Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
amdk7
aktív tag
Ez nem egészen így van.
Általában a Hitelesítés olcsóbb, mivel szabott áras.
Különbség a kalibrálás és hitelesítés között nem sok minden, kb.: a formai dolgokon kívül az, hogy a kötelező hitelesítésü eszközök csak azok lehetnek, amelyek rendelkeznek tipusvizsgálattal.
A kalibrálásnál meg nem állítják be automatikusan a mérőeszközt.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
(#85452) -Mosquito- válasza CyberPunk666 (#85448) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Mennyi Km van a Sanyiban és hányszor néztél guminyomást?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
CyberPunk666
senior tag
Geresics
addikt
Hasztakurv@!
Asszem az ABS/gumikor/olaj szentháromságot szentnégyességgé kell nyilvánítani, és beleírni a guminyomás kifejezést is!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
(#85455) CyberPunk666 válasza -Mosquito- (#85452) üzenetére
CyberPunk666
senior tag
Most nehezen tudom eldönteni, hogy a fogás keresése megy, vagy a csoport fele funkcionális analfabéta.
Továbbra sem akarok ilyet venni és én továbbra is feleslegesnek tartom.
De inkább nem válaszolok tovább, nincs értelme.
[ Szerkesztve ]
amdk7
aktív tag
Igen ez az.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
(#85457) -Mosquito- válasza CyberPunk666 (#85455) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Tök egyszerű kérdés volt. Szerintem is hagyjuk,túlkombinálod,ennyi.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
amdk7
aktív tag
Egyébként nem biztos, hogy érdemes elmenni a téma melett, mert szerintem (is) érzésre kell beállítani a keréknyomást.
Pl.: a gyártó nem tudja, egy vagy két fő ül-e a motoron, illetve nekik mekkora a tömegük?
Ha meg a kis kütyünek csak az a szerepe, hogy pl. egy lassú defektet detektáljunk-e vele, akkor elég lenne 1db led, ami felvillan, mikor a beállított nyomásérték alá esik a keréknyomás. -> A többi, azaz a folyamatos monitorozás már csak parasztvakítás.
Főleg, hogy egy kanyarvadászós területen nem azt nézi a pilóta...
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
LustaDick123
tag
Ha megnézel több gyártót és beírod a motorod típusát a honlapjukon kidobja az arra általuk ajánlott gumi. Ezek azonos méretűek és minden műszaki paraméterük, ami az oldalára vannak írva azonosak.
Ennek ellenére mégis azt tapasztalod, hogy hatalmas különbség van már eleve a gumik kialakításában, egyiknek laposabb, másiknak hegyesebb a profilja, egyiknek erősebb az oldalda a másiknak robban rogyik. Másképpen viselkednek hidegben, melegben, másképp minden aszfalttípuson vagy ha esetleg alacsonyabb/magasabb a nyomás stb.
Ezt mindenkinek magának kell kitapasztalnia, hogy neki mi és hogyan tetszik.
Ehhez pedig idő és türelem kell, el kell koptatni az adott motoron pár garnitúrát, amihez "átvágtatok a városon munkába" túrából sok kell.
imibogyo
veterán
Jó, akkor kalibráltatod... Pfff... De ez a lényegen nem változtat... Megéri???
Most néztem csak úgy "tudástágításilag" egy ChrisFix videót, amiben ilyet szerel be egy autóba és tudod mi a konklúzió belőle, az hogy a négy vizsgált "gagyi" kézi mérő mindegyik 0,5 Bar-on belül volt a profi kézi mérőhöz képest, az eddig itt tárgyalt digitális eBay-es kütyü (csak négy kerékre autóhoz) pedig pontosan ugyanolyan értéket mutatott mind a négy kerékre, mint a profi mérőke, mivelhogy ezek elvileg mindegyik (a jelek szerint még a gagyi kínaik is valamennyire kalibrálva jönnek ki).
Na most ha akkor veszek egy ilyen 2000 Ft-os "kalibrált" kütyüt és mondjuk 2-3 év múlva a biztonság kedvéért lecserélem egy másik "kalibrált" kütyüre, akkor nem jobban jövök ki, mint kalibráltatni járni???
Szóval nem vagyunk analfabékák, értjük, hogy te ilyet nem akarsz venni, én csak ezt a kalibráltatási mániádat nem értem... Sokkal egyszerűbb 1-2 évente venni egy újat, ha ez ennyire számít...
Én mondjuk, mint tudatlan tök jól elvagyok a 4 éves kompresszorhoz kapott mérőórámmal is. Azóta már volt 2 kütyü a kezemben egy digitális és egy analóg és nem láttam, hogy nagyon különböző értékeket mértek volna. Szóval szerintem felesleges ezt a guminyomás témát is ennyire túlmisztifikálni. Pályán biztos számít, de szerintem egy olyan "csigának" mint én, szerintem még ott sem...
[ Szerkesztve ]
amdk7
aktív tag
Ráadásul pályán meleg gumi nyomását mérik.
Legalábbis ahogy én tudom, de mint írtam én nem járok pályázni.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
ALI_G
veterán
Sziasztok!
Szükségem lenne egy használható nyári kesztyűre utcára, persze nem baj ha van védelem is. A mostani mugenrace nem volt rossz, de a superzone-ban már nincs egy ideje (gyakorlatilag semmilyen).
Tudtok most valami jó kesztyűt?
baboss
őstag
Nem hittem volna, hogy ilyen sok hsz jön össze guminyomás cím alatt. Jobban pörög mint az ABS.
Bogyó bá'
nagyúr
Gumija mindenkinek van - ellentétben az ABS-szel.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
yodamastah
őstag
És az még nem is jött képbe hogy mi a jó guminyomás.
Bogyó bá'
nagyúr
Tényleg, ha már említetted: mi a helyes guminyomás megállapításának módszere?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Tarill
őstag
hello! nemrég vettem egy ilyen kesztyűt, nekem nagyon tetszik, kényelmes, puha bőr, szellőzik is jobb kesztyűm még nem volt kijelenthetem, bár kicsit árba nekem lélektani határ de megérte
[ Szerkesztve ]
Something_
őstag
Befosok gecccc.
Tavaly januárban lett telóolaj és szimering, csak úgy a nagyszerviznél, semmi baja nem volt.
Március végén elővettem a motort, áprilisban elfosta magát az egyik oldala, erre most megint beszart. Nem emlékszem, hogy tavaly melyik volt a szar, de akkor gariban lett megjavítva.
Ha jól emlékszem, tavaly a másik oldala szart be a csere után.
[ Szerkesztve ]
(#85469) yodamastah válasza Something_ (#85468) üzenetére
yodamastah
őstag
Sajnos ez ilyen. Van hogy elmegy 2-3 évig, van hogy pár hónap után elfossa magát.
yodamastah
őstag
Megméred egy guminyomás mérővel
KrAt
veterán
Ha azt megtárgyaljuk, jön a jó ABS nyomás is?
emre
veterán
Én most rendeltem bele levegőt, mert nehogy már ezzel a szennyezett szarral pumpáljam föl.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Topiccsendőr
addikt
Rohogni fogsz, de az mz kupaban volt olyan ember, aki nitrogennel toltotte fel a gumit, szoval nem mondtal nagy hulyeseget.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#85474) -Mosquito- válasza Something_ (#85468) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Nem akarlak elkeseríteni de tegnap volt első telón olajcserém. Még minden gyári benne. 90.3ekm. Két hete meg bekerült végre hátra a Hyperpro rugó.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
(#85475) Something_ válasza -Mosquito- (#85474) üzenetére
Something_
őstag
Ááá, el vagyok keseredve Nem hiányzott most ez is, még a töltés problémám mellé
Zsifi tavaly korrekt volt, cserélte egyből a rosszat.
De hihetetlen, hogy ennyit megy el, nem tudom most pontosan, de kb 8000-et mentem csere óta.
Bogyó bá'
nagyúr
A gondok nem a gyári telószimeringekkel szoktak lenni, azok kibírnak 8-10 évet is, hanem az Athena nevű utángyártott sz*rral...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
(#85477) Topiccsendőr válasza Something_ (#85468) üzenetére
Topiccsendőr
addikt
Varja, a legjobbat nem is mondtam a multkor, de szerintem a mai topic gyujto hangulatu hszeihez enis hozzarakom a demagog bullshit hsz emet. Sc59 et vadaszok a kornyeken. Ertsd 150 kmes korzetemben, mobile szures.
Egyelore kettot, azaz 2db ot talaltam, amiben bevallottan blokkcsere volt 20 e km kornyeken.
Gondolom ket opcio van: ez a ketto van a vilagon, amivel baj volt/ vagy nem tetszett a szine a blokknak, ezert lecserelte.
Inkabb az utobbi.
Eeeees ekalakzatban becsapodo markabuzik 3...2...1... Sertodes indul.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Something_
őstag
Gyárit rakott bele a szerelő, ezért került 40.000-be a csere, mert asszem darabja 10.000 ft a gyári szimeringnek.
Topiccsendőr
addikt
En athenat hasznalok az RS ben mindenhova.
Hgabor viszont gyarit...
Vajon hol a hiba?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Bogyó bá'
nagyúr
Jó, de te sűrűn cserélgeted amúgyis, én meg csak akkor ha nagyon muszáj. 9 évet kibírt a gyári, a tavaly berakott Athena meg már "olajpárásodik". Több ismerősnek az a tapasztalata, hogy 1-2 év alatt mindig megmurdel...
szerk: tehát még nem csöpög sehol az olaj, de párszáz km megtétele után mindig olajködös a jobb telószáram - abban van az Athena (a másik még mindig a gyári eredeti darab) - Mottó: "ami jó, azt nem javítjuk"! .
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
(#85481) -Mosquito- válasza Something_ (#85475) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Xar az Alfa? Jövőre szerintem már én is cseréltetni fogom gyári kerül majd bele és az picit fájós tétel lesz.
Bogyo:
Sosem volt még Athena szimering beépíteve nálam.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
(#85482) Something_ válasza -Mosquito- (#85481) üzenetére
Something_
őstag
Nem, motorral van most gondom Vettem akkut, mert azt hittem befosott. Hát nem
ALI_G
veterán
Köszi a tippet! Úgy látom itt elég sok fajta van, remélhetőleg a boltban is. Ráadásul ebben az árszegmensben is elég széles a kínálat. Elmegyek és próba alapján döntök.
Bogyó bá'
nagyúr
Nálam is csak kétszer: először és utoljára....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Polemius
aktív tag
Utána be lehet dobni azt is, hogy a lánc lógását hogyan kell mérni, rajta ülve, vagy üresen?
RAiN91
őstag
Sziasztok
Hétfőre néztem ki Kakucsringet (vagy kedd ha motoros nap lesz). Esetleg valakinek van kedve félnaposra?
Még nem voltam, ha egyedül megyek, hogy mennek a dolgok? Csak bemegyek, fizetek, aztán csókolom? (benzinkút van a közelben?)
laccczka
tag
Rövidre zártam és pöcc-röff. Mi a teendő ilyenkor?
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-Mike-
addikt
Most vasárnap nem jó?
(#85489) -Mosquito- válasza Something_ (#85482) üzenetére
-Mosquito-
őstag
Villanyászhoz el kell vinni, ő majd kíméri. "Örülj" neki hogy itthon van a gép és mondjuk nem Triesztben kell aksit venned mint nálunk a múlt heti túrán. Bár ott sem oldotta meg a gondot az új aksi.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
hroberto
veterán
Használt motoroknál jellemző az óra tekergetés úgy mint a használtautók piacán?
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
CyberPunk666
senior tag
Persze, itthon mindenki át akar baszni mindennel. Csak amíg autónál általában "csak" anyagi a károd, motoron az életed a tét.
Én az életveszélyesen kókányolt gépek eladását bűncselekménynek minősíteném és börtönt adnék érte.
[ Szerkesztve ]
emre
veterán
Örülünk, akkor nincs nagy baj.
A gyújtáskapcsoló is lehet hibás, elmehetett egy szál, nekem sikerül kihúznom egy madzagot belőle mikor a futómű cserével bohóckodtam. Vagy valamilyen relé elment aludni (Yamahákon az index relé tud hasonló problémát csinálni). Azt kell kitalálni, hogy ha itt zárod és teker, akkor ha a gyújtáskapcsolónál zárva az áramkört miért nem teszi ugyan ezt.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
RAiN91
őstag
De végülis jó, jobb időt is ír az időkép
Nem lesznek sokan? Mert most mennék először és nem akarok fenntartartani sokmindenkit, vagy ez nem gáz?
laccczka
tag
Ööö...a gyújtáskapcsolót vagy az indító gombját nézzem meg(kapjam szét) először?
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
emre
veterán
Az indító egyszerűbb, de kevésbé valószínű hogy ott a baj.
A gyújtáskapcsolóhoz idegek, rutin, és némi gyakorlat is kell.
Szerintem vidd el villanyászhoz, hogy mérje ki hol a probléma, most már nem a sötétben kel tapogatóznia.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
laccczka
tag
Az lesz. Köszi mindent.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
(#85497) Something_ válasza Topiccsendőr (#85477) üzenetére
Something_
őstag
Palyamotor adokveszekbe felraktak most egy 2008as 14000 kmes cbr1000rrt. 1 ev garanciat ir az ember a motorra.
Nem lehet erdekes neked? 1.8m. Asszem 6000 eurot irtal.
baboss
őstag
RAiN91
Csatlakoznék én is, eleget túráztam már az utóbbi hetekben, úgy is tervbe volt nálam Kakucs, időpontot kel foglalni a honlapon ? Félnapos nekem elég első körben. Úgy halottam, hogy jobb hét közben délelőtt menni akkor nincsenek annyian.
(Legalább kevesebben röhögnek ki, hogy mien kezdő vagyok.)
Tarill
Lánc cserénél nem szoktak fogaskerekeket is cserélni, vagy azok később kopnak el ?
[ Szerkesztve ]
Tarill
őstag
ha kinyúlna a láncotok le ne dobjátok, itt a megoldás [link] , úristen miket nem lehet itt kapni
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok