- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomyoy
senior tag
válasz
KonzolKartel #21048 üzenetére
az direkt van úgy, hogy a nagy tárcsára minél jobban ráfeküdjön( ne tudjon megcsúszni), ha az egyenesen menne föl a generátorhoz akkor megcsúszhatna, mivel a "cs" a hajtás...
a fölső "g" meg azért van, hogy ne rezonáljon be merevebben tartja.
-
sziada5925
aktív tag
válasz
KonzolKartel #21048 üzenetére
Szerintem a szíj feszessége miatt kell oda az a vezető görgő.
-
KonzolKartel
őstag
válasz
KonzolKartel #21047 üzenetére
Egy dolgot nem értek, ebben kérnék egy kis segítséget, vagy inkább megerősítést.
Ha értelmezitek a képet, akkor látjátok, hogy a vezető görgőn(barázdázott) igazából nem is a szíj azon oldala fut, amin a barázdák vannak, így mi a p*cs értelme van ott egy vezetőgörgőnek?
Ez olyan szinten megzavart, hogy a végén már teljesen azt hittem, hogy felcseréltem a görgőket, és ott sakkoztam vagy egy órát ezen... -
KonzolKartel
őstag
Ma elvittem kicseréltetni a csapágyakat a generátorban.
Fél órán belül hívtak is, hogy a csapágyakat inkább tartsam meg egy új generátorhoz, hátha még szükségem lesz rá...Állórész, diódasor, feszszabályzó halott. Nem értem, hogy akkor eddig hogy volt elég töltésem...
K.O vagyok már ettől az autótól. -
zolikaDB
veterán
Astra G ködlámpában izzót cserélni hogyan kell? Lököst le kell venni?
-
-
válasz
sziada5925 #21040 üzenetére
Az azt jelenti, hogy egy olajcsere-intervallum alatt kétszer megenné a teljes olajmennyiséget? Igazán baráti.
-
helkis
veterán
válasz
sziada5925 #21036 üzenetére
NGK-k, kb 1hónaposak, csak volt egy kis gixer a csere előtt, ezért ellenőriztem őket, valszeg nem ettől javult meg.. ma hazafelé is teljesen kóser volt a verda!
-
helkis
veterán
válasz
helkis #21007 üzenetére
tegnap este melóból hazafelé már megint fulladozott..
ma reggel cseréltem egy ac-pumpa-relét, , illetve léptettem a gyertyákat eggyel előre+felülvizsgálat+tiztítás = szinte megtáltosodott a kocsi. remélem így is marad!egy kérdés egy ac-relé mennyi km-t/üzemórát bír ki?
-
sziada5925
aktív tag
-
myke009
csendes tag
válasz
KonzolKartel #21026 üzenetére
köszönöm holnap neki is esek! Remélem jó idő lesz ! szar kint a hidegben ! ecn 50074 ecn 380004 ezeket irta ki
-
Janoss
csendes tag
Sziasztok! '98-as 1.6 16V Astra G-m van és mióta beköszöntött a hidegebb idő a vízhőmérő mutatóját külön mutatvány elmozdítani a kiinduló pontról. Pontosabban, ha a fűtést rátekertem akkor vissza esett (de legalább meleg volt) 3 hete vizsgázott az autó és ha már ott volt jeleztem a problémát. Jópénzért termosztátot cseréltek benne, de semmi nem változott. Azaz mégis! Most már fűtés nélkül sem igen mozdul a mutató. Indítás után hamar melegszik a befújt levegő és az alapjárat is visszaáll. Nem mondom, hogy szétégeti a fűtés az arcomat, de meleg lesz rendesen. Vajon hány foknál mozdul a mutató és az alapjárat majdnem hideg motornál is visszaáll?
-
Pelmo
csendes tag
válasz
Rotor82 #21017 üzenetére
Szia,
A családba került hasonló kilométerrel(most 114e) egy 1.4-es 5 ajtós H Astra. Ahogy látom nekünk is eszi az olajat, kevesebb mint 2 év alatt 25e km-t tettünk bele. Évenként cserélem amúgy az olajat. 7-8e felé a nívópálca aljára ér...
Ami rossz, de sajnos egy Opel(GM) motornál előfordulhat...már említett 1l/1000km gyári bullshit![link]
Opel gyári Dexos2 5W-30 5lA taktikám a következő. Veszek egy ilyet 5 lityis kiszerelésben. 3.5l belemegy a maradékot meg utánatöltögetem. Így elmegy 15e-t akár többet is. Elvben ez "longlife" olaj és akár 30e-t is elmehet így. A szervizkönyv szerint a 85es szervizig volt 3 olajcsere...szerintem túl sokat engednek a gyártók. Bár igaz az első tulaj hosszú utakra használta ahol akár meg lehet kockáztatni a hosszú periódust.
15e-nél többet egy olajba én nem teszek bele. Nálam vegyes a futásteljesítmény.Remélem így elketyeg a motor hosszú évekig és nem kell megbontani. És elfogadom, hogy ez ilyen. Ha nem fogja kibírni 5 lityóval a 15 ezres periódust akkor bontok addig nem...szerelőm és a net tanácsára.
Ez hátha segít neked.
-
KonzolKartel
őstag
válasz
myke009 #21025 üzenetére
Nem vagyok egy nagy szaki, csak annyit tudok, ami rám ragadt, de szerintem baromi nagy hülyeség a porlasztócsúcs ezeknél a hibajelenségeknél.
Z19DTH-nál ezek a leggyakoribb hibák(mind volt nálam).
Szerintem két különálló hibád van. Az egyik valószínűleg a váltó. Ennek a darálását hallod. A másik pedig lehet akár az EGR szelep, MAF, vagy MAP szenzor, illetve szívósor kormolódás, és akár még sok minden más, de ez a négy dolog baromi gyakori.
Csináltam egy képet, hogy mit hol találsz. Gagyi, de valamire csak jó. Gugliból szedtem, a piros karikázás nem én voltam.
Először nézd meg a szívósort, hogy rajta van e a rudazat, ami mozgatja a pillangószelepeket, ha rajta van, akkor is érdemes megfigyelni, hogy rendesen mozognak e a szelepek. Tud e nyitni illetve zárni rendesen.
Mivel az EGR átküldi még egyszer a kartergázt a motorba, így szívósorban hihetetlen mértékű lerakódás lehet, ami kinyírja a szívósort, sőt tovább jut a hengerekbe...
Ha nem a szívósor, akkor nézd meg ezeket, hátha.
Maf, Map szenzort érdemes féktisztítóval(1-1 flakon tutira) kitisztítani. Ecsettel, illetve semmi mással ne érj hozzá, csak a féktisztítóval fújd közelről.
EGR-t szedd le(én le is dugóztam), nézd meg mennyire van lekormolódva. Ha annyira nem vészes, akkor csak tisztítsd ki.
Remélem valamit tudtam segíteni. -
myke009
csendes tag
válasz
KonzolKartel #21022 üzenetére
Elvileg nincs hiba kód ! saját szememmel nem láttam ,ezt mondták!nem hiszem hogy bármi ki lett volna pucolva ! nem tudok róla
csak akkor ha gyorsitok és visszaengedem a gázt ilyenkor van hangja és persze váltáskor!
-
myke009
csendes tag
válasz
KonzolKartel #21022 üzenetére
Elvileg nincs hiba kód ! saját szememmel nem láttam ,ezt mondták!nem hiszem hogy bármi ki lett volna pucolva ! nem tudok róla
-
bambano
titán
válasz
KonzolKartel #21022 üzenetére
"Egy csapágyat kell kicserélni, nem nagy tétel.": nekem is úgy indult a múltkor, hogy csak a gyertyákat kell kicserélni, nem nagy tétel
igazuk volt, a gyertya végül már nem volt nagy tétel a számlán
-
KonzolKartel
őstag
válasz
myke009 #21018 üzenetére
Mikor hallod a hangot? Gáz adásnál is jelentkezik? Ha gáz elvételkor hallod, akkor szinte biztosan a váltó.
Egy csapágyat kell kicserélni, nem nagy tétel.szerk.: Ja, hogy lomha is az autó
. Ehh. EGR, MAF kipucolás volt?
Hibakód van? Ha nem olvastátok ki, akkor nézd meg magad.
Fék+padlógáz és gyújtást rá, ekkor kidobja a hibakódokat.szerk2.: pedig a jelenség amit leírsz, az váltó csapágy gyanús, de attól elm. nincs teljesítmény vesztés.
-
Rotor82
aktív tag
válasz
sziada5925 #21020 üzenetére
Akkor vissza állok szerintem valami 5w típusúra.
Egyébként itt egy kép a nívóról, hogy mennyi olaj van benne jelenleg: [link] -
Rotor82
aktív tag
válasz
zolikaDB #21012 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a választ, azt sem tudom kinek válaszoljak!
Rendesek vagytok!
Tehát a kocsit egy éve vettem 95.000km-el. most 105.000km van benne.
És elnézést a félretájékoztatásért, javítanám magamat, mert nem 5w van benne, hanem "vatoil syntech 10w-40" .
ez tavaj nyáron lett bele töltve (4L), és most a nívó alulról az utolsó pöcköt, vagy jelzést mutatja. Tehát majdnem elfogyott benne.És hogy az előző 3 évben mi történt vele, azt nem tudhatom, mert mint azt írtam egy éve vettem 3évesen (flottás).
És a szervízkönyv szerint 3x volt benne olajcsere 5w30. -
zolikaDB
veterán
válasz
realmadrid #21013 üzenetére
Igen.
myke009: KonzolKartel majd segít, de ez véletlen nem kettős tömegű lendkerék, ez a fogaskerékrecsegés-hang? -
myke009
csendes tag
Sziasztok
Remélem tudtok segiteni ,2008 h astra caravan ,2000 es fordulat felett környékén nyikorog valami a motorban ,nemtudom mi lehet !Voltam ma az autószerelőnél és ő halott mást is mondta hogy porlasztó csúcs csere (nem olcsó) .De az autó lomha lett valamitől!! Tudna valaki egy jó autószerelőt ajánlani ? vagy mi lehet a gondja ?(autószerelő halja : olyan hag mintha fogaskerekek müködnének olaj nélkül!Náluk volt olajcserén 1 éve !) -
Tacso
aktív tag
válasz
Rotor82 #21004 üzenetére
105.000 km-nél nem szabadna ennie az olajat, ezek már nem a régi 1.6-os "nagy tűrésű" motorok. Egyébként ha 15.000 km alatt megeszik 1 l-t az még nem vészes.
Szerintem cserélj mihamarabb olajat és figyeled 1000 km-enként meleg motornál az olajszintet. 3,5L kell bele. Az 1.4 Twinportba csak 5W-s, vagy 0W-s Dexos2, GM-LL-A minősítésű olaj való. A 10W-s olajat el kell felejteni a gyári 30.000km-es csereperiódussal egyetemben! -
bambano
titán
válasz
helkis #21007 üzenetére
"kicsit megjárattam": felszállt a nato légierő miattad?
amikor egyszer sok idő után megint a kezem közé kaptam az astrámat, akkor elég lomhának tűnt.. a józsai shell kúttól a polgári elágazásig mentem vele az m35-ön egy lendülettel 3-ban padlógázon. utána már nem volt lomha -
bambano
titán
válasz
Rotor82 #21004 üzenetére
a gyári előírás valóban 0.7-1l/1000 km között van, motoronként változó, de ez csak azt jelenti, hogy ha ennél kisebb a fogyás, akkor a gyár nem hajlandó gariban foglalkozni vele.
az optimális eset az, ha két olajcsere között egy litert eszik meg a motor, mert akkor pont jól jön ki az utántöltés.
magánvéleményem az, hogy 8-10 ezer kilométerenként 1 liter az elfogadható, ha annál több, akkor javítani kell. szelepszár szimmering csere, ilyenek.
az olajfeltöltés mértéke változó, 3.5-4.5 liter körüli ezeknél a motoroknál. de ez erősen típusfüggő.
-
Pitu
aktív tag
válasz
helkis #21007 üzenetére
A "kikormolás" nekem is segített már.
Rotor82: Ha rendszeresen karban volt tartva, a 105ezer km nem sok szerintem. Lehet rosszul emlékszem, de a gyári adatok szerint az 1000km/1L-es fogyasztás még belefér (sajnos). Olajcserét én 9-10ezer km-enként vagy évenként végzek.
-
helkis
veterán
válasz
sziada5925 #21005 üzenetére
köszi, ha esetleg járok arra lehet megkereslek..
szerk: ja. majd elfelejtettem, kicsit megjárattam a kocsit, kopp-kopp, azóta nem fulladtam le még sehol..
(#21004) Rotor82 : - mióta van benne az 5w30-as? esetleg egy 10w40-est kéne kipróbálni, illetve egy kompressziómérést, amúgy jól megy a kocsi?
vagy lehet csak elfolyik valamerre..
-
Rotor82
aktív tag
válasz
sziada5925 #21005 üzenetére
1,4 Twinport
105ezer km van benne.
Hogy mikor cseréltem, azt már pontosan nem tudom, de felírtam valahova, majd megkeresem. -
sziada5925
aktív tag
-
Rotor82
aktív tag
Sziasztok!
Astra h 1.4 benzines, 2009 évjáratú autónál mennyi km elteltével eszik meg 1, vagy 2 liter olajat?
Egyáltalán mennyi fér bele maximum?
Úgy vettem észre, hogy igen-igen eszi az olajat... Pontos infót még nem tudok, de majd utánaszámolok.
Jelenleg 5w30 van benne.Köszönöm a válaszokat előre is!!
-
helkis
veterán
válasz
sziada5925 #21000 üzenetére
a kiolvasás nem jött be, semmit nem csinál... ill. u.a van mint tegnap, kis gázadásra indul, különben nem.. meló előtt elviszem egy körre itt a 8-ason, meglátjuk mi lesz..
-
Tacso
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- GENIUS vezetéknélküli, rózsaszín csajos egér
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF 120TB+400GB rack szerver - 2xE5-2680v4,128GB RAM,2x10G NET,H730p RAID
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest