Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#46801) Ferdzsoo válasza FIREBLADE78 (#46790) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

10w-60? ez levegő-olaj hűtéses blokk vagy mi a szösz?

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#46802) Daywalker


Daywalker
addikt

Egyébként nem akarok senki lelkébe tiporni, de tök jó, hogy mindenki veszi a drága motorolajat, de szűrőből a gyárit megvenni smafu :DDD Pedig az is fontos része a rendszernek.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46803) Bogyó bá' válasza Daywalker (#46802) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

HIFLO nem jó? Van most itthon 3 db + 3 cserére elegendő friss olajam is. Én felkészültem a szezonra! :B

(#46806) Daywalker: jogos a felvetés, ilyen aspektusból nem néztem a dolgot.

Mondjuk én is pocsékolom az olajat, de máshogy: az előírt 6000 km helyett 3000-ként cserélem - azt az egy litert. :))

Tiszta is volt az életében először megbontott blokkom (tisztítás, mosás, törlés előtti állapot, ahogy lejött a dekli):

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#46804) bbubby00 válasza Bogyó bá' (#46803) üzenetére


bbubby00
őstag

Ha nem pályázni használod, akkor szerintem tökéletesen megfelel!

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#46805) Ferdzsoo válasza Daywalker (#46802) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Én gyárit vettem, sőt ha már itt tartunk a levegőszűrő is hasonlóan fontos mint a másk kettő.
Abból is a gyárit rendeltem... :B

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#46806) Daywalker válasza Bogyó bá' (#46803) üzenetére


Daywalker
addikt

Nem azt mondtam, hogy a hiflo nem jó, mert biztos nem szar (egyszer volt hiflóm, azóta csak gyári), de te nem is döntesz bele arany áron motult. Csupán fel akartam rá hívni a figyelmet, hogy érdekesen spórolnak az emberek :U

Feree13: :R Jól teszed, az a motor meg is érdemli. Én is gyárit veszek rá..a hiflo vmi 1600 forint (?) a gyári meg 2500...

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46807) FIREBLADE78 válasza Ferdzsoo (#46801) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Kettőt kérdezz és könnyebbet

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#46808) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

Tehát motul lesz ebből,ha nincs nagyon más opció :(((

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#46809) Daywalker válasza FIREBLADE78 (#46807) üzenetére


Daywalker
addikt

Szerintem annyira nem fura...1 hengeresek crossokba meg supermotoba szokás lehet ilyet tenni...gondolom nagy henger, kicsit lazább illesztések. 690-es Dukeba is 10w50 kell.

Mi az, hogy nincs opció? Leírtam: ELF, MOL, Motorex, Ipone, Eni...mennyi alternatívát akarsz? :D ENI-t leszámítva mind hozzák a "nagy" motul szintjét. A többi meg mese habbal.

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46810) ujskodas válasza tboldi (#46762) üzenetére


ujskodas
tag

Mitől lett a pinlock koszos? Nekem 2 éve van benne a sisakban, de ugyanolyan, mint volt. Néha az apró port (addig nézem, míg nem találok rajta) letörlöm mikroszálas kendővel (óvatosan, szárazon) és kész.

Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.

(#46811) FIREBLADE78 válasza Daywalker (#46809) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Jólvan nah ;] Mit jelentenek ezek a számok? Tanuljak is már valamit. Molnak csak 5w van,az mégsem 10w :U

[ Szerkesztve ]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#46812) Daywalker válasza FIREBLADE78 (#46811) üzenetére


Daywalker
addikt

Azt hiszem, még egy valami, amiről írni kell (hallod CANNIBALL?:D:D:D)

Első szám: hideg oldali viszkozitás (minél alacsonyabb annál jobb)
Második szám: meleg oldali viszkozitás...amit a gyártó ajánl az adott ország időjárási viszonyaihoz és az adott motorhoz. Kicsi mozgástér van..

Minél nagyobb a viszkozitás értéke hideg oldalon annál sűrűbb az olaj (annál kevésé folyik, tehát nehezebben szivattyúzható, lassabban jut el a kenési pontokra).
Minél nagyobb a meleg oldali viszkozitás, annál kevésbé hígul fel üzemmeleg állapotban. Általában 100 fokon mérik, de sok értelme nincs, mert ha gyepálod simán 120-150 fok is lehet az olaj, ott meg már mindegy mi a viszkozitás a címkén, folyik mindegyik mint a víz...

Látod egyes motorokba 0w30 kell, a tiedbe meg 10w60...pedig mindegyiknél lehet rohadt forró az olaj, tehát az adott motor konstrukciója, illesztései, olajozási rendszere, olajhűtési képessége (ami a konstrukcióhoz van igazítva) stb. határozza meg mit kell beledönteni. Sokan inkább hígabbat töltenek, ugyanis az olaj nagyobb áramlása védi az alkatrészeket, nem pedig az olajnyomás, ami egy bizonyos érték felett úgysem számít, mert a nyomáshatároló elengedi a felesleges nyomást.

A lényeg, hogy szintetikust kell venni, mert az jobban bírja, stabilabb az olajfilm nagy hőmérsékleten is és konyhanyelven jobban tartja a kenőképességét ahogy használódik.

Az SG/SL/SM stb besorolás teljesítményszintet jelent...hosszú, a lényeg, hogy mindig a jobbat kell venni (jelenleg ez az SN). És ott a JASO besorolás, ami nedves kuplungos motoroknál lényeg. Itt az MA2 a modernebb.
Dióhéjban ennyi. Ha azt veszed viszkozitásra, ami a könyvben van, akkor nem hibázhatsz. A többi a te döntésed, de ajánlott mindig a legmodernebbet venni.. full szint, SN/MA2 - de az SN ritka, többnyire SL van...bőven jó.

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46813) Xaels válasza Daywalker (#46787) üzenetére


Xaels
félisten

Ne is mond. Nem csak én néztem nagyokat hirtelen. Mindenhol 280-as tárcsát találtam a típushoz. 270-es a GPZ-ken van. Most vagy rendelek egy új szettet vagy ezt leesztergálják.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#46814) FIREBLADE78 válasza Daywalker (#46812) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

:Y :R Akkor a mol 5w-vel jobban járok,mert nem olyan sűrű

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#46815) kcsa válasza FIREBLADE78 (#46814) üzenetére


kcsa
veterán

Nem éppen :) Alapvetően azt kell venni, ami a gyári ajánlás, eltérni (jelentősen) nem ajánlott.

(#46816) Czimby válasza Daywalker (#46802) üzenetére


Czimby
addikt

Ebben nagyon osztom ám a véleményed!

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#46817) FIREBLADE78 válasza kcsa (#46815) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Akkor motul 4 littyó 15.000 FT-t, enit kerülöm,pedig azt kapott a kicsike eddig :O

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#46818) Czimby válasza FIREBLADE78 (#46817) üzenetére


Czimby
addikt

Fuchs-ot nézted az is jó olaj ám, csak nem tudom a te viszkozitásodban lesz-é. :))

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#46819) Daywalker válasza kcsa (#46815) üzenetére


Daywalker
addikt

Az nem jelentős eltérés, szinte semmi. Nézd meg az 5w60 és a 10w60 adatlapját ahol fel van sorolva a viszkozitás és a sűrűség és majd meglátod.
Mellesleg az remélem megvan, hogy a hidegindítás okozza a legtöbb kopást, aminek az az oka, hogy hideg az olaj, tehát sűrű, nem szivattyúzható eléggé, csökken a kenőképesség. A legjobb lenne, ha az olaj hidegen ugyanolyan sűrű lenne, mint melegen, de az a rohadt fizika jól kitolt az emberekkel és a mérnökökkel! Tehát a kicsit hígabb olaj nem csinálhat bajt, sőt, inkább csak előnye van.
Arról nem is beszélve, hogy a gyártók amikor megírják a kézikönyvet akkor sokszor még nincs is olyan olaj, ami jobb lehetne.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46820) Outlander válasza Daywalker (#46802) üzenetére


Outlander
őstag

Az még hagyján, de a drága ruhák mellé, kínai ebayes féktárcsa dukál, na az a kemény, nem a kádszéle. ;]

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#46821) kcsa válasza Daywalker (#46819) üzenetére


kcsa
veterán

Ja hogy 5w60, akkor nem szóltam. Aszittem valami 5w30 vagy 5w40-ről van szó.

Megnéztem, tényleg van ilyen. Ezt én is beleönteném. (no nem mintha felkent szakértője lennék az olajoknak :D)

[ Szerkesztve ]

(#46822) Daywalker válasza FIREBLADE78 (#46817) üzenetére


Daywalker
addikt

A motul állítólag SN osztályú...nem tom ér-e annyit. Szerintem nem. Inkább alacsonyabb hideg oldali viszkozitás. Cseréld sűrűn, mosd/cseréld a légszűrőt, többet használ, mint aranyat önteni bele.

kcsa: sajnos senki sem az, csak aki mérnök és napi szinten ezzel foglalkozik. A többi vallás és okoskodás, na meg pénztárca kérdése. Érdeklődő "laikusként", rengeteget beszélve nálam hozzáértőbbekkel és 1-2 szakirodalmat átolvasva írtam amit írtam.

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46823) FIREBLADE78 válasza kcsa (#46821) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Marad ez a motul,"jó" árban is van
Kérnék még egy megerősítést,hogy vehetem a Mol olajat bele? Pénzügyileg jobban járok

[ Szerkesztve ]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#46824) kcsa válasza FIREBLADE78 (#46823) üzenetére


kcsa
veterán

A MOL kétharmada árban.

Őszinte, kegyetlen kérdés: van olyan jó állapotban a motor, hogy a motult vedd bele? :)

(#46825) Daywalker válasza FIREBLADE78 (#46823) üzenetére


Daywalker
addikt

Nézd, a MOL olajkereső is ezt dobja ki. Baja nem lesz tőle, annyira minimális az eltérés (és gondold végig logikusan amit írtam). Nem akarlak rábeszélni. Vehetsz ELF-et is, az sem drága és 10W60.

kcsa: volt egy mérés a MAMI-ban ahol azonos viszkozitású olajokat hasonlítottak - többek között mol és motul is volt benne. Az jött ki, hogy az egyiknél a hengereknél volt jobb a védelem, a másiknál a siklócsapágyaknál. Olyan nincs, ami mindenhol jól teljesít. Nem, a motul sem képes 100% védelemre mindenhol. Tipikusan melyik ujjadba harapj...éppen ezért a milyen állapot most itt mindegy...a drága nem jelent automatikusan jót vagy jobbat. A Motul szépen felfújt marketinggel rendelkezik, ezt fizeted meg. Ez a vallás :D

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46826) Xaels válasza Outlander (#46820) üzenetére


Xaels
félisten

Én vettem ebay-es olcsó tárcsát, de nekem ruhám sincs drága.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#46827) Bogyó bá' válasza Daywalker (#46825) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Melyik volt melyik? Nekem az kell, ami a henger(eke)t védi jobban, mert nincs siklócsapágy a gépemben, csak golyvás. Mindenütt, még a vezérműtengelyeken is. :B

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#46828) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

Döntöttem! Mol lesz :DDD

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#46829) Daywalker válasza Bogyó bá' (#46827) üzenetére


Daywalker
addikt

Most pontosan már nem emléxem. Minimális eltérések vannak...és azt sem árt óvatossággal kezelni, mert ahány blokk annyi eredmény jöhet ki.

FIREBLADE78: szerintem jó választás. Én a kocsiban használok 5W40-et 10W40 helyett jó ideje és sokkal halkabban jár hidegen....sokkal hamarabb elmúlik a hidrotőke hidegen minimálisan hallható hangja (ez is egy bizonyíték arra, hogy hívabb olajjal hamarabb felépül az olajnyomás, ergo nagyobb a védelem).

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46830) kcsa válasza Daywalker (#46825) üzenetére


kcsa
veterán

Tudom hogy vallás, pont erre próbáltam rávilágítani, hogy megéri-e a drágábbik :K (az állapot csak egy olyan tényező, ami segít a döntésben :D)

(#46831) Daywalker válasza kcsa (#46830) üzenetére


Daywalker
addikt

Egyébként egyet kell értenem veled. Van egy tudatalatti hatása...a robogóm eddig csak motult kapott (a cserematricák és a volt tulaj elmondása alapján - én még nem töltöttem bele mióta megvan) és viszonylag kevés km van benne, így elgondolkodtam, hogy köv. cserén megint motult kap (de ott ugye 1 literről beszélünk, nem 4-ről, nem tétel).

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46832) kcsa válasza Daywalker (#46831) üzenetére


kcsa
veterán

Enyémbe kell 2,5L. Fáj is amikor a harmadik flakont kell bontani, és tudom hogy a fele benne marad legalább egy évig...

(#46833) Daywalker válasza kcsa (#46832) üzenetére


Daywalker
addikt

Én nem vagyok szívbajos, autónál simán összeöntögetem, még akkor is ha más márka. Baja nem lesz a szakik szerint sem. Úgyse megyek el vele még 10 ezret sem cseréig. Motorba nem öntögetem, ott nem nagyon marad, ami meg marad az a légszűrő olajozására megy el.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46834) kcsa válasza Daywalker (#46833) üzenetére


kcsa
veterán

Persze, én is öntögetem, csak fáj kibontani :D

De a legnagyobb szemétség az előző robogóm volt, abba 1,3L kellett. Akkor csináljanak már egy nagyobb kartert hogy 2L legyen, de ne 1.3 :DDD

(#46835) Daywalker válasza kcsa (#46834) üzenetére


Daywalker
addikt

Ezt néha én sem értem, mi alapján számolják ki...

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46836) Bogyó bá' válasza kcsa (#46832) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Én ezért váltottam sűrített csereperiódusra. 1 lityi megy a gépbe felső nívóig, 3000 km alatt megy le a minimumig (0,7 liter). Ha már úgyis vennem kell másik flaskát, akkor inkább kicserélem. Tudom, nem vagyok elég környezettudatos, de 3000 km után már szurokfekete, tehát teszi a dolgát.

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#46837) kcsa válasza Bogyó bá' (#46836) üzenetére


kcsa
veterán

Én se csinálnám másképp, ha ilyen szép kerek 1L kellene, és fogyna az olaj :K

(#46838) Ferdzsoo válasza Daywalker (#46812) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Nagyon jól leírtad a dolgokat, osztom a véleményedet minden téren.
EZ A CIKK azoknak akik kicsit laikusak a témában, ez a cikk is mindenben alátámaszt amit írtál...
Minél hígabb annál okébb, a baj akkor van ha a híg olajat nagyon eszi a motor, ekkor kell bele a magasabb melegoldali viszkó. Hidegoldaliból mindig a kisebb jobb...
Én is először 5w-30-at akartam a VFR-be de sajna szinte semelyik gyártó nem gyárt csak a motul, az meg full versenyolaj, jóval drágábban mint a 10w-30.

Még valami, Az API besorolás sokkal fontosabb minthogy milyen gyártó termékét veszed.
2 szint között pl már óriási különbségek vannak.
Nézzétek meg csak ezt...

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#46839) Czimby


Czimby
addikt

Itt a MAMI féle olajteszt MOL, Motul meg minden mással :DDD

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#46840) Bogyó bá' válasza Czimby (#46839) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Kösziiii ! :R Tehát a MOL okozza a legkisebb dugattyúkopást! :K

(#46841) SymbianOS: előbb egy kis kompressziót próbálok meg bele tölteni, hátha sikerül... :O

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#46841) Kolondrum válasza Bogyó bá' (#46840) üzenetére

Töltsél még hozzá spurit is. ;]

(#46842) Daywalker válasza Czimby (#46839) üzenetére


Daywalker
addikt

:R

Feree13: az egy jó cikk, bár páran próbálták megcáfolni, és talán nekik is van igazuk. Szerintem az ajánlástól meleg oldalon nem érdemes eltérni hideg oldalon viszont minél hígabbat kell választani (talán levegős blokkra ez nem igaz annyira, mert ott mások az illesztések).

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46843) Kolondrum

Mi ez liveleakon? Magyarul beszélnek benne és nagyon összetörte magát a motoros. 18-as karikás.
Motorcycle loses control, got brakehandle through his palm (aftermath)
I can't make a better title, sorry. He's fine now.

Ez viszont funny! :))

[ Szerkesztve ]

(#46844) Archer válasza Daywalker (#46728) üzenetére


Archer
őstag

Nem állítom, hogy nem úgy van csak ismerek több RR-est, és ilyenre egyik sem panaszkodott. Persze mindenki máshogy használja. Akkor ha tárcsa, szerinted mindenképpen csak a nevesebb gyártók (Galfer, Braking, Brembo és társai) termékeivel érdemes foglalkozni?

Feree13: a Rock Oil-nak (angol) és a Ravenol-nak (német) is van 5W-30-as motorba való olaja, én az utóbbit próbáltam, elég bagóért jutottam hozzá (gondolom mivel nem egy agyonmarketingelt név, nem is kerül Motul árba) besorolásokból mindenből a legmagasabb, motort nem állt be tőle úgyhogy szerintem jó. Most egy olajcsere erejéig 300V-t tettem bele kíváncsiságból, de ha semmi eget rengetőt nem tapasztalok, a következő megint Ravenol lesz.

Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

(#46845) Daywalker válasza Archer (#46844) üzenetére


Daywalker
addikt

Szerintem egyikünk sem tud úgy motorozni, hogy ez gondot okozzon:D Majd ha 2:00 alatt megyünk hringen, de ahhoz még kell jó pár mp :D
EBC, Brembo, Galfer, Braking, ezek mind jók állítólag. A Brembo tárcsa jó, betét nem annyira (mármint azok, amiket így megkapsz boltban mint mezei vásárló). Azt mondják az EBC-ről, hogy a tárcsa-betét páros nagyon jó, árban is. Tapasztalatom nincs, csak gyárival meg kínaival. Ott egyértelműen a gyári, gyári betéttel.
Mod: Esetleg az NG-t meg lehet próbálni, amit a kolléga is vett ebayről

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46846) Archer válasza Daywalker (#46845) üzenetére


Archer
őstag

EBC betéteknek tényleg jó áruk van (a többihez képest), egyik ismerős olyat használ (Double-H azt hiszem) meg van vele elégedve pedig nem egy Miss Daisy habitusú. Egyébként múltkor nézegettem, Unix-nál vannak Ferodo betétek, az XRAC-ről elég jókat mondanak és akinek van Unix-os szerelő ismerőse, kedvezménnyel nagyon baráti áron hozzájuk lehet jutni.

Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

(#46847) Daywalker válasza Archer (#46846) üzenetére


Daywalker
addikt

Jaja Brembo meg lángból...én is vettem hátra Brembo betétet fillérekért, oda bőven jó :D

Ja még egy-kettő: TRW Lucas, Nissin, Ferodo...tárcsából.
Arra lennék kíváncsi, hogy az ilyen tüvös gyártók, mint a pro brake, metal gear milyen tárcsákat csinál, de annyiból már EBC-t kapni.

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#46848) Ferdzsoo válasza Archer (#46844) üzenetére


Ferdzsoo
addikt

Kösz a tippet már csekkolom is. ;)
Ez a Ravenol nekem tutál motulra hajaz az egész weblap (csak nézd meg mindkettőt) meg az olajkiválasztó is teljesen ugyanaz, minden! Simán meglehet hogy ugyanaz a minőség nem felhájpolt áron!
Ha nem teljesen ugyanaz mindkettő...

[ Szerkesztve ]

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

(#46849) canniball válasza Something_ (#46726) üzenetére


canniball
nagyúr

Köszi a tippet, de az ilyen másolatokhoz kellő fenntartással állok. Még ha bagóért lenne, de ennyiért meg pláne.

Type-R!
Néztem korábban azokat is, míg meg nem láttam az árukat. De valam ilyesmi "trükkre" gondoltam mint ezeknek a pántja, hogy hátha más gyártó is tud ilyet.

Daywalker!
Én ehhez pont annyit értek mint az atomfizikához. :B De ha valaki vállalja...

Symbi!
Palatinus Attila súlyos sérülése

https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

(#46850) DigitXT válasza canniball (#46849) üzenetére


DigitXT
félisten

Bazz, és telibe ott a kép az átszúrt tenyérről, semmi kattintás mögé rejtve.:O

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.