Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16001) Calogero válasza Laci2277 (#16000) üzenetére


Calogero
addikt

H Astránál nincs külön cserélhető benzinszűrő. A tartályon belüli modulba van integrálva a szűrő, csak azzal együtt cserélhető.
Két féle van, az egyik 156 000 HUF a másik 126 000 HUF

Ezt megtudtam tavaly mert a szerviz3+ba tartalmazta a benzinszűrőt, de viszont nem volt számlázva így rákérdeztem anno.

(#16002) Jofi81 válasza zolikaDB (#15998) üzenetére


Jofi81
őstag

A Classic nem egy felszereltség. Miután megjelent a G Astra, az F Astrákat gyártották tovább a lengyeleknél Astra Classic néven. Hasonlóan a H Astra megjelenésével a G-ből lett Astra Classic II, valamint a J Astra után a H-ból Astra Classic III. Talán ezek valamivel fapadosabbak voltak, mint az eredetiek.

(#16003) Laci2277 válasza Calogero (#16001) üzenetére


Laci2277
senior tag

De nekem dízel van, vagy annál is ilyen egybe megoldás van? Mert találtam külön szűrőt hozzá.

[link]

(#16004) Calogero válasza Laci2277 (#16003) üzenetére


Calogero
addikt

Dizelnél van külön gázolajszűrő az nincs egyben.

(#16005) adorjant válasza Jofi81 (#16002) üzenetére


adorjant
senior tag

Valamivel fapdosabbak? Én inkább Astra Light-nak hívnám. Nincs venti a klímahűtőn (kivéve dízel),rengeteg zajcsillapító elem ki van spórolva,de még a kesztyűtartó polca is... Csak az egyik kulcs távirányítós... Az egyetlen komoly fenyvertény az a motor. Iszonyatosan jól fogyaszt a Twinport.
Érzetre viszont inkább 2003 előtti Astrát vennék inkább. Sokkal halkabb,sokkal komolyabb autó érzetét kelti,még így,majd tíz év távlatából is.

Egyébként a felszereltségi szintre,mint névre nem nagyon kell adni,akkoriban rengeteget legóztak az extrákkal.

(#16006) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Visszatették a gyönyörű kombit: 1.7 DIT Caravan

(#16007) k. válasza zolikaDB (#16006) üzenetére


k.
őstag

Ahogy kinéz, ez nem Classic.
Ez egy 2003 körüli G astra, méghozzá nem épp alap darab.
Amit tud, azt pedig elvileg Classic nem tudta.

(#16008) fero02 válasza zolikaDB (#16006) üzenetére


fero02
veterán

Sztem kevés az a 80 Le... :U

(#16009) zolikaDB válasza fero02 (#16008) üzenetére


zolikaDB
veterán

Mondom, chippelve 100 is lesz az! Versenyaautót akarsz? Cecotto Calibra! Vagy Porsche :D Meg nem 5.5 lityis fogyasztás!
De az másik topik szerintem!

[ Szerkesztve ]

(#16010) fero02 válasza zolikaDB (#16009) üzenetére


fero02
veterán

Ezek a motorok sztem nem valók csipre. Ha meg mégis belemész egy ilyen mutatványba, akkor sztem olyan helyre menjél, ahol a tuningot a motor képességeihez mérten állítják be.
Értelemszerűen ez drágább lesz, de kevésbé fogja csökkenteni a motor élettartamát a hülyegyerekcsip-hez képest.

Amúgy nekem a 68Le-s német dízel kerreg az Fastrában, de mentem már Isuzu motorral szerelt verdával is, így sztem van viszonyítási alapom. Ebből kiindulva mondtam, h sztem kevéske az a 80 ló...

(#16011) kisspista


kisspista
senior tag

Van valakinek ELM327-autodiagnosztikai interfésze?

Tegnap kaptam egyet, de sajnos nem tudtam kapcsolatot teremteni az ECU-val. Astra G X14XE (1999)-es autón próbáltam. A szoftver felismeri az interfészt, villognak a sárga LED-ek, néha a zöld is felvillan, de megszakítja a kapcsolatot.
38400-as sebességen próbáltam először automatikus protokoll beállítással, majd végigzongoráztam minden lehetőséget, de hiába. Valahol olvastam, hogy az USB megszakításai beleesnek a 38400-as sebességbe, így valahogy eldobálja a jelet.

Tudnátok ebben segítséget, vagy információt adni, hogy tudnám működésre bírni a kütyüt. Köszi!

(#16012) adorjant válasza zolikaDB (#16009) üzenetére


adorjant
senior tag

Szerintem ne chippeld,nem kell a baj :)
Amúgy meg kevés a kép,külsőre éppen nem rossz,de az kevés egy ilyen korú autótól.

(#16013) #TOTTI válasza adorjant (#16012) üzenetére


#TOTTI
őstag

Nekem 120LE 1.9 CDTI-re 100 euróért tettek fel 143 lovas 340Nm programot, garancia, számla nélkül. De csak kb. 5 ezer km-en tudtam élvezni, mert sajna össze csuktam az autót.

(#16014) TasiA válasza #TOTTI (#16013) üzenetére


TasiA
senior tag

Nem annyira rossz dolog ez a chip, egy olyan motoron, ami létezik erősebb formában, de a tiédben a butított van. viszont azt nem árt tudni, hogy a megnövelt teljesítménnyel jelentősen rontod az élettartamot. Kb úgy kell elképzelni, mint, ha állandóan tipornád szerencsétlent. A hajtáslánc+dugattyúk+turbó, kuplung stb, mind megkapja a nagyobb terhelést, sőt, ha még ki is használod a + lóerőt, mert taposod neki, akkor még többet is kap az egész hóbelebanc, mint amire tervezték. Nem fog egyből szétesni, nem erre gondolok, de lehet, nem 400 ezernél jön elő a lendkerék, porlasztók, kuplung, váltó, tartóbakok, stb cseréje, hanem már 200-körül.

(#16015) kisspista


kisspista
senior tag

7.000 Ft

(#16016) zolikaDB válasza kisspista (#16015) üzenetére


zolikaDB
veterán

Ez mi?

(#16017) erikke17 válasza erikke17 (#15991) üzenetére


erikke17
őstag

Üdv, [Ide] ide ha valaki tud valami okosságot mondani megköszönöm :)

De a lényeg, Astra F nek a kézifékjét hol lehet állitani hogy lejjebb fogjon? Mert szét lett bontva a kézifék környékén a boritás, de semmit nem találtam, alulról szintúgy semmi se, de mondtak olyat hogy a hátsó kereket ha leveszem ott egy csavarral lehet állitani vajon igy lenne? :F
Előre is köszönöm :)

[ Szerkesztve ]

||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||

(#16018) _seth_ válasza zolikaDB (#16016) üzenetére


_seth_
veterán

Rádugod a gépre és hibakód műveletek, diagnosztika ha épp az adott autóval működik. OP-COM az ajánlott, kicsit többe kerül de 99%, hogy működik.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#16019) _seth_ válasza erikke17 (#16017) üzenetére


_seth_
veterán

B vectránál így megy:

A kézifékszoknya alatt van egy 10-es anya amivel a bowden előfeszítését lehet állítani. A kerék levételével oldalanként lehet állítani a fékdobban a fékpofák előfeszítését. A kereket le kell venni és lesz egy olyan lyuk a fékdobon ami nem menetes, mellette közvetlenül egy menetesnek, ezt a kettőt állítsd úgy, hogy felül legyenek, világíts be zseblámpával és addig mozgasd míg nem látsz egy olyan anyát aminek hosszú "lábai" vannak mint egy propellernek, azokat a lábakat kell egy csavarhúzóval fel-le tolni attól függ, hogy mit akarsz csinálni vele :) lefelé tekerve tudod levenni a fékdobot és úgy tudod gyengébbre venni azon az oldalon a féket, ha már úgyis tekergeted akár le is veheted és kitisztíthatod.

Nekem ez hátul tárcsafékes b vectránál van így, tehát az üzemifék nálam hátul is tárcsa és a dobfék csak a kézifék.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#16020) erikke17 válasza _seth_ (#16019) üzenetére


erikke17
őstag

Hmmm, remek köszönöm :) , de akkor ezek szerint kell lenni valaminek amivel lehet egyszerre állitáni, mert azzal a csavarral csak külön külön lehet állitani.

||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||

(#16021) _seth_ válasza erikke17 (#16020) üzenetére


_seth_
veterán

A kézifékkarnál tuti lennie kell valaminek amivel az együttes előfeszítést állíthatod de F astrához nem értek.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#16022) Henk válasza erikke17 (#16020) üzenetére


Henk
veterán

A középső kipufogódob felett van egy anya az első kézifékkötél végén azzal tudod állítani. De igazán jól úgy tudod belőni, hogy a kötélnél visszaállítod alapra és a fékdobon belül a kitámasztó hosszával beállítod pontosan mindkét oldalt, ha ez meg van utána még a kötél végén az anyával ráállítod, hogy a kar ne menjen fel nagyon. Ez így komplikáltabb de a legtöbben csak a kötél végén állítanak utána az anyával ha kopik a fékpofa viszont ezt a végtelenségig nem lehet mert egy idő után annyira elő lesz feszítve, hogy a kötél végén összeül a rugó és hiába húzod be nem fogja meg a kereket.

(#16023) _seth_ válasza Henk (#16022) üzenetére


_seth_
veterán

F astrán akkor a kardánalagútban van ez az anya? Jól eldugták... A többi teljesen igaz :) Mindenhol állítani kell, persze nem kell mindig mindent egyszer ki lehet hagyni a kerekeket de ha utána is állítani kell érdemes az egészet újra beállítani. Bowdent ellenőrizni, hogy a kézifékkar behúzásával mindkét oldalon ugyanannyit húz-e a bowdenen bár lehet f astrán 1 nagy bowden van, b vectrán 2 külön így előfordulhat, hogy nem egyenletesen nyúlnak meg.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#16024) kisspista válasza zolikaDB (#16016) üzenetére


kisspista
senior tag

Univerzális diagnosztikai kábel. Már elkelt!

(#16025) zolikaDB válasza kisspista (#16024) üzenetére


zolikaDB
veterán

Nekem még nincs meg a gyöngyszem kombim, úh tárgytalan :)

(#16026) Jofi81


Jofi81
őstag

Mi lehet az oka annak, ha menet közben néhány percre felgyullad az olajnyomás visszajelzője, majd elalszik. Az olajszint rendben van, egy hete töltöttem utána, de most is ellenőriztem. Lehet esetleg az üzemanyagtól? Pár kilométerrel a benzinkút után jött ki először. X16XEL

(#16027) _seth_ válasza Jofi81 (#16026) üzenetére


_seth_
veterán

Üzemanyagtól nem hinném, nem lehet, hogy a hidegtől? Ilyenkor már kicsivel több idő kell, hogy mindenhova eljusson az olaj.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#16028) bambano válasza Jofi81 (#16026) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha alacsony fordulaton teszi, akkor tönkrement az olajnyomás szabályozó.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16029) Jofi81 válasza bambano (#16028) üzenetére


Jofi81
őstag

Igen, alacsony fordulaton, városban jött elő. Mennyire komoly probléma ez? Használhatom még, vagy mielőbb vigyem szerelőhöz?

(#16030) bambano válasza Jofi81 (#16029) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

kapkodva vigyed szerelőhöz, mert ez azt jelenti, hogy nem tudja felépíteni a kenéshez szükséges nyomást a motorban és olyankor vason fut vas.

nem szokott nagy összeg lenni, ha tényleg ez a baja.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16031) Jofi81 válasza bambano (#16030) üzenetére


Jofi81
őstag

Értem, köszi! Akkor keresek egy szerelőt, mert az enyém sajnos messze van.

(#16032) bambano válasza Jofi81 (#16031) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

és ha megmondod, most hol vagy, lehet, még szerelő tippeket is kapsz :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16033) Jofi81 válasza bambano (#16032) üzenetére


Jofi81
őstag

Dunaújvárosban.

(#16034) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Ez az írás állja a helyét? 1.7 DTI elektronika
Miszerint a DTI motorok vezérlőelektronikája szériahibás, és egy vagyon???

(#16035) #TOTTI válasza zolikaDB (#16034) üzenetére


#TOTTI
őstag

Nekem 2.0Di van turbós 3 év alatt 114 ezret tettem már bele, állítólag ezek is szarok, adagolóbajosak, most van benn 239 ezer km, de egy apró köhintése nem volt még ezalatt. Pedig az is benne van hogy 200-at vissza tekertek, vízpumpa ékszíjjal együtt, meg olaj lett cserélve, vezérműlánc még nem. Szóval az árát már behozta, és átlagos tempó 90-120, simán 7 alatt eszik, néha közelebb a 6-hoz. Tompított égőt cseréltem vagy 10-et, de semmi több.. :)

[ Szerkesztve ]

(#16036) Jim Tonic válasza zolikaDB (#16034) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Fillérekből javítható. Nem kell mindent elhinni.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#16037) TasiA válasza zolikaDB (#16034) üzenetére


TasiA
senior tag

Igen igaz, rendszeresen tönkremegy ezeken a motorokon ez az alkatrész, mivel elég hülye helyen van és kapja a meleget. Mivel a sok év alatt a -20-tól a +60 fokig éri minden, előbb utóbb elfáradnak a belsejében a forrasztások. Ha javítható, akkor 15-30-ezer között kérnek el egy ilyen műveletért, aki meg újat akar berakni 450-ezerért, azt megsütötte a nap. :P

(#16038) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Na ez az!
Ezért kérdezek olyan helyen, ahol lehet kérdezni, és több szem többet lát!
Mert elolvasok egy hibajelenséget pl a Népítéleten, és nem feltétlen veszem készpénznek, mert:
1, lehet ez az 1000-ből 1 jellegű hibajelenség
2, gondatlanság, amit nem észlel a tulaj
De amikor 2x fordul elő, akkor gyanús.
Viszont ezek szerint javítható, olcsón, és ez a fő.
Vki megmondaná, h mi a különbség a DTI, DIT és CDTI motorok közt? Melyikkel érdemes vásárláskor foglalkozni egyáltalán? Előnyök/hátrányok?

[ Szerkesztve ]

(#16039) #TOTTI válasza zolikaDB (#16038) üzenetére


#TOTTI
őstag

DI és CDTI nekem bejöttek, igaz a 1.9 CDTi már 50e km után motortartó bakot kellett cserélni, bár törve is volt 22e-nél. Klímája mindkettőnek eresztett de ez már más tészta. Nekem úgy jön le, hogy igénytelen motorok. Persze meg lehet szívni, de nekem Opelekkel még mindig szerencsém volt.

Most egy 1.3CDTi Corsa D VAN-ra pályázok. Remélem szerencsém lesz vele, végső alternatíva egy ugyanilyen Grande Punto.

[ Szerkesztve ]

(#16040) fero02 válasza #TOTTI (#16039) üzenetére


fero02
veterán

Az elvileg ugyanolyan (?) motor jobban megy a Fiat-ban. Egyik ismerősöm apjának Fiat volt a cégautó, a srácnak meg most egy ugyanilyen Corsa, mint amit írtál és a Fiat bezony jobban ment... :U

(#16041) bambano válasza fero02 (#16040) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

oké, tehát egy meg nem határozott tipusú fiat jobban megy, mint a corsa, nyilván azonos a váltó, a difi áttétele, a motorvezérlő programozása, a két kocsi tömege, stb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16042) fero02 válasza bambano (#16041) üzenetére


fero02
veterán

Látom a kötözködés az megy hiba nélkül. ;)

A Fiat mellől kimaradt, h Punto és Mjet vagy milyen motorral szerelt. Mivel egy kategória a 2 kocsi, így sztem simán összehasonlítható. A katalógus adatok engem nem hatnak meg, érzésre a Fiat jobban ment. Ennyi.

(#16043) #TOTTI válasza fero02 (#16040) üzenetére


#TOTTI
őstag

A Grande Punto és a Corsa D 70%-ban azonos alkatrészekből készült, a motor Fiat, a váltó ugyanaz, fogásra, az Opelben is Fiatos, lötyögős hosszú a rúd. Midnegyik 90LE nem tudom súlyban van e különbség, de a légellenállás, stb is ugyanaz. Pl. kormányösszekötő visszahívásnál Opelt, Fiatot egyaránt kellett vinni. De nem gondolom, hogy érzékelhető lenne a különbség. Lehet pár LE, pár 10 kiló, de nekem ez nem számít majd. 1-2 évest akarok, max. 50-60e km-el, amelyikből szebbet találok azt veszem.

(Nem akarok kötözködni, de remélem nem is olyan a hangnem, próbáltam már mindet vezetni hasonló, hideg motorral eddig egyikben sem néztem mit bír.)

[ Szerkesztve ]

(#16044) Jim Tonic válasza fero02 (#16040) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ez sok mindentől függ. Én pl. pont a fordítottját tudom elmondani, Opel Astra vs. Fiat Stilo, 1.9 Dezső, 120LE. A Fiat kimondottan lusta.
Érzésre meg azért mehet jobban, mert zajosabbak belül. Ha versenyeztetnéd őket, nem jönne ki.

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#16045) bambano válasza fero02 (#16042) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az mjet nem maradt ki :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16046) fero02 válasza #TOTTI (#16043) üzenetére


fero02
veterán

Nem tudom mi különbség vannak az adott autók között. Amit írtam az én saját véleményem. Egyik autóból átülve a másikba én így éreztem.

Mindkét jármű használt, túl a 100e km-en, Van és 2 utas. Részemről ennyi. :R

(#16047) fero02 válasza Jim Tonic (#16044) üzenetére


fero02
veterán

Jó, h előkerültél; dízeles, sokat látott kolega.

Sztem mi lenne, ha egy klasszikus TDi konstrukciós motorra egy hagyományos feltöltő helyett egy változó geometriás turbót tennének? :U

(#16048) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Uhh, mire jó egy 1.3-as dízel moci??
fero02: én nem tudom, de érdekel a dolog!! :DDD Milyen motor?

[ Szerkesztve ]

(#16049) bambano válasza zolikaDB (#16048) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ablakmosót hajtani... :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16050) fero02 válasza zolikaDB (#16048) üzenetére


fero02
veterán

Vagy pl nagyobb dízel motorhoz indító motornak, esetleg kávédarálót hajtani vele. :K ;] :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.