Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#57001) Lauda válasza Calogero (#57000) üzenetére


Lauda
félisten

1.7CDTI alatt szerintem sem szabad venni H Astrat.

(#57002) trassher válasza Calogero (#57000) üzenetére


trassher
addikt

És az 1.7cdti milyen, azon kívül hogy a váltójával lehet probléma? DPF, DMF nem számít nálam hibának. :) Cosmo felszereltséggel egész szépeket árulnak.

Redmi Note 7

(#57003) haddent válasza zolikaDB (#56999) üzenetére


haddent
addikt

Benzinesben a 116Le Z16XER nagyon kellemes, most, hogy igyekszem kicsit nyugodni is már 7 literrel is lazán el lehet járni és néha még ígyis elrugom, 2500 -tól érződik, hogy húz, 200 -at is lazán megy pályán, légkondival sem hal meg, érezhetően más üzemmódba kapcsol az ECU. Nekem bejövős, hétköznapinak, olcsón fenntarthatónak, örökéletűnek szerintem jó választás. Ha sikerül szerezni 1.8 vagy (van egyáltalán?) 2.0 verziót, akkor az biztosan elég brutális tud lenni, ill. van 2.0 turbó is (nem csak az OPC)

Nem elég annyit mondani, hogy "1.6", mert a Z16XEP az se nem változó szelep., se nem változó szívócső. Ez meglátszik a lóerőkön is (talán 100 körül van), de ami sokkal fontosabb, hogy a dinamikából sokkal több tűnik el (vagy jön meg a XER -rel), mint amennyit 16 paci sugallna

(#57004) BigBlackDog válasza haddent (#57003) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Ez H Astra? Milyen fordulaton viszi a 130-at (5. sebességben)? Mennyire zajos ilyen tempónál?

Most látom, hogy 3500-4000 környékén, ha jól vettem ki.

[ Szerkesztve ]

(#57005) w333 válasza TasiA (#56994) üzenetére


w333
félisten

Hmmm ... ezek minden gyengusabbak lesznek :((

Miért nem valami 1.9 CDTi 150Le H Astrat nézel ? azok jól mennek :K

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#57006) trassher válasza haddent (#57003) üzenetére


trassher
addikt

1.8-akat is nézegettem de jellemzően caravan vagy gtc kasztnival vannak hahun.

Redmi Note 7

(#57007) Fkris


Fkris
őstag

Sziasztok!
Használtautón nézelődtem, megtaláltam
Ezt
.Ha nem lóg a bele, jó árban van.
Vagy túl nagy lutri?

Köszi!

"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...

(#57008) w333 válasza Fkris (#57007) üzenetére


w333
félisten

Úhhh ... gyorsan felejtsd el, ez egy széthajtott nagy sz*r, lóg a bele ... nem hallod a motor hogy kalapál, pedig nem egy diesel, csattog ott már minden ! :(

Lábon érkeztek 1200km -t

Szembeköpném az ilyen hazug neppert ... 100€ autónál nem kockáztatnak 1000€ büntetést, természetesen tréleren jött az autó :((

Még 500k környékén is nehéz találni, nemhogy ilyen áron !

Inkább néznék egy B Corsat, sokkal erősebbe és jobb autó + olcsóbb is ! :K

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#57009) Lauda válasza Fkris (#57007) üzenetére


Lauda
félisten

Ebbol mire hivatalosan auto lesz es hasznalhato, 5-600-nal leszel es van egy benzines, vilagot megjart oreg fosod.

(#57010) w333 válasza Fkris (#57007) üzenetére


w333
félisten

Tessék ... magyar papíros Link és még sokkal jobban is szalad ! :K

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#57011) Directors


Directors
senior tag

Sziasztok!

C Vectrába hol kell feltölteni meg leengedni a váltó olajat ?

[ Szerkesztve ]

A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.

(#57012) M_o_g_y_i válasza Directors (#57011) üzenetére


M_o_g_y_i
őstag

A váltó oldalán van valahol egy szintjelző furat/csavar, betölteni meg a szellőzőnél lehet házilag, vagy lehet van rajta külön betöltőnyílás.
Macera, mert az alján nincs leeresztő csavar, így "kókányolni" kell. :((( Vagy levenni az alján a teljes takarólemezt. (én ezt fogom majd tenni)
Én sem csináltam még, ill. ezeket csak olvastam, készülve a majdani műveletre. :U
EZT megnézheted, segít valamennyit. ;)

[ Szerkesztve ]

4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!

(#57013) Markizmark válasza Fkris (#57007) üzenetére


Markizmark
addikt

Az én F-emnek is hasonló hangja van. :DDD Pedig benzines ...

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#57014) TasiA válasza w333 (#57005) üzenetére


TasiA
senior tag

Azt is nézem, 2.0 turbot, és ugyan ezekkel a B Zafira, áá. Fater, nem egyszerű ez

(#57015) w333 válasza TasiA (#57014) üzenetére


w333
félisten

Fater, nem egyszerű ez

Hmmm ... tudom :D

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#57016) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Ma este nyolckor az Aréna -1 szintjén fordulok elő és nem leszek egyedül. Ha valakinek van kedve kigurulni, összefuthatunk. :)

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#57017) F_Gergely


F_Gergely
őstag

Ha akartok bandazni este 20 ora korul Pety kollegaval Arenaban leszunk. Aki szeretne csatlakozni dobjon privit :)

(#57018) Directors válasza M_o_g_y_i (#57012) üzenetére


Directors
senior tag

Köszönöm a segítségedet . :)

A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.

(#57019) AMD Power


AMD Power
titán

Egyik kollégám nagyon szemezget az 1.2 C Corsákkal. Ilyen 2002-03 évjáratokat nézeget belőle. Mire érdemes figyelni? Van típushibája?

(#57020) w333 válasza AMD Power (#57019) üzenetére


w333
félisten

Rozsda ... más nem nagyon van semmi :D

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#57021) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Megvót a nagy tanákozás. Végül kiderült, hogy kellően balf.sz módon fényképezek. :DDD
[link]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#57022) F_Gergely válasza Petyyyyy (#57021) üzenetére


F_Gergely
őstag

Aki nem jott banhatja, de jovoheten hatha ujfent :)
Illetve csinalhatnank kozos kirandulasokat konvojban, pl elmenni az Uvegtigris bufejehez az meg messze sincs :)

(#57023) Kickass válasza Petyyyyy (#57021) üzenetére


Kickass
őstag

Na és megszakértettétek a láncodat? :D

Köv. hétvégén én is pesten leszek, de nemigen fér bele egy tali... :( :(

(#57024) AMD Power válasza w333 (#57020) üzenetére


AMD Power
titán

:R

Ma voltam tankolni. Toltam a gepbe egy kis MaxxMotion95. 40l lenyelt 570km utan.

(#57025) Markizmark válasza AMD Power (#57024) üzenetére


Markizmark
addikt

Az enyém 550-et ment 40 liter olcsóval, most megint nitro+-t tettem bele.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#57026) F_Gergely válasza Kickass (#57023) üzenetére


F_Gergely
őstag

Semmi hangja nincsen, gyonyoruen jart a motor, finoman, kremesen, jar a motor. Nem az a kerrego dizel. Nem kell hozzanyulni.

(#57027) Lauda válasza F_Gergely (#57026) üzenetére


Lauda
félisten

Nem tudja mennyi km van a lancban. Ha ket het mulva elszakad, mert hallgatott rad, akkor mit fogsz mondani? Szerintem ne buzditsunk senkit olyan dologra, ami sulyos koltsegekbe verheti a usert barmelyik pillanatban....

(#57028) F_Gergely válasza Lauda (#57027) üzenetére


F_Gergely
őstag

Ha a lanc rossz annak allando, jellegzetes csorompolo hangja van. Mindig!
De ismetlem magam, vigye el szerelohoz, nem egyhez. Ki is csereltetheti. De ha a lanc megvan nyulva az mindig csorog igen jellegzetesen!

(#57029) Markizmark válasza F_Gergely (#57028) üzenetére


Markizmark
addikt

Egyébként egysoros vagy dupla láncról beszélünk?

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#57030) F_Gergely válasza Markizmark (#57029) üzenetére


F_Gergely
őstag

Y20DTH, duplasoros - en ugy tudom. Nekem is ez a motor van, igy volt osszehasonlitas.

(#57031) Lauda válasza F_Gergely (#57028) üzenetére


Lauda
félisten

Azt gondolom ember nincs a foldon, aki hallasra megallapitja egy lancos vezerlesrol, hogy az milyen allapotu, mikozben semmi mas informaciot nem ismer rola.

(#57032) diablo1984 válasza Lauda (#57027) üzenetére


diablo1984
veterán

Azèrt a láncot nem sűrűn szokták cserèlni ès igenis hangja van ha kopott ès nyúlt, csörög, mással nem összetèvesthető hangon.

(#57033) Markizmark válasza F_Gergely (#57030) üzenetére


Markizmark
addikt

A duplasoros az örök élet +1 nap, 400e km-t megjárt 2.4TDDi transitunkban is az van. Direkt fordokra szakosodott szerelő ismerős is (apámnak 30 éve haverja, rosszat nem akar) azt mondja, hogy ezeket soha nem kell cserélni.

Olyan a világon nincs, hogy egy addig teljesen csörgésmentes lánc egyik pillanatról a másikra csak úgy elszakad. Szíjnál előfordul, hogy egy külsőre jó állapotú szíj elszakad. De a lánc előbb megnyúlik és ebből kifolyólag csörögni kezd.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#57034) F_Gergely válasza Markizmark (#57033) üzenetére


F_Gergely
őstag

En is ezen a velemenyen vagyok. Es a motornak gyonyoru hibatlan hangja volt! Lanc meg csorog ha megvan nyulva. Tudok olyan esetrol ahol szakadt a lanc (ford transit) de annak meg semmi elozmenye nem volt, es mindenki csak a fejet vakarta wtf? De ezen az egy eseten kivul en meg olyanrol nem tudok ahol egyszer csak elszakad a lanc minden elozmeny nelkul egy hibatlan motornal.

Mas:
Ha kulso levego beszivasra van allitva a keringtetes akkor uzemmeleg motornal tolja be a meleg levegot a motorterbol. Ha lezarom akkor nem. Kerdes hogy ez normalis? Marmint dizelnel ha kulso levegot sziv akkor a motor melege ennyire erezhetoen aramlik be? Gyakorlatilag futenem se kell mert tolja be a forro levegot.

[ Szerkesztve ]

(#57035) Markizmark válasza F_Gergely (#57034) üzenetére


Markizmark
addikt

Én is tudok olyan esetet amikor szakadt a lánc, de az gyári hibás volt és 53e km körül történt, újonnan vásárolt Sprinterrel. Garanciában motorcsere ... Létezik, hogy hibás a lánc, de az kiderül elég hamar.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#57036) diegho


diegho
nagyúr

Megvolt a szellőzés rendberakása (nem lehetett állítani milyen levegő jöjjön be az utastérbe), a hűtő venti előtét ellenállás csere és a hátsó ablak fűtés megcsinálása. 15k munkadíj, 8k anyagköltség. Elég baráti ahhoz képest, hogy szét kellett szedni a fél műszerfalat.

(#57037) F_Gergely válasza Markizmark (#57035) üzenetére


F_Gergely
őstag

Akkor lehet itt is ez volt, mert nem volt sok km az autoban 100 vagy talan 150 ezer.

(#57038) Lauda


Lauda
félisten

Latjatok ti is tudtok esetekrol, mikor elszakad a lanc elojel nelkul, megis azt a hulyeseget ajanlgatjatok neki, hogy ne csereljen egy ismeretlen allapotu lancos vezerlest.

Olyan sincs, hogy a jo allapotu szij csak ugy elszakad.

(#57039) Markizmark válasza Lauda (#57038) üzenetére


Markizmark
addikt

Olyan sincs, hogy a jo allapotu szij csak ugy elszakad.

Nem is azt írtam... :U KÜLSŐRE jó állapotút írtam. Ugyanis az nem látszik, ha belül a szálak szakadtak.

De továbbra is hirdesd azt a hülyeséget, -csak hogy a saját stílusodban írjak neked- hogy láncot kell cserélni. Minden szaki és minden gyártó hangsúlyozza, hogy nem kell cserélgetni, de te csak erőlködsz valami szíjas berögződés miatt. Elárulom neked, hogy a szíj is tud szakadni idő előtt, ha hibás, csak annyira mint a lánc.

Igen, tudunk olyan esetről amikor szakadt a lánc, gari időn belül, nem a 200ezredik km után. Ha a lánc hibás, az kiütközik jóval előbb. Sokkal drágább egy lánc csere, mint egy szíj csere és pont azért mert nem számít előírt szerviznek.

De nekem aztán tökmindegy ki mire költ súlyos pénzeket, egy lánc nem 18ezer forint, mint egy jobb szíj. Plusz akkor már lánccal együtt cserélni kell lánckerekeket és feszítőket, hogy újként összejáródjanak. Ott tartunk, hogy 100ezer.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#57040) F_Gergely válasza Lauda (#57038) üzenetére


F_Gergely
őstag

A lancnak pont az a lenyege hogy gondozasmentes es nem kell cserelni. Neki van az autoban 317 ezer km. Ha gyarilag rossz lenne a lanc mar reg elszakadt volna.
Persze ettol meg igazad van abban cserelni lehet. Mindent lehet, de akkor mindenki cserelje a lancot a kocsin hisz mivan ha elszakad. En pont azert veszek lancos autot mert nem kell hozzanyulni.

(#57041) diablo1984 válasza Lauda (#57038) üzenetére


diablo1984
veterán

Előfordul, de nincs csereperiódusa előírva ha csörög akkor cserès. Mindegy milyen az előèlete, èn láncos motoron nem cserèlnèk vezèrlèst, ha nem csörög. Ha időben megkapja a bele való jó minősègű olajat, akkor a lánc kitart örök èletig. A yarisom is láncos, 275ezer km van benne, mèg eredeti lánccal, kutya baja...

(#57042) Lauda válasza Markizmark (#57039) üzenetére


Lauda
félisten

Ha "megtorod" a szijat es nincs elrepedezve, nem fog elszakadni.

Igen, le kell cserelni a lancos vezerlest, ha nem ismerjuk az eloeletet a vezerlesnek es a motornak. :K

(#57043) Markizmark válasza Lauda (#57042) üzenetére


Markizmark
addikt

Gyakorlatilag soha nem lehetsz biztos egy használt autó előéletében, még akkor sem ha addig a kilométerig van vezetve a gyári szervizkönyv. Ismerünk olyan eseteket amikor csak beírták a cserélt alkatrészt de valójában hozzá sem nyúltak. Olvastam ilyet, hallottam is és közeli körömben is előfordult.

Szóval ilyen alapon mindig cserélni kéne a láncos vezérlést. Egyedül a nem megfelelő viszkozitású olaj vagy a későn cserélt olaj tehet kárt a láncban, főleg amiatt, mert nem megfelelően működik olyankor a feszítő.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#57044) Lauda válasza Markizmark (#57043) üzenetére


Lauda
félisten

Igy van, ezert kell hasznalt auto vasarlasa utan cserelni a vezerlest, szuroket, olajokat, szijakat. :K

(#57045) F_Gergely válasza Lauda (#57044) üzenetére


F_Gergely
őstag

Ertsd mar meg lancot nem cserelunk :)
A szijjasnal van hogy vasarlas utan vezerlescsere. Nade azta mugy is 60 vagy nem tudom hany ezer km utan cserelni kell. Lancosnal nem, amig nincs hangja (ha hangja van megnyult a lanc, vagy kopott a fogaskerek) nem kell hozzanyulni, pont ezert talaltak ki a lancos motorokat :)
Lancos motorok karbantartasmentesek, nem kell a vezerleshez hozzanyulni. Persze van gyarto es azon belul szeria hiba ahol a lanc gyorsabban elkopik, de nagyon jellegzetes semmihez nem hasonlo hangja van a megnyult/kopott lancos vezerlesnek, es ez allando hang, nem csak neha neha.

(#57046) Lauda válasza F_Gergely (#57045) üzenetére


Lauda
félisten

Ha igaz lenne amit irtal nem letezne a szijas vezerles. A lancos megoldas egy elavult fos. Vagy ez is azert kerult levaltasra gondolom, hogy legyen mibol elni az autoszereloknek es az autosboltoknak...

(#57047) sitotomi


sitotomi
tag

Sziasztok!

Találtam 18"-as felniket, gumival, amik tetszenek, eladó szerint jók a c vectrára.
[link]

Viszont amit az eladó írt váltószámokat, olyan kombinációt pont nem találok a neten.
Pl: [link]

Na most elbizonytalanodtam. Szerintetek jó a fenti felni egy 2002-es 2.2dti c vectrára?

(#57048) Markizmark válasza Lauda (#57046) üzenetére


Markizmark
addikt

Egy szakadt vezérlés miatt szét vert motort szinte olcsóbb javíttatni, mint a láncos vezérlést kicserélni. Ezért nem állja meg a helyét amit most írtál.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#57049) Lauda válasza Markizmark (#57048) üzenetére


Lauda
félisten

Hubaszki.

(#57050) Markizmark válasza Lauda (#57049) üzenetére


Markizmark
addikt

Bizony ám, saját típusra rákerestem (15 éves típus), 132000 a csere anyagára, plusz munka. Ismerős szétvert motorja (törött vezérműtengely, 2 szelep, szétvert csapágy) szereléssel együtt 150 volt.

Szóval ez a fogyasztói társadalmas elméleted, hogy az illuminati azt akarja elhitetni veled, hogy a lánc csere nem szükséges, mert kell nekik a pénzed, az hülyeség.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.