarol, de igazabol mire legkozelebb jonnek, addigra megint elfelejtik. Es mindennel ez van. A gumikkal, akar a mosassal is.
Oh a mosas. Tobbazor mondom az embereknek, ne mossak gozborotvaval a motort, legalabbis a rugostagnal, a kuplungmunkahengernel, a lancnal semmikepp.
Allandoan szet kell szednem a rugostagok szemeit, hogy kitakaritsam a rozsdat nehany eves motorokon, ahol szimmering van.A munkaval nincs bajom. Kifejezetten szeretek karburatort felujitani, kitalalni, mi nem mukodik, mikor.
Ami nem tetszik az az irany, hogy ha mar a hobbidba sem teszel annyi energiat, hogy meg akard erteni, vagy alapveto tudast szerezz, hiszen ez egy olyan dolog, amibe rengeteg energiat es penzt raksz, hiszen ez a hobbid. Mivel kozlekedesi eszkoznek hulyeseg, mert tul draga kmre leszamolva.Itt a pelda. 9 evig vki ket nyomon jar egy rakat szarral, es egy kicsit tobb energiat a dologba rako ember azonnal eszreveszi. Nem tul nagy tapasztalattal. Csak odafigyelessel.
Es akkor meglatok egy olyan hszt, hogy 150 000 km el lehet venni motort, mert nemelyik elmegy 500-600 000 kmt.
Szoval elnezesedet kerem a fogalmazasomert, de ilyet nem gondolsz komolyan, ha mar lattal egy ennyit futott motort szetszedve.
Megint a csodavarast latom. A kognitiv disszonanciat, amivel gyozkodjuk magunkat, es nem tudunk szembesulni a valosaggal. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
tboy93 #152794 üzenetére
Biztos vagyok benne, h van aki elmegy ennyit. Mint mondtam, en alattam biztosan nem menne el ennyit, mert annyira lassan nem tudok menni. Akkor inkabb biciklizek.
De alapvetoen egy motor 150e km-el a hata mogott nem olyan szep allapotban van.
Megy, termeszetesen, beindul, jon-megy-dudal. egy egysegsugaru embernek, akinek nincs ralatasa, milyennek kellene lennie egy motornak, ha segghuoye a motorokhoz- meg is felelhet, hiszen ha mindig beindul, akkor az jo.De ha latnad hogy nez ki minden egy ilyen motoron akar minden mas is a motorblokkon kivul. a villaszar, a nyakcsapagy, kerekcsapagy, himbarendszer, barmi, nem lenne ennyire csodaváró a hangulatod egy 150e km-t futott motor eseteben. Es hogy ezeket a dolgokat mennyi penz lenne helyreallitani, nem hiaba nem lehet eladni ilyen futasteljesitmennyel dolgokat.
Ne varjatok a csodat. Nincsenek csodak.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
-Mosquito- #152790 üzenetére
Szóval,ha találsz egy 100eK m alatti gépet és már cseréltek korongot azt a Km-t szorozd meg 2x ami valós lehet
Vagy normalis tempoban hajtottak. Egy szeleprugos motor csak akkor nem veri el a szelepet meg 100e km tajekan sem, ha soha nem volt kiforgatva.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #152775 üzenetére
Az nkh-t mindenfelekepp el kell kerulni. Egy maganszemely reszere ez akar honapokig is eltarthat, rengeteg stressz es ugraltatas mellett. Kulon frusztralo, hogy teljesen kepzetlen emberek kezelik az ugyeket, akik mindenfele indokkal elkuldenek. Honositas az plusz horror.
Csak akkor cserelnek vazat, ha nincs mas lehetoseg. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajaki #152773 üzenetére
En meg vagyok gyozodve h ezt konnyu bizonyitani, de a te dontesed.
Ez egy behozott, olcso balesetes motor volt, amit jo dragan eladtak egy fogalmatlan embernek 9 evvel ezelott.Festeni valoszinuleg igy is kell, nem tudom, melegitik-e ha kihuzzak, de a vaznak mindenkepp kell uj festes.
Hegeszteni nem kell altalaban.
Az nkh-s hercehurca es a koltsegek miatt en a javitas iranyaba mennek. Es egy hasznalt vaz is lehet ferde, eleg nagy toleranciak vannak ezeknel az olcso vazaknal.
De ami jobban zavar, az az, h a villa mit kapott, cserelve lett-e, vagy azzal meg foglalkozni kell. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajaki #152766 üzenetére
Az utaknak lejteniuk kell kifele, az esoviz elvezetes miatt, tehat a kormany mindig vmelyik iranyba fog huzni.
Ha leccel megnezted, es nem fut egy nyomon, akkor egyertelmu a helyzet.
Ha jogi utra tereled, az eladonak emlekeim szerint 6 honapig van kotelezettsege visszavasarolni a jarmuvet, meg akkor is, ha maganszemely. Vallalkozas eseteben ez 1 ev. Nyert ugyed van sztm.
Ha nem tereled jogi utra, en elso korben vaz javitasban gondolkodnek, nem a cseren. Acelvaz, tehat jol javithato. Aluminium eseteben ez kuka.
a cbf-eken, vagy a kawa z szerian a tank alatt van a vaz, es amig nem veszed le a tankot, nem is latod a vazserulest, ami nagyon tipikusan nez ki, foleg a zartszelvenynel. Tehat a dudor az rafutasos eseteknel tipikus balesetes vaz kép. Valszeg nem.bekepzeled . ilyen esetben a villakat is meg kell nezni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #152753 üzenetére
Ilyen idos karburatornal semmit nem szabad csinalni, amig minden jol mukodik.
Kitakaritani tilos.
Amint szet van szedve, az osszes tomitest cserelni kell, ami egy ilyen regi 4db mikuni eseteben szemmel lathato osszeg a semmire. Ha egyaltalan lehet meg kapni eredeti tomitesszettet. Mindig az eredetit kell venni, amennyiben elerheto, mert az utangyartott egyszeruen nem mukodik jol. Epp ezert ilyen idos motoroknal, ami nem romlott el, azt tilos megjavitani, mert teljesen feleslegesen egy szarcunami jon vele. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Pttypang #152730 üzenetére
Rugo hosszat merd le, a manualban megadja, mekkoranak kell lennie. Csak akkor csereld, ha mar akkora meretvaltozast szenvedett el, ami nem megengedett. A tobbirol nincs tapasztalatom.
A femlamellakat akkor csereld, ha hullamosak. Elkopni nem nagyon szoktak. Merd ki oket egyenes feluleten, marvany vagy uveglapon.
Ezutan valszeg le kell merned az egesz pakk vastagsagat, hogy stimmel-e -> manual -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152728 üzenetére
Sajnos a hibajelenseg egeszen pontos leirasa nelkul nem tudunk kozelebb jutni a megoldashoz. Emellett ossze-vissza talalgatunk, mert a leirt hibajelenseg a fizikanak ellentmond, ami csak ugy lehetseges, ha a hibajaenseg nem jol van leirva.
Ez felrevezeto
De sztm vmi a leomlon van, ami leeg rola. olaj is lehet, fekolaj, viz. Akarmi. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152727 üzenetére
A fogaspont nem allithato. Irta, h a kar jateka stimmel. A bowdennek csak a kar holtjatekat allitod.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152725 üzenetére
Vagy szimplan a leomlore csopog vmi.
Ha ennyire fustol egy elektromos dolog, az mar reg hibakodot dobna. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152719 üzenetére
Meleg allapotban nem tud szivni a hutorendszer.
Ezert hivjak tagulotartalynak a tagulotartalyt. Ha meleg a huto, oda tagul a folyadek.
HIdeg allapotaban a huto visszaszivja a tagulotartalybol a folyadekot. Forditva nem tud mukodni.
Ha mindig fustol vmi elindulasnal, az azt jelenti, hogy ott valami nem tomit. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #152695 üzenetére
Egyebkent ha az ulespozivioja megfelel a vfr nek, de v2 ot akarsz, nem feltetlen magas turaendurot, akkor ki kene probalnod a ducati st2 -t
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #152651 üzenetére
Igazad van, osszekevertem vmi masik hulladekkal
A cbr en jobban megnezve eredeti akranak tunik, aminek a 20+ ev utan a karbonpalastja mar nem az igazi. Sajnos a karbon az ilyen. A kupokbol latszik, hogy nem vm kinai, vagy hazilag gyartott vacak. Es a matrica mar tul regi, ezt emlitettem, hogy lehet h fiatalabb a motornal, de annyira nem lehet, mivel ezt az akra logot kis ideig hasznaltak, es mar nagyon regen.
A palastot le lehet cserelni vmi kisipari alura is- en ezt tennem, es akkor a sulyban sem lepett szintet, es el van intezve tobb evtizedre (ezt a karbonpalastot mar valszeg nem lehet kapni kulon) az akrahoz - akar 15 eves dobokhoz- kulon vehetsz cikkszam alapjan csavart, aluminium szegecseket, titan-alu- karbon palastot, barmit. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #152637 üzenetére
Ez egy f4. Akkoriban scorpion neven ment az akrapovic, amit kesobb markajogi vitak miatt akra-ra kellett modositania.
E jel nelkul adtak el akra dobot, adattabla nelkul nemA vfr en levo dob egy meriteses festessel felvitt karbonutanzat, ami eleve leeg egy ido utan, egyaltalan nem neveznem minosegibbnek.
Az f4 en valszeg kiherelt, lefestett gyari dob van, raragasztva egy akra matrica, vagy valoban akra. Mivel akkoriban nem voltak akra hamisitvanyok. Es senki nem fog szerezni egy 30 eves matricat a hamis dobra.
(Egy ideig a scorpion logoval akrapovic markanev is ment) -
Topiccsendőr
addikt
válasz
HermannG #152622 üzenetére
Doleserzekelo nincs a zxrben.
A karburatorodbol az oldalra doles miatt kifolyt a benzin, emellett olaj kerult a hengerekbe. Ilyenkor nehez ujrainditani, de nem a nemletezo doleserzekelo miatt. Ha utest kapott valamelyik oldaldekli amiben a pickup van, akkor a fotengelyjelado is elszallhatott, zxr nel marcsak a korabol adodoan magatol tonkremegy, nemhogy egy eses miatt.Ha te mentel bele hatulrol vkibe, az nem megfeleloen megvalasztott kovetesi tavolsag. Mivel itt buntetofekezesrol nem beszelhetunk, sajnos te voltal a figyelmetlen.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #152612 üzenetére
Kisse messze van a v2 tol
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
etnies #152610 üzenetére
Ezzel nem teljesen ertek egyet, mert utcan is tudsz olyan geometeiavaltozast elszenvedni a felhasznalashoz merten (2 szemely) tul puha hatso rugotol, hogy mondjuk a hatso gumin rengeteg terheles van, de az elejen semmi, ami azt jelenti pl egy feheraszfaltos reszen, hogy az eleje szo nelkul el fog menni kanyar kozepen.
Tehat sztm erdemes lenne megnezni, hol van a hatara annak a rugonak meressel. Pl az en turasport motoromon gyarilag 90 es hatso rugo van, de 150 essel viselkedik normalisan, ami azert eleg nagy kulonbseg, es nem 2 szemelyezek, csak csomagolok. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152567 üzenetére
Az a pára. Az termeszetes teli uzemben.
Ha egy kiegyenlito tartalynyi benne van az olajban, az nem igy nez ki.
Toltsd tele a kiegyenlitotartalyt, es nezd meg, hol folyik el.
Vagy inkabb egy szervizesnek jekezd a hibat, hiszen garis. Ha garis a motor, miert te szopsz vele? Megvan a hiba, vidd el nekik, deritsek ki ingyen. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152564 üzenetére
"amint elindult a venti, be is sz*pta a kiegyenlítő tartály tartalmát teljesen"
Amit itt leirtal, az hiba. Ezt minel elobb meg kell oldani.
Erre koncentralj -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152562 üzenetére
Na, akkor itt a baj.
A kiegyenlitotartaly arra valo, hogy meleg allapotaban a kitagult hutoviz belemenjen, tehat ekkor nem szophatja be a hutovizet, hanem epp tobbnek kell benne lennie. Valszeg a tagulotartaly van elrepedve, es onnan folyik a viz a hutore.
Az olajjal semmi nincs, nem baj, h max felett van, a feher dolog az pára, mert valszeg rovid utakra hasznalod hidegben.
Sztm nem folyt semmi az olajba. A valtot sztm bekepzeledHa a kiegyenlitotartaly repedt, akkor a hutoben sincs eleg viz, mert kinyomja a tagulotartalyba, onnan pedig nem tudja visszaszivni hideg allapotban, tehat jelenleg biztos levegos a rendszer
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152554 üzenetére
Akkor ezt elso korben ki kellene deriteni, h fogy-e egyaltalan a hutoviz. Egeszen addig, amig a hutoben van viz, de a kiegyenlitoben nincs, nem fog jobban melegedni.
Valoszinuleg het elejen melegen nezted, most hidegen.
Tehat a kiegyenlitoben biztosan tul keves van.Siman toltsd utana, ha nem okoz problemat, ezert ne menj szervizbe. Ami engem jobban aggaszt, hogy miert durran bele a kipufogoba. Szar a map, vagy vmi szenzor nem jo.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152546 üzenetére
Kipufogoba valahogy benzin jut, ami begyulladt. Ez azt jelenti h valami miatt sok elegetlen keverek jut oda, amivel a katalizatort ki fogja nyirni rovid idon belul.
Valszeg valamilyen homerseklet szenzor, hutofolyadek, vagy levegohomerseklet szenzor miatt tud ennyire eldusulni.
Ez mellesleg a hengerfalon marad, bejut az olajba, es lemossa az olajat a hengerfalrol hosszu tavon. Ha ennyire sokat kap, az azt jelenti, hogy a dugattyun folyadek formaban ott marad a benzin, annyira nem tud elegni. Az eges ellenere ott marad, tehat ha normalisan jar a motor, akkor is. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152549 üzenetére
A huto tud ugy korrodalni, hogy csak akkor ereszt, ha nyomas van benne, tehat ha meleg.
eleg folyadek van-e most a kiegyenlitotartalyban? Min felett van? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
V.Stryker #152539 üzenetére
Ha magas vagy, ne vegyel regi monstert, nem fog mukodni.
TL1000s el megint az van, hogy az inkabb sportmotor. Ami szerintem jo.
De a lengovilla csatlakozasa a fura lapatos csillapitohoz konnyen torik, ha nem volt szervizelve. A szeleptokeket 30-40e km nel cserelni kellene a fekvo hengerben, nagy esellyel elrepednek efolott a futasteljesitmemy felett. A benzinpumpa a legtobbnel a korabol adodoan mar gyenge es nem nyom eleget.
A hatso lengescsillapito alultervezett, tul keves benne az olaj, ami hamar felmelegszik, es nagy skalan valtoznak a csillapito tulajdonsagai homerseklettol fuggoen. Amennyiben a kreszt betartod, ez nem lesz problema sosem.
Ugyanaz a baj vele, mint a mosterrel, tul regi, es elhanyagolt a legtobb. Az olcsok pedig egesz biztosan. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
V.Stryker #152533 üzenetére
Ez kisse olyan, mintha egy fiat 500 ra mondanad, h olaszpcsa amikor ezt inkabb egy polccal feljebb szokas mondani, pl ferrarira, nem a polski fiatra.
de ugye az olasz nők nem olyanok, mint a kinaiak, hogy egyforma mind, van ilyen is, meg olyan is valszeg.
illetve miert nem egy magyar komuves ferfihoz van hasonlitva burnout/ depresszioval, aki mindig kesik, es megbizhatatlan, meg amikor kedve van, dolgozik, amikor nincs kedve, akkor beszoptad?Roviden:
Nem javasolt, mert regi, es import mind, rovid szervizintervalluma van, amihez szervizbe kell vinni, atlagember nem fogja otthon megoldani.
amugy 2 szelepes leghuteses, ami olyan 150e kmt altalaban kibir nagyobb baj nelkul. Minden 2 szelepes leghuteses ducati igenytelen, es tartos. A 620as elegge lakossagi, fek-futomu olcso. Nagyon alacsony, 160-175cm es vezetonek idealis, efolott nem ajanlom.
A szopas az barmi lehet vele, amit a tulajok elsporoltak mint barmelyik mas motoronal. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
-Mosquito- #152514 üzenetére
A velememyem: a csatlakozot meg tudod manapsag csinalni sokkal jobbra, nagyobb feluleten tudsz erintkezest letrehozni, lecserelheted a csatlakozott jobbra. A forrasztast feleslegesnek erzem, meg olyan haztaji megoldasnak. De termeszetesen mukodik, tehat olyan nagyon nem bant ez engem.
Mar ahol oxidal. 25-30 eves motorokrol beszelunk, A Ducati ilyentajt teljesen szigetelt generator csatlakozot is csinalt. A japanoknal nem jellemzo.
En a generatorcsatlakozot minden nagyobb szerviznel megnezem, (a sajat motorjaimon is) latom, ha meleg volt, atmeneti ellenallasa van, stb.
Ez nehany motoron akar egy evtized is lehet, mire oda eljut az ember. Ha egy 25 eves motoron leeg egy 25 eves csatlakozo, akkor en azt latom, hogy 25 evig jo volt, akkor nem forrasztom ossze, hogy 25+ evre meg legyen oldva, de szenvedjek vele, ha a generator deklit vmi miatt le kell szedni, vagy a fesszabot cserelni kell.
a csatlakozot lecserelem, es megint elmegy 25 evet, mar reg eltemetnek engem addigra, mire az megint leeg. Bepasztazom, es a sarukat osszebb nyomom, vagy ujakra cserelem. Tobb motorban is felujitottam/megtoldottam a leegett generatorcsatlakozot, nekem ezek a modszerek bevaltak, akar a forrasztas. Csak ez gyari maradt.
Ezeket a dolgokat sajnos rendszeresen ellenorizni kell egy motorban, akar az olajszintet. Sztm nem vesz ki annyit az ember eletebol, hogy fixalni kell, annyira ritkan kell ranezni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152506 üzenetére
Ez a hutotol jon, valszeg nem elektromos.
A kiegyenlitotartalyt meg kellene nezni, mert ha ures, akkor a so korrodalhatja ugy a hutot, hogy szivarogjon.
Ha telen is rendszeresen hasznalod, a feknyergek- dugattyuk is korrodalnak-ilyenkor szorulhat a fek a korrozio miatt, illetve minden csatlakozo, aminek nincs szigetelt csatlakozohaza, erosen korrodalni fog. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #152500 üzenetére
En odzkodom h osszeforrasszak csatlakozokat, hiszen azok azert vannak, hogy bizonyos muveleteknel ne kelljen elvagni a vezeteket. elektromos csatlakozokhoz valo spec rézpasztat hasznalok, illetve osszenyomom fogoval a csuszosarukat hogy szorosak legyenek. Amennyiben nagyon meleg volt, es elszinezodott, kipuhult, akkor csak a sarukat kinyomom a csatlakozohazbol (ha nem olvadt el) es ujakra cserelem. De a rezpaszta eddig bevalt.
Ha az akkud nyugalmi fesze 12.8, emelletz terhelesre nem csokken rohamosan, attol az meg biztosan karosodott, de nem annyit, hogy ne tudd hasznalni. Tehat azt benn lehet hagyni.
A lenyeg, hogy 1 honap mulva is normalis.nyugalmi fesze legyen, es ne essen be terhelesre 7V ra. A legjobb lenne, ha 10V kornyeken lenne inditozasnal -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #152498 üzenetére
akkumulatoros gyujtas, tehat elso korben 12V fesz van a primer tekercsen zart megszakitonal.
Ezt megszakitva, kb 300V os visszarugas lesz a tekercs miatt. A nagyfesz a szekunder tekercsben lesz a primer tekercs magneses terenek osszeomlasa miatt.
szikraolto kondenzatornak nevezik azt a kondenzatort, ami a megszakitonal van. Sztm nagy kulonbseg nincs a benzinpumpanal sem, csak az, hogy itt nincs egy szek.tekercs ami miatt magnesezne egymast a ket tekercs es egymasban feszultseget indukalnanak. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #152494 üzenetére
ilyen ccm tartomanyban 4 hengernel mindig van benzinpumpa, hiaba karbis. Namost ez egy tekercs egy megszakitoval, a tekercsben levo vasrud vegen egy membran van- igy mozgatja a membrant.
A megszakito erintkezoi szikrakepzodes miatt mindig beegnek. Kellene egy kondenzatort beepiteni, hogy ne legyen szikrakepzodes, mert a hondanal fillerbszas miatt ez kimaradt.
Hogyan kezdenel ennek neki? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #152485 üzenetére
Emlekeim szerint mi a bosch-tol vasaroljuk, foleg a generator fazis vezeteket, mert az specialis. Egesz biztos van ra vmi DIN szabvany, ami mas lesz, mint az epuletgepeszeti vezetek. Ami szembetuno, hogy a motor generatorvezeteke joval finomabban van sodorva. Kisebb szalakbol. Ezt tartanam elsokent a legnagyobb problemanak, ha epuletgepeszeti vezetekre cserelnem.
elofordul, hogy a forgattyushazbol a generator vezeteken keresztul olaj szivarog, tehat a vezeto felulet nagysagan kivul a boritasnak is mast kell birnia. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #152469 üzenetére
Egy kicsit nyitottabb vegdobtol nem hiszem h karosodik, ez akkor fordul elo, ha tul szegeny lesz a keverek, ilyenkor akar egy 4T is detonalhat, es megragadhat, de ehhez nagyon nyitott dob kell. ez extremitas. En nem emiatt aggodnek, hanem hogy a gazreakciot hogyan befolyasolja, vagy mennyire lesz idegesito ha hosszabb ideig kell egyhuzamban menni a motorral.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Apophis #152455 üzenetére
Nem egeszen. Injektoros motor lehet open loop, vagy closed loop (lambda szabalyzas) a lambda szabalyzas egy ideig alkalmazkodik, de nem barmeddig tud elmenni.
Illetve vannak olyan munkaszakaszok (bizonyos fordulatszam felett, vagy terheles felett) ahol figyelembe sem veszi a lambdat, hiaba lambdas a motor. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Picco #152436 üzenetére
Nekem az a problemam ezekkel a mosokkal, hogy a mososzer annyira agressziv, h a csavarokat- foleg a vazon es a lengovillan atmeno csavarokat nagyon korrodalja. Egy feher por marad belole a csavaron+rozsda, gondolom a feher por a cinkreteg valamilyen sója.
Ducatin a kerekcsapagyak erzekenyek a beazasra, mivel semmilyen vedokupak nincs nemely modellen, hanem csupaszon a csapagy- a csapagy sajat tomitesevel- es ennyi. Ha azt megkinalod ilyen landzsaval, az 2 szezononkent kerekcsapagycsere, de elektromos gond nem annyira gyakori, csak ha tákolt. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152430 üzenetére
Zart rendszer, van a fekfolyadektartalyban egy membran, ami elzarja a kornyezettol a fekfolyadekot.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #152416 üzenetére
En a gyarival meg vagyok elegedve, de a toltesem nekem meg 15V felett van alapjaraton. Van itthon a polcon fesszab egy rn32 yamahabol, ahogy nezem belemegy. De sajnos a feszultsegre ezeknel nagyon oda kell figyelni. Es a benzinpumpara is.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #152411 üzenetére
Azt a kamu akrat nem akarod lecserelni?
nagyon tipusidegen.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #152406 üzenetére
Ez so. Ez mindenhol ott van, a csavarjaidon, az alu huton, az alu alkatreszeken, ahol korroziot okoz, ezert minel elobb le kellene mosni.
Tobbszor lattam kilyukadt hutot a so miatt, illetve korrodalt feknyerget-fekdugattyut. Ha telen is hasznalod a motort, minden menet utan le kell mosni a sot, mert nagy karokat okoz, es nagy ertekcsokkenest okoz az egesz motor allapotromlasa miatt. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152389 üzenetére
A defenziv vezetes lenyege, hogy eleve nem kerul az ember ilyen helyzetekbe. Pl buszsav szabad, de minden mas be van allva, akkor pontosan tudod, h valaki be fog menni a buszsavba, mar csak a nagy szamok torvenye alapjan. Nem megyunk epp ezert allo kocsisor mellett itt sem 70 el, hiaba buszsav. Vagy egyszeruen szamitunk erre.
De korabban beszeltunk gumi temaban olyan dolgokrol, hogy (asszem parod?) panaszkodik vmelyik gumira, mert lampatol valahova kanyarodva nyelen elindulva a budapesti szar piszkos utakon keresztbeall. Es milyen gumira lehetne lecserelni, hogy ez ne forduljon elo...
Ilyen helyzetekbe nem sodorja magat az emberek tobbsege, (talan csak az elmenyfaktor miatt) mert tudod, h varosban szarok az utak, olaj, hutofolyadek, por, minden van rajta, es nem nyelen indulsz el eleve egy kanyarban, mert tudja az ember, hogy nem tapad elegge. Miert a gumi van hibaztatva ebben a helyzetben, es miert nem az agyatlan vezetestechnika?
Vagy peldaul ha korforgalomba bemesz, es latod h vki mas mar nagyon lenduletben van, es valoszinuleg nem fog megallni mar neked elsobseget adbi. Nem gurulsz ra 5 centire, mert neked van elsobbseged, vagy csakazertse huzol feket, hogy fel lehessen haborodni. (Csak peldakepo)
Nekem a tapasztalatom az, h a "mas emberekkel" azert tortenik kevesebb ilyen szar, mert jobban olvassak a forgalmat, nem sodorjak magukat ilyen helyzetekbe. Mondhatjuk, hogy jobb vezetok? Rutinosabbak? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
BurgBurg #152380 üzenetére
12 000km nagyon rovid lenne szelephezag ellenorzesre, ez japan sor4 nel altalaban 40e km szokott lenni.
Biztosan nem 12000 km.
Hayabusaval nincs tapasztalatom, csak 1400 zzr el, ami ilyesmi kategoria, ott 30-40e km nel kell allitani a hezagot kb a szelepek felenel. Tehat ha 40e km futasteljesitmeny kozeleben vasarolsz japan sor4 et, szamolj ra egy hezagallitast. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bazsy_ #152358 üzenetére
Ez sztm ertheto, mivel ha barmi miatt meghiusul valami, attol meg munka volt vele, es penzt is belerakott a vallalkozas, uzemanyag es ido formajaban. En sem dolgoznek teljesen ingyen, vagy nem biznam a szerencsere a betevo falatot.
Az 500 eurot sem sokallom, ha kiszamolja az ember, h ez hany nap munka, es milyen koltsegek szarmaznak a hazahozatalbol, egyaltalan nem irrealis.Sajat intezes eseten csak egy szemelyautoval az oda-vissza ut 80-100e Ft es ez szemelyauto, nem vmi treler, aminek horror a kolcsonzese. Ezen kivul az ember minimum 1-2 napot "vegigdolgozik" az eletebol.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
SoundX #152256 üzenetére
Vezerles elettartama nagyon fugg a motortipustol. A tapasztalataim alapjan egy sportmotornal rendeltetes szeru hasznalat mellett 20-25e kmnel mar allitani kell a hezagot. Altalaban a japan sor4 eknek 40e km intervallumuk van.
Sportmotorral valo turazas eseten 40e km nel sem kell allitani szinte semmit.
Ehhez jon, hogy a vezermulanc van, hogy szakaszosan nyulik 30-40 e km nel. Nem mindig, nem mindegyik markanal. Ilyenkor nem lehet mit csinalni, csere. A vezermulancfeszitovel eleg sok gondja van a japan markaknak, de a zajossagon kivul semmilyen problemat nem okoz.
Ha 250 esrol ulnel at, nem hiszem, h az elso evekben annyira forgatnad a motort, en kiprobalnam a 40 ezres szelephezag intervallumot, es a gyar altal megadott olajcsere intervallumot. Felesleges gyakrabban cserelni olajat.A blokk elettartama ugyanez. Ha forgatva van akkor az kisse tulzas, hogy 5000 alatt haza lehet vagni, de 25e nel egy 600 as sornegyet ujra kell csapagyazni, ha gyakran van palyan, es jo koridoket mennek vele. Csapnivalo korido eseten megintcsak sokkal tobbet bir. (Ebben az esetben termeszetesen nagy palyakrol beszelunk, ahol ki van forgatva a motor, nem gokartpalya szeru terhelesrol). A csapagyak ekkor mar nehol az alapfemig kopnak.
Ha pedig kimelve van - mondjuk 7000 nel tovabb nincs forgatva- akkor barmennyit elmennek. De akkor nem volt ertelme sportmotort venni ugye.
A megbizhatosag kerdese sportmotor eseten megint olyan, hogy kisse rossz vegen van megfogva a dolog. Akkor jo egy sportmotor, ha csupa nemes alkatreszekbol all, egy celszaerszam az egesz motor. Ilyen esetben minden alkatresz erzekenyebb/szervizigenyesebb egy olcso utcai motorhoz kepest, magyar szemmel nezve ez az un. megbizhatatlanabb.
Pl az ohlins villaszarszimmering lazabb egy sima krombevonatos villa szimmeringjenel, hogy minel konnyebben mozogjon. Egy olcso villa szimmeringje 6-8 evet elmegy, egy ohlins ennek a toredeket, van hogy minden evben cserelni kell. Megsem mondanam ra, hogy nem megbizhato. Egy egysegsugaru felhasznalo szamara valoszinuleg ez nem megbizhato.Nem tudom, neked mire kell a motor.
meg szeretnel normalisan tanulni motorozni, es leginkabb kanyarodni szeretnel- ezert kell sportmotor- vagy csak a kinezete miatt? Ez fontos a tipus valasztasnal. Kinezet eseten elmennek rossz fek-futomu iranyba, tehat vfr.Gyors szetnezes utan nehany utmutatas:
Rsv factory
A rotax v990 es blokk kiforott, nem tartanek tole, hogy palyan volt tobbszor, ez a factory kovacsoltalu felnivel, es ohlinsel, jo fekkel tokeletes kanyarodashoz. Amennyiben a motorozas a fontos. Karban volt tartva, tehat nem egy lekotlott szar, de ujraeladasi ara nagyon alacsony lesz, vagy el sem lehet adni.
A futasteljesitmeny nem stimmel, ennel a tipusnal az odo nullazodik, ha nem szakszeruen van az akku lekotve.Viffer
Fek-futomu hagy maga utan kivannivalot, de a v4 blokk nagyon jo hangelmenyben es megbizhatosagban. Mondjuk kanyarodni nem ezzel mennek.600 gixer
Ujraeladasi ar nagyon alacsony lesz, de egy nagyon szimpatikus motor, nem felnek a km szamtol. egy szerelovel mennek megnezni mindenkepp. Nem haverral. Fontos.636
Van tapasztalatom a tipussal, eleg golyoallo, es az extra 36cm³ erezhetoen jot tesz alul. Itt sem felnek a futasteljesitmenytol, csak az ujraeladasi artol. Dehat ha olcson akarsz venni jo motort, akkor ez lesz.Sc57
Ez egy nagyon szep motor, az ara is rendben van. Alapveto hibaja ennek a szerianak, hogy nem bevonat van a hengerfalon, hanem az alu ontvenyben van a nikkelsziliciumkarbid kristalymatrix, ami mar a porschenel sem mukodott, es itt sem. Epp ezert ezek olyan 140 lonal tobbet nem tudnak egy bizonyos futasteljesitmenyen tul, de itt mar volt blokk csere is, szoval valszeg jo ideig elmegy. Ha hosszu tavra tervezel vele, kesobb lehet nikasziloztatni a hengert, es akkor kimegy a vilagbol.
bar egy keveset ra kellene meg az 1.5 re rakni. De ertek-arban nalam ez a favorit. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bazsy_ #152222 üzenetére
Tapasztalatom alapjan a tarolastol nagyon fugg, hogy mi lesz a benzinnel. Ha rossz helyen taroltak, akkor 5 ev alatt az uzemanyagszivattyu beall, vagy nem tud eleget nyomni. Amennyiben a benzinnek lakkbenzinhigito szaga van a tankban, tehat rettenetesen budos, akkor altalaban viszi magaval a benzinpumpat. Ilyen esetben az osszes gumicsovet is le kell cserelni a tankban. Nem gyakori, de az injektorokat is osszeragaszthatja a regi benzin.
Legtobbszor a motor beindul, de ami kesobb derul ki, hogy nem forog ki uresben tiltasig, vagy a vegsebessege tul kicsi, vagy nem eri el a gyari erteket, az uzemanyagpumpa karosodasa miatt. Tehat ha meg be is indul, benzinnyomast merni kell. Illetve van, hogy a nyomasszabalyzot is kinyirja.Ha jo helyen taroltak es raktak stabilizatort a benzinbe, akkor 5 ev nem nagy dolog, de itt mar kezdodnek az álláskárok, villaszárszimmering, vagy a hutoviz ha tulsagosan regi (tehat mondjuk gyari 10+ eves) akkor megeheti a hengerfej alujat is- ha csak allt 5 evet, es nem volt megmozgatva - de ezek ritka esetek, amivel mar talalkoztam, tehat 0ra nem lehet redukalni a valoszinuseget.
Fekfolyadek ugyancsak korrodalhatja az alu alkatreszeket, ilyenkor feher kristalyosodas vagy feher takony lesz a tartalyokban, az aljan a fekfolyadeknak egy retegben.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Banis #152141 üzenetére
A dainese textilkabatja EN 17092 A minositesu, azaz jol feltetelezted, ez egyszer hasznalatos textilkabat.
Akar 30-40km/h as eses utan sem vegzi el tobbe a feladatat, ahogy az ilyen minositesu kabatok legtobbje. Termeszetesen egyben fog maradni, akar hordhatod is utana, de ezekben a kabatokban ennyi van. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #151613 üzenetére
Inkabb multi 1100. Kilencven akarhany loero, azt nem mondanam, h joval erosebb a dl nel, de egy sokkal jobban motorozhato motor nala. Ugyanaz, mint a multi 1000 nagyjabol, es ugyanugy nez ki. A stepper motor itt is beszarhat, de eleg sok km nel. A legnagyobb problema, h a futasteljesitmenyt nem fogod tudni egy olcso motornal sosem, es ezek szet vannak ganyolva, mert vmi olcso olasz/osztrak/nemet importmotorok. Tehat ebbol olcsot nem kellene venni. Amugy mint korabban mondtam, 2 szelepes olajhuteses desmodue, igenytelen, megbizhato. De a szelephezagellenorzes 10e km kent van, amit meg kellene fizetni, ellenben az olajcsere is 10e km-kent van. Gyertyabol 4 van, az olcso. A szijbol a gyari az draga. 5 evente csere.
