Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
Jaj, ezek a nagy szavak. Addig érvényesek, amíg egyszer el nem csapnak...és ez nem fosás kérdése. Le kéne szállni a magas lóról és nem kéne olyanokat mondani, hogy aki ettől betojik az menjen gyalog. (Az ilyenektől kinyílik a bicska a zsebemben, amikor ismeretlen emberek nagy arccal nyomják ezt a sódert). Nyilván veled akkor még sosem fordult elő igazán necces helyzet, ha nem tojtál be soha.
Az a baj, hogy "bizonyos utakon még az ABS-el hosszabb a féktáv, mint "kézzel", jó érzéssel" megint nem tapasztalati úton szerzett dolog nálad, hanem "mert autóban így volt meg úgy volt" egyszer, valami húsz éves autóban, ahol tényleg rakás szar, ahogy masszírozza a lábad és nem lehet vele megállni.
Pont ezért nem volt motoron nagyon sokáig. Rengeteget fejlődött az ABS, egyes típusokon sokszor csak a versenyzők tudnak mindig jobban fékezni, mint az elektronika, átlag embernél sajnos nem így van. (Ugyanez igaz a kipörgésgátlóra, vannak versenyek, ahol bizonyos fokig bekapcsolva tartják, mert annyira jól működik egyes motorokon).Az emberek legnagyobb hányada a büdös életben nem fog tudni úgy belemarkolni a fékbe, hogy azonnal a maximálishoz közeli fékhatás jöjjön elő adott útviszonyoknak megfelelően, a progresszív fékezés pedig növeli a féktávot. ABS-szel ez az idő viszont lerövidíthető. Esős időben is, mivel ott lassabban mész, jobban fosol, hogy megcsúszik, ABS-nél ennek valószínűsége jóval kisebb.
A vezetéstechnikai tréning nagyon fasza, de teljesen más az ottani felfokozott állapot (amikor felkészültél idegileg és testhelyzetben is hogy itt most be kell rántani tényleg a féket) mint az, ami túrán van és nyugisan vezetgetsz, és beüt a szar. Szintén más az, hogy megtanulsz 50-60-ról megállni, és az is, amikor 240-ről próbálsz beleállni a fékbe egy hring célegyenes végi kanyar előtt (aka nagy sebességről való "vészfékezés"). Ahhoz, hogy elsajátítsd rutinszerűen, nem kevés órát kell venni, plusz külön gyakorolni rengeteget. Szóval nem kell bízni a technikában, de jó ha van, és megvan mellé a vezetéstechnikai tudás is. De ilyen baromságokat ne írjunk már, hogy az ABS szar, mert kb. szerinted ez így van és ez kőbe van vésve.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Xiaomi Essential Elektromos Roller
- ParkSide Performance (PKHAP 20-Li B2) Fúró- és vésőkalapács - LEGJOBB ÁR
- Bosch EasyDrill 18V-38 akkus fúró-csavarozó (akkumulátorral és töltővel) - bontatlan, sosem használt
- Parkside PABSP 20-Li C2 - Performance fúró - csavarozó. Garancia 2025.12 hóig
- SEAT IBIZA 1.4 16V Reference Cool Klímával/4 évszakos gumival
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen