Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#131401) akos727 válasza vans? (#131400) üzenetére


akos727
senior tag

Golf IV-ből nem igazán fogsz találni tényleges 200k km alattit. 75 ló pályára szerintem egy picit kevés, minimum 100 kéne (fogyasztása is jobb magasabb tempónál).

(#131402) TaaT válasza vans? (#131400) üzenetére


TaaT
veterán

Négyesgolfból az 1.4-et ki lehet húzni, rosszabb motort nem is választhatnál. Az 1.6 jó, de nem pályázásra, rövid a váltója (100-nál forog 3000-t). 2x50km-re már lehet dízlit venni, abból legyen mondjuk a 110lovas adagolós, de a PD-vel sem lehet nagyon mellényúlni, kivéve ha valami lerúgott 170e-re visszatekert 600-700e km-eset veszel.

Kilométert felejtsd el, "szegény" nepperek is azért tekernek mert van aki csak azt nézi.

Give them hell Ukraine!

(#131403) tboy93 válasza vans? (#131400) üzenetére


tboy93
nagyúr

1-es focus, G astra, 7gen honda civic mind jo lehet. Fokat, civicet 1.6-al, opelt 1.8-al vennem.

[ Szerkesztve ]

(#131404) w333 válasza vans? (#131400) üzenetére


w333
félisten

Vedd meg pocokxx kolléga autóját Link, nem zsákbamacska ! :D

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#131405) SzlobiG válasza bitpork (#131391) üzenetére


SzlobiG
félisten

A fizikát lehet, hogy jól ismered, de akkor a chiptuning hatásait már kevésbé. [link] Találsz azon az oldalon "vásárlói" véleményeket mindenki fogyasztás csokkenesrol számol be. Nekem is csökkent a gyarihoz képest.

(#131406) fi:zi'k válasza SzlobiG (#131405) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Ezt még egyetemen is "tanították" (elmondták az ok-okazati összefüggést) nekünk. :K

[ Szerkesztve ]

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#131407) bitpork válasza SzlobiG (#131405) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Jaaaa, hogy a júzer , mongya...akkor az biztos úgy van. Pl a Grabovoj számokat is ha felvésik az adagoló falára, akkor jobban áramlik ám a nyál! Megkérdezhetem, hogy mennyire használod ki azt a csipet?

(#131406) fi:zi'k : Esetleg a zEgyetemen azt is taníccsák, hogy a bevitt energiáhon kell idő is meg az sem mind1 h a többlet teljesítményt meddig használják? :U Mert ugye csip nélkül is lehet kevesebbet fogyasztani, ha nem nyomja az ember a pedált ;) Tipikus placebó hatás, amikor egy fröccsre 2hú-há-megizé" oszt onnantól még annyira sem nyomja a nép mint annak előtte. Ez nem a csiptuning használata. Kérdezd meg pl Kiskikót. Neki gyári ABT van, és használja. Hogy-hogy nem, a lovak éhesebbek lettek.

Szerintem maradjunk annyiban, hogy a Challanger sem azért robbant fel, mert a hatalmas optimalizált sebességtől annyi üzemanyagot termelt, ami szétvetette. :K

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#131408) Kornel válasza bitpork (#131407) üzenetére


Kornel
veterán

Aki kifizet 50-100k-t csippre, az azt nyugtatja magát, hogy erősebb lett az autoja, de kevesebbet fogyaszt.
Ami persze nem igaz, maximum egyszeres az egyik a kettő közül.

(#131409) SzlobiG válasza bitpork (#131407) üzenetére


SzlobiG
félisten

Látom neked lételemed, hogy valakivel mindég vitába kerülj előbb utóbb, aztán eltűnsz, majd szép lassan megint itt vagy. De én most ezt megelőzöm, nincs kedvem vitázni veled, legyen igazad. :R

(#131410) mdani01 válasza SzlobiG (#131409) üzenetére


mdani01
aktív tag

Egy malaccal felesleges vitázni :N

[ Szerkesztve ]

iPhone 6S SpaceGray

(#131411) MunezXBK


MunezXBK
nagyúr

(#131412) bitpork válasza SzlobiG (#131409) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Semmi ilyen szándékom nincs (mármint feleslegesen vitázni).
Az meg hogy a szívemen viselném egy olyan téma és annak olvasóinak a sorsát ami nekem kedves, sajnos magában foglalja azt is , hogy megjegyzem ha valótlanságot látok-hallok.

Az hogy időről időre besokallok, és muszáj levezetnem phórumon kívül az itt felgyülemlett butaságot, legyen az én bajom. Ha már mással nem tudsz megtalálni, akkor nyugodtan hátradőlhetek :)

Viszont szívesen látunk Júni 18.-án a találkozón, hogy ott is elmondd, és bizonyítsd az elméletet.

(#131410) mdani01: ugye? Én is ezt mondom sokszor. A malacnak igaza van. Max az időt kell mellé igazítani ;]

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#131413) mdani01 válasza bitpork (#131412) üzenetére


mdani01
aktív tag

Igen, téged idéztelek :D

A találkozóra jönnék én is, ha minden jól alakul akkor egy japóval ha nem akkor a német importtal ;]

iPhone 6S SpaceGray

(#131414) MunezXBK válasza mdani01 (#131413) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Lesz kit elásni. ;]

(#131415) bitpork válasza mdani01 (#131413) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Már tavaly is volt japó, meg francia is. Idén már megjelent a motoros divízió is , uh megint hangsúlyoznom kell : márkafüggetlen lesz a az összejövetel. Mindenkit szívesen látunk aki hajlandó adni a nevét és arczát IRL szakértéshez ;]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#131416) lenko válasza Kornel (#131408) üzenetére


lenko
aktív tag

:)) Látom belőled is a tapasztalat beszél...

Az embereknek fáj az igazság!

(#131417) Kornel válasza lenko (#131416) üzenetére


Kornel
veterán

Inkabb nem kommentalom, mert csúnya lenne.

Mod: nem fogom megismételni bitprok mondandóját másképp megfogalmazva, olvass vissza.

[ Szerkesztve ]

(#131418) alex devil válasza Mike81 (#131387) üzenetére


alex devil
senior tag

Nem csak a dieselekben van kettős tömegű lendkerék. 10 éves 2000cm3 benzines Mondeóban és az én 2005-ös C-Maxomban is van (ugyanaz a motor).

[ Szerkesztve ]

S23

(#131419) lenko válasza Kornel (#131417) üzenetére


lenko
aktív tag

Hányat vittél el eddig csak kíváncsiságból? Ha a szám kevesebb mint 1, én csendben lennék...

[rigotech] Egy másik jó nevű chipes, jó pár youtube videoval szívó esetében is..

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#131420) SzlobiG válasza alex devil (#131418) üzenetére


SzlobiG
félisten

De nem ám, sok gyártó mar kettős tömegűt rak a szívó benzinesekbe is pl bmw is a kétezres évek óta 318,320i stb. Így meg nem éri meg szvsz a szívó benzin...

(#131419) lenko Hagyd rájuk, de komolyan tapasztalat nélkül állítanak valamit biztos igazuk van. :)

[ Szerkesztve ]

(#131421) Mike81


Mike81
senior tag

Igen tudom hogy vannak olyan benyás motorok amikben ugyancsak ott figyel ez a platina árával vetekedő tányér. Keresem az alternatívákat de nem nagyon akadnak. Mazda 6 2008 utáni 1.8/2.0 jó lenne. Rohad és ha jól tudom akkor drága az alkatrész hozzá. Toyota Avensis ritka benzinesben akárcsak a Mondeok. i40 meg 1.6 szívó benzines a 1.5 tonnás kasznihoz. Nem egyszerű a döntés. Még a végén maradok a Focus kategoriánál

[ Szerkesztve ]

(#131422) lenko válasza Mike81 (#131421) üzenetére


lenko
aktív tag

Benzinesbe nem kell félni tőle, nem használod alacsony fordulaton, és ugye amúgyse kell akkora csillapítás mint a dízelhez, tehát 2x addig bírja mint dízelbe.

Az embereknek fáj az igazság!

(#131423) Morris válasza SzlobiG (#131420) üzenetére


Morris
veterán

De most komolyan.
Ha erősebb autót akarsz, akkor ahhoz több üzemanyag kell. Neme?
Pl dízelnél azt írja, hogy már alacsonyabb fordulaton is több turbó nyomást kap ezáltal alul is jobban fog menni. Na most, hiába kap plusz nyomást ha nincs mellé nafta.

(#131424) bitpork válasza Morris (#131423) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Engedd el szerintem , mert a végén még az is kiderülhet hogy a kettőstömegűt is meg lehet írni hogy tovább éljen!