Ha olaszban gondolkodsz 1.5M ig azt otthon nem tudod javitani, mint egy dlt. szervizbe kell vinni. En ezt egy olcso motornal nem vallalnam be. Akkor egy kicsit radobnek, es egy nemesebbet vennek desmoquattroval. Sajnos a desmoquattro (testabassa inkabb) blokkos st4/ st4s is 10e km es intervallummal rendelkezik de 106/116 loerovel, ezek inkabb guzzi breva ulespoziciohoz vannak kozel, tehat turasport, mint a vfr, de a vfrnek hegyesebbek. A desmodue-nel joval kulturaltabb, 4 szelepes, joval porgossebb v2, ami joval erosebb egy dl nel. Ha mar szervizbe kell vinni, en az st4s-t vennem kikapcsolhato abs-el, (Versenypalyara, vagy keresztbordaknal erdemes, mert kezdetleges, amugy jol mukodik normalis uton) Ohlins futomuvel, elol titannitrid showa, 320 as fek alap. De leginkabb nem vennek ilyeneket, mert draga fenntartani, ha nem te csinalod otthon magadnak. Es ennyi penzbol egy eleg jo szar futomuves es szar fekes japant vehetsz, amivel nem kell veszodni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #151284 üzenetére
Autoval az atlag nagyobb kanyarsebesseget bevállal, mint motorral, mivel nem szarja ossze magat annyira, mert motorrol hamarabb elhiszi, hogy leesik a kanyarrol. (KÉPZETTSÉG hianya miatt). Ez csupan azt mutatja, ki meddig ment mar el motorral valaha a hatarokig, es az isten szerelmere - mindenkinek mast jelent a motorozas, de - ez az ugynevezett: mennyire tud motorozni.
Mielott barki megsertodne- melylevego- nem fefiassagrol van szo, hanem arrol, hogy egy mai normalis motorral bizony el tudsz fordulni jobban, mint egy dobozos ducatoval, mondjuk egy s21 es viszonylag regi gumikon a labtarto lesz az akadaly.
disclaimer: nem kell senkinek igy mennie, nagyon jo, hogy mindenki lassan megy, vagy a komfortzonajan belul, de ha vki azt allitja, hogy egy gastra vagy ducatoval nagyobbat lehet forgolaszni, mint egy mai motorral, az arrol arulkodik, hogy sok dolgot nem tapasztalt meg a motorozas teren. Ertem en, az en kurvaanyamat, de... atttyaeg. Aki ezt allitja, eleteben kanyarodott mar egy normalisat? Oszinten?
Volt mar egy rendes palyan? vagy nem is rendes palyan, csupan kakucson? Ott vmi normalis idot ment? (Megint nem a penisze nagysagat kerdezem, hanem a kepzettsegenek a szintjet)A valto figyelmet von el- azt hiszem ezt most mar elengedem. Vagy ugy ertelmezem inkabb, hogy aki ezt allitja annal valoban figyelmet von el.
Es mar megint auto. Mindig auto peldak, a belsoegesu motoroknal is auto analogiakat hozunk fel, a vezetesnel is, az olajoknal is. Mintha itt tobben autoznanak, mint motoroznanak.A figyelem elvonas teny- nem. Ez a te velemenyed. A teny akkor teny, ha bebizonyitod valamilyen objektiv modszerrel. Kerlek ne inflald el azt a kifejezest, hogy tény.
nagyon nagy szuksegunk van a mai vilagban erre a szora, es ne keverjuk a velemennyel. Mondjuk mutatsz egy kutatast, hogy a valtasnal milyen agyi funkciok aktivak, emelle szimpla, valtas nelkuli vezetes soran megintcsak hol alakul ki aktivitas es bebizonyosodik, hogy kapacitast vesz el a vezetestol- akkor en is azt fogom mondani: baszki, hat ezt beneztem, valoban teny. De amig rokonokat kerdezunk, meg fotelben kitalaljuk, az a velemeny kategoria.Az agyi mukodes osszetett, de az agyi mukodes mintajara keszitett algoritmus az AI manapsag. Tehat az ember megalkotott ilyen bonyolultsagu dolgot, bar nem erti nehany esetben ott sem, h mi mitol van.
Ha ma kapnal egy 500 2T motort el tudnal menni a sarokig. Ezekkel a motorokkal a baj az volt, hogy a teljesitmeny erdekeben rettenetesen fasz nyomatekgorbet bevallaltak. Nemelyik markanal a membranvezerlest inkabb kinyitottak, hogy elveszitsenek 10 loerot, mert halomra tortek a pilotakat.
Amennyiben nem kanyarkijaraton nyekteted, bacus alatt sztm meg nem is egykerekezne egyenesben, mert a mai 4T utcai motorok loeroben tobbet tudnak, mint azok a 2T-k. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
palfitom #151279 üzenetére
Szerintem felesleges tovabbra is ervkent kapaszkodni abba, hogy mi von el figyelmet, ha egyszeruen nem tud vki motorozni.
Amugy motorszerelokent valoszinusitem a vegetativ idegrendszer nem attol az agyi reszrol von el energiat/figyelmet amivel vezetsz.
De tenyleg meg mindig ebbe az egy dologba kapaszkodsz?Tovabbra is te erted felre- nem a ferfiassagrol van szo, az alapvita nem errol szol. Ezt az ego serulese miatt keverik bele az emberek. Olvasd el az alapvita erveit objektiven.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#48584626 #151264 üzenetére
Annyira szuper, hogy erodalni probalod ilyen kisse pikirt fogalmazassal, ugy, hogy elismerted, te nem vagy kepzett, es igazabol nem is akarsz tovabb fejlodni, amit en inkabb annak tudok be, hogy az egod nem engedi hogy egyeterts vitan feluli dolgokban. inkabb relativizaljuk, hogy talan hasztalan is energiat fektetni vmibe ebben a vilagban, ahol az emberek tobbsege kozepszeru, es nem is akar jobb lenni. Es ha ez van, akkor azoknak van igazuk, akik igy csinaljak. Mert tobben vannak.
Ettol meg tovabbra is all, hogy az nem teljesitmeny, ha vmit nem tanulsz meg. inkabb a tanulas erteket probalod erodalni egy vitaban.
Elmentunk tavolra az alapvitatol. az ervek a kovetkezok voltak:
-Egy gyorsvalto biztonsagosabb egy hagyomanyosnal
-nem azert mondom mert nem vagyok kepzett, hanem mert koztudott.Abs es minden lofasz nelkul, ez igy nem igaz. Es szomoruan latom, hogy az emberek lustak, es milyen szar kifogasaik vannak. azt hiszem mindent elmondtam, tobbszor is.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#48584626 #151250 üzenetére
Ez az analogia nem kifejezetten jo, hiszen visszamehetnenk a gozgepekhez is, hogy ott mennyit kellett gepeszkedni, megis megoldottak, es ezzel mintha azt sugallnad, hogy ez csak amolyan reakcios vén fasz, toxikus ferfiassag hiszti.
Itt nem teljesen ez a helyzet.
Az abs pl egy normalisan kepzett pilotaval osszehasonlitva szaraz utviszonyok kozott megnoveli a fektavot. Bar elvitathatatlanul tesz a biztonsagert ennek ellenere.
A berugokar csak vmilyen muszaki hiba eseten kelti nehezen eletre a motort, pl karburator uszoszint, vagy barmi a keverekkepzessel nem stimmel. Amugy teljesen megbizbato szerkezet, de valoban tobb ismeret kell hozza, mint megnyomni egy gombot. Viszont feleslegesse teszi az akkumulator hasznalatat, es rettenetesen konnyu es jo versenyendurok tudnak igy szuletni. Akarcsak a karburatornal. Nulla aramot fogyaszt, a fizika mukodteti, csak ismetelten, ha valaki feluletes, tajekozatlan, annal be fog szarni, mert nem lehet 1 evig benzint bennehagyni (bar benzinpumpaban sem nagyon, de ez hosszura nyulna)Es tenyleg nem a haladassal van baj, hanem az irannyal.
Ha vki fullkreten, attol nem fog vedeni. Ha nem kepes az ember egy bizonyos mennyisegu energiat belerakni tulkepp egy szenvedelybe, hogy megtanulja vagy megismerje azt, azzal van a baj. A feluletessegel, es az ehhez tartozo hatalmas ego val, emelle a konstans kognitiv disszonanciaval, mondjuk ½-1ev motorozas utan. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Apophis #151221 üzenetére
Egyebkent ride by wire-el alapvetoen jo tapasztalataim vannak. A legelso rbw ami motorokon volt az az r1 esbe kerult bele 2009 ben. Velemenyem szerint tokeletesen mukodik. Nulla hezitalas, keslekedes. Tokeletesen adagolhato akar nyomatekcsucson is, 1 esben.
Viszont eleg sok euro 5 os motorral megyek, azokon szeria a gyorsvalto, ami a legtobb modellben jol mukodik, de ha gyorsvalto nelkul akarsz valtani hagyomanyosan, azt elfelejtheted, akkorat keslekedik a gaz. Meg egy 120 loeros motoron is ugy le van butitva, hogy csak gyorsvaltoval szabad hasznalni.
Mindezt nem tudom, hogy annak koszonhetem, h a celcsoportban tulreprezentaltak a balfaszok, akik nem kepesek egy normalis gazt huzni a motornak, vagy annyira oreg korosztalyra celoznak. De az irany nem jo. -
Topiccsendőr
addikt
Egyebkent ehhez a valtos temahoz annyit irnek, hogy abbol indultunk ki, hogy a hagyomanyos valto figyelmet von el. En itt maradnek, ebben a keretben.
Amennyiben kezzel csinalod a valtast kormanyrol, ugyanannyi fogyelmet von el, (tegyuk fel) mert a valtovillamra kell figyelned, hogy hol vagy a fordulatszamtartomanyban eppen. (Azt hiszem a vitaindito embernek nem epp ez a vezetesi stilus a profilja)
Ha full automata, es mindent magatol csinal, akkor nem tudsz olyat pl, hogy egy kanyarbejaraton pont leforog a fokozat-ettol elkezd osszeulni az eleje a motornak, es tokeletes idozitessel tudsz fekezni. Bar valtas tekinteteben biztosan gyorsabb tud lenni az embernel.
Kuplungolas nem csak elindulasnal kell.
Nagyon jol lehet vele motorfeket szabalyozni, hogy csusztatod.
Ertem, ez a topic 99% nal nem kriterium. Vilagos. De ezt akkor sem tudja az automata valto, csak egy versenypalyan gps-el egyutt.Es akkor miert ne lehetne egyszeruen megtanulni motorozni, ha ilyeneket akar csinalni az ember? Miert ez a szempont van az utolso helyen? A legtobb esetben az emberek azert cserelik le a motort, mert nem tudjak megfeleloen kezelni, vagy a tudasuk nem eleg hozza, ezert nem magukban, hanem a targyban keresik a hibat.
Ha pedig csak nyugalmas kozlekedesre hasznalja az ember a motort, es a fentebb emlitett kriteriumok fel sem merulnek, kb tokmindegy mivel es hova valt az ember, annyira a hatarokon vastagon belul van.
Az automata valto auto eseten egy szetfolyt agyu venember kezeben balesetveszelyesebb. A simaval legalabb el se tud indulni.
-
Topiccsendőr
addikt
Ezek a te kitalalt erveid, amik vagy igazak, vagy nem. Ekozben a te velemenyedre erkezo kritikakra nem reagalsz, pl hogy keszseg szinten el lehet sajatitani dolgokat, amire nem kell figyelned ezutan. Erre az a valaszod, hogy attol az figyelemmefosztas, csak nem ugy.
Ez most komoly? Ez nem vitazas, te hajtogatod a te velemenyedet nulla nyitottsaggal a kritikakra.De ezek nem tenyek. Ez a te velemenyed, amire azt mondod: tenyek.
En nem hianyoltam egy ujabb megfogalmazasat a te a sajat magad altal kitalalt ervrendszerednek, hanem azt a vitakulturat hianyolom, - tobbek kozt - amiben a masiknak nem mondunk olyanokat, az altalunk kitalalt dolgokra hogy "koztudott".
Nem a velemenyedet akarom ujra olvasni, azt az elozo 3-4 hszben felfogtam, hanem valami objektiv dolgot, ami azt alatamasztja. Mert nem ertek vele egyet, akarhanyszor leirod azt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470s - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! HP ZBook Firefly 14 G9 üzleti notebook- i7 1255U 32GB RAM 512GB SSD nVidia T550 4GB Win11
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i7 9750H 32GB 500GB Radeon Pro 5300M hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest