Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
i-sti
senior tag
Én is bekapcsolódok.
Úgy októberben volt termosztát cserélve.
Addig az volt a baj, hogy lassan melegedett és hűlt vissza.
Most mikor bemelegedik. A víz beton stabilan áll 90 fokon (legalábbis mutató szerint).
A gond továbbra is az, hogy lassan melegedik be.
Víz relatív hamarabb, de az olaj nagyon le van maradva. Van, hogy a víz áll 90 fokon de az olaj olyan 65-70 között van.
Nem kellene ez a 2 folyadéknak a hőmérséklete közelebb legyen?
Novum Forum Siculorum
Doki16
addikt
Torque alkalmazással tudod figyelni a valós hőmérsékletet. A kocsiban lévő mutató nem a valóságot mutatja sajnos. Amit te ott 90 foknak látsz az a valóságban lehet 80-100 is. Az olaj egyébként mindig lassabban melegszik be mint a víz.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
beers
addikt
Akkor kiszedem és újra visszarakom! (ezek szerint lehet, hogy a másik termosztát is jó)
M&N
i-sti
senior tag
Tudom hogy lassabban melegszik be, ez rendben is van. De nálam nagyon lassan melegszik be.
Novum Forum Siculorum
Mágus2
Közösségépítő
Szar A4, vettél volna S8-at, az leégeti a lábadról a szőrt.
[ Szerkesztve ]
#89874944
törölt tag
de az akkor is éget ha 2 méterre állsz a kocsitól amúgy A4-ben is van 4.2, abban még melegebb
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Van, de az nem olyan. Ebben a bálnában más érzés utazni.
Doki16
addikt
Mennyire lassan? Nekem ahhoz, hogy az olaj elérje a 85-90 fokot folyamatos terhelés kell és legalább 20-25 km egy főúton 90-el. De ez nagyon függ a területi adottságoktól. Hazafele a munkából nekem 9 km alatt ennyire melegszik fel. [kép] Sok tényezőtől függ amúgy a dolog.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
i-sti
senior tag
Sík terepen 8-10 km mire az olaj 90 fokos lesz.
Szerencsére munkába járásnál megkel másszak egy dombocskát. Az lerövidíti az időt. Úgy 6km alatt már 75-80 között van az olaj. A víz pedig olyan 5km alatt van 90 fokon, hála a dombnak.
Novum Forum Siculorum
Gyula84
veterán
de mégis mit akarsz, hogy 1km után 90fokon legyen?
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
Doki16
addikt
Na látod, ezzel az ég világon semmi gond nincs. Nekem a 70 fokot éri el 9km alatt. És ez még a jobb eset. Reggel ilyen mínuszos időben jó ha megvan a 62 fok.
Emiatt teljesen feleslegesen aggódsz szerintem
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Qru
MODERÁTOR
Az nem gáz, nekem eleve olyan 7-8 km a városban mire a víz eléri a 90-et ilyen időben (0 fok körül).
#nincsbennetarcsi
Ilyen időben - plusz 2-3-4-5 Celsius - az én benzinesemnek Budapesten kell 8 km, országúton pedig min. 10 km, hogy 90 fokos legyen a motorolaj.
i-sti
senior tag
Mindenkinek köszönöm a válaszokat.
Én kérek elnézést.
Akkor ezt is csak túlaggódtam.
(#151160) Gyula84: A 14 éves rozsdás Dacia 1.4mpi fele/negyed ennyi idő alatt bemelegszik és ontja magából a meleget
Akkor még raktak bele anyagot.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
Gyula84
veterán
lehet azt kéne venni nekem se melegszik olyan hű de gyorsan, de nem is olyan vészes 2.5TDI olajat igaz nem is írja enyém
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
intelMMX
senior tag
A 27 éves Samarában is első osztályú a fűtés
A 26 éves Audiban már nem annyira (Természetesen orvosolva lesz, hogy év végére az is trópusi éghajlatot varázsoljon nekem a kabinba )
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Egy kis érdekesség, hát ha valakinek a későbbiekben segítségére lehet.
Légzsák ütközés érzékelő szenzorral kapcsolatban.
Hiába egyezik a cikkszám, nem volt jó.Kódolni nem is kell és nem is lehet ezeket.Alapbeállítást sem engedett, se az Én VCDS kábelemmel, sem az 500Ezres hibakódolvasóval sem.
A megoldás az volt, hogy elmentem egy bontóba, ott egy SEAT Leonból ki lett véve az érzékelő, beraktam az én kocsimba, kiütöttem a hibakódot, és kész.
Bontósok is mondták, általában 10-et végigpróbálnak az emberek, mire sikerül nekik megtalálni a jót, hiába a cikkszám.
Amilyen szerencsém van, most meg valami az utastér légbefúvókkal nem jó.
Teljesen meleg fokozatra állítva (vagy bárhogy máshogy) teljesen maximális befúvásra állítva (vagy alacsonyabbra is) nem jön semmi a középső 4db befúvóból. Persze a műszerfalnál ami az üvegre megy és a lábtérnél tökéletes minden. (digitklímás). (Már vezérlés csere előtt is meg volt).
Valamint a bal hátsó ajtóm nem nyílik központival, csak belülről manuálisan.
Gyula84
veterán
vagy rossz volt amit vettél az az opció nem jó?
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
havri1
félisten
Doki, nézd már meg pls, hogyha manuálba fűtesz, és teszem azt a lábra állítod a levegőt, akkor a műszerfal szélén lévő 2 nyílásból (nem ami az ablakra megy az oszlopból), jön levegő?
Én akármit állítok, abból a 2-ből mindig áramlik levegő.
Akartam küldeni képet, hogy nekem mennyire melegszik, de annyira poros a műszerfal, hanyagolom inkább
Amúgy amiért fotóztam, hogy igazából a start/stop nekem nem megy. Eddig azt hittem hideg motor/olaj miatt, aztán az akksi gyengesége miatt, de akksi feltöltve, olaj 92 fokos, víz 90, és semmi..Ikont kirakja, és nem állítja le. Most, hogy belegondolok, nekem egyszer volt csak, hogy leállította, valamikor december elején.
Akksi AGM-es, még a gyári. Vettem lidl-s töltőt, akku checkert. Töltő akármikor rádugom, negyedről indít, és kb 1 óra alatt tölti fel. Full állapotban a checker is csak 50% töltöttséget mutat. De ami érdekes, hogy töltés közben sem megy feljebb a checkeren Nem értem én ezt..amúgy látszólag semmi hiba az akksival, indul meg minden.
[ Szerkesztve ]
havri
Doki16
addikt
Már a Renault Megane-nál megvizsgáltam ezt abban is így működött. A két oldalsó mindig minden esetben üzemelni fog. Ha ki van kapcsolva a Climatronic és bemelgszik a motor a két szélsőből finoman de áramlik be a levegő. Ha zavar akkor a kis csúszkával el lehet zárni. Gyanítom a flap motorok azt nem zárják el soha és minden üzemmódban mennek.
Én nálam ez a rutin indulásnál. Kocsi indít, öv becsatol, start/stop gomb megnyom. Mindig leállítja ezt a szerencsétlent motort, ha véletlen elfelejtem kikapcsolni. Annyi a változás, hogy télen csak akkor, ha tényleg üzem meleg. Amíg jól teker meg indul, ne is foglalkozz vele. Nekem is a gyári van benne még. Reggelente nyűglődik kicsit, de betudom a hidegnek és a rövid távnak, hogy alig tud visszatölteni.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
havri1
félisten
Én is ki szoktam kapcsolni, mert kímélni szeretném. De néha elfelejtem, és látom, ikon kint, áthúzva. Na ma teszteltem. Mentem 2x 20km-t, és célhoz közeledve sem állította le, 92 fokos olajnál. Nem mintha baj lenne, csak fura.
szerk.: Én ha tudom (2 hetente kb), rárakom arra a lidls töltőre, mert nagyon keveset, rövideket megyek, tuti többet merül, mint tölt. De igazából nem vettem észre változást.
Ha beszarik az AGM, mehet bele sima akksi, vagy csak ilyet szabad?
[ Szerkesztve ]
havri
Úgy sejtem, a lidlis töltőn a 4 pálca nem az akksi töltöttségi állapotát jelzi vissza, hanem azt, hogy hol áll a töltési folyamat. Amikor kész, akkor 4 pálcát látsz. Ez akár 12 órát is igényel. (nekem is ilyen töltőm van)
És akkor végzett a töltéssel, ha nem villognak a pálcák (vagy az akku piktogram) .
[ Szerkesztve ]
havri1
félisten
Hm, na látod ebben lehet valami! Köszi az infót!
havri
i-sti
senior tag
Csak AGM.
Haldokló AGM akksi nem tudom mennyire egészséges az elektronikának. Mintha olvastam volna, hogy ezek már annyira kényesek, hogy nem jó kínozni őket gyengélkedő akksival.
(#151175) Doki16: Ha jól emlékszem van kivétel, ha széria azonos veszel, talán akkor nem kell vagy egyszerűbb a feltanítás. Úgye a gyári Bosch/Exide/Varta ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
Doki16
addikt
Nem lehet bele simát rakni sajnos. Mindenképp speciális Start/Stophoz optimalizált kell. Sőt még Mágussal is beszéltük korábban, hogy csere után nullázni kell az agyát, hogy tudja új akksit kapott
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
havri1
félisten
Na, hála az égnek. Mondjuk a start stoppot nem használom, ha működne akkor sem
Nézegettem a gyári VARTA-t, de a 82e ár miatt még a sütiket is töröltem a böngészőből
havri
i-sti
senior tag
Én 45-50k körül láttam Exide AGM 110 Ah.
46985 Ft jelenleg, 2 év garival. Exide Start-Stop AGM EK1050 12V 105AH 950A
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
havri1
félisten
Azt hiszem ez gyári volt, de valóban 40 körül vannak a VARTA-k is most árukeresőn néztem.
Ha azt veszem, hogy 5-6 évig jó, akkor nem vészes.
105Ah? Hm, nem IFA-ba kell
Nekem kicsit többre hozza ezt a típust
[ Szerkesztve ]
havri
i-sti
senior tag
Pedig nekem ekkora kell.
Novum Forum Siculorum
havri1
félisten
Ha már vásárlás.
Ablaktörlő. A gumi kezd leszakadni a vázról, cserés.
Nézegettem, vaktában, de nem tudtam dönteni. BOSCH jó?
Na meg a másik érdekesség. Hogy ne fagyjon rá éjjel, sokan (régen én is) kihajtottam. Na ezen nem lehet, mert a géptető alól indul. Erre ma nézem, szomszéd szintén B7 passaton kihajtva. Azt meg hogy? Ennyire benéztem volna?
(#151179) i-sti: Gondolom nagyobb autó, és diesel. Ez pici fűnyíró.
[ Szerkesztve ]
havri
i-sti
senior tag
Rakd szerviz pozícióba akkor kihajtható.
Lassan én is kell vegyek gumikat/lapátokat.
A mostani gyáriakkal meg voltam elégedve, meglesem a cikkszámot és rendelek azonost.
Azzal nem lőhetek nagyon mellé.
Nem látom a gépsárkányodat az összefoglalóban
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
Winchester95
őstag
Ellenállást mértek a diagon, mondták hogy a szenzor működik, de valószínű hogy nem belevaló.
A hibakód amit kidobott a nem bele való szenzor , nem ugyan az volt mint az én hibás szenzoromnak.
Az egyetlen dolog ami fáj a 10ezres amit kidobtam a szenzorra, bontó nem veszi vissza, mert az elején mondta hogy nem biztos hogy fog működni hiába egyezik a cikkszám, csak Sharan vagy Galaxy-ba lesz jó, de Galaxy-ba biztos.
De kárpótolt a mai úton is a kereken 4literes fogyasztás és a hazafele menetnél a hibakódmentes utazás.Apró örömök az életben....
havri1
félisten
Gyárit szeretnék én is. Na megkérem szerelőm, rendeljen. Jól lehúz megint biztos
Ez a gép: [kép]
havri
freaghill
őstag
Bosoko
molnarpeter
nagyúr
EFB ezekhez nem jó?
i-sti
senior tag
Q. What are the differences between EFB and AGM batteries?
A. EFB batteries have been introduced as a lower tier option to AGM batteries in terms of performance and durability. EFB technology relies on improvements to existing flooded technology through the addition of Carbon additives in the plate manufacturing process. AGM batteries benefit from the inclusion of unique design features not found in wet-flooded batteries. These include glass mat separators, recombinant lid technology and higher pack pressures to facilitate improved cyclic lifespan. AGM batteries are better suited to meeting the demands of higher specification vehicles that include one or more of the following technologies: Start Stop, Regenerative Braking and Passive Boost.
Nem tudom, ezt találtam.
Novum Forum Siculorum
ACAB95
tag
Üdv
Mi okozza azt A4 1.9 PD TDi -nél, hogy váltást követően a gázra lépre 1mp -ig nem történik semmi csak utána kezd el húzni. Ezt a jelenséget csak néha csinálja, máskor teljesen jó a gázreakció. Már kikormoltam az EGR is volt pucolva, de a jelenség néha akkor is előjön. Köszönöm!
"Ami nem öl meg, az megerősít."
i-sti
senior tag
Novum Forum Siculorum
Doki16
addikt
Én ilyet használok a szélvédőre. Rátakar a lapátokra is így nem fagynak oda. Ha meg fel akarod állítani a lapátok akkor szerviz módba kell rakni. Motor leállítása után kiveszed a kulcsot a legfelső állásba teszed a lapát kapcsolóját. Ekkor megállnak a végálláson a lapátok. Így lehet őket cserélni.
De ne felejtsd el visszahajtani őket mielőtt kiveszed szerviz módból, mert annak csúnya vége lesz.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
dozó
tag
Sziasztok!
Passat B5 1.9TDI van valami javasolt akku?
Szerelő amit javasolt.
1.Baren Polar Akkumulátor-kapacitás: 74Ah, Hidegindító áram EN szerint: 680
2:Varta Silver Dynamic Akkumulátor-kapacitás: 77Ah, Hidegindító áram EN szerint: 780,
havri1
félisten
Ilyenem van nekem is, de nem merem a kéderhez becsípni, félek elnyomja egy éjjel alatt. Nem?
Nem rakom szervizbe, mert félek géptető fényezés lenne a vége
havri
Doki16
addikt
Igen ettől én is tartok sajnos. De annyira hasznos, hogy reggel nem kell kapargatni, hogy mégis használom. Nagyon puha anyag talán nem teszi tönkre a kédert.
Nekem az előző kocsimnál sikerült úgy visszatenni a lapátokat alapállásba, hogy nyitva voltak. Lerepültek róla az ablaktörlők és fémmel csattantak akkorát a szélvédőre, hogy csak na Ezt kétszer is sikerült eljátszanom
Szerencsére egyszer se tört be a szélvédő és a motorháztétón is csak a belső élen húzta le a festéket.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
gabor85
őstag
Semmiképp se Bosch. Nálam rakás szemecscsokifagyi. Én pl gyárit veszek jövő héten, oktis haverok esküsznek rájuk. Egy próbát nekem is megér.
K Norbi
addikt
havri1
félisten
Rendben, köszi mindenkinek, gyárit rendelek.
havri
szilchi
őstag
Szép estét.Ismét volna egy kérdésem,most a 3.2-s V6-os motorral kapcsolatban.Pontosabban annak lehetséges hibáiról.Amit én találtam,az az hogy szeret megnyúlni a vezérműlánc.És mivel fsi,itt is van kokszosodás.Viszont nincsen turbó.Ja és szereti a benzint,két pofára tömi.Ezen kívül van még valami kritikus?
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
MunezXBK
nagyúr
Hány km után nyúlik? Nézegettem őket én is.
molnarpeter
nagyúr
Hőtermelés miatt hamarabb öregednek a szigetelések, stb.
Golf 7-en a gyári lapátokat a Bosch gyártja; szeptemberben vettem gyári csatlakozós Bosch Aerotwint, eddig bevált.
bmwsan
senior tag
220e körül nyúlik a lánc, sok hot termel, nehéz a motor ezért jobban igénybe veszi az elso futomuvet és fékeket, picit szokta csipegetni az olajat, ezenkívül a gyertyákat és a trafókat is fogyasztja, de nem egy vészes motor.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
ingyenes kategóriában
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
- Zotac GeForce RTX 3070 Gaming 8GB GDDR6 256 Bit LED OC Videokártya
- Amazfit Bip 5 okosóra, krémfehér, Android és iOs kompatibilis