Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#96001) Mákosmetélt válasza Tikakukac (#96000) üzenetére


Mákosmetélt
aktív tag

Lehet, pont ezért kell a szerelő :D

Éljenek a nyulak!

(#96002) mindthecrap válasza repvez (#95993) üzenetére


mindthecrap
aktív tag

Hát sok minden lehet persze látatlanban nem akarok ítélkezni de akár a vezetési stílusod is, egy turbóst teljesen máshogy kell takarékosan vezetni mint egy szívót. De vannak meglepetések mindig, pl egyszer egy kölcsön Yarissal mentünk ki Horvátoszágba négyen, csomagokkal, 1.0 3 henger szívó, 130-nál üvöltött vagy 6000-es fordulaton és az egész út végére kijött 5,7 literes átlag. Az Astra 1.4T is 2000-2400 között fogyaszt a legjobban ami 90-110 kmh tempó, ha tartósan (valós, GPS szerinti) 130-al megyek az +1 liter átlagban, Budapest-Sopron-Budapest pl kijött 5,6 literes(!) átlaggal, mert az M1 is fel volt túrva így végig 80-100 között volt a tempó.

olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett

(#96003) DjDanee87 válasza mindthecrap (#96002) üzenetére


DjDanee87
addikt

Ez lenne az a bizonyos "traktorozás", ami okoskerék cserét kíván?
[link]
Astra H Z16XER, akkor indul ilyen hanggal, ha pár napig nem használom.

[ Szerkesztve ]

(#96004) ricsi8800gt válasza DjDanee87 (#96003) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Bizony, ez kívánja a cserét

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

(#96005) Hachiko95 válasza DjDanee87 (#96003) üzenetére


Hachiko95
aktív tag

Az a baj, hogy kifolyik az olaj az okoskerekekből és azért van ez a hang, mert szárazon megy. Nem feltétlen oldja meg az okoskerék csere a hangot. Lehet, hogy a visszacsapó szelep is teljesen elereszti az olajat. Általában a szívó kerék szokott lötyögni. Ha még nincs levéve a szolenoid szűrő, akkor az megér egy próbát.
A kékes lila járaton megy az olaj az okoskerekhez és arra a járatra mutató piros nyílnál van a visszacsapó szelep. (A sárga nyilacskák tévesen, pont a másik irányba mutatnak.) [link]

(#96006) repvez válasza Corsa02 (#95994) üzenetére


repvez
addikt

Nem vagyok az a nagy auto teszter, de nem panaszkodom könnyedén viszi .
Viszont amit a kollégámnak is mondtam, hogy annak ellenére , hogy több pacim van mint az ö BMW-jében én nem érzem azt a fajta erőt benne. tudom, hogy a bmw hátsó kerék hajtású, de ott ha meglódítja a lámpánál akkor érezni, hogy nyom az ülésbe 140 pacival.
Én a 165 pacival kevésbé érzem ezt.
Ez lehet abból is adódik, hogy 2000-2500 fordulat körül jön meg a turbo sztem ,mert ott érezhetően megugrik a kocsi jobban.
DE mivel én nem szoktam száguldozni igy akörül már elváltom feljebb. mint lentebb írtam 6 ban ezen a fordulaton már 130at megy, nem is értem, hogy mit tudhat ha a piros 6500nél kezdődik.

valahogy a fokozatokat nem sikerül összelőni a tervezőknek, mert mig a puntónál simán elbirt volna egy 6. fokozatot is , hogy a pályán kevesebbet forogjon és igy talán a fogyasztás is csökkent volna, itt meg lehetett volna hosszabbra hagyni őket, mert itt már simán fel lehet tenni 80 nál 6. ba, igy lényegébe afölött olyan mintha autómata lenne a kocsi mert nem kell váltogatni , csak egy kicsit több gáz kell ha felmész a pályára .

DE összességében egyáltalán nem érezni rajta, hogy mekkora a kocsi, mert térben nagy, de sulyban nem vészes az az 1300kg.

(#96007) zgospel válasza repvez (#96006) üzenetére


zgospel
őstag

A fokozatokhoz:
azért nincs a Puntoban hatodik fokozat, mert az ötödiket úgy lőtték be, hogy 130-nál a nyomatékcsúcs közelében forogjon a motor. Szóval ha gyorsítani kell ötödikben akkor 4000-4500-ról jobban reagál, rugalmasabban használható lesz az autó. Míg ha tegyük fel 3 ezren forogna ott egy hatodik fokozatban, akkor még sokkal gyengébbnek érződne a motor.

A modern turbós motorok viszont már úgy vannak kialakítva, ahogy a legtöbb júzer egyébként is használná az autót, alacsony fordulaton váltogatva.
A modern motoroknál már 2 ezres fordulat körül is közel maximális nyomaték érhető el, ezért érezzük úgy hogy milyen jól gyorsul az autó. Ha egy régi szívómotort folyamatosan a nyomatékcsúcs közelében tartasz magas fordulaton, akkor az is hasonlóan jól fog gyorsulni, csak az hangos lesz :) Egyébként hosszú távon káros lehet a motornak ha rendszeresen alacsony fordulaton és magas fokozatban erőltetik a padlógázas gyorsításokat vagy emelkedőket.

Egy üzemmeleg motornak nem okoz gondot a magas fordulaton való használat, pláne ha egyenletes az üzem mint tipikusan egy autópályás menet alatt, az csak minket utasokat zavar, mert hangos :D Az alacsony fordulaton való padlógáz szintén növeli a fogyasztást. Az egyenletes üzem a leggazdaságosabb mindig.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#96008) repvez válasza zgospel (#96007) üzenetére


repvez
addikt

Hát nem azt mondtam, hogy nem lehetne visszakapcsolni ha lehetett volna benne 6.
De sik terepen nem kell max nyomaték ahhoz, hogy fenntartsa a 130as tempot 6. ban.
Ha meg előzni akar akkor visszakapcsol 5.be és akkor újra ott lett volna a 4500as fordulat körül ahol mehet a gyorsítás, de ha nem kell akkor 3000-n meg elmegy egyenletesen, halkabban és kevesebb üzemanyaggal.

ugyan ez az opelnél is, 130nél már azért nem alapjáraton megy , de már nem kell felkapcsolni, ha visszaváltasz akkor azzal csak azt éred el, hogy ugyan ahhoz a sebességhez nagyobb fordulatod lesz hangosabban és nagyobb fogyasztással, gyorsításhoz se nagyon kell visszakapcsolni, mert a 165 paci azért 2500as fordulattól simán gyorsít még 130as tempónál is.
tehát ésszerűbb lett volna szétnyújtani a fokozatokat a fordulatnál, mert így szinte a 4.elig van használva,mert 3 bol mehet az 5. is minden gond nélkül. az 5-6 váltópontjának valahol 100-110 környékén kellene lennie, nem 75-80 körül.

(#96009) mohabá 007 válasza Hachiko95 (#96005) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

"...A sárga nyilacskák tévesen, pont a másik irányba mutatnak..."

Ha ez az állításod igaz, akkor az olajszivattyúból egyenesen az "okoskerekekhez" megy az olaj. A valóságban szerencsére nem így van. :N

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#96010) Adamyno


Adamyno
tag

Sziasztok!

Astra G üzemanyagot hogyan lehet leengedni biztonságosan?
Mert gondoltam arra, hogy lehúzom a motortérben a csövet és amikor beindul az üzemanyagpumpa akkor jönni fog na de azt nem egyszerű ott összegyűjteni.

- Indítsd újra a gépedet! - Az egészet? - Nem, a felét...

(#96011) Fin10


Fin10
tag

Egy pár hónapja néha induláskor nekem is traktorozik a motor 1-2 másodpercig. Nem olcsó mulatság ez az okoskerék csere, szükséges ezt most cserélni vagy ráér míg állandósul a hang? Okozhat valami nagyobb gondot, ha így marad?

(#96012) bazsimano válasza Fin10 (#96011) üzenetére


bazsimano
őstag

ez jó kérdés...egy idő után nálam már teljesitmény romlást okozott és nagyobb fogyasztast! en siman azonnal csereltem volna ha lett volna eszem :) de ez szemelyes velemeny!
van aki hasznalja es nem panaszkodik...
en mar irtam, hogy nemetorszagbol rendeltem es ugy egy 25-40 ezret sporoltam...uh erdemes lehet azt is csekkolni!

(#96013) Fin10 válasza bazsimano (#96012) üzenetére


Fin10
tag

Én Pesten két helyről kértem ajánlatot vezérlés csere+okoskerék cserére és ez utóbbi plusz 150e lenne a vezérlés cserén felül. A fogyasztás 7 körül van városi használattal, így ott nem érzek gondot, meg a teljesítmény is változatlan.

(#96014) Sanki


Sanki
addikt

2005-ös G Astra: fűtéskapcsolót ki kell szerelnem teljesen ledezés miatt, az fix, hogy melyik pozícióban lehet kipattintani a kábeleket?

(#96016) body007


body007
addikt

2 tanulságos videó (aki nem látta / tudta volna):

Totalcar Erőmérő: Ennyit ér a csodaadalék egy Fiat Puntóban

Tibi műhelye: koksztalanítás HHO-val és TerraCleannel?

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#96017) bul07 válasza body007 (#96016) üzenetére


bul07
nagyúr

Becsületesnepper-nek is van ilyen videója

-Szerszámosláda Rozsdaeltávolító teszt, ne vedd meg!

-Simoniz FIX IT PRO karceltüntető filc teszt

-Lámpa felújító szer teszt.

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#96018) FoLey-v válasza bul07 (#96017) üzenetére


FoLey-v
addikt

Nekem pont ilyen karceltávolító filcem van,de semmit sem ért. Egy 4-es Golfon próbáltam ki. Opel H csoportban valaki írta,hogy kipróbálta és bevált.

Én helyette vettem ilyet és halvány karcokat simán eltávolítja. Tescoban lehet kapni nem drágán.

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#96019) attle


attle
újonc

Sziasztok!

Benzines Opelek hengerfej felújításában tudok tanácsot adni.

(#96020) Tikakukac válasza attle (#96019) üzenetére


Tikakukac
titán

;]

Én pont láttam az előzőt is mielőtt moderálták úgyhogy tudom mi a helyzet.
De azért megnéznék egy tanácsadást Nagy Péternek, akinek az Opelje mocskolja a vizet és a paneljében lakik a hatodikon, szerszáma pedig összesen annyija van, amit az Úr adott neki :DDD

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#96021) bul07 válasza FoLey-v (#96018) üzenetére


bul07
nagyúr

Ez el is tünteti vagy csak elfedi
Tehát mondjuk mosás után nem jönnek vissza a karcsok

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#96022) realpopek


realpopek
tag

Sziasztok,
Van egy 1.7 CDTi 110LE Meriva B autóm. Utóbbi időben olyat csinál, hogy ha melegen leállítom, pár perc múlva indítok, nem mindig indul be elsőre. Van hogy másodikra vagy harmadik indítózásra indul csak be. Megtekeri rendesen de nem indul, hidegen mindig beindul, minden reggel gond nélkül el tudok indulni vele. Tegnap piros lámpánál üresben felengedett kuplungnál adtam gázt és lefulladt, nem tudom mitől lehet, vagy hogy merre keressem a hiba okát. Ti itt okosabbak vagytok azért teszem fel itt a kérdésemet. Gépre téve nem ír ki hibát.
Előre is köszönöm ha tudtok segíteni.

,, Kis munkát kis ívben,nagy munkát nagy ívben kell elkerülni. ''

(#96023) Petyyyyy válasza realpopek (#96022) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Melegen nem indulásom az Astra-val volt, mikor megvettem. Izzítógyertyát kellett cserélnem (kettő be volt rohadva). Plusz méress rá az akku teljesítményre. Nézzétek át a vákumcsöveket is, mind helyén van-e.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#96024) realpopek válasza Petyyyyy (#96023) üzenetére


realpopek
tag

Köszönöm a tippeket, meg fogom nézni az általad javasoltakat. Esetleg a kettőstömegű ha haldoklik az nem okozhat ilyet? Már van az autóban 279000 km.

,, Kis munkát kis ívben,nagy munkát nagy ívben kell elkerülni. ''

(#96025) Pecc válasza Fin10 (#96011) üzenetére


Pecc
őstag

Nemsokára én is cseréltetni fogom, ugyanez a jelenség nálam is indulásnál kb 2mp ig taktor, után, mint akit elvágtak. Zafi, Z18XER. Gondolom akkor jut oda az olaj, a szolenoidnál. Írd majd le a tapasztalatod, ha megvagy vele :)

[ Szerkesztve ]

(#96026) Tikakukac


Tikakukac
titán

Lement 500km szívósor csere óta. A leglátványosabb diffi nem is feltétlen a sokkal halkabb üzem, hanem a rángatás megszűnése fokozatok között, mindig volt egy torpanás a váltások után oda és vissza is, ez eltűnt. 50k bruttó a buli amúgy.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#96027) FoLey-v válasza bul07 (#96021) üzenetére


FoLey-v
addikt

Nem látszódik és nem jön vissza a karcok. Egyik H Astra csopiban is jó páran ajánlották.

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#96028) Pecc válasza Tikakukac (#96026) üzenetére


Pecc
őstag

Milyen motor, valami xep?

(#96029) Fin10 válasza Pecc (#96025) üzenetére


Fin10
tag

Én szerintem kivárok vele, majd akkor cseréltetem, ha lesz valami tünet is az induló hangon kívül.

(#96030) Tikakukac válasza Pecc (#96028) üzenetére


Tikakukac
titán

Z14XEP, ja.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#96031) Petyyyyy válasza realpopek (#96024) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Nem, annak ehhez semmi köze.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#96032) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Sziasztok!

Astra H kapcsán melyik benzinessel van a legkvesebb gond? Ismerős kombit szeretne venni és ugye van 1.4 90, 1.6 105 és 1.8 125le-s amiket talált. Mindegyik hajlamos enni az olajat, vagy melyik kevésbé?

(#96033) Luck Dragon válasza SPeti1984 (#96032) üzenetére

1.6/116-1.8/140 szívó tökéletes választás.
Ha kell egy kis plusz 1.6T/180 - 2.0T/170-200.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#96034) Drughi válasza SPeti1984 (#96032) üzenetére


Drughi
addikt

A 116lovas 1.6-os az ajánlottabb.
A kisebbik csipegeti az olajat (fb csoportokban sokszor inkább zabálja)

(#96035) DjDanee87


DjDanee87
addikt

Úgy látom esedékes lesz szerelőhöz vinni a gépet. Akkor megemlítem a traktorozást indításnál is egyúttal
[kép]
[kép]

(#96036) adorjant válasza Drughi (#96034) üzenetére


adorjant
senior tag

Ez a csipegetés akkora hülyeség amúgy. Jó eséllyel eleve csak a szelepfedélben szakadt el a membrán, csak a szerelők még mindig nem jutottak el egy ilyen 10-15 éves autónak a műszaki szintjére :(
De egyébként meg bármelyik eheti az olajat, főleg ha betartották a gyári olajcsere periódusokat...

(#96037) farkas-j válasza Tikakukac (#96026) üzenetére


farkas-j
őstag

Cseredarabot kaptál, vagy a sajátodat újíttattad fel? (szivosor.hu ?) Én kértem cseredarabot, hogy ne álljon napokig a szerelőnél. Erre fizettem 25e Ft betétet a csredarabra. Miután a régi koszos kokszost visszaküldtem visszautalta a 25 ezret.

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#96038) Tikakukac válasza farkas-j (#96037) üzenetére


Tikakukac
titán

Cseredarab, nálunk nem opció, hogy a kocsi ne legyen menetkész. Foglalót leraktam, jött, kicseréltem, visszaküldtem, foglaló vissza.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#96039) nyemi


nyemi
csendes tag

Üdvözlet minden Opel tulajdonosnak . Erre vigyázni olajcserekor:https://www.opelforum.hu/topic/14-motor/?do=findComment&comment=1103969

(#96040) farkas-j


farkas-j
őstag

A Facebookon keresték az indítási problémát a motornál ;]

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#96041) ntomka válasza farkas-j (#96040) üzenetére


ntomka
nagyúr

ツ Headphones on - World off

(#96042) ricsi8800gt válasza farkas-j (#96040) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Szikra szűrő :DD

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

(#96043) bul07


bul07
nagyúr

Meriva A nem fogy ki a hibákból
Most a ABS visszajelző gyulladt ki a műszerfalon

Tippre elrohadt a gyűrű, vagy érzékelő hiba lesz

Unix-nál drágább a gyűrű mint a csukló gyűrűvel
Végén még ez ebay-ről rendelek [link]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#96044) kuntics


kuntics
aktív tag

Hello

Hamarosan autót vennék, 5 ajtós c vectra és a signum is képbe került. Mindkettőből a faceliftes verziót néztem, 1-1,5m között keresek autót. Évi kb 10e km,szinte csak főúton,városban minimális használattal. Ahogy olvasom, az 1.8 benzin vállalható, esetleg az 1.9 ctdi mennyire megbízható konstrukció? 5 sebességes easytronic nyűgős váltó?

(#96045) Petyyyyy válasza kuntics (#96044) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Áve nép!

Röviden: nem szeretnél Easytronic váltót, nem egy bevált darab.
Az 1.8 valóban vállalható, problémamentes darab. Kiemelkedő teljesítmény nélkülözi, cserébe túlzottan jól sem fogyaszt. Mondjuk főúton, tempomattal biztosan szép értékeket lehet kihozni.
Az 1.9 szintén jó darab tud lenni, ha nem hanyagoltál el korábban. A 150 lovas verziót hajtani kell rendesen hogy ne kokszolódjon le - pálya - így főútra talán a 120 lovas lehetne jobb választás belőle.
Az árat reálisan lőtted be. :K

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#96046) Sanki


Sanki
addikt

Na egy kis fehér led (plusz a sárga cuccok lecserélése..), és mindjárt jobb a kinézet. :B

(#96047) AMD Power


AMD Power
titán

Ma kicsit meghülyült az autó. Mármint a reflektor. Valami kontakt hibája lehet szegénynek mert magától bekapcsol. Mind1 ,hogy mit csinálok ég, utána nem stb.....

Ha nem fejezi ezt be akkor elviszem a szerelőhöz. :(

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#96048) gban válasza AMD Power (#96047) üzenetére


gban
Közösségépítő

Típushiba hogy az index-kapcsolóban letörik a reflektor alapállás tartópöcke, olyankor vagy világítást lekapcsolva tudsz közlekedni vagy reflektorral.
Én legalább háromszor cseréltem emiatt az indexkart míg megvolt az F.
Volt hogy éjjel külföldön jött elő a hiba, imádtak a szembejövők. :(
Ott beszerezni se tudtam újat, szétszedtem, úgy kötöttem be a lábakat hogy tompított menjen, ne a reflektor, és úgy jöttem haza.
Nem dobtam ki az átalakított - hackeltet, jól tettem, legközelebb megint külföldön adta meg magát, csak kicseréltem a rosszat a hackeltre, így haza tudtam jönni vele.

Postázást nem vállalok.

(#96049) AMD Power válasza gban (#96048) üzenetére


AMD Power
titán

Nekem az az indexkar már 1x volt cserélve. Kb 5 éve. Akkor az indexem ment el.

Nekem akkor is égett a reflektor most, hogy még a villágítás sem volt rajta.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#96050) athomi válasza Sanki (#96046) üzenetére


athomi
veterán

Sokkal kellemesebb. Kivel csináltattad?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.