Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#50451) trassher válasza mohabá 007 (#50445) üzenetére


trassher
addikt

Nálam eléggé változó. Ilyen időben van hogy 3 km alatt meg sem mozdul a mutató. :(

Redmi Note 7

(#50452) haddent válasza honda 1993 (#50450) üzenetére


haddent
addikt

Igen, csak ezerszer kitárgyalt témák, illetve olyan kérdéseket feszegetsz amire senki nem tud választ adni, mert kismillió tényezőtöl függ.
De akkor próba: kicserélheted az egész felfüggesztést profi FOX homokfutóéra is, akkor is zörögni fog, mert öreg, meg mert olyan. Tüneti kezeléssel biztos lehet segíteni, szétbombázni ,összerakni, szilikon, mittomén, de nem ér annyit. Amit it felsoroltál, sztem. konkrétan 10x annyit költenél rá, mint az egész kocsi amennyit ér.
A lakatolás: színrefújhatod, polírozhatod, de az évtizedes nap általi szikkasztást, stb nem tudod pótolni. Vagy egybefújód az egészet, vagy beavatott szemek kiszúrják majd, bármit is teszel. Persze értelmes szakemberek által végzett munka után azért nagyon jó tud lenni majd :K

Nem akarok senkit kioktatni, de szerintem ezt a sértődött kislány hangnemet meg fejezd be. Nincs fél napja meg 5 hsz. -e, hogy kérdezted, ha egyből nem ugrik valaki, akkor újra? :F És nem is sürgős kérdés, hanem tök elcsépelt elméleti vélekedés. De ez nem baj persze, erre van a fórum, csak akkor simán kérdezd meg mégegyszer, ha nem veszik észre a népek, nem kell ez a sértődős hangnem :N De ne vedd magadra, nem bántásból mondom. :R

[ Szerkesztve ]

(#50453) honda 1993 válasza haddent (#50452) üzenetére


honda 1993
senior tag

Hm értem... Az is elég lenne talán, ha csökkenteni tudnám a rezonancia erősségét... Ehez vannak olyan leírások hogy szétszedem a műszerfalat, összekötözöm a kábeleket (mert ezek is okozhatják a rezgést) aztán valamilyen speciális spray - vel átfújok mindent a műszerfal mögött (azt hiszem szilikon spray)

Ennek lenne értelme?

És mennyibe kerülne lefujni az egészet, mondjuk metál feketére?

Ja, és köszönöm a választ

XD alias IKSZDé

(#50454) zolikaDB válasza trassher (#50451) üzenetére


zolikaDB
veterán

Este 6-ra hazaerek, reggel fel 6-kor inditom, jar 2 percet, utana indulas munkaba, Szent Annan lampa, varok 1.5 percet, es az ut vegere, kb 5-6 km utan lesz 80 felett.
Videkre 35km, 90-100 km/h, 85 fok, ha futok 2-esen, es epphogy langyosat, meg esik is a mutato.
Ha delutan autozok a varosban, a forgalom miatt 90 alatt all, de ha bemegyek vhova egy fel orara vasarolni, kijovok, inditok, 80 alatt van.

(#50455) Mazi64 válasza honda 1993 (#50450) üzenetére


Mazi64
csendes tag

Köszi.Leszedtem az akksit. ' óra múlva próba.

(#50456) Petyyyyy válasza honda 1993 (#50443) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Lengéscsillapítók és rugók cseréje szerintem nem fog érdemben segíteni a zörgésen, sokkal inkább az úttartáson.
A zajokra a következő egyenlet írható fel: minél összeszerelés minőség, annál zörgés.
Tehát az összeszerelés minőségén múlik mennyire fog zörögni egy autó belseje. Ha tudod konkrétan honnan jönnek a zajok, akkor érdemes inkább azokra a területekre rámenni és valami javítást eszközölni.
Sokszor egy csavar meghúzása, műanyag/gumi alátét beillesztése is sokat segíthet.
F-nél számíthatsz rá, hogy nem két perces mutatvány lesz.

Kasztni javításoknál meg nem kell aggódni, az "új" részt a többi elemhez polírozzák majd. Vagy ha az egész tütü polírra kerül, akkor meg pláne rendben lesz - kivéve persze neked, meg a szomszédnak, akinek sas szeme van és úgyis észreveszitek a különbséget.

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#50457) haddent válasza honda 1993 (#50453) üzenetére


haddent
addikt

Metál színre telibefújni szerintem 100 alatt ne is gondolkodjunk.. :( De ahogy írta Petyyyyy, rendben lesz az ha jó emberrel csináltatod.

(#50458) gzbotii válasza haddent (#50452) üzenetére


gzbotii
veterán

Tüneti kezeléssel biztos lehet segíteni, szétbombázni ,összerakni, szilikon, mittomén

Réseket/üregeket kifújja púrhabbal :DDD

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#50459) honda 1993


honda 1993
senior tag

Köszönöm a válaszokat, próbálkozok akkor..

A festéssel az a baj, hogy ugyan a képen nem látszik, de valójában nagyon könnyen sérül, ha csak végig húzom rajta a körmöm, akkor is. Ezért gondoltam arra hogy ha ezt nem lehet javítani, (pl lakkozni vagy valami) akkor talán megpróbálom lefujatni ha meglenne 100-bol annak örülnék.

Szerk : sérülés alatt azt értem, hogy ha pl vegighuzom a körmöm akkor látszik a nyoma egy vékony csíkban

[ Szerkesztve ]

XD alias IKSZDé

(#50460) Petyyyyy válasza honda 1993 (#50459) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Kb. 7, de lehet hogy nyolc évvel ezelőtt mondtak egy százast a márkaszervízben az F kombi telifényre. Ja és az még csak nem is metál lett volna. Szóval kétlem, hogy megúszod ennyiből. :N

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#50461) honda 1993 válasza Petyyyyy (#50460) üzenetére


honda 1993
senior tag

De én nem vinném márkaszervízbe.. Az túl drága és csak rosszat mondanak ezekről a márkaszervizekről. :D

XD alias IKSZDé

(#50462) Calogero válasza haddent (#50457) üzenetére


Calogero
addikt

5 éve ezelőtt a márkaszerviz 32 000 Ft/elem összeget mondott fényezésre (metál)

[ Szerkesztve ]

(#50463) Petyyyyy válasza honda 1993 (#50461) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Csak viszonyítási alapként. Most inkább olyan 150 körül számolhatsz.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#50464) honda 1993


honda 1993
senior tag

Köszönöm a válaszokat

XD alias IKSZDé

(#50465) akos86


akos86
aktív tag

Üdv Urak!

Olyan problémám van a vasammal (opel astra f 1.6 16v) hogy bizonyos fordulaton 1800-2000 között elkezd rángatni a motor. Gyertyákat és gyertyabeleket cseréltem de a jelenség változatlan. Valakinek volt e hasonló problémája az autójával? Bármilyen tanácsot, segítséget szívesen fogadok.

üdv Á!

3dfx, gone but never forgotten...

(#50466) trassher válasza zolikaDB (#50454) üzenetére


trassher
addikt

Akkor kb olyan mint az enyém. Szent annánál szoktál állni a lámpánál? Én ott lakok a szombathi istván utcán albiban. :)

Redmi Note 7

(#50467) AMD Power


AMD Power
titán

A repülő H Astra. :DDD

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#50468) zolikaDB válasza trassher (#50466) üzenetére


zolikaDB
veterán

Tudom, mondtad :)

Vectra C kombit mennyire birja mozgatni a 2.2 benyas moci? Vagy inkabb egy dizel?

(#50469) Petyyyyy válasza AMD Power (#50467) üzenetére


Petyyyyy
addikt

:D

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#50470) diegho válasza akos86 (#50465) üzenetére


diegho
nagyúr

EGR-t nézd meg.

(#50471) Kickass válasza zolikaDB (#50468) üzenetére


Kickass
őstag

a 2.2 benya nem ajánlott motor úgy általánosságban sem
ekkora hodályhoz egyébként se vennék csak min 3.0 literes benyást vagy inkább dízel
a 2.0DTI nem tudom milyen lehet a 2.2 DTI szépen viheti, vagy ott az 1.9 csak azt jól meg kell nézni meg vétel után ki kell iktatni belőle a műanyag pillangószelepsort (ha jól tudom ki lehet).

(#50472) haddent válasza Kickass (#50471) üzenetére


haddent
addikt

1600 kg, meg azért ne vicceljünk már, hogy a 3.0 benya van párban az 1.9 meg 2.0 (c)dti -vel, mert lefordulok a székről :DDD
A 2.2 miért nem ajánlott? Ez már nem kötekedés, ez tényleg érdekel :R

(#50473) Calogero válasza haddent (#50472) üzenetére


Calogero
addikt

Én ezeket találtam róla:

tipushibája a nyomásszabályzó szelep és a nagynyomású szivattyú és ha minden igaz a vezérműlánc feszitője

60 e km-ént nagynyomású szivattyú csere egyik legrosszabb motor lett ez miatt.
180 e ft 60 e km

Nem pont ez az a 2.2-es motor aminél a lánc ugrik néha egy pár szemet az gyenge olajozása miatt?
De igen.Épp ma jön egy ilyen motoros Zafira B javitásra,épp ezzel a problémával.Jobban mondva vontatják ide,mert jönni nem tud :D
Épp ma szedtem szét a Zafirát,csak HAT láncszemet ugrott el a kipufogóoldali vezérlés.A szivóoldal még talán többet is. :D

Z22YH - vezérműlánc - hát köszi az infót. megnéztem a szervízkönyvet, először kb 60ezernél volt cserélve, aztán 110ezernél

[ Szerkesztve ]

(#50474) Petyyyyy válasza haddent (#50472) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Hát pedig ezeket már jobb ha nyomatékból mozgatja a motor, különben cipőzni kell rendesen. Majd megkérdem cimbit, az övét a 3 literes benyás mozgatja. :D
A 2.2 Direct-et nagyon sok helyen szidják, de nem tudom miért. :N

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#50475) mohabá 007 válasza akos86 (#50465) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Meg kell nézni,van e tárolt hibakód.Addig fölösleges bármerre is matatni.(tárolt hibakód akkor is lehet,ha a sárga lámpácska fel se villant)

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#50476) Kickass válasza haddent (#50472) üzenetére


Kickass
őstag

2.2-ről olvasni kell bővebben opel fórumokon, illetve itt is szerepelt ez a motor: [link]

2.2 benzines az újabb 155 lovas 220nm mig a régebbi 147 lovas 205 nm, a 2.2DTI nyomatéka 280nm (kb ugyanennyi a 120lovas cdti motoré is, a 150lovas 1.9 már 300nm felett van). Szerinted melyik mozgatja könnyebben a szedánban veled együtt +1500kg, a kombinál veled együtt +1600kg-s kasztnit?

Nyilván turbóst nem szokás nem turbóshoz hasonlítani, de a C Vekiben az 1.8/2.2 benzinesen kívül nincs is csak a 2.8 v6 turbo és a 3.2 v6 szívó (ezek egyébként is fehér hollók főleg az itthoni piacon). Utazási élményben (ha a hangot nem vesszük figyelembe) a dízeltől és a nagyobb benzinesektől kapod ugyanazt. Akár lefordulsz a székről akár nem. Ez nem jelenti azt hogy egy 2.2 benzin ne lenne autózható, de mivel nem is ajánlott motor ezért sok más választási lehetőség már nincs is.

(#50477) trassher


trassher
addikt

Gyors kérdés. Adott egy vezérműszíj készlet aminek a leírásában ez szerepel:

98/02->05/01 OPEL ASTRA G 1.4 16V - X 14 XE;Z 14 XE [66KW] [HATCHBACK]
Motorszámtól: 02HL5118; motorszámtól: 20041691; Fogszám: 162; fogasszíj készlet;

Az én motorszámom: X14XE20K79653

Jól gondolom hogy ez nekem passzol?

Redmi Note 7

(#50478) akos86 válasza diegho (#50470) üzenetére


akos86
aktív tag

az autó szét lett szedve, egr le volt vakolva, viszont a vakolást eltávolítottam és kitakarítottam az egr-t és a járatokat ű. Lehet hogy az egr be*osott?

3dfx, gone but never forgotten...

(#50479) diegho válasza akos86 (#50478) üzenetére


diegho
nagyúr

Simán lehet, nálam is a szelep halt meg konkrétan 1mm-t bír mozogni.

(#50480) ElRamos


ElRamos
tag

Üdv!

Szeptember elején vettem egy Opel Astra H Caravan 1.7 CDTI Enjoy típusú autót. Azt akarom kérdezni, hogy az autó elejére ködlámpát lehet szereltetni? Mennyibe fájna? Mostanában elég sokszor van köd, tegnap este kb. 180 km-t vezettem ködben, elég s*ar volt...egy stop táblát elnéztem, még jó hogy nem jött senki... :W

Az izzókat megéri ilyenre cserélni?

Nagyon tetszik eddig az autó, csupa pozitívum!

Köszönöm!

(#50481) Petyyyyy válasza ElRamos (#50480) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Nem mondom meg ki írta, de jó a szó: "A ködlámpa nem arra való, hogy előre láss, hanem arra, hogy megvilágítsa neked az út szélét meg a felezőt, hogy ne fogj padkát meg ne menj szembe sávba. Ezért világít lent, vízszintesen és "oldalra"."

Tehát nem vagy előbbre vele, nem lesz kevésbé fárasztó a vezetés. A köd már csak ilyen, szívat ahol lehet.

A kékes izzókról meg a napokban volt egy kissebb diszkurzus FB csoportban, de nem jártam a végére. Ahány hozzászóló, annyi vélemény. Csak épp arra nem kapott választ a kérdező, bűntet-e érte a rendőrbácsi.
Egyébként videó róla

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#50482) ElRamos válasza Petyyyyy (#50481) üzenetére


ElRamos
tag

Jogos! Azért jó ha van, nem? Egyébként a stop tábla egy elég rosszul kivilágított helyen volt, csak akkor kapcsoltam, amikor már túlmentem rajta.

Visszatérve a ködlámpákra, a hátsó ködlámpa elég hamar tönkremegy, ez mitől lehet?

(#50483) Petyyyyy válasza ElRamos (#50482) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Csak most találtam meg, ez a cikk még megér egy olvasást - noha nem feltétlen szent írás. [link]

Egyébként jó persze, van az a helyzet, mikor segít. Én pl hóesésben is felkapcsolom néha, vagy ha csak esik és olyan fekete minden, hogy a szememig sem látok. Ezt használom vadriasztó helyett, valamivel előbb meglátni így a dögöket.

A hátsó ködvillanyos kérdést passzolom. F-ben, G-ben sem kellett cserélni soha, bírta rendesen.

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#50484) Findzs válasza Petyyyyy (#50481) üzenetére


Findzs
addikt

nekem az egyik g -ben volt gyárilag ködlámpa, én sem sokat használtam semmi értelme nem volt (számomra)
nem is értem, hogy a sok paraszt miért kapcsolja fel még jó látási körülmények között is, és lakott terülten belül
ha jön mögöttem egy ilyen farok tiszta idegesítő :W

[ Szerkesztve ]

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#50485) diablo1984 válasza Kickass (#50471) üzenetére


diablo1984
veterán

Az 1,9cdti 150lóval viszi mint a veszedelem, próbáltam a 2,2-es dti-t is ugyanazzal a kombi kasztnival, lomhább,de simán használható, a 2 literes dízellel inkább csak gurulhat, az lomha dög lehet, ha a váltót nem áttètelezik hozzá.

(#50486) zolikaDB válasza ElRamos (#50480) üzenetére


zolikaDB
veterán

Simán jó a ködlámpa - ködben, esőben.
Nálam a következőképp fest a dolog:
- a ködösben mindig sárgás(abb) osram Allseason van, ezt érdemes lenne atomsárgára cserélni
- nyáron a tompítottban Osram Night Breaker vagy GE Sportstar, ezekkel jól lehet látni és nem sárgák, illetve Osram Offroad 65W, jelzem, soha senki nem villantott, műszakin átment, rendőr nem szedett ki miatta; fos a G lámpája, ez van, kell a lumen (ez utóbbi van bent a legtöbbet)
- télen tompítottban volt Valeo sárga, ez gyenge, 2. éve egy kínai Osram kopi van, Xencn, ez 65W, kell ugye, mert a sárga többet nyel el, lecsattintottam pár ezer km-t Pest-Debrecen között mostanában, éjjel is, tejködben, ahol felnyomtam a távolságit (fehér), és mivel nem akartam szellemet látni, le is húztam (ugye minden fehér fényt visszaver a köd...), de a sárgával biztonságban hazaértünk, holott párom félt az úton :)

Mindenképpen baromságnak tartom ezt a Philipset, nemcsak a színe, hanem az ára miatt is.
- ha látni akarsz: Night Breaker vagy GE Megalight Ultra
- télre: erősebb sárga ebay-es
- ködösbe: sárga, úgyis csak télen kell
Én itt szoktam venni: vilagitas.eu

(#50487) Kokkantas válasza diablo1984 (#50485) üzenetére


Kokkantas
aktív tag

Vezettem C Vectrát és G Astrát is 2.0 DTI motorral (mindkettő autóban 240e km volt), érzésre a C Vectra jobban ment.

(#50488) Petyyyyy válasza Kokkantas (#50487) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Ugyanolyan motor, ugyanannyi futással még nem jelent teljes egyenlőséget. Ettől függetlenül elképzelhető hogy a Vectra érezhető dinamikusabbnak, szvsz. azt egy kategóriával azért feljebb szánták, mint az Astrát. Nyilván tettek is érte, hogy érezhető legyen.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#50489) urbanjozsi


urbanjozsi
senior tag

Sziasztok!

Valaki aki csinált már fűtéspanel ledesítést, vagy jártas a panelok terén, az segítsen már légyszives! :)
Létezik az, hogy a fűtéspanel két izzójának a polaritása felcserélődik a panelen a két oldalon?
A multiméter legalábbis azt sípolta ki :)
A képen pirossal jelöltem a +-t:

Bal oldalt fent, jobb oldalt lent van a + :F
Nagyjából már kész, már csak ez a mozzanat hiányzik a bekötésből.

Köszi előre is!

(#50490) F_Zolee


F_Zolee
veterán

Hello Emberek!

2004 körüli C Vectra-ról van valakinek tapasztalata vagy infója? 1.8-as és 2-es motoroknak(benzines) van valami nyűgjük?

(#50491) diablo1984 válasza Kokkantas (#50487) üzenetére


diablo1984
veterán

Azèrt írzam, hogy ha a váltó áttètelt hozzá igazítják, akkor mozoghat jól, de a 2,2es hètköznapi szaladgálósnak jó, a 150 lovas cdti meg letèpi a fejed, ahhoz kèpest, pedig viszonylag alacsony fordulatra van áttètelezve! A 3 literes cdti mèg jobb lehet èlmènyre, de az már számomra nem egy földre szállt motor.....

(#50492) SPF


SPF
senior tag

G Astrahoz szeretnék bicskakulcsot, a kulcsmásolós rész nagyjából mekkora összeg?

(#50493) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Hopsz... Vectra 3.0 V6 CDTI OPC

[ Szerkesztve ]

(#50494) Petyyyyy válasza zolikaDB (#50493) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Awww harapjam meg, de csinos. Kár a H felnikért, valami más kellene rá.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#50495) haddent válasza zolikaDB (#50493) üzenetére


haddent
addikt

Nem csúnya, de CDTI OPC van? Vagy csak rányomták a plecsnit :DDD Meg automata :(
De egy ilyennel elmennék nyaralgatni :C

(#50496) Petyyyyy válasza haddent (#50495) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Megvehető a pakett gondolom, mint BMW-nél meg a többinél.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#50497) diegho válasza zolikaDB (#50493) üzenetére


diegho
nagyúr

Aki ezt megveszi milliókat fog rákölteni pár éven belül.

(#50498) Findzs válasza SPF (#50492) üzenetére


Findzs
addikt

nekem is az van hozzá, nem egy nagy összeg a másolás, nagyjából 500-1500 között

nekem ingyen csinálták azért nem tudok pontos összeget

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#50499) SPF válasza Findzs (#50498) üzenetére


SPF
senior tag

Koszi, azt hittem sokkal tobb...
Milyen bicskakulcsod van? Van valami, amire figyelnem kell?

(#50500) Findzs válasza gzbotii (#49923) üzenetére


Findzs
addikt

Megkérdeztem az egyik srácot azt mondta 1-2 indítást kb. 3 km alatt vissza kell töltenie

(#50499) SPF
Ilyenem van csak g astrás, bár lehet ez is jó hozzá :U
[link]

pont nem rég tárgyaltuk itt a bicskakulcsokat
itt írtam, hogy én mire figyeltem összerakáskor: [link]

[ Szerkesztve ]

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.