Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#38001) BaKeSZ87 válasza mephi666 (#38000) üzenetére


BaKeSZ87
senior tag

Lapos gumi = túlfogyasztás? Mondjuk ez dízel.

(#38002) AMD Power válasza mephi666 (#38000) üzenetére


AMD Power
titán

2-3 hetente megnézem. 2 bar alá nagyon menjen egyik be sem a nyomás....

(#38003) zolikaDB válasza BaKeSZ87 (#38001) üzenetére


zolikaDB
veterán

Nem olvastam el, de: gondolj csak bele, ha felfujod pl 2.5-re, akkor a futó felület annál kisebb, tehát kevesebb "gumi" érintkezik a talajjal. Na de szépen megfogalmaztam :) Mivel sokat járok egyedül, nekem a nyári mindig keményebb!

[ Szerkesztve ]

(#38004) 7Sony7 válasza BaKeSZ87 (#38001) üzenetére


7Sony7
addikt

Megcsinálhatnák ugyanezt ballonossal is.. Kiváncsi lennék. Amúgy érdekes.

-

(#38005) Markizmark válasza zolikaDB (#38003) üzenetére


Markizmark
addikt

Ha túlfúlyod akkor csak középen kopik a gumid.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#38006) AMD Power válasza zolikaDB (#38003) üzenetére


AMD Power
titán

És gyorsabban is fog kopni a gumi közepe, mint illene.

(#38007) Calogero válasza zolikaDB (#38003) üzenetére


Calogero
addikt

H Astránál az elöl hátul 2.5 az ECO, az Opel szerint ezzel a legjobb a fogyasztás.

(#38008) hdman válasza Calogero (#38007) üzenetére


hdman
őstag

Nekem a téli elől hátul 2,5re van fújva. 3-an járunk általában, kevés csomaggal. A gyári ajánláson tök laposnak néz ki. Ennyit tesz, hogy nem tul feszes, sőt elég lágy a gumi oldalfala. ( 2014 őszi vásárlású Conti TS 850 205/55/R16 )

Sopron city :)

(#38009) zolikaDB válasza AMD Power (#38006) üzenetére


zolikaDB
veterán

Oke, oke. 4 ev alatt eleg ujnak tunik a gumi cirka 26e km alatt...

(#38010) BaKeSZ87


BaKeSZ87
senior tag

Megkaptam az Allianztól az előzetes kalkulációjukat, miszerint 8.000-rel több lesz a biztosításom jövőre. Jó fejek, csak úgy emelnek több mint 40%-ot a tavalyihoz képest. Azt hiszem idén is újra kell kötnöm, hogy ne szopassanak le több ezressel.

(#38011) trassher


trassher
addikt

5 ajtós g astra gyári értékek:

2,2-re szoktam fújni hátul is hiába nincs benne csomag + emberek. Ha ülnek benne akkor is ennyin van, nem fogom hetente fújkálni aztán engedni az össze abroncsot.

Pénteken polír. :))

Redmi Note 7

(#38012) Markizmark


Markizmark
addikt

Emberek, asszem elba**tam. :W

04.14-én lesz évfordulóm és még nem mondtam le a mostanit. Megkínáltak Februárban egy jó kemény összeggel.

Allianz.

Ez sokkal több, mint ami eddig volt. Kb 40k 1 évre.
Viszont a clb kalkulátor is max csak 25k+balesetit dobott ki az Allianzhoz. Ilyenkor mi van?
Holnap rohanjak be a helyi irodába a felmondással, vagy már rákeféltem?

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#38013) gban válasza Markizmark (#38012) üzenetére


gban
Közösségépítő

Küldj nekik emailt.
Privátban meg adok pár ötletet. :))

Postázást nem vállalok.

(#38014) F_Zolee válasza Markizmark (#38012) üzenetére


F_Zolee
veterán

Nem mondtad fel időben így nem sok esély van váltani...az, hogy elfelejtetted nem fogják meghatni őket. :F

(#38015) #81556480 válasza mephi666 (#38000) üzenetére


#81556480
törölt tag

Én hosszabb út előtt belövöm attól függően hányan megyünk mennyi csomaggal. 99%ban egyedül járok, még hosszú úton is, így keményebbre szoktam fújni. A maradék pedig 15km sugarú körön belüli jövés menés. Napi szinten ránézek, ha kell ráfújok de nem szokott rá szükség lenni.

(#38016) Markizmark válasza gban (#38013) üzenetére


Markizmark
addikt

Vegülis nem rég elfaxoltam nekik a felmondást, elvileg a mai nap a 30. nap, ha nem számolom bele magát az évforduló napját, ha beleszámolom akkor 31. Ez így oké lesz?

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#38017) AMD Power válasza Markizmark (#38012) üzenetére


AMD Power
titán

Az cumi.

Ma volt alkalmam kicsit kiégetni a gépet az M3-on. A városi tötymörgés után szerintem megváltás volt neki. :K

Én barom ma néztem meg ,hogy nekem nem is 14" gumi kell. Csak 13". :DDD :B

[ Szerkesztve ]

(#38018) gban válasza AMD Power (#38017) üzenetére


gban
Közösségépítő

Kérdeztük is, hogy neked 14-es a gyárid?
Meg linkeltem 13-ast, erre írták hogy te 14-est keresel.
Ne bánd, nagyobb a választék 175/70-ben 13-asban, meg némileg olcsóbb is

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#38019) AMD Power válasza gban (#38018) üzenetére


AMD Power
titán

Én szentül hittem ,hogy 14". Gondolhatod ,hogy a nagykerből sem viccből kértem 175/70 R14 az árajánlatot. :D

(#38020) trassher


trassher
addikt

Vectra b tulajok, a gyári könyöklő milyen? Külföldi fórumokon láttam hogy g astrába előszeretettel teszik bele mert minimális reszelés kell csak hozzá.
Ezen a linken látható is beépítve.

Redmi Note 7

(#38021) Declare válasza glutamin (#37968) üzenetére


Declare
őstag

Az hogy mos jol legyen meretezve egy alkatresz szvsz nem tartozik ide. Az minden motornal igaznak kell lennie. Egy turbo benzinesben kb a turbo a többlet alkatresz , de ahoy irtak is egy uj turbo se több mint 300k, egy felujitas meg kb 90k. 150k km t falabbal is el kell mennie, odafigyelve akar 300k km t is. Ha igy nezzük a dolgokat azert ez nem a vilag vege.

Arrol nem is beszelve, hogy lassan csak turbos autok lesznek, ergo egyre több igeny lesz rajuk, egyre többen fognak vele foglalkozni igy egyre olcsobb lesz.

Az alkatreszekre hato terheles meg megint csak nem veszes. Egy 1.4 turbo 200nm es 140 lo kb atlagosan. Ebben semmi extrem nincs, ami különleges anyagot vagy barmit kivanna. Cserebe jobb autozasi elmenyt ad, mint egy 2.0 szivo benzin es a legtöbb körülmeny között kevesebbet fogyaszt.

Nekem legalabbis ez a velemenyem :)

(#38022) Declare válasza molnarpeter (#37981) üzenetére


Declare
őstag

Eltömödik persze, de kipucolja magat nem? Nekem is ha csak itt helyben jövök megyek 300km utan beindult a tisztito progi. Ilyenkor megyek vele egy 5-6km es kanyart 3000 körüli fordulaton (16 literes fogyasztassal :O :D ), aztan amikor latom, hogy visszaesik a fogyasztas, azaz vegzett akkor hazagurulok. Utanna nagyon durvan pattogva hül a kipuf rendszer es olyan egett szaga van mint az allat, de gondolom ki is eg rendesen.

(#38023) AMD Power válasza Declare (#38021) üzenetére


AMD Power
titán

Egyszer kipróbálnék egy jó turbós benzinest. :K Dizelhez már volt szerencsém.

(#38024) Declare válasza Markizmark (#37998) üzenetére


Declare
őstag

Adaptiv led az mar regi dolog. De baromi jo, multkor jött utannam egy A5 audi es ök jo vol. Kanyarbol amikor utolert mindig erösebb fenyt kapott a szemem a tükrökböl egy pillanatra, (mint amikor este normalisan megy mögötted valaki), aztan egy masodperc mulva mar nem, mert ugy allitotta az audi a ledeket, hogy engem "kikerüljön". Nagyon bravur :C de opelnek is van ez a matrix led mar azt hiszem

Ami ennel is klaszabb, most az uj laser vilagitas [link] nagyon baro, eszreveszi a biciklist es ravilagiterösebben a sötetben :C

(#38025) Declare válasza AMD Power (#38023) üzenetére


Declare
őstag

Hasonlo, csak szebb a hang es jobban pörög :B

(#38026) Declare válasza trassher (#37962) üzenetére


Declare
őstag

:C szep!

(#38027) molnarpeter válasza Declare (#38022) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Jó kérdés. Még beszélgetnem kell velük ezügyben, de szerintem menthető a dolog, köszönöm a tapasztalatokat - tippet.

(#38028) haddent válasza Declare (#38021) üzenetére


haddent
addikt

Azert meg remeljuk jo ideig lesznek szivosok is. A koltsegek meg meg igyis dragak barhogy fogalmazod at :DDD Majd ha ahogy mindtad is, elterjedtebb lesz, talan akkor.
140 lo 1.4 motorbol szerintem tulterheles.. Dehat ugye tervezett elettartam 250ezer km joaz...
Egy jo 2.0 as motornK meg a nyomaba nem er egy 1.4 turbo sztem. Nekem szubjektiven egy 1.6 os is szimpibv volt es az is, de kepzelem my kezdene egy mazda 2.0 ellen pl :DDD

(#38029) Declare válasza haddent (#38028) üzenetére


Declare
őstag

Formula 1 1.6 os motor 600lo :D szoval az 1.4 140 lo az semmi :) AZ meg hogy mennyit megy el, ezt kar elöre fejtegetni. Majd kiderül. Itt is irta valaki, hogy 350k km nel meghalt a sima szivo 1.6 motor. Akkor miröl beszelünk. Ha valaki ugy hasznalja meg lehet ölni barmit...a turbosat egyszerübb ez vilagos...

Egy 2.0 szivo benzin teljesitmenyben ott van, mint az 1.4 turbo vagy alatta. Innentöl a nyomaba sem er az nem ertelmezhetö :)

Nemreg kiprobaltam haverom e46 bmw jet 2.0 6 hengeres motor. A hangja gyönyörü, de nem megy. En pl total el voltam kepedve. Lepadloztam es semmi nem törtent. Ezen kivül 10 liter varosban es 8-9 autopalyan 140 el. Egy 1.4 turbo ennel minimum 1 literrel kevesebbet fogyaszt + egy turbosnal nyomsz egy padlot es megtamaszt az üles. Sokkal jobb vezetesi feeling.

(#38030) mephi666 válasza Declare (#38029) üzenetére


mephi666
nagyúr

jó példa az f1: idény első hétvégéjére/hétvégéjén mennyi motor is rohadt le? :DDD szurkoltam pedig annak a max verstappen gyereknek is, azalatt is kihalt a renault motor... aztán idén csökkentették 5ről 4re a büntetés nélküli motorcserék számát... vicces lesz ez így nagyon :C

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#38031) glutamin válasza Declare (#38021) üzenetére


glutamin
őstag

Nálunk egy Mondeo van 1.6-os TDCI-vel meg egy Punto 1.2-es szívó benzinessel. Mondeo kategóriában lassan nem is nagyon lesz benzines. Nálam 6.2 az átlagfogyasztás. Nem tudom a benzinesek mit fogyasztanak, de 8-9 alatt biztosan nem.

A Punto (2003-as) meg szinte csak városban jár, és nem sok km-t. Ott 7 liter körül van a fogyasztás, de a kis futásteljesítmény miatt ez nem gond. Egy jó dízellel lehet elmenne 5 liter körül. Itt mondjuk egy 2-300 ezres szerviz már irreálisan soknak tűnne az autó vételárához, meg az összes üzemeltetési költségéhez mérve.

„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“

(#38032) Declare válasza mephi666 (#38030) üzenetére


Declare
őstag

Basszus...hasznald mar a spoilert :P :DDD Majdnem rafutottam...nem lattam az F1 et ma fogom megnezni felvetelröl :D

Az elsö mondatot elolvastam. Nyilvan F1 et azert irtam, mert egy 140 lovas 1.4 tsi nel közel sem beszelhetünk vegletekröl....ahogy az F1 ben is az a 600lo nyilvan nem a maximalis teljesitmeny. Plusz azert az a motorsport csucsa, hibrid rendszerekkel, stb...azert nem egy 1.4 tsi motor :) Elözö szezonba mennyi meghibasodas volt ehhez kepest? Minimalis.

Egy 1.4t motorban van egy turbo, meg nyilvan strapabirobb alkatreszek egy sima 1.4 hez kepest. Ez meg nem cimboralas az ördöggel :))

(#38031) glutamin : nyilvan a gond a turbo motoroknal a nemtörödöm tulaj + sk ev + sok km kombinacioban okoz gondot sajnos :( ez vitathatatlan. Egy zsiguli ma is megy...egy 1.4 tsi 30 ev mulva mar nem fog jo esellyel. Es nem csak a turbo miatt...az elektronika, extra dolgok stb. Ez van. Valtozik az autozas is. Ma martöbb az extra, kenyelem, biztonsag, szorakozas, cserebe nem lesznek 30 eves 500k km t futott hasznaltautok. Ez jo is meg nem is.

[ Szerkesztve ]

(#38033) mohabá 007 válasza trassher (#37962) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Csak egy apró észrevétel: szerintem a kézifékkar szoknyát fordítva tetted be.( ha a képet nézed, a jobb oldali szoknya résznek bal oldalra kell kerülnie,a kézifékkar alá.Akkor a most látható varrások eltünnek.Ugyan úgy fog kinézni a kézifékkar,mint a régi,csere előtt.)

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#38034) glutamin válasza Declare (#38032) üzenetére


glutamin
őstag

Én a következőképpen látom a mai helyzetet. Aki új kocsit vesz és mondjuk 200e km-ig használja, annak jobban jön ki a matek. A teljes üzemeletetési költségek miatt (vételár, fogyasztás, adók stb) bőven megérheti a komplexebb motor. Ez különösen nyugaton látványos, ahol drágább az üzemanyag, többet autóznak és jobban büntetik az adók a régebbi konstrukciókat.

Na de miután egy ilyen autó lefutotta a 200-300e km-ét és bejön Magyarországra vagy akár csak itthon ment 150e km-t de már elmúlt 10 éves, akkor jönnek a gondok. Már nagyon érni fog egy komolyabb javítás, ami egy régi szívó benzinesnél egyszerűen nincs, mivel nem tartalmaz ilyen drága alkatrészt. Vagy ami drága az sem ilyen hirtelen jelleggel adja meg magát, hanem szépen apránként elkopik.

Amolyan Hajdú mosógép kontra modern mosógép téma. Az új keveset fogyaszt (víz, áram), de ha tönkremegy kidobod és nem kínlódsz vele.

„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“

(#38035) Declare válasza glutamin (#38034) üzenetére


Declare
őstag

A draga alkatreszeket tovabbra sem ertem :) Van egy turbo es olyan egyeb alkatreszek amik teherbirasa egy 2.0 szivoeval egyezik meg (1.4 t eseten). Mert ha lenne olyan hogy 1.4 turbo hibrid vs 1.4 szivo ott ertenem a draga alkatreszeket.

A többivel viszont total egyetertek.

Egyszerüen lehet atalakul az egesz "autos vilag" es nem eri meg innentöl 20 eves autot tartani es bütykölni. Cserebe "okos auto" lesz, kenyelmi es biztonsagi extrak sokasagaval. Fene tudja...meglatjuk....en mindenesetre örülök a fejlödesnek, a klimanak, a navinak, a xenonnak, a tempomatnak......es vegtelen a lista egy zsigulihoz kepest :))

(#38036) adidas4death


adidas4death
aktív tag

Tiszteletem mindenkinek!

Lenne egy problémám de remélem meg tudom oldani házilag is:
Alapjáraton picit dadog az autó lentebb látható h melyikről beszélek :D, illetve ha menet közben leveszem a lábam a gázről akkor is elő-előfordul hogy elkezd rángatni, és ha már "üzemmeleg" akkor legtöbbször csak úgy indul be ha "pöckölgetem" neki a gázt indítózás közben (hidegen viszont pöcc röff indul).

Lehetséges hogy alapjárati motor lenne? ha az akkor mivel tudom kipucolni? Egy esetleges cserét elkerülendő (természetesen ha cserés akkor cserélem, nem sóherkedem ilyen téren, csak na. :DDD )

[ Szerkesztve ]

Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |

(#38037) glutamin válasza Declare (#38035) üzenetére


glutamin
őstag

Nem csak a turbó lesz a gond. A közvetlen befecskendezés miatt a szívó oldalon nem mossa semmi a szelepeket (eddig a benzin szépen lemosta a retket). A kipufogógáz-visszavezetés miatt koromlerakódás jelenik meg a szeleptányérokon. Ezt valamennyire ki lehet égetni intenzív autózással, de nem tökéletesen. Egy újabb karbantartási igény. Vagy ha elhanyagolják, akkor egy drágább javítás.

Az új Audi R8-ban már van a direkt mellett szívócső-befecskendezés is. Gondolom nem emiatt, hanem a jobb égésért, de részben ezt a problémát is orvosolja. Cserébe még drágább/még több adagolók lesznek.

„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“

(#38038) Declare válasza glutamin (#38037) üzenetére


Declare
őstag

Ez karbantartas, nem draga alkatresz az en olvasatomban, de igaz. Viszont ez a kipufogo gaz visszavezetes es közvetlen befecskendezes nem függ össze a tsi motorral ha jol tudom. Közvetlen befecskendezeses EGR szelepes szivo benzinek is vannak.

(#38039) trassher válasza mohabá 007 (#38033) üzenetére


trassher
addikt

Ezen én is gondolkodtam már de van egy bökkenő. Mikor kivettem a gyárit kerettel együtt hozzáraktam az újat és ugyanúgy állt, a forma is fedésben volt. Gondolkodtam hogy kiveszem újra de nem tudom elbírna e még egy tűzést a keret. Erős anyagból van de a sarkoknál félek hogy eltörik, mondjuk van ragasztó is a világon. :)

Declare: Köszi :R

Redmi Note 7

(#38040) haddent válasza Declare (#38029) üzenetére


haddent
addikt

Jo ne vitatkozzunk, en biztos soha nem cserelnem semmi penzert el a v6 2.0 motort egy szutyok 1.4 tsi re :DDD de gondolom haverod sem. Nem tudom elhinni, hogy nem megy. Ha rendben van annak mennie kell, csak gondolom fel kell porgetni... Mas a karakterisztikaja, meg kell nezni hol a nyomatek oda kell porgetni tt nem letezik hogy nem huz ugy mint az 1.4tfsi :N
De mindegy sajnos ugyis ez lesz amit irtal is, sok kis eldobhato tervezett idotartamod funyiromitoros turbos cickanyrakatea :DDD

(#38041) #81556480 válasza haddent (#38040) üzenetére


#81556480
törölt tag

Én veled értek egyet.Lehet ezt fejtegetni de a köbcentit nem pótolja semmi. Forma1 technikát idehozni meg már majdnem vicc kategória. Amikor bejöttek ezek a PDTDi és hasonló agyon elektroinkázott ilyen olyan szűrős kocsik, azok is többet tudtak mint a sima 1.9tdi, aztán már most lekörözi őket km-ben a régebbi technika.

osztálytársamnak is volt 1.4 tsi. aláírom hogy baromi jól megy. meg lehet hogy el is fog menni 300ezret, de mennyibe fog kerülni ha ezt meg azt cserélni kell? az sem mindegy.

Látom ám előnyeit is. kis motor, könnyű autó, keveset fogyaszt , jól megy. Én inkább városi autónak tudom ezeket elképzelni .

(#38042) Declare válasza haddent (#38040) üzenetére


Declare
őstag

Hat nezd, egy turbos nyilvan sokkal kisebb tartomanyban adja le a teljesitmenyet, ezert jobban huz, de hamarabb el is kell valtani. A szivo az meg csak ugy megy, de sokkal nagyobb tartomanyban. Ez szokas kerdese is, de nekem a turbosoknak a dinamikaja, az, hogy odalepsz es elrugja magat az mar hianyozna egy szivobenzinben. Izlesek es pofonok :))

(#38041) LaciCRM ezek az "ez meg az", ez gondolom ugyan az amiröl indult a beszelgetes, azok a relytejes "draga alkatreszek", amikkel tele van a tsi motor :))

[ Szerkesztve ]

(#38043) gban


gban
Közösségépítő

Ne feledjük azt sem ki a dologból, hogy ez az egész mizéria miért van.
Nem a vásárlók, és nem is a gyártók kedvéért (illetve közvetve igen, csak más oldalról), hanem a légszennyezés minimalizálása érdekében - egyszerűen máshogy nem tudják a gyártók követni a szigorú előírásokat, csak mindenféle "bonyolítással", ami nekünk nem jó, mert drága, vásárláskor és a szervizben is, és nekik sem jó, mert a kötelező fejlesztés nem olcsó, és akkor is azt kell kidobniuk a piacra, amit összehoztak, hogy megfeleljenek a szabályoknak, ha tudják maguk is, hogy nem biztos hogy az a legjobb megoldás a vevőnek.

Postázást nem vállalok.

(#38044) #81556480 válasza Declare (#38042) üzenetére


#81556480
törölt tag

Látom hogy volt róla szó! Azt írod van egy turbó és kb ennyi. De ez nem úgy működik hogy a turbót egy dobozban betesszük a motortérbe és kész ott van teszi a dolgát. Lényegesen komolyabb technika mint egy szívó motor. Van körülötte sallang rendesen. Sajnos nem tudok tényeket mondani ;] De ez csak az én véleményem. nemhiszem hogy egy kisebb de erősebb technika olcsóbb mint az egyszerűbb. ez a cikk valamennyire rámutat, hogy milyen összetett technika.

(#38045) Declare válasza gban (#38043) üzenetére


Declare
őstag

+1.

Mondjuk a Mazda megoldotta eddig szivoval....bar szvsz kis idö kerdese es ök is atallnak, mitn ahogy a Honda is mar az uj sport civicet turboval adja.

No mind1, befejeztem, mert megint en inditottam az opel topic szetoffolasat...csak nem szeretem az ilyen földhözragadt, jarjunk gözgeppel, mert az soha nem romlik el gondolkodasmodot. Fejlödni kell, uj dolgokat kitalalni es azokat tökeletesiteni....ertem en, hogy a zsiguli nem romlik el, ha meg megis egy villaskulcs eleg a szerelesehez, de en pl baromi boldog vagyok, hogy nem zsigulival kell hazajarnom :DDD (hanem egy ördögi fütyülüs szerkezettel megspekelt, nahaazaztanelromlikakkorjajjmilesz dizellel ;] )

peace :)) :R

(#38046) #81556480 válasza Declare (#38045) üzenetére


#81556480
törölt tag

A tartósságról volt szó, nem arról hogy jó e vagy nem. nyilván sokkal jobb mint egy ezeréves verda. A zsigulihoz képest egy 20 éves opel is űrtechnika, mégsem lett rövidebb élettartamú. sőt. Ma is csinálnak nagyon zsír verdákat, de szerintem az 1.4 tsi nem az. Ennyi a lényeg, nem az hogy lezsigulizol mindent ami nem tsi. Most ez a trend hogy kis motor, nagy lóerő és nyomaték. régen nagyobb szempont volt a tartósság mint most a környezeti normák. Egész másak az igények és másak a lehetőségek is országonként. valaki már írta előttem, hogy mire itt elterjed a sok behozott ilyen autó, addigra nagy valószínűséggel sok lesz benne a km és csak fújolni fognak az emberek. Ha én megtehetném hogy besétálok a boltba és veszek egy új kocsit majd 5 év múlva megismétlem, nem érdekelne a tartósság, csak az ami most a te szempontod: jól megy, frankó technika.
Erre a kérdésre majd 15 év múlva visszatérünk és akkor lehet releváns következtetést levonni.

Egyébként én dízel párti vagyok de benzines autóban ülök (nemsokáig) Az opelnek pl régen sem voltak (véleményem szerint ) ütőképes dízel motorjai.

(#38047) haddent válasza Declare (#38042) üzenetére


haddent
addikt

Na, hát akkor ezt érezted. Vagy annyira elszoktál tőle, hogy kell a 4-5000RPM, hogy nem is toltad addig. Ha nem beteg, akkor olyan ninsc, hogy egy V6 2.0 BMW nem tapossa bele a mellkasod az ülésbe :DDD
Egyébként elvben nekem nagyon tetszik a dízel, mert ugye sokkal kissebb intervallumban működik a motor, turbóval ezt még kompaktabbá lehet tenni. Elméletben gyönyörű lenne, hogy 2-3000 a teteje és ott már max teljesítmény, de érzésre nekem mégis egyelőre, még nem kell. Én érzem a késést stb, nem tetszik... Az Audi új elektromos turbóját nem volt szerencsém próbálni ,de van egy olyan érzésem, hogy az nyilván bejönne már. Csak hát a sima turbo és alkatrészei is egy vagyon, képzelem azt...

gban igen, csak ez hülyeség. Egy gyár vagy egy ikarus busz annyit lök ki, mint 1000 normálisan beállított, jól működő de nagy szívó motor :U Szóval nem a személyautókon kéne megspórolni ezt szvsz.
Az meg a vicc netovábbja, hogy épp emiatt ugye ezeket az apró turbodízeleket nyomatják, ami ugyan nem füstöl, és lehet, hogy a nemtom milyen előírásnak megfelel, de engem pl. fojtogat a szaguk borzalmas amikor odalép előttem egy.. Persze ez majd évtizedek múlva derül ki igazán, hogy ja lehet, hogy még károsabb :DDD

LaciCRM ez marketing.. ne magyarázzuk bele, hogy jó nekünk, jó a Földünknek mindenkinek jó.. Az autógyártó-gyárak mennyi károsanyagot bocsátanak ki amiatt mert ontják az 5 évre tervezett autókat? Annyit, amennyit a nagy motorok 1000 év alatt se.. Összességében szinte biztos, hogy sokkal jobban fogjuk szennyezni és pocsékolni az erőforrásokat, ha max. 5 évig tart jó gazda kezében is egy ilyen kis dög szerintem. Csak hát EU előírás, képmutatás, az megy..

[ Szerkesztve ]

(#38048) gban válasza haddent (#38047) üzenetére


gban
Közösségépítő

Károsabb vagy sem, ezt tolják.
És a károsságot ne csak a kibocsátásban nézzük, hanem a gyártáskor ráfordított energiában is, ami eleve több egy bonyolult konstrukciónál, ha másért nem, mert sokkal több darabból áll, és az életciklus végén keletkező hulladékkal is számolnuk kell. Ami rövidebb életciklusnál X év alatt több hulladékot jelent, ahogy te is írod.
De ugyanez igaz a gyakoribb karbantartásra, szervizre, az is mind többlet energia és nyersanyagigényt jelent mint mondjuk a Lada, F Astra, stb. esetében, és értelemszerűen több hulladékot is szintén.
Nagyon környezetbarát az elektromos autó. De az áramot nem mindegy, hogy állítják elő, és az akkucsere sem elhanyagolható.
Szóval nem tudunk mi itt okosak lenni, ez annál sokkal összetettebb dolog.

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#38049) haddent válasza gban (#38048) üzenetére


haddent
addikt

Szóval nem tudunk mi itt okosak lenni, ez annál sokkal összetettebb dolog.

Pontosan. Azt adnak el nekünk amit akarnak, pontos adatok nélkül nem lehet még azt se mondani, hogy hazudnak..

(#38050) hdman válasza haddent (#38047) üzenetére


hdman
őstag

Az a V6 konkrétan Sor6.

Sopron city :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.