Hirdetés
- Itt az új LOGOUT!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Mindent a StreamSharkról!
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Szólánc.
- iPhone témaösszefoglaló
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Dehogy megyek. Minek?
Meló is sok van, alig érek rá bármire is. Szép apránként - főleg ha megszűnik ez a rohadt kánikula - hétvégenként elpimpelgetem egy kicsit. Ja ma reggel leloptam a Csótányról a Hornet tükröket, és ment a GS-re: oldalanként 20 mm-rel kijjebb van (sokkal jobban látok hátra) plusz ráadásul domború üveges (kicsinyít).A Csótányra is rá kell szánni 2-3 napot (szerintem a hosszú hétvégét a jövő héten), és meg kell hirdetni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
mm89
őstag
SZEBB!!
Canniball
Hát nem elég ez?
Nagyon jó!
Egyébként nyomatékban alul nem gyengébb mint az sv, csak cserébe 6-7 körül megindul
Alul nem szaggat be, 2-3e között simán használható, onnan szépen húz. Azt azért hozzá kell tenni, hogy hátul +2 fogas lánckerék van.
Hogy megéri e a +900e - t? Egyéni preferenciák kérdése.ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
canniball
nagyúr
Annyit rá kellett dobnod?? Bázz, nem is néztem az árakat, azt hittem pár százas a diffi... Én az ABS-t irigylem kicsit, de nem fizetnék rá ennyit (no nem mintha megtehetném, de amúgy sem).
Viszont a lényeg hogy neked tetszik.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
HSM
félisten
A lényeg, hogy neked jobban tetszik. Nekem meg az SV jön be jobban. ( ) Az a fontos, a saját vasad tetszen, és örömöt lelj benne.
Érdekes ez a 2-3000-es fordulat, mikor hozzám került az SV, nálam is makacskodott ebben a tartományban (rángatta a láncot), de mióta friss, jobb olaj került bele és meg lett húzva egy rovátkával a lánc, azóta 1800rpm felett már finom gázkezeléssel szépen működik, nem rángat. Ami elég jó, mert eléggé utálatos volt korábban, hogy 3000 felett kellett sokszor tartanom, pedig kettesben városban igen hasznos, ha le tud menni 2000 környékére a fordulat, rengeteg felesleges egyesbe váltást lehet ezzel megspórolni.
(#54958) canniball: A fiatalabb SV-k esetén tényleg nem lenne ekkora különbség.
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
-
HSM
félisten
válasz canniball #54964 üzenetére
Nem kell profinak lenni. Szerintem sokkal jobb befektetés az ABS-nél egy vezetéstechnikai képzés (fele/negyed áron), ahol rendesen megtanítanak fékezni. Amúgy ami mókás, a hátsó keréken minden motor "ABS-es"... Ha nem húzod be a kuplungot.
A "legjobb motor" tekintetében épp az a lényeg amit írtál, mindenkinek más.
Nekem pl. nem lenne az a pénz, hogy egy Z750-re üljek az SV650-emről, míg másnak egy kisebb vagyont megért a csere.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Ha esős, nyálkás az idő, akkor alapból jóval lassabban és óvatosabban megyek. Ez ABS-el sem lenne más, azzal is ugyanúgy hosszabb a féktáv. Ezt meg Te felejtetted el csúnyán. Sőt, bizonyos utakon még az ABS-el hosszabb a féktáv, mint "kézzel", jó érzéssel. Én nem bízom a technikában.
Ja, igen, Mariska nénitől nem szabad a gatyába csinálni, nekem heti rendszerességgel fordul ez elő, hogy elém hajtanak, aki ettől betojik, jobban jár, ha inkább gyalog közlekedik.
(#54968) canniball: Sajnos a kuplungba kapaszkodást vész esetén én is előfordul, hogy elszúrom, régen volt már a tréning. De dolgozom rajta, hogy javuljon a helyzet. Előbb utóbb úgyis 100%-ra fejlesztem.
[ Szerkesztve ]
-
karis
tag
Motor lopás ellen ki hogy védekezik?
Asus ROG Strix B550-i // Ryzen 5 5600 // Corsair Vengeance 16 GB // Asus ROG RTX3060 Ti
-
Daywalker
addikt
Jaj, ezek a nagy szavak. Addig érvényesek, amíg egyszer el nem csapnak...és ez nem fosás kérdése. Le kéne szállni a magas lóról és nem kéne olyanokat mondani, hogy aki ettől betojik az menjen gyalog. (Az ilyenektől kinyílik a bicska a zsebemben, amikor ismeretlen emberek nagy arccal nyomják ezt a sódert). Nyilván veled akkor még sosem fordult elő igazán necces helyzet, ha nem tojtál be soha.
Az a baj, hogy "bizonyos utakon még az ABS-el hosszabb a féktáv, mint "kézzel", jó érzéssel" megint nem tapasztalati úton szerzett dolog nálad, hanem "mert autóban így volt meg úgy volt" egyszer, valami húsz éves autóban, ahol tényleg rakás szar, ahogy masszírozza a lábad és nem lehet vele megállni.
Pont ezért nem volt motoron nagyon sokáig. Rengeteget fejlődött az ABS, egyes típusokon sokszor csak a versenyzők tudnak mindig jobban fékezni, mint az elektronika, átlag embernél sajnos nem így van. (Ugyanez igaz a kipörgésgátlóra, vannak versenyek, ahol bizonyos fokig bekapcsolva tartják, mert annyira jól működik egyes motorokon).Az emberek legnagyobb hányada a büdös életben nem fog tudni úgy belemarkolni a fékbe, hogy azonnal a maximálishoz közeli fékhatás jöjjön elő adott útviszonyoknak megfelelően, a progresszív fékezés pedig növeli a féktávot. ABS-szel ez az idő viszont lerövidíthető. Esős időben is, mivel ott lassabban mész, jobban fosol, hogy megcsúszik, ABS-nél ennek valószínűsége jóval kisebb.
A vezetéstechnikai tréning nagyon fasza, de teljesen más az ottani felfokozott állapot (amikor felkészültél idegileg és testhelyzetben is hogy itt most be kell rántani tényleg a féket) mint az, ami túrán van és nyugisan vezetgetsz, és beüt a szar. Szintén más az, hogy megtanulsz 50-60-ról megállni, és az is, amikor 240-ről próbálsz beleállni a fékbe egy hring célegyenes végi kanyar előtt (aka nagy sebességről való "vészfékezés"). Ahhoz, hogy elsajátítsd rutinszerűen, nem kevés órát kell venni, plusz külön gyakorolni rengeteget. Szóval nem kell bízni a technikában, de jó ha van, és megvan mellé a vezetéstechnikai tudás is. De ilyen baromságokat ne írjunk már, hogy az ABS szar, mert kb. szerinted ez így van és ez kőbe van vésve.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #54971 üzenetére
Nézd, kinyílik a bicska vagy sem, nekem ez a véleményem. Ha olyan borzalmasan fosatós szituba kerül az ember, ott már szvsz korábban elrontott valamit, pl. túl gyorsan ment. A kihajtós Marika nénik pedig tényleg annyira mindennaposak, hogy egyszerűen számítani kell rájuk akár kocsival, akár motorral. Természetesen volt már, hogy alaposan befostam motoron, de mindig én voltam a sügér vagy így vagy úgy.
Amiről beszélsz, az a verseny ABS, és tudtommal csak a Honda egyes sport típusain volt még csak néhány évvel ezelőtt, azóta nem tudom, mennyire terjedt el, de nem félek tőle, hogy túlzottan. A normál átlagos motoros ABS-ek én ugyan nem tudom, milyenek, de az tény, hogy akik terepeznek, első dolguk kikapcsolni, mert nem működnek olyan körülmények között. Ez nekem éppen elég, hogy erőteljes fenntartásaim legyenek a rendszerrel kapcsolatban. Ha pofára esek, az inkább legyen az én hibámból, mint egy gépéből. Nem kívánom senkinek azt az érzést, amit ott a kocsiban átéltem. Elég rossz dolog teljesen tehetetlenül, kiszolgáltatva lenni egy gép rossz döntésének, ezt nem lehet leírva átadni, mennyire... Amikor tudod, már rég meg kellett volna állnod, de csak mész előre tovább....
Azt nem tudom, az emberek többsége mennyire tud fékezni, elképzelhető, hogy van, aki minden esetben nyer az ABS-el. A progresszív fékezést mondjuk szerintem ABS-el sem lehet megúszni, ha csak ész nélkül bucira berántod, azzal nem fogsz azért úgy megállni, ahogy lehetne normálisan, a stabilitásod is elveszted úgy.
Esős időben persze, hogy fosok, hogy megcsúszok, de ABS-el sem mennék gyorsabban, mert ha meg nem is csúszok a féktől, a féktáv ugyanúgy alaposan megnő, és kanyarodás/elkerülő manőver közben sem tapad jobban az ABS-től.Ami a valós helyzeteket illeti, éppen elégszer "törtek már az életemre", hogy nekem a "nyugis hétvégi túrázás" is úgy teljen, hogy minden bokorban felkészüljek az ellenségre... Én a nyugis vezetés közben is fel vagyok lélekben készülve arra, hogy bármikor, bárhonnan beüthet a sz@r. Mert sajnos beüthet. A vezetés veszélyes üzem, pont.
A 240-ről való megállás valóban más téma, de ahogy írtam, ha Marika néni kihajtott eléd és 240-el mész, ott valószínűleg már jóval korábban elrontottál valamit, ráadásul itt nem látom, mit segítene az ABS az eset várható végkifejletében....
Azt természetesen nem írtam, hogy az ABS szar, azt írtam, úri hóbort, megkérdőjelezhető előnyökkel. Ezt az álláspontom továbbra is tartom.
(#54974) kcsa: Sajnos nem én vagyok.
-
Daywalker
addikt
Nyugodjon bekeben, de megint van egy Integrank...sot, en inkabb visszasirom ot. Neki legalabb volt nemi tapasztalata, de most tapasztalat nelkuli kinyilatkoztatasokat olvashatunk folyamatosan. En tovabbiakban ignoralom...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Something_ #54976 üzenetére
ABS-es motort valóban nem próbáltam, de teljesen ugyanaz a rendszer dolgozik bennük, mint autókban. Ott viszont volt hozzá már szerencsém éppen elégszer. Nincs okom azt feltételezni, hogy motoron bármilyen módon is más lenne a hatása ugyanannak a rendszernek, mint autóban. Természetesen ha van bármi meggyőző érved, miben tévedek, szívesen meghallgatom.
(#54977) Daywalker: Ahogy jólesik. Ugyanakkor továbbra is kíváncsian várom, miért ne lennének érvényesek az autós ABS-el szerzett tapasztalataim, amikor tökugyanaz a rendszer dolgozik motorokban is.
Ami a véleményem illeti, igen nagy mértékben osztom ezen videó készítőjének véleményét: [link]. Saját tapasztalatom is hasonló, pedig én is messze vagyok (sajnos) egy profi pilótától. Alul a kommentek között is akadnak igen érdekesek.Érdekes, hogy csak azzal az érvvel nem jöttök, amit a legnagyobb előnyének gondolok motoron az ABS-nek, hogy azzal az első kerék blokkoltra fékezése esetén megmentheti a usert a biztos bukástól...
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
őstag
Hobbi pályázók figyuzzanak most ide!
Lenne egy fölösleges 190/55 Pirelli Superbike SC2 4.5-5mm mintával, 2014-es!
Van benne minta is ha valaki lábon menne ki a ringre.(D211 minta 3mm mélyen)Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
kcsa
veterán
Ja, TFH ugyanaz a rendszer (nem hiszem, de személyes tapasztalat okán maradjunk a feltételezésnél), de attól még a két jármű fizikája eltérő.
Vészfékezésnél én tudom magamról hogy mire vagyok képes (jellemzően nem sok mindenre), de hogy a videódban látott határon fékezést éles vészhelyzetben nem igazán tudnám reprodukálni minden alkalommal, az fix.
Ha már youtube délutánt tartunk, inkább ez a realitás vészfékezésnél: minden fék satu.
Motoron hosszú évek után képes vagyok arra hogy ha csúszik a hátulja, akkor kiengedjem a féket, de attól még sejtem hogy milyenek a képességeim. (szarok).
De autóval én is megtapasztaltam a salakon ABS-es csúszás csodás élményét, épp hogy nem durrantam bele az előttem megálló autóba, de attól még az esetek kiemelkedően magas százalékában előnyösnek tartom.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-Mosquito-
őstag
Légy szíves gyere vissza majd akkor,ha lesz néhány féle/fajta ABS motor/robogóval vész/fékezéssel tapasztalatod. Esetleg még BMW,KTM kanyar ABS-t is kipróbálhatod. Februárban amikor már és decemberben amikor még motorozom rendkívül hasznos dolog az ABS! 2016-tól már csak ABS rendelkező motorok kerülhetnek forgalomba. Az EU biztos hoz pár hülye törvényt/rendelkezést de ez hasznos dolog a balesetek megelőzéséhez. Autós videót meg minek/miért linkelsz egy motoros oldalra,köze sincs egymáshoz..
Kcsa:
Rékási balesetnél keresték a féknyomot.. ABS-s robogónál.. Most vagy fékezett vagy nem de ha fékezett akkor annak nincs nyoma. Nem akarok elmélyülni ebben a témában.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Ferdzsoo
addikt
Nincs olyan út ahol abs-el hoszabb a féktáv...
Talán rossinál igen. Talán. De azt hiszem volt erről már cikk, és ott versenyzők fékezgettek, nem Te vagy én. Mindenkit minden körülmények között megver az abs. Ennyi. Ez tény...."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Topiccsendőr
addikt
Olvasva a soraidat arra tudok gondolni, hogy ezeket a fotelben kitalaltad, es nem ultel meg abs es motoron - varjal, enis kitalalkok valami demagogiat a fotelben... - este, vizes feheraszfalton, ahol egy ovodascsapat feketebe oltozve hirtelen atvag elotted.
Te ilyenkor nem 90km/h val mesz, hiszen feher aszfalt este vizesen, hanem 20 al. Teged vag hatba egy szivar audi tordasrol, kalapos, 60 ev koruli foszer, ket sorrel a gyomraban. Egesz jo fotel forgatokonyv, az ovodasok eletben maradtak. (mondjuk velence fele ahol vegig ez a fos aszfalt van tobb kmen keresztul).
Csapo ketto. Mivel nem fosol be, hirtelen nem ramarkolsz a fekre. Hanem televagod az ovodasokat . Vagy ramarkolsz, es te vagy superman, ezert te jobbat fekezel, abs nelkul, veszhelyzetben, baromi gaz szituban, mint azzal. (Sztm ugy elesnel mint a budosszar, megbocsass)
En mentem abs es motorral, baromijol ki lehet hasznalni. Nekem nagyon tetszett. Es biztonsagosnak erzem.
Az utcai motorjaimmal az elso gumimat csikorgattam, allora fekeztem barmikor, ezzel szorakoztam a nagymotorjaimnal, ez tetszett. Hatalmasakat fekezni.(meg nagyokat startolni) Most, hogy palyan csiszolgattam tovabb ezt, ugy, hogy a motor hatso kereke fent van a levegoben, es eppen dontom a motort, majd ugy adagolom a feket, ami szerintem level2 a szentendrei csuszos fos aszfalton allorafekezett elso kerekhez kepest, ezekre a tapasztalataimra epitve mondom azt, hogy te, vagy en nem vagyunk kepesek annyira precizen adagolni a feket, plane veszhelyzetben, hogy az sokkal jobb legyen, mint abs el. Ebben biztos vagyok.Vagy... Tenyleg superman vagy. De azt nem hiszem.
Explosión de dos tiempos
-
kcsa
veterán
válasz Ferdzsoo #54982 üzenetére
De, van, ha maradunk az autós hasonlatnál - motorról nem tudom. Abban igaza van hogy salakon és pl. mély porhóban az ABS elúszik, ABS nélkül "elássa" magát az autó, úgy rövidebb a féktáv.
De ezeket összességében ritka helyzetnek érzem egy átlagos hétfő reggeli vészfékezéshez képest.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-Mike-
addikt
válasz -Mosquito- #54929 üzenetére
Már kérdezni is akartam, hogy Brezován járt e már valaki motorral, elmennék kipróbálni de látva a videót biztos nem ezres gépeknek van kitalálva, megspóroltál nekem egy utat, köszi.
-
-
Topiccsendőr
addikt
Mar ertem hol van a problema.
A veszfekezes nalad ez:
Hoppa! Miaz ott az uton? Ahha! Egy akadaly, amelyik keszul elem kerulni. Nade, mivel en a defenziv vezetesemmel direkt nem megyek annyira gyorsan, hogy ez a varatlan dolog belepiszkitson az eletembe, ez nem lesz problema. hiszen barmi elofordulhat.
szepen akkor kezdjuk el felepiteni a fekutat... Jo... , nehogy sokat huzzak, oke, beult az eleje, most mar fekezhetek, jo nagyot, ahogy a youtubeon lattam... Eees ezaz. aaahh, milyen konnyu volt megallni igy, nem is ertem, miert nem tud fekezni ez a sok hulye.Namost az elet az, hogy ha eso ha jeg, ha barmi, te ramarkolsz a fekre, satu!
Mert nincs ido semmire! Azonnali satu! Es meg az sem biztos hogy kiadja.
Nem oraknak tuno masodpercek.
Es pont hogy nem, abs el nem lesz instabil. Ezert kellene kiprobalni, mielott elmeletben leeljuk az eletunket. Azt be lehet satuzni gondolkodas nelkul.
Es foglalkozhatsz kozben a kikerulessel, nem pedig azzal, hogy akkor mennyit kell ahhoz huznod, hogy ne ess pofara.
Az abs nem azert van, hogy a fekut rovidebb legyen, hanem hogy iranyithato maradjon a jarmu. Es ez a nem mindegy. Nem lefekezni kell, hanem kikerulni.Ha a valosag bem az abs t igazolna, szerinted fejlesztene barki is?
Ez mar-mar arrogans hozzaallas a reszedrol, ennyi embert ennyire hulyenek nezni, mindenfele tapasztalat hijan meg plane.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
vlevi
nagyúr
Terepen pesze, hogy kikapcsolaj az abst, kiprogesgatlot. Ott termszetes, hogy szandekosan blokkolo hatsokerekkel, kerrsztbecsusznak. És igen, ha a salakot túrja maga előtt a motor, akkor jobban lassul, mintha fekhatas nelkul pattogna a murva tetején.
Tegyük hozzá, a motor abs-ek rengeteget fejlodtek az elmult években. Össze sem lehet hasonlitani a 2000-evek elso kiadasu kotor abseit peldaul a bosch legujwbb, bedontes szenzoros meg!ittudomenmilyen csodaketyereitol. Biztos van statisztikailag olyan helyzet, amikor utolag lehet mondani, hogy jobb lett volna abs nelkul...
De szerintem ez olyan, mint a biztonsagi oves tema. Terjednek azok a bezzeg példák, amikor nem volt bekötve, és megúszta. De azok a peldak nem terjednek, amikor be volt kotve, es a fejreallt totalkaros autobol serules nelkul szall ki. Vagy, aki nem volt bekotve, es belehal egy viszonyalg kis balesetbe. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54987 üzenetére
"...Az abs nem azert van, hogy a fekut rovidebb legyen, hanem hogy iranyithato maradjon a jarmu."
Na ezt a mondatot kellett volna egy-két nappal hamarabb leírni, mert ez a lényeg.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
yodamastah
őstag
válasz Bogyó bá' #54989 üzenetére
Szerintem annyival azért árnyaltabb a dolog, hogy a sportosabb geometriájú motorokkal amikor max vagy max közelit fékezünk, akkor sok irányíthatóság ABS nélkül sem marad.
Pl: 1G környékén tud lassulni egy jó sportmotor. Ilyenkor úgy beáll az egész motor az első kerékbe, hogy enyhe irányváltoztatásra is nehéz rávenni a motort. Nem is arról van szó hogy mondjuk a tapadási körből nincs már szelet kanyarodni is, egyszerűen húzhatod a kormányt kurv*ra nem akar fordulni a motor Komolyabb irányváltáshoz ilyenkor fel kell engedni a féket mese nincs.
Csopper geometrival más a szitu, méshogy ideális fékezni, de nem vészfékeztem soha csopperrel, nem tudok konkrét tapasztalatokról beszámolni.
Szóval szerintem az abs motoron kb arra jó hogy ne essünk pofára pánik-, vagy változó/fos tapadási körümények közt fékezéskor. Főleg az az ABS király ami képes lekezelni a kanyarodás közben fékezést. Azaz mondjuk lapon oda lehet húzni neki, ami amúgy pofára esést jelent sok esetben.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #54991 üzenetére
Ezzel kiserletezik most a bosch es a ktm. Vagyis mar aztjiszem szeriaban kaphato. Persze egy halom szenzor, meg a fél nasa szamitokapacitasa kell hozza, de valahogy megoldjak.
-
mm89
őstag
válasz canniball #54958 üzenetére
+HSM
Hát igen, áron alul ment el, és az abs miatt volt ennyi a különbség. Szerintem megérte.
(#54959) HSM
Amúgy én is azt hittem, hogy szépen dolgozik 2000 környékén az sv. Simán gurult alapjáraton kettesben. De hidd el nekem ez jobb!
Az én sv-m se volt túl öreg, bár a km sok volt benne, de szép állapotban volt (szerintem). Igazából ha kitartom , valószínűleg 600 felett is elment volna, de ez van ha siet az ember
ABS:
Ahogy írta is bob.zxr, az abs bizony jó dolog. Egyébként nem gondolom magam full kezdő, tapasztalatlan motorosnak, viszont abban majdnem biztos vagyok, hogy nálad többet mentem már az sv-vel
Volt pár olyan vészfékezésem ahol a hátulja bizony csúszott. Száraz, jó hőmérsékletű úton. Ez a szerencsésebb. Úgy voltam vele, hogy (mivel az biztos volt, hogy kicsiZé kell nekem, csak az abs volt kérdéses) megér kb 100-150k felárat az abs. Ha csak egyszer menti meg a motort és engem az eséstől akkor máris visszahozta az árát. Ráadásul majd eladásnál is jól fog jönni (nem, még nem akarom eladni! )
Az meg, hogy hosszabb a féktáv, (tervben van egyébként az összehasonlítás haver sv-jével (k5 650s), hogy azonos tempóról mi történik. Sőt van egy ugyanilyen z750 is másik havernak, abs nélküli, ha lesz időnk összemérjük a dolgokat ) nem minden. Csak gondolj bele, befékez előtted valaki, te belemarsz a fékbe és elcsúszol. Én belemarok és esetleg utólérem, akkor is csak az eleje törik, vagy ha szerencsém van akkor addigra ő elindul újra és lesz helyem. Ehhez képest ha elcsúszik az eleje akkor tutira letörlöd a hűtőt, a festést, a kormányt, a kuplung- , fékkart, a fékpedált, a váltókart... Ráadásul elvileg (még nem próbáltam) abs el történő fékezéskor irányítható marad a motor. Ezt erősen kétlem, mert nagy fékezésnél ugye olyan erővel állítja fel a motort a fizika, hogy kizárt, hogy fékezéssel együtt kikerülést is lehessen csinálni, de majd kipróbálom azt is. Bár most, hogy jobban belegondolok, a kikerülést már nyilván kiengedett fékkel kéne csinálni.(#54961) KoVee84
Miért adtad el? Mi lett helyette?Daywalker
Hagyd, néhány hete ült át robogóról az sv-re. Valószínűleg sokkal többet tud mint bárki más itt!..(#54975) HSM
Na a terepezést meg ne hasonlítsuk már az utcához(#54987) persuader
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
HSM
félisten
Maga a jeladó és a tárcsája ugyanaz (ez asszem egy régi Ford Escort) [link], az ABS elektronika/pumpa is eléggé erős hasonlóságokat mutat. Pl. Suzuki Swift: [link] és Suzuki DL650: [link].
A mérnöki gondolkozásmód szerint sem logikus valami újat kitalálni, amikor ugyanarra a funkcióra már van megoldás. Nyilván lehetnek eltérések pl. a programozásában, de alapvetően az egységek és a működési elv vélhetőleg igen hasonló, ha nem tökéletesen ugyanaz.Egyébként maximális tiszteletem, amiért ennyire képben vagy a képességeiddel, és hogy le is mered ezt így írni. Ilyen esetben tényleg ajánlható az ABS.
Amúgy amit linkeltél videó, az nem egészen esik egybe a tapasztalataimmal, volt párszor, hogy vizes úton kellett fékezzek, és ennyire sosem kacsázott be alattam. Persze, nem elképzelhetetlen, hogy elő tud fordulni az eset.
Nekem sima enyhe nyári esőben esett meg, hogy megviccelt a technika: [link].
(#54981) Mosquito34: Én ugyan csak decemberig/márciustól motorozok, de eddig nem igazán éreztem hiányát az ABS-nek.
Az ABS törvénybe iktatása csak arra jó, hogy megdrágítsák vele azoknak is a motorvásárlást, akiknek az égvilágon semmi szükségük erre az eszközre. Remélem, legalább kikapcsolhatatlanul kell majd beszerelni, hagy szívjon vele a jónép.
Autós videót azért linkeltem, mivel ugyanúgy működik rajta a fék/ABS, mint motoron.
Egyébként szerintem az is tapasztalat, hogy mondjuk eddig sosem volt szükségem ABS-re...(#54983) persuader: Így tizenkétezer főleg városi km motorozás és durván 5 szezon után azért úgy gondolom, a fotelfizikánál némileg több tapasztalatom van.
Az útra kóválygó óvodáscsapatot olyan jól megfotelfizikáztad, hogy az eddigi (szerencsére) egyetlen motoros esésem is ilyenhez kapcsolódik. (Utolsó előtti bekezdés innen: [link]) Igen, úgy elfektettem, öröm volt nézni, ugyanakkor garantáltan nem rajtam állt a dolog, ugyanis még kb. el sem értem a fék nyomáspontját, mikor huss, már ment is el az eleje... Szerintem itt az ABS se nagyon tudott volna mit tenni, olyan volt, mintha a tükörjégen mentem volna. (Mentem már bicajjal tükörjégen, még mielőtt megkérdezed, tudom milyen.)
Nézd, az esetek mondjuk 99%-ában én is biztonságosnak érzem az ABS-t, sőt, biztonságosabbnak, mint a sima féket. De ha abban a maradék 1%-ban valami nem úgy adja ki, ahogy az ABS gondolja, akkor oltári szívás. Én pedig inkább bevállalok 99%-ban néhány százalék plusz kiszámítható fékutat, minthogy abban a 1% maradék esetben megszívjam az ABS-el, mert éppen kicsit elszámolta magát. Nyilván, van az a réteg, aki kevésbé tapasztalt vagy nem érzi úgy a féket, és sokkal többet nyer a 99%-on, nekik érdemes olyan motort venni. Ennyi.
(#54984) kcsa: A fő bajom a kiszámíthatatlanság abban a bizonyos 1%-ban. Akár üzemzavar, akár elszámítás miatt visszadobálja a féket, az igen kemény balesetveszély.
(#54987) persuader: Alapvetően defenzíven vezetek, tehát igyekszem nem esélyt adni másoknak, hogy kinyírjanak. Ugyanakkor, mivel nem célom végletesen lassan sem menni, így bizony néha elég keményeket kell fékezzek. Az ha nem is heti rendszerességgel, de szezononként 3-4X mindig előfordul.
Az ABS egyébként itt tud(na) beleköpni az életembe, hogy én tudom, mennyi hely kell megállnom az adott útviszonyok mellett, de ha visszarúgja nekem a féket, borul az egész.Namost, az élet pont nem az, amit Te írsz. Az a fotelfizika. Eddig akárhányszor kellett vészfékezzek, soha nem satuztam be az első féket, hanem ahogy írtad, szépen felépítettem a fékerőt, ahogy kell. Persze, volt amit elbasztam, pl. néha (rossz) reflexből behúzott kuplung, vagy túlfékezett kicsit megcsúszó hátsó, mindenre én sem tudok figyelni. Az azonnali satuval egy rendes motoron csak pofáraesni lehet. A kikerülésnek sincs semmi akadálya normális fékezés mellett, nyilván az irányváltás idejére elengeded a féket, ahogy remélhetőleg az ABS-es motoron is, satufékezve nem biztos, hogy túl jól venné a fordulást.
És igen, pont ez a lényeg, amit mondtál. Hogy az irányíthatóság a lényeg az ABS-nél, nem a fékút hossza. Éppen ez vele a bajom. Hogy ő abban az 1%-ban is irányítható akar maradni, amikor mocskosul de megállni kéne mindenáron, és te SEMMIT nem tehetsz ez ellen... (Hacsak előzőleg nem szedted ki az ABS biztosítékát. )
A valóságban a fejlesztéseket a piaci igények szabályozzák. Az embereknek nagy igényük van a mindenféle ehhez hasonló biztonsági kütyükre, ezért fejlesztik őket. Ez üzlet.
Ha annyira hiperszuper nagy csoda lenne, akkor nem ilyen demagóg sz@rokkal lenne tele a net, amikben megmutatják egy satura fékezett kerekű jármű mellett mennyire szépen/rövid úton áll meg az ABS-es. Pl. ez: [link]. Nézni is fáj az ABS nélküli fékezést. Az persze nincs ott kis betűkkel, hogy ez a szituáció csak súlyos vezetői hiba esetén áll fenn...(#54988) vlevi: A biztonsági öv szerintem egész más történet. Ezeket a legújabb fejlesztésű ABS-eket nem ismerem, nem tudom, ezek megbízhatóbban működnek-e a régieknél abban az 1%-ban.
(#54989) bogyo112:
#54991) yodamastah: Így van. Mindenképpen el kell engedni a féket irányváltáshoz. A kanyarban fékezéssel is ez a gondom, akár ABS nélkül is az első dolog első fék behúzásakor, hogy felállítja a motort. Namost lehet, az ABS kanyarban fékezve megvéd a kerék blokkolásától, és nem egy lowside-ot dobsz, hanem feláll a motor, és a következő megálló a korlát vagy az árok. Hát nem is tudom...
(#54993) mm89: Persze, tudom, ilyen pici fordulaton sokkal simábbak a négyhengeres motorok. 600-as Hornettel mentem párszor. Veztech tréninget is azzal nyomtam végig.
Az ABS tesztre kíváncsi leszek, de azt javaslom, a tiéddel próbáld ki, ABS-el, majd kiszedett ABS biztosítékkal. Így el lehet kerülni a különböző tudású pilátókból, gumikból, fékrendszerekből, felfüggesztésekből és hasonlókból eredő különbségeket.
Amúgy mint írtam, a szerelem az szerelem, szóval a lényeg, hogy Te úgy érezd, hogy megérte. Semmi más nem számít.
Viszont... "Hagyd, néhány hete ült át robogóról az sv-re. Valószínűleg sokkal többet tud mint bárki más itt!.. "
2012 nem néhány hete volt. Előtte meg 3 szezont nyomtam le nagyrobogón.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
"Így tizenkétezer főleg városi km motorozás és durván 5 szezon után azért úgy gondolom, a fotelfizikánál némileg több tapasztalatom van."
Hm,elnézésedet kérem. Nem tudtam,hogy ilyen rengeteg Km/tapasztalat van a kezedben és atomfizikus/mérnök képesítésed van. Mára asszem elég volt..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
Ezzel nem lehet ervelni, hogy szerinted mi tortenHETETT VOLNA az abs el, es az sem mentett meg volna.
Ilyenkor kijohetne beloled a mernok. Ez nem erv. Mindenaron ragaszkodsz a fassaghoz.
Egobol vissza kene venni az objektivitas javara.Ugy, hogy abs es motoron meg nem is ultel
En ultem, es neztem mit tud is, sot, ultem valaki mogott, aki feheraszfalton velem csinalt veszfekezest, bemutato jelleggel.
Obuda feher aszfalt. Cbf 600 abs. Lehet kanyarodni vele elcsukott feknel. Elcsukott fekkel vette be velem a kanyart.
Obuda feher aszfaltjarol: honda sh 150 kopott henger, olajfustpamacs indulasnal. Kigyorson keresztbe lehet rakni 35 fokos hosegben azt a szart.Szerintem amit te mondasz, az az, amit a fejedben kigondoltal erre az egesz szituaciora.
En meg ateltem.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
[link]
Baszki 2012 bol.Explosión de dos tiempos
-
Burt1793
veterán
Konkrétan most írtad le, hogy egy satuzás miatt irányíthatatlan lett a motor és elestél, na ABS-szel simán lehet, hogy megúsztad volna, amikor úgy érezted, hogy jégen csúszol biciklivel, akkor aszfalton csúsztál motorral.
Ez a 99%-os 1%-os duma nagyon gyenge, legyen inkább 99,99999999999% és 0,00.........1%
ABS-es autó alá rendes gumi kell, modern autó kell és akkor biztos, hogy hamarabb megáll, ESP-vel, mindennel, autóval ráadásul nem is tudsz külön fékezni, nem csoda, hogy kötelező rajtuk az ABS, illetve lehet, hogy már az ESP is. -
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #54998 üzenetére
Linkelek egyet egy neves magyar autós műsorból, de csak a kislány és az E-klasse miatt. Most ezt vetítsd elméletben a motoros esésedre. Vezetéstechnika: ABS-szel vagy nélküle? A 3. perctől nézzétek, addig astra opc van. Gyönyörűen pörög a kocsi. Persze ezt azért meg lehet fogni, de a biztonsági rendszer ezt mindig elvégzi.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #54996 üzenetére
Nézd, teljesen nulla volt a tapadás valamitől. Az ott ABS-el is kicsúszott volna alólam. Minden másodpercére pontosan emlékszem az esetnek. Leírnám, ha én fékeztem volna el magam.
(#54997) persuader: Na, akkor ebbe pont belenyúltam.
(#54998) Burt1793: Nem volt satuzás, épp ez a lényeg. Kb. hozzá sem értem a fékhez, és azonnal kiment alólam az első kerék jobbra, de valami iszonyat sebességgel.
Hát nem tudom, 2009 óta van jogsim, azóta (autóban) az ABS révén megúszott balesetveszélyes szituációim száma kb. 0, viszont kétszer kerültem ABS miatt életveszélyes helyzetbe, igaz, egyszer "csak" utasként. Elég rossz statisztika.
Az ESP-t viszont igen hasznos dolognak tartom, még a "kötelező" ABS tartozéka ellenére is. Az már húzott ki bajból pár jóbarátom.
(#54999) Burt1793: Ez így jó videón, de motoron ugyanúgy elfeküdhettem volna fékezés nélkül is, ha picit elfordítom a kormányt, ahogy az jégen is az azonnali zakó.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen