Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#7451) zsid válasza Balupapa (#7446) üzenetére


zsid
senior tag

<tRucKdriFteR>

(#7452) Mr.Grincs válasza Typhoon47 (#7413) üzenetére


Mr.Grincs
veterán

Hát egen. Az a baj hogy látszólag nem sok baja van aztán, mindig kiesik egy két csontváz a kesztyűtartóból.

 /  MacBook Air A1466 /  Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF /  iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!

(#7453) #10726912 válasza Norbi14 (#7450) üzenetére


#10726912
törölt tag

Ha lemerül az akku, annak előjele van (hidegen nehezen forgat, melegen indításnál kikapcsol a rádió-CD..). Fel kell tenni töltőre (24 órára legalább + 5 fokon), ha utána pár nap alatt megadja magát, akkor valószínűleg csere. (bár lehet generátornak is problémája, vagy a sok pár perces út is hazavághatja..ha kell, a szintet is ellenőrizd. A dízelnél akár kéthetente is lehet tölteni az akkut, ha sokat áll, ráadásul nem garázsban+ 5 perceket megy... :U Az izzító gyertyákat se árt leellenőrizni, bármikor elszállhat valamelyik, emiatt többször annyit kell indítózni.

(#7454) Norbi14 válasza #10726912 (#7453) üzenetére


Norbi14
senior tag

+5 fok alatt nehezebben indul, gyertyával lehet valami, most rövid távokon mentem csak vele. Most 3szor próbáltam indítani aztán megadta magát.

(#7455) #10726912 válasza Norbi14 (#7454) üzenetére


#10726912
törölt tag

Számold hozzá, hogy nem csak indítottál 3*, hanem 3* ment az izzítás is... :U Előbb nézd meg a gyertyákat, hogy izzítanak-e, aztán tedd töltőre az akkut (+5 fokot az akku töltésre írtam, vidd langyos helyre, ne a mínuszokban töltsd). Kompresszió jó a motornál? Porlasztók?
Ha hideg van, érdemes indítózás nélkül 2-3* ráadni a gyújtást, ezáltal többet izzítasz, nagyobb az esély az indulásra.

(#7456) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Miért van az, h a 2.0 TDCI Mondeók ára a béka feneke alatt van? Annyira szar az a motor, vagy annyira szar a (Ford/) Mondeo presztízse?
Pl: [link]

(#7457) Balupapa válasza #10726912 (#7455) üzenetére


Balupapa
senior tag

"Ha hideg van, érdemes indítózás nélkül 2-3* ráadni a gyújtást, ezáltal többet izzítasz, nagyobb az esély az indulásra."

Ezt én is elszoktam sütni hideg indításkor :K sőt, azt vettem észre miután elalszik az izzitó lámpa és hagyok még neki 2-3 másodpercet könnyebben indul mintha egyből rányomnám (pd tdi)

(#7456) zolikaDB

Minden annyit ér amennyiért el lehet adni. Egy ilyen 8-9éves dízel mondeo elég rizikós dolog, félnek tőle és ezt a nyomott árral próbálják ellensúlyozni. Valami oka biztos van hogy ennyibe kerül. (sokszázezret futott vagy rommá tört pld...de a legjobb ha ezek ketten együtt járnak. )

[ Szerkesztve ]

_-=*WheelWhores*=-_

(#7458) zsid válasza zolikaDB (#7456) üzenetére


zsid
senior tag

Vagy átlag évi 40 000km-rel számolva, van benne már 400 000km, kétszer visszapörgetve,és ezt sejti a kereskedő is.

<tRucKdriFteR>

(#7459) #10726912 válasza Balupapa (#7457) üzenetére


#10726912
törölt tag

Nem egyszer láttam már, hogy bekötnek egy nyomó gombot, amivel az izzítást vezérlik, 5-10 másodpercet ráizzítanak az automatára (vagy többet), aztán mehet az indítózás (az emiatt elhulló gyertyákat meg cserélgetik 600 forintos bontottakkal :D ) De ezek már a végső kísérletek voltak a bontóba adás előtt.. ;)

(#7460) zolikaDB válasza zsid (#7458) üzenetére


zolikaDB
veterán

:DDD

(#7461) Bigemperor válasza Haart (#7421) üzenetére


Bigemperor
senior tag

Ha neked a yaris a kategóriájában a legrondább, akkor a Te ízléseddel van baj.Nem olyan nagy katasztrófa a véleményed,attól még sokan szeretik a formáját is. :K

[ Szerkesztve ]

(#7462) lajafix válasza zolikaDB (#7456) üzenetére


lajafix
addikt

a benzineseké még alatta van... ehhez a dízelhez számolj hozá + fél miskát.

Rock'n Roll

(#7463) trassher


trassher
addikt

Utolsó szériás Audi 80 1.9tdi-kről vélemény?
Ahogy nézegettem kintről sokkal jobban megéri behozni egyet és lepapírozni mint az itthoni túlárazott romokból válogatni.

Redmi Note 7

(#7464) aphra2


aphra2
aktív tag

Vazz,... ha igaz amit a tv-ben mondanak holnapra (-20C°) akkor nem lennék néhány korosabb gázolajos helyében reggel,.... biztos ami biztos, délután már csutkára töltöttem az aksit :)

Probléma??Hát az meg micsoda?!!

(#7465) zolikaDB válasza trassher (#7463) üzenetére


zolikaDB
veterán

Az itthoni rom, a kinti csillivilli: hidd el, nem feltétlen... Emberfüggő ez is. Láttam kint olyan kendácsolásokat, h majdnem sírtam...

(#7466) Norbi14 válasza #10726912 (#7455) üzenetére


Norbi14
senior tag

Ezekkel tisztában vagyok, most véletlenül sikerült így, apum mint kiderült korán reggel próbálta beindítani. Egyszer jártunk így, 5foknál kevesebb van akkor nehézkesen indul sajna az öreg.

(#7467) Mr.Grincs válasza zolikaDB (#7456) üzenetére


Mr.Grincs
veterán

Marha sokat tekertek bele aztán meg visszatekerték, hogy el lehessen adni. Sok céges van köztük, meg sok magánember is sokat rak bele. Sokba kerül ezeknél a motoroknál is a felújítás....Egyszer majdnem vettem én is egy 2004 es fehér mondeót dízelt. Lebeszéltek róla. Bánom is meg nem is.

 /  MacBook Air A1466 /  Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF /  iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!

(#7468) zolikaDB válasza Mr.Grincs (#7467) üzenetére


zolikaDB
veterán

Köszönöm!
Ha dízelkocsit szeretnék, 1-1.2m ft körül, max 8-10 évest, mit ajánlotok? Astra G DTI pl?? Valami Audi? Vagy mit?

(#7469) Mr.Grincs válasza zolikaDB (#7468) üzenetére


Mr.Grincs
veterán

A munkatársam fél éve vette kb skoda fábia kombit azt hiszem 900 ért 1.9 szopódízel. Nagyon meg van elégedve vele. 6 literrel eljárkál vele. Nincsen semmi hibája. Amikor megvette akkor vezrlést cserélt meg izzítógyertyákat. Szerintem érdemes megnézned.
A TDi motoros fabiákról nincs infóm, így arról nincs véleményem.
De ez az 1.9 szopódízel jó választás lehet annak ellenére hogy turbó nincs benne, van abban nyomaték rendesen úgyis. És ez a kombi fabia egész nagy csónak.

 /  MacBook Air A1466 /  Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF /  iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!

(#7470) AMD Power


AMD Power
titán

Haveromék nem rég vettek egy 2000 évjáratú Rover 400 1.4. 320e Ft volt és tök szép állapotban van. Mitől ilyen olcsók ezek?

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#7471) zolikaDB válasza Mr.Grincs (#7469) üzenetére


zolikaDB
veterán

Gondolom ez is SDI. Előny, h nincs turbó, mínusz egy hibalehetőség ;)

(#7472) Mr.Grincs válasza zolikaDB (#7471) üzenetére


Mr.Grincs
veterán

Igen az SDi. Szerintem megfontolandó választás lehet mindenképpen.

 /  MacBook Air A1466 /  Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF /  iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!

(#7473) giigz válasza AMD Power (#7470) üzenetére


giigz
veterán

Inkább egy ilyet, mint egy Lancer.

Szerintem akinek 3-400 Ft van rá, annak ez a kötelező autó.

(#7474) ThodEE válasza aphra2 (#7464) üzenetére


ThodEE
őstag

Úgy tudom pont a diselek nem merítik eléggé az akksikat, és ez miatt sokszor túl vannak töltve az akkumulátoraik :U

http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink

(#7475) Balupapa válasza zolikaDB (#7468) üzenetére


Balupapa
senior tag



:U

Fabia és Polo is jó, ha neked méretben nem túl kicsi.
Audiban ennyiért nagy öreget kapsz :(

[ Szerkesztve ]

_-=*WheelWhores*=-_

(#7476) Atomgeszi


Atomgeszi
veterán

Hali!

Most, hogy jön a hó. Hova tegyem a kopottabb és keményebb gumit? Hagyjam elől vagy tegyem hátra őket?

(#7477) aphra2 válasza ThodEE (#7474) üzenetére


aphra2
aktív tag

Ha irónia volt,. akkor telitalálat :D
Egyébként pont , hogy nekik nagy az áramfelvétel, sok tekeréssel még az önindítót is sikeresen lehet leégetni :K ,...feltéve ha az aksi nem dől ki előbb.

Probléma??Hát az meg micsoda?!!

(#7478) ThodEE válasza aphra2 (#7477) üzenetére


ThodEE
őstag

Akkor lehet hogy azért mondta akitől hallottam mert naponta kb 2-3x indítottuk a kocsit, és egész nap autóztunk, és mikor megálltunk rajta hagyta a világítást és kérdésemre az előzőt válaszolta, az is lehet hogy ne mis ért hozzá, úgy ahogy énsem, de legalább most megtudom mi az igazság:),
Köszönöm :R

http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink

(#7479) Mr.Grincs válasza Atomgeszi (#7476) üzenetére


Mr.Grincs
veterán

Hát a hajtott kerékre kéne a nagyobb mintásat.

 /  MacBook Air A1466 /  Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF /  iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!

(#7480) hobizoli válasza Mr.Grincs (#7469) üzenetére


hobizoli
nagyúr

szivodizelben nyomatek...??? :U :P

több drón kell ;P

(#7481) Balupapa válasza Mr.Grincs (#7479) üzenetére


Balupapa
senior tag

azonos minőségű gumik esetén :K

_-=*WheelWhores*=-_

(#7482) hobizoli válasza Norbi14 (#7454) üzenetére


hobizoli
nagyúr

merd ki mejik adta fel a tovabbi kozremukodest es csereld ki
tokeccceru

több drón kell ;P

(#7483) Atomgeszi válasza Mr.Grincs (#7479) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Első kerekes.. de annyi mindent mondanak. Ugye, ha hátul van a szarabb akkor kanyarba könnyebben kicsúszik, ha meg elől akkor meg az eleje csúszik el. Egyik sem jobb a másiknál. De akkor tegyem előre a jobbakat?

Nokian winteren van több minta, kormoranon már kevesebb és idősebb is

[ Szerkesztve ]

(#7484) Mr.Grincs válasza Atomgeszi (#7483) üzenetére


Mr.Grincs
veterán

Hát öngyilkosság így jáni hogy kopott. Az ördög sosem alszik.
ABS van akocsiban?

[ Szerkesztve ]

 /  MacBook Air A1466 /  Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF /  iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!

(#7485) Norbi14 válasza hobizoli (#7482) üzenetére


Norbi14
senior tag

Az a baj, hogy nem könnyű hozzáférni. Szerelő tudja csak megcsinálni.

Atomgeszi: Akkor már inkább a hátulja csússzon ki... akkor még tudsz menteni.

[ Szerkesztve ]

(#7486) dabadab válasza Atomgeszi (#7483) üzenetére


dabadab
titán

Mindig a hatsora kell tenni a jobbat, hajtastol fuggetlenul.
Egyebkent az, ha a hatulja csuszik ki, sokkal rosszabb, mintha az eleje.

DRM is theft

(#7487) AMD Power válasza giigz (#7473) üzenetére


AMD Power
titán

És a belseje is nagyon szép az árához képest!:)

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#7488) neduddki válasza dabadab (#7486) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

es meg aszt is mongyak, hogy a teli gummedlinek kisebb a godulesi ellenalalsa mint a yarinakl, nem ne mjon le az se:- )

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#7489) Atomgeszi válasza Mr.Grincs (#7484) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Nincs ABS, de csak a városba használjuk az autót. Csak a hétvégén kell menni egy hosszabb távra horvátba és ezért gondolkodunk, hogy hagyjuk. Egyébként mentem már úgy,hogy a rosszabb volt hátul és szinte minden kanyarba kifordult a hátulja, idén fordítva tettem fel és az eleje mászott el kicsit de az istenért se ment ki a hátulja.

És most is 2 hsz egymás alatt cáfolja a másikat. :D

[ Szerkesztve ]

(#7490) m3tr0 válasza dabadab (#7486) üzenetére


m3tr0
senior tag

Mikor fordulsz be több eséllyel egy kanyarban:

-ha az autó orra csúszik meg és orrtolósan lecsúszol az útról(esélyed sincs korrigálni)

vagy

-ha a kanyarból kifelé megcsúszik a hátulja és tudod korrigálni(ha tudod)

Mert szerintem a második... :U

[ Szerkesztve ]

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#7491) AMD Power


AMD Power
titán

Én a téligumin biztos nem spórolnék.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#7492) laszlo168 válasza Atomgeszi (#7489) üzenetére


laszlo168
senior tag

Mit variálsz? tegyél egy jót, meg rosszat előre, hátra meg egy rosszat, és egy jót :)

Én is jártam úgy régen, hogy csak elől volt téli gumi, éreztem is hogy néha ment a hátulja,
de hát a ladában is azt szerettük, ha kicsit csúszott a hátsó :)

[ Szerkesztve ]

(#7493) dabadab válasza m3tr0 (#7490) üzenetére


dabadab
titán

Ha elveszik a tapadas, akkor egyikkel sem, ilyen egyszeru.
Viszont az alulkormanyzott auto (vagyis amikor az eleje csuszik) sokkal jobban kontrollalhatoan es biztonsagosabban mond csodot: ha megnyomod a feket, megall, ha valaminek nekimegy, akkor az orraval megy neki, a t. user tudja kovetni, hogy mi tortenik es miutan megall az auto, tudja, hogy hol van es jo esellyel ugy all az auto, hogy rovid idon belul normalis helyre tudja kormanyozni.
Egy tulkormanyzott auto a fekezes hatasara megpordulhet (meg amugy is tok idiotan viselkedik), siman elofordulhat, hogy az ut kozepen, keresztben fog megallni, ugy, hogy a sofor a porges utan azt se tudja, hogy mi merre van.

Es mindezt nem hasbol irom, hanem ugy, hogy elso- meg hatsokerekes autom is van, mindkettovel voltam vezetesbiztonsagi treningen a Hungaroringen is, szoval van konkret tapasztalatom az ugyben.

Ja, igen, egy felkeszult, az autojaval osszeszokott (ami nem azt jelenti, hogy volt vele haromszazszor a Tescoban, hanem hogy sokat ment vele hataron (meg idonkent a hataron tulra is :) )) versenyzo nagyon ugyes tud lenni tulkormanyzott geppel, ha meg megsem annyira ugyes, akkor ott a kavicsagy - de ennek semmi koze a kozuton kozlekedo soforokhoz.

DRM is theft

(#7494) hobizoli válasza m3tr0 (#7490) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Ha elol csuszol latod hova esel meg minek mesz neki.
Ha segge csuszik meg kiforgat es elkezdesz porogni.

A hatso tengely adja a kanyarstabilitast.

Meg mindig jobb vminek orral nekimenni, mint oldallal, mert kb egy meterrel tobb a gyurodozona, meg az autokat elsosorban hossziranyu utkozesekre tervezik

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#7495) m3tr0 válasza hobizoli (#7494) üzenetére


m3tr0
senior tag

Ja mert ha az autó orra megcsúszik és belefékezel akkor az tényleg jó...mert továbbra sem lesz tapadásod(blokkolt kerékkel csúszva).

Kezdjük azzal,ha megcsúszik az autó akkor nem belefékezek, hanem elveszem a gázt és korrigálok.

De mind1, a vezetéstechnikai tréninges megmondja a tutit...pff. :DDD

[ Szerkesztve ]

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#7496) hobizoli válasza m3tr0 (#7495) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ABS-nel nem blokkol a kerek, tudtad?
Ha meg elkezdesz porogni seggel az meg foleg jo.... :U

Inkabb mennek oszlopnak meg kb barminek orral, mint ajtoval.

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#7497) m3tr0 válasza hobