Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kalandor: Habemus papam
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr.Grincs
veterán
Én tudom hogy drága. Meg én úgy ismertem meg őt hogy Lupója volt és már akkor szopóállarc volt vele. Az meg hogy miért vesz te is írtad. a 3 liter miatt.
Ennyi erővel akkor vegyen egy marutit vagy ladát azt jóságvan. Ahhoz tényleg ócsó az alaktrész és még nem is sajnálja az ember ha belemennek a körforgóba.
Am tényleg nagyon kicsi, akkor már swift vagy fabia, az is jó áron van, vagy 206. -
VR6-Fan
veterán
válasz
Balupapa #7844 üzenetére
101le-s közt minimális a külömbsség, bp-n értelmesen használva a VR6-al járkáltunk el 10l körül...
én inkább a faék egyszerűségű technikát választanám amihez kb olyan könnyen találsz alkatrészt mint egy stifthez, nem mellesleg elégé felszerelt darabok. esetleg golf 3 GT-t keresnék bár fogyija kb azonos a 2l-ssel cserébe szarabb a menet dinamikája.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Balupapa #7841 üzenetére
kötelezőt nem kw-re fizeted? az egyik 73kw tán a másik 78kw
fogyasztása g3 bodéban 7-8l városban orsszág úton 7 alá is vihető (nem kell sokat kapcsolgatni betudsz állni hosszabb időre 90-100-as tempóra)2E motor kb elpusztíthatatlan nagyon hálás, alul is nyomatékos nem kell forgatni...
szóval 400-450-ig nézzél kocsikat.
jah 50ért van komplett motor ha ügyes vagy és jól alkudsz 60-70e ért egy komplett motorteret veszel ilyen 3-ashoz
az 1,6-os simos-os rémhez meg bármit találni ha befosik kínszenvedés, bár nem egy rossz motor azt a bodét jól mozgatja, de....
-
Balupapa
senior tag
válasz
killer1203 #7840 üzenetére
sztem 600bol nem 2literes autot kéne venni, érzékelhetően többet eszik és a kötelező is magasabb. persze ha nem napi használatra veszed lehet bármekkora
-
VR6-Fan
veterán
válasz
killer1203 #7838 üzenetére
600 átírással szervízzel vagy a nélkül?
esetleg 2l szívó benga 8v 3-as golf vagy cordoba ugyan ezzel a motorral.
-
killer1203
senior tag
Egy ilyen Cordoba mennyire lehet jó választás hosszú távon? (3-5 év) Pár napig használtam már egy ilyen 101 LE -s verziót, eléggé bejött dinamikába és kényelemre is, de hosszú távon nem tudom mennyire lenne megbizható. Max 600 ért keresnék kocsit hasonló teljesitménnyel.
-
Rick4
félisten
válasz
VR6-Fan #7836 üzenetére
Pontosan 6500 volt, vannak jobbak is biztosan, de nekem arra az évi 2 alkalomra tökéletes ez is. Ráadásul ez direkt olajos szennyeződésre direkt tiszta víz volt, csak próbaképp, korrekt lett.
Van jobb cucc: [link] meg komolyabb anyag is: [link]
Muhaha 10 rugóval többért ugyanaz: [link] mint az enyém.. [link] és a marketing: Az ultrahangos tisztító ideális ajándéknak is. -
Manitou
veterán
[link]
OMGVan aki ezt elhiszi?
-
m3tr0
őstag
válasz
#10726912 #7832 üzenetére
Az a baj,hogy nem vagyok idevalósi és a telóm lemerült amin ment a GPS és azt se tudtam hol vagyok, próbáltam mindenre figyelni, nem gondolom,hogy nem vettem észre a táblát se meg még szemből se villognak rám,hogy re barom nem jó irányba mész...vagy nem tudom, igazából nem lett baj, ez a lényeg csak azt jó lenne tudni, hogy van-e kamera arra...mert ha nincs akkor tuti nincs bünti.
-
m3tr0
őstag
válasz
#10726912 #7830 üzenetére
Eddig nem értettem,hogy lehet bemenni egy egyirányú utcába, most már igen.
De amit végképp..hogy szerintem(vagy nem volt egyirányú) dupla sávos is volt és azért nem értem,hogy ha tényleg az volt akkor akik a jobboldaliba mentek még csak nem is villogtak...Szóval k.rvára nem vágom, bár abban sem vagyok biztos,hogy tényleg egy irányú volt.
-
m3tr0
őstag
Sziasztok, valaki tud olyan oldalt ahol meg lehet nézni,hogy pesten hol vannak térfigyelőkamerák?! Fontos lenne tudnom,hogy az Árpád híd környékén a budai oldalon van-e valahol...remélem nincs...
-
Rick4
félisten
válasz
hobizoli #7822 üzenetére
Persze, elkoszolja a benzines injektor végét az, hogy nem benzinnel megyük, )azt most nem vegyük bele, hogy a pénztárcámat meg vastagítja) de mondom, spuri és ennyi.
4 db jófajta strapabíró Valtek gázinjektor egyébként 12 ezres, ha tönkremegy, 2K-ért van a belseje darabonként, 2K a tekercs amit egy fékgyűrű levételével cserélsz fél perc alatt......
-
Rick4
félisten
válasz
Prime110 #7819 üzenetére
Egyik tulajdonos 4 éve szerelte be, turbós (!) k-ba 45 literes tartállyal 350-400 km-t megy el vele, viszont vett hozzá motormelegítőt is, mert a gáz ezekben a hidegekben "megdermed" így mindenképpen fontos az előmelegítése a motornak,
Az LPG gáz propán és bután keveréke, -40°C-ig mindkettő légnemű marad légköri nyomáson, szóval az emberednek minimum Szibériában, vagy mindjárt az antarktiszon kell élnie. A motormelegítő az egy injektoros cuccnak felesleges, mert a legjobbaknál is úgy van beállítva, hogy 15°C reduktorhőmérséklet alatt nem fog átkapcsolni, akkor a motor meg már 30°C fölött van, tehát nem fog lefagyni. Ha gondolod, hazamegyek, és levideozom a sima keverőfejes autómat -12°C-on gázzal indításnál, pöcc röff, gázhoz szivató sosem kellett, nem fagy le semmi, és főleg nem dermed le a gáz, nem rángat, nem durrog, beleülök és megyek. Igaz, én tudom a gáz hogy működik, és tudom a motortérben mi micsoda, lehet ezért mondom ezt. Ahol ledermed valami az a reduktor lehet, de ott tuti rosszul lett beszerelve, semmi köze magához a gázhoz hogy nem jó. Azon meg nem tudom, mi csodálkozni való van, hogy a benzines injektor egy idő után elkoszolódik ha nincsen használva, de a benzin kering benne, 2000Ft-os megoldás: spuri adalék, vagy ha nagyon komoly akarsz lenni, akkor az aldiban 6 ezerért egy ultrahangos tisztító, a komoly csapatok ugyanezt a technikát használják, de ott bmár nagy a baj ahol ez kell... A gázos szervizek egyébként mióta foglalkoznak benzines injektorokkal, én ismerem az ország 6 legkomolyabb gázbeszerelő cégét, benzinhez, benzines dolgokhoz sosem nyúlnak... Próbáld ki, csak néha nyitod meg a csapot, aztán elzárod, hidd el, hamarabb beragad a szelep, mintha naponta 300x kinyitod, bezárod, a csap végére is hamarabb kiül a vízkő, mintha nyomatod teljes keresztmetszeten heteken keresztül, ez egyszerű dolog, és a motorfelépítés velejárója. Az általam ismert kb. 30 különböző márkájú autónál megoldást jelentett a spuri a reggeli hidegindítási problémára (ami valóban a minimális benzines injektorhasználatból adódik) tökéletes megoldás elsőre fél tankhoz 100ml spuri, ég csak járnod se kell vele, 2 nap múlva tökéletes lesz a hidegindítás. A maradék 4 deci meg elég még saccra 2 évig minden gázosnak. Érdemes róla olvasni, nálam is bevált: [link], és nem azt mondom, hogy 3 gyűszűnyivel kevesebbet eszik a kocsi 100-on, hanem hogy tegnap is -19-ben indítottam, pöcc röff, előtte meg a gázos használat miatt már -2-ben is azt csinálta a kocsi, hogy első indítás után 5 másodperccel leállt.
