- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Nagyon szépen kérek mindenkit, hogy aki tud segítsen!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Digitális Állampolgárság Program
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Milyen mosógépet vegyek?
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Tanári fizetések: magas béremelést jelentett be az államtitkár - és a VALÓSÁG
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Archer
őstag
Nem próbáltam egyiket sem. Eladtam a 600RR-t, sokat nem akarok ezen rugózni, egyszerűen nincs rá időm, hogy hetekig járjam az országot motorokat nézegetni. Ami kényelmesebb két embernek meg jobban pakolható mint az RR (gondolom gyakorlatilag bármi) és napi mondjuk 4-500km viszonylag kényelmesen megtehető vele, azt megveszem. Árban férjen bele a keretbe meg ne egy gányolt roncs legyen.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Archer #107277 üzenetére
Kicsit (sokat) nézelődtem a piacon. Néztem én már mindenféle típust meg márkát, hát sokra nem jutottam. Sok a lom és még az is drága. Eredetileg 2M körül gondoltam, most, hogy nézegettem, felvittem az elméleti határt 2,5-re, de a legtöbb még ott is kétes eredetű vagy futású, ilyen-olyan tuning bizbaszokkal felszerelt példány. 2,8-2,9 körül már látni jókat de annyit tényleg nem akarok erre szánni, nem használom annyit egy évben, hogy megérné.
1200 VFR-ekből az itthoni kínálat elég khm... Rendszám alapján amiket lekérdeztem, az egyik fehérként született meg, egyszer csak piros lett belőle, van amelyiknek már 6 tulaja volt, az egyik motorcserés volt közel új korában (erről amúgy tud valaki valamit, volt ezeknél valami gyártási hiba?), még mindig az tűnik a legjobbnak amit néztem. Németből behozott, elvileg első tulajtól, felhívtam őket, a szervizkönyv van vezetve km állásokkal, képről majdnem új gumik. Ok, doboz nincs, de olcsóbb is mint a dobozosak. Néztem a német árakat, 5500-6000 eurótól mennek ezek hasonló futással, lehet ez reális vétel vagy tuti van a dologban valami susmus?Találtam még egy BMW 1200GS-t aminek márkaszervizes számlákkal igazolható a km-e (54e) és az elvégzett javítások, korrektnek tűnt a tulaj. Gyári dobozokkal. Tudom más világ mint a VFR de ettől sem zárkóznék el, két főre kellene megoldás kirándulni, a kamionok közötti cikázásból már kinőttem.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Ferdzsoo #107280 üzenetére
Érdemes a gyári dobozokra hajtani vagy lehet utólagos Givi és társai is? Jelenleg van egy kétoldalra lelógó Kappa oldaltáskám. Hosszabb túra egyelőre nincs tervben vele, max. ilyen kétnapos hétvégés kirándulások. Ezeken már szériában van mindegyiken ABS? Mert van amelyik hirdetésnél külön ki van emelve, van ahol meg nincs.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Sziasztok!
Még tavaly volt szó róla nálam, úgy néz ki most válik realitássá, akarok venni egy VFR 1200F-et. Ahogy nézem, nálunk a kínálat 2 milliónál indul, svájci és német oldalakon sincs nagyon árban ezalatt. Sokkal többet nem költenék erre, annyit nincs időm motorozni, hogy megérje közel új gépet venni. Jelenleg nem nagyon van kínálat, erről pl. mi a véleményetek? :
[link]Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Köszönöm egyelőre az infókat, meglátom, hogy az RR-t mennyiért tudom eladni (meg azért alszok még rá egyet, hogy egyáltalán el akarom-e, egyelőre ez csak ötletelés) aztán meglátjuk mit ad ki a keret. Tudnék valamennyivel többet is rákölteni ha még gyűjtögetek kicsit de nem akarok, inkább beletankolom. Mondjuk az új motorárak is úgy elmentek, hogy csak úgy repkednek az 5-6 milliók egy-egy komolyabb modellnél. Tudom, többet kell keresni.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
"A 30-40k közötti km-t felejtsd el." Tudom, hogy a km semmit nem jelent, nyilván kívülről megnézi az ember amit tud (kardánosnál nem tudom mire kell figyelni, kottyanás holtjáték, bár gondolom a csukló cserélhető), futómű, fékek, keresi az esésnyomokat, de a blokkba ki lát bele. Alapjárat ne ingadozzon, ne füstöljön, ne háromhengerezzen, ezen felül szerintem az emberek nagy része nem bontja le a fél motort és áll neki kompressziót mérni egy motorvizitkor (pedig abból sok minden kiderülne).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz vendingo #101725 üzenetére
Ezeket a "Honda nem romlik" el és társai dolgokat már ismerem, meg ez ilyen f.sza autó mert 500-at elmegy úgy, hogy hozzá sem kell nyúlni aztán 250-nél már orrán-száján folyik az olaj, szóval én már óvatos vagyok ezekkel. Ha nemtörődöm f@sz volt az előző tulaj/tulajok, ezeket is hamar meg lehet ölni, hülye emberből meg akad bőven.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz runner 125 #101723 üzenetére
Nyilván minél olcsóbban szeretném megúszni a váltást, ha 2 millióért már kapni jó 1.2-es VFR-t, akkor az is jó, csak az még a kínálat legalja, nem tudom, hogy ott milyen állapotúak vannak -akármit is veszek ha veszek, jó lenne, ha a kopó dolgokon kívül másra egy darabig nem kellene rá költeni, azért is nem akarok sokat futott, régebbi motorokat- Meg gondolom ezek már nem olyanok, mint az RR, hogy van a fekete gomb, azzal indítok, a pirossal meg leállítom, hanem sokkal több az elektronyika, kell mindenhez a szakszerviz, valami szopórollert nem akarnék venni, mert az RR viszont megbízható, simán el mernék vele indulni bárhova. Pl. 30-40k km ezeknél mit jelent? Gondolom magának az 1.2-es blokknak az nem sok (ha igen, akkor Hondáéknál maradjanak a kertigép motor gyártásnál, mert azok tényleg jók, van belőle 4 is itthon, legjobban a sövénynyírójuk tetszik, 25cm3 és 4 ütemű, kár, hogy kicsit nehéz de legalább megspórolja az ember a konditermet) de pl. a kardánnál ez élettartamban mi, egyharmada, fele, vagy még éppen csak a bejáratás?
Z1000SX-et azért néztem, mert 2 körül már van belőle választék, van amihez doboz is van, viszonylag fiatal motorok azok is, külsőre is azt mondom, hogy rendben van, még nem az a transformers szerű borzalom, mint mondjuk a H2. Teljesítményben kicsit több, mint az RR de súlyban is, kb. érzetre gondolom hasonló lehet, én mindig is elégnek éreztem ilyen szempontból a kisebbik RR-t.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz runner 125 #101721 üzenetére
CB1300 amúgy miért ilyen drága? 90-es évek technika az egész. Amúgy tetszene de még egy 10 évet öregednem kell hozzá VFR-t nem ajánlod? Z1000SX-et néztem még, utasnak nem tudom az mennyire lehet kényelmes de ott megvan a technikai színvonal. BMW-t nem akarok, azt vegyen akinek sok-sok pénze van elb.szni motorozásra. Nem kell vérbeli túramotor csak ami kicsit kényelmesebb mint egy sportmotor de azért megmarad a sportossága. RR-ben szeretem, hogy van alatta rendes futómű, a fék harap rendesen, meg jól is néz ki, ezekből nem nagyon engednék, akkor inkább hagyom az egészet. Nem akarok 3000km-es túrákat vele, csak mondjuk minimális cuccal egy hétvégére elugrani a tengerpartra vagy egy kicsit a környező hegyekbe. ABS jó dolog, ha lehet akkor ma már ilyennel vennék motort.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Sziasztok!
Régen jártam erre, az elmúlt 2 évben háttérbe szorult a motorozás -inkább terepjáróztam-, felmerült bennem a gondolat egy utas barátabb motor vételén. A 600RR-t a mai napig szeretem de barátnőm 170cm körüli, neki nagyon kényelmetlen hátul, pedig amúgy tetszik neki a motorozás meg ügyes is utasként. Anno megfogadtam, hogy senki kedvéért nem adnám el ha csak én nem gondolom úgy, de ennyit puhányodtam azóta (a Defendert mondjuk tényleg nem adnám el )
Szóval a lényeg, hogy nem nagyon követtem mostanában a piacot, milyen sportosabb motor van 2 millió körül, ami közepesen hosszú távokon (3-400 km) kényelmes két személynek. Az RR 120 ló körül van (tudom persu, volt új korában ), annál gyengébbet és 10 évesnél régebbit nem szeretnék (nyilván minél fiatalabb, annál jobb) VFR-eket nézegettem, de az 1.2-es már inkább 2,5 mint 2 millió, milyen opciók vannak még?Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #80649 üzenetére
Másra úgysem nagyon érdemes még használni, éjjel még mindig csak pár fokok vannak, napközben is csak néhány órára van melegebb, lesz itt hamarosan jobb idő -meg melegebb aszfalt-.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Üdvözlöm az Urakat!
Látom azért jelentősen nem alakult át a brigád, tavaly szegény RR többnyire csak a garázsban szomorkodott egy más jellegű projekt miatt de idén remélhetőleg több időm lesz motorozni, talán gyakrabban benézek ide is Azért mindenki csak óvatosan, idén az ismeretségemben már szedett áldozatot a motorozás (meg az ökörködés)
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Látom sok minden itt sem változott... Remélem azért mindenkinek lement sérülés nélkül a szezon (yodáról tudok).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Motion_Blur #71600 üzenetére
Én is jártam hasonlóan, én feladtam egy idő után. Próbáltam lemelegíteni, de nagyon nem lehet, mert akkor hajlik a plexi, gyengébb vegyszerekkel (alkoholos ablaktisztító és hasonlók) de az nem oldotta, erősebbeket nem mertem mert az szerintem oldja a plexi anyagát szóval nálam úgy maradt. Ha nagyon nem zavaró, én a helyedben inkább hagynám úgy, ahogy van, mert ha megpróbálod leszedni és nagy nehezen foltokban le is jön, viszont a maradékkal nem boldogulsz, elég gány lesz a végeredmény ráadásul nagyon zavaró is így használni.
Sajnos nekem új plexi lett a vége meg a tapasztalat, hogy a belsejét csak puha vizes pamut ronggyal (mikroszálas sem jó, mert millió apró karc lesz tőle rajta!) szabad tisztítani óvatosan, semmi vegyszer vagy durvább dolog.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz gergo5991 #71532 üzenetére
Én nem biztos, hogy új motorral kezdeném. Némi segítséggel használtból is ki lehet fogni jókat és annál "nem fáj annyira", ha perec van, márpedig az előfordulhat. Meg ott a motoros felszerelés, az sem két fillér, ha normálisabb cuccokat veszel, azt is számold bele.
Én inkább vennék egy használtat előbb, azzal menni jó sokat, hogy gyűljön a rutin meg a tapasztalat, aztán "érettebb" fejjel később már jobban körvonalazódik, hogy milyen stílusú motor is tetszik, akkor jöhet az új. Ha azt írnád, hogy most bemegyek aztán kicsengetem kisujjból a gép árát a szalonban, azt mondanám, hogy vegyél újat, miért ne, de mint írod, több évi gyűjtögetés eredménye lesz és ha megveszed az újat a nehezen összerakott pénzedből, mondjuk rájössz, hogy neked nem is ilyen kell vagy nem tetszik, csak elég nagy bukóval tudsz tőle megválni. Persze el lehet menni mindenféle tesztvezetésekre, de úgyis egy egész napos/többnapos motorozás után fogod látni, hogy ilyen lovat akartál-e.Yoda: mihamarabbi gyógyulást!
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz gergo5991 #71526 üzenetére
Magánembertől, hogy ő már így vette a szalonból...
Mindenesetre ha már rászánod magad (meg a pénzed), hogy új motort vegyél, én a helyedben ilyen mókolt, fojtott gépekkel biztosan nem foglalkoznék, akár igazi a fojtás, akár csak papíron. 2,5-3 milla azért nem kevés pénz (nekünk, földi halandóknak), akkor már legyen "teljes értékű" motor, teljes értékű jogsival.
Használtból is ki lehet fogni jót, csak jellemzően a(z ár)kategória tetejéből kell válogatni, jellemzően ott vannak olyan motorok, amiknek gazdájuk is volt. Az már csak az én zárójeles véleményem, hogy szerintem csak akkor érdemes újat venni, ha az ember tényleg kimotorozza a gépből a vételárát. Ha csak évi néhány ezer km-re van az embernek ideje/kedve/pénze, arra bőven elég egy használt is féláron.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz gergo5991 #71495 üzenetére
Anno amikor a 600RR-t vettem, előtte néztem más motorokat is, volt egy 636-os Ninja, telefonon beszélgettem az eladóval kicsit, aztán egyszer csak kiderült, hogy az is 35kw-os! papírokkal van, ilyet szól így olcsóbb rá a biztosítás, mondom köszi, viszlát. Szép meg jó, de ha van valami baleset és kiderül, hogy kamu, igen csak rosszul lehet járni. Akinek annyi pénze nincs, hogy már a biztosításon is ilyeneket "kell" mókolnia, az ne vegyen motort.
Nem rád értettem, csak szerintem is ezeknek a motoroknak a nagy része kamu papíros a spórolás miatt, amíg nincs baj (ne is legyen) ok, de ha van valami és esetleg még egy jó ügyvéd is a képbe kerül a másik részéről, nagyon megütheted a bokád.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz yodamastah #70313 üzenetére
Mondtad volna: na egye fene, adtok 50k-t, aztán nem csinálok balhét
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz -Mike- #70057 üzenetére
Eleve az ilyen mindenféle bizbaszt szállító autókat meg a sóderes IFÁ-t és társait én vagy minél gyorsabban lekerülöm vagy lemaradok tőlük. Sajnos a fuvarozók gyöngyei sokszor lesz@rják, hogy pakolta fel a gép az anyagot a platóra, sietnek, hogy jöhessen a következő fuvar, ilyenekről, hogy ponyvával letakarás, ne is álmodjunk, aztán a mögötte menőnek meg folyik minden a nyakába. Nagyon sok felelőtlen meg lesz@rom ember mászkál az utakon akit magán kívül más nem igazán érdekel.
Videóhoz: én amit csináltam volna valószínűleg: balra ki aztán "satufék". Nincs itt olyan nagy tempó ez meg valami sportmotor, pikk-pakk meg lehetett volna vele állni, viszont megpróbálni megelőzni szerintem neccesebb mert mi van, ha pont balra indul meg.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz laccczka #69939 üzenetére
Tavasztól őszig működik az ötlet, tegyük hozzá. Bár biztos lesz ellenvélemény, de szerintem napi 120km-re kb. a novembertől márciusig, áprilisig tartó időszak kiesik. Persze vehetsz százezrekért mindenféle szélálló, minden álló, fűthető cuccokat, de a motornak akkor is csak két kereke van. Ha ezt belekalkuláltad és addig kibírod a Magyar Királyi Államvasutak szolgáltatásával, akkor nem szóltam, de ha nem, akkor inkább néznék valami keveset fogyasztó benzines kisautót erre.
HGabor89: az összes ilyen régi nagyobb névre igaz, a zöld Bosch is gagyi lett. Ott ugye a kék a profi de régen a zöld is teljesen jó minőség volt ilyen otthoni barkács célra. B&D flexünk még mindig megy, pedig már lett nyektetve elég sokat, csak az még Made in England, meg ~10 éve volt 25k, akkor ilyen 7-8k-s pálcás cuccaik nem is voltak.
Vedd amelyik szimpatikus, amire neked kell jó lesz, de nagy csodát nem kell várni tőlük. Mondjuk én pl. sosem estem neki a motornak ilyen nagynyomású ketyerékkel, járdát lemosni meg hasonlókra jó, de egy finom szőrű kefe, egy slag meg egy jó pisztoly szerintem sokkal "humánusabb".[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #69926 üzenetére
Ezek az olcsóbb Karcher-ek szerintem ugyanolyan gagyik mint a többi hasonló árú cucc (viszont van rendes szerviz háttér) a B&D meg már régóta lement a kínai kacat kategóriába (nem a tiedét akartam leszólni), pedig régen ha nem is profi, de egy bőven jó minőségű gépeket gyártó cég volt -amíg Európában gyártottak, nem Xianhuanghung tartományban-. Szóval szerintem kb. mindegy, melyiket veszed.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz canniball #69845 üzenetére
Szerintem menj el a Motorline-ba, próbáld fel őket, és amelyik tetszik meg van rá pénzed, vedd meg, rosszul egyikkel sem jársz. ST már majdnem ott van árban, mint a Mag 1 vagy a Vortice, ha ennyit rászánsz, én inkább már azok közül választanék, de a Roarr sem tűnik rossznak, talán az a legújabb az összes közül.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #69777 üzenetére
Tényleg jó, hogy végre valami eredményt is fel tudnak mutatni, csak más sportokban sikereket elért emberek eredményei bőven nem kapnak ekkora médiát (hogy csak témánál maradjunk, ott volt szegény Bitter például).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz #79335424 #69651 üzenetére
Nagyobb köbös gépeknél magas fordulaton már elég becsületes motorfék van, sokkal jobban lassít, mint a hátul a 220-as tárcsa meg az egydugós nyereg (ha az én motoromat veszem figyelembe), első fékkel befékezni egy élesebb kanyarba (pláne ismeretlen terepen) pedig már egy felsőbb szint, ezt nem a hegyi szerpentinen a szalagkorlátok között kell gyakorolni. Szóval szerintem igenis álljon rendelkezésünkre a motorfék bármely körülmények között, ne csak annyira, ahogy éppen a váltó gondolja. Mondjuk egy utazós autóban, ahol sok száz km-t kell napi szinten levezetni és a lényeg, hogy minél gyorsabban és kényelmesebben elérjünk A-ból B-be, biztos jó dolog, de egy komolyabb teljesítményű motoron szerintem nem az igazi. Másik, hogy mondjuk egy sor4 1000 motoron berakom 5-be itthon, lent a horvát tengerparton meg kiveszem üresbe, megoldja erőből az egészet.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Lomha 8V #69147 üzenetére
Fújtam én mindenhogy, meg állt is egy hetet, de úgy sem volt jó. Attól még másnak beválhat.
runner: nekem itt van nem messze de valahogy már nem igazán tud felcsigázni a dolog, régebben azért érdekelt. Felvonulást is inkább veszélyesnek tartom, mint élvezetesnek, mennek mint a bölények aztán ha beléd jön a supermotós egykerekezős hülyegyerek, így jártál. Megnézni mondjuk meg szoktam az út széléről, lehet látni egy-két szép/ritka motort (néha-néha még egy Hannspree is befigyel ).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
-
Archer
őstag
válasz D1Rect #68977 üzenetére
Pont ez az, hogy az olasz technika már rég nem tisztán olasz, ők is innen-onnan veszik hozzá össze az alkatrészeket. Úgy tudom, itt senkinek nem volt ilyen motorja, magyar és külföldi oldalakon utána kell járni, hogy milyen hibák fordulhatnak elő az adott évjáratnál, nem kell élből elvetni, mert a sok okos azt mondja, hogy az olasz az szar.
mod: viszont volt régebben egy ilyen hozzászólásod: "Eredetileg én is 500K-t szántam motorra, kb. ugyanezekkel a paraméterekkel mint te, de én feladtam.
Inkább megtoldom a keretet kicsit, de van választék."
Ha csak kicsivel toldod meg, annyiért épkézláb motort ezekből nem kapsz még, az szinte biztos.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz D1Rect #68960 üzenetére
"Nagyon olyan érzésem van, hogy egy méretes szopóroller van a burkolat alatt." - és ezt mire alapozod? Komolyan már annyira fárasztó az ilyen. Gondolod, ha egy japán ezreshez (de mondhatnának a 600-ast is) komolyabban hozzá kell nyúlni, az 100Ft-ból megoldható? Annál is ugyanúgy otthagyod a gatyádat is. Ami használva van, MINDEN elkopik, elromlik idővel. Autószerelőnél voltam egy ideig, vittek oda mindent némettől a francián keresztül a japánig. Ma már semmit nem 20 évekre gyártanak, tök mindegy, hogy milyen embléma van rajta.
Osztrák Rotax blokk, futómű Showa, Sachs vagy Brembo, fék Brembo, elektromos cuccok Denso, igazából itt sem úgy van, hogy az Aprilia gyárt mindent otthon a sufniban, úgy legózza össze különböző beszállítóktól mint bárki más. Összeszerelés az olasz, az tény de japánoknál (Hondát tudom legalább is) is csak a presztízs modellek készülnek még japánban, az olcsóbbakat már ott is mindenféle dzsunka gyárban rakják össze. Szervizben japánoknál is drágán dolgoznak szóval nagy csodák itt sincsenek, ami a leglényegesebb pont, hogy az előző tulaj(ok) mennyire viselték gondját a gépnek, hogy nyelezték hidegen és hasonlók. Bármelyik japánból, németből akármiből is ki lehet fogni betegágyat ha egy nemtörődöm sóher f@sz volt az előző tulaj.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz V.Stryker #68914 üzenetére
Festékboltban nagy valószínűséggel kapsz, kb. 1k egy liter. Vagy kunyerálsz Ferihegyen egy üveggel az egyik töltő kocsiból
Milliószor át lett már beszélve ez is. Nem kell azt annyit suvickolni, le kell fújni amikor már fényes, amikor meg már nagyon dzsuvás, petróval lesikálni, egy szezonban 2-3-szor max., ennyi. Egy mondatban le lehet írni ezt az egészet, amiből sokan itt rituálét csinálnak. Nem kell milliókért mindenféle csoda Motul meg mittudomén lánctisztítókat venni, petróleum egy spricnizős flakonba, aztán kész. Esetleg a legvégén lefújni egy kicsit a petróleum után maradt filmréteget valami olcsó lánctisztítóval, ami O gyűrűshöz is jó.
Láncspray-ből sokfélét próbáltam kíváncsiságból, de a Mol-os vált be a legjobban, az mocskol a legkevésbé.
Kb. 3k a Mol-os láncspray, 2k egy noname lánctisztító, meg 1k egy liter petró, tehát 6k-ból egy-másfél szezonra letudva a dolog, rossz fogkefe meg úgyis akad mindig.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz runner 125 #68695 üzenetére
Nem olyan régen még azt írtad, hogy 4-5 évig még biztosan megtartod, annyi még nem telt el, maximum 2 hét Kérdés az, hogy a nagyobb ér-e neked annyival többet...
FIREBLADE78: hétvégén én is bementem a teszkóba full bőrben, méghozzá sörért, rám is néztek mindenhogy de pont lesz@rtam ki mit gondol
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Kb. mint ami a cikk ír. Én is ilyet használok, viszont a tépőzárakat tényleg baromira vonzza, nekem már csomószor beleragadt, elég "viseltesen" néz ki emiatt a felső de a szálakat szerencsére nem szedi ki úgyhogy inkább csak esztétikai hiba.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz -Mike- #68570 üzenetére
Még "viccesebb", amikor a ~80k-s féktárcsá(ka)t megütik csere közben. Érdemesebb olyan helyet keresni, ami motor szerviz és foglalkoznak gumizással is, ott talán nem azzal a pajszerrel esnek neki, amivel az autó acélfelniről feszegetik le a gumit.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #68559 üzenetére
Veszek is egyet gyorsban, hogy legyen tartalékban A vicc, hogy ennyiért már túlméretes HRC hűtőt is árultak PC40-hez ebayen, zsír újat, csövekkel, mindennel
De ha esetleg keveselnéd a 180+áfa árat, javaslom keress rá a Febur márkára és a "racing cooler" kifejezésreBeszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #68514 üzenetére
Miért kéne 180k-ért hűtőt cserélni, mert csöpög az egyik bilincsnél a közeg?
Gumi: r17-nél vannak olcsóbb boltok is.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz AndrewTdi #67876 üzenetére
Nekem is ilyen van 600RR-en, a hátsó olyan 7-8000 alatt kopásjelzőig lement, első még bírja, remélem kibírja az új hátsó futásteljesítményét. Jól tapad de cserében kopik is, nincsenek itt csodák.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz runner 125 #67835 üzenetére
"Nem fogok turkálni a zsebekben, csak a véleményemet osztom meg, nálam pontosan egy motor lenne az utolsó, amit hitelre vennék meg." - Nekem is egyből ez jutott eszembe. Lakni valahol kell, autóra is még azt mondom ok ha munkaeszköz és nincs más út de motort csakis zsebből vagy inkább sehogy. Persze mindenkinek más az értékrendje.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz runner 125 #67600 üzenetére
Jó ez, de az átlag ember kb. a 2/3-át sosem fogja használni. Bár ennyiért tényleg megéri, ha nem nagyon gagyik a racsnik.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Geresics #67170 üzenetére
Azért, mert egy autó engedi a váltóból az olajat valamiért, még nem lesz rossz az egész konstrukció. Gondolom ezeket többnyire használtan veszik a tulajok, így ki tudja milyen előéletük volt, nem szabad messzemenő következtetéseket levonni. Terepszög nyilván annyi-amennyi, azon nincs mit vitatkozni.
Samurai-ok rohadnak szét, nagyon kevés a jó állapotú, ami alkalmas lenne hosszú távon napi munkára. A régi G Mercik valóban nagyon jók terepen, de még úgyis baromi drágák, az újakkal meg amilyen irányba elmentek, hát inkább hagyjuk. A többit nem ismerem.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Geresics #67166 üzenetére
Miért, mi a gond mondjuk a 90-es Defenderrel? Azon kívül, hogy kétszer annyiba kerül durván, mint a sokak által terepjárónak hívott pick-up-ok. Most nem a versenyekről beszélek épített autókkal, hanem akik munkára használják télen-nyáron, sok-sok évig. Versenyt ne keverjük már a napi használathoz. X5-tel sem nagyon mennek sarat dagasztani.
Wranglert nem is forgalmazták eddig itthon így gondolom nyilván nem volt egy sikertermék.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz FIREBLADE78 #67139 üzenetére
Hadd menjen, ki nem sz@rja le... Az RR-rel el lehetne kenni az autók kb. 85-90%-át, amik most vannak az utakon de nem óvoda ez, hogy kinek hosszabb... Az X5 amúgy is ilyen városi b.ziság, rendes terepre ha kimegy leszakad róla a fél autó, személyautónak meg feleslegesen nagy. Terepjáró valahol a Defender vagy mondjuk a Wrangler körül kezdődik. Meg azért kanyarban egy jó súlyelosztású, alacsony autónak mindig előnye van a motorral szemben.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #67011 üzenetére
Tény, hogy elég horror a gyári idom ára, de mégis csak úgy teljes a motor. Nyilván senki nem vesz cirka 1 millás motorra millióért idomszettet de mondjuk eladásnál azért sokat befolyásolhat az áron, hogy gyári vagy utángyártott.
Ez az új motorra felrakom a kínai idomot nekem kicsit idegen, tényleg kb. olyan, hogy krva drágán megveszem a bőr ülőgarnitúrát aztán letakarom kockás pléddel, hogy ne kopjon. A magyar használt piac eladásnál nagy valószínűséggel úgysem fogja ezt megfizetni, 1-200k-t esetleg dobhat az áron de cserébe nézegethettem évekig a "gagyi" kínait a motoron. Aki befektetni akarja pénzét, az ne motort vegyen, hanem egy ingatlant jó helyen vagy aranyrudat.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Általában közelében sincs minőségben/fényezésben a gyárinak, viszont nem is kerül 1 millióba, valamit valamiért. A legjobb kompromisszumos megoldás talán, hogy gyári idomokból innen-onnan összelegózni egy szettet, aztán az egészet színre fújatni. Árban a kínai felett lesz de mégis csak gyári. Csak ugye kell hozzá egy jó festő is.
HGabor89: arra azért készülj fel, hogy valószínűleg szopóka lesz a felrakása, mert nem éppen a méretpontosságukról híresek ezek a kínai plasztikok (fel lehet, csak fúrni-faragni kell kicsit).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #66199 üzenetére
Lengővilla, teleszkóp, hűtő, dekni, kormánycsutka szokott még ilyenkor sérülni, amiket írtál, abból a lámpa meg az idom a húzósabb, ha nem gyári az idom, azért szívás, mert hiába veszel hozzá mondjuk egy gyári oldal vagy hasidomot, 90%, hogy az utángyártottal nem fog passzolni, cserélni kell az egész első idomzatot. Mondjuk az is kérdés, ha felmérik a kárt és kiderül, hogy nem gyári cucc, az nem okoz-e bonyodalmat.
A jogi részét nem ismerem, de szerintem azzal járnál a legjobban, ha felajánlanának pénzt mert GTK vagy mittudomén, aztán ebayről összelegóznád. Ha csak azok sérültek, amiket írsz, nem olyan vészes az, tükör, lábtartó meg a többi bizbasz használtan nem nagy tétel, idom meg a lámpa, ami húzósabb. PC37-en ha jól tudom, a két oldali búra egy lámpatestben van, így cserélni kell az egészet. PC40-en a Ram-air-t felhozták a lámpák közé a VTR1000SP mintájára, így ott már szerencsére külön van, bár ez neked sovány vigasz.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #65474 üzenetére
A szélei sorjásnak tűntek, az illesztések sem olyan pontosak. Elég szokatlan amúgy a sor 4 után, hogy mennyire más a motor "elrendezése", jóval keskenyebbnek, kicsit hosszabbnak tűnt a japánokhoz viszonyítva, biztos, hogy megszokást igényel.
Telló szimering: nekem az "utángyártott" Athena simán kihúzta a két évet, amíg újból szét lett szedve, a gyári gondolom jobb valamivel.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #65448 üzenetére
Közvetlenül a motorozáshoz nincs köze valóban, de nem egy CBF 125-ről van szó, ahol el lehet intézni annyival, hogy ennyi pénzért ez jár. Nem minősítettem ezzel a motor technikai adottságait, annyi volt a mondandó, hogy az én motorommal összehasonlítva (nem azért mert Honda, hanem mert éppen ez áll itthon) a motor értékének egy tetemes részét kiadó idomzat kidolgozási minősége szerintem gyengébb. Persze ettől nem kínai fosplasztik minőség közel sem csak ilyen árkategóriánál már joggal nézhet az ember minden apróságot annak ellenére, hogy pályán ez valóban nem mutatkozik köridőben
Az 1098 műszerfalát pont, hogy dicsértem régebben, mennyire egy komolya darab szerintemBeszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz #79335424 #65424 üzenetére
Ilyenkor kell aludni még kettőt-hármat, és ha még megvan az inger (meg a lóvé ) akkor meg kell venni. Én így vagyok a Ducatival : Óóóó, ezek nagyon fasza motorok, kell egy ilyen. Pár nap múlva megnézem élőben, áhhh, hegesztések még csak rendben vannak de hogy néznek már ki az idomok, Hondámon sokkal minőségibb, kell a fenének. Egy hét múlva elmegy egy piros 1098 az úton, áhhh, gyöngyörű motor, ilyen kell. Alszok egyet, nemhogy normális Ducati szerviz nincs a környéken de semmilyen, kell a francnak nyűg a nyakába, amúgy is drágább hozzá minden. Pár nap múlva elmegy egy 848 az úton, áhh ezek a legszebb motorok és milyen gyönyörű hangja van, kell egy ilyen. Alszok egyet...
Múltkor voltam P. ringen nézelődni, az milyen, hogy a Ducati szalonban valami Gixxer volt kiállítva[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Mire olyan árban lesznek, hogy az "átlag" magyar polgár is vehessen ilyet, rommá lesz hajtva az összes (mind a kb. három darab, amit itthon eladnak). Amúgy nem utcai homológ az R-es, a simát meg bármelyik új ezres hozza teljesítményben (egyedül a Blade nem, az még le van maradva kb. 8 évvel de Hondának elnézzük, megdobhatnának eggyel )
Vannak már a neten drag videók, az élmezőny literesek (S1000RR pl.) ott vannak a sarkában, a nagy pówer inkább a bőven 200 feletti tartományban hoz előnyt.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #64517 üzenetére
Sokaknál ez önigazolás vagy hogy mondjam, saját maguk vállon veregetése, hogy nincs pénzem újabb motorra/autóra/akármire de nem is baj, mert az új úgyis szarabb, az enyémet még anno faszán összerakták.
Amúgy van azért abban valami, amit mond, a mosógépekkel meg a többivel, de pont nem a ZZR az a kategória, ahol megy a spórolás, az egy presztízsmodell, belepakolnak kb. mindent, ami aktuálisan elérhető fejlesztés. Ezeknél a mai 125, 250, 300 meg hasonló motoroknál látom inkább, hogy ami létezik, azon mindenen spórolnak (van egy két kivétel, KTM és társai de ott egyből megjelenik az áron is).Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #64509 üzenetére
Nézd meg a főfékhengernél, ahova be vannak kötve a csövek, hogy nem szivárog-e az olaj (esetleg nem tettek-e két réz alátétet valahova, mert hosszú volt a csavar, Goodridge nem szabvány vastagságú fittingeket használ, hanem keskenyebbet).
ZZR vs olajos Gixxer: nem mentem egyikkel sem de kicsit almát a körtével esete, hasonlítaná valamelyik mai ezres sportmotorhoz, mondjuk tényleg pont a Ninjához, szerintem megenné reggelire. Meg mi az, hogy elveri a Gixxer a Busát meg a többit? Hol? Egyenesben? Amikor meg jön a kanyar, egyből előjön a sokkal jobb futómű meg fék előnye. Biztos jó a régi lég-olajos technika, de pont egy szerelőnek szerintem nem szabadna leszaroznia egy ZZR-1400-est.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz FIREBLADE78 #64313 üzenetére
Meddig rágod ezt még? Rendeltél külföldről, f@sza gyerek vagy. Ebből az egész sisak témából elég lett volna annyi, vettem X márkájú sisakot, ennyibe került, ezért jó, ezért rossz, megérte az árát igen/nem. Akkor nem jött volna a többi komment sem...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz FIREBLADE78 #64284 üzenetére
Eljárkálni el lehet, de úgy nem tanul meg motorozni, ha fosik a gázmarkolattól, azért mégis csak egy visszafojtott CBR900-as blokk van benne.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz runner 125 #64039 üzenetére
Zárt utánfutónál láttam egy jó technikát, három deszka keresztbe az utánfutóba ami pont végigéri, meg hosszában két magasabb, ezt összeszegelni (kb. 10 perc), közé a "sínbe" a motor, elől a kormánynál lehúzatni az utánfutó sarkai felé, hátul meg a hátsó lábtartóknál, nem megy az sem semerre. Csak lent a kerekeket mindenképpen rögzíteni kell valahogy, hogy ne tudjanak csúszkálni.
Vittünk már motort oldaltámaszon is, nem lett semmi baja csak nem kell ökör módon lehúzatni spaniferrel, (attól még persze az állított szállítás a helyes szerintem is).Minta kép: CBR250: Hondánál előszedték megint ezt a 954 dizájnt? A VFR 1200 is hasonló. Bár kétségtelen, hogy anno nagyon eltalálták.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Lipton #63966 üzenetére
Itt van, hogy kb. mennyi a gyári, Honda matricás szett (bruttó, valamivel több az ÁFA kompenzáció miatt, legalább ebben elsők vagyunk). Persze lehet találni a neten 330€ nettóért is, csak számomra rejtély, hogy egy ilyen csóró országban miért úgy akar valaki ügyfelet szerezni, hogy a fellelhető legdrágább árat adja valamire.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Lipton #63956 üzenetére
Ez melyik szerviz volt? Legközelebb én is oda viszem a motort Mi van ha esetleg még meg is kell valamiért bontani a blokkot, ráterhelik a házra munkadíjat? Vicc ez az ajánlat. Mi 100k egy lánccserén? 50k a láncszett, a maradék 50 meg az egy óra munkadíja.
Láncban AFAM, Regina, DID, RK, kb. ezeket lehet kapni, szerintem nagy különbségek nincsenek ha az erősebb kiviteleket nézi az ember.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
-
Archer
őstag
válasz Something_ #63750 üzenetére
Minek kell 5.1?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz tboldi #63691 üzenetére
Szerintem azért nincs értelme nagyon előre menni a próbálgatással, mert nem tudod, hogy mondjuk hónapok múlva (persze ne legyen annyi) ár/érték arányban mi lesz éppen a legjobb. Rengeteg szezonális, alkalomszerű akció van (mindig ráfogják valamire, most pl. a tavaszra), lehet, hogy ma Y termék a jó vétel, egy hét múlva meg teljesen más lesz. Persze ha te eldöntötted, hogy Sidi Mag-1-et akarsz -bármi áron-, akkor ilyen probléma nem áll fent. de ott pl. a Motorline elég piacképes áron adja, máshol sem olcsóbb sokkal, ha egyáltalán olcsóbb. Auner is pl. elég "jó" (így is drága a polgárnak) árban adja az AS cuccokat, németeknél sem olcsóbb sokkal, max nagyobb a színválaszték. Ott van ugye a Supertech (R), ami szintén brutál jó csizma, kinek az AS, kinek a Sidi jön be jobban.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz AndrewTdi #63677 üzenetére
Nem akarnék tovább offolni de még egy gondolatot hozzáfűznék. Bemegyek a butikba, felpróbálok három pólót, az eladó készséges, segít, de egyik sem tetszik vagy nem jó méretre, megköszönöm, kimegyek. A másik: bemegyek a boltba, de már az ajtóban tudom, hogy én itt nem fogok semmit venni, mert kinéztem az interneten az X cuccot, amiről tudom, hogy itt tartanak belőle raktáron, áll benne a pénzük, hogy lehessen próbálni is, ne csak a katalógust nézegetni. Felpróbálom, az eladó itt is segít ahogy tud, esetleg még jó is a méret, én visszarakom a polcra, megköszönöm, hazamegyek és megrendelem a neten mert ott olcsóbb. Ismétlem, azon van a hangsúly, eleve úgy megyek be, hogy én ott nem is akarok semmit venni.
Azért nem éppen az a kategória, hogy kinézem hahun az ezüst meg a zöld Passatot, aztán megnézés után a zöldet veszem meg, mert annak kevésbé lóg a bele.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz FIREBLADE78 #63672 üzenetére
Mondom, hogy nem megy az értő olvasás. Szerinted itt mindenki az ellenséged...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz FIREBLADE78 #63669 üzenetére
Neked nem megy az értő olvasás. Ki mondta, hogy te dicsekedtél? Visszaolvastam, olyat is ki mondott, hogy kínai gagyikat címkéznek Sharknak?
Felőlem azt írsz ide, amit akarsz, ez egy szabad fórum elvileg, csak arra reagáltam, hogy hűű milyen egy bolt, hogy X Ft-ért árul valamit. Őszintén szólva én még azon csodálkozom, hogy van egyáltalán ebben az országban bármilyen (komolyabb, minőségibb, márkásabb) motoros cuccal foglalkozó bolt.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz FIREBLADE78 #63655 üzenetére
Nyilván ott veszi az ember a terméket, ahol olcsóbb, ezért nem igazán lehet valakit elítélni (hozzá teszem, nem minden az ár) én is sok mindent rendelek külföldről de ez a bemegyek a boltba, felpróbálom az ő árukészletüket, infókat gyűjtök, ne adj isten még barátságos kiszolgálást is kapok, aztán megrendelem külföldről, hát elég gerinctelen egy dolog. Kell a sok % kedvezmény, valamit valamiért, akkor vállalja a kockázatot is, hogy esetleg nem lesz jó. Gondolom a Fokt is tudna olyat, hogy berendeli a gyártól a készletkisöprött darabokat kétharmad áron, de attól még amit anno teljes áron vett, abban ugyanúgy bent áll egy rakás pénze.
Pont a napokban olvastam itt valamelyik témánál valami tuningmestertől, berendelt 5db processzort egy webshoptól, kicsit próbálgatta otthon őket, hogy mit bírnak aztán az internetes rendelés elállási jogával visszaküldte mind az 5-öt. Aztán még nagy büszkén ki is írja...Mod: közben látom megelőztek. A tököm sem tudja, ki az a Fokt Jenő meg a boltban sem voltam még csak erről a mentalitásról jutott eszembe.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz -Mike- #63583 üzenetére
Egy Hondán? Semmit. Majd 100 ezer környékén már érdemes lehet levenni a szelepfedelet esetlegAhogy okoska szokta mondani,nézd meg a könyvben - miért, mit lehet mondani, világosan le van írva, hogy mikor mit kell nézni, nagyon nincs rajta mit ragozni. Ha van valami érezhető/hallható/látható "elváltozás", annak persze utána kell nézni, km-től függetlenül. Az olajra mondanám, hogy 6e-ként csere, meg a légszűrőre (ha papír), kb. 10e-ként, használattól függően (általában sokkal többet adnak meg rá csereperiódusra).
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz V.Stryker #63315 üzenetére
Nem értem egyébként az ilyeneket, amilyen vasakkal meg cuccban ott nyomják, talán lenne pénzük elmenni egy zárt pályára, ha lábtartót akarnak koptatni, pláne, hogy hírhedten sz@r ilyen téren az az útszakasz. Nincs az egész államban máshol kanyar csak ez a Mulholland vagy mi van.. Olyan mint nálunk Csesznek csak itt legalább nem olajozzák az utat
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #63207 üzenetére
Ha van az embernek 1-2 nap szabadideje, meg látott már életében hegesztőt, zártszelvényből nem egy nagy kunszt összehegesztgetni valami hasonlót, rá meg valami vékony táblalemez, akár szegecselve. Biztos nem 500k lenne. Mondjuk egy daraboló nem árt hozzá, hogy ne csak körülbelül vágja szögre a vasakat.
Ponyvagarázs esetleg?
Vagy megkérsz valaki ismerőst aki ért hozzá, hogy hegesszen neked egy megfelelő méretű sátorvázat, ponyvásnál meg készíttetsz méretre rá ponyvát.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz #79335424 #63180 üzenetére
Léteznek már bőven ilyesmik, több fokozatban állítható kipörgésgátló, egykerekezés gátló, elektronikus motorfék szabályzó, automata gázfröccs, dőlésszög mérő ami az oldalirányú dőlést méri (nem szabályoz semmit csak kiírja a műszerfalra) meg a jó ég tudja még mi. Csak ezekért keményen zsebbe kell nyúlni, az 5-6 milliós gépek kategóriája.
Léteznek amúgy utólagosan beépíthető TC elektronikák bizonyos modellekhez, ilyen pl. a Bazzaz Z-Fi. Ahogy nézegettem, olyan 3-400k-ra jön ki, mire összeáll a rendszer (feltéve ha itthon talál valakit az ember, aki ért ezekhez).[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Szerintem jól összefoglalták a lényeget. Jó dolgok ezek a kisegítő elektronikák de azért ne ettől tegyük már függővé a motorozást. Másik, hogy értelmesebb emberben bent van a félelem, az agya visszafogja, hogy ne húzkodja ész nélkül mindenhol a gázt, mert ott pusztul. Persze nem mindenkiben, de azok közül a legtöbben előbb-utóbb a vasárnap esti híradóban találják magukat. Ha ezek alá még odaraknák az "eleshetetlen" motort, ellepnék az utakat minden hétvégén ezek a kamikaze pilóták az agyatlan stílusukkal.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Teasüti #63148 üzenetére
Nem mondtad, hogy angol piacról van szó. Amiket felsoroltál, "kommersz" motorok, azért nem tesznek rájuk mindenféle csodaelektorinkát mert akkor pont a nagy fegyvertényüket vesztenék el, a viszonylag még megfizethető árat. Azért inkább az ezres föld-levegő rakétákra meg a nagy és drága túramotorokra teszik ezeket, mert ott már nem annyira árérzékeny a célközönség, 2-3-400 ezer 4,5-5 millió körül már nem annyira feltűnő, mint a 2 milliós kategóriában. ABS mondjuk jó dolog, az már van mindenen, bár ott is gondolom vannak jó meg kevésbé jó rendszerek, ár függvényében.
Mod: ha el van döntve a ráfordítható összeg, a max. életkor, meg hogy kell az abs, akkor innentől kb. azok vannak, amiket írtál, hiába ajánl valaki R6-ot, ha az majdnem duplájába kerül.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Teasüti #63119 üzenetére
Hát azért na. Lehetőleg sportmotor legyen (ami minimum 600-ast jelent, ezek a 250, 300, 500 meg mindenféle köbcentis új sportmotorok azért messze vannak attól, nem a cm3, hanem minden egyéb miatt) 2010 közeli gyártás, ABS-szel és beleférjen ~1,2 millióba, szerintem ilyen nincs. Ha csak nem úgy lett a vas összebontózva meg kínai idomozva egy becsületesebb perec után. A jó állapotú 2010 körüli sportmotorok inkább a 2 millióhoz vannak közelebb, mint az 1-hez.
Lábtartó: én nem javítgatnám még ha meg is lehet valahol hegesztetni, eléggé elkönnyített anyagról van szó, kellemetlen, ha éppen egy 100 fölötti tempónál enged el a varrat. Inkább ebayről -vagy itthonról, ha van- gyári bontottat.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #62859 üzenetére
500-as CR-t talán 2001-ig gyártották, néha-néha felbukkan egy-egy itthon is de valóban elég kemény áron, elmondások alapján egy értelmetlen motor a 250-hez képest. Mondjuk azok is elég ritkák már.
Ránéztem kíváncsiságból, RXV 450-550-ért is elkérnek 6-7-800e-et használtan, szerintem eléggé rétegtermék (amúgy egy érdekes és újszerű koncepció, váz pl.)
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #62840 üzenetére
GAS amúgy is rohadt drága, 40 ezer egy nadrág és társai (mondjuk nem tudom mire verik magukat, azért nem egy akkora minőség ), ha meg még tesznek rá két matricát 500 Ft-ért, pláne, hogy aranyárú lesz
harcikoca: ha erő kell, ajánlom a CR500-at
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Teasüti #62737 üzenetére
A "Rain" jelölésűek szoktak lenni a vízállóak, a perforáltat "Air"-rel jelölik (persze gyártója válogatja), aminél meg nincs semmi, az általában kisebb esőt kibír, de aztán szép fokozatosan beázik. Vízálló teljesen zárt, nyáron nyilván nem a legjobb, a perforált meg inkább csak nyáron jó, az viszont tényleg hamar beázik már kis esőtől is, szóval ha csak nincsen lóvé három szett csizmára, én a hagyományos kivitelt javasolnám, az használható a legszélesebb intervallumban.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz #79335424 #62582 üzenetére
Van olajhűtő, csak "víz"hűtéses, nem menetszél. Gondolom a külön radiátoros hűtő azért hatékonyabb. Az adapter nem gyári cucc ugye?
2T motor: anno a MotoGP-ben a 2T éra végén is ilyesmi teljesítményadatok voltak, nem hiszem, hogy saját fejlesztés lenne a blokk, önerőből a nulláról ezt sosem hoznák össze, valamelyik akkori versenygép (vagy csak a blokk) dokumentációját vehették meg, váz, egyebek már lehet saját fejlesztés, a többi meg a "szokásos" (Brembo és társai) beszállítók.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #62557 üzenetére
Aprilián meg Ducatin lehet, hogy beleér, de Hondáék lespórolták a levegős olajhűtőt Egy grillt azért tettem a hűtőre, számomra teljesen érthetetlen, hogy gyárilag miért nem tesznek szinte egyik motorra sem.
videó: CB-s széthajtja a gépet, a Kawás meg tök indokolatlanul erőlteti ezt a térd letételt, valamelyik kanyarban a CB-s simán beéri mert azzal van elfoglalva, hogy leérjen a térde. Szerintem még csak nem is látványos.
MT kipufogó: ennyiért szerintem egyiket se, nem dob az rajta annyit.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz FIREBLADE78 #62539 üzenetére
Elvileg ugye az akku kapacitásának ~tizedével kellene tölteni az aksit (0,8-0,9 A körül szoktak ezek a motoros töltők tölteni), ez a töltő a leírás szerint nem tud ilyet és nem is állítható. Mondjuk pl. a motorom szervizkönyve is 0,9A-t ír az akku töltésére, viszont gyorstöltésként rövid ideig szerinte lehet 4,5A-rel is tölteni. Valaki hátha okosabb a témában.
kcsa: amit tudok, én is megcsinálom magamnak de sok olyan dolog lehet, amit egyszerűen otthon átlag eszközökkel (még ha jobban felszerelt műhelyről is van szó) nem tudsz megfelelő minőségben vagy megjelenésben elkészíteni. Alkatrész persze nem kérdés, én az ilyen kiegészítő bizb@szokra, esetleg letörött, sérült dolgokra gondolok.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz runner 125 #62528 üzenetére
Az a baj, hogyha az ember nem szeretne barkácsolni (a kinézetre értem, funkcióban attól még lehet használható egy otthon gyártott cucc), akkor kénytelen megvenni az ilyen "gyári" szarokat, tudják ezt a gyártók is. Ez olyan, hogy két bukógomba 20-25 ezer, aztán azok is ilyen fröccsöntött vackok mondjuk 500 Ft-ért, meg másik 1000-ből kimarják aluból a konzolt hozzá. Persze nem csak ennyiből tevődik össze egy termék árcédulája, meg ilyenkor jön az, hogy a németeknél meg usáéknél ez két epres nyalóka ára, de akkor is brutális lehúzás.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz runner 125 #62512 üzenetére
Az inkább lemezcsavar de amúgy jó fejek, hogy ezzel képzelték el a felaplikálást.
Én is nézegettem már ilyen toldót, de az RR-en úgy nézne ki, mint a régi Csepel biciklik sárvédője Meg szerintem 10k fölött van jóval, nevetséges...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #62424 üzenetére
Akkor az Akrapovic kevésbé sz@r a többi közül, fogalmazzunk így Van aki komplett rendszert cserél 3-400 ezerért, na annak tényleg nem látom értelmét (vagy ennek az olcsóbbik verziója, hogy kiberheli a katalizátort, exupot a gyári rendszerből, de szerintem ha már beletették a katalizátort, használjuk).
Lambda szondát érdemes amúgy néha megtisztítani (RR-en van) és ha igen, mivel?Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #62416 üzenetére
600RR-hez amiket láttam sportdobokat, mindegyik egy viszonylag keskeny cső, a gyári dob térfogatának a töredékével, a gyári Akra sokkal nagyobb, majdnem akkor mint a gyári, kicsit hangosabb de nem zavaróan, alacsonyabb fordulaton hasonló a gyárihoz és szerintem nem cseszi el a gázreakciókat, veszi szépen a fordulatot mindig a motor. Leo Vince-szel próbáltam még, az ehhez képest elég gyatra, az tényleg üvölt, meg voltak időnként rángatások is. Egy jól méretezett, kiszámolt "utángyártott" dob is lehet azért jó csak kerülni kell a TSZCS-s sz@rokat.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #62404 üzenetére
Az biztos gyári volt nem valami barkács? Már úgy értve, hogy a Yamaha hivatalosan, márkakereskedésben, gyári cikkszámmal árulta hozzá? Azért annak csak jónak kéne lennie.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz pityaa23 #62365 üzenetére
Én Z750-re sem költenék plusz 600-at. Tényleg ahogy persu is mondta, elég egykaptafa típusok, ha már veszel valamit, annyi pénzért legyen érezhetően jobb valamiben. Futómű, fék ennél sem egy űrtechnika. A mostani motorodat szerintem amúgy gyorsan el tudod adni bármikor, most ezeknek nagy piaca van.
kcsa: nincs gond a BMW-vel, ha S-sel kezdődik a típus megjelölés, minden egyéb tünetre Hondát ír fel az orvos[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #62335 üzenetére
Van hát, jó pénzért miért ne lenne, nincs ebben semmi meglepő. Van aki el is hozza Hanséktól vagy Giovanniéktól vagy akárhonnan, napi díj x forint( jó pár tízes) aztán jónapot. Ismerős autószerelő, motorszerelő, kereskedő biztos tud neked ilyen magánembert ajánlani.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz V.Stryker #62232 üzenetére
Ezeket az utcai sima Brembo tárcsákat azért nem kell egy lapon említeni a verseny, esetleg motoros cuccokkal, ugyanolyan gagyik mint a többi, vagyis nem rosszak, csak teszik a dolgukat aztán ennyi. A legtöbb hétköznapi autón sima egydugattyús úszónyereg van, nem kell oda űrtechnika. Ha utcai autóra fúrt tárcsákat szeretnél, az is mindjárt nem ennyi lenne.
Motorra ugye nem rakhatnak Scania féktárcsákat, cél a minél kisebb rugózatlan tömeg, tehát vékonynak kell lennie, az átmérőt növelhetik cserébe, azt sem a végtelenségig, úgy tudom 330mm-nél nagyobb tárcsákat nem igen tettek motorra, de ilyen 5mm körüli vastagságnál már nagyon nem mindegy, hogy miből, meg hogyan készül, a fúrás sem csak annyi, hogy az oszlopos Einhell fúróval fúrnak pár lyukat aztán jó lesz az. Meg ugye itt sokkal kisebb szériás gyártás megy, mint az autóknál, ezekből tevődik össze egy minőségibb motor tárcsa komoly felára. Amúgy igen, k.rva drága, gyári tárcsát szerintem saját zsebből nem nagyon vesz senki, max. biztosítós történeteknél. Galfer, TRW(Lucas), EBC, Braking, ezeket szoktam olvasni, ami nem dzsunka kategória de olcsóbb a gyárinál, Brembo arany árban megy.persuader: vannak a motorok, meg van a Ducati Persze vannak nekik is eléggé khm. modelljeik, de a sport részleg az nagyon ott van. Hétköznapi embernek persze jobb az ezres Gixxer, anyagilag elviselhetőbb a fenntartása, átlag magyar fizetéshez már az is nagyon-nagyon a plafon (még mindig a fenntartásról beszélek, a megvétel egy másik történet) de attól, hogy nincs rá pénzem, még nem sz@r. Valóban, aki leszarozza, az egyszerűen teljesen inkompetens a témában.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Something_ #62226 üzenetére
Gondolom Quality control.
Úgy vettem észre, a címkézés megy ezerrel, de a valamilyen minőségű alkatrészt nem fogják féláron adni XuangXing matricával az ismert márkájú matricához képest, inkább olyan szokott lenni, hogy valamivel olcsóbb az ismerthez képest, 10-15-20%-kal mondjuk. Ami ilyen félárakon megy, az nagy valószínűséggel gyengébb minőség, vagy valami kifutó készlet maradéka.
Pont a napokban volt, megjött a Ruville vezérlés készlet, a dobozon Made in Germany, de a dobozban a vízpumpán már Italy, utángyártott Ford lengőkar szilent kódszámra pontosan ugyanaz, mint a gyári, csak azon van Ford matrica és hasonlók, gyártanak már mindenhol mindent, aztán ami éppen kerül a dobozba.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #62215 üzenetére
Na olyanom sohasem lesz Valamelyik modern Honda CB vagy egy szép állapotú Goldwing az első generációkból
Komolyra fordítva, anno kíváncsiságból tényleg elmentem megnézni egy 1098-at (azt már elvitték, de volt egy S-es), videókon meg képeken amennyire bejött, élőben annyira nem. Szó se róla, volt már azon is minden technikai finomság (2008-as gyártásról beszélünk), Öhlins elöl-hátul (az alap változaton Showa, viszont titán-oxidos ott is ez első futómű), egykarú lengővilla (mondjuk az is tradicionális), monokróm digitális műszerfal (nem olyan Kawasaki féle förmedvény, ez nagyon hasonlít a Marelli Data Displayeihez) az mondjuk nagyon tetszett, 330-as tárcsák, Bremók, tehát egy nagyon komoly összeállítás csak ezeket tekintve, lóerőben elmarad az akkori ezresekhez képest, de nyomatékban visszahozza. De valahogy mégis, laikusként, kipróbálás nélkül nem tetszett. Mégis olyan karaktere van, hogy aki bement a boltba, az ott lévő legalább 50 motor közül szerintem egyből ahhoz ment oda.
Csak ehhez a blokkhoz Józsi a szomszéd műhelyből nem ért, meg nagyon sok más szerelő sem, az átlag magyar motor tulajdonos még a "tucatmotorok" karbantartásánál is csak azt meg akkor végzi el, amikor már nagyon muszáj (tény, hogy nagyon könnyen repkednek a tízezrek ilyenkor sajnos), hát még egy ilyennél, gondolom azért a rossz hírnév.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok