Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Tikakukac
titán
Az maga lenne a csoda. Szó szerint csoda lenne.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
janos1988
addikt
Nekem 5w40-et javasoltak, 5w30 helyett. G Astra, 2003 ~190e km, GCC 1.6. Akkor most ez árthat a motornak vagy nem ha rendszeresen ilyet használok?
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
Tikakukac
titán
Nyilván nincs rá válasz, de miért épp 5w40-et? Miért nem 5w60-at? Ha már lúd És mehetsz pályanapokra is akár.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
ArthurShelby
addikt
-
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Carlytoo
aktív tag
Elmegy a Signum. Nagyobb a baj sajnos, mint gondoltuk.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
samu2062
aktív tag
Sziasztok!
Nemrég lettem, H astra tulaj.
Még nem sokat tudok erről a kocsiról. Így mindjárt az elején ki is égett a bal első izzóm.
Szerintetek milyet érdemes bele venni?
Próbáltam visszakeresni, de nem találtam sok mindent.
Lehet ebbe rakni nagyobb fényerejűt?
+40, vagy mittudomén milyen %-osak vannak. Meg nézegettem olyat, ami 5000k-s például. Ezek jobbak?
Nektek mi vált be? Konkrét típus is jöhet.
Köszönöm.
F_Gergely
őstag
Mi történt? Milyen motor?
bazsimano
őstag
en osram nightbrakert tettem bele anno, legutobb meg GE-t mert az volt akcios tescoba
egyszerre erdemes kicserelni vsz.
Gondwana
addikt
Indokolták is, vagy csak benyögték? Ha már nagyon rohadna a kaszni, akkor mehet bele az 5W40, mert van az úgy, hogy a doki úgy küld haza, hogy tartós tejet már ne vegyél, de ha az olajfogyás miatt tanácsol valaki sűrűbb viszkozitási osztályba tartozó olajat, az tanácsolhatna éppen fűrészport vagy gipszet is. Nálam Z16XE motorba (2002, G kombi) 5W30, szeptember után 10.000-nél csere, április után 15.000-nél, ebben maradtunk a szerelőmmel - ez 3 olajcsere évente.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
ArthurShelby
addikt
Nem az a lényeg, hogy 5w legyen (és ne 10w)?
Az utána jövő szám, ha jól tudom már kevésbe lényeges, minél magasabb talán annál jobb a hőmérséklet tűrése (nagyobb mínuszokban is jó), és gondolom annál drágább.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
samu2062
aktív tag
Egyszerre cserélem mindig, az tiszta.
Egy peugeot-m volt 14 évig, most cseréltem le. Annál már tudtam mindent. Abba például nem szabadott pluszosat tenni, azért gondoltam, rákérdezek ennél mi a helyzet.
bazsimano
őstag
megvarhatod valamelyik szaki kollegat...en mezei juzer vagyok...nekem ez rendben volt
janos1988
addikt
Az egész onnan indult, hogy 5w30 volt benne. Ette az olajat kb. ~1l/~1000km. Igen ennyit. És két szerelő is mondta, hogy próbálkozni kell más viszkozitásúval is "ki kell tapasztalni mit szeret" majdnem szó szerint idézve a szerelőt. Így lett 5w40, jelenleg. De sajnos szinte alig változott az olajfogyasztás. Googleban rákeresve kiderül, hogy nem egyedi eset, elég gyakori jelenség ennél a típusnál. 0,7-1L/1000km-ekről írnak mások is.
Szerk.: Volt aki azt tanácsolta, hogy adalék kell mellé és valami minőségi olajszűrőt tegyek bele.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
Gondwana
addikt
Az első kérdés az kellene, hogy legyen, hogy _hol_ eszi az olajat. Tömítésnél, vagy máshol elereszti, (twinportunk szerencsére nincs, tehát ott biztos nem), lehúzógyűrűknél a sok hidegüzem után, vagy ... A szerelő nem tudja, mi a baja, de ha teszel rá meleg vizes borogatást, majd jó lesz, ha nem segít, majd hidegvizeset. Ahol 1l átjut 1000km alatt oda pakurát kell benyomni, az majd nem jut át - de a főtengely is kenetlen lesz, az garant. A szerelőnek:
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
Tikakukac
titán
Állati tanácsok, az biztos.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
1 liter 1000 kilométernél biztos az olaj viszkozitásának megváltoztatása a megoldás?
No money, no honey.
Carlytoo
aktív tag
Y30DT.Signum. Ameddig jó, addig imádod. Amint elkezd vacakolni brutális összegeket fogsz rákölteni. Most elektromos hibája lett. 2 napig kereste autóvillamossági szakember. Megcsinálta de még lenne mit. Elegem lett.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
samu2062
aktív tag
Végülis, Tungsram sportlight ultra lett belőle. 4200k-s.
Szerintem jó. Szépen világít.
A cserével kicsit szívtam.
F_Gergely
őstag
hát azaz a motor amit én sem mertem bevállalni, ahogy mondtad amíg jó addig jó utána hatalmas szopóroller...
athomi
veterán
Bár már látom vettél, de én Tungsram Megalight Ultra +150%-ot, Osram Nightbreaker Laser +150%-ot ajánlok. Annyival közel sem világítanak messzebb, mint amennyivel drágábbak, de én látásmániás vagyok. Biztos azért, mert rossz a szemem.
ntomka
nagyúr
Ette az olajat kb. ~1l/~1000km. Igen ennyit. És két szerelő is mondta, hogy próbálkozni kell más viszkozitásúval is
Szerelőt kell cserélni. Egy olajcsere periódus alatt egy normál csereperiódus adagját eszi meg 2-3-szor. Ez minden, csak nem normális. Hazavágja a katalizátort is mellé, drága mulatság lesz ez hosszú távon.
ツ Headphones on - World off
Carlytoo
aktív tag
Igen. Ez brutálisan sok. Valószínűleg próbálták neki a szerelők kihozni olcsóbban. Nem éri meg. 10.000/ 1 liter, ami szerintem még belefér.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
samu2062
aktív tag
Köszi, majd legközelebb.
Szada85
aktív tag
Mindkét szám fontos, az elsö jelöli a "hideg oldali" viszkozitást, vagyis, hogy alacsony hömérsékleten mennyire marad "folyós". Ami pl befolyásolja, hogy hideg motorindításkor mennyire gyorsan jut el az olaj a fontos helyekre, és kezd rendes kenésbe.
A második szám pedig a "meleg oldali", vagyis, hogy magasabb hömérséklet/ terhelés alatt mennyire örzi meg a kenési képességét. Itt a minél nagyobb szám jelenti, hogy a magasabb höterhelést annál jobban bírja.
Ezért szoktak komolyabban igénybevett/ húzott motoroknál 60-as melegoldali olajat használni, a GSi-ben most az van, és a 40-eshez képest sokkal tovább lehet b@szatni, mire elkezd melegebb lenni az ideálisnál.
F_Gergely
őstag
Szerintetek ez mitol lehet:
Klima kompresszor ki-be kapcsol magatol nem megy folyamatosan, par percenkent leall majd idovel ujra elindul, gyakorlatilag hasznalhatatlan. Gaz van benne, es nem ereszti.
Esetleg tudtok budapesten klimast, aki ert is hozza es van otlete ez mitol lehet, es nem csak vakarja a fejet?
Gondwana
addikt
... ja, meg a viszkozitási osztály fogalma: az az xW60-as olaj kb. 3x sűrűbb ragacs, mint az xW30-as, amit a Z16XE motorhoz a gyártó specifikált. Utoljára Lamborghiniben láttam 15W50-es olajat, de az motokultivátor volt.
#95025 klíma: gáznyomás szenzor? Nálunk a Puntoban klímahűtőcsere után még 3 napig volt jó, utána a szenzort is cserélni kellett, azóta köszöni, nem kapcsolgat már ki.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
Uzmany
őstag
Sziasztok!
Cascada esetében melyik lenne az ajánlott motor?
Köszönöm.
® visions created with passion
F_Gergely
őstag
igen, erre tippelek en is, csak olyan hihetetlen szamomra hogy az a sz@r tonkre tud menni.
mohabá 007
aktív tag
"....az xW30-as, amit a Z16XE motorhoz a gyártó specifikált...."
A gyártó ilyet sehol nem ír. Pontosabban csak annyit ír, hogy az is önthető bele.
Astra G kezelési utasítás:
"...Benzin üzemű motorok:
A benzin üzemű motorok kenéséhez kifejezetten a következő viszkozitású, és minőségű Opel márkájú olajakat ajánljuk: SAE 0W-30, SAE 5W-40, SAE 10W-40.
-15°C külső hőmérsékletig csak SAE 10W-40 olajat használjon!..." [kép]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
atomanti19
aktív tag
Sziasztok!
B corsa X17D az alany. Ékszíjakat cserélnék rajta, de nem emlékszem pontosan a méretekre.
A generátor szíj 13x925 bordás. De ami felette van és a szervót hajtja, annak nem tudom a méretét. Az csak egy sima trapéz profilú, ezt csak azért cserélem, mert egyébként is le kell vegyem a generátorszíj miatt. Hol tudnám kibogarászni a méreteket? Köszi!
PS: 10x950-re gondolok, de nem vagyok biztos benne
[ Szerkesztve ]
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
bazsimano
őstag
Zotyatv
tag
Szia!
Nekem Astra G 1.2 motoros kombim van 200000km-el. Állandó vezérműlánc meghibásodása volt kb.25-300000 km-t + ette az olajat/kb.1l/10000km/. Mióta Mobil 1 ESP 5w-30-at használok ezek a gondok megszűntek. https://olajshop.hu/mobil-1-esp-formula-5w-30-4-l .Talán megér egy próbát mindenkinek, aki alaj gondokkal küzd.
Dorian
félisten
Sziasztok,
1.4 G Astrám tegnap nem indult. Indításnál olyan hangja van, mint amikor beindított motornál vki ráindít. Mi lehet a baj? Asszony használja, előzményekről nem tudok. Ékszíj nem szakadt el, talán vmi gyertya probléma? Bár pár hónapja cseréltek indítótrafót, gyertyástól, szóval elvileg újak.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
odorgg
addikt
Pedig az önindító lesz, nem húz be a mágnes tekercs. Kopogtasd meg valamivel első körben, hátha megindul.
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
mohabá 007
aktív tag
Olyankor vannak ezek a tünetek, ha le van merülve az akkumulátor. A behúzótekercs behúz, de már nem bírja forgatni a fogaskoszorút, ezért csak krepeg, kattog. Kapcsold fel a világítást, taposd a féket kb fél percig, és úgy indíts. Valszeg már krepegni se fog.
Ha 12V alá esik, világításod, rádiód, kijelződ még van, de az indítás már nem lehetséges. (ezt tapasztaltad te is csak kattogás van)
9-10V-nál már semmid sincs.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
(#95036) mohabá 007 válasza atomanti19 (#95030) üzenetére
mohabá 007
aktív tag
Ezek szerint jól gondolod [link]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Tikakukac
titán
Az 1l/10000km az evés?
Az 1000km-en 1 liter olaj is a legtöbb gépkönyv szerint is még laza, hát még tízszer annyi idő alatt. A lánc az még mindig szemét, egy átdolgozás volt rajta, de ugye ettől még bringalánc, az, hogy az olaj nem tűnik el, well, muter ahogy használja otthon a verdát, abban konkrétan még több is az olaj. Ami nyilván csalás, benzinnel behígítja a drága.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
ArthurShelby
addikt
Hali!
Utoljára gyertya problémával írtam ide a 2001es Zafira A-val kapcsolatban. Azóta ki lett cserélve a gyertya, minden szép és jó most, kivéve hogy nagyon füstöl a kocsi (eszi is az olajat ez az ecotec z16xe) és azt mondta a szerelő, hogy valószínűleg a füstölés miatt égett rá pl az olaj a gyertyára (nagyon jófej a szerelő, viszont az opeleket nem ismeri). Röviden valószínűleg kuka a motor, felújítani ezt a motort nem érdemes, kicserélni ugyanilyen másikra sem.
Több lehetőség van:
1. Használjuk így tovább, öntjük bele az olajat, cseréljük a gyertyát
2. Kicseréljük a motort egy használt 1.8-asra, az megbízhatóbb konstrukció volt, de drága a papírozás, illetve itt is lehet, hogy hulladék a motor amit használtan beleteszünk
3. Kicseréljük a motort egy használt 1.8-asra, papírozás nélkül okosba, itt is lehet, hogy hulladék a motor amit használtan beleteszünk.
4. Eladjuk (tipik magyar használtató piac, kinél robban a bomba nevezetű játék)
A kocsi egyébiránt jó állapotban van, most kapott kb 2 hónapja michelin 4 évszakos gumikat, illetve már egr probléma sincsen, a kocsi most hibakód mentes (és így gyertyacsere után jól is megy). A régebben anyataxi volt, illetve ezzel járt a család mindenhova (nyaralás, nagymama, síelés...) most tart 299xxx km-nél
Ki melyik opcióra szavazna?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Dorian
félisten
Rádugtam a töltőt, a felső 1/3-ban volt, így sajna valszeg önindító gond lesz
Mindegy, töltöm estig, újra próba, azán ha nem, akkor keresek vmi szerelőt, aki házhoz jön mert az autó nem tud menni sehová.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
Tikakukac
titán
Jó dolog, ha egy akki 12V felett van. Az meg végképp ha emellé lesz amper is. Na itt szokott kibukni a party
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Gondwana
addikt
Köszönöm, hogy tisztáztad a tévedéseimet.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
Jim Tonic
nagyúr
Királykék (Z20Z) autóhoz milyen felniszínt mondanátok? Jelenleg matt arany-szerű, de fel kell újítanom, és szívesen váltanék színt.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Sanki
addikt
Tikakukac
titán
Nagyjából
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
ArthurShelby
addikt
Örömmel látom, hogy másoknál is van banános doboz
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
F_Gergely
őstag
C vectraban ugyan ez, egyik mondjuk bepattant a helyere a masik nem, raadasul tolta a nyalat a kocsi tetejere, hagytam a fenebe es visszaraktam a gyarit...
Majd ha egyszer raerek es lesz hozza turelmem, talan nekiallok ujra.
Sanki
addikt
Elsőnek még ennyire se ment bele, le kellett reszelni egy kicsit a műanyag peremből a fúvókán.
@legelek: jaja, míg nincs rendes polc ezek vannak.
Tikakukac
titán
Ez ilyen, de tökéletesen pocsol így is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Sanki
addikt
Nekem még annyira nem, be kell állítani a fejeket, mert most csálén áll, hétvégén faragtam hozzá szerszámot.
bul07
nagyúr
Segítsetek már nekem fék porvédő lemezt keresni, sehogy nem találok az első kerékhez
Alany
Meriva A 2005 (1.7 dízel 75lóerő Y17DT)
Hátsót találtam de elsőt sehol, sőt még az alkatrész számát se sikerült megtalálni, kerestem a opel.7zap.com oldalon is de nem találtam
De ezen a első felfüggesztés képen szerintem rajta van, piros nyilall jelöltem
[kép]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia