Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#79001) trassher válasza Szada85 (#78997) üzenetére


trassher
addikt

Izgalmas lehet ez az orrnehéz szánkó de itthon az nkh-s vizsgán rituálisan felgyújtanák. :DDD
Ettől függetlenül még jóvón. :))

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 7

(#79002) Szada85 válasza trassher (#79001) üzenetére


Szada85
aktív tag

Nem ezzel leszel kanyarvadász szerintem sem, de biztosan megvan a feelingje, és egy párszáz kilóval könnyebb kasztnit rángathat is vidáman. :))
Ez egy nagyon érdekes kérdés, eddig több helyen is azt olvastam/hallottam, hogy ha a honosított autónak a külföldi forgalmijába be vannak vezetve az átalakítások, akkor azt a honosítás során a magyar forgalmiba is átvezetik. Tapasztalatom nincs ezzel, szóval lehet, hogy urban legend. :)
De ha tényleg működik, akkor... ;]

(#79003) trassher válasza Szada85 (#79002) üzenetére


trassher
addikt

Az a gond, hogy itthon csak típus azonos motorral szerelt autó vehet részt a forgalomban. Szerintem ebbe az is beletartozik, hogy egy ferrari motoros kispolák nem megy át hiába kint lepapírozták és ott legális volt.
Youtube-on van fent pár videó ilyen g astra-król, tuti király lehet a "tol mint egy mozdony" érzés. :K

Redmi Note 7

(#79004) Tikakukac


Tikakukac
titán

Nem tudtam ott hagyni, bagóért adták. Eredeti Irmscher maszk, sosem tetszett a gyári, ennyiért meg simán csere. Totál véletlen jött velem szemben, mikor multikormányt kerestem :B

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#79005) Calogero válasza farkas-j (#78991) üzenetére


Calogero
addikt

(#79006) #81556480 válasza trassher (#79003) üzenetére


#81556480
törölt tag

Ez nem így van. ha kint valami a forgalmiba be van jegyezve, az itthon honosítható.

(#79007) Petyyyyy válasza Tikakukac (#79004) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Mindig így kezdődik, az elején még akad magyarázat... ;]
Ennyiért nem lehetett ott hagyni, mi? Feléért ott hagyom! ;]

Tudom hogy karácsony meg stb, de csak mértékkel. [kép] :DDD

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#79008) farkas-j válasza Calogero (#79005) üzenetére


farkas-j
őstag

Köszönöm szépen a javaslatkat: Calogero, kmarci25, Tikakukac,

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#79009) Declare válasza Tothgera30 (#78993) üzenetére


Declare
őstag

Pont emiatt az evi kb 8-10k km miatt nem kell szerintem annyira ezen a "szivomotor = örökelet" vonalon annyira elakadni. Elöbb fog elrohadni az auto, mint a motor a km ek miatt kifeküdne.
Szivo benzinesnek is ugyan ugy elöjöhetnek nyügjei az evekkel meg a km ekkel. Ha pl a fenti linkelt 170k km körüli feher astra egy ceges, "ütjük, vagjuk, hajtjuk" astra volt, jo esellyel jobban beszivod, mint egy valoban megkimelt turbossal.

Ha van idö, en a helyedben vadasznek egy szep es megkimelt turbos benzinest, ami takarekosabb lesz, sokkal elvezetesebb lesz vezetni es mire a 8k eves km futasoddal a motor elerne a veget, elötte 3x szet fog rohadni minden egyeb alkatresz :)

mod:

Közben a kis Astra megkapta a masodik vezerlescserejet, amiota nalam van, mert atlepte a 270k km t. Jelentem a "sz@rf@s dizel, turbos, mindmeghalunk, 200k km fölött felrobban a motor, meg amugy is a dizel 10k km enekent tönkremegy es 1millio a javitas" dizel astra a friss olajjal, szürökkel es vezerlessel a szerelöm szerint a következö negyedmillio km is hitelesitve van :) ha a kettöstömegü nem volt cserelve, az esetleg jöhet. :))

[ Szerkesztve ]

(#79010) Imy


Imy
veterán

Astra J

Sziasztok! Én ma küldöm a levelet a tetőn lévő festékleválással kapcsolatban. Egy egyszerű levelet fogalmaztam meg. (mellékeltem) Kérném, hogy mindenki akinek van ilyen problémája küldje el nekik, úgy talán foglalkoznak a problémával. Sajnos ha nem küldünk levelet, akkor vagy mi csináltatjuk meg, vagy egy idő után átrozsdásodik... egy próbát megér. Kérem akinek ismerősének is Astra J-je van, és ilyen probléma, hívjátok fel a figyelmét, és menjen a levél. Ide tettem fel egy doksit, aki gondolja írja be, ha küldött levelet, így látszani fog, hogy mennyi kocsiról jelentettük be a hibát. https://drive.google.com/open?id=1EXdR-SxYc1Pf_4dzlo1DLO3PLiyoHYEhq1CKq3PO26w

(#79011) Luck Dragon válasza Imy (#79010) üzenetére

Hamarabb kapsz ezen a téren segítő kezeket vagy partnereket az Astra J facebook csoportban.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#79012) Imy válasza Imy (#79010) üzenetére


Imy
veterán

Amit elküldtem levél elérhetősége: [link]

(#79013) Imy válasza Luck Dragon (#79011) üzenetére


Imy
veterán

Igen, oda is írtam tegnap, de nem túl nagy a lelkesedés, pedig korábban többen is írták, hogy ilyen nekik. Ahogy járok a városban 5-ből 3-4 kocsi ilyen.... És Opel-t nem érdekli. :O

(#79014) Luck Dragon válasza Imy (#79013) üzenetére

Lehet butaság, de lehet itt is idővel a több vissza jelzésnek köszönhetően, olyan eredménnyel jár majd, mint a H Astra esetében. Hogy garanciális javításban kezelik az első kerék ív részét ahol a torony csapágy is található.

Itt csak az a kérdés ,hogy mennyi vissza jelzés kell az Opelnak. Meg az hogy az új tulajdonos (PSA) a garanciális ügyintézéseket hogy változtatta meg visszamenőleg. Főleg regionális szempontból.
Nem akarok vész madár lenni, de szerintem ez önköltséges eljárásban fog részesülni az autód, ahogy sok tulajdonosnak is, persze ha foglalkozik vele egyáltalán.

Más hogy itt van azaz évszak ami ha jól látom ez a tetőcsomagtartó sín beágyazódásában jelentkezik a hiba, és a sok csapadék ezt tovább ronthatja idővel. Én minél hamarabb utána járnék a dolognak és ha nem járt sikerrel párosulna az ügy kimenetele. Akkor önköltségen megcsináltatnám, hogy későbbiekben ez ne legyen nagyobb tétellel járó javítás..

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#79015) amargo válasza Imy (#79010) üzenetére


amargo
addikt

Már meg akartam nézni én is a kocsin, de eddig elfelejtettem, de majd most délután meg is nézem.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#79016) trassher válasza #81556480 (#79006) üzenetére


trassher
addikt

Egy típusidegen motor is?

Redmi Note 7

(#79017) Imy válasza Luck Dragon (#79014) üzenetére


Imy
veterán

Én is abban reménykedek, és azért írom be mindenhova, hogy ha több visszajelzést kapnak, akkor foglalkoznak vele...

Kb 1 hónapja felhívtam a budaörsi ügyfél-szolgálatot, de ott nagyon leráztak. 5 éves kocsival mit akarok? Másnak is rozsdásodik? Ők nem tudnak róla, fórumokon meg hogy ki mit ír nem érdekli őket. Mondtam, hogy több kocsin is láttam, mondta okés, de őt nem érdekli...

Ezért most írásban megkeresem őket, és ha tényleg több levelet kapnak, talán visszajeleznek.

(#79018) Imy válasza amargo (#79015) üzenetére


Imy
veterán

Köszönöm, majd írd meg ide is, kíváncsi vagyok.

(#79019) Tikakukac válasza Petyyyyy (#79007) üzenetére


Tikakukac
titán

Isten ments, ennél racionálisabb vagyok :B Van nekem hobbim, az nem ez az autó. Ami bekerül az lehetőleg funkcionális legyen, ez tényleg azért jött, mert ha a gyári rácsokat adják 3-4k-ért, akkor azért 6k körül már szerintem megér egy seggemelést a dolog :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#79020) Markizmark válasza trassher (#79003) üzenetére


Markizmark
addikt

Háááát nem egészen. Ha mérnökkel meg van terveztetve, lepapírozva, akkor szinte bármi átmegy a hatósági vizsgán is.

Múltkor volt egy videó egy villany kacsáról... megterveztette, beépítette, levizsgáztatta és ott vigyorog rajta a zöld rendszám. Mondjuk 1.5 milliós játék volt.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#79021) Tothgera30 válasza amargo (#79000) üzenetére


Tothgera30
Ármester

A szívó motoroknak már utánajártam, Z16XER, A16XER ami igazából minimális költséggel járhat, ha meghibásodik. Értem hogy nem egy erőgép, ritkán vinném a tetején a cangákat, inkább horogra rakható tartón vagy benne.

#79009 Declare: Még talán egy 1.4T-vel meg is tudnék barátkozni. De biztosan nem lenne kihasználva az sem, pénztárca meg vékonyabb lenne.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#79022) trassher válasza Markizmark (#79020) üzenetére


trassher
addikt

És itt bukik el a dolog, a költségen. Nagyon elvakultnak kell lenni ahhoz, hogy a példánál maradva egy g astra-ba hivatalosan benne legyen egy z32se motor. Amennyi plusz költséget jelent csak a terveztetés, engedélyezés már lehet kapni gyárilag erős autót. 1 milliós g + legyen 1,5 millió az egyéb költség máris van 2,5 millió forintunk amiből nyugodtan vehetünk egy b5 s4-et ami mint tudjuk kicsit más kategória minden téren.

Szerk.: Amiről a korábbi hozzászólásban írtam az ugye az ingyenes részhez tartozik. Nem meglepő, hogy 10-ből 7 e46-os motoron ki lesz savazva a szám. :)

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 7

(#79023) Tikakukac


Tikakukac
titán

Astra G multikormány átvezetőnél a simán egyezik maga a műanyag rész csak a csati más vagy belül is van diffi? Mert akkor nem veszek feleslegesen patikát, elég ha a kábel jó rajta.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#79024) Declare válasza Tothgera30 (#79021) üzenetére


Declare
őstag

Mi nem lenne kihasznalva? :) Kb alig több loerö, mint az 1,6 szivo, de kevesebbet eszik es lehet vele elözni, mert sokkal nyomatekosabb. Van hozza egy turbod is, ami 3-500k km t el kell menjen, ha nem ölik meg. Nekem 10 eves az astra es 270 k km van benne es semmi baja ;)

Nem kell elöre paranoiasnak lenne, egy 1,6 os ceges ütött vagott szivomotor ugyan ugy lehet motorgeneralos / hengerfejes es nem 10k lesz az a javitas sem :N

(#79025) Declare válasza Imy (#79010) üzenetére


Declare
őstag

milyen kepek ezek es mit kell rajtuk nezn? :)

(#79026) Tothgera30 válasza Declare (#79024) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Egy hasonló modern motornál a turbo a legkisebb gond, ha hozzá kell nyúlni, annak mindig komolyabb előzménye van. Az pedig értem hogy előnye sok van egy feltöltős rendszerű motornak, de olyan nincs hogy az élet szivárványos, és csak pozitív része van. Leélt autót pedig egyértelműen kihagyom, bármilyen motor is legyen benne.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#79027) amargo válasza Tothgera30 (#79021) üzenetére


amargo
addikt

Ott sem jár minimális költséggel, de esetleg kevesebb lesz, kisebb a meghibásodási esély, mert pár komponenssel kevesebb, ez tény.
Én Z14XE-ből ültem át, ami egy G astrát mozgatott.
Van itt fórumtárs, akinek 1.6 sedanja van. Talán eltudja mondani objektíven, hogy milyen. De a G-s tapasztalataim alapján nyáron nagy melegbe, nem lehet valami kellemes a városi közlekedés.

(#79026) Tothgera30: A turbó önmagában egy roppant egyszerű szerkezet. Hozzá teszem én nem győzködlek, mert tudod, hogy ez az igényed, csak bemutatom a másik oldalt, hogy tévképzeteid is vannak a turbós motorokkal kapcsolatban.

[ Szerkesztve ]

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#79028) Declare válasza Tothgera30 (#79026) üzenetére


Declare
őstag

latom a regi lemez forog azert tovabbra is itt a forumban :))

Szerencsere van meg egy 10 evük kb es ugyis kihalnak a rettegett turbo motorjaitok :D . Addig meg marad alternativanak a jol bevallt modszer: :D

(#79029) amargo válasza Imy (#79018) üzenetére


amargo
addikt

Hali, megnéztem és nálam is 1-2 helyen a lak tuti hiányzik, de szerintem a festék is lejött ott. Nehéz észrevenni. Majd kitöltőm én is a doksit és elküldöm az opelnak.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#79030) Imy válasza amargo (#79029) üzenetére


Imy
veterán

Nah frankó. :( Azért köszi! Ismeretsségi körödben ha van ilyen, akkor szólj nekik is. Közös érdek. A dok-ot meg fogalmazd át ahogy gondolod, én csak egy alapot írtam.

(#79031) Szada85 válasza trassher (#79022) üzenetére


Szada85
aktív tag

Otthoni hivatalos utat én azért nem is említettem, mert azt én sem tartom gazdaságosnak/ reálisnak.
De így - azzal a kritériummal, hogy müködik ez a német-magyar okmány átvezetés -, hogy egy átlagosabb OPC árából megvan maga az autó nem rossz opció szerintem, ha valaki valami különlegesebbre vágyik.

Az S4 hasonlattal azért azonosulok nehezen, mert maga a vételár része oké lenne, de utána minöségileg fenntartani/ szintentartani mondjuk egy ilyen 3.2-es szívómotor hibridet, és egy b5 S4-et a 2.7-es biturbós motort szerintem két külön világ.
(És ezt nem számolja bele sok ember, hogy nem megvenni nehéz adott esetben egy ilyet, hanem utána akár rövid idö alatt komolyabb összeget beleöntve az adott szinten tartani.)

(#79032) Tothgera30 válasza amargo (#79027) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Ha akad 1.4T, ami keveset futott, és ízlésemnek is megfelel, akkor beleugrok, tehát ez nem lesz kizáró ok.

#79028 Declare: Egy évtized és az elektromos autók kiszorítják a belsőégésű motorokkal hajtott szgk-kat.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#79033) trassher válasza Szada85 (#79031) üzenetére


trassher
addikt

Valóban nem egy kategória de ezt írtam is. Értelemszerűen drágább hozzá minden, fenntartani többe kerül de cserébe többet is ad. Már egy mezei 1.8 akármi (leon, passat) is űrhajó ahhoz képest amivel az emberek nagy része itthon közeledik. Dízelhez meg nem hasonlítható mert az egy munkagép motor csak éppen a szmókendcsárm közösség gondolja úgy, hogy versenyautóban ül.

Redmi Note 7

(#79034) Chiftain


Chiftain
aktív tag

Sziasztok!
Kérdésem lenne. Ha egy benzines autó hidegben folyamatosan fehéren “füstöl”. Gázadásra jobban, illetve melegen indításkor is. Álló helyzetben viszont enyhe vízgőz jön csak a kipufogóból. Az olaj nem fogy nem vízes, a víz nem fogy, vagy csak millimétereket csökken a tágulási tartályban, és nem is olajos. Az olajbetöltő sapkánál nincs hab. Hidegen indításkor is simán indul, az összes henger. Semmivel nem gyengébb mint amikor vettem. Akkor attól még lehet hengerfejes? Ez a füstölés zavar engem. Tavaly is csinálta hogy hidegben állandóan jött a fehér “füst”, sőt olyan is volt enyhébb időben, hogy vízet köpött a kipufogóból. Főleg ugye elinduláskor illetve melegen indításkor látszik jobban. Menet közben semmit nem látni belőle belülről, álló helyzetben meg tényleg ilyen elég ritka gőz látszik csak.

(#79035) beg válasza Chiftain (#79034) üzenetére


beg
veterán

Nyugi, fizika. :) Nincs miért aggódnod.

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#79036) Tikakukac válasza Chiftain (#79034) üzenetére


Tikakukac
titán

Hát ha a füst az valóban úgy füst, mint vízpára, akkor nyugi, ezt elég stabilan csinálja minden autó, ha bejönnek a durca hidegek menet közben is lesz kis aranyos pöff mindig :K

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#79037) Petyyyyy válasza trassher (#79033) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Dióhéjban így. :K
Welcome in da club.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#79038) trassher válasza Petyyyyy (#79037) üzenetére


trassher
addikt

Erről most egy klasszikus ugrott be. :DDD

Redmi Note 7

(#79039) Tikakukac


Tikakukac
titán

Ha tudom, hogy 5k-ért ilyen kormányt kapni, már rég kidobtam volna az eredetit. Az a csúszós vacak amikor elkopik a rücsi pfuj.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#79040) Petyyyyy válasza Tikakukac (#79039) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Egy ötösért már megcsinálják a bőrfestést is. Matt lesz és nem csúszik utána.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#79041) Chiftain válasza Tikakukac (#79036) üzenetére


Chiftain
aktív tag

Köszönöm a választ meg beg-nek is! :R
Igazából azért merült fel bennem mert a legtöbb helyen azt írják hogy ez megszűnik. Hát nekem csak csillapodik valamelyest, de meg nem szűnik. Viszont így akkor semmi gond.

(#79042) Tikakukac válasza Petyyyyy (#79040) üzenetére


Tikakukac
titán

Két gond van ezzel: a gyári nem multis és nem bőr :B Azt festheted ezerrel. Plusz tényleg brutál, hogy mennyire agyig koptatják a szülők a kapcsolókat egy fejegységen, szóval lesz multikormány, jön holnapután az adapterkábel, angolból meg az interfész és az új BT-s JVC fej. Ezt kapja a mutter karácsonyra. Meg hátulra ajtónyitókat és akkor este ha jön haza ilyenkor a 6 tonna papírt nem telóval keresi meg a hátsó soron :K

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#79043) Markizmark válasza Chiftain (#79034) üzenetére


Markizmark
addikt

Barátnőm folyton 1-2 km-t megy a kis B Corsájával, lett beletéve neki lecsapató, 2 hetente üríteni kell. Amikor megvette a gépet annyira habos volt az olajbetöltő, hogy az apja majdnem sírva fakadt, hogy hengerfejes. Mondom nyugi ... nem menne fel 4-ben a 12%-os dombon a 45 lovas 1.2 benga, ha hengerfejes lenne.
1 éve nálunk van már, csendes jó kis motor. A múltkor mentem vele aknára amikor felújítottam az összes féket, és amikor rátolattam hallottam, hogy kuruttyol a kipuff, na mondom ez mi a here ... odaléptem neki egy jó öblöset és szabályosan lefosta a falat. :DDD
A sok rövidtáv miatt telerakódik párával a kipuff és az olaj sem tud kiszáradni. De a habzást megszüntettem neki Mannol Extreme 5w40-nel.

Egyébként a nem rövidtávos autók is indítás után párát köpnek, a 0 km-es és a 25 éves is, ha átforrósodik a teljes kipuff akkor elmúlik, nem kell betojni.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#79044) MunezXBK válasza Markizmark (#79043) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Jah, enyém is párát köp, pedig pályázok vele, napi 2x35km-t. És ugye itt nincs korlátozás, tehát kapja az ívet. :D

(#79045) Szada85 válasza trassher (#79033) üzenetére


Szada85
aktív tag

"Értelemszerűen drágább hozzá minden, fenntartani többe kerül ..."

Pedig ez nem ennyire értelemszerü ám a legtöbb embernek, ebböl lesznek az ímmel-ámmal életben tartott, de nem minöségileg megörzött OPC-k is például. :)

Ott volt az én esetem is, 1,2-ért megvettem az OPC Caravant annó (és nem a legaljáról, a legleharcoltabbat), egy év alatt abba is beleszaladt az ára majdnem még egyszer (új turbó, féltengely, olajcserék, satöbbi, ), és a következö egy évben tuti kinézett bele újra még egyszer ennyi (kuplung+kettöstömegü, plusz egy szelepszárazás vagy generál, hozzá apróságok).

És erre lehet mondani, hogy akkor az egy szar autó volt, pedig alapvetöen nem, ez szinte minden OPC-nél benne van 200 ezer Km felett elöbb-utóbb, mind ismert "betegségei" a Z20LET-nek, illetve szokásos kopó dolgok, csak ezt nem nagyon reklámozza egyik tulaj sem a Fb posztok alatt, csak a nagykereket, sztédzs1 chipszet. :)

(#79046) Declare válasza trassher (#79033) üzenetére


Declare
őstag

"Dízelhez meg nem hasonlítható mert az egy munkagép motor"

Mitöl lesz egy motor munkagep motor? :) Az hogy pörög a motor es üvölt, attol meg nem lesz versenygep (lasd 1,6 honda civic es tsai :D ). Teljesitmeny es loerö kell....az meg lehet dizelbe, benyaba es villanyban is :))

Ne a felpimpelt 15 eves 1,9 es A4 tdi re gondolj, ami okadja a füstöt....gondolj mondjuk egy 550d munkagepre :D ....el dolgozgatnek vele :D

(#79045) Szada85 azert azt tudni kell, ha valaki egy OPC t vesz mondjuk, azt azert veszi, meg azert vette az elözö tulaj is, mert szereti taposni. Ebböl azonnal következik, hogy mindene elöbb fog sz@rra menni. Raadasul nem is uj gepekröl beszeltek, hanem 2-ik, 3-ik tulajosokrol, ahol egyre könnyebben befigyelhet egy hatraforditott basketball sapkas, logogatyas hülyegyerek, aki eppen összesprolta a verdara a penzt, csaja elött tolta neki hidegen/melegen, közbe ment bele az osan benzin....na erted :D Te vennel ujjonan egy OPC t az nem nyulna ki 10 ev utan sem 200k km fölött sem jo esellyel.

[ Szerkesztve ]

(#79047) Chiftain válasza Markizmark (#79043) üzenetére


Chiftain
aktív tag

Köszönöm a választ. Az enyém is rövidtávos, 10-20km között szokott lenni általában. Csak azért merült fel bennem mert valamelyik nap volt egy 30 km-es karikám, és a végén még jött kifelé a vízpára, nem volt vészes de azért látható volt. De így akkor nem aggódok ezen.

(#79048) trassher válasza Szada85 (#79045) üzenetére


trassher
addikt

Ezeken az embereken nem lehet segíteni mert ők csak azt látják, hogy sok lovat kapnak kevés pénzért. A turbó + benzin mindig is egy drága játék lesz mert érzékeny alkatrészek vannak a rendszerben és aki ezzel nincs tisztában az jól megszivatja saját magát.

Declare: Ööö mert mi is a dízelmotor előnye a benzineshez képest? Alacsonyabb a fajlagos fogyasztásuk. Nem azért találták fel anno a dízelmotort, hogy tádéi jancsika a körúton ezzel veressen hanem generátorok hajtására, később vontatókban és hajókban alkalmazták. Nem véletlen, hogy senki sem látott még benzines traktort vagy kombájnt. :) Nekem semmi problémám a dízel motorokkal csak az zavar ahogy sokan hozzáállnak a dologhoz.

Redmi Note 7

(#79049) farkas-j válasza Tothgera30 (#79032) üzenetére


farkas-j
őstag

„Egy évtized és az elektromos autók kiszorítják a belsőégésű motorokkal hajtott szgk-kat.”
Én erre azért mérget nem vennék. Az egy dolog, hogy esetleg jönnek újabb, jobb, könnyebb, megnövelt kapacitású akkuk amik elviselik a rendkívüli gyors töltést és 5-600 km a hatótávolságuk. Egy kérdésem lenne csak. Hol és mivel fogják őket tölteni??? Ma pl. egy igen nagy hatótávolságúnak nevezett 100KWh-ás akkuval szerelt Teslát ami közelíti az előbb írt igényeket, hol, mivel és mennyi idő alatt lehet feltölteni?

Számoljunk. Tegyük fel, hogy egy újfajta szuper akkut 1 óra alatt teljesen fel lehet majd tölteni. Az egyszerűség kedvéért ne számoljunk semmiféle töltési vesztességgel. Hazamész a kertes házadba és felcsatlakoztatod a töltőre az autót. 100kWh-ás az akku -> 1 óra alatt kell 100kW-ot belepumpálni. Ha 3 fázisod van akkor fázisonként ~33kWh. A veszteséget nem számolva ~140 A-t (Ampert) kíván! Ez a három fázisra vetítve ~420 A (Amper). De töltsd fel 5 óra alatt, ez is fázisonként ~28 A. Hol van még a ház egyéb fogyasztása? Ki fogja ezt a bődületes teljesítmény igényt biztosítani a lakosságnak? Ki fogja a villamos hálózatot ilyen horror szintre felfejleszteni? Mennyibe fog kerülni egy ilyen töltő? Hol lesz erre a bődületes teljesítményigényre háttérfedezet? A töltést a lakosság ugyanis zömében vélhetően az esti órákban végezné, amikor már pl. az alternatív napkollektorok által termelt áramra sem számíthatunk. Hol lesz erre erőművi kapacitás?

És jön a „benzinkút” probléma. Egy óra alatt hány benzines autó szokott tankolni? Na annyi elektromos csatlakozást nem fognak kiépíteni! Ha mondjuk 10 nagyáramú töltőhelyet kiépítenek egy kútnál, és mondjuk a 10 perc alatt fel lehet majd tölteni egy 100kWh-ás csoda akkuval szerelt autót (ez egy elviselhető és kezelhető idő, senki sem szeretne 1-2 órát a kúton dekkolni), akkor egy óra alatt (5x10 perc töltés +5x2 perc átállási idő) kell feltölteni mondjuk 5 autót egy töltőhelyen. Ez 10 töltőhely x 5 autó/óra x 100kW. Ez ha minden ideális 5MW igény egy 10 töltőhelyes kútnál. Ezt ki fogja tudni biztosítani és mennyibe kerülne a beruházás???

A népesség túlnyomó többsége lakótelepen lakik. Ott pl. ki, hol és hogyan fogja biztosítani az irdatlan töltési igényeket? Nem 10 töltőhely kellene patkolónként! Ráadásul pl. Budapesten örülnek a lakók, ha parkolót találnak a lakótelepen. Este hazamegy az autós, töltőhelyet keres és mondjuk szerencsés és talál. Utána mivel becsületes megvárja a töltés idejét vagy visszamegy később a parkolóba, hogy átálljon másik parkolóhelyre, hogy más is hozzáférjen a töltőhelyhez. Ugye ez teljesen életszerű dolog? Vagy mindenki kilógatja az ablakon a hosszabbítót és tölti a 16A (Amperes) hálózatáról???

Na ezeket végiggondolva mondom (és nem csak én hanem az energiaszektorban sokkal járatosabbak is), hogy az elektromos autók csak igen kis részben fogják kiváltani a mai autókat az elkövetkezendő 20-25 évben. Vannak alternatívák még, de ezekben is rendkívül sok a buktató. Ilyen pl. a hidrogén hajtás, hidrogén/elektromos meghajtás vagy éppen az energiacella/elektromos hajtás stb.

Az még mindig nem lefutott kör, hogy a leselejtezett irdatlan mennyiségű akkuval ami veszélyes hulladék mi lesz? Mennyibe fog kerülni azok semlegesítése és újrahasznosítása? Nagyon jó példa a kompakt fénycsövek esete! Olvass utána.
Ráadásul egy kutatócsoport vizsgálta a „tiszta energiával működő” elektromos autók környezet terhelését. Mennyi természet rombolással, környezetszennyezéssel és energiával jár csak az akkumulátorok nyersanyagának kibányászása, majd az akkuk elkészítése. Pl. csak egy akkura való lítiumért hány tonna kőzetet kell megmozgatni? Mennyi energiába és mekkora környezetterheléssel jár az előállításuk, majd később az ártalmatlanításuk. Az áramot is elő kell állítan valamiből, Sok tényező van, ezeket sokan nem veszik számításba.
Nagyon jó dolog az elektromos autó, de az említett dolgokat sokan nem veszik figyelembe!
A lényeg, hogy nem ennyire fekete-fehér a dolog. Mindenesetre szurkolok, hogy valami jó alternatívát találjanak a mai belsőégésű motorok kiváltására!

[ Szerkesztve ]

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#79050) Petyyyyy válasza trassher (#79048) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Lesarkítva a dolgot nem csoda a "többiek" hozzáállása sem. Előferdül, hogy a nyúlmókusok megszédítenek egy-egy versenyzőt. A tádé a szegények turbo benzinje. :DDD
Szeressük na. :)

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.