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#131425) Mike81 válasza lenko (#131422) üzenetére


Mike81
senior tag

Ez eszembe sem jutott. Igazad van maximálisan. A Rigotechet meg máshol is ajánlották mint megbízható tuning céget

[ Szerkesztve ]

(#131426) SzlobiG válasza Mike81 (#131425) üzenetére


SzlobiG
félisten

Még ők nagyon profik rengetegen járnak hozzájuk,de nem is dolgoznak olcsón viszont van padjuk egyből tudnak mérni, hogy az adott motoron mennyit hoztak. :)

Morris: Linkeltem leírást olvasd el, érthetően le van írva aki nem érti meg az vessen magára. ;)

[ Szerkesztve ]

(#131427) lenko válasza Morris (#131423) üzenetére


lenko
aktív tag

:N Előgyújtás... [kompresszioviszony_novelese] Ha elolvastad, itt jön be a chip tuning, a gyárak elég nagy tartalékot hagynak, ezt lehet kihasználni, nyilván van szórás, ezért minden autóra egyedi programot kell írni.

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#131428) Kornel válasza lenko (#131427) üzenetére


Kornel
veterán

Ez a kompresszióviszony növelés nem épp egy egyszerű chip tuning.
Mert eddig erről volt szó, ha nem tévedek.

(#131429) szőröscica válasza Morris (#131423) üzenetére


szőröscica
addikt

En 100 ezer km-t tettem chippelt autoba, nem eszik kevesebbet mint előtte.

(#131430) Kornel válasza szőröscica (#131429) üzenetére


Kornel
veterán

Ne kamuzz ;]

(Ugyis megmagyarázzák majd neked :DD)

Biztos így tetted tönkre a valtod, nem bírta a zabolazatlan lovakat ;)

(#131431) lenko válasza szőröscica (#131429) üzenetére


lenko
aktív tag

Mert ki is használod, de ha csak úgy gyorsulsz vele mint alapállapotban volt, mindjárt más a szitu...

Az embereknek fáj az igazság!

(#131432) MunezXBK válasza szőröscica (#131429) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nna, valamelyik nap eszembe jutottál.

Fiestaval kellett hazajönnöm, 5 perc után már anyáztam, kb. mindenem fájt. Te, hogy bírtad?

Ja, ma eladtam a piros A6-ot. :D

(#131433) hobizoli válasza Morris (#131423) üzenetére


hobizoli
nagyúr

nem csak az szamit, hanem hogy mikor alakul ki a terjeszkedes a FHP utan

több drón kell ;P

(#131434) mycso válasza bitpork (#131393) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Nálam bevált a felújítás (egyelőre).

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#131435) hobizoli válasza lenko (#131427) üzenetére


hobizoli
nagyúr

turbos motoroknal van "sok" tartalek, szivoknal kb 8-10% max 12%, de van ahol csak 4-5%

több drón kell ;P

(#131436) szőröscica válasza MunezXBK (#131432) üzenetére


szőröscica
addikt

Én még bírom. Napi 2*30 km-t járok vele, de hosszabb útra nem szívesen indulnék, mert a lában néha begörcsöl benne. :DDD Azért megváltás lesz, ha egyszer elkészül a Nissan.

Gratula az A6-hoz. :D

(#131437) lenko válasza hobizoli (#131435) üzenetére


lenko
aktív tag

Így van, ezért írtam (#131427) hsz.-nél, hogy van szórás gyártásnál. Ezért kell egyedileg írni, mert mondjuk az egyik motor becsörög, a másik(ugyanaz a típus, motorkód) vígan megy a beállítással.

Az embereknek fáj az igazság!

(#131438) hdman válasza hdman (#131397) üzenetére


hdman
őstag

Megoldva :)

Sopron city :)

(#131439) rbalint88 válasza hdman (#131438) üzenetére


rbalint88
addikt

és mi lett a megoldás? user error volt?

(#131440) hobizoli válasza lenko (#131437) üzenetére


hobizoli
nagyúr

nem arrol van szo

az elogyujtassal vagy dizelnel az elobefecskendezessel lehet jatszani par fokot
ennek az a szerepee, hogy amig a gyulladasbol kialakul az eges utan a gaz terjeszkedese az is ido, es kozben elfordul a fotengely
na ha pl a eges 18fok alatt zajlik le, akkor nem mind1, hogy a elogyujtas az 5 fok, vagy 15 fok, mert elobbi eseten FHP utan 13fokkal tol ra a dugora a gaz, utobbinel meg FHP utan 3 foknal, amivel joval nagyobb erovel hat a dugora, mert nagyobb a gaz nyomasa az akkor meg kisebb (eges)terben

meg a dizelnel a AFR16-tol lejjebb kezd el fustolni, addig lehet neki adni anyagot es erosebb lesz

meg turbos autonal ha hidegebb a levegod, akkor tobb az egysegnyi terfogatban az oxigen es javul tole az eges hatasfoka, es a toltesi fok is, csokken a kopogasi hajlam (benzinesnel), es emiatt novelheto az elogyujtasi szog is, amitol no a pillanatnyi nyomatek adott fordulaton, ez meg azt jelenti, hogy no a fotengelyi pillanatnyi teljesitmeny is

több drón kell ;P

(#131441) hdman válasza rbalint88 (#131439) üzenetére


hdman
őstag

Nem verte le hátul a relét, hanem elől volt egy 25A bizti, azt lekurta. Betettünk egy másikat, azt is. Csak lestünk, hogy mi van, mi vesz fel ekkora áramot. A kedves barátom beleejtett egy csavart, ami pont a generátorra esett, és rövidre zárta :D

Csak fogtam a fejem :DDD

Sopron city :)

(#131442) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Auris 2.2-es dízel erőforrással veszélyes?

(#131443) gooool válasza BigBlackDog (#131442) üzenetére


gooool
őstag

Röviden: Bizony az. :)
Rajta a TC Top 20 sz@r motor listáján. :)

Üdv, Balázs

(#131444) Kornel válasza BigBlackDog (#131442) üzenetére


Kornel
veterán

Ha még nem volt motorcsere, akkor az.

(#131445) BigBlackDog válasza gooool (#131443) üzenetére


BigBlackDog
veterán

És a 2 literes dízel? Ha jól látom, az már nincs a listán.

(#131446) w333 válasza BigBlackDog (#131445) üzenetére


w333
félisten

Egy jó Caravan H Astra 1.9 CDTi 150Le (panoráma tető, stb) :K

Vagy esetleg GTC ? Link :))

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#131447) gooool válasza BigBlackDog (#131445) üzenetére


gooool
őstag

Az rendben van, haverom nőjének a családjának olyan van, takarékos, megbízható motor, 6-os váltóval egy élmény volt megjárni vele Horvátországot és 6 körül jött ki az átlag. :)

Üdv, Balázs

(#131448) BigBlackDog válasza w333 (#131446) üzenetére


BigBlackDog
veterán

GTC kilőve, néhanapján 3-4 ember is lenne benne. Aztán ne nekem kelljen már ugrálni, ha ki akarnak szállni hátulról! :DDD

Panoráma tetőt elvetettem. Egy-két helyen utánakérdeztem a tetőüveg cserének. Legtöbb helyről elküldtek melegebb éghajlatra, a többi helyen pedig 200e Huf feletti számokat mondtak. Tudom, kemény az az üveg, de egyelőre elég lesz a dízel is a váratlan nagy kiadások érdekében. :DD

(#131449) w333 válasza gooool (#131447) üzenetére


w333
félisten

Hát nem tudom, szerintem ezek az újabb Toyoták már nagyon messze vannak a régi japán minőségtől és megbízhatóságtól, 1000X inkább egy ilyen Avensis -t vennék, szerintem sokkal inkább prémium minőség, csendesebb és erősebb is :K

Arról nem is beszélve hogy elszálltak az alkatrészárakkal ... :U

H Astra (1.9CDTi 150Le) kettőstömegű : 104 026 Ft

Auris (2.0 D-4D 126Le) kettőstömegű : 236 480 Ft

Értem én hogy japán meg minden, de még egy VII -s Passathoz is 2X olcsóbb ;]

(#131448) BigBlackDog

Ilyen áron ha ragaszkodsz a japánhoz egyértelmű hogy Accord -t keresel ! :K

De annyi biztos hogy még mindig az Astrának a legolcsóbb a fenntartása, és azért ezzel a 150Le (320NM) -s diesel motorral kegyetlenül jól megy :))

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#131450) BigBlackDog válasza w333 (#131449) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Avensist nézek alapból, csak feltűnően olcsó és alacsony futású volt az az Auris. ;]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.