Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#97051) Geresics válasza Ferdzsoo (#97050) üzenetére


Geresics
addikt

pedig igaza van a maga módján!
A legtöbb ember egy 250-est sem tud kimotorozni, nemhogy egy 600-ast, pláne nem egy 1000+ köbcentis motort. Akkor meg minek? Azért, hogy egyenesben tudjon hamar gyorsan menni? Aztán meg meghaljon?
Jah, de hát neki van esze, és nem akar meghalni, ésszel fog menni! Akkor meg minek? Arra bőven elég egy 48LE-s gép is! Sőt, az még könnyebb is!

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#97052) Micsurin


Micsurin
nagyúr

Új kuplung bowdent mivel érdemes beolajozni? Sima WD40-rt fújok a házába elég neki?
Vagy felesleges ?

@geresics: azért azt nem hiszem, hogy van annyira pofátlan valaki, hogy egy új, listaáras vasból alkudna. :D

Telo tartót tudtok valami jó minőségűt 5-10 közt? Megjött a GearBestes csoda de erre nem bíznám rá a telot, tanktáska meg meh.

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#97053) Geresics válasza Micsurin (#97052) üzenetére


Geresics
addikt

Miért ne alkudnék egy új árából? Miért kifizetni 2-300eFt-al többet, ha nem muszáj? Amúgy nem feltétlenül kell "lealkudni" az árat, simán belefér, ha pár extrát adnak ingyen!
Nézd csak meg hahgun az új autókat! Listaár alatt hirdetik jelentősen! Neked már alkudnod sem kell...

Telefontartónak én sima zipp-záras kínait használok évek óta. Hibátlan, még terepezésnél sem esik le, tehát simán rá lehet bízni a telóm. Azt mondjuk nem tudom, hogy Te melyiket vetted, ami nem tetszik...

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#97054) [-HERO-] válasza zgospel (#97048) üzenetére


[-HERO-]
senior tag

Nem szeretnek negativ reklamot csinalni senkinek, mert nem ez a celom, csak rendkivul bosszanto.
Nekem azert mondtak az emailt mert kb sorban alltunk a szalonba mert csak egy elado volt minden markanal...
Valahol ertem, porges van de ha en valamit megigerek akkor ha bele szakadok is tartom magam hozza...

Micsurin:
Nana hogy alkudok, uj autoknal is a listaarbol viszonylag siman elengednek 1-2 milliot, tavaly vettem egy uj vivarot, abbol 3,5 et engedtek el a listaarabol.
Ha ezt a tendenciat nezem akkor mociknal fel misi korul kellene engedjenek, de ezek csak abbol engednek ami beragadt 2017 es szalon motor, ha 2018 as kell perkalni kell...
Kiegeszitokrol nem is beszelve, full azt az arat szamoljak mint ami van a yamaha hivatlos oldalon.

[ Szerkesztve ]

### HΘЯsΞ PΘwΞЯ ###

(#97055) HSM válasza Geresics (#97051) üzenetére


HSM
félisten

Mert az olyan atom biztonságos, amikor fél percig tart egy előzés mondjuk egy 250-essel mondjuk ha 80-al totyog előtted valaki, ahelyett, hogy 5 másodperc alatt megkerülnéd egy 600-assal.

Nem mindenkinek ez az életcélja, hogy "kimotorozza". Én sem tudom teljesen kimotorozni az sv650-et, és még így is persu kategóriájával megnevezve nyugdíjas kerékpáros tempómban is el tudnék még viselni vagy 30 plusz lóerőt. És egyáltalán nem akadályoz meg a motorozás élvezetében, hogy nem ér le a térdem kanyarokban, viszont azt különösen élvezem, mikor egy technikás egyenesben kicsit megcibálhatom a bajszát. ;]

A dolog másik fele, hogy aki kimotorozza, az elmegy a határokig. Ott pedig ha bármi nem úgy adja ki már baj lehet. Akár egy 250-essel is. Arról nem is beszélve, hogy a 250-el gépészkedni is többet kell, ami plusz figyelmet igényel, von el.

Persze, nem azt mondom, hogy minden esetben butaság, én pl. egy 50-es nagytestű robogóval kezdtem, és sok hasznos tapasztalatot szolgáltatott az első néhány motoros évemnek, ott jól jött, hogy egy tetű lassú olcsó gép volt. Viszont nekem is kissebb motort ajánlottak elsőre a 650-esnél, és azt viszont egyáltalán nem bántam meg, hogy bevállaltam, teljesen felesleges lett volna a robogó után még bármi köztes kategória, amit meg lehetett necces szituációt tapasztalni kismotoron, az már azzal megvolt.

És ezek amiket írtam, utcai motorozásra vonatkoznak. Ha valaki motorversenyző akar lenni vagy pályázik, ott nyilván más szempontok válnak hangsúlyossá.

[ Szerkesztve ]

(#97056) Topiccsendőr válasza Ferdzsoo (#97050) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Szoval az allat szemszoge. Magas mar, mert feldolgozhatatlan ellentetek vannak benne. Szoval a tobbseg, a nem allat, az soha...Soha nem huz egy koveret. Akkor sem, ha otthon az ulve vizeles utan a papucsot leveszi, az asszony leveszi a fejet, hogy mar megint a fasz motorjaval megy valahova, amikor itthon is mennyi dolga lenne a harom gyerekkel. Aztan jol felbassza magat, van egy kis kapuzarasija is, mokuskerekben talalja magat, ami olyan kenyelmes volt eddig, elgurul a gyogyszer es huz egy koveret, majd annyira masik dimenzioban erzi magat, azt se tudja hol van. Az nem veszelyes egyaltalan. Csak az allatok veszelyesek.

Te miert vettel egy majd 200 loeros motort? Ha nyugodt, esszel rendelkezo ember vagy, aki nem is hallott meg olyanrol, aki egyszer gyorsan ment. Akit pedig ilyennek ismertel, azzal azonnal megszakitottad a kapcsolatot.

Mondjuk sokkal jobb az adrenalinfuggosegnel a megfelelesi kenyszer.
A laikus haverok, ismerosok elismeroen bologatnak:
- hasztakurva, ennyi meg autoban is sok.
De mivel te kb 20 loerot hasznalsz ebbol, az elismero biccenteseket igazabol az allatoknak cimeztek, amit te begyujtesz?
Aztan itt van az: mert ez tetszett a legjobban... Khm.
Aztan itt van a lehetoseg, ami megnyugtato. Legalabbis van ra ideologia, miert jo.
Nem hasznalod ki, de ha eppen szukseg lenne, akkor mozgositani tudsz egy egesz menest. Igazabol a menes hangjatol osszehugyozod magad, de ha ennek az egyharmada lenne csak, gondoljunk bele, az milyen veszelyes egy elozesnel, bele sem merek gondolni, a gyengebb motor mennyire veszelyes.
Aztan ha mar motort veszek, nehogy egy szar gyenget vegyek. Meg ez az allando kivet-bevet, a konyvelom megorul ettol, nem fogok husszor motort venni.
Altalaban az esszel rendelkezo emberektol ezeket a nagyongyenge erveket hallottam. Pedig allitolag van eszuk.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#97057) zgospel válasza Topiccsendőr (#97056) üzenetére


zgospel
őstag

Bepapíroztál reggel vagy mivan? :D
De ha már itt tartunk a te gondolatmeneted alapján neked minek az R1?

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#97058) Topiccsendőr válasza zgospel (#97057) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Inkabb minek nekem az rs 125?

A papirozastol egyebkent nem ez lesz, de kiprobalhatnad, hogy tagitsd egy kicsit az univerzumodat.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#97059) Ferdzsoo válasza Topiccsendőr (#97056) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Magam is meg vagyok lepve de HSM-el értek egyet jelenleg.
Itt a főprobléma azzal van hogy Te folyamatosan a pályázást hasonlítod össze a forgalomban való motorozással. Ami hiba.
Ha érdekel este kifejtem a véleményem ezzel kapcsolatban most "dolgozom".

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#97060) Topiccsendőr válasza HSM (#97055) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Leirtad a balfasz motoros tulajdonsagait. Attol, hogy buszken tetted, az nem befolyasol ezen semmit.
A tobbseg akkor ilyen? Akkor gaz van.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#97061) HSM válasza Topiccsendőr (#97056) üzenetére


HSM
félisten

"Aztan jol felbassza magat, van egy kis kapuzarasija is, mokuskerekben talalja magat, ami olyan kenyelmes volt eddig, elgurul a gyogyszer es huz egy koveret, majd annyira masik dimenzioban erzi magat, azt se tudja hol van."
Az remélem megvan, hogy így nem is vezethet semmilyen gépjárművet, mert nem teljesülnek a vezetés személyi feltételei. :U
Első két bekezdés: [link].

A jogszabályi tiltástól függetlenül is úgy gondolom, hogy józan gondolkozású ember ilyenkor különösen nem ül motorra. Semekkorára. Jó esetben autóba sem.

(#97060) persuader: Oké, lenézed azon motorosokat, akiknek nem az a célja, hogy 2 perc alá menjenek a Hringen. Túlzottan nem érdekel. Ez a te kategóriád, hogy "balf@sz". Nekem a motorozás másról szól. Nem az a célom vele, mint neked. Nekem elég, ha biztonságosan kiélvezem az élményt, amit ad. Nem vagyok adrenalinfüggő sem, ha neked ettől balf@sz vagyok, hát legyen. Nem lesznek emiatt álmatlan éjszakáim. ;)

[ Szerkesztve ]

(#97062) Topiccsendőr válasza HSM (#97061) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nah zgospel, ilyen az, ha be vagy papirozva. Mint ez a srac mindig.

Szoval nem, nem nezem le azokat, akik egyenesben elrugjak neki, kanyarban meg nem tudom mit csinalnak... Vagy most hogy belegondolok, de. Megis.
Lenyegtelen.
Azt nezem le, amikor valaki nem kepes barmibe is sok energiat feccolni, es szenvedelyesen uzni, es ha valaki mas ezt megteszi, azt nem erti, csupan egy olyan megjegyzessel elmegy emellett, hogy nekem masrol szol a motorozas.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#97063) Polemius válasza Micsurin (#97052) üzenetére


Polemius
aktív tag

Ki vesz bármit is szó nélkül listaáron, és/vagy valami plusz kiegészítő, szolgáltatás nélkül nélkül?
Akár járművet, akár drágább műszaki cuccot, vagy akármit?

(#97064) ath válasza HSM (#97061) üzenetére


ath
senior tag

En ezt nem ertem. Mire vonatkozoan, miert irtad a hsz elso felet, linkkel egyutt?

(#97065) HSM válasza Topiccsendőr (#97062) üzenetére


HSM
félisten

"Vagy most hogy belegondolok, de. Megis.
Lenyegtelen.
"

Pedig pont ez a lényeg. :K Honnan tudod, hogy nekem nincs semmi, amibe rengeteg energiát ölnék? Honnan veszed a feltételezést, hogy nem értem meg azokat, akiknek a motorozás ez a fajta szenvedély, hobbi? Sehol nem írtam ilyet. :N Azt írtam, nekem másról szól, és ez nem azt jelenti, hogy nem érteném azokat, akik élnek halnak a versenyzésért, de én nem ilyen vagyok. Ettől függetlenül nem gondolom, hogy csak az ő szemükkel kéne néznem a világot, ahol mindneki balf@sz, aki máshogy gondolja. A topik címe "Motoros topik", nem pedig versenymotorozós topik, tehát úgy gondolom, joggal feltételezhetem, hogy itt általánosan a motorozás a téma, nem pedig a versenyzés.

Te nézed le a máshogy gondolkozókat, és közben úgy állítod be, mintha én is ezt tenném, miközben nem.

(#97064) ath: Persu erre építette az érvelését, hogy ha valakinek magánéleti gondjai vannak, és így ül a motorra, és "idegből" lenyelezi, az veszélyesebb egy erős motoron, mint egy gyengén. (Lásd az előzmények.)

Erre írtam, hogy ilyen állapotban eleve nem is ülhetne motorra, sem jogszabályilag, sem a józan ész szabályai alapján.... Tehát ez szerintem nem egy jó érv a gyengébb motor mellett.

De még ha feltételezés szintjén el is fogadnánk igaznak ezt az érvet, az is érdekes dolgokhoz vezet, mert akkor senki nem vehetne erős motorokat magának, mert egyszer úgyis felhúzza majd valamin magát, és elgurul a gyógyszere, lenyelezi, és kinyírja magát a 200 lóerővel. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#97066) CyberPunk666


CyberPunk666
senior tag

Eddig elég vegyesek az érzéseim a Hringgel kapcsolatban :/
Nem is a pálya, hanem a szituáció.

Mivel ingyenes nap és csak a beugró helyekre megyek, ezért óránként tudok15 percet, így adja ki a rendszer. A 15 perc sajnos nem sok mindenre elég, pont kezdenék belejönni, mire le kell jönni.
Remélem fizetett pályanapokon a 20 perces etap az tényleg 20 perc és nem 15.

Most először érzem kevésnek a motoromat, de most nagyon. Akiket kétszer megkerülök a kanyarokban, és akik egy értelmeset nem tudnak fékezni, azok a technikás egyenesben úgy elhúznak, hogy a célegyenes után már nem érem utol őket a kanyargós részen se, pedig ott gyökkettővel mennek. Hallottam beszélgetést, hogy 220 meg 240... az enyém eleve nem is tud 200-at se :D, de ki se forog teljesen a célegyenes végéig.

Ez inkább csak az egomat zavarja, az viszont kimondottan zavaró, amikor egyes részeken úgy megyek át nyelezve, hogy a kanyart be tudnám venni többel, de a motorban nincs több, mert egyszerűen nem gyorsul fel addigra annyira, így meg ugye nem olyan élvezetes az a kanyar, hogy olyan, mintha félgázon mennék.

A másik gondom a motorral, hogy mivel pici, ezért hogy menjen a fokozatok rövidek. Ha leesik a fordulat, akkor nagyon gyenge, de nagyon nehéz az adott tartományban tartanom, mert folyamatosan váltanom kell. Egy ezres sportgépen ehhez a tempóhoz, egyesből se kellene kb továbbváltani :D, de kettesben tuti tudja, az én motorom végsebességét (~190).

Kisebb pályákon jó vele menni és élvezetes, de a ringre egyszerűen lassú, sokkal gyorsabb gépeknek találták ki ezt a ringet. Amúgy utcán nem érzem kevésnek, ott kiszolgál mindent és nem tart sokáig egy előzés.
Most a hring az első, hogy tényleg úgy érzem vannak olyan helyek, ahol a motor korlátoz. Nem mindenhol és ott bőven tudnék még fejlődni, de így kb a pálya fele nekem nem létezik, így meg nem valami ingerdús. Meg bealszom mire az egyik kanyartól elérek a másikig...

(#97067) Tarill válasza CyberPunk666 (#97066) üzenetére


Tarill
őstag

ez a technikás egyenes valami új kifejezés? :D

(#97068) Something_


Something_
őstag

Na kivettem a kiegyenlitotartaly csavarjat es siman hozza lehetett ferni a szurohoz, kezzel lejott.

Fesszab is jonak tunik, alapjaraton, lampaval 13.6 a toltese.

Megyek vele egyet es megy fel a kov heten hahura :-) :-(

(#97069) tboldi válasza Something_ (#97068) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mi a terv? Azon kívül, hogy eladni. :D

(#97070) Something_ válasza tboldi (#97069) üzenetére


Something_
őstag

Meg magam sem tudom, nezzuk meg, hogy elmegy-e 1 millaba. :D

(#97071) CyberPunk666


CyberPunk666
senior tag

A felvezetéses körözésnek mi értelme? Olyan tempóban mennek, mintha városnéző-körút lenne.

[ Szerkesztve ]

(#97072) runner 125 válasza Geresics (#97051) üzenetére


runner 125
nagyúr

Fu, ez mekkora demagóg duma. :D

Komolyan nem is értelek, mintha itt mindenki enduro világbajnoknak, vagy éppen GP pilótának készülne.
Nem értem miért ilyen szélsőségesen, egy szemszögből közelítitek meg ezt a "kimotorozást", pedig megannyi módja, stílusa van és felhasználóknak annyi de annyi egyéni prefernciája... h ezt így kategórikusan jó nagy bullshit kijelenteni!

Először is, nem pályázok. Qrvára leszarom. Nyilván valakinél ez a fütyimérce, engem egy részből nem hoz lázba, más részből az utcai motorommal soha nem mennék fel igazán nagyot veretni, mert 1 elcsúzás 1 milla. Fél gázzal elgurulgatni pályán meg nincs értelme. Vallom én is azt az elvet, h amit csinálsz, azt csináld maxon.
Viszont szeretek nagy távokat menni, szeretem azt ha érzem a motorban rejlő tartalékot, szeretem azt ha két személlyel, csomagokkal nem kell 2-3 fokozatot visszapöckölni előzésnél. Pályázástól függetlenül keresem a kanyargós utakat és azt is csípem, ha nyomatékból jön ki a kanyarokból. ..és igen, azt is ha 150-ről kb. még úgy lő ki, mint 0-ról. ..én spec. 500km után már kijelenthetem h megérkeztem. Azok a tulajdonságok, amelyek az én felhasználói szokásomnak megfelelnek, egy 178 lovas 1.2-es motorban teljesülnek ki és mondom ezt úgy, h bizony volt előtte szép sorban felfelé minden kategóriám és akkor is őszintén nyilatkoztam pl. a 800-as hiányosságairól.
Másod sorban engem pl. kifejezetten zavar ha egy motor utazótempónál forog, mint egy kávédaráló. 150-nél a 800-as 7400 körül forgott elég nagy hanggal, míg ez 5000 alatt. Az-az, a nagyobb teljeítmény az utazási komfortot is javítja, amellett h elviekben a tartósságot is pozitív irányban befolyásolja.
Sőt, egy erősebb utcai gépnél a motoerővel jellemzően párhuzamban minden sokkal jobb. Futómű, fék, vázgeometria.

A te felhasználói igényedhez, stílusodhoz elég 48 LE, máséhoz nem, pontosan ezért jelent mindenkinek mást a "kimotorozhatóság".

Nem vagyok képben most a pontos elhalálozási motoros statiszitkákkal, de emlékeim szerint jóval több az autósok által okozott halálos balesetek aránya, mint az önhibából fakadó végzetes kimenetelű.
Utóbbinál pedig a természetes szelekció elvével sajnos minden évben számolni kell, előbbi eseteknél meg gyakorlatilag nincs értelme a motor erőt figyelembe venni.

ui. De azért egyszer próbálj ki egy - h a kategóriádnál maradjunk - 1290 Super Adventure-t, aztán rájössz, h a több mint 3x-os erejű géppel is lehet úgy motorozni, mint a 48 lovassal, viszont más körülmények között még jobban megállja a helyét.

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#97073) dellfanboy válasza CyberPunk666 (#97066) üzenetére


dellfanboy
senior tag

most lehet en degeczen szulettem nem nagyon ertem a kifakadasod. voltal elotta parszor kakucson, most felmentel egy 300ccm-es geppel a Ringre, es pontosan mit is vartal?
azt hogy letolod a gixereket?
slick gumit vittel?
rossz rendezvenyre mentel hetfon van nyilt nap a ringen, bar nem tudom van-e A2kategoria.
mai napot suzuki szervezte az obb-vel kozoson a biztonsagos motorozas jegyeben aminek resze volt hogy felvezetessel lehetett a ringen sajat motoroddal menni.ingyen.

u.i.
osszeakadtal mar utcan egy porsche/lamboval akarmivel 400loero felett?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#97074) CyberPunk666 válasza dellfanboy (#97073) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Nem kifakadás volt.

(#97075) Gaboman válasza runner 125 (#97072) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Ezektől az egyhengeres 48 lovas túra-enduró motoroktól nem kell sokat várni.
Arra valók hogy 100-130 között a világból kimész velük.
Nem kell arra számítani hogy meglepetést fognak okozni, nem vágnak hanyatt, ellenben nyomatékból szépen dolgoznak.
Vérmérséklettől függ ez kinek elég, aki szereti odatépni a gépnek és élvezni a tempót nekik biztos hogy csalódást okoznának.
De ők alapból nem is ilyen motort vennének, akik meg mégis megteszik azok hamar el is adják.
Én tudtam mit veszek amikor a Pegaso mellett döntöttem, túrázni, nyugodt tempóban, kényelmesen, két személlyel, csomagokkal tökéletes.
Ha a terepezésben is jobban megállta volna a helyét akkor megmaradt volna mint 4 évszakos motor.
Az ilyen nagy köbcentis 1 hengeres motoroknak a fő gondja nem is az hogy 48 pacit lőnek ki magukból, hanem hogy mellé 200 kilót nyomnak.
Ez mennyivel jobban hangzana ha csak 120-130 kilósak lennének.
Az biztos hogy mondjuk a Fazer 1000 motorom ami 150 paci volt és a Pegaso között hatalmas űr tátong ha az adrenalinról és annak élvezetéről van szó.
Amikor egy nagy cm3 izmos motornak a jobb csuklóddal igazán odatépsz igazi téridő ugrások tudnak bekövetkezni.
Ez nagyon nagy feeling, én is élveztem, hazugság lenne azt állítanom hogy nem, csak nevettem a bukó alatt hogy mennyire nyúlok rajta.
Ilyet egy 48 pacis gépen sosem fog megtapasztalni a sofőr.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#97076) vendingo válasza Gaboman (#97075) üzenetére


vendingo
veterán

Ma mentem 300 kilométert a szokott nyugis 90-110-es tempómban, ha lett előttem egy kocsisor, akkor szép komótosan elkezdtem cikkcakkban előzni a sort. Tök jól elvoltam, élveztem a kilátást... Aztán jöttek a speed gépek és egy laza gázfröccsel végighúzták a sor mellett, nem kellett előre matekozni, hogy vajon a szembejövő kellően távol van-e, vagy hogy milyen hosszú a kocsisor. Irigyeltem őket, hogy nekem több perc gépészkedés és matek volt, amit ők egy csuklómozdulattal elintéztek.

Gondolom ők meg arra gondolhattak, hogy de jó neki azon a kényelmes motoron, biztos nem kell olyan sűrűn tankolnia se, jó a szélvédelme, tudja nyújtóztatni a végtagjait...
Mindennek megvan a pozitív oldala. Mondjuk szívesen kipróbálnék egy 990 adventure-t, hogy milyen az élet több lóval, de amúgy nem nagyon hiányzik, elvagyok én a nyugis 110-es száguldozással. Egyedül előzéskor tudnék örülni egy kis tartaléknak.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#97077) Topiccsendőr válasza runner 125 (#97072) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Egyaltalan nem errol van szo, hogy egy szemszogbol nezem. Legalabbis en. Sok balfasz motorossal sikerult motoroznom, ebbol nagyon sok elesett a szemem lattara. Nagymotorral, rutintalanul.

Felsoroltam par balesethez vezeto, rutintalansagbol fakado vezetesi hibat, ami halalos is tud lenni. a csapkodas peldaul, amit te is ateltel egyebkent, meg itt a forumban is leirtad huledezve, hogy mi tortent. Akkor nem ertettem hogy megis hogy nem erted, mi tortenhetett egy 800 as motorral a segged alatt, akkora magabiztossaggal, ahogyan akkor beszeltel. Ez itt a baj.

En leszarom ki mekkora motort vesz elsore, csak ez igy nem igaz, hogy a lepcsozetesseg hulyeseg, draga, es nem eri meg.

Ugyanolyan hulyeseg, mint azt mondani, hogy soha nem fogod huzni egy eros motornak.

A futyimerce... Szerintem megtanulni motorozni nagyon sok energiat es penzt igenyel. Attol, hogy elnevezzuk futyimercenek, mert teged nem ez a resz erdekelt, attol ez meg teny. Ezt az aldozatot pedig nem sokan akarjak meghozni. Nem sokan tudjak, es nincs sok emberben kitartas hozza. Ebbol lesz a leszarom, meg a nem erdekel.

Es nem baj, ha nem gp pilotak irogatnak, de legyetek mar esznel.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#97078) #25954560 válasza HSM (#97065) üzenetére


#25954560
törölt tag

engedelmeddel, hadd egeszitselek ki.
"A topik címe "Motoros topik", nem pedig versenymotorozós topik, tehát úgy gondolom, joggal feltételezhetem, hogy itt általánosan a motorozás a téma, nem pedig a versenyzés"

barmelyik hozzaszolasat olvasom persunak, nem azt kifogasolja h valaki nem tud 2 percet a hringen. azzal van baja, hogy akik eros motort vesznek, nem szanjak ra az idot a megtanulasara. sem olvasgatassal, sem gyakorlassal, sem pedig tanfolyamokkal.

nem biztos h csak ezert van, de es ebbol is johetnek siman azok az esetek, amikor
- nem elvezi valaki a motorozast, mert allandoan retteg, csak "ul a gep tetejen", de nem motorozik,
- megijed a legkisebb varatlan dologtol is (ha picit elkonnyul az eleje, picit elforog a hatulja, picit 'megall' a hatso kerek visszavaltasnal, stb) pedig ezeket a motor megoldja nelkuled,
- nem meri rendesen hasznalni a gepet (bar elfogadom, ha valaki attol boldog h nem kell sokat valtogatni), tehat egy kettootvenes uzemmodban hasznalja

nincs ingyen ebed. ha elvezni akarja valaki a motort, szanja ra az idot, energiat es tanulja meg hasznalni. legtobbunknel nem jon minden osztonbol :)

(#97079) Laca1212


Laca1212
őstag

Újabb tanácsadó, véleményező rovat jöhet? :)
Csapongok...
Ezt szabad? :)

[ Szerkesztve ]

(#97080) Topiccsendőr válasza HSM (#97065) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Megint eljutott hozzad az info, nagyeszu.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#97081) Kiki18


Kiki18
őstag

Sziasztok!

A fórumlakók segítségét szeretném kérni motorvásárlás ügyletben.
Februárban sikeresen kézhez kaptam az A2 jogsimat. Soksok minden megváltozott azóta az életemben,é ns darabolnom kellett az anyagiakat, szóval ha még idén nyeregbe akarok ülni akkor kénytelen vagyok részletfizetéses konstrukción elgondolkodni.

Hol találok olyan használt-motor kereskedést ,ahol tudnék részletfizetéses konstrukcióban vásárolni olcsón fenntartható (ybr125- Gs500) közötti motorokat?

Én vadászom a netet, nézem a hirdetéseket, de számomra hihetetlen hogy magánemberektől tudok csak ilyen járműveket vásárolni, kereskedésben nem fellelhetőek. :U

(#97082) Topiccsendőr válasza Laca1212 (#97079) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

az elso-hatso fektarcsa miert van kicserelve huszonezer km nel?
Meg a betetnek is gyarinak kene lennie, nemhogy a tarcsanak.
Farokidomnal a hatso ulespup alatt hol van a gyari matrica?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#97083) -Mosquito- válasza Laca1212 (#97079) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Szabad, de karbis és nagyon tud inni. Cirka 6-8L alap hangon kicsi tank miatt sűrűn tankolsz.
Ezen pl nem gyári tárcsák vannak rajta,azaz cserélve lettek már.( ~70-80ekm min lehet benne) Sárga idomnál általában fekete felni van ha jól láttam, szóval fújva lehetnek.

Amúgy meg másik fórumon (BMW-s) ennél a kereskedésben volt hirdetve egy BMW motor amiről kiderült, hogy
"Jó volt a megérzésetek a kéthelyi piros bömössel kapcsolatban. Hátsókerék jobb oldala üt vagy 5 mm-t, láptartó-fék konzol törött, rondán hegesztve, szürke kalapácslakkal lefújva úgy, hogy a hegesztés nincs rendesen lecsiszolva alatta. Hátsó futómű átfestve szintén kalapácslakkal, úgy, hogy még a beöntő csavar is egybe van festve, nem hogy kivették volna, hogy valami eredeti hatása legyen. Akksi gyenge, a teleszkópok környékéről csöppen valami olaj, teleszkópok szintén kalapácslakkal festve, de úgy, hogy nem takar rendesen a festék. Blokk eleje koszos. A km órában a 3-ason tényleg ott a karcolás. Plexi viseltes a csavarok környékén. Amúgy a motor hangja nagyon kis precíz, csendes. Semmi oda nem illő zörej. Kuplung nem zörög se hidegen, se melegen. Futóművek kottyanásmentesek."

Szóval ez a kereskedés nagyon nem ajánlott.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#97084) tboldi válasza Kiki18 (#97081) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ha már részletfizetés, új motoron nem gondolkodtál (Honda CB500F pl.)?
Ezek is olcsón fenntarthatók, sőt, garanciálisak és egy darabig biztosan nem kell költeni olyan dolgokra, amik egy tizenévesnél előjöhetnek.

[ Szerkesztve ]

(#97085) CyberPunk666 válasza Topiccsendőr (#97082) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

betétnek gyárinak? :o
Én 6k jkm alatt ettem meg az első fékbetéteket.

(#97086) Ferdzsoo válasza Topiccsendőr (#97056) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Szóval kimotorozás:
Tisztázzuk ez mit jelent. Az adott motor képességeinek (futómű, motorerő, fékek stb.) a maximális kihasználása. A rendszeres pályára járó versenyzőkön kívül ki az aki ezt kihasználja? És közülük hányan használják ki a a közúton ugyanezen motornak a képességeit? Akik mégis megpróbálják azokat neveztem én állatnak, amin Te kifakadtál. Nem attól lesz állat valaki hogy húz egy kövéret mint ahogy Te írtad. Hanem attól hogy versenyző(nek hiszi magát vagy tényleg az) és úgy megy bele a kanyarokba mintha pályán lenne. EZT KÖZÚTI FORGALOMBAN NEM TEHETED MEG.
Nem részletezem miért mindannyian tudjuk. Te is tisztában vagy ezzel, saját és mások veszélyeztetése nélkül a közelébe nem tudsz menni a kimotorozásnak ha a forgalomban vagy.

Innentől kezdve jobb is ha szétválasztjuk a két témát mert totálisan alaptalan közös nevezőn említeni a kettőt. Igen persze hogy én sem tudok „kimotorozni” pályán egy hatszázast, az 1.2-est meg plánen nem. Csak itt nem erről van szó! Ezt értsük meg. Amint ezen túllépsz egy új világ is megnyílhat számodra.

Rövid felsorolás szintjén hogy mit is jelent nekünk a motorozás, miért is motorozunk:
Dinamizmus, rugalmasság, kilátás, a táj szépsége, a friss levegő, az illatok amiket kocsiban nem érzel, ismeretlen helyek megismerése, érzed a bőrödön a természetet, amikor köd van, vagy meleg vagy 6 fok és éppenhogycsak nem a hó esik. Amikor felérsz 52 hajtűkanyar után a hágó tetejére 1500km-re otthonodtól és letekintesz, egy csapatba tartozás, annyi mindent sorolhatnék még amiket egy pályaversenyző lehet hogy sohasem élt át például. Fogadjuk azt el hogy mindenkinek mást jelent a motorozás.

Minek vettem majd 200 lóerős motort? Lehet furcsán fog hangzani számodra de az elsődleges szempont amiért lecseréltük a 600-ast az a KÉNYELEM. (Tudom ezt a szót sem ismerik a versenyzők, mert az nem arról szól) Nem pedig azért mert gyenge volt. De egy 3000km-es túra az igenis erről szól. Kényelemről-
Nem csak a fizikai kényelemre gondolok hanem a nyomaték adta kényelemre is pl. Vagy a 3 doboz adta pakolhatósági kényelemre. Nincs egy épkézláb 600-as gép amire pl. 3 koffert rá tudsz aggatni nem valami hommade módszerrel amitől halál instabil lesz az egész.
Gyere el egyszer egy ilyen 3000km-es túrára a 125-össel, amit nem tudsz kimotorozni. 250Km után a halálba kívánod. Nem sorolom miért. Te is tudod. Nem csak amiatt veszik az emberek a nagy gépeket mert 200 ló. Nagyobb ülés, jobb szélvédelem, nagy nyomaték, hosszútávon kizárólag nyomatékból kényelmes a motorozás. Tudod hányszor járok 7k fordulat felett a motorral egy túrán? Lehet hogy egyszer sem. De a nyomatéka az igenis kell hogy ne kelljen észnélkül váltogatnom annyit mint a szutyok 600-as gépeken.
Stabilitás, iszonyat fontos. Összehasonlíthatatlanul stabilabb az 1.2 mint a 600-as volt.
Gyári kofferrendszer (kb egy 600-as gépnek sincs rendes 3-as szettje) olyan szinten ki van találva hogy simán 150-160-as utazót is mehetsz nincs turbulencia, vagy stabilitásvesztés, semmi. Ez is KÉNYELMES.
De hogy az erőre is térjünk ki. Igen kell. Kell a nagy. Nem mindegy hogy amikor csapatban motorozunk tudod e tartani a lépést, nem azért mert 200-al mennek hanem azért mert az olasz dolomitokban amikor olyan a szitu akkor kifogod a kamiont a hegyi úton és 10km- át nem tudod megelőzni. Ahol a 600-assal 3 kofferral megpakolva 2 személlyel eszedbe sem jut az hogy megelőzd, az 1.2-esel elmész.
Hányszor van ilyen szitu? Sokszor. És napi 5-600km-eken ez rengeteget számít. Simán meg lehet érezni ha csak egy 700-800-as gép is van a csapatban egyszerűen nem tud jönni. (pont jó barátom járt így a tavaly tavaszi túrán, azóta van egy 1.2-es banditja és lásd. Szuperül mentünk együtt az őszi túrán).

A saját motorozási profilom kb így épül fel. 80% túra, 10% - ha már nem bírok magammal és otthon elmegyek egy körre és 10% pálya. És igen, ha elmegyek pályázni akkor érzem hogy balfaszabb vagyok mint jó pár 600-assal pályázó ember. Szó sincs kimotorozásról, egyszerűen csak szórakozásról van szó. De attól még nem gondolom hogy 600-assal kéne járnom túrázni mert évi 2x elmegyek pályára és agyonvernek a kisebb gépekkel.
Természetesen minden tiszteletem a tiéd, néha próbáljuk meg más szemszögből is megközelíteni egy adott kérdéskört.
Peace! :R

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#97087) Graphics


Graphics
Jómunkásember

Újra itt, ma megvolt az ezévi 100km-es kanyar a motorral / CBF500/A / ,és hát körbenéztem, lassan kell rá költeni egy kicsit.

Amit tudni kell róla, tanulómotor volt ,de nagyon kevés kilométer és tanuló ment bele. 10 ezret használtuk oktatómotorként, utána családban mentek vele, most fordult át 20 ezer km-re, 11 év után.

Ami érdekelne, lassan gumicsere szerintem befigyel, olajcsere volt tavaly, de azért a szezon vége felé felkészülnék az olajcserére, mit érdemes venni.

Illetve mennénk egy Balaton túrára is az Alföld közepéről, doboztartó és dobozt esetleg tud valaki, hogy hol érdemes venni? :R

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#97088) Kiki18 válasza tboldi (#97084) üzenetére


Kiki18
őstag

2 misi?
Ez kb 5x annyi mint amennyit költeni tudnék rá. :R

Szép álom ,tetszene, de nincs rá pénzem. És mivel motorozni nem létszükséglet, így nem verném bele magam fiatal felnőttként egy 2 milliós adósságba. :R

(#97089) Topiccsendőr válasza CyberPunk666 (#97085) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ahogy a bolcs spanyol mondana: deja vu m van

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#97090) Laca1212 válasza Topiccsendőr (#97082) üzenetére


Laca1212
őstag

Persu és Mosquito3! Ismét köszi a számomra nem észrevett részleteket. Dobva a projekt. :)

Ezen esetleg látni valami sumákságot?

[ Szerkesztve ]

(#97091) CyberPunk666


CyberPunk666
senior tag

Nekem nincs bajom azzal, ha valaki nem használja ki a gépét, de attól én is meg tudok őrülni, amikor valaki egy ezres sportgépen szinte az összes létező vezetéstechnikai hibát produkálja, és azt leszarom, hogy vele mi lesz, de mikor átsodródik és megöl valaki mást, akkor már problémás.

Szerintem mind az autózásban, mint a motorozásban egy bizonyos szintű képzettséget el kéne érnie mindenkinek (tudom, elvileg a jogosítvány lenne ez, de a valóságban nem az).

Mégpedig azért, mert a közúton közlekedés nem magánügy.

Én elvárnám mindenkitől, hogy képes legyen egy gyors kikerülésre, és tudjon olyat vészfékezni, hogy izomból kelljen szorítania a tankot a combjával, hogy ne essen át a kormányon.

Hogy emellett egy 432423 lóerős géppel 40-nel közelkedik? Leszarom. De tudja kezelni és uralni azt a gépet, amivel a közúti forgalomban közlekedik. A közúti közlekedés nem magánügy. Például ezért nem lehet úgy közlekedni ott, mint a versenypályán.

(#97092) Topiccsendőr válasza Laca1212 (#97090) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Puffos, farokidomrol hianyzik a matrica. A baj az, hogy ha akkor is volt alul bukogomba, az el szokta gorbiteni azt a vaz elemet alul, amit helyre lehet ugyan hozni, mivel acel, de a hasidom az nem gyari, nem tudsz alanezni, ganyolva van-e.

Alapvetoen az nem baj, ha valamiben sok km van, vagy puffos, csak az araban jelenjen meg. Pl vennem a firestormot is, csak lealkudnam a picsaba.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#97093) Laca1212 válasza Topiccsendőr (#97092) üzenetére


Laca1212
őstag

Hmm....köszi. Hát akkor ez sem jött be. Töröttet nem szeretnék. Sok km még annyira nem is lenne gond. :)

(#97094) tboldi válasza Kiki18 (#97088) üzenetére


tboldi
nagyúr

Egyben ennyi, de ha már hajlandó vagy hitelre venni valamit, akkor egy kérdést megérhet a hozzád legközelebbi kereskedésben, hogy milyen finanszírozási lehetőségeik vannak. :)

Vagy egy KTM 390 Duke? Az csak 1,6 millió. :D

(#97095) Topiccsendőr válasza Laca1212 (#97093) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Az irany kezd jo lenni a v2 vel egyebkent

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#97096) Geresics válasza Kiki18 (#97088) üzenetére


Geresics
addikt

asszem a Red Baronban szoktak úgy olyanoknak motort adni, akiknek nem futja rá hitelre. Az meg mindenkinek a magánügye, hogy utána hogy rendezi a cehhet, vagy haragszik a csúnya gonosz bankokra...

[ Szerkesztve ]

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#97097) HSM válasza #25954560 (#97078) üzenetére


HSM
félisten

Ezzel egyébként teljesen egyetértek, akárki kérdez tőlem friss motorosként mit tudok neki tanácsolni, a legelső dolog amit mondani szoktam egy jó vezetéstechnikai képezés. :K

Ennek hiányából (vezetéstechnikai ismeretek elméleti és gyakorlati szinten) pedig következnek azok a dolgok, amiket felsoroltál. (Szerintem a motor teljesítményétől lényegében függetlenül.)

(#97098) CyberPunk666 válasza Geresics (#97096) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Nem túl jó hírű hely...

(#97099) tboldi válasza Geresics (#97096) üzenetére


tboldi
nagyúr

A Red Baron eszembe sem jutott, pedig az enyém is tőlük volt hitelre. :D
Az ő hitelük amúgy tök jó, mert fix törlesztők vannak és ők hiteleznek, nem egy bank.

(#97098) CyberPunk666: A győriekkel csupa jó tapasztalatom van csak. :K

[ Szerkesztve ]

(#97100) Geresics válasza CyberPunk666 (#97098) üzenetére


Geresics
addikt

Nem véletlen. Adnak motort olcsón is, drágán is. Tákoltat is, jót is. Olyanoknak is, akiknek nincs pénzük. Aztán jönnek a következmények. Hallottál már olyat, hogy "hülye voltam"? Mert én mindig azt hallom, hogy "a mocskos bankok", meg "a szemét kormány nem mentett meg"... :W

(#97099) tboldi
Tessék, itt az élő példa! ;]

[ Szerkesztve ]

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.