Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Digitális Állampolgárság Program
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Segítsetek már nekem fék porvédő lemezt keresni, sehogy nem találok az első kerékhez
Alany
Meriva A 2005 (1.7 dízel 75lóerő Y17DT)Hátsót találtam de elsőt sehol, sőt még az alkatrész számát se sikerült megtalálni, kerestem a opel.7zap.com oldalon is de nem találtam
De ezen a első felfüggesztés képen szerintem rajta van, piros nyilall jelöltem
[kép]( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
Királykék (Z20Z) autóhoz milyen felniszínt mondanátok? Jelenleg matt arany-szerű, de fel kell újítanom, és szívesen váltanék színt.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Gondwana
addikt
válasz mohabá 007 #95029 üzenetére
Köszönöm, hogy tisztáztad a tévedéseimet.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Dorian
félisten
válasz mohabá 007 #95035 üzenetére
Rádugtam a töltőt, a felső 1/3-ban volt, így sajna valszeg önindító gond lesz
Mindegy, töltöm estig, újra próba, azán ha nem, akkor keresek vmi szerelőt, aki házhoz jön mert az autó nem tud menni sehová.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
ArthurShelby
addikt
Hali!
Utoljára gyertya problémával írtam ide a 2001es Zafira A-val kapcsolatban. Azóta ki lett cserélve a gyertya, minden szép és jó most, kivéve hogy nagyon füstöl a kocsi (eszi is az olajat ez az ecotec z16xe) és azt mondta a szerelő, hogy valószínűleg a füstölés miatt égett rá pl az olaj a gyertyára (nagyon jófej a szerelő, viszont az opeleket nem ismeri). Röviden valószínűleg kuka a motor, felújítani ezt a motort nem érdemes, kicserélni ugyanilyen másikra sem.
Több lehetőség van:
1. Használjuk így tovább, öntjük bele az olajat, cseréljük a gyertyát
2. Kicseréljük a motort egy használt 1.8-asra, az megbízhatóbb konstrukció volt, de drága a papírozás, illetve itt is lehet, hogy hulladék a motor amit használtan beleteszünk
3. Kicseréljük a motort egy használt 1.8-asra, papírozás nélkül okosba, itt is lehet, hogy hulladék a motor amit használtan beleteszünk.
4. Eladjuk (tipik magyar használtató piac, kinél robban a bomba nevezetű játék)A kocsi egyébiránt jó állapotban van, most kapott kb 2 hónapja michelin 4 évszakos gumikat, illetve már egr probléma sincsen, a kocsi most hibakód mentes (és így gyertyacsere után jól is megy). A régebben anyataxi volt, illetve ezzel járt a család mindenhova (nyaralás, nagymama, síelés...) most tart 299xxx km-nél
Ki melyik opcióra szavazna?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Tikakukac
titán
válasz Zotyatv #95032 üzenetére
Az 1l/10000km az evés?
Az 1000km-en 1 liter olaj is a legtöbb gépkönyv szerint is még laza, hát még tízszer annyi idő alatt. A lánc az még mindig szemét, egy átdolgozás volt rajta, de ugye ettől még bringalánc, az, hogy az olaj nem tűnik el, well, muter ahogy használja otthon a verdát, abban konkrétan még több is az olaj. Ami nyilván csalás, benzinnel behígítja a drága.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz atomanti19 #95030 üzenetére
Ezek szerint jól gondolod [link]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Dorian #95033 üzenetére
Olyankor vannak ezek a tünetek, ha le van merülve az akkumulátor. A behúzótekercs behúz, de már nem bírja forgatni a fogaskoszorút, ezért csak krepeg, kattog. Kapcsold fel a világítást, taposd a féket kb fél percig, és úgy indíts. Valszeg már krepegni se fog.
Ha 12V alá esik, világításod, rádiód, kijelződ még van, de az indítás már nem lehetséges. (ezt tapasztaltad te is csak kattogás van)
9-10V-nál már semmid sincs.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Dorian
félisten
Sziasztok,
1.4 G Astrám tegnap nem indult. Indításnál olyan hangja van, mint amikor beindított motornál vki ráindít. Mi lehet a baj? Asszony használja, előzményekről nem tudok. Ékszíj nem szakadt el, talán vmi gyertya probléma? Bár pár hónapja cseréltek indítótrafót, gyertyástól, szóval elvileg újak.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Zotyatv
tag
válasz janos1988 #95013 üzenetére
Szia!
Nekem Astra G 1.2 motoros kombim van 200000km-el. Állandó vezérműlánc meghibásodása volt kb.25-300000 km-t + ette az olajat/kb.1l/10000km/. Mióta Mobil 1 ESP 5w-30-at használok ezek a gondok megszűntek. https://olajshop.hu/mobil-1-esp-formula-5w-30-4-l .Talán megér egy próbát mindenkinek, aki alaj gondokkal küzd. -
atomanti19
aktív tag
Sziasztok!
B corsa X17D az alany. Ékszíjakat cserélnék rajta, de nem emlékszem pontosan a méretekre.
A generátor szíj 13x925 bordás. De ami felette van és a szervót hajtja, annak nem tudom a méretét. Az csak egy sima trapéz profilú, ezt csak azért cserélem, mert egyébként is le kell vegyem a generátorszíj miatt. Hol tudnám kibogarászni a méreteket? Köszi!PS: 10x950-re gondolok, de nem vagyok biztos benne
[ Szerkesztve ]
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Gondwana #95026 üzenetére
"....az xW30-as, amit a Z16XE motorhoz a gyártó specifikált...."
A gyártó ilyet sehol nem ír. Pontosabban csak annyit ír, hogy az is önthető bele.
Astra G kezelési utasítás:
"...Benzin üzemű motorok:
A benzin üzemű motorok kenéséhez kifejezetten a következő viszkozitású, és minőségű Opel márkájú olajakat ajánljuk: SAE 0W-30, SAE 5W-40, SAE 10W-40.
-15°C külső hőmérsékletig csak SAE 10W-40 olajat használjon!..." [kép][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Uzmany
őstag
Sziasztok!
Cascada esetében melyik lenne az ajánlott motor?
Köszönöm.® visions created with passion
-
Gondwana
addikt
válasz Szada85 #95024 üzenetére
... ja, meg a viszkozitási osztály fogalma: az az xW60-as olaj kb. 3x sűrűbb ragacs, mint az xW30-as, amit a Z16XE motorhoz a gyártó specifikált. Utoljára Lamborghiniben láttam 15W50-es olajat, de az motokultivátor volt.
#95025 klíma: gáznyomás szenzor? Nálunk a Puntoban klímahűtőcsere után még 3 napig volt jó, utána a szenzort is cserélni kellett, azóta köszöni, nem kapcsolgat már ki.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
F_Gergely
őstag
Szerintetek ez mitol lehet:
Klima kompresszor ki-be kapcsol magatol nem megy folyamatosan, par percenkent leall majd idovel ujra elindul, gyakorlatilag hasznalhatatlan. Gaz van benne, es nem ereszti.
Esetleg tudtok budapesten klimast, aki ert is hozza es van otlete ez mitol lehet, es nem csak vakarja a fejet? -
Szada85
aktív tag
válasz ArthurShelby #95010 üzenetére
Mindkét szám fontos, az elsö jelöli a "hideg oldali" viszkozitást, vagyis, hogy alacsony hömérsékleten mennyire marad "folyós". Ami pl befolyásolja, hogy hideg motorindításkor mennyire gyorsan jut el az olaj a fontos helyekre, és kezd rendes kenésbe.
A második szám pedig a "meleg oldali", vagyis, hogy magasabb hömérséklet/ terhelés alatt mennyire örzi meg a kenési képességét. Itt a minél nagyobb szám jelenti, hogy a magasabb höterhelést annál jobban bírja.
Ezért szoktak komolyabban igénybevett/ húzott motoroknál 60-as melegoldali olajat használni, a GSi-ben most az van, és a 40-eshez képest sokkal tovább lehet b@szatni, mire elkezd melegebb lenni az ideálisnál. -
ntomka
nagyúr
válasz janos1988 #95013 üzenetére
Ette az olajat kb. ~1l/~1000km. Igen ennyit. És két szerelő is mondta, hogy próbálkozni kell más viszkozitásúval is
Szerelőt kell cserélni. Egy olajcsere periódus alatt egy normál csereperiódus adagját eszi meg 2-3-szor. Ez minden, csak nem normális. Hazavágja a katalizátort is mellé, drága mulatság lesz ez hosszú távon.ツ Headphones on - World off
-
Carlytoo
senior tag
válasz F_Gergely #95007 üzenetére
Y30DT.Signum. Ameddig jó, addig imádod. Amint elkezd vacakolni brutális összegeket fogsz rákölteni. Most elektromos hibája lett. 2 napig kereste autóvillamossági szakember. Megcsinálta de még lenne mit. Elegem lett.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Gondwana
addikt
válasz janos1988 #95013 üzenetére
Az első kérdés az kellene, hogy legyen, hogy _hol_ eszi az olajat. Tömítésnél, vagy máshol elereszti, (twinportunk szerencsére nincs, tehát ott biztos nem), lehúzógyűrűknél a sok hidegüzem után, vagy ... A szerelő nem tudja, mi a baja, de ha teszel rá meleg vizes borogatást, majd jó lesz, ha nem segít, majd hidegvizeset. Ahol 1l átjut 1000km alatt oda pakurát kell benyomni, az majd nem jut át - de a főtengely is kenetlen lesz, az garant. A szerelőnek:
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
janos1988
addikt
válasz Gondwana #95009 üzenetére
Az egész onnan indult, hogy 5w30 volt benne. Ette az olajat kb. ~1l/~1000km. Igen ennyit. És két szerelő is mondta, hogy próbálkozni kell más viszkozitásúval is "ki kell tapasztalni mit szeret" majdnem szó szerint idézve a szerelőt. Így lett 5w40, jelenleg. De sajnos szinte alig változott az olajfogyasztás. Googleban rákeresve kiderül, hogy nem egyedi eset, elég gyakori jelenség ennél a típusnál. 0,7-1L/1000km-ekről írnak mások is.
Szerk.: Volt aki azt tanácsolta, hogy adalék kell mellé és valami minőségi olajszűrőt tegyek bele.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
ArthurShelby
addikt
válasz Gondwana #95009 üzenetére
Nem az a lényeg, hogy 5w legyen (és ne 10w)?
Az utána jövő szám, ha jól tudom már kevésbe lényeges, minél magasabb talán annál jobb a hőmérséklet tűrése (nagyobb mínuszokban is jó), és gondolom annál drágább.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Gondwana
addikt
válasz janos1988 #95002 üzenetére
Indokolták is, vagy csak benyögték? Ha már nagyon rohadna a kaszni, akkor mehet bele az 5W40, mert van az úgy, hogy a doki úgy küld haza, hogy tartós tejet már ne vegyél, de ha az olajfogyás miatt tanácsol valaki sűrűbb viszkozitási osztályba tartozó olajat, az tanácsolhatna éppen fűrészport vagy gipszet is. Nálam Z16XE motorba (2002, G kombi) 5W30, szeptember után 10.000-nél csere, április után 15.000-nél, ebben maradtunk a szerelőmmel - ez 3 olajcsere évente.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
samu2062
aktív tag
Sziasztok!
Nemrég lettem, H astra tulaj.
Még nem sokat tudok erről a kocsiról. Így mindjárt az elején ki is égett a bal első izzóm.
Szerintetek milyet érdemes bele venni?
Próbáltam visszakeresni, de nem találtam sok mindent.
Lehet ebbe rakni nagyobb fényerejűt?
+40, vagy mittudomén milyen %-osak vannak. Meg nézegettem olyat, ami 5000k-s például. Ezek jobbak?
Nektek mi vált be? Konkrét típus is jöhet.
Köszönöm. -
Carlytoo
senior tag
Elmegy a Signum. Nagyobb a baj sajnos, mint gondoltuk.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
janos1988
addikt
válasz diablo1984 #94956 üzenetére
Nekem 5w40-et javasoltak, 5w30 helyett. G Astra, 2003 ~190e km, GCC 1.6. Akkor most ez árthat a motornak vagy nem ha rendszeresen ilyet használok?
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest