Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#25001) Calogero válasza KillHates (#24999) üzenetére


Calogero
addikt

A hézagot és a lakatosmunkát ne sajnáld, új korábban sem sokkal szebb.... H Astra nem a minőségi összeszerelésről híres , se a minőségi anyagoktól..... sorja itt.. sorja ott.... csak üléshuzatot cseréltem és úgy nézett ki a kezem mint ha 100 macskám lenne. Illetve láttam az autót megbontva elöl-hátul, amikor a parkoló radart szereltük be, egy-két helyre nem jutott csavar gyárban, úgy pótoltuk mi.

(#25002) Nem3sys válasza diablo1984 (#24992) üzenetére


Nem3sys
tag

szabad tudni milyen passat volt, és mik voltak a bajai?

Seat Ibiza 1.9TDi 200+++

(#25003) satyátó válasza mikoljan (#24986) üzenetére


satyátó
tag

hát én úgy tudom hogy alapból kitörlődik, és elalszik a motorvezérlő jel...

(#25004) KonzolKartel válasza satyátó (#25003) üzenetére

12-25 indítás utan törli a tárolót

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#25005) diablo1984 válasza Nem3sys (#25002) üzenetére


diablo1984
veterán

96-os rácsos passat kombi, 1,9TDI, a 90 lovas elpusztíthatatlan fajta! na ezt az állítást tudnám cáfolni, mert az előző gazdájának sikerült ez a művelet. kezdtem a fékek felújításával,(tárcsa, betét, összes fékcső, féknyergek, abs jeladók), futómű(összes szilent, talpas, toronycsapágy, 2 hátsó teló, 4 rugó-2 hátsó törött volt-), utána jött a hideg zuhany, pest oda-vissza kör alatt(kb 500km) kievett 4 liter olajat a blokkból(fél éve vettem, csak nem mentem messzire vele(tapasztaltam, hogy csípi, de ősszel vettem, azt hittem, hogy szezonális...), utána jött a komplett motor fejújítása a-z-ig, az volt 5 éve 4 kiló, következő évben önindító és turbó......

egy vagyont költöttem így rá, kasztnija eddig jól bírta, de idén tavaszra megjelentek rajta az első fecskék(rozsda) és a tököm tele lett a 17 éves szarommal és eladtam, míg el tudtam. volt most a motorjában 35ezer km, ment is mint a távirat,(román tenger 4 ember+fullosan telepakolva végig klímázva, taposva végig, 5,5liter/100), de nem akartam a kasztnira is még ráverni 3 kilót, utána meg kezdhettem volna elölről mindig.....

(#25006) diablo1984 válasza KonzolKartel (#25004) üzenetére


diablo1984
veterán

jaja, így igaz, de addig kijelzi, azért érdemes a hiba elhárítása után töröltetni! meg azért is, hogy aktív-e még a hiba, vagy már minden okés....

hupsz, vegyük úgy, hogy ezt a kettő postot egybe írtam.... :B

[ Szerkesztve ]

(#25007) Nem3sys válasza diablo1984 (#25005) üzenetére


Nem3sys
tag

Amiket leírtál nagyrésze kopó dolog.
Azért nem az autó a hibás. A motorra meg azt tudom mondani, hogy bőven 800e km felett volt benne.
Nap mint nap ilyen motorokkal vagyok körülvéve, szedjük szét, javítjuk őket. Gyakorlatilag elpusztíthatatlanok. Ami eszi az olajat azt vagy hidegen is gyepálták, vagy 600e km feletti futása van.
Nekem már a PD változata van elég erősen megcibálva. Bőven 400e km felett járok már vele de 1ml olaj sem fogy 2olajcsere között :) Pedig versenyekre is járok, kapja az ívet is rendesen.

Seat Ibiza 1.9TDi 200+++

(#25008) diablo1984 válasza Nem3sys (#25007) üzenetére


diablo1984
veterán

a motoron kívül a többi okés, tisztában vagyok vele. először azt hittük, hogy szelepszár szimmeringnél megy el az olaj, vettem is hozzá egy komplett szettet és egy hengerfej tömítés szettet, nekiálltunk, hogy megcsináljuk, ártani nem fogunk vele, mikor a hengerfej lejött láttuk meg a valóságot, az összes hengernek válla volt, egyenletesen kopott! én 245e km-el vettem, de hogy valójában mennyi volt benne, az jó kérdés! az biztos, hogy az összes kopó cucc még gyári alkatrész volt benne(11 éve jött németből), tehát ha cserélték is, akkor szakszervízben gyári cuccot bele, valszeg az első magyar gazdája csak lehasználta és szart sem költött rá! elől még mindig a gyári teló volt alatta, most is mikor eladtam, még értékre mindig hozta az új szintjét, de minden mást cserélni kellett.....

úgyhogy elhiszem, hogy sok volt benne, de 800e? az b.szott sok, inkább azt gondoltuk, hogy a magyar gazdi 6 év alatt belevert valami teszkós olajjal 200ezret longlifeba.....szar kenés, nagy kopás, bár a csapágyak nem voltak megkopva, csak a henger.... :U

(#25009) satyátó válasza KonzolKartel (#25004) üzenetére


satyátó
tag

hát majd meglátjuk... majd írom milessz

(#25010) satyátó válasza diablo1984 (#25006) üzenetére


satyátó
tag

megvárom a 12-25 indítást és a akkor sem jó akkor töröltessem ki? és ha utánna sem jó???

(#25011) diablo1984 válasza satyátó (#25010) üzenetére


diablo1984
veterán

töröltesd ki és ha utána még ott lesz, akkor még aktív a hiba! most azért felesleges szerintem 20x indítanod.....

(#25012) _seth_ válasza satyátó (#25010) üzenetére


_seth_
veterán

Kábelt kimértétek, az rendben van?

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#25013) diablo1984 válasza _seth_ (#25012) üzenetére


diablo1984
veterán

Jani, neked van ilyen op-com-os cuccod?

(#25014) _seth_ válasza diablo1984 (#25013) üzenetére


_seth_
veterán

Igen, rádugjuk az autód? :)

[ Szerkesztve ]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#25015) diablo1984 válasza _seth_ (#25014) üzenetére


diablo1984
veterán

:K
azzal be lehet lőni a board comp-ot? vagy az bonyorultabb? azzal a motorvezérlőből ki lehet olvasni a kilómétert? ;)

(#25016) _seth_ válasza diablo1984 (#25015) üzenetére


_seth_
veterán

Lehetséges a BC vele de nem tűnik egyszerűnek + az opcomtól/sw-től is függ. A km kiolvasását csak a műszeregységből tudja b vectránál de ahány autó annyi menüpont, minél újabb annál több :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#25017) satyátó válasza _seth_ (#25012) üzenetére


satyátó
tag

nem mértük ki csak kicseréltük a vezérműtengely jeladót...

(#25018) satyátó válasza diablo1984 (#25011) üzenetére


satyátó
tag

és tudsz esetleg aki kitörli?

(#25019) diablo1984 válasza _seth_ (#25016) üzenetére


diablo1984
veterán

ha neked jó, akkor rápróbálhatjuk a vectrára holnap délután, vagy holnapután, mert holnap reggel az okmányirodában intézem a rendszámot, utána szervíz, komplett vezérlés, olaj, szűrők, szíjak cseréje, remélem délután elkészül és utána rákacsinthatunk!

ez az ncdc 2013 fejegység gondolom nem eszi az mp3-at, nem? navira magyar térképeket nem lehet hekkelni? van hozzá német, dán és svéd..... az karcsú.... :U

satyátó: bárki, akinek van egy ilyen kütyüje, akár seth is! ;)

[ Szerkesztve ]

(#25020) _seth_ válasza satyátó (#25017) üzenetére


_seth_
veterán

Ez a baj, az a jeladó 99,99%-ban nem hibásodik meg csak a csatlakozója lesz koszos vagy a kábele törik meg/porlad el. Nem kizárt, hogy kicseréltétek az amúgy is jó jeladót viszont rádugva a hibás vezetékre ugyanúgy dobja a hibát, korábban is volt szó róla valakinél.

diablo1984: holnap délután szerintem jó lesz. NDC és navi már passz...
Úgy látom az opeles fórumtárs pesti, az kicsit messze van :)

[ Szerkesztve ]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#25021) satyátó válasza _seth_ (#25020) üzenetére


satyátó
tag

akkor most mit csináljak?

