Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74048 üzenetére
A hitnek ereje van, csak ez számít.
F-nél is olcsóbb a seicento.
Az könnyebb vas.
-
-
WP14
őstag
válasz
mohabá 007 #74046 üzenetére
Vebbfulnak van kiolvasója.
-
mohabá 007
aktív tag
Urak!Elkelne egy kis segítség.
Keresünk Budapesten egy megbízható szerelőt,szervízt,aki normális műszerrel meg tudja nézni,hogy van e tárolt hibakód,ha van,tudja törölni,EGR-t, szívósort a koromtól becsületesen kitisztítja.
A gyógyulni vágyó páciens: Vectra C 1.9 CDTI (Z19DTH) -
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74044 üzenetére
Csakhogy nem ezt kérdeztem, az a gond.
"Tehát nem mindig a drága a jobb."
Mégis Opelod van, nem Trabantod, vagy Fiat seicentod, amik sokkal olcsóbbak.
-
Markizmark
addikt
Olajos kérdésed:
Eddig 15ezres olajat használtam, de az 5ezres is ugyanúgy bevált legutóbb. Mi a gond?
Tehát nem mindig a drága a jobb.Persze nyilván leír amúgy minden csúnyaságot az eredeti cucc gyártója a kínaira, ha látja hogy tized annyiból meg lehet csinálni a szarját ... folytathatjuk még.
Az olcsó olajod és a diagnosztikai kérdés között ugyanannyi a hasonlóság, mint hogy menjek el kiolvastatni a kódot olyanhoz akinek van eredeti műszere és a kerékcserés példa közt. Szóra sem érdemes.
-
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74042 üzenetére
Kerékcserét egy talpraesett nő is megoldja, nem egészen ugyanaz, mint egy "idegenre" bízni a hiba meghatározását. Ha nem érzékeled a különbséget, akkor mindegy. Olyan, mintha én autószerelőnek mondanám magam és mondanék lehetséges okokat a magas fogyasztásodra, nekem nem hiszed el, ha esetleg valóban szerelő vagyok, de egy "kínainak" elhiszed.
Az, hogy az említett 2 hibát jól megmondta, nem jelenti, hogy bármit jól mond és/vagy nem működnek ezek a kínai gagyik hibásan többségében. Persze, mindenki azt használ és annak hisz, amit és akinek csak akar. Részemről ez a végszó.
Olajos kérdésemre nem válaszoltál.
-
Markizmark
addikt
Akkor kereket cserélni is menjek inkább gumishoz, mert azt is évente csak kétszer kell és nem nagy költség?
Hozhatok még sok példát, ami nem nagy költség és ki lehet bírni mert SZERINTED szánalmas és bele kéne férjen.
De emelőm is van pár, akna is van a garázsomban. Legutóbb 3 éve voltam szerelőnél, akkor is csak vezérlés csere miatt. 1001 olyan apróság van amit ki lehetett volna bírni, de minek ha van szerszám és megoldhatom magamnak? Hangsúlyozom még mindig nem arról van szó, hogy pénzt keresek a kínai szarral, mert akkor jogos lenne az eddigi háborgásod. Minden eszközömmel csak a saját dolgom könnyítem...
Menjek oda (amihez előbb időpont kéne), olvastassam ki amikor úgyse hagyom ott javításra? Az lenne inkább az égés.És ne felejtsük el azt sem, hogy a sehol nem ellenőrzött minőségű elektronika, akár kárt is tehet pl. az ECU-ban!
Az eredetiben lévő optikai leválasztás nem az ECU-t védi, hanem a laptopot a 12-14V-tól.
Az ECU-ban csak abban az esetben tenne kárt, ha túlfeszt küldene rá vagy zárná a nem megfelelő pineket. -
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74040 üzenetére
Megint félreértesz.
Kettő darab ezresért kiolvassák manapság a hibákat, régen volt az már, hogy 10-20 ezret elkértek érte, mert ritkaságnak számított. Évente két alkalommal nem fér bele, akinek autója van? Az már nevetségesen szánalmas lenne, szerintem.
Természetesen nem márkaszervizre gondolok.
És ne felejtsük el azt sem, hogy a sehol nem ellenőrzött minőségű elektronika, akár kárt is tehet pl. az ECU-ban!
Utóbbira egy példa: Ha olcsón hozok neked egy ismeretlen kanna motorolajat és azt állítom ugyanazt a minőséget képviseli, mint a gyári, akkor beleöntöd?
-
Markizmark
addikt
A kínai gagyi ugyanazt csinálja, mint ez eredeti. Csak továbbítja az ECU által mért adatokat, nem ő maga mér, ebből kifolyólag valószínűtlen, hogy hamisak lennének. Persze előfordulhat. DE. Még mindig ott tartunk, hogy eddig minden esetben segített megoldani a problémát, annak ellenére, hogy kínai gagyi. Elismerem, hogy az, mert az. De eddig jó volt. És inkább hiszek a tapasztalatomnak, mint az elméletnek.
Nagyon jó példa a kínai edző cipő. Ha minden nap, vagy a jelenleginél jóval többször használnám, akkor nyilván eredetit vennék, mert pénzt keresek vele. De just for fun, vagy évi 2 alkalomhoz sok lenne a 150ezer, ezt beláthatod. -
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74037 üzenetére
Dehogy baj nekem, félreértesz.
Én kizárólag a kínai gagyi által közölt eredmények hitelességét, adatainak pontosságát kérdőjelezem meg és lásd be, jogosan, mivel az Opel hitelesítését nem véletlenül kerülik meg a hamisítványaikkal.
Ez hasonló a szintén kínaiak által hamisított edzőcipő márkákhoz, aminek akár két hét alatt is leesik a talpa, bár addig tényleg lehet benne még focizni is. -
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74035 üzenetére
Hidd el, az a kínai szarral ellentétben megbízható!
Szerencsére nincs rá szükségem, gyerekkori barátom az autószerelőm, saját műhelyével és gépeivel, amit akkor köt rá autómra, amikor csak kérem.
Mindkettő NULLA ft-ért.
-
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74032 üzenetére
Azt gondolod?
Ha megettem volna, akkor vettem volna tőlük "eredetit", nem gondolod?
Vagy szerinted megettem, mert nem vettem se kínait, se tőlük, se mástól, eredetit se?
Abban hol a logika?
Jobban megetted te a kínai gagyikat hasznosnak mondók baromságát sokkal inkább. -
tutis
őstag
Na én mag megszívtam. Többszörösen is.
Melóhely közelében nézem a parkolókat, semmi. Várok, behúzom a kéziféket. 10 méterre a tükörben látom hogy egy autó kiáll, erre visszatolatok. Persze behúzott kézifékkel.
Kiszállok, füstöl a motorháztető. Azt hittem a fék (bár a kézifék hátul fog, le se esett elsőre), de nem, elfőzte a vizet. Motor leáll, várok.
1 óra múlva nyitott a lángautó a közelben, elmentem fagyállót és vizet venni. Feltöltöttem, 1,5 liter ment bele.
Elindítottam a motort
Mivel nincs meg a gyári fejegység, így a teszt mód se hívható elő. Van nálam ELM327, rádug, nézem a
hőfokot. felmegy 110-re, venti nem kapcsol. Fasza.
NA tanakodás mi legyen. Szerelőm kurva messze, addig nem jutok el. Klíma bekapcs, akkor megy a venti. Klíma nélkül vagy 2-3x próbáltam 110 fokig semmi venti. Nem tudom az ELM327 mennyire pontos, de kezdtem fosni baja lesz az autónak.
1-2x hallottam érdekes kattanást járás közben, nem tudtam mire vélni..
Hívom a 13. kerületi szerelőket, harmadik mondja okés a mai nap. Elmegyek hozzá, látom öreg szaki régi műhellyel. Hát neki nincs gépe, így kurvára még egy hőfokot se tud nézni. Na még 3 telefon, sikerül találni egy szervízt a közelben aki vállalja az autót.
Elmegyek, mondom a szitut. Adom a tippet hogy lehet a vízhőfok jeladó kuka, ezért nem kapcsol a venti.
Persze rögtön tagadnak, hogy lehet bármi. Mondom okés, nézzék át. Kíváncsi vagyok mennyibe fog kerülni a mutatvány, a telefonhívást várom...
Remélem nem lett hengerfejes az autó. Beindítás után csökkent a hűtővízszint 1 cm-ert, majd 100 fok felett megint egy fél centit.. Elsőt azt értem hogy lelégtelenítette magát, de a második aggaszt. -
Markizmark
addikt
Látom megetted a gyártó/fejlesztő által írt kamu szöveget, hogy garantált a hibás működés.
És mit villogtatsz ki, ha nincs kód de láthatóan nem változik a lambda értéke, csak folyamatosan szegényet ír és emiatt az ECU dúsít mint az állat?
Egy lambda szonda nem egyik pillanatról a másikra megy tönkre, először csak csökken a jel amplitúdója, míg végül kisimul. Ekkor van csak kód, itt már 15 litert eszik az autó, de mi nem vártuk meg és már 10-nél kerestük a hibát. -
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74030 üzenetére
Akkor már csak az a kérdésem, hogy ugyan miből gondolod, hogy egy sehol sem hitelesített kínai hamisítvány valós, azaz hiteles adatokat fog neked mutatni?
Természetesen, önámításnak akár még megfelelő is lehet a cucc, mindenki azt hisz el, amit és annak, aminek akar.
Kíváncsi vagyok, ha összeveted egy gyári mérőműszeres berendezés adataival a kínaiét, milyen eltéréseket mutatna, érdemes lenne kipróbálni!
Amiket leírtál, hogy milyen hibákat mutatott ki, azt biza mindegyiket ki lehet villogtatni.
-
Markizmark
addikt
Az én autómon kiderült, hogy valószínűleg felfelé csal a műszerfali hőgomba (vagy lefelé az ECU-é).
Családban másik autókon kiolvastunk pár hibát:
-C corsa vez. tengely jeladó, 2. lambda szonda kuka
-F astrán kerestük a magas fogyasztás okát, meg is lett a hibás szonda (nem volt kód) ami cserélve lett és helyreállt a fogyasztás is.Ezen kívül pedig párszor monitoroztam a sajátomat csak azért, hogy teljesen átlássam a működését
-befecskendezés impulzus szélességet (indításkor, hidegen, melegen, padló gázon)
-jól működik-e a fojtószelep poti, nem ugrál-e az érték
-teszi-e a dolgát a MAP szenzor
-mennyi a valós sebességem az órához képest
-ugrál-e a lambda érték ahogy kell
-motorféken tényleg 0-e a befecskendezés érték
stb just for fun.Nem tudom, ismered-e a "kivillogtatás művészetét"? Tudtad, hogy ingyen van és pontosabb, mint a kínai gagyik?
Nem tudom tudtad-e hogy nem csak hibakódot lehet vele olvasni.
Ráadásul nem minden hibás működés jár hibakóddal.
-
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74028 üzenetére
Cseréltél valamit az említett cuccnak köszönhetően, vagy felismertél egy nélküle nem felismerhető hibát? De írj le mindent, amiben segítségedre volt és "olcsósította" a beavatkozást! Érdeklődve várom.
Nem tudom, ismered-e a "kivillogtatás művészetét"? Tudtad, hogy ingyen van és pontosabb, mint a kínai gagyik?
-
Markizmark
addikt
-
fcbarca
őstag
sziasztok.Vettem OBDII bluetoth hibakódleolvsót Opel Astra G 1.6(1999),telefonra milyen programot ajánlotok rá?felraktam ezt a torque(lite)-ot,az acce(boost)-ot szeretné lemérni,de folyamatosan csak méri.Valaki megtanítana hogy kell használni?
-
WP14
őstag
válasz
Declare #74013 üzenetére
Kicsúsztam szerkesztésből. A sok hülye mérnök jó sok pénzt markol fel abból, amit az autótulajdonosoknak extraként felszámolnak a gyártók.
Nem minden újítást kell vakon elfogadni és előnyként elkönyvelni.
(#74015) Declare Rossz oldalról közelíted meg
A mérnököket nem fogják elzavarni, mert az autóvásárlókat épp ők tudják "rákényszeríteni" a felesleges extrák megvételére, amiről az autótulajdonos azt gondolja, hogy milyen jól jár vele, pedig nem.
-
WP14
őstag
válasz
Declare #74013 üzenetére
Nem kell ide semmilyen szakértelem, csupán pici logika, hogy mindenki tudja, mekkora lehúzás ez, hogy extraként beállított valamiért a tulajdonos fizet pluszban olyanra, ami nem is az ő pénztárcáját kíméli, sőt még üríti is az egyes szerkezeti elemek gyorsabb elhasználódása miatt.
-
WP14
őstag
válasz
Declare #74008 üzenetére
Az lényegtelen szerintem, hogy ki mennyit tud összeszámolni, sokkal fontosabb kérdés, hogy kinek éri meg a start-stop, mert, hogy nem az autó tulajdonosának, az 100%.
(#74012) AMD Power Egyetértek, nekem sem kellene. Ha esetleg azzal szerelt autóm lesz a távoli jövőben, biztosan autóvillanyász barátom gondjaira bízom, hogy iktassa ki.
-
beg
veterán
-
Declare
őstag
válasz
férfiállat #74006 üzenetére
Olyankor pl leallitja a motort? Elvileg ugye ebböl a start stop rendszerböl is sokfele van....a komolyabb rendszereknek pl alapbol van egy külön olajszivattyu, ami keringeti az olajat akkor is ha leallt a motor, de meg forro a rendszer. Ha jol tudom q7 ben pl ilyen. Ettöl függetlenül elvileg az olcsobb rendszerek is figyelik a hömersekletet, szoval ha tul hideg vagy tul meleg a motor nem szabadna leallitania.
Igazabol arra figyelj, ha eröltetve van a motor (emelkedö, nagy gyorsitasok stb), akkor ne engedd neki lekapcsolni.
(#74007) WP14 Egyet mindenkepp össze tudok szamolni
Ha a várakozás csak egy-két másodperc, és várhatóan fél órán belül százszor megismétlődik, tényleg nem érdemes kínozni a motort és járulékos berendezéseit.
-
WP14
őstag
válasz
B-L-A-C-K #74003 üzenetére
Szerintem az autó tulajdonosának nem előny a használata, csak a környezetvédelemmel indokolják, de az biztos, hogy az indítómotor hamarabb meghal az ilyen rendszerű autóknál. Tehát, a tulajdonosnak célszerűbb nem használni soha.
Itt le is írják szépen, hogy nagyon sok esetben a motornak sem tesz jót.
-
Gergőke88
addikt
válasz
férfiállat #74002 üzenetére
Nem életszerű, hogy mész 130-140el és hirtelen kapsz egy piros lámpát.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
férfiállat #74002 üzenetére
Városi közlekedésre célszerű használni.
-
Szada85
aktív tag
Annál azért gondolom egyszerübbnek a kérdést, mert volt szerzödés, amibe bele van / lehet írva mindenféle kitétel, "eladáskori állapot", stb, illetve olyankor a jótállás is fennáll, relatíve könnyen bizonyítható, hogy a hiba már eladáskor is létezett ( tekintve, hogy a HF probléma nem 1 nap alatt történik meg ), ergo nem szívesen mennek bele ilyen cigánykodásba, mert ott nehezen jön ki, hogy nem Ö a hunyó.
De egy ilyen esetben, hogy Te elmész a gumishoz kerék/gumicserére, de akár sima szervízes is lehet, ahol a Józsi a végén annyira unja a banánt, hogy gyorsba feldurrantja, közben mondjuk elnyalja légkulccsal - amit ugye, ha nem állsz felette, akkor nem is biztos, hogy látod, ergo bizonyítékod Sem lesz -, majd X idövel késöbb észreveszed, hogy mi történt. Utána visszamenve kevés esélyt látok rá, hogy a gumis/szervizes majd elismeri, hogy "jeszoké, én voltam", adom a javítás árát.
Hasonló téma Volt nem olyan rég Fb-on az egyik Szentmihályi úti gumis eset - aminek a valóságtartalmát ugyan nem tudom igazolni, tehát lehet hoax is -, aminél nem is túl olcsó felniket bactak össze, majd persze mindent tagadtak, még azt is, hogy a tulaja ottjárt volna...
És persze az is megeshet, hogy csak én élek ilyen pesszimista, rosszmájú világban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Opel topik
- Elkészült a nagymama hardverbefőttje
- Villanyszerelés
- Ringbe száll a Xiaomi a mobilchip piacon
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kiszáll az optikai meghajtók piacáról a Pioneer
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen egeret válasszak?
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Bomba Ár! Fujitsu LifeBook E780 - i5 I 3GB I 160GB I 15,6" HD I DP I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest