Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10001) fero02 válasza KrAt (#10000) üzenetére


fero02
veterán

Nem is figyeltem... :U

Na akkor toljuk tovább. :K

(#10002) Jim Tonic válasza _seth_ (#9984) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ez nagynyomású pumpa. Nem olyan, mint a szélvédőmosó. Inkább olyat képzelj el, mint a gőzborotva.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10003) Jim Tonic válasza TasiA (#9986) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ez így nem igaz. Rengeteg autónál ugyanaz a lámpatest. A Vectra C-ben is csak azért más a lencse, mert máshová jön ki a gyújtópont. A lényeg, hogy meddig ver fel a lámpa. A szembejövő elvakítása a probléma. Ha összevissza verne a fényszóró, nem látna a szembejövő. De ha megnézed a mellékelt oldalon, hogy milyen a két megoldás fénycsóvájának formája, láthatod, hogy előre szinte ua., oldalra van eltérés.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10004) Daywalker válasza fero02 (#9988) üzenetére


Daywalker
addikt

Olajpumpa hangját nem fogod hallani. Alul a váltó és a difi van, utóbbinak szokott hangja lenni, illetve ami még hangos szokott lenni, az a nyelestengely-csapágy...sajnos azt drága cserélni, mert le kell szedni a váltót és szétbombázni. Kizárt, hogy olajpumpa.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10005) Daywalker válasza szente (#9985) üzenetére


Daywalker
addikt

Nekem évekig ilyen volt, ráadásul a váltó/difiolaj is csak 100e környékén 10 évesen lett cserélve....több kell annak ahhoz, hogy szétessen. Nézesd meg feltétlenül, de ha megnézed, elég sok autónak olajos a váltója (muter suzukijában 60 ezer sincs és annak is olajos, több szerelő is látta, de mindegyik csak legyintett rá). Sőt, KrenAtesznek évekig durván csöpögött a difitömítésnél és annak sem lett baja. No para, de nézed meg a biztonság kedvéért.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10006) Jim Tonic válasza Daywalker (#10004) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Bazi hangos egy csapágyas generátor vagy szervópumpa is.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10007) fero02 válasza Daywalker (#10004) üzenetére


fero02
veterán

Aknán állt a kocsi, így konkrétan alatta voltam. A vezérlés felől volt a zaj, így váltó biztos nem lehet.

Mint mondottam volt a hang az előző gazdánál is megvolt. Ő lekötött már róla mindent (szervó, generátor) és akkor is megvolt. Sőt, azóta volt teljes vezérlés csere és másik szervó szivattyú van rajta, mivel az előző megszorult.

:U

(#10008) Daywalker válasza fero02 (#10007) üzenetére


Daywalker
addikt

Sajnos fülre elég sok mindent nem lehet megállapítani, hogy honnan jön pontosan. Hát nem tom...ismerősi körben van pár ilyen blokkos motor és nekünk is volt pár (illetve az enyém is X14SZ) és egyikben sem szart be a pumpa. Én továbbra is tartom, hogy nem az lesz a hiba:)

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10009) _seth_ válasza Jim Tonic (#10002) üzenetére


_seth_
veterán

És minden autóban ilyen a fényszórómosó vagy csak abban amit xenonnal adnak el? Tehát: ha veszek egy fényszórómosó szettet a vectrámhoz és az konkrétan a gyári akkor az is ilyen nagyteljesítményű lesz? Mert ha igen akkor rakok be egy ilyen szettet :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#10010) szente válasza Daywalker (#10005) üzenetére


szente
addikt

Hat a hatramenetet,meg az egyest nem mindig veszi be kapasbol....fizukor el akarom vinni mindenkepp,csak kivancsi lettem volna ra,hogy mennyire fogja megterhelni a penztarcamat.

(#10011) Jim Tonic válasza _seth_ (#10009) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Igen, a gyári fényszórómosók is nagynyomásúak. Ráadásul nagyon hasonló a Vectra B és C gyári mosójának kinézete.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10012) Daywalker válasza szente (#10010) üzenetére


Daywalker
addikt

Sajna Kadett, F Astra és B Corsa betegség a váltó akadozása, bár lehet rajta javítani. Először is jó olajat kell a váltóba tenni (nekem valami Castrol van benne, csillió forintos) és nem árt a válórudazat holtjátékát megszüntetni, ezzel némileg javítható a kapcsolási érzet, de sajnos soha nem lesz 100-as. Egyébként a dupla kuplungot (mármint kétszer nyomod ki egymás után) javaslom, amolyan "raccsingosan", mert akkor beveszi....

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10013) D1Rect válasza KrAt (#10000) üzenetére


D1Rect
félisten

Grat, másnak nem is járt volna. :)

(#10014) szente válasza Daywalker (#10012) üzenetére


szente
addikt

pont ma vettem észre,hogy nem vette be az egyest,aztán kuplungoltam még egyszer úgy már bevette.
az a baj,hogy az ilyen apróságoktól tök elmegy a kedvem az astrától.nem rég bele ültem egy ford ka-ba,és mérföldekkel kényelmesebb vezetni,mint ezt...lehet sokat ad hozzá pl a szervo hiánya :D pedig egyébként meg vagyok vele elégedve!

(#10015) csaresz002 válasza szente (#10014) üzenetére


csaresz002
aktív tag

nekem is hasonlo gondjaim vannak a váltóval... nem veszi a hátramenetet,csak ha előtte be rakom egyesbe... viszont ha egyesbe ha nehezen beteszem,akkor alig lehet kivenni....
(lehet olajat kéne már cserélnem...vagy egyáltalán megnézni vane benne :DDD )

kérdés: mi van olyankor amikor gyári xenonos az auto,viszont nincs rajta fényszoró moso?? mert nem egy ilyet láttam már :U és a fényszoró magasság is kézi állítású?

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10016) #TOTTI


#TOTTI
őstag

Tegnaptól csak Astra G VAN tulaj vagyok a H Astram roncsát el tudtam adni szerencsére..

(#10017) Calogero válasza csaresz002 (#10015) üzenetére


Calogero
addikt

Akkor abba utólag rakták bele xenon fényszórót, és nem a gyárban.
Elvileg az sem menne át a vizsgán....

(#10018) csaresz002 válasza Calogero (#10017) üzenetére


csaresz002
aktív tag

:N így jött a futó szalagról.... ráadásul taxinak van vizsgáztatva.... sztem csak bele kötnének ha nem jólenne... peugeot 407es

ezért nem értem én hogy miről beszéltek.... én ugy tudom ha xenon akkor lenni kell fényszoró magasság állításnak,de a mosó nem kötelező

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10019) Jim Tonic válasza csaresz002 (#10018) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Nem lehet. Fényszórómosó és automatikus magasságállítás. Csak így engedélyezik már a Xenon megjelenése óta.
Ott valami variálás volt.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10020) csaresz002 válasza Jim Tonic (#10019) üzenetére


csaresz002
aktív tag

akkor lehet. nekem ugyse lesz xenonom, max egy hengerfej felújításom :((( kiderült hengerfejes a kicsikém :W

az én lámpám projektoros halogénes, de van gyári xenonos omega is,és ha jól tudom abba sincsenek ilyenek hogy automata magasság állítás,meg mosó(bár ez nem biztos)

tud vki olcsón hengerfej felújítót kecskemét környékén?

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10021) Jim Tonic válasza csaresz002 (#10020) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Omega B-hez biztosan van mosó és magasságállítás. Omega B pre facelift: [link]

Az, hogy hengerfejes, általában azt jelenti, hogy a hf tömítés elégett. Nem hiszem, hogy fel kell újítani. Kb. 2 óra alatt cserélhető, kb. 10e a tömítés.

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10022) csaresz002 válasza Jim Tonic (#10021) üzenetére


csaresz002
aktív tag

télleg :F :R

5000 a tömítés.... de ha már szétvan szedve,akkor síkba huzás,nyomás próba, szelepeket átnézni. a tömítést én ki tudnám cserélni,csak nem akarok szívni vele,ha mégse aza baj.
amugy is szimeringeket kell cserélnem a főtengelynél, kuplungtárcsa, meg ienek :(((

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10023) Jim Tonic válasza csaresz002 (#10022) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Uhhh, hol állsz kilométerben?
Szimering cseréje nem könnyű, de nem veszélyes. Talán nem kell kivenni a motort. Kuplungból Valeot, ez sajnos nem olcsó.

Ez a síkba húzás, nyomáspróba dolog: ha nem volt csúnyán szétmenve a tömítés, akkor felesleges. Nem olyan rég cseréltünk Peugeot-n, semmi ilyesmi nem kellett.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10024) csaresz002 válasza Jim Tonic (#10023) üzenetére


csaresz002
aktív tag

óra szerint 250.000. de hogy ténylegesen mennyi van benne? passz, nem hiszem hogy vissza lett tekerve.

hát váltó le,hengerfej le, olajdekni le, dugók ki,gyürűk le, ( 240nél volt olajcserém, azóta 2litert öntöttem utánna) (4.5 olaj megy bele) lassan csak szűrűt kell cserélnem :DDD ) na meg kuplung tárcsa ki. sztem ennyi lesz...
habzik az olajam vmiért, víz nem megy bele (nem fogy) az olaj viszont annál inkább :D
de én már arra is gondoltam,hogy azért fogy az olaj nagyrésze,mert kiszórja az első/hátsó szimeringnél, az olajdekninél,meg a szelepfedélnél :U

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10025) Jim Tonic válasza csaresz002 (#10024) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Habzó motorolaj egyik oka a rossz lehúzó- vagy kompressziógyűrű lehet. Méress egy kompressziót.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10026) csaresz002 válasza Jim Tonic (#10025) üzenetére


csaresz002
aktív tag

mértünk kompressziót,de már nem emlékszek hogy mennyi volt... 0.5-ökkel csökkent elsőtől a 4dik hengerig,szerelő szerint jó a kompresszio.

mennyinek kellene lenni-e normál esetben egy benzinesnek?

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10027) Jim Tonic válasza csaresz002 (#10026) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Motortól függ. 8-13 között lehet. Meg kell nézni a gyári értéket.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10028) csaresz002 válasza Jim Tonic (#10027) üzenetére


csaresz002
aktív tag

olyan 11-12körül voltak ha jól emlékszek. megnézem a könyvét, lehet abba benne van

de hideg motorral néztük. azt mondják megkellett volna nézni üzemi hőmérsékleten is :F

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10029) Daywalker válasza csaresz002 (#10028) üzenetére


Daywalker
addikt

Ha ennyi baja van, akkor inkább vegyél kompletten egy ugyanilyen használt blokkot, az olcsóbb, mint szétbombázni és mindent kicserélni. Ha csak HF tömítés égett el, akkor szerencséd van.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10030) TasiA válasza fero02 (#9999) üzenetére


TasiA
senior tag

Akkor izibe nézesd meg!!! Cimbinek ugyan ez a motor és, letekeredett valami anya az olajpumpa egyik fogaskerkéről és 100 ezer FT lett a javítás vége! Állítólag gyári hiba, hogy nem oldották meg ennek az anyának a fix rögzítést. 200FT-os tétel a megoldás, pontos nevét nem tudom, de egy alátéttel orvosolják, aminek az anyára hajtható az 1-ik füle. ;)

(#10031) TasiA válasza Jim Tonic (#10003) üzenetére


TasiA
senior tag

de én nem a projektorosra gonoltam ;) Projektorban is csak a felfelé ívelő rész más a vetített képnek. Az meg csak a terelőlemez formájában tér el. Értem én, hoyg mit akarsz. ;)

(#10032) TasiA válasza csaresz002 (#10024) üzenetére


TasiA
senior tag

HA széthúzod a blokkott, akkor gyűrűket is cserélned kell, mivel azokat nem tudod ugyan abba az állapotba visszatenni és rohadtúl fog füstölni. Ja és projektoros lámpába és szemrebbenés nélkül tenném bele a xenont. Nem köll KÍK és jó lesz az. Vizsgára meg kiveszed.

[ Szerkesztve ]

(#10033) csaresz002 válasza TasiA (#10032) üzenetére


csaresz002
aktív tag

persze....gyűrőt eleve cserélni akartam,mert eszi az olajat.... meg füstül már most is :D

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10034) TasiA válasza csaresz002 (#10033) üzenetére


TasiA
senior tag

Ha ezeket megcsinálod, akkor lesz egy faxa motorod ;) Viszont, ha csak nem forrázták szarrá és nem tiporták állandóan hidegen, akkro 250-ezernél még semmi baja nem kéne hoyg legyen, inkább olyan 400 ezernél.

(#10035) csaresz002 válasza TasiA (#10034) üzenetére


csaresz002
aktív tag

reménykedek benne :)

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10036) byo válasza csaresz002 (#10035) üzenetére


byo
csendes tag

Ha már szétbombázzák, elgondolkodnék szelepszárszimering, és ha már volt hangja hidrotőke garnitúrán is (persze csak ha 8 szelepes). De ha most a gyűrűknek annyi, akkor gyanús hogy nem annyi a km. (vagy gyilkolták, vagy nem megfelelő olaj vagy olajcsereperiódus)

(#10037) byo válasza byo (#10036) üzenetére


byo
csendes tag

És nem hagynám figyelmen kívül hogy ilyenkor javasolják az új hfcsavar garnitúrát is, ugye nyúlik.

(#10038) Daywalker


Daywalker
addikt

Így van, és akkor tőcsavarokból sem árt új (bár én mindkettőből visszatettem a gyárit és nem volt gáz, KrenAtesznek meg vagy 2x tettük vissza, az is tök jó), komplett kipuff- és szívósor tömítés is kell. Nem nagy meló és ha van akna mindent meg lehet csinálni, csak pénz-pénz-pénz.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10039) cOxeR válasza Calogero (#9978) üzenetére


cOxeR
Ármester

Köszi!
Az a bajom, hogy az 1.6 benzin meg megeszi a hajamat is, egy kombi kasztnival. :(
Nehéz dolog lesz ez... :)

(#10040) cOxeR válasza Daywalker (#9981) üzenetére


cOxeR
Ármester

Bizony sok a buktató, és míg a jó kis szívó 1.7-nél vajmi kevés gondom van és akadhatna... félő, hogy bármit is választok, ha nem fogok ki egy megkímélt jó vasat... a hajamat is rákölthetem.

(#10041) zfarkas


zfarkas
senior tag

Sziasztok!

G Astra-ba vásárolnék ilyet. Tapasztalata esetleg valakinek, vagy alternatíva?
Köszi,

Zoli

Raw Dark Pure

(#10042) dokar válasza zfarkas (#10041) üzenetére


dokar
addikt

alternatíva kartámasz helyett? pl az asszony combja. az nem kerül 16 ezer pénzbe és sokkal jobb a fogása. ;)

extra - SEXRay

(#10043) zfarkas válasza dokar (#10042) üzenetére


zfarkas
senior tag

Szerencsére nem lóg rá a combja a kardánalagútra, így csak rövid időre nyújt felüdülést - hosszabb ideig "használva" nagyon elfáradna a vállam :DDD

Raw Dark Pure

(#10044) csaresz002


csaresz002
aktív tag

valaki megtudja mondani hogy a kopogás érzékelő mire jó??azon kívül hogy kopogást érzékel? :DDD

[ Szerkesztve ]

××XXx××‎"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××

(#10045) Daywalker válasza csaresz002 (#10044) üzenetére


Daywalker
addikt

Pontosan arra jó :DDD Egyébként pedig arra jó, hogy szabályozza az égést. Konkrétabban a kopogásnak(amit az érzékelő alakít elektromos jelekké, hogy az ECU feldolgozhassa) megfelelően szabályozza a gyújtási és befecskendezési időket, hogy az a legoptimálisabb legyen. Pl. a régi autókban nem volt kopogásérzékelő, ezért nem tankolhattál bele más oktánszámú üzemanyagot, pl. 98 helyett 95-öst, mert kopogott és szarul ment. Viszont ma éppen ezért nincs értelme 98-100ast tankolni azokba az autókba, ahol 95 van előírva.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10046) Jim Tonic válasza zfarkas (#10043) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

G Astraban kardánalagút? :F

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10047) Jim Tonic válasza Daywalker (#10045) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

No, no. Már hogy ne lenne értelme a magasabb oktánszámnak? :)

Ide meg bemásolok egy jó idézetet:
A kopogásérzékelő kiküszöböli a káros öngyulladást. A kopogó hatást a szabályozatlan égés hozza létre, amely lokálisan rendkívül magas hőmérsékletet hoz létre a hengerben. Ez a nagy hőmennyiség nagyon megterheli a motor egyes részeit, például a dugattyút, a szelepeket és a hengerfejet, és azok megrongálódását okozhatja. A kopogásérzékelő regisztrálja a motorból jövő hangokat, és elektromos impulzusokká alakítja át azokat. A motor vezérlőegysége azután összehasonlítja a mért impulzusokat a tárolt előírt értékekkel, és szükség szerint beavatkozik a motor, az üzemanyag befecskendezés és a gyújtás vezérlésébe, mielőtt az égés elérné a kopogási határértéket. A kopogásérzékelő másik funkcióját az üzemanyag minőségének megállapítása jelenti. Minél magasabb az oktánszám, annál kopogásmentesebb az üzemanyag. Ez azt jelenti, hogy a 98-as oktánszámú szuperplusz benzin magasabb hőmérsékleten ég, mint a 95-ös szuperbenzin vagy a 91-es normálbenzin. Ha valamilyen oknál fogva csak az alacsonyabb minőségű üzemanyag áll rendelkezésre, a motorvezérlés a kopogásérzékelőtől kapott információk alapján automatikusan korrigálja a gyújtás időzítését. Ezzel meggátolja a motor károsodását.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#10048) Daywalker válasza Jim Tonic (#10046) üzenetére


Daywalker
addikt

Szerintem a megnevezés nem pontos, de végülis minden autónál van egy alagút a padlólemezen, hiszen a váltórúd, a váltó, kézifék és a kipufogó (katalizátor, középdob és cső) ott van elvezetve. Ha így nézzük érthető mire gondolt, csak nem kardán megy benne.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10049) Daywalker válasza Jim Tonic (#10047) üzenetére


Daywalker
addikt

Leginkább azért nincs értelme, mert úgysem érzed, max azt látod, hogy többet költesz ugyanannyi üzemanyagra, feleslegesen -- hacsak nincs imprezád, vagy Kadettod, amibe alapból 98 kell. A versenybenzinnek (100 feletti oktánszám) van értelme bizonyos autóknál.

Ha technikai oldalról nézzük, akkor azért nincs értelme, mert az oktánszám az üzemanyag kompressziótűrését jelzi. Márpedig a motorodnak van egy kompressziója, amit nem tudsz változtatni...ha ahhoz elég a 95-ös benzin kompressziótűrése, akkor a 98 felesleges kiadás, hiszen úgysem tudod jobban sűríteni.

Illetve mégvalami: ha magasabb hőmérsékleten ég, az nem tesz jót a motornak sem, ha nem arra van optimalizálva...lásd turbósítás.

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#10050) zfarkas válasza Jim Tonic (#10046) üzenetére


zfarkas
senior tag

Ja arra nem.

Raw Dark Pure

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.