(#25022) satyátó válasza diablo1984 (#25019) üzenetére


satyátó
tag

az rendben van hogy segít akinek... van de kinek van? :)

(#25023) diablo1984 válasza satyátó (#25022) üzenetére


diablo1984
veterán

autóvillamosságit keress, egy ilyen kínai kütyüje csak van nekik, opelből van bőven, nem is villanyos az olyan akinek nincs!

Seth:majd telón kereslek ez ügyben, ha kész a kocsi szervize. számod a régi, nem változott?

(#25024) satyátó válasza diablo1984 (#25023) üzenetére


satyátó
tag

köszi. majd keresek olyat akinek gyári műszere van. de szerintem felesleges megint diagnosztizálni.
azon gondolkodom hogy visszaviszem a szerelőhöz és vissza szereltetem a gyári siemensemet ami volt benne. a pénzt meg visszakérem :) mert 7.000ft ért adott bele egy noname jeladót.

(#25025) diablo1984 válasza satyátó (#25024) üzenetére


diablo1984
veterán

biztos örülne..... :U

ha a hiba fennt áll, akkor a javítás nem volt sikeres, szóval egyértelmű.

[ Szerkesztve ]

(#25026) Jim Tonic válasza satyátó (#25024) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ha ő találta ki, hogy az a rossz, akkor vissza kell menni.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#25027) satyátó válasza diablo1984 (#25025) üzenetére


satyátó
tag

hát ha örül ha nem akkoris ez nem az én hibám. egyébként volt olyan érzésem hogy nem a jeladót kellett volna egyből kicserélni hanem a vezetékeket kellett volna átnézni elöször... csak annyit mondott a vezetékre hogy jó állapotban van nincs szét porhanyósodva...

(#25028) satyátó válasza Jim Tonic (#25026) üzenetére


satyátó
tag

autódiagnosztika vezérműtengely jeladó hibát dobott ki...
ezért is cseréltettem ki. fene se tudta hogy a csere után nem lesz jó. ha ezt tudom akkor úgy hagyom...

(#25029) satyátó válasza diablo1984 (#25025) üzenetére


satyátó
tag

akkor te azt javaslod hogy ismét tetessem rá diagnosztikára és ha még mindig vezérműtengely jeladó hibát dob akkor a szerelő hozott alkatrésze a szar...

(#25030) _seth_ válasza satyátó (#25028) üzenetére


_seth_
veterán

Nekem is kidobta már kb 3x, szétkaptam a csatlakozót, fújtam rá egy kis féktisztítót majd wd40-et és összedugtam, meg is javult minden esetben, valamint több x20xev ismerősnél is előfordult és hibás jeladó eddig talán ha egy volt csak.

Aláírásomban van egy oldal, tudom ajánlani :)

diablo: megy privi!

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#25031) diablo1984 válasza satyátó (#25029) üzenetére


diablo1984
veterán

ha a hibakód továbbra is aktív, akkor nem biztos, hogy az új jeladó szar, csak lehet nem az volt a baja, amint írták, hogy akár kábel is lehet valahol. ha úgy vállalta a szerelő, hogy ő mondta, hogy ezt kell cserélni és jó lesz, akkor az ő hibája, ha még mindig aktív a hiba, ha te vitted oda, hogy a gép azt dobta, hogy a jeladó a baj és cserélje ki, ő kicserélte, de továbbra sem jó, akkor a te sarad.

ezért kell olyan helyre vinni, ahol olvassák és javítják, ott egyértelműen már a hibátlan autót tudod átvenni, hibakód mentesen.

(#25032) satyátó válasza _seth_ (#25030) üzenetére


satyátó
tag

köszi... valamiért nem engedi a regisztrációt...

(#25033) satyátó válasza diablo1984 (#25031) üzenetére


satyátó
tag

akkor ez az én saram mert én vittem oda hogy cserélje ki mivel nekem is ezt a hibakódot dobta ki.
akkor buktam azt a 7rongyot...
Ő azt mondta hogy az lenne a legjobb ha gyári műszerrel nézetnénk át az autót, mivel az pontosabban kidobja a hibákat... tuti hogy ez is rossz volt szerinte máskülönben nem dobta volna ki az autódiagnosztika... megjegyzem univerzális diagnosztikával nézettem meg... amit már bánok... :(

(#25034) _seth_ válasza satyátó (#25033) üzenetére


_seth_
veterán

Nem a diagnosztika hibája, mindegyik csak lekéri az ECU-tól a hibakódokat ha vannak és kiírja ezt csinálja a gyári tech 2 és ezt a kis kínai is, nem itt a gond. A vezeték kiméréséhez is elég egy 1000 forintos kínai multimeter is :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#25035) satyátó válasza _seth_ (#25034) üzenetére


satyátó
tag

hát most már az lesz hogy a vezetékeket kiméretem... ha avval sincs gond akkor már nemtom hogyan tovább...

(#25036) Nem3sys válasza diablo1984 (#25008) üzenetére


Nem3sys
tag

Rokonnak a 110lovas passatjàt óra szerint 470nél generáloztuk. Oka? Turbó felkapta az olajat... semmi válla nem volt. 245e km tuti kamu. Nézz fel hahura a 3-4éves dízel vw-k ben mennyi km van, majd a 12-15évesekbe .... előbbikben simán 200e feletti ami simán valós, utóbbikban meg persze 178e :D

Ha kopott volt a hengerfal akkor A lehetőség hogy nem cserélt légszűrőt vagy direktszűrő volt rajta, B pedig hogy fáradtolajjal járt vele. Én utóbbit tartom esélyesnek.

Seat Ibiza 1.9TDi 200+++

(#25037) TasiA válasza _seth_ (#25020) üzenetére


TasiA
senior tag

Nálam, de nálam a jeladó is szar volt. Első körben ellenőrzés, kiderült a kábel rossz, meg is örültem, toldás, forrasztás, szigetelés. Hiba el is tűnt, de ha felmelegedett az autó és leállítottam, az első indítás után megint hiba. Szóóóóval, jeladó is csere, azóta rendben.

Amúgy Seth, egy picit belenyúltam ebbe az Irmscher-be, csordogál rá a zseton és ami zavar, a sport váltó. Basszus, ez eszembe sem jutott, hogy ez alatt rövid váltó lehet. 120-130-körül már 3500-öt forog, ami nekem sok, az öreg C20NE itt már 150-160-al csavar. :( Szal fogyasztással valszeg lesznek bajok.

Lenne egy kérdésem! Nehéz szervóra van-e valakinek valami ötlete? Az autó sokat állt , most 4-500 km után mintha javult volna a helyzet, de még mindig igen nehéz a kormány.

[ Szerkesztve ]

(#25038) diablo1984 válasza Nem3sys (#25036) üzenetére


diablo1984
veterán

jah, szerintem is szartak a motorjába és ezért kopott szét! valszeg több is volt a kilóméter benne, de ez engem nem vígasztalt akkor....

(#25039) zolikaDB válasza TasiA (#25037) üzenetére


zolikaDB
veterán

Tiszta Astra 1.4 akkor a valtoja :DDD Ki kell kukazni es bele egy hosszabbat!

(#25040) TheShow

Sziasztok,

Mostmár egy hónapja én is "opelos" vagyok, egy 1,6-os Astra H tulajaként. Használtan vásárolva, flottából visszavett, márkakereskedőtől.
Kíváncsi lennék a véleményetekre, mert 1-1,5 hete feltűnt, hogy valami nyikorog. Kicsit pontosabban először az tűnt fel, hogy alacsony sebességnél és fordulaton (1200-1500, 2. sebesség, város) jobbra kanyarodásnál valami nyikorog elől. Nem fékezéskor, úgyhogy a féket alapból kizártam. Aztán most a hét elején már az is feltűnt, hogy simán csak elvéve a gázt, motorfékkel gurulva, nagyobb sebességnél (pl. 70-80 km/h, 4-5. sebesség), egyenesben is megvan a nyikorgás, szintén előlről.
Fékezéskor nem vettem észre, hogy nyikorogna, még erőteljesebb fékezésnél sem. Mivel először kanyarodásnál vettem észre, ezért futóműre/lengéscsillapítóra gondoltam, de mivel újabban egyenesben is tapasztaltam, ezért passz. Ja, és jellemzően bemelegedve jön elő, reggeli első indulásnál még nem futottam bele.

Van esetleg tippetek, vagy tapasztalt már valaki hasonlót, hogy mi lehet?

TheShow

(#25041) Jim Tonic válasza TheShow (#25040) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Pedig a nyikorgás a féked lesz jó eséllyel. Fékezéskor pont megszűnik általában. De lehet csapágy is. Ennyiből nem lehet megmondani.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#25042) TheShow válasza Jim Tonic (#25041) üzenetére

Köszi.

Mikor elhoztam az autót, az eladó mondta, hogy az átvizsgáláskor, szervizeléskor cserélték az első fékbetéteket, és hogy az elején lehet hangja. De én az elejét azt max. 1-2 hétre értettem, nem úgy, hogy 2-3 hét után jön elő először...
Ha a fék az, és mondjuk a fent vázolt csere okozza, akkor egyszerűen csak meg kell várnom, míg elmúlik, vagy mindenképpen érdemes lenne megnézetni?

TheShow

(#25043) Jim Tonic válasza TheShow (#25042) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Olcsó fékbetét ilyen, és nem nagyon fog elmúlni a hangja. Van egy trükkje, hogy kiveszed a fékbetéteket, és az oldalait (amik kb. sugárirányban futnak) becsiszolod pár mm-en 45°-ban. Akkor nem fog nyikorogni.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#25044) KillHates válasza TheShow (#25040) üzenetére


KillHates
nagyúr

..

[ Szerkesztve ]

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#25045) satyátó


satyátó
tag

Azt el is felejtettem mondani hogy hétfőn mentem vele kb 25km-ert, és nem gyulladt ki a motorvezértlő , és úgy tűnt hogy minden oke. aztán leállítottam majd ujrainditottam és megint ugyanaza jelenség mint eddig...

Ma beszéltem a szerelővel, azt mondta hogy nagyon úgy hangzik mintha kábel hiba lenne... de Ő állítja hogy jó a vezérműtengely jeladó amit belerakott, vissza me gmár nem veszik :(
ha nem akkor valami szíjat nézzek meg, a jobb kerék alatt... krétával húzzam meg...
nemértem...

(#25046) diablo1984 válasza satyátó (#25045) üzenetére


diablo1984
veterán

ha elmúlt és visszajött, akkor bizony aktív még a hiba, és valszeg kontakt hiba, vagy kábel kopás, stb, van amikor jó és van amikor nem! kábeleket érdemes letesztelni, megnézni, hogy nincs-e valahol kidörzsölve, megtörve, csatikat széthúzni, kontakt spray-zni! valahol csak ott van a hiba, így valszeg már nem a jeladó.... :U

(#25047) satyátó válasza diablo1984 (#25046) üzenetére


satyátó
tag

tehát akkor a jó gyári jeladómat kicseréltettem potyára egy utángyártottra :) bravó magamnak :) na majd vissza tetetem én!

a szerelő ma azt mondta hogy nézzem meg a szíjtárcsámat ami a jobb kerék alatt van és húzzam meg krétával és pörgessem a motrot, és nézzem hogy viszi e... nem nagyon értem a dolgot...
meg hogy kettős tömegű vagy csak 1 az autóm, ha esetleg cserélni kéne mert lehet hogy attól nemjó :(

[ Szerkesztve ]

(#25048) diablo1984 válasza satyátó (#25047) üzenetére


diablo1984
veterán

meg hogy kettős tömegű vagy csak 1 az autóm, ha esetleg cserélni kéne mert lehet hogy attól nemjó

nem értem amit írsz, se eleje sem vége! a krétás dolgot nem értem, jobbról van a szíjtárcsa, de annak mi köze ehhez a hibához?

(#25049) satyátó válasza diablo1984 (#25048) üzenetére


satyátó
tag

kettős tömegű e a szíjtárcsám? arra értettem.
énsem értem a krétás dolgot , és hogy miköze van az én vezérműtengely jeladomhoz :)

(#25050) satyátó válasza diablo1984 (#25048) üzenetére


satyátó
tag

2.0ás 16szelepes a verdám...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.