Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bobalazs:] Hány wattot fogyaszt az Amd Ryzen 5600 4070 Superrel
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] RTX3070 16 GB VRAM-mal?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Calogero
addikt
H Astránál nincs külön cserélhető benzinszűrő. A tartályon belüli modulba van integrálva a szűrő, csak azzal együtt cserélhető.
Két féle van, az egyik 156 000 HUF a másik 126 000 HUF
Ezt megtudtam tavaly mert a szerviz3+ba tartalmazta a benzinszűrőt, de viszont nem volt számlázva így rákérdeztem anno.
Jofi81
őstag
A Classic nem egy felszereltség. Miután megjelent a G Astra, az F Astrákat gyártották tovább a lengyeleknél Astra Classic néven. Hasonlóan a H Astra megjelenésével a G-ből lett Astra Classic II, valamint a J Astra után a H-ból Astra Classic III. Talán ezek valamivel fapadosabbak voltak, mint az eredetiek.
Laci2277
senior tag
De nekem dízel van, vagy annál is ilyen egybe megoldás van? Mert találtam külön szűrőt hozzá.
Calogero
addikt
Dizelnél van külön gázolajszűrő az nincs egyben.
adorjant
senior tag
Valamivel fapdosabbak? Én inkább Astra Light-nak hívnám. Nincs venti a klímahűtőn (kivéve dízel),rengeteg zajcsillapító elem ki van spórolva,de még a kesztyűtartó polca is... Csak az egyik kulcs távirányítós... Az egyetlen komoly fenyvertény az a motor. Iszonyatosan jól fogyaszt a Twinport.
Érzetre viszont inkább 2003 előtti Astrát vennék inkább. Sokkal halkabb,sokkal komolyabb autó érzetét kelti,még így,majd tíz év távlatából is.
Egyébként a felszereltségi szintre,mint névre nem nagyon kell adni,akkoriban rengeteget legóztak az extrákkal.
zolikaDB
veterán
Visszatették a gyönyörű kombit: 1.7 DIT Caravan
k.
őstag
Ahogy kinéz, ez nem Classic.
Ez egy 2003 körüli G astra, méghozzá nem épp alap darab.
Amit tud, azt pedig elvileg Classic nem tudta.
fero02
veterán
Sztem kevés az a 80 Le...
zolikaDB
veterán
Mondom, chippelve 100 is lesz az! Versenyaautót akarsz? Cecotto Calibra! Vagy Porsche Meg nem 5.5 lityis fogyasztás!
De az másik topik szerintem!
[ Szerkesztve ]
fero02
veterán
Ezek a motorok sztem nem valók csipre. Ha meg mégis belemész egy ilyen mutatványba, akkor sztem olyan helyre menjél, ahol a tuningot a motor képességeihez mérten állítják be.
Értelemszerűen ez drágább lesz, de kevésbé fogja csökkenteni a motor élettartamát a hülyegyerekcsip-hez képest.
Amúgy nekem a 68Le-s német dízel kerreg az Fastrában, de mentem már Isuzu motorral szerelt verdával is, így sztem van viszonyítási alapom. Ebből kiindulva mondtam, h sztem kevéske az a 80 ló...
kisspista
senior tag
Van valakinek ELM327-autodiagnosztikai interfésze?
Tegnap kaptam egyet, de sajnos nem tudtam kapcsolatot teremteni az ECU-val. Astra G X14XE (1999)-es autón próbáltam. A szoftver felismeri az interfészt, villognak a sárga LED-ek, néha a zöld is felvillan, de megszakítja a kapcsolatot.
38400-as sebességen próbáltam először automatikus protokoll beállítással, majd végigzongoráztam minden lehetőséget, de hiába. Valahol olvastam, hogy az USB megszakításai beleesnek a 38400-as sebességbe, így valahogy eldobálja a jelet.
Tudnátok ebben segítséget, vagy információt adni, hogy tudnám működésre bírni a kütyüt. Köszi!
adorjant
senior tag
Szerintem ne chippeld,nem kell a baj
Amúgy meg kevés a kép,külsőre éppen nem rossz,de az kevés egy ilyen korú autótól.
#TOTTI
őstag
Nekem 120LE 1.9 CDTI-re 100 euróért tettek fel 143 lovas 340Nm programot, garancia, számla nélkül. De csak kb. 5 ezer km-en tudtam élvezni, mert sajna össze csuktam az autót.
TasiA
senior tag
Nem annyira rossz dolog ez a chip, egy olyan motoron, ami létezik erősebb formában, de a tiédben a butított van. viszont azt nem árt tudni, hogy a megnövelt teljesítménnyel jelentősen rontod az élettartamot. Kb úgy kell elképzelni, mint, ha állandóan tipornád szerencsétlent. A hajtáslánc+dugattyúk+turbó, kuplung stb, mind megkapja a nagyobb terhelést, sőt, ha még ki is használod a + lóerőt, mert taposod neki, akkor még többet is kap az egész hóbelebanc, mint amire tervezték. Nem fog egyből szétesni, nem erre gondolok, de lehet, nem 400 ezernél jön elő a lendkerék, porlasztók, kuplung, váltó, tartóbakok, stb cseréje, hanem már 200-körül.
zolikaDB
veterán
Ez mi?
erikke17
őstag
Üdv, [Ide] ide ha valaki tud valami okosságot mondani megköszönöm
De a lényeg, Astra F nek a kézifékjét hol lehet állitani hogy lejjebb fogjon? Mert szét lett bontva a kézifék környékén a boritás, de semmit nem találtam, alulról szintúgy semmi se, de mondtak olyat hogy a hátsó kereket ha leveszem ott egy csavarral lehet állitani vajon igy lenne?
Előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
_seth_
veterán
Rádugod a gépre és hibakód műveletek, diagnosztika ha épp az adott autóval működik. OP-COM az ajánlott, kicsit többe kerül de 99%, hogy működik.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
_seth_
veterán
B vectránál így megy:
A kézifékszoknya alatt van egy 10-es anya amivel a bowden előfeszítését lehet állítani. A kerék levételével oldalanként lehet állítani a fékdobban a fékpofák előfeszítését. A kereket le kell venni és lesz egy olyan lyuk a fékdobon ami nem menetes, mellette közvetlenül egy menetesnek, ezt a kettőt állítsd úgy, hogy felül legyenek, világíts be zseblámpával és addig mozgasd míg nem látsz egy olyan anyát aminek hosszú "lábai" vannak mint egy propellernek, azokat a lábakat kell egy csavarhúzóval fel-le tolni attól függ, hogy mit akarsz csinálni vele lefelé tekerve tudod levenni a fékdobot és úgy tudod gyengébbre venni azon az oldalon a féket, ha már úgyis tekergeted akár le is veheted és kitisztíthatod.
Nekem ez hátul tárcsafékes b vectránál van így, tehát az üzemifék nálam hátul is tárcsa és a dobfék csak a kézifék.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
erikke17
őstag
Hmmm, remek köszönöm , de akkor ezek szerint kell lenni valaminek amivel lehet egyszerre állitáni, mert azzal a csavarral csak külön külön lehet állitani.
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
_seth_
veterán
A kézifékkarnál tuti lennie kell valaminek amivel az együttes előfeszítést állíthatod de F astrához nem értek.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Henk
veterán
A középső kipufogódob felett van egy anya az első kézifékkötél végén azzal tudod állítani. De igazán jól úgy tudod belőni, hogy a kötélnél visszaállítod alapra és a fékdobon belül a kitámasztó hosszával beállítod pontosan mindkét oldalt, ha ez meg van utána még a kötél végén az anyával ráállítod, hogy a kar ne menjen fel nagyon. Ez így komplikáltabb de a legtöbben csak a kötél végén állítanak utána az anyával ha kopik a fékpofa viszont ezt a végtelenségig nem lehet mert egy idő után annyira elő lesz feszítve, hogy a kötél végén összeül a rugó és hiába húzod be nem fogja meg a kereket.
_seth_
veterán
F astrán akkor a kardánalagútban van ez az anya? Jól eldugták... A többi teljesen igaz Mindenhol állítani kell, persze nem kell mindig mindent egyszer ki lehet hagyni a kerekeket de ha utána is állítani kell érdemes az egészet újra beállítani. Bowdent ellenőrizni, hogy a kézifékkar behúzásával mindkét oldalon ugyanannyit húz-e a bowdenen bár lehet f astrán 1 nagy bowden van, b vectrán 2 külön így előfordulhat, hogy nem egyenletesen nyúlnak meg.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
kisspista
senior tag
Univerzális diagnosztikai kábel. Már elkelt!
zolikaDB
veterán
Nekem még nincs meg a gyöngyszem kombim, úh tárgytalan
Jofi81
őstag
Mi lehet az oka annak, ha menet közben néhány percre felgyullad az olajnyomás visszajelzője, majd elalszik. Az olajszint rendben van, egy hete töltöttem utána, de most is ellenőriztem. Lehet esetleg az üzemanyagtól? Pár kilométerrel a benzinkút után jött ki először. X16XEL
_seth_
veterán
Üzemanyagtól nem hinném, nem lehet, hogy a hidegtől? Ilyenkor már kicsivel több idő kell, hogy mindenhova eljusson az olaj.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
ha alacsony fordulaton teszi, akkor tönkrement az olajnyomás szabályozó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Jofi81
őstag
Igen, alacsony fordulaton, városban jött elő. Mennyire komoly probléma ez? Használhatom még, vagy mielőbb vigyem szerelőhöz?
kapkodva vigyed szerelőhöz, mert ez azt jelenti, hogy nem tudja felépíteni a kenéshez szükséges nyomást a motorban és olyankor vason fut vas.
nem szokott nagy összeg lenni, ha tényleg ez a baja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Jofi81
őstag
Értem, köszi! Akkor keresek egy szerelőt, mert az enyém sajnos messze van.
és ha megmondod, most hol vagy, lehet, még szerelő tippeket is kapsz
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Jofi81
őstag
Dunaújvárosban.
zolikaDB
veterán
Ez az írás állja a helyét? 1.7 DTI elektronika
Miszerint a DTI motorok vezérlőelektronikája szériahibás, és egy vagyon???
#TOTTI
őstag
Nekem 2.0Di van turbós 3 év alatt 114 ezret tettem már bele, állítólag ezek is szarok, adagolóbajosak, most van benn 239 ezer km, de egy apró köhintése nem volt még ezalatt. Pedig az is benne van hogy 200-at vissza tekertek, vízpumpa ékszíjjal együtt, meg olaj lett cserélve, vezérműlánc még nem. Szóval az árát már behozta, és átlagos tempó 90-120, simán 7 alatt eszik, néha közelebb a 6-hoz. Tompított égőt cseréltem vagy 10-et, de semmi több..
[ Szerkesztve ]
Jim Tonic
nagyúr
Fillérekből javítható. Nem kell mindent elhinni.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
TasiA
senior tag
Igen igaz, rendszeresen tönkremegy ezeken a motorokon ez az alkatrész, mivel elég hülye helyen van és kapja a meleget. Mivel a sok év alatt a -20-tól a +60 fokig éri minden, előbb utóbb elfáradnak a belsejében a forrasztások. Ha javítható, akkor 15-30-ezer között kérnek el egy ilyen műveletért, aki meg újat akar berakni 450-ezerért, azt megsütötte a nap.
zolikaDB
veterán
Na ez az!
Ezért kérdezek olyan helyen, ahol lehet kérdezni, és több szem többet lát!
Mert elolvasok egy hibajelenséget pl a Népítéleten, és nem feltétlen veszem készpénznek, mert:
1, lehet ez az 1000-ből 1 jellegű hibajelenség
2, gondatlanság, amit nem észlel a tulaj
De amikor 2x fordul elő, akkor gyanús.
Viszont ezek szerint javítható, olcsón, és ez a fő.
Vki megmondaná, h mi a különbség a DTI, DIT és CDTI motorok közt? Melyikkel érdemes vásárláskor foglalkozni egyáltalán? Előnyök/hátrányok?
[ Szerkesztve ]
#TOTTI
őstag
DI és CDTI nekem bejöttek, igaz a 1.9 CDTi már 50e km után motortartó bakot kellett cserélni, bár törve is volt 22e-nél. Klímája mindkettőnek eresztett de ez már más tészta. Nekem úgy jön le, hogy igénytelen motorok. Persze meg lehet szívni, de nekem Opelekkel még mindig szerencsém volt.
Most egy 1.3CDTi Corsa D VAN-ra pályázok. Remélem szerencsém lesz vele, végső alternatíva egy ugyanilyen Grande Punto.
[ Szerkesztve ]
fero02
veterán
Az elvileg ugyanolyan (?) motor jobban megy a Fiat-ban. Egyik ismerősöm apjának Fiat volt a cégautó, a srácnak meg most egy ugyanilyen Corsa, mint amit írtál és a Fiat bezony jobban ment...
oké, tehát egy meg nem határozott tipusú fiat jobban megy, mint a corsa, nyilván azonos a váltó, a difi áttétele, a motorvezérlő programozása, a két kocsi tömege, stb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
fero02
veterán
Látom a kötözködés az megy hiba nélkül.
A Fiat mellől kimaradt, h Punto és Mjet vagy milyen motorral szerelt. Mivel egy kategória a 2 kocsi, így sztem simán összehasonlítható. A katalógus adatok engem nem hatnak meg, érzésre a Fiat jobban ment. Ennyi.
#TOTTI
őstag
A Grande Punto és a Corsa D 70%-ban azonos alkatrészekből készült, a motor Fiat, a váltó ugyanaz, fogásra, az Opelben is Fiatos, lötyögős hosszú a rúd. Midnegyik 90LE nem tudom súlyban van e különbség, de a légellenállás, stb is ugyanaz. Pl. kormányösszekötő visszahívásnál Opelt, Fiatot egyaránt kellett vinni. De nem gondolom, hogy érzékelhető lenne a különbség. Lehet pár LE, pár 10 kiló, de nekem ez nem számít majd. 1-2 évest akarok, max. 50-60e km-el, amelyikből szebbet találok azt veszem.
(Nem akarok kötözködni, de remélem nem is olyan a hangnem, próbáltam már mindet vezetni hasonló, hideg motorral eddig egyikben sem néztem mit bír.)
[ Szerkesztve ]
Jim Tonic
nagyúr
Ez sok mindentől függ. Én pl. pont a fordítottját tudom elmondani, Opel Astra vs. Fiat Stilo, 1.9 Dezső, 120LE. A Fiat kimondottan lusta.
Érzésre meg azért mehet jobban, mert zajosabbak belül. Ha versenyeztetnéd őket, nem jönne ki.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
az mjet nem maradt ki
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
fero02
veterán
Nem tudom mi különbség vannak az adott autók között. Amit írtam az én saját véleményem. Egyik autóból átülve a másikba én így éreztem.
Mindkét jármű használt, túl a 100e km-en, Van és 2 utas. Részemről ennyi.
fero02
veterán
Jó, h előkerültél; dízeles, sokat látott kolega.
Sztem mi lenne, ha egy klasszikus TDi konstrukciós motorra egy hagyományos feltöltő helyett egy változó geometriás turbót tennének?
zolikaDB
veterán
Uhh, mire jó egy 1.3-as dízel moci??
fero02: én nem tudom, de érdekel a dolog!! Milyen motor?
[ Szerkesztve ]
ablakmosót hajtani...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- iPad Air 4 64GB, Cellular eladó
- Samsung s21 5G 128gb 8gb
- Beszámítás! Asrock H310M i5 8600K 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RTX 3060 12GB ZALMAN S4 FSP 600W
- Beszámítás! MSI B450M R5 2600X 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1070 8GB ZALMAN Z1 Neo Corsair 520W
- Beszámítás! ASUS B450M R7 5700X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ZALMAN S2 TG Chieftec 750W