Bírom egyébként az észosztást, sose volt gázos autód, mégis tudod mi miért van..Olvass picit a gázról is: [link]
-
Balupapa
senior tag
Látom benne vagy Te is
Végül én sem 3L-t vettem mert nem találtam megbízhatót.
Annyira nem vészes a helyzet azért, 30.000enként be kell állítatni a váltót, ajtó zsanérokra figyelni, meg a tolató lámpára, a csapágy drága...és?Az öninditója pedig 200.000 indítást bír ki
A Turbo, pd elem minden autohoz drága, ehhez miért lenne olcsó
AZ 1.0 , 1.4es motorokkal pont elveszti az autó az értelmét
ráadásul vagy 150 kilóval nehezebb is, csúnyább a beltere.
megfelelő szervize is van [link]
-
Prime110
aktív tag
Az a használattól függ, illetve, hogy mennyit mennél vele.
Nekem Lancia k-m van, 2.4-es motorral, ez a 3.0-as a Lancia / Alfa legnagyobb motorja volt a maga korában. A kasztni pedig ugyanerre a padlólemezre épült. Én a mai napig nem gázosítottam el, és szerintem nem is fogom, nekem egyszerűen nem éri meg. Hobbi-autónak vettem, annak is használom, én azon kevesek közé tartozom, akiknek hetente 5000 forintos tankolással elmegy az autó, mivel csak hétvégén használom, a szett beépítése, ami elég horror most nekem sosem térülne meg, tekintve az autó 12 éves korát és, hogy kábé hány éve van még hátra.
A gázosításról megoszlanak a vélemények, saját fórumunkon is visszatérő téma ez, ahogy az volt anno az E85-ös kérdés is, töviről-hegyire kibeszéltük azt is, ezt is.
Egyik tulajdonos 4 éve szerelte be, turbós (!) k-ba 45 literes tartállyal 350-400 km-t megy el vele, viszont vett hozzá motormelegítőt is, mert a gáz ezekben a hidegekben "megdermed" így mindenképpen fontos az előmelegítése a motornak,
De javítás szempontjából is kardinális a kérdés, motordiagnosztikával (is) foglalkozó "kolléga" még 2009-ben az alábbi árakkal illetve állapotokkal találkozott - lehet azóta változott, de kiindulásnak akár jó lehet, főleg a szervizelésre vonatkozó rész:
"
Befecskendező szelepek tisztításánál 90%-ban vagy "gázos" szervíz a megrendelő, vagy LPG-vel járó ügyfél. Korábbi LPG rendszereknél gyakori volt a LMM sérülés is.
Múlt heti Toyota Carina E: a 4 szelepből 2 menthető volt, kettőt "ideiglenesen használható" állapotba sikerült hozni.Bef szel ár: 63,000 Ft/ db, a kettő 126,000 Ft.
A gázosítás kb. 200,000 Ft.
326,000 Ft-nál tartunk. (Jó, lehet bukdácsolni bontóban is, akkor kevesebb)
"Szóval vegyesek a dolgok.
Maga a kocsi amúgy szerintem jó, hogy milyen állapotban van azt meg jobban meg kell nézetni hozzáértőkkel, bevizsgálni, olasz, szóval a futómű az kardinális kérdés, a rugók kinyúlhatnak, a lengéscsillapítók leengedhetnek, a gumiharangok elnyíródhatnak, más kocsinál is, de az olaszok erre kimondottan hajlamosak sajnos. De ha csak a sajátomból indulok ki - bár a Lancia sosem volt a sportosság mintaképe, kábé a vásárlóréteg is a tisztes polgárokból alakult ki, akik nem driftelni, meg éjszakánként gyorsulni vettek ilyen autót, sajnos Alfa-ból több ilyen van - akkor megfelelő törődéssel sokáig jó autó maradhat. Ha viszont nem vigyáztak rá az elmúlt 13 évben, akkor lutri.
Motorilag ugyanaz, a kasztni alapja ugyanaz, én is szemeztem anno ezekkel a 166-okkal, végül a Kappa mellett döntöttem, ma már kihalófélben lévő autó, nem látni úton-útfélen.
-
-
válasz
Mr.Grincs #7805 üzenetére
"iszonyat a szervízelése nagyon kevés alkatrész van hozzá ha van is akkor annyi is mint ami a normális autóhoz egyharmad áron. Volt hogy külföldről rendelt alaktrészt ami itthon nem volt, vagy ha volt is akkor itt 80 ért árulták azt hiszem pont az automata váltójához valami alkatrész ott meg 40 be meg tudta venni. Elgondolkodtató"
Munkatársad meg minek vesz meg olyan autót amit nem ismer?
Ezek mind bruttó kisker árak 3L -hez.:
kerékcsapágy (első): 13.081 (skf)
kerékcsapágy (hátsó): 38.303 (skf)
féktárcsa: 8.684 (textar)
fékbetét: 12.516 (febi)
fékmunkahenger: 6.515 (bosch)
főfékhenger: 14.792 (cifam)
lengéscsillapító (első, gázos): 12.999 (lip)
lengéscsillapító (hátsó, gázos): 13.996 (lip)
toronycsapágy + szilent: 5.893 (skf)
lengőkar: 17.461 /oldal (febi)
gömbfej: 8.566 (febi)
vízpumpa: 10.996 (magnetti marelli), 17.551 (skf)
olajszűrő: 3.232 (bosch)
légszűrő: 6.472 (mann-filter)
pollenszűrő (szenes): 4.915 (valeo)
fűtőradiátor: 5.232 (febi)
termosztát tömítéssel: 3.755 (qh)
kipufogódob (hátsó): 19.922 (bosal)
izzítógyertya: 5.478 (ngk), 6.318 (bosch)
izzító relé: 4.205 (era)
tolatólámpa kapcsoló: 2.624 (febi)
visszapillantó (manuális bowdenes, bal-jobb): 10.414 /oldal (tyc)De, hogy mondjak pár durva tételt:
kormányműhöz szervószivattyú: 37.084 (gyári VW)
légmennyiség mérő: 47.172 (febi)
egr szelep: 41.648 (era)
vezérmű szett: 53.696 (skf)
önindító: 127.489 (bosch)
kuplung szett: 109.586 (sachs)
pd elem: 223.018 (bosch) /db
turbó: 327.996 (bts)
üzemanyag szivattyú: 56.558 (era)A típusnak vannak komoly negatívumai amivel a későbbi meglepetéseket megelőzendő már vásárlás előtt nem árt tisztában lenni:
- a váltót bizonyos időközönként (25.000km vagy ha már csattogva, rángatva vált) be kell állíttatni. Ez néhány percből illetve pár ezer forintból megvan. Ha a műanyag kapcsolóvilla (2500 forint) megkopik akkor is ránt egy kisebbet váltáskor. Ilyenkor azonnal csere! Kuplung állítás/felújítás/csere után is mindig! kell neki egy alapbeállítás. Ezt tíz tulajból nyolc vagy leszarja vagy akaratukon kívül félrevezetik a szakszervízben a szerelők mert ők maguk is csak tippelgetnek és valójában fingjuk sincs mi baja a kocsinak. Az nem mentség, hogy ritka típus és nem ismerik. Kaptak rá képzést!
- tolatólámpa kapcsolóból (~3k) mindig legyen tartalék a kocsiban. Ha elromlik mozgásképtelenné válik az autó. Nem lehet sebességbe rakni, letilt az elektronika.
- elöl-hátul spéci kerékcsapágy kell bele. Van hozzá 14k-ért is de az nem bír ki 25.000km-t sem már búgni fog.
- a kuplung brutálisan drága. Az automata váltónak és a kis teljesítménynek hála ez az alkatrész nagyjából örök életű de a borsos árát ez sem tudja ellensúlyozni.
- A másik horror az önindító. A start-stop rendszer miatt ez sem átlagos. Ha elromlik érdemesebb pár tízezerért megjavíttatni a régit mint 130k-ért venni egy újat. Ha nem lehet akkor kuka. Venni kell egy bontottat és azt felújíttatni.
- széria hiba, hogy idővel lógni kezdenek az ajtók. Egy ideig lehet utánállítani de később csak a kopott vetemedett zsanárok cseréje segít. Nagy nehéz ajtó kis gyenge zsanérokkal. A fizikát nem lehet megb@szni. A lógó nehezen záródó ajtó hamar tönkre teszi a zárszerkezetet.Az a baj, hogy a potenciális vevőknek csak az jut(ott) el a tudatukig, hogy a kocsi 3litert fogyaszt. Jó, ez eddig igaz. És? Milyen áron? Ha egy lepukkadt kiganézott szarhalmot vesz valaki a gatyája is rá fog menni és akkor is szar marad. Ha például elhanyagolták a váltót és emiatt bontani kell az minimum 150k de jellemzően inkább több. Itthon össz-vissz két ember van akinek a kezébe merném adni, hogy kapja szét és rakja rendbe az összes többi hozzá nem értő kókler. Porsche Budánál négy hetet ültek egy váltóhibás lupón. Addig terjedt a tudományuk, hogy szétszedték és mivel halvány fogalmuk nem volt mi baja adtak a tulajnak egy listát, hogy xyz alkatrészeket kell cserélni benne ez X összegbe fog kerül. Ember megköszönte és elvitte egy specialistához aki a szakszervízhez képest negyed áron garanciával megcsinálta a váltót. Azóta is megy. Mellesleg nem is az volt a baj vele amit a szervizesek cseréltetni akartak a user pénzén. Végig sötétben tapogatóztak. Ezek nem szerelők, csupán betanított alkatrészcserélő droidok.
Némely alkatrész teljesen átlagos áron van, de valóban van ami a nagyon drága hozzá. Ez van, ez ilyen autó. Vásárlás előtt tisztában kell lenni mit akar épp megvenni az ember. Új alkatrészt lényegesen olcsóbban meg lehet oldani a Bárdi-s, Unix-os vagy egyéb webshop-os áraknál. Ki az a hülye aki 225k-ért vesz egy darab pd elemet, meg 330k-ért egy turbót? Ilyen balek nincs.
(#7808) kpal: HA-n 600k alatt nem nagyon látok normálisat. Facelift utánit kell venni. Azzal kevesebb a gond + annak már van zárt kesztyűtartója. A korábbiakban csak egy rakodópolc fut végig a műszerfal alatt mint anno a trabantnál. Nézd meg a Seat Arosa felhozatalt is. Lemez alatt 1:1 ugyanaz a két kocsi. Az 1.0 motor nagyon gyenge még ebbe a pici autóba is. Nyomni kell, hogy menjen ezért fogyaszt is. Az 1.4 8v egy sokkal használhatóbb motor és alig fogyaszt többet.
(#7811) Mr.Grincs: 1.0 8v -1.4 8v Lupo alkatrészei Suzuki Swift árszinten mozognak és hegyekben áll hozzá az utángyártott, új és bontott használt alkatrész (mint minden volkswagenhez). Az egyetlen igazi negatívuma, hogy nagyon kicsi. Elől kényelmesen el lehet fészkelődni benne de hátul kicsi, a csomagtartója és kesztyűtartója pedig jelképes méretű. Cserébe kicsi, fordulékony, könnyű vele parkolni. A hosszú ajtó miatt ha rád állnak nehéz beszállni. A konkurenciához mérten egész erős kasznija van. Nem Swift, Saxo, Seicento merevségű. 1-2 személlyel városi rohangálósnak nem rossz választás bár fogyaszthatnak kevesebbet is.
-
Mr.Grincs
veterán
Szerintem magában kerüld el a lupót, szerintem benzinesből sincsen annyi hogy megérje. Bármi behalhat benne bármikor, mint más autóban. 5 kilóért lehet mást is találni, pl: 206, swift. Előnye hogy roskadásig van alkatrész így olcsó a szervízelése. Más kérdés ha divatolni meg rajolni akar valaki egy márkával. Az oké hogy nőknek kis autó, de szerintem azért ennyire ne legyen kicsi, meg hülyeségnek is tartom. Nekem nem ad semmiféle biztonságérzetet a kis autó.
-
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #7800 üzenetére
A Carina és a Starlet ugyanúgy kikopik, ahogy egy Uno, Regata, meg 1-es Golf is, de mondhatnék 120-as Skodát, meg Passatot is, azok se fognak 20 év fölött szaladgálni, mert belefutsz egy hibába, ami miat tjobb ötlet szétbontani a kocsit....
A kocsikat jellemzően nem ennyi időre tervezik, az usa kocsik se a napi hajtás után néznek ki újszerűen, ott a jelentős idő és pénzráfordítás hozza meg a hatását, de az sokaknak hobbi, és a kocsi sokkal többe van, mint amennyit ér. Szóval ez nem lesz mindenki számára járható. A mai tizenéves kocsik még relatíve korszerűek, van euro3-as motor meg négcsillagos törtészteszt viccen kívül 500 ezerért. És azok még nincsenek xarráelektronizálva, tehát bizonyos szintig olcsón, otthon is javíthatóak. A 3-4 évesekkel ez már nem játszható, a szerviz meg kéri majd a pénzt, mert nekik is élni kell valamiből, ha más nem a napi 1-2 ügyfélből fognak... -
Mr.Grincs
veterán
Csontiéktól autót? Munkatársam vett egy 406 os pezsót...Hát szerintem a piac legtrágyább 406 osát sikerült megvennie. Akkor működött, amikor megvette azóta csak szívás van vele.
Szerintem olyan autót is árulnak amiben hulla van a csomiban.kpal: Szia. A munkatársam aki vette a dízel fábiát, neki azelőtt kicsi lupója volt, 1.2 es tdi motorral. Hiába evett keveset de volt hogy azzal is leszopatta saját magát elég sűrűn. Automata váltó néha szarakodott, turbó is kifújt stb. Ha gondolod adok egy emailcímet beszélgess vele, de szerintem le fog beszélni róla, mert iszonyat a szervízelése nagyon kevés alkatrész van hozzá ha van is akkor annyi is mint ami a normális autóhoz egyharmad áron. Volt hogy külföldről rendelt alaktrészt ami itthon nem volt, vagy ha volt is akkor itt 80 ért árulták azt hiszem pont az automata váltójához valami alkatrész ott meg 40 be meg tudta venni. Elgondolkodtató. Alig tudta eladni, amikor eladta annak az árából vette az 1.9 fábiát.
-
kpal
nagyúr
Hali ! vw lupo jó nőknek megbízható ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Lenovo Yoga Pro 9 (16IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060, 32GB, érintős ELKELT
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest