Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Mr.Grincs
veterán
A 3 liter az nem mindig reális. Szóval nem minden arany ami fénylik.
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
giigz
veterán
Nem is, van amikor 2,6
!Overdose!
őstag
K-Jetronic-os Mercikről én is tudnék mesélni.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
#10726912
törölt tag
Senki sem vágyik rá, én meg használom minden nap.. S nem egy éve. A faék itt kezdődik A hosszmotoros elrendezés és a hozzáférhető motor már csak bónusz De ezt is csak halkan, isten ments, hogy eggyel többen legyek, aki ezt kedveli, így egyre olcsóbbak a donorjelöltek is
Balupapa
senior tag
tapasztaltad?
városban 3,5 max télen 4, tehát még mindig pont annyi mint egy 50ccm-es robogó.
#7852) giigz:
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
Egy kollégám nevében érdeklődnék:
nézegeti az Mk3-as Mondeokat (2000-2007) és lehet venne ilyet. Tudom mióta nem jár ide Khelben nem ez a világ legjobb autója de mégis van valakinek tapasztalata vele?
Annyi kritérium lenne hogy benzinesben max 1.8-as vagy dízelben max 2.2-es motorral szeretne venni. Melyik motorral lenne jó vétel és miért?
Illetve más típust is ajánlhattok más márkától ebben a méretben így viszont szívfájdalmam ugyan de a Punto kiesik a köréből.
Més que un club!
(#7857) !Overdose! válasza Napfénysüti (#7856) üzenetére
!Overdose!
őstag
Mondeoból a TDDI-t messziről kerülje el. Accord drága neki?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
(#7858) Napfénysüti válasza !Overdose! (#7857) üzenetére
Bakker hondás vagyok de az Accord eszembe se jutott.
Egyébként árban olyan 1M-ig menne el.
Més que un club!
(#7859) !Overdose! válasza Napfénysüti (#7858) üzenetére
!Overdose!
őstag
Hát annyiból egy normális 6gen is csak éppen-éppen.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
(#7860) Napfénysüti válasza !Overdose! (#7859) üzenetére
Igen említettem neki még pár gépet (Passat, Vectra, Accord, Avensis) de azt hiszem marad a Mondeonál mert 2000 utániból igazából csak az fér bele.
Més que un club!
Typhoon47
őstag
1.8tdi. a 2.2 nem egy jól sikerült darab. és többet is eszik természetesen, de annyival meg nem húz jobban sajnos. azért jó vétel az 1.8 mert 6-6,5 városi fogyival kurva jól megy. enyémbe 130e van. természetesen 250e km fölött ne vegyen dízelt. addig, ha be volt tartva a kötelező, akkor a világból is kimegy.
"Education is important but big biceps are importanter"
Laraxior
titán
Mi a normális idő,ill. megtett km, hogy a hűtővíz mutatója elmozduljon? Normális az hogy 2km után már megy felfelé? 15:00 körül leállítom, 4:30kor beindítom másnap reggel. Azért egy mínuszos víz, mert gondolom -17°Cban csak lehűl, elég durva ha így felmelegszik, mert a mutató se 0-ról, hanem olyan 60-70°C-ról indulhat...
"Para, normális?"
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
hobizoli
nagyúr
Jóa'...
ha szeretned hogy elobb felmelegedjen tegyel egy kartonlapot a huto ele.
több drón kell ;P
Laraxior
titán
Nemnem... nekem megfelel, csak, hogy normális-e. Első autóm egy 1.4-es volt, nem is emlékszem rá, hogy mennyi idő alatt mozdult a mutató, tapasztalatom is nulla... Gondoltam biztos, ami biztos rákérdezek
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
lajafix
addikt
Mégis mit vársz egy 3 literes szívó benzintől(ha jól látom)? Bezony normális, és az is, hogy 14 liter lehet ebben a hidegben a fogyasztásod... A termosztátod valszeg tökéletes.
Rock'n Roll
Laraxior
titán
nem tudom... minél nagyobb a motor, annál hamarabb melegíti fel? Nagyobb motornál, több víz is van a rendszerben... gondolom én nah mindegy, ne firtassuk, hiszen halványgőzöm sincs a dologhoz. Két pedál egy kormány, meg hogy hova és mit kell tankolni és ennyi
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
nagy benzinmotor, hatalmas hőveszteség, azaz az energia jelentős részét nem mozgási hanem hőenergiává konvertálja
ezért van, hogy a modern dízelek hűtője elé egy kartonlapot tesznek, mert azok nagyon takarékosak, kicsit a hőveszteség, ezért nagyon lassan melegednek fel, sokáig van hideg emiatt az utastérben ha nincs kiegészítő fűtés
a nagy benzinesek mint a tied is pillanatok alatt bemelegednek, cserébe kétszer annyit fogyasztanak
cryptot minden termékemért elfogadom
giigz
veterán
Pontosan, ma is láttam egy csomó dízelest kartonlappal.
lajafix
addikt
az 1.8asom is 2 kilóméter után elkezd meleget fújni és kb ugyanennyitt eszik. A termosztát azért van, hogy ne az összes vizet melegícsse...
Rock'n Roll
zsid
senior tag
Nekem éjjel kb 2,5km mire felmelegszik a víz annyira, hogy fűteni lehessen. Szerintem a 2km az jó.
<tRucKdriFteR>
Alvin_ti4200
félisten
Tudtok ajánlani Pesten egy olyan kézi mosót, ahol jó munkát végeznek, nem karcolják szét a verdát és aránylag megfizethető is?
melyik kézi mosóban karcolják a kocsikat? (csak hogy tuti elkerüljem)
pont az a kézi mosó lényege hogy nem karcol mert nem 200 kilós műanyag bizbasszal dörzsölik a kocsit
cryptot minden termékemért elfogadom
Mr.Grincs
veterán
A chiptuningról tudna valaki valamit mondani? Hosszú távon mennyire jó vagy nem jó?
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
tomcsi23
veterán
Hát, pedig némelyik még rosszabb is.
Amikor a kerékjárat tisztítása után ugyanazzal a szivaccsal még végigmennek a fényezésen, az ám a fain.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Alvin_ti4200
félisten
tomcsi megadta a választ a kérdésedre
Magnum_
nagyúr
vagy akárcsak egy jó fékporos felnitisztítás után, az a szivacs is tud hajszálkarcokat okozni.
Grincs:
nekem az első autümon volt, szívó benzin, nem sokat ért, turbódízelek meg jobbára nagyon kormolnak utána és a zöldkártya értékek romlanak, ha jól tudom.
szerintem felesleges, vagy érdemesebb eleve erősebb autót venni (én se 1,6osat vettem most )
I humbly and respectfully decline™
lacimol
csendes tag
Melyik része nem hihető? A linkelt oldal az optimálisan autóra fordítható átlagos összegekről ír. Egyénenként lehet kevesebb és több is, nekem kb ennyi.
Manitou
addikt
Én ezektől a millióktól a végösszegzésben rosszul lettem Persze el lehet tapsolni egy kocsira sokat, ha valakinek ez a hobbija.
Kezdeti költségek:
•Átíratás: 50.000 - 60.000 Ft (névre írás, forgalmi engedély, törzskönyv, vagyonszerzési illeték, eredetvizsgálat díja) - ez ok
•Átvizsgálás szervizben: 0 - 10.000 Ft - ez is
•Kezdeti szerviz: 30.000 - 50.000 Ft (olaj, légszűrő, összes egyéb folyadék cseréje, gyertyák, vezérműszíj) - ok
Összesen: 80.000 - 110.000 Ft (5 évre)
Állandó költségek:
•Értékvesztés: 900.000 - 1.100.000 Ft (feltételezve, hogy egy átlagos 5 éves 5 év múlva kb. a felét éri a vételi árának) ok ez lehet
•Adók: 12.000 - 20.000 / év (60.000 - 100.000 Ft / 5 év) ok
•Biztosítás: 20.000 - 40.000 Ft / év (100.000 - 200.000 Ft / 5 év) ok
•Műszaki vizsga: 25.000 Ft / 2 év (50.000 Ft / 5 év) ok
•Kötelező szerviz: 60.000 - 300.000 Ft (5 évre: folyadékok és kopó alkatrészek, esetleges meghibásodások) -300k szerintem sok
•Téli-nyári gumi: 40.000 - 80.000 Ft / 4-5 év ok
Összesen: 1.200.000 - 1.830.000 Ft (5 évre)
Esetleges költségek:
•Biztonságtechnika: 30.000 - 100.000 Ft (riasztó, váltózár, egyedi megoldások) - ez sok
•Hitel: 0 - 60.000 Ft / hó (5 évre akár 3.600.000) - ezt hagyjuk most
•Mosás: 50.000 - 300.000 Ft (5 évre) - ez szerintem durván sokra van számolva
•Üzemanyag: 700.000 - 3.000.000 Ft (5 évre, 5.000 - 20.000 km / év)
•Apróságok: 20.000 - 60.000 Ft (ablakmosó, ablaktörlő lapát, szőnyegek, olaj rátöltés, WD40) 60k- sok erre szerintem
Összesen: 800.000 - 7.600.000 Ft (5 évre)
Extra költségek:
•Büntetések: 0 - 200.000 Ft (autópálya, gyorshajtás, tilosban parkolás) -
•Parkolás: 0 - 2.500.000 Ft (fedett belvárosi parkoló a maximum) -
•Útdíjak: 0 - 75.000 Ft (évente 5-10 autópálya) -
Összesen: 0 - 2.775.000 Ft (5 évre)
* - A költségeknél egy 5 éves kompakt autó (2 MFt), 5 éves további használat mellett, átlagos életkorú sofőrjének adataival számoltunk.
Havi költségek aránya (5 évre vetítve).
[ Szerkesztve ]
Tom5
addikt
Mi ez a piros matricás mizéria? Hogy rosszat adtak néhány gépkocsinak?!
megema
őstag
Nekem is pirosat adtak, miután át lett íratva és újra forgalomba lett helyezve a kocsim 2010-ben. Illetve nem csak rossz matricát adtak, hanem rossz osztályba is volt sorolva (2). Múlt év végén elvittem környezetvédelmi felülvizsgálatra, ahol kicserélték a matricát kékre és átsorolták 6-os osztályba. Viszont átírták a típusát is (406 2.0 Supreme => 8 (???)), ami miatt az okmányirodában több kört kellett futnom (az alvázszámhoz nem az új típus tartozott). Végül pár ősz hajszállal később sikerült megoldania a problémát az okmányirodának. Az egész művelet kb. 3.000 forintba került amúgy, amit a felülvizsgálatért kellett fizetni. Az új forgalmi, illetve a típus átírása miatti törzskönyv csere ingyen volt.
[ Szerkesztve ]
zsid
senior tag
Amikor vettem 2es kategória volt a forgalmimban, az új műszaki óta 4-es, pedig az enyém már 6-os ( euro III, szabályzott keverékképzés és katalizátor ). Így is kék matricás vagyok, egyelőre nem foglalkoztat ez, csak vicces amilyen kavalkád van itthon ezekkel az osztályokkal és a matricákkal.
<tRucKdriFteR>
Tom5
addikt
Honnan tudom meg nálam mi a szitu? 1.3-as Skoda felicia piros plecsnivel. (96-os LXi)
Manitou
addikt
Ha legalább euro 2-es motor van benne, akkor kék plecsnit kaphat.
Nekem is el lett cseszve a multkori műszakin (2010-ben) , én is piros matricát kaptam, pedig kéket kellett volna. Majd ősszel megy megint vizsgára, akkor kijavítják.
[ Szerkesztve ]
aphra2
aktív tag
Nem szabályozott katalizátor (nincs lambda) = piros matrica
Szabályozott (lambda szondás) = kék matrica ,...... én így tudom.
Szerk:
Az én autóm 94-es , szabályzott katival , és kék matrica , tehát nem csak az 1996 utáni kocsi a kék , mint ahogy sok helyen olvasni.
[ Szerkesztve ]
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
lacimol
csendes tag
"Kötelező szerviz: 60.000 - 300.000 Ft (5 évre: folyadékok és kopó alkatrészek, esetleges meghibásodások) -300k szerintem sok"
Nekem 15 éves alsó-közepes autóm van. Ha egy általános szervizbe viszem (Speedy), akkor 5 év alatt 2*15.000*5=150.000 Ft a kötelező szerviz (szűrők és folyadékok, félévente). Ha ezt márkaszervizben teszem, akkor duplája, azaz 300.000 Ft lenne. Lehet a szomszéd számla nélkül, fele ennyiért is megcsinálja, de azért arra mégsem alapozhatok.
"Mosás: 50.000 - 300.000 Ft (5 évre) - ez szerintem durván sokra van számolva"
Havonta 2 kézi és 3 havonta egy mosatás (külső, belső, viasz): 3*2*700+3500 = 7700 Ft 3 hónapra, ami 60 hónapra 7700 * 20 = 144.000 Ft. Ha valaki hetente mossa és havonta mosatja, akkor már meg is van a 300.000 Ft.
Ezt a kalkulátort pont azért készítettem, mert engem is meglepett mielőtt utánaszámoltam volna. Hibák persze lehetnek benne, de azokat igyekszem a visszajelzések alapján javítani.
!Overdose!
őstag
Volt már olyan autó/tulajdonos aminek/akinek reális adatokat dob ez a kalkulátor?
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Manitou
addikt
Akkor módosítom úgy a mondandómat, hogy saját magamból kiindúlva nekem ezek soknak tűnnek.
Nekem szintén hasonló, csak 14 éves. A 15k olajcserére+ szűrőkre nekem is kb annyi, úgy hogy (5W40) full szintetikus olajat teszek a motorba, csak nekem az évente 1x esedékes. Vagyis 5 év alatt 75k, de lehetne kevesebb is, ha 10W40-es olajat tennék bele.
Nekem a mosás a 0-hoz konvergál, magam szoktam intézni. Persze autosamponra+ szivacsra, meg törlőkendőkre kell költeni, de messze nem annyit, mintha autómosóba hordanám.
!Overdose!
őstag
Ezek nekem is soknak tűnnek. Például nálam egy olajcsere 7k.
olaj: Eneos Premium 10W-40 (5k)
olajszűrő: gyári Honda (2k)
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Manitou
addikt
olaj: eneos premium hyper 5W40 (6,5-7k)
olajszűrő: 1,3k
pollenszűrő: 4,2k
légszűrő 2k lenne, ha kéne, de nem kell
zsid
senior tag
Az még euro2-es, sajnos az piros matricás.
Elírtam, már az is kék
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
Manitou
addikt
ha euro 2-es, akkor tuti nem piros matricás
!Overdose!
őstag
"Figyelem! Ez a benzintemető 1 óra alatt Németeknél az autópályán 300km tett meg. A végsebessége 340km is megy. Ez 4 kerékmeghajtású. Ez a kocsi nagyon megyen."
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
zsid
senior tag
Ennyiért megérné. Félévig lehetne gyilkolni, utána meg kiárulni alkatrészként majd ennyit...
<tRucKdriFteR>
8th
addikt
340km/h? Nevetséges. Ez egy sima 300lovas A8 kotró. Ennek óra szerint 250nél vége van mint a botnak. Ha nem lenne elektronikusan lekorlátozva akkor sem nagyon menne a fölé, hosszú nekifutással talán megfutná a valós 250-et de nem vagyok benne biztos. Még az S8 (D2) sem nagyon megy többet valós 270-275km/h-nál. M3 autópályán volt szerencsém átélni. Óra szerint a 310-et megfutja ugyan de az semmit nem jelent. Bírom az ilyen hirdetéseket. Mindig jól mulatok rajtuk.
giigz
veterán
Szerintem ezt 1 hétig nem tudnád hajtani...
tomcsi23
veterán
Jaja, elég vicceske.
Még a nagy kedvenced, az S8 sem megy annyit.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
zsid
senior tag
Egy hét alatt csak nem hullana szét
<tRucKdriFteR>
neduddki
nagyúr
HI!
boven van lamdaszondas juro1es joszag is, sokat nem titsztult a kepo tavajj ora:- (((
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Bandi18
tag
Nem értem hogy miért nem lehet azt csinálni hogy megadnak egy emissziós határt és ez dönti el hogy milyen matricát kap a kocsi. Szerintem egy széthajtott olajat zabáló fiatalabb motor is tud olyan rosszul teljesíteni mint egy elavult megkímélt társa és fordítva
neduddki
nagyúr
HI!
mert akkor a vizsgan fel kell, hogy akadjon, sajna ez nem indig tortenik meg:- (
udv
neduddki
mod: Maniyou #7891: enme smered a carina vizsga storijat, amikor a vizsgabisztos halalra sertodve adta ki a kek matrinyat?
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni