Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#85301) hroberto válasza Gaboman (#85300) üzenetére


hroberto
veterán

Bocs, elírtam! :))
Köszi!

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#85302) Gaboman válasza hroberto (#85301) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Milyen felhasználás lenne, szeretnél vele kinézni esetleg terepre is?
Mert ha ez is szóba kerül akkor az SC 620/625 a legjobb választás.
Olyan gépek amik a legközelebb állnak az üzemórás versenymotorokhoz de mégsem azok.
De amit én igazán javaslok ami az én kimondott kedvenc gépem az a 2003 kis olajkörös SMC 660.
Múltkor volt egy eladó full rendszeres 950 ezerbe, ezek igazi vigyorfaktor motorok.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#85303) hroberto válasza Gaboman (#85302) üzenetére


hroberto
veterán

A terepet már hanyagolnám, ezért is cserélném le a DRZ-t.
Szóval inkább közút, Bükk és a Tátra szerpentinjei.Üzemórást semmiképp nem szeretnék. A DRZ-m 2006-os, öregebb motort sem vennék csak ha tényleg jó állapotban van.

[ Szerkesztve ]

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#85304) Gaboman válasza hroberto (#85303) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Valójában tényleg az állapoton múlik nem is annyira az évjáraton.
Láttam már olyan 2004-es 660-at ami úgy nézett ki mintha most gurult volna le a gyártósorról, meg az ellenkezőjét is, minden a gazdán, gazdákon múlik mint minden motornál.
Ezekben a típusokban az a jó hogy 60 ezerig általában csak a szelepeket kell ellenőrizni meg a többi kötelezőt (olaj, légszűrő).
És tényleg valósan kevés kilométer van bennük, ugye nem használják túrázásra, vagyis kevesen.
Sokaknál második motornak vannak tartva.
Egy valami biztos a DRZ-hez képet ezek a gépek hatalmas ugrások, haveromnak is egy 2006-os DRZ400E volt, egy 2005-ös SMC660-ra cserélte le.
A különbség áh....., futómű, fékek, blokk, másik kategóriába lépett.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#85305) FIREBLADE78 válasza Gaboman (#85299) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Nekem 2006-os van és nincs gondom az alkatrész ellátással. Az említett céget nem ismerem. Maurerék 1-2 éve vannak porondon,nem tudom te mikor szoptál velük. Maurer papa egy darabig biztosan ellátja az országot,mert ott van lé bőven. Nem ebből él ő.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#85306) Gaboman válasza FIREBLADE78 (#85305) üzenetére


Gaboman
nagyúr

Akkor neked szerencséd van már velük, nekem 2010-ben volt, ők akkor még nem voltak porondon.
Mielőtt a BMW átvette a Husqvarnat itthon nagyon gyér volt a szervizfelhozatal.
Magával a motorral semmi gond csak hát ha valamit akartál, akkor majd megrendeljük azt vártál rá heteket.
KTM-nél meg 95%-ban raktáron volt minden, még aznap hoztam hozzá vagy másnap a posta.

Szerettem nagyon de nagyon a 610-et, 1 hengeres létére nincs akkora vibráció, a 6 sebességes váltó zseniálisan pontos, jól eltalált váltóáttételezés, alattam 155 volt a vége, rendesen ellátták nyomatékkal.
Nyitott volt, be is lőtték padon, 61 paci hoztak ki belőle, 6.ban 80ról-150-ig olyat tolt hogy huhh...., közútra tökéletes.
Nagyon filigrán kinézetű az egész, főleg a segge tetszett mert az nagyon karcsú, az egész motor megjelenése vagány.
Kiváló fékek, jó futómű.

Aztán haverom nyitott 660-val mentem, na az rátett még két lapáttal a 610-re.
Könnyebb, olyan nyomaték hogy utána visszaülve a saját SV650-re azt hittem megállt az egyik henger.
Futómű és fékek hasonlóan jók a két típuson, viszont a 660 könnyebb a 610-nél.
És jóval nyomatékosabb úgy hogy a váltóáttételezése is sokkal hosszabb, 185-190 a vége.
Mosonmagyaróváron volt szerencsém egy másikhoz, aki leáttételezte úgy hogy 160-ment végre, na az elmebeteg volt.
Az már inkább félős mint vidám.
A 660 hátránya hogy rezonál, sokkal de sokkal jobban mint a 610, igaz annak aki nem hosszabb túrákra megy vele még élvezetes is a bizsergetés.

Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)

(#85307) hroberto válasza Gaboman (#85304) üzenetére


hroberto
veterán

Persze, jobb motorok mint a DRZ, nem véletlenül akarom lecserélni, de árban sem egy kategória. Mondjuk ahogy nézem most a DRZ-knek is felment az áruk.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#85308) tboldi válasza Gaboman (#85306) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mosonmagyaróváron

:))

(#85309) mrhero válasza Tarill (#85265) üzenetére


mrhero
tag

Aktuális eur/huf árfolyamon is elég sok múlik. Senki nem tudja hol lesz két év múlva.

"Veteránoktól" kérdezem. 2007-8-9 táján, a válság kezdetén aztán később hogy alakultak a használt motor árak?

(#85310) Xaels válasza imibogyo (#85285) üzenetére


Xaels
félisten

Ja, bejöttem ma vele a városba mert egy vevő megnézetné. Faszán kapcsolt a venti.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#85311) #45302528


#45302528
törölt tag

Sziasztok!

KTM 950/990 Adventure vásárlásán töröm a fejem. Elég sokat olvastam már a témában pro és kontra, tehát az elmélet már megvan. :)

Amiket itthon látok, jellemzően 80-90 ezer km-rel hirdetnek (ami ugye a motor életkorához képest reális). Mi a véleményetek, ha rendesen karban volt eddig tartva, ekkora futásteljesítménnyel "szabad" venni LC8-at? Vagy inkább még gyűjtögessek és keressek alacsonyabb futással fiatalabbat?

Korábban 1000-es japán motorjaim voltak, tehát van félretett pénzem a javításra. :)

Köszönöm.

(#85312) Bogyó bá' válasza mrhero (#85309) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

"Ingyen elvihető - hitelátvállalással!" :DDD

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#85313) Juhasz27


Juhasz27
tag

Sziasztok!

Új vagyok ebben a motoros témában, igaz jogsim már régebb óta van(2006) de csak most jutottam el odáig, hogy motorozzak, túrázzak, stb...
Nézegettem a motorokat 600-as kategóriában, néztem már Suzuki, Honda, Yamaha-t. Végül a Hondánál döntöttem.
Úgy gondoltam nem 2 hengerezek, inkább belecsapok a közepébe és legyen 4 hengeres. Addig vacilláltam míg egy 2003-as Honda Hornet mellett döntöttem és ezekre koncentráltam.Pénteken megyek megnézni 1 kiszemelt példányt.
A kérdésem az lenne, hogy első motornak jó lesz-e? Túrázásra venném leginkább.

Psn: Juhasz27 I Xbox: Juhasz27

(#85314) zgospel válasza Juhasz27 (#85313) üzenetére


zgospel
őstag

Szia, szerintem igen, logikus választás kezdésnek, mert pár év múlva amikor már megszoktad a motort meg a sebességet sem fogod azt érezni, hogy kevés.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#85315) freelanced


freelanced
addikt

Srácok, nincs bárkinek, ismerős, barát eladó GS500-a?

Köszi !

[ Szerkesztve ]

Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

(#85316) Bogyó bá' válasza freelanced (#85315) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Nem vetted meg egyiket se? Itt egy olcsó, de baromi sok benne a km (attól még lehet jó vétel) - amúgy nem ismerem: [link]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#85317) Tarill


Tarill
őstag

[link] ilyet tett már valaki a motorjába?

(#85318) V.Stryker válasza Tarill (#85317) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Valamelyik totalcaros égéstér adásban volt egy forma aki minden ilyet kipróbált és ez határozottan KÁROS volt elmondása szerint.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#85319) Tarill válasza V.Stryker (#85318) üzenetére


Tarill
őstag

szuper :D

(#85320) V.Stryker válasza Tarill (#85319) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Benne van már? :D

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#85321) Tarill válasza V.Stryker (#85320) üzenetére


Tarill
őstag

neem még csak keresem az 5100 utódját, mert nem mondatnám h nagyon bevált nekem

(#85322) V.Stryker válasza Tarill (#85321) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Milyen motor is? Dög vagyok visszakeresni... És mi baj az 5100-al? Mit értessz az alatt, hogy nem vagy vele elégedett?

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#85323) Tarill válasza V.Stryker (#85322) üzenetére


Tarill
őstag

1 gen. 650-es SV, olajcsere után szinte egyből tapasztaltam h szarabbul fogott a kuplung, leginkább huzatáskor ha kidobom csak a kart nem fog egyből össze, érezni kicsit megcsúszik illetve most hétvégén hosszabb menet után egy 10p állás után újrainduláskor kissé szorult a váltó, ezt pl több sv-s is írta h tapasztalta 5100-al, holott az 1900ft-os eneos olajjal semmi ilyesmi gondom nem volt se kuplung téren se váltó :D de az meg nem egy top olaj nem akarom azzal járatni aranyom :D

(#85324) V.Stryker válasza Tarill (#85323) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Most remélem viccelsz... az Eneos egy k.rva jó japán olaj és azt legalább nem hamisítják. Nem is tudtam, hogy van motorhoz. Linkeld már be légyszi, hamarosan olajcsere és azt vennék akkor. Amúgy ha az bevált, nyugodtan használd azt.

Amúgy próbáld ki a 7100-at. Itt egy másik SV-s kolléga, azt magasztalja.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#85325) Something_


Something_
őstag

Na a generatoromom meg van az 1.1 ohm ellenallas, valszeg a fesszab lesz a ludas. Ismeros azt javasolta, hogy vegyek egyet, elotte beszeljem le a bolttal, hogy radugnam egy proba erejere, aztan kesz :D ciganykodas lvl 1000 :D

Stryker: ha jol emlekszem Tarill autoszerelo es asszem markaszervizben dolgozik jo regota.

[ Szerkesztve ]

(#85326) Topiccsendőr válasza Something_ (#85325) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem biztos!
Mondtam, hogy a harom fazis feszt kell merni ezutan!
Ez csak a nagy hibat szuri ki, a feszmeres a biztos.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#85327) V.Stryker válasza Something_ (#85325) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Akkor pláne nem értem a kérdéseit... :(((

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#85328) Topiccsendőr válasza V.Stryker (#85324) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mar megint egy markara mondjuk, hogy krvajo, aminek kulonbozo brsorolasu olajai vannak? :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#85329) Tarill válasza V.Stryker (#85324) üzenetére


Tarill
őstag

[link] tessék, mondjuk ja ezzel nem voltak gondjaim ez tény, csak amiatt tettem motult h hátha kicsit jobb lesz vagy jobbat teszek vele a motornak de nem nyert :D Persuval kitárgyaltam már h a kuplung szarabb fogását az MA2 olaj okozhatja 7100-ból viszont nem találok sima MA-t

HGabor: jól :Y bár az hogy jó rég óta az nem igaz, nem egész 5 éve csak

[ Szerkesztve ]

(#85330) HSM válasza V.Stryker (#85324) üzenetére


HSM
félisten

A kuplunggal mondjuk nekem az 5100-al sem volt gond, nem csúszott. Se a 7100-al. Ott lehet az MA/MA2 dolog is játszhat, bár nem vagyok olaj-guru, csak olvastam. Nekem MA2 verziók voltak, és második generációs SV.

Amúgy igen. Ha bevált és ráadásul nem is drága az Eneos, miért ne. Vagy 7100. :)

(#85331) V.Stryker válasza Topiccsendőr (#85328) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Ez mit jelent? Mi az, hogy különböző besorolású és miért rossz az?

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#85332) CyberPunk666 válasza V.Stryker (#85331) üzenetére


CyberPunk666
senior tag

Gyárt olcsót is meg prémiumot is. Az azonos áron lévő olajok meg nagyjából azonos teljesítményűek.
pl low cost motul szar, drága nem motul nem szar.
nagyjából ezt szokta írni.

(#85333) Topiccsendőr válasza Tarill (#85329) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Utananeztem mindket olajnak, az 5100 nak es az eneosnak is 154 a viszkozitas indexe. A valto szorulas szerintem viszkozitas valtozastol fordulhat elo, de mindket olaj ugyanolyan ebbol a szempontbol is.
Melegoldali viszkozitas kozott kb semmi kulonbseg nincs.

A jelenseg, hogy alig lehet valtani, tobb dologtol tortenhet.
A kuplung nem kapcsol szet teljesen - viszkozitas valtozas miatt, adalekolas miatt fordulhat elo, ilyenkor nem talaljuk az urest pl.
A valto kopasabol, vagy akar hoterheles miatti csapagyelhuzodasbol kifolyolag valami keresztbe all, mittomen kukactengely.
Ezt eloidezheti viszkozitas is, surubb olaj nagyobb hezagkitolto kepessege miatt valtozik az erzetunk, de akar a forgattyushaz melegedesevel es hotagulasaval is osszefugghet.
Tehat viszkozizasindex is kozrejatszhat.
De ki kene probalni, mert csak talalgatok.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#85334) PoLizei válasza V.Stryker (#85318) üzenetére


PoLizei
aktív tag

Ezt hallottam én is, de vhogy úgy volt, hogy a légszűrőházban lett vmi trutyi, ami szerinte a fémkerámia :U . Vagyis ő így a kartergázból kicsapódó cucc kinézetéből megállapította, hogy szar az olaj...

A Motul 5100- nél nekem sem jött be a váltásérzet, és eléggé fogyogatott is, viszont az említett jelenséget , a megállás utáni 1-2 kemény váltást a Liqui Molyval tapasztalom. Ez annyira nem zavar, de tényleg fura :F

P*L****

(#85335) Topiccsendőr válasza PoLizei (#85334) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ha a turbora rarakodik a kartelgazon keresztul, hogy iranyotod a femkeramia novekedeset? Meg fog szorulni a turbo egy ido utan.
Ha mukodik a femkeramia novekedes mashol, akkor ket kerdes vetodik fel bennem.
A gyuruhezag csokkenni fog. Ha meghajtod az autot, es nagyobb hoterhelest kap. Netan spurit raksz bele, amitol nagyobb hoterhelest kap a gyuru, a ket vegen osszeer, nem tud hova tagulni es megragad a motor.

A masik pedig, hogy ez a femkeramia a hengerfala es a gyurure is megy. Ket azonos fem nem kopaspar. Tribologiailag nagyon elonytelen kett ugyanolyan anyagit egymason jaratni, mert kotesek lepnek fel, amik felgyorsitjak a kopas folyamatat. Ezert vannak ugynevezett kopasparok.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#85336) Tarill válasza Topiccsendőr (#85335) üzenetére


Tarill
őstag

Kontrollálhatatlan az anyag lerakódása, nem tud különbséget tenni hogy ő most egy reedést vagy erősen kopott felületet tölt ki vagy épp teljesen ép felületre rakódik le, egységesen pár ezredes bevonatot képez mindenhol abból baj nem lehet, aztán kaptál is valamit meg nem is gondolja a gyártó

(#85337) Topiccsendőr válasza Tarill (#85336) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Tehat egy kb ezred mm utan nem is novekszik tovabb?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#85338) polimorf


polimorf
tag

Ha esetleg érdekel valakit elkészültem a Balkán túránk 2. részével is [link]

Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!

(#85339) Geresics


Geresics
addikt

BAMA: Mini hungaroringet épít Pécs mellett
PÉCSMA: Kis Hungaroring épül Pécsett
TESZTMOTOR: Pécsett mini Hungaroringet építenek
BAMA: Kanyarvadászok paradicsoma készül Tüskésréten
PÉCSI NAPLÓ: Itt aztán lehet majd vadulniuk a motorosoknak

Tényleg? Lóf@szt! :W

S02E04 - Mini Hungaroring Pécsett? Lóf@szt! :(((

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#85340) Topiccsendőr


Topiccsendőr
addikt

Megneztem a pulstar gyertyakat.
Ez egy sima kondenzator. Az ilyen gyertyakban nincs zavarszuro ellenallas.
A hagyomanyos gyertyaknal a kovetkezo a helyzet. A szikra akkor fog kisulni, ha a szekunder fesz eleri azt a kuszobfestultseget, ami az eppen aktualis benzin-levego keverek atutesehez kell. Mivel mindig minden valtozik, ezert ez a feszultseg nem mindig ugyanaz.

Ezeknel a pulstar gyertyaknal a kondenzatorral annyit teszunk, hogy az ivkisules mindig egy bizonyos feszultsegnel fog bekovetkezni, miutan feltoltottuk a kondenzatort.
Amivel azt erjuk el, hogy joval magasabb feszultseg lesz, az atutesi kuszobfeszultsegnel magasabb. De ha ezt a feszt felhuzzuk, valahol veszitenunk kell.

Vajon az elektroda mennyire toleralja ezt az emelt feszultseget? Valoszinuleg sokkal alacsonyabb az elettartama a normalis gyertyaknal.
Egy kondenzatoros gyujtasnal a gyujtas azert is hatekony sima gyertyaval, mert az orvenylo gazt tobb szikrakisulessel tobbszor gyujtjuk meg. Ha egy ilyen gyujtasba belenyulunk egy plusz kondenzatorral, nem tudunk honnan szikraenergiat nyerni, valahol vesziteni fogunk. Nem tudunk csak ugy energiat nyerni. Talan a zavarszuro ellenallast sporoltuk meg, de ez sem igazi sporolas.

A videokhoz ahol meggyujtanak valamilyen kevereket, linkelnek, hogy valojaban mi is tortenik a hengerben.

Lathato, hogy olyan orvenyles es nyomas viszonyok vannak, amiknek kozuk nincs az altudomanyos felvetelekhez.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#85341) Juhasz27 válasza zgospel (#85314) üzenetére


Juhasz27
tag

Rendben,köszönöm válaszod.

Psn: Juhasz27 I Xbox: Juhasz27

(#85342) Ferdzsoo válasza Geresics (#85339) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Nah ez jó vidi lett! :DDD
Nemnormálisok ezek, Ez még egy komolyabb gokartnak sem pálya nemhogy motorral. :W
Nincs ezzel semmi baj, hogy csinálnak ilyet, csak felejtsük el már ezeket a 6ásvadász szövegeket, no komment. A kecskeméti sem egy gyors pálya, még azt sem nevezném rendes versenypályának, ott sem kell nagyon 2-est rakni az egyenesen kívül, és az fényévekkel szélesebb, nagyobb, gyorsabb mint amilyen ez lesz... :DDD

Nagyon kellene egy MINIMUM Pannónia ring méretű pálya ide le délre, igény lenne rá.

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#85343) laccczka


laccczka
tag

Ööö...egy kis segítséget szeretnék kérni a következő problémám megoldásához.

Van egy 3 éves RV125 mocim ami nem indul. Tegnap délután még mentem vele kb. 60 km-t de ma reggel már nem akarta az igazságot. Ha ráadom a gyújtást a FI jelző világít, az önindító viszont meg sem nyekken. Mit nézzek meg rajta esetleg ami segítene a megoldásban?

A gáz az, hogy a legközelebbi motorszerelő is 20 km-re van.

"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.

(#85344) Geresics válasza laccczka (#85343) üzenetére


Geresics
addikt

Lehet hülye kérdés, de nem hagytad sebességben?

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#85345) zeon.hu válasza Ferdzsoo (#85342) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Max supermoto, ami tud rajta menni.
(Saját tapasztalat, nekem volt szerintem a legkisebb nyitott gokart pályám az országban :), bérgokartnak való az ilyen. )

#?*@&!

(#85346) laccczka válasza Geresics (#85344) üzenetére


laccczka
tag

Nem hülye kérdés, bennem is felmerült.
Az üres fokozat visszajelző világított de a biztonság kedvéért meg is mozgattam. Üresben volt.

[ Szerkesztve ]

"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.

(#85347) Geresics válasza zeon.hu (#85345) üzenetére


Geresics
addikt

Nem baj az, ha gokartpálya lesz, de akkor ne úgy reklámozzák, hogy motorosok paradicsomát építik... :W

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#85348) freelanced


freelanced
addikt

Üdv!

Budapesten tudtok jó szerelőt ajánlani?

Köszönöm !

Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

(#85349) ath válasza laccczka (#85343) üzenetére


ath
senior tag

kéne tudni mi a kód

(#85350) laccczka


laccczka
tag

Olyat sajna nem tudok produkálni.

"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.