Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Megújult a Linkin Park
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - 23/Július II
- Vélemény Gátoljuk meg játékaink halálát!
- Helyszíni riport Hegyen-völgyön, Chongqing
- Tudástár Óriások csatája - General Belgrano
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 őszi fórum peca
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Socket939 Vs. AM2 CPU-k tesztje
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
simonjoe
őstag
"Nem az autók megreformálasa fogja megmenteni a világot, mikor az összes kibocsátás kb 15% az autók."
Megpróbáltam egy kicsit belásni magam a légi és tengeri közlekedésbe, pontosabban azon részébe, h mennyi fosszilis energiát emészt ez fel. Érdekes módon a vízi, pontosabban a tengeri közlekedés oldaláról nem találtam kézzelfogható adatokat. Nem tüntetik fel sehol a nagyobb hajók üzemanyag igényeit. Az viszont fellelhető, h a világ tíz legnagyobb hajótársasága több mint háromezer nagy szállító (személy és teher) hajóval rendelkezik.
A másik oldal a légi közlekedés, itt már azért vannak adatok.
A jelenleg a világ legtakarékosabb személyszállító airbus-a, az A321 Neo, ez a gép 100km-en, (bocsánat, nem forgattam át üzemórára) 444l kerozint éget el közepes terhelésen. A NATO kötelékében szolgáló C5 Super Galaxy szintén közepes terheléssel már 2175l -t éget el 100km-en, de hogy srófoljuk a tétet, ez a gép szarrá pakolva, teljes terheléssel 4544l-t !!!! Nem tévedés, ez ennyi! Szóval mit is kellene korlátozni?
Joe