Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
zsid
senior tag
<tRucKdriFteR>
Mr.Grincs
veterán
Hát egen. Az a baj hogy látszólag nem sok baja van aztán, mindig kiesik egy két csontváz a kesztyűtartóból.
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
#10726912
törölt tag
Ha lemerül az akku, annak előjele van (hidegen nehezen forgat, melegen indításnál kikapcsol a rádió-CD..). Fel kell tenni töltőre (24 órára legalább + 5 fokon), ha utána pár nap alatt megadja magát, akkor valószínűleg csere. (bár lehet generátornak is problémája, vagy a sok pár perces út is hazavághatja..ha kell, a szintet is ellenőrizd. A dízelnél akár kéthetente is lehet tölteni az akkut, ha sokat áll, ráadásul nem garázsban+ 5 perceket megy... Az izzító gyertyákat se árt leellenőrizni, bármikor elszállhat valamelyik, emiatt többször annyit kell indítózni.
Norbi14
senior tag
+5 fok alatt nehezebben indul, gyertyával lehet valami, most rövid távokon mentem csak vele. Most 3szor próbáltam indítani aztán megadta magát.
#10726912
törölt tag
Számold hozzá, hogy nem csak indítottál 3*, hanem 3* ment az izzítás is... Előbb nézd meg a gyertyákat, hogy izzítanak-e, aztán tedd töltőre az akkut (+5 fokot az akku töltésre írtam, vidd langyos helyre, ne a mínuszokban töltsd). Kompresszió jó a motornál? Porlasztók?
Ha hideg van, érdemes indítózás nélkül 2-3* ráadni a gyújtást, ezáltal többet izzítasz, nagyobb az esély az indulásra.
zolikaDB
veterán
Miért van az, h a 2.0 TDCI Mondeók ára a béka feneke alatt van? Annyira szar az a motor, vagy annyira szar a (Ford/) Mondeo presztízse?
Pl: [link]
Balupapa
senior tag
"Ha hideg van, érdemes indítózás nélkül 2-3* ráadni a gyújtást, ezáltal többet izzítasz, nagyobb az esély az indulásra."
Ezt én is elszoktam sütni hideg indításkor sőt, azt vettem észre miután elalszik az izzitó lámpa és hagyok még neki 2-3 másodpercet könnyebben indul mintha egyből rányomnám (pd tdi)
(#7456) zolikaDB
Minden annyit ér amennyiért el lehet adni. Egy ilyen 8-9éves dízel mondeo elég rizikós dolog, félnek tőle és ezt a nyomott árral próbálják ellensúlyozni. Valami oka biztos van hogy ennyibe kerül. (sokszázezret futott vagy rommá tört pld...de a legjobb ha ezek ketten együtt járnak. )
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
zsid
senior tag
Vagy átlag évi 40 000km-rel számolva, van benne már 400 000km, kétszer visszapörgetve,és ezt sejti a kereskedő is.
<tRucKdriFteR>
#10726912
törölt tag
Nem egyszer láttam már, hogy bekötnek egy nyomó gombot, amivel az izzítást vezérlik, 5-10 másodpercet ráizzítanak az automatára (vagy többet), aztán mehet az indítózás (az emiatt elhulló gyertyákat meg cserélgetik 600 forintos bontottakkal ) De ezek már a végső kísérletek voltak a bontóba adás előtt..
zolikaDB
veterán
Bigemperor
senior tag
Ha neked a yaris a kategóriájában a legrondább, akkor a Te ízléseddel van baj.Nem olyan nagy katasztrófa a véleményed,attól még sokan szeretik a formáját is.
[ Szerkesztve ]
lajafix
addikt
a benzineseké még alatta van... ehhez a dízelhez számolj hozá + fél miskát.
Rock'n Roll
trassher
addikt
Utolsó szériás Audi 80 1.9tdi-kről vélemény?
Ahogy nézegettem kintről sokkal jobban megéri behozni egyet és lepapírozni mint az itthoni túlárazott romokból válogatni.
Redmi Note 7
aphra2
aktív tag
Vazz,... ha igaz amit a tv-ben mondanak holnapra (-20C°) akkor nem lennék néhány korosabb gázolajos helyében reggel,.... biztos ami biztos, délután már csutkára töltöttem az aksit
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
zolikaDB
veterán
Az itthoni rom, a kinti csillivilli: hidd el, nem feltétlen... Emberfüggő ez is. Láttam kint olyan kendácsolásokat, h majdnem sírtam...
Norbi14
senior tag
Ezekkel tisztában vagyok, most véletlenül sikerült így, apum mint kiderült korán reggel próbálta beindítani. Egyszer jártunk így, 5foknál kevesebb van akkor nehézkesen indul sajna az öreg.
Mr.Grincs
veterán
Marha sokat tekertek bele aztán meg visszatekerték, hogy el lehessen adni. Sok céges van köztük, meg sok magánember is sokat rak bele. Sokba kerül ezeknél a motoroknál is a felújítás....Egyszer majdnem vettem én is egy 2004 es fehér mondeót dízelt. Lebeszéltek róla. Bánom is meg nem is.
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
zolikaDB
veterán
Köszönöm!
Ha dízelkocsit szeretnék, 1-1.2m ft körül, max 8-10 évest, mit ajánlotok? Astra G DTI pl?? Valami Audi? Vagy mit?
Mr.Grincs
veterán
A munkatársam fél éve vette kb skoda fábia kombit azt hiszem 900 ért 1.9 szopódízel. Nagyon meg van elégedve vele. 6 literrel eljárkál vele. Nincsen semmi hibája. Amikor megvette akkor vezrlést cserélt meg izzítógyertyákat. Szerintem érdemes megnézned.
A TDi motoros fabiákról nincs infóm, így arról nincs véleményem.
De ez az 1.9 szopódízel jó választás lehet annak ellenére hogy turbó nincs benne, van abban nyomaték rendesen úgyis. És ez a kombi fabia egész nagy csónak.
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
AMD Power
titán
Haveromék nem rég vettek egy 2000 évjáratú Rover 400 1.4. 320e Ft volt és tök szép állapotban van. Mitől ilyen olcsók ezek?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
zolikaDB
veterán
Gondolom ez is SDI. Előny, h nincs turbó, mínusz egy hibalehetőség
Mr.Grincs
veterán
Igen az SDi. Szerintem megfontolandó választás lehet mindenképpen.
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
giigz
veterán
Inkább egy ilyet, mint egy Lancer.
Szerintem akinek 3-400 Ft van rá, annak ez a kötelező autó.
ThodEE
őstag
Úgy tudom pont a diselek nem merítik eléggé az akksikat, és ez miatt sokszor túl vannak töltve az akkumulátoraik
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
Balupapa
senior tag
Fabia és Polo is jó, ha neked méretben nem túl kicsi.
Audiban ennyiért nagy öreget kapsz
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
Atomgeszi
veterán
Hali!
Most, hogy jön a hó. Hova tegyem a kopottabb és keményebb gumit? Hagyjam elől vagy tegyem hátra őket?
aphra2
aktív tag
Ha irónia volt,. akkor telitalálat
Egyébként pont , hogy nekik nagy az áramfelvétel, sok tekeréssel még az önindítót is sikeresen lehet leégetni ,...feltéve ha az aksi nem dől ki előbb.
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
ThodEE
őstag
Akkor lehet hogy azért mondta akitől hallottam mert naponta kb 2-3x indítottuk a kocsit, és egész nap autóztunk, és mikor megálltunk rajta hagyta a világítást és kérdésemre az előzőt válaszolta, az is lehet hogy ne mis ért hozzá, úgy ahogy énsem, de legalább most megtudom mi az igazság,
Köszönöm
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
Mr.Grincs
veterán
Hát a hajtott kerékre kéne a nagyobb mintásat.
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
hobizoli
nagyúr
szivodizelben nyomatek...???
több drón kell ;P
Balupapa
senior tag
azonos minőségű gumik esetén
_-=*WheelWhores*=-_
hobizoli
nagyúr
merd ki mejik adta fel a tovabbi kozremukodest es csereld ki
tokeccceru
több drón kell ;P
Atomgeszi
veterán
Első kerekes.. de annyi mindent mondanak. Ugye, ha hátul van a szarabb akkor kanyarba könnyebben kicsúszik, ha meg elől akkor meg az eleje csúszik el. Egyik sem jobb a másiknál. De akkor tegyem előre a jobbakat?
Nokian winteren van több minta, kormoranon már kevesebb és idősebb is
[ Szerkesztve ]
Mr.Grincs
veterán
Hát öngyilkosság így jáni hogy kopott. Az ördög sosem alszik.
ABS van akocsiban?
[ Szerkesztve ]
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
Norbi14
senior tag
Az a baj, hogy nem könnyű hozzáférni. Szerelő tudja csak megcsinálni.
Atomgeszi: Akkor már inkább a hátulja csússzon ki... akkor még tudsz menteni.
[ Szerkesztve ]
dabadab
titán
Mindig a hatsora kell tenni a jobbat, hajtastol fuggetlenul.
Egyebkent az, ha a hatulja csuszik ki, sokkal rosszabb, mintha az eleje.
DRM is theft
AMD Power
titán
És a belseje is nagyon szép az árához képest!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
neduddki
nagyúr
HI!
es meg aszt is mongyak, hogy a teli gummedlinek kisebb a godulesi ellenalalsa mint a yarinakl, nem ne mjon le az se:- )
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Atomgeszi
veterán
Nincs ABS, de csak a városba használjuk az autót. Csak a hétvégén kell menni egy hosszabb távra horvátba és ezért gondolkodunk, hogy hagyjuk. Egyébként mentem már úgy,hogy a rosszabb volt hátul és szinte minden kanyarba kifordult a hátulja, idén fordítva tettem fel és az eleje mászott el kicsit de az istenért se ment ki a hátulja.
És most is 2 hsz egymás alatt cáfolja a másikat.
[ Szerkesztve ]
m3tr0
senior tag
Mikor fordulsz be több eséllyel egy kanyarban:
-ha az autó orra csúszik meg és orrtolósan lecsúszol az útról(esélyed sincs korrigálni)
vagy
-ha a kanyarból kifelé megcsúszik a hátulja és tudod korrigálni(ha tudod)
Mert szerintem a második...
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
AMD Power
titán
Én a téligumin biztos nem spórolnék.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
laszlo168
senior tag
Mit variálsz? tegyél egy jót, meg rosszat előre, hátra meg egy rosszat, és egy jót
Én is jártam úgy régen, hogy csak elől volt téli gumi, éreztem is hogy néha ment a hátulja,
de hát a ladában is azt szerettük, ha kicsit csúszott a hátsó
[ Szerkesztve ]
dabadab
titán
Ha elveszik a tapadas, akkor egyikkel sem, ilyen egyszeru.
Viszont az alulkormanyzott auto (vagyis amikor az eleje csuszik) sokkal jobban kontrollalhatoan es biztonsagosabban mond csodot: ha megnyomod a feket, megall, ha valaminek nekimegy, akkor az orraval megy neki, a t. user tudja kovetni, hogy mi tortenik es miutan megall az auto, tudja, hogy hol van es jo esellyel ugy all az auto, hogy rovid idon belul normalis helyre tudja kormanyozni.
Egy tulkormanyzott auto a fekezes hatasara megpordulhet (meg amugy is tok idiotan viselkedik), siman elofordulhat, hogy az ut kozepen, keresztben fog megallni, ugy, hogy a sofor a porges utan azt se tudja, hogy mi merre van.
Es mindezt nem hasbol irom, hanem ugy, hogy elso- meg hatsokerekes autom is van, mindkettovel voltam vezetesbiztonsagi treningen a Hungaroringen is, szoval van konkret tapasztalatom az ugyben.
Ja, igen, egy felkeszult, az autojaval osszeszokott (ami nem azt jelenti, hogy volt vele haromszazszor a Tescoban, hanem hogy sokat ment vele hataron (meg idonkent a hataron tulra is )) versenyzo nagyon ugyes tud lenni tulkormanyzott geppel, ha meg megsem annyira ugyes, akkor ott a kavicsagy - de ennek semmi koze a kozuton kozlekedo soforokhoz.
DRM is theft
hobizoli
nagyúr
Ha elol csuszol latod hova esel meg minek mesz neki.
Ha segge csuszik meg kiforgat es elkezdesz porogni.
A hatso tengely adja a kanyarstabilitast.
Meg mindig jobb vminek orral nekimenni, mint oldallal, mert kb egy meterrel tobb a gyurodozona, meg az autokat elsosorban hossziranyu utkozesekre tervezik
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
m3tr0
senior tag
Ja mert ha az autó orra megcsúszik és belefékezel akkor az tényleg jó...mert továbbra sem lesz tapadásod(blokkolt kerékkel csúszva).
Kezdjük azzal,ha megcsúszik az autó akkor nem belefékezek, hanem elveszem a gázt és korrigálok.
De mind1, a vezetéstechnikai tréninges megmondja a tutit...pff.
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
hobizoli
nagyúr
ABS-nel nem blokkol a kerek, tudtad?
Ha meg elkezdesz porogni seggel az meg foleg jo....
Inkabb mennek oszlopnak meg kb barminek orral, mint ajtoval.
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
m3tr0
senior tag
Ezért írtam nektek oda,hogy blokkolt kerékkel, de van olyan autó is amiben nincs ABS, tudtad?
Amúgy meg van ám ESP is meg mindenféle 3 betűs cucc, amivel meg sem csúszol...mekkora visszavágás volt..
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
dabadab
titán
Az ESP addig tud segiteni, amig van tapadas. Ha a hatso kerekek elvesztik a tapadasukat, akkor porog az auto, ESP-vel is.
Egyebkent megkerdezhetem, hogy milyen gyakorlati tapasztalatok vannak az allaspontod mogott?
DRM is theft
m3tr0
senior tag
Persze,hogy pörög, de most olyan kb.mintha azt mondanám,hogy ABS -szel sem tudsz mindig megállni amikor kéne.. Ezek csak segítségnek vannak az autóban, biztonsági okokból, amúgy nem én hoztam fel a 3 betűsöket.
Amúgy meg:
ESP beavatkozás túlkormányzott gépkocsinál
Hátsókerék meghajtású gépkocsik túlkormányzott viselkedésekor a motorelektronika csökkenti a nyomatékot, hogy a kerekeken növekedjen az oldalvezető erő. Ha ez nem elegendő a stabilitás visszanyeréséhez, akkor a kanyarkülső első keréknél fékezőnyomás kivezérlése kezdődik. Ennek hatására a gépkocsi kissé lelassul, és egy perdítő nyomaték jön létre, amely a gépkocsi a megfelelő irányba tereli.
ESP beavatkozás alulkormányzott gépkocsinál
Ilyen esetben az elektronika a kanyarbelső hátsó keréknél végez szabályozott fékezést. Az így megvalósított bizonyos mértékű kerékcsúszásnál egyrészt csökken a gépkocsi sebessége, másrészt az adott keréknél csökken az oldalvezető erő és emiatt a gépkocsi perdülési reakciója növekszik. A differenciálművön keresztül gyorsul a másik hátsó kerék.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
dabadab
titán
"van ám ESP is meg mindenféle 3 betűs cucc, amivel meg sem csúszol..."
vs
"Persze,hogy pörög"
Egyebkent a kopipeszt helyett inkabb reszletezhetted volna azt, hogy mi all a meglehetosen magabiztosan kepviselt allaspontod mogott.
DRM is theft