Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#85901) imibogyo válasza Geresics (#85899) üzenetére


imibogyo
veterán

Persze értettem én és nem is igazán ellentmondani akartam...

Mert az evidens, hogy ezek nehéz/nehezebb motorok terepre és nem "fél-triálos", "röpködve megyek fel a mederfalon" jellegű terepmotorozásra vannak kitalálva. Csak arra értettem, hogy aki ilyet néz, az szerintem (lehet túl optimista feltételezés) tudja, hogy mik ezek és mire valók, így valószínűleg azt is várja tőlük, amit tudnak. Én például a 1290-el mentem "terepen" (nem! nem kemény terepen) és nagyon élveztem. Bár én anno a BRP-vel is mentem terepezni, amit mindenki utál a súlya miatt komoly terepen, de én azt is élveztem, pedig laza talajos valamikori agyagásó völgyben is motoroztunk ahova a könnyű motorok a legjobbak. De én a DCT-s AT-t is élveztem sokakkal ellentétben, szóval valószínűleg fordítva vagyok bekötve... ;] :DDD

Nekem az ilyen nagytestű endúrók egyébként nem olyan félreértelmezhetőek kategóriaként, mint mondjuk egy SV650 - SV650S páros. Mert ott simán benne van, hogy nakedet veszek, de burkoltat kellett volna, vagy fordítva. Vagy hogy csutkakormányosat vettem, de emelt kormányos kellett volna stb...

De azt nehez(ebb)en tudom elképzelni, hogy 1290 Adventure-t vettem, miközben 690 Enduro-t, vagy 500 EXC-t kellett volna, terepen relatíve egyszerűen értelmezhetőek a különbségek a könnyű és a nehéz motorok között és aki terepmotort keres, az remélhetőleg legalább az alapoknak / tapasztalatoknak utánanéz vásárlás előtt és mondjuk nem egy 1290-el vág neki az Erzberg-nek... :B

Fordítva sokkal reálisabbnak tartom. A fentebb is emlegetett ismerőseim is mind kisebb endurokról váltottak felfelé, mert ahogy idősödtek úgy váltott át a komolyabb terepezés "lightosabb" terepezésre / terepen (is) túrázásra és egyre nagyobb távokra, ahol is mondjuk 500 - 1500 Km-es távra már nem igazán kompatibilis a legtöbb ember hátsója egy vérbeli enduroval. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#85902) Gaboman válasza imibogyo (#85901) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Teljesen egyetértek azzal amit megfogalmaztál.
Aki komolyabb terepre szeretne kimenni, értem ezalatt, falmászás, saras árkok, patakmedrek oda egy könnyű enduró kell, ilyen felhasználásra jobb alternatíva.
Viszont egész napos motorozásra nem igazán alkalmasak a rövid hatótáv és komfortbéli hiányosságai miatt.
A nagy túraendurókra pont az ellenkezője igaz annak amit az előbb felsoroltam.
Ha valaki hosszú light terep túrákrat szeretne kényelmes eltölteni nem talál náluk jobbat.
Mindkét típusnak megvannak az előnyei és hátrányai terepen, tökéletes gépet nem lehet venni, vagyis igen ebből is meg a másikból is kell egy egy darab.
Úgy lenne teljes a boldogság! :DDD

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#85903) Geresics válasza imibogyo (#85901) üzenetére


Geresics
addikt

"én a DCT-s AT-t is élveztem sokakkal ellentétben, szóval valószínűleg fordítva vagyok bekötve..."
Engem más fórumokon lehülyéztek, mert szerintem én is nagyon élvezném! Miért? Mert nem vagyok pro (balf@sz vagyok), és bizony terepezésnél komolyan figyelnem kell a váltásra. Ezt a figyelmet fordíthatnám nézelődésre, akadály-kikerülésre, stb...

(#85902) Gaboman
ha a Super Tenere az egyik véglet, és mondjuk egy WR450 a másik (csak "nemüzemórás" gép jöhet szóba), akkor egy AT, egy 1090Adv. az arany középút nekem! Persze imádnék egy Husquarna 701-et, vagy a KTM-es tesóját, de azokkal már nem biztos, hogy szívesen mennék le Albániáig (ami a favoritom), pedig a terepezős móka ezekkel tökéletesen élvezetes volna számomra, nekem ennél több nem is kellene!

u.i.: jobban belegondolva, lehet 5 év múlva mégis 701 lesz? :U

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#85904) Gaboman válasza Geresics (#85903) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Lehet most hülyének nézel, de egy XR600R vagy 650R, KLX650R is megoldás lehet ilyen célokra, esetleg 625 SC, 625 SXC is.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#85905) Geresics válasza Gaboman (#85904) üzenetére


Geresics
addikt

Persze, hogy annak nézlek, de nem ezért! :DDD
Viccet félretéve, ezek 5 év múlva már túl öregek lesznek...

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#85906) vendingo válasza Geresics (#85903) üzenetére


vendingo
veterán

Albánia tényleg szép hely, de ha nem sok terepezés a cél, akkor én nem erőltetném a kisebb mocikat. Az egy dolog, hogy ott öröm lenne velük túrázgatni, csak valahogy oda is kell jutni.

Nekem az xt660z hatalmas kedvenc, de amikor belegondolok, hogy 1 hengeres, el is megy tőle a kedvem. Sokat pályázok a végcélhoz, vagy éppen haza, akkor megőrülnék attól, hogy egy kompresszoron ülök.
Egyik túrámon volt egy ilyen tenere, amikor megtudta, hogy hazáig ~1000km pályázás van betervezve, lelépett egy nappal előbb, hogy ne kelljen szenvednie. Amúgy az ottlétet nagyon élvezte, de ezt nem is csodálom, mert kitudta használni a képességeit, mi meg a gsxr-el, meg a busás fazonnal összeszorított fogakkal kerülgettük a kátyúkat. Gondolom te is találkoztál már albán fekvőrendőrrel, na az kemény tud lenni, főleg, ha nem vesszük észre, mert gyakorlatilag egy vastag sodronykötél, ami beleolvad a koszos színével az aszfaltba. Párszor majdnem zakóztam miatta.

Pár napja valaki linkelte a cb500x-et. Na az most nekem nagyon bejön az új AT-vel együtt, de Új AT az elkövetkező 10 évben biztos nem kerül kilátásba.
Kis köbcentisek közül viszont a crf250 rally nagyon üt, az bárhová bárhol kategória.

Amúgy tegnap összeismerkedtem a magyar AT klub "fejesével", aki segít megtalálni számomra a tökéletes példányt. :)
Nagyon rendes és segítőkész fazon.

Egy picit nyugodtabb vagyok ettől, hogy nem full lutrira megyek a gyér motoros ismereteimmel.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#85907) Gaboman válasza vendingo (#85906) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Autópályán 120-130 tempóval bármelyikkel bevállalható.
Természetesen pihenőkkel beiktatva, 1000 kilométert még egy fullextrás kocsiban sem tudnék egy huzamba levezetni.

geresics: Bek@phatod! :DDD
Ezeknél a gépeknél nem az évjáratot nézném hanem az állapotot, ugyanis strapabíró motor mindegyik, könnyűek, nem üzemórásak mégis van tempó és elég erő mindenhez, főleg az XR650, KLX650, SXC 650 esetében.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#85908) vendingo válasza Gaboman (#85907) üzenetére


vendingo
veterán

Nekem a V2 vibrálása is zsibbasztó volt 10-15 óra vezetés után, bele se merek gondolni, milyen lehet ekkora távon az egyhengeres.

Én az összes túrámon nyomtam 800-1200-as távot, így mindig 1 nappal tovább tartott a nyaralás, nem kellet elpazarolni egy esetleges 2 napos hazaútra a szabadságot.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#85909) tboldi válasza vendingo (#85906) üzenetére


tboldi
nagyúr

Pár napja valaki linkelte a cb500x-et

Én voltam, de igazából csak poénból, mert személyes kapcsolatom van a típussal. Nem gondoltam volna, hogy tetszeni fog. :B :D

(#85910) Gaboman válasza vendingo (#85908) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Na most nagyon meglepődnél hogy semmivel nem rezonál jobban, kivétel az LC4 sorozat.
A VTR1000F sokkal jobban rezonált mint az Husqi SM610, az SV1000 meg az SV650 sem jár semmivel sem simábban.
Az hogy van rezonancia az velejárója az egyhengeres de a V2 gépeknek is, ha annyira sima járású motort szeretnél akkor sor4 a te típusod.

[ Szerkesztve ]

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#85911) CyberPunk666


CyberPunk666
senior tag

Pályázásnál lehet hátrány abból, ha két részes ruház veszek?
Az egy részes ruhák egy pár centivel rövidebbek és a 190 centimmel, nem férek beléjük :(

Van ahol előírás az EGYRÉSZES ruha?

(#85912) dellfanboy válasza CyberPunk666 (#85911) üzenetére


dellfanboy
senior tag

a2 részes nekem kényelmetlen pályán.
némelyik amatőr versenyen előírás az 1 részes... szóval ha hosszú távra tervezel az 1 részes lesz a nyerő.
az meg nem értem hogy Az egy részes ruhák egy pár centivel rövidebbek és a 190 centimmel, nem férek beléjük megveszed és l c*l*pnél magadra szabatod, vagy rögtön méretre csinálsz egyet. aszem a d*inese-nek is van ilyen opciója vagy a cseheknél -ps*-

[ Szerkesztve ]

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#85913) yodamastah válasza CyberPunk666 (#85911) üzenetére


yodamastah
őstag

Jobban véd az 1részes, mivel nem tud szétmenni a zippzárnál. Sajnos nem úszod meg hogy rád szabják ha nem találsz konfekció ruhában olyat ami megfelel. Lehet érdemes eleve varratni egyet. Van itthon cég aki rád varr ruhát, és egész jó minőség. Az ára meg kb egy közepes ruha ára.

[ Szerkesztve ]

(#85914) Anubis_9


Anubis_9
őstag

Sziasztok! Lopott motorok alváz- és motorszámait hova szoktátok beírni? Mármint van erre itt topic, vagy valahol máshol esetleg? Köszi!

"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"

(#85915) CyberPunk666 válasza dellfanboy (#85912) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Miért csillagozod ki?

Hol lehet magamra szabatni? A varrás ugyanolyan jó minőségű lesz?
Vagy alapból varratni hol lehet? Azok mennyire lesznek jó minőségűek, CE2 stb?

Meg az a gond, hogy a dainese túl rövid, ami azt jelenti, hogy nem is tudják csak a saját anyagázban javítani :(

(#85916) yodamastah válasza CyberPunk666 (#85915) üzenetére


yodamastah
őstag

Itt pl: [link]

(#85917) Grillo


Grillo
senior tag

Baboss, te voltál-e azon motoros, akit háromnegyed három felé láttam Leányváron gyászfalu felé haladni? Feltűntek a kofferek.

(#85918) CyberPunk666 válasza yodamastah (#85913) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Megnézem, köszi.
Mondjuk nem tudom mennyire reális, hogy szétjön a cipzár, mert elég durva volt az összekötése.

Sajnos a dainese egyedi méret felára átlag 40-60% az alap ruhához képest, ez egyedi szint és méretet jelent, semmi többet.

Ellenben két új dolgot is megtudtam. A két részes ruha direkt van másként méretezve, mint az egyben lévő.
A másik pedig, hogy az általam testességben keresett ruha 50-es, amihez a tervezett magasság az 177cm.
Van spéci magas verzió, ott az 50-es mérethez 181-186 centit gondolnak, 52-es esetén van 190.
De szerintem az a 4 centi már nem lehetne nagy gond, a probléma csak az, hogy nem tudom hol felpróbálni :/

Ha kiutazom, akkor már méretre is gyártathatnám annyiból :(

(#85919) ath válasza CyberPunk666 (#85918) üzenetére


ath
senior tag

Hany kilo, milyen testalkat vagy? En 193 korul, 90-95 kg kozott nyulank, sportosabb, de a berik ketreszes konfekcio 54es siman jo.
Neked hol nem passzol?

(#85920) CyberPunk666 válasza ath (#85919) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Na, csináltam egy pontos mérést.
A 190 centi az onnan jött, hogy amikor voltam a sorozási alkalmassági vizsgálaton, akkor annyit mértek.
Én most 185-186 lettem. Vagy összementem az elmúlt 15 évben, vagy idióták mértek ott.

Amúgy, akkor 185 centi vagyok és olyan 85-87 kg, sportos alkat bár egy pici felesleg van még hason, de nem sok és nem sokáig.

Lemérés után a dainese mérettáblázat alapján a hosszú fazonból a 98-as méret (181-186-os magassághoz igazított és 50-es méretű a többi vonatkozásban) minden paramétere határon belül van.

Ebben a méretben viszont csak egy laguna seca 1 részes fekete kapható, az legalább perforált is szerencsére.
Bár amit nyerek a perforáción, azt elbukom azon, hogy fekete.

[ Szerkesztve ]

(#85921) vlevi válasza Geresics (#85903) üzenetére


vlevi
nagyúr

Én viszont vagyok annyira béna a terepezeshez, hogy vagy nem megyek oday vagy berakodása kettesben, oszt kész.
Országúton agybajt kaptam a dct-től.

(#85922) ath válasza CyberPunk666 (#85920) üzenetére


ath
senior tag

rosszul emlékeztem, 56os. ami a 110-es sorban van, az viszont igaz is rám. mekkora ami most van?

(#85923) CyberPunk666 válasza ath (#85922) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Amim most van az két külön darab, ami összecipzározható.
52-es méret, amikor vettem még picit nagyobb voltam és az 50-es kiszorította a szuszt is belőlem, de csak fél évvel később kezdtem hordani és így nem tágult ki nagyon + alapból szélálló aláöltöző lenne alatta, meg elég vastag a gerincprotektorom is, gyúrós karom van, meg a mellkasprotektorommal ezek együtt kifeszítik.. Szóval nem forog el rajtam, de már az 50-es lenne a jó (tágulás után), ha újat vennék...

Ez nem a magas embereknek való, hanem tényleg 52-es, ami 181 centis emberekre van, de kényelmesre van tervezve, szóval egy 181 centis embernek kényelmes, így nekem olyan, mint amilyennek az egyberuhának kellene lennie. Pont a jó pozícióban kényelmes.

Találtam 240-ért laguna seca perforáltból 98-as méretű, világos színűt, 30 napos visszavásárlási garanciával németországból.
Alszom rá egyet, de már csak az ára ára miatt is elég vonzó az ajánlat.

A szállítás ide 12 euro és vissza is ennyi lenne (náluk lehet venni ennyiért szállítási jogot).

[ Szerkesztve ]

(#85924) Something_ válasza CyberPunk666 (#85923) üzenetére


Something_
őstag

Irtad, hogy AS is jatszik, menj el sztem az aunerbe, korrektek az arak, euros nemetorszagi ujsagbol van a rendeles, egy heten 2x jon aru, rendelnek barmit, cserelnek barmennyiszer ha nem jon ossze a meret. Arukeszletuk nem nagyon van.
Volt dainese kabatom is, nagyon bejott, de joval szukebb, mint az as, kabatbol is csak roviditettet talaltam amikor en vettem, ezert lett alpinestars atem.
Habar en minosegben a daineset favorizalom, de nem tudtam ram passzolot venni..

(#85925) CyberPunk666 válasza Something_ (#85924) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Ha a webshop up to date (annak tűnik), akkor nincs semmi értelmes egyrészes raktáron náluk.
Igazából daineset szeretnék, az AS csak a második lehetőség.

Ez a 24 euro kockázatot szerintem bevállalom és kipróbálom a laguna seca long verziót.
Már csak azt kéne eldönteni, hogy bevállaljam-e a full fehéret, amit aztán éjjel nappal takarítani kell, cserébe nem olyan irdatlan meleg, mint a fekete. Mert a feketében gondolom pont 4.31-szer gyorsabban lehet meghalni a melegben. Meg a fehér biztonságosabb, mert jobban észrevesznek, mint a feketében, ha az utcán közlekedem benne.

(#85926) Something_ válasza CyberPunk666 (#85925) üzenetére


Something_
őstag

Irtam is, hogy 0 raktarkeszletuk van. Feher jo meg minden, de en legkozelebb nem veszek. Sidi mag1em is feher, kabatomban is rengeteg a feher. Minden nap rajtam van, koszolodik, kopik, csunyul.

(#85927) CyberPunk666


CyberPunk666
senior tag

Lehet ejtem a témát, mert nem megyek olyan helyre, ahol már most feltétlenül kellene az egyrészes és nőni fogok az elkövetkező időben. Viszont annyira melegem volt a tegnapi melegben, hogy a járdán kielőztem a buszt, hogy ne kelljen megvárnom és legyen egy kis szellő. Én nem vagyok ilyen és elítélem, de tényleg ott tartottam, hogy ha nem jutok túl a buszon, akkor elájulok a motoron (araszolás folyamatos szembe forgalommal, ahol a busz a sávban áll meg a megállókban, a busz előtt senki nincs egy km hosszan).

Varrassak extra zárható szellőzőket a mostani kabátra? Lehet még jobb is, mint a perforáció.
Bár egy kicsit aggódom, hogy szétszabassak egy eredeti dainese kabátot, de akkor már komolyabban belenyúlok a kinézetébe.

Amikor meg olyan pályára megyek, ahová majd kell, akkor megveszem az egyberuhát. (tuti megbánom, hogy nem csapok le a 240-es ajánlatra, mikor az eredeti ára meg 310).

A motor még úgy sincs kész nagy pályára, ahhoz minimum veszek kínai idomokat, meg kell magasabb lábtartó, meg a többi pályára felkészítés.

[ Szerkesztve ]

(#85928) ath válasza CyberPunk666 (#85927) üzenetére


ath
senior tag

a helyedben nem nyúlnék komolyabban ehhez a motorhoz. vettél egy drága, új motort, amiből vigyázva rá, jó állapotban jól fogsz tudni kiszállni. a te esetedben tényleg van értelme egy második motornak, csak pályára, vagy olyan ami eleve ki van vonva a forgalomból véglegesen, vagy rendszámos/vizsgáztatható, attól függően futózni/kisbuszozni akarsz, vagy lábon menni. fb csoportban 400tól vannak pályamotorok, komolyabb állapotban 1M. ha öregebb lenne a motorod, pl mint az enyém hogy 13 éves, több értelmét látnám rálocsolni a pénzt, mert egy esetleges bukásnál az amortizáció értéke kisebb. szerintem.
sima, városi közlekedésre én nem öltözök be teljes bőrbe, pont amiatt, mert egyszerűen túl meleg.

(#85929) Geresics


Geresics
addikt

Graz-ban elhagytam a Garmin Zümo 400 GPS-em Power-gombját, amit szerintem majd megjavítok, de mivel nincs benne bluetooth most ismét felmerült bennem egy új GPS beszerzésének esedékessége.

Ki mit használ? Mik a személyes tapasztalataitok?
Ami fontos számomra, az a víz- és porálló kivitel, a kesztyűben nyomkodhatóság, és a bluetooth.
(Látható, hogy az első kettő opció miatt a telefonos megoldások máris kiestek...)

Egyáltalán milyen motoros GPS-ek vannak most a piacon?
- Van a Wayteq xRider - aminek úgy tudom egyetlen előnye az ára
- Van a Garmin Zümo 395 - ami ugye mindent tud, ami csak kell, csak épp 200eFt+

Mik vannak még?

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#85930) yodamastah válasza CyberPunk666 (#85927) üzenetére


yodamastah
őstag

Városban melegben a perforált bőrbe is bele fogsz rohadni.

(#85931) -Mosquito- válasza Geresics (#85929) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Lehet venni hozzá gombokat is.. [link] de lehet tudnék komplett vadi új házat eleje/hátulja is.. Persze ha tudsz szerelni..

[ Szerkesztve ]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#85932) Topiccsendőr válasza Geresics (#85929) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem egeszen estek ki a mobilok, cat s60. A kijelzoje is egesz jo napsutesben.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#85933) Bogyó bá' válasza Geresics (#85929) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Az xRider-t ne nézd le, teljesen korrekt cucc, ráadásul működik a közkedvelt iGO-val is.
Bár én most éppen szenvedek az enyémmel (közel 2 éves) a saját, motorra szerelt töltője szétrázódott, nem tölt valamiért. USB-csatin keresztül a navi hibátlanul működik viszont.

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#85934) Moleman válasza Bogyó bá' (#85933) üzenetére


Moleman
addikt

Én is csak jót tudok mondani a Wayteq-ről (X980BT-t vettem jópár éve fateromnak, mindig kölcsön kérem, ha külföldre megyek), néha újra kell indítani, ha nem talál műhódot, de megbízható cucc. Én mondjuk inkább ilyen 5"-os autóst vennék, és azt be egy ilyesmi ebayes vízálló tokba, már csak a felbontása miatt is (a 480×272 még leírva is bántja a szemem :D), az áráról nem is beszélve.

[ Szerkesztve ]

(#85935) Bogyó bá' válasza Moleman (#85934) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Én autóssal kezdtem 4 éve, soha többet nem használnék olyat motoron: a fényerő kicsi, ha vízálló tokba teszed, akkor még a csillogás is rontja a helyzetet. Az aktív bölcső meg királyság amit az xRiderhez adnak alapból, és nagy ötlet a szivargyújtót nem igénylő beépíthető töltő is (sajnos most nekem az döglött meg éppen... :(( )

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#85936) demars válasza Bogyó bá' (#85935) üzenetére


demars
addikt

Következő hónapban nézek én is xridert, itt jókat írtatok róla. Jövő héten szereljük fel az oxford usb aljzatot.
Pár hétig most úgy se megyek messzebbre, öcsém nősül, azt szervezzük, leköt minden szabad időmet.

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#85937) Ferdzsoo válasza Geresics (#85929) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Én is iszonyat erőltettem ezt a GPS kérdést tavaly vettem is egy tartót így a saját telómat tudom rárakni.
Aztán a mai napig nincs !NINCS! egy olyan GPS program amiben számítógépen (mindegy milyen felületen!) megtervezhetem az útvonalat, majd előre elmentve azt utána be tudnám tölteni és azon végignavigálna... Vicc amúgy ez az egész, de ez van.

Az autómata tervező pedig teljesen használhatatlan, sosem vinne arra amerre én akarok menni, meg amúgy is mindig kitérőket rakok emiatt teljesen használhatatlan számomra az autóamta tervező.
Így: Vettünk egy fasza térképet, és bármilyen meglepő néztem a táblákat! :D Tudod hányszor tévedtünk el a 2000km alatt? Egyszer sem.
Félre ne érts nem azt akarom mondani ezzel hogy nem jó valakinek a navigáció, de nekem pl. amikor használtam is, inkább a figyelmemet vonta el, mert sokszor azt néztem mikor kell már erre, meg arra kanyarodni és sokkal kevésbé tudtam koncentrálni magára a motorozásra.
Nekem nem jó megoldás. A térkép jobb.
Nah jelenleg így állok a motoros GPS kérdéskörrel...

Horvi: Ez nekem kimaradt, tényleg kimaradt.

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#85938) Horvi válasza Ferdzsoo (#85937) üzenetére


Horvi
őstag

Pedig ezt a témát az onroadon pont körüljárta Macko és be is mutatott rá egy jó megoldást :DD Úgy látszik az neked kimaradt az életedből. Egy próbát megérhet a dolog.

Hello darkness, my old friend...

(#85939) Bogyó bá' válasza demars (#85936) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Az xriderhez pont hogy nem kell USB-aljzat, az aktív bölcső (a hozzá adott, motorra fixen beépíthető tápegységgel) az egyik legfőbb vonzereje. Ne költs aljzatra, ha egyébként másra nem használnád.

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#85940) Moleman válasza Ferdzsoo (#85937) üzenetére


Moleman
addikt

A térkép nekem túl apró, menet közben nem tudok csak úgy lepillantani. Én azért szeretem a GPS-t, mert látom előre a kanyarokat, ismeretlen úton fel tudok készülni rájuk (autóval legalábbis).

Ezzel a tervezősdivel tökéletesen egyetértek, nagyon hiányzik. Úgy szoktam áthidalni, hogy nagyjából emlékszem, merre kell menni, aztán majd újratervez, mikor nem fogadok szót neki. :))

(#85941) Geresics válasza -Mosquito- (#85931) üzenetére


Geresics
addikt

Köszi a linket, a szerelés nem okoz gondot. Már írtam a Garminnak is, hogy Ők tudnak-e adni alkatrészt, de egyelőre továbbirányítottak a GPS Zone-hoz. :U

(#85932) persuader
Ismerem ezt a mobilt, és kifejezetten hasznos a hőkamerája, csak épp van egy iPhone 5S-em, és hozzá egy ugyan ilyen tudású Flir hőkamera (pont mint ami ebbe bele van építve), szóval csak navi miatt nem cserélném! :N

(#85933) Bogyó bá'
Nem nézem le - teljesen -, de több helyen olvastam, hogy szétrázkódik, széthullik egy idő után, márpedig nekem egy hengerem van, és úttalan utakon akarom használni, ami nyilván nem segíti az életben maradását, ezért keresek még alternatívákat! :K

(#85934) Moleman
Köszi, de semmiképp sem játszik az autós GPS+tok (pl. Bogyó bá' által felsorolt okok miatt sem).

(#85937) Ferdzsoo
A Garmin pont, hogy tudja ezt, hogy gépről rátöltöm - bár sosem használtam. Jelenleg túrista-térkép van rárakva, szóval minden zergejárta út rajta van, és bizony jött már nagyon jól, hogy a Mecsek északi részén egyszer azt mondtam neki, hogy menjünk innen-ide, és a helyi földesutakon frankón elnavigált! :K

Szerk.: szóval olyan helyeken használnám, ahol nem nagyon vannak táblák (Mecsek, Albánia, stb.)

[ Szerkesztve ]

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#85942) Ferdzsoo válasza Moleman (#85940) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Ne értsd félre menet közben énsem a térképet nézem, csak ha megállunk. Menet közben megjegyzem meddig megyünk milyen úton aztán mi felé kell lekanyarodni. Szóval menetközben a táblákat és az útszámokat nézem nem a térképet... :)

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#85943) HSM válasza Moleman (#85940) üzenetére


HSM
félisten

Pont így vagyok én is. :D
Sokszor csak azt nézem a GPS-en, hol vagyok éppen, ha meg esetleg elkeveredtem fejben, rányomok, hogy tevezzen újra. :C

(#85944) Bogyó bá' válasza Geresics (#85941) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Nem a GPS rázódik szét (gumírozott tokja miatt még a leejtést is elviseli - ellentétben az autós GPS-ekkel illetve a mobiltelefonokkal), hanem a beépíthető tápegysége, ha nem körültekintően (rugalmas módon) rögzítik a motorhoz. Én is egyszerűen az ülés alatt a váznyúlványhoz kábelkötegelőztem a kis dobozkát, és a rossz utak, a rázkódás megtette a magáét).

(#85945) geresics: Belement a por?! Ki van csukva: vízhatlan a készülék. :Y

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#85945) Geresics válasza Bogyó bá' (#85944) üzenetére


Geresics
addikt

már nem emlékszem, hogy melyik fórumon olvastam, amikor havernak néztem, de ott azt írták, hogy maga a GPS rázkódott szét, belement a por, meg ilyesmiket olvastam...

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#85946) -Mosquito- válasza Ferdzsoo (#85937) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Garmin, Tomtom PC megtervezed majd feltőltöd a Navira. Még egy sima IGO útvonalat is meg lehet tervezni PC amit szintén felőltöltesz a Navira. Hányan szoktatok gurulni? Mondjuk kövi szitu 5-10motor. Menjünk ne arra hanem erre, jaj kifogyott a benzin, kút merre lehet. Éhes lettem, van kajálda itt, látnivaló van itt a környéken, szállást kéne keresni stb stb. 1-3motornál célirányosan A-B-be nem nagy kunszt elmenni. De mondjuk 3-4-5-7-800km-t pont ott ahol én szeretnék motorozni könnyebb navival.

Geresics :

Na megkérdeztem 5eft van komplett új ház.

[ Szerkesztve ]

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#85947) Geresics válasza -Mosquito- (#85946) üzenetére


Geresics
addikt

Wow, Neked ilyen kapcsolataid vannak? Hol lehet ennyiért venni? :R
Amúgy nem lehet ebbe BT-t rakni valahogy? Mert akkor aztán végképp kánaán volna! :C

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#85948) -Mosquito- válasza Geresics (#85947) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Lehet persze Bt-t bele csak új belső hardver/szoftver kellene bele amit már úgy hívnánk, hogy Garmin Zümo 500 vagy 550-es. :DDD Ment pü.

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#85950) baboss


baboss
őstag

Tegnap elég sok fele kellett mennem. Szlovákia, BP, stb. A nap záróképe ként amikor elindultam az IKEÁ-ból a kuplung kar bent maradt, a blokknál a csavaros rögzítőszemnél szakadt el. Szerencsére a rögzítőszemet megtaláltam, bementem az AUCHAN-ba vettem 7- 9 es kulcsot. Sikerült még annyira rövidre állítanom a bowdent, hogy éppen megtudtam csavarozni, elég feszes lett. Ma felmentem a helyi motoros boltba és vettem egy ETZ 125 ötösre való kuplung bowdent 560ft.
Otthon flexel levágtam az egyik végét és kihúztam a bowden szálat, majd befűztem a régi helyére, majd felraktam a rögzítőszemet a végére, a mérete pont megfelelt. Egész olcsón sikerült megúsznom az egészet. A biztonság kedvéért csináltam még egy szettet amit elraktam az ülés alá.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.