Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1501) mokus1 válasza k. (#1499) üzenetére


mokus1
addikt

Tegyük fel van egy F Astrád és 20milliod.
Vennél 18ért egy házat és 2ért vmit?
Ez kibaszott pazarlás. Kényelmesebb egyből beköltözni vhová ami olyan amit szeretnél és 1-2év múlva az autót megvenni. Mint egy két év múlva költözni és akkor megint ott vagy hogy autó is öregszik...

(#1502) k. válasza VR6-Fan (#1500) üzenetére


k.
őstag

Más azért, én az átlagból indultam ki.
Nyilván való, hogy ha jól keresnél a kocsit kvázi le tudnám szarni 1-2 évig, de én arról beszéltem, hogy 20-25 éves hitel van a lakáson, és közben autóra nem jut semmi.
Mert nem az az átlag, hogy kpra felhúznak egy 20 millás kecót, valljuk be.

(#1503) VR6-Fan válasza k. (#1502) üzenetére


VR6-Fan
veterán

az ilyenek hitelre benyelik az új autót is ;)

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#1504) kisza25 válasza k. (#1502) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

erre mondtam, hogy kinek mi a fontos, após egy két szintes 140négyzetméteres kecóban él és egy 2-es golfot használ melóra és egy 4-est megjelenni
amúgy én addig nyújtózom amíg a takaróm ér, kp-ra vettem a kocsit és házra gyűjtök amit szintén kp-ra szeretnék megvenni,
amihez ki kell járnom dolgozni ezért az új autó, mikor a skodát vettem nem volt még képben a külföldi munka
na cakát

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#1505) k. válasza VR6-Fan (#1503) üzenetére


k.
őstag

Na egen, a válság meg is tette a hatását. Használtautón rohadnak ezerrel a wagonosk/swiftek/ignisek/astrák/octaviak halomra, mert nagyrészét visszavette a bank.

(#1506) hobizoli válasza SpeedR (#1486) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Jo hat itt mar volt ojan vki is, akinek allo autojaba százza mentek bele es csak megfajdult a nyaka, meg csak benyomodott a csomagterajto

:DDD

több drón kell ;P

(#1507) hobizoli válasza kisza25 (#1495) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Biztos mentel kilohetvenotot, senki nem azt mondja hogy nem lehet, csak kellett hozza 5km, hogy felgyorsulj addig :DDD

több drón kell ;P

(#1508) hobizoli válasza k. (#1491) üzenetére


hobizoli
nagyúr

szerintem ezekkel a 60nyihas vasakkal nem is palyan van igazan gond, hanem orszaguton, ahol sokkal jobban kell kigyorsitani

kilonegyvenet egyszer felveszed egy 60lojjos vassal es kb vegig mesz vele az autopalyan nem sokan mennek tobbel

De orszaguton ki-beugralni a tgk/busz elozesekor azonnal nagyon csirke

több drón kell ;P

(#1509) kisza25 válasza hobizoli (#1507) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

na annyi biztos és igen én is azt írtam, hogy országúton szinte lehetetlen vele előzni, de legalább is nagyon veszélyes

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#1510) Lokids válasza VR6-Fan (#1496) üzenetére


Lokids
addikt

76Le wagonom van. Megtanultam, hogy kamiont /búszt, csak szép hosszú egyenesben előzünk.
Anno átéltem azt, hogy előzni akartam, de nem váltottam vissza, 80-ról 5-ben. Kimentem lenyomtam a gázpedált és nem történt semmi. Vissza kellett húzódnom. A mögöttem jövő mercis szerintem máig rajtam röhög.

If you chase two rabbits you will lose them both.

(#1511) zoo8800 válasza Lokids (#1510) üzenetére


zoo8800
veterán

Amíg 60 lovas kocsival jártam, nekem a lendület volt a legjobb barátom :)

rip and tear, until it is done

(#1512) Napfénysüti válasza zoo8800 (#1511) üzenetére

Fater 75Le-s Peugeot-jában is meg kellett ismernem a lendület fogalmát. Viszont én emiatt vetteme rősebb autót mert előzésnél nagyon jól jön ha nem csak lendületből megy. :K

Més que un club!

(#1513) #10726912


#10726912
törölt tag

Volt egy olajkályha temprám.1,9-es, nem turbós, új korában 65 nyihás...előzéskor horpadtra vertem az oldalát és közben üvöltöttem rá: Ne te neeeee....Tiszaúj-Nyíregyháza között 60-65 km-el mentem az IFA után, sokat és sokáig, mert nem volt belátható tiszta repülőtér hossz az előzéshez. Még most is meghatódok az emlékektől... :O

(#1514) Lokids


Lokids
addikt

Ha már gyenge a kocsi legalább megtanítja mi az a távolság ami egy előzésnél biztonságos. Így ha vesz az ember egy gyorsabb kocsit tudni fogja mekkora az a táv, ahol ha kell félgázon is tud előzni. :D

If you chase two rabbits you will lose them both.

(#1515) mmcc02


mmcc02
tag

Majdnem folyamatos padlógáz power! Daewoo Matiz, légkondi bekapcsolva :DD :DD

* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *

(#1516) Qru válasza zoo8800 (#1511) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem azért a 78 lovas Jazz-el is 3-asba visszagangolva kell előznöm vagy lendületből. Bezzeg a cégessel (1.8 TFSI)... :D

#nincsbennetarcsi

(#1517) zoo8800 válasza #10726912 (#1513) üzenetére


zoo8800
veterán

A 60 ló körüli benzinesek azért ennél jobban mennek, de a mikor egy 2.3 Sierra dízelt vittem át pár km-rel odébb, akkor megértettem, miért nem akar valaki gyorsan menni :)
Kíváncsi lennék pl. egy Merci W124 200D-re ;]

rip and tear, until it is done

(#1518) #10726912 válasza zoo8800 (#1517) üzenetére


#10726912
törölt tag

löööööflööööflöööflööflöflöflflfl...ez az egyes fokozat.. :D A benzines más. Bár a kisköbcentis-kislovas benzinesekben meg idegesítő, hogy úgy kell velük menni, mint a robogókkal:ha nem hallod a motor üvöltését, akkor ne várj gyorsulást :N
Qru : Ha vissza váltva megindul, bánja a fene...csak menjen már a szerencsétlen, mer nagyon jönnek szemből...

[ Szerkesztve ]

(#1519) dízelracer


dízelracer
senior tag

Életem eddigi legsokkolóbb járműve (a H100 mellett) egy Seat Ibiza 1.0 volt (megtankolva 1tonna feletti önsúly, 999ccm @ 50le). Ha ebbe beültünk négyen esélytelen volt bármit is megelőzni vele. Nagyobb emelkedőknek lendületből kellett nekifutni (3. kihúzat + 4. padló). Ezt rövid idő alatt lecseréltem egy hasonló Ibizára (1.9 szívódízel). Hát csöbörből vödörbe... Tanulópénz megvolt, ekkor döntöttem el, hogy ezentúl csak turbódízelem lesz. Mondjuk a mai kis ccm-s turbós benzinesek is finomak lehetnek. 1.4 TSI Figyelemre méltó nyomatékgörbe.

(#1520) Napfénysüti válasza Qru (#1516) üzenetére

Én a VTi-nél is 3-asba váltok ha gyorsan akarok előzni. Viszont ha van hely akkor néha 5-ösben hagyom. :D

Més que un club!

(#1521) zoo8800 válasza dízelracer (#1519) üzenetére


zoo8800
veterán

Bizony, hogy finomak a kis köbcentis turbósok :B
Az e havi Autó Magazinban épp van egy 12 autós összehasonlító teszt 110-120 lovas kompaktokról, abban van TSI, T-Jet, TCe, meg pár 1.6 szívó. A rugalmasság eredmények mindent elmondanak a szívó és turbós közti különbségről.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#1522) Qru válasza Napfénysüti (#1520) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó de neked magas fordulaton vált a vezérlés, nálam meg nem igazán történik semmi "hátbavágó" élmény. Ez még a régi Jazz, nem az új.

A Passat 1.8T jobban szerettem pont ezért, 3000-nél jöt a hátbavágás, ez a TFSI meg túl kiegyensúlyozott, legalul van egy kis turbólyuk de kb 1500-2000-től úgy gyorsul mint egy villanyautó, szépen egyenletesen semmi meglepő érzés, hogy "annnny@d, mekkorát lép ez".

#nincsbennetarcsi

(#1523) MPowerPH válasza dízelracer (#1519) üzenetére


MPowerPH
félisten

Igen, és ki tudja, hogy azok a kis feltöltős motorok mennyire lesznek tartósak?! Én is azt mondom, hogy diesel. A mostani céges autónkkal, az A6 4.2 -vel annyi probléma van, hogy bizony tervben van a csere, a mellett hogy borzasztóan sokat is fogyaszt. A 4x4 az kell, ilyeneket nézünk. Ebből vennénk kettőt, mert a 400k km-et futott 2.0-ás Mondeo -t is le kellene cserélni. Passat -ban is gondolkodtunk, de mindenki azt mondja, hogy csak Skodát nézzünk, igényesebb mint a Passat. Ezt mondjuk már magam is tapasztaltam.

mod: Én anno egy 1.4-es Seat Cordoba volánjánál tanultam. Asszem 74 lovas, mikor 5 -en ültünk benne elég volt vele a 70-et elérni. ;] Egy szenvedés, előzni nem lehet vele biztonságosan, mivel 90 fölött nincs benne tartalék.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#1524) Qru válasza MPowerPH (#1523) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nálunk ilyenek is vannak a flottában. 4x4 DSG 2.0 CRDI Superb, elég jók azok is. Noha itt csak 140 lovas változat van, az picit kevés bele, szóval az erősebbet vegyétek belőle mindenképpen.

Dízelt meg gondold meg, nagyobb szervízigény és jön a 400Ft-os gázolaj ár. Az 1,8 TFSI-vel lazán eljárok városban is 9 literből.

Igényesebb mint a Passat? Ezzel tudnék vitatkozni belül olcsó, kemény műanyag az egész. :( Még a vezér full bőröse is...

#nincsbennetarcsi

(#1525) Integra válasza Qru (#1524) üzenetére


Integra
titán

még drágább is lesz az, hogy ha az eu központilag meghatározza a fűtőérték utáni különbség alapján a dizel adótartalmát. akkor ca 30% lesz a diffi a benzin és a dizel között.

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#1526) Qru válasza Integra (#1525) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ennyi. A dízeleseknek reszeltek. :D

mod:

Benyó powa! :))

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#1527) zoo8800 válasza Qru (#1524) üzenetére


zoo8800
veterán

Tempomat 130-nál vagy 140-nél mennyit eszik az 1.8 TFSi kb.?
Ismerősi körben lehet hogy vesznek egyet, és megy a vacilálás benzin és dízel közt. A kocsi főleg pályán lenne használva.

rip and tear, until it is done

(#1528) Qru válasza zoo8800 (#1527) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem toom, nincs benne tempomat, full fapad az 1,8 TSI. De inkább ez így mint egy 1,4-es... :D

De 140-145nél olyan 3000-et forog (6 gang) és olyan 8-8,5 litert eszik domborzati viszonytól függően (klímával). Nem mertem megnézni mi a vége, 190-nél elvettem a gázról a lábam, de még volt benne bőven.

A CRDI 140 lovas, az nem olyan virgonc. Egyik kolléga aki ezzel tolja átült az 1,8-asba. Csak annyit mondott miután visszahozta: "Nagyon meglepődtem, hogy lenyomtam a gázt és ez majdnem kiszaladt alólam."

Viszont a kombi kicsit jobb sztem. Az is van nálunk, hátra jobban kilátni, a sedan ék alakja miatt a hátsója nagyon fent van tolató radar nélkül kb vakon tudsz csak parkolni, noha a nagy külső tükrök jók nagyon. Főleg a Passat kis fingi-ling Boráról átpakolt csöpp külső tükrei után.

#nincsbennetarcsi

(#1529) dízelracer válasza Qru (#1526) üzenetére


dízelracer
senior tag

Trollollololoooo...

:DDD

(#1530) zoo8800 válasza Integra (#1525) üzenetére


zoo8800
veterán

erről a tervezetről még nem hallottam, de ha meglépik, elszabadul a pokol.

Qru
Végülis nem rossz, de ott van kb. +30% a dízelhez képest.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#1531) Integra válasza zoo8800 (#1530) üzenetére


Integra
titán

már jó ideje tervben van és egyre inkább konkretizálódik, idő kérdése, hogy ezt elfogadják. én személy szerint nem bánom, legalább kevesebb dizel lesz az utakon. már igy is nagyon nagy baj van velük a károsanyag kibocsájtás miatt. azt sem tartom kizártnak, hogy pont emiatt találták ezt ki, hogy visszaszoritsák a dizel eladásokat.

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#1532) zoo8800 válasza Integra (#1531) üzenetére


zoo8800
veterán

Ha ezt a lépést rövid idő alatt (értsd: egyszeri adóemelés, vagy hasonló) valósítják meg, felborul az autópiac. A korábban gazdaságos dízelek szart se érnek majd, a benzinesek ára pedig felmegy majd.
Azt én sem bánnám, ha a sok dízelt kicsit megtizedelnék. Bár, ha több lenne a benzines, azzal emelkedne a CO2 kibocsátás, ami elég nagy mumus mostanában. Viszont, hiába a sok környezetbarát dízel technológia, koromszűrő meg egyéb nyavalya, a benzines jóval tisztább így is.

rip and tear, until it is done

(#1533) dízelracer válasza zoo8800 (#1530) üzenetére


dízelracer
senior tag

Elég csak a gazdasági kihatásaiba belegondolni. :(

(#1534) mmcc02


mmcc02
tag

Mi a bajotok a dízellel? A károsanyag-kibocsátást leszámítva...
Nekem volt mindkettő, egyikkel sem volt bajom. Dízellel kisebb volt a fogyasztásom, igaz, lomhább volt. (Golf II 1.6 D, Daewoo Matiz, 0.8)

* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *

(#1535) zoo8800 válasza dízelracer (#1533) üzenetére


zoo8800
veterán

Legyünk optimisták: nem a gázolaj lesz drágább, hanem a benzin olcsóbb. :D
Egyébként igazad van.

rip and tear, until it is done

(#1536) Qru válasza zoo8800 (#1530) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Itt egy cikk róla: [link]

Jó a dízel is de a dsg és a 4x4 mellé kicsit kevés a 140 lovas változat. Manuálissal meg front hajtással sztem elég a 140 is de olyat nem próbáltam. Persze nem rossz, csak mondom vérmesebb az 1.8-as (+20 ló ugye) és ezek a Superb-k elég nagyok, mind súlyra mind a homlokfelület (légellánálás). Normál használatra elég a 140 is.
De azért 2x meggondolnám, hogy dízelt vegyek-e. Egyrészt helyből van a felára másrészt hamarosan aranyárban lesz a dízel, harmad részt gondozás igényesebb egy dízel.

Ha magaman vennék én egy Octaviat vennék inkább 1,8-as turbósat.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#1537) zoo8800 válasza Qru (#1536) üzenetére


zoo8800
veterán

ez csak egy "kis" áremelés, egy ktgv. lyuk befoltozására.
Integra valami EU szintű 30% árkülönbségről írt, ahol a dízel lesz a drágább.

rip and tear, until it is done

(#1538) kisza25 válasza Integra (#1525) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

még jó, hogy benzinest vettem :)) ,
1,4 105ló nekem ez elég mindenre és 6,5 lityivel eljárok, lehet számolni, a 700eFt al drágább 5lityit fogyasztó 1,6 dizeles mikor hozná vissza az árát,
a tegnap ígért képek
persze aki kamionosoktól veszi a gázolajat...

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#1539) MPowerPH válasza Qru (#1526) üzenetére


MPowerPH
félisten

Ugye mindig azt mondom, hogy a traktor gázolajjal, az autó benzinnel megy.(és hátul kapar ;] ).

Qru: Az akkor nem olyan jó. Enyém 150-nél kéri a 8-8,5 -öt, tempomattal. Ezek az olajkályhák meg 6 literrel járnak akkor is. Bár ha megjön az említett drágulás, akkor lesznek még meglepetések. :)) Én örülnék neki, nekem mostanában úgysem lesz diesel autóm.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#1540) #25954560 válasza MPowerPH (#1539) üzenetére


#25954560
törölt tag

es kozepmotoros ;]

(#1541) MPowerPH válasza #25954560 (#1540) üzenetére


MPowerPH
félisten

Igen, az még egy plusz, de az csak opciós. :D Attól nem kell félnem, hogy olyanon kelljen gondolkodnom. Így megelégszek az első kettővel.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#1542) Qru válasza kisza25 (#1538) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ennyi. Ezért nem vettem meg anno az 1,3-as dízel Puntót.

Pofás verda. :K

#nincsbennetarcsi

(#1543) Integra válasza zoo8800 (#1532) üzenetére


Integra
titán

ezt nem tudom megmondani, nincsen ilyen hir róla, hogy egyszeri vagy szakaszos. eléggé követem a német politikát és gazdaságot, de erre vonatkozó hir még nem jelent meg. napi szinten jelenleg még mindig az e10-es bukta van teritéken, ahol a kormány meg az adac az olajvállalatokat okolja a csődért, és természetesen a vállalatok meg a kormányt és az eu politikusokat. (igazuk is van, a politikusok faszfejek voltak, meg kilóra megvette őket az etanol lobbi).
koromszűrő meg a többi, szart sem ér, egy ideig megfogja a megfogható méretű részecskét, majd mikor tömitődik a szűrő, "kiégeti" az egészet. ez annyit jelent, hogy megpróbálja kiégetni, de gyakorlatban simán kiköpi egyszerre az egész felgyülemlett kormot. csak idő kérdése, a legmodernebb euro6-os dizel is ezt csinálja, mert ez a technológia. a többit pedig még csak szűrni sem lehet (senki sem tudja), annyira finom részecskék, és ez az igazán veszélyes, rákkeltő cucc, ez az amit érzel a torkodra lerakódni, amikor a kereszteződésben állsz vagy elmegy melletted egy dizel, az a szúrós, torok kaparós cucc, amitől nem kapsz levegőt rendesen. minél modernebb a dizel motor, minél nagyobb nyomáson fecskendez be, minél finomabb lesz az elégetendő üzemanyag keverék, annál veszélyesebb az emberre, rosszabb a környezeti hatása és annál kevésbé szűrhető. nagyon nagy baj van már a németeknél ebből, és mindenhol az lesz ahol a dizelek egyre jobban piacot hóditanak. mivel nem merik szimplán betiltani a dizeleket, ezért feltételezem ezt az elterelést választják egy ügyes mondókával. továbbá a dizeles flotta vásárlásokat már nagyon megnehezitik, nincsenek rá kedvezmények, nagyobb a dizel autó éves adója, etc...

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#1544) Integra válasza dízelracer (#1533) üzenetére


Integra
titán

a gazdaság megoldaná. az biztos, hogy a fuvarozásnál valahogy kivételt tennének átmeneti időszakra, ezt ők is tudják. de te át tudsz ülni kis benyásba, te nem vagy fuvarozó, nem kamionokkal nyomulsz.
amúgy meg el lehet dönteni, hogy mi a fontosabb, rákos leszel, vagy csak a gyerekeid, vagy "olcsóbban" közlekedsz valamivel. neked mennyit ér meg a saját és a gyerekeid egészsége?

[ Szerkesztve ]

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#1545) Integra válasza kisza25 (#1538) üzenetére


Integra
titán

ha most kéne autót vennem, lehet, hogy én is egy új sportage-t vennék, sose gondoltam volna... vagy ix35, végülis tök mindegy. 1.6-os 140 lovas benyással. rohadt patent autók.

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

(#1546) SpeedR


SpeedR
őstag

Ár/értékben eléggé ott van ez is.

(#1547) kisza25 válasza Integra (#1545) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

na igen és az áruk is elég tűrhető 5millától már van az 1,6-os 135lovas benyás LX felszereltséggel, majd akkor veszek ekkorát, ha lesz család:P

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#1548) lorcsi válasza SpeedR (#1546) üzenetére


lorcsi
veterán

az lehet,d e nagyon ronda előröl is meg hátulról is
oldalról meg mintha valahonnan másolták volna

(#1549) Qru válasza SpeedR (#1546) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó verda. Egy ismerős ilyen be ült át a G Astra után és dícséri nagyon. Igaz neki a sedan van.

#nincsbennetarcsi

(#1550) kisza25 válasza lorcsi (#1548) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

talán innen ered a forma:P
vs cruze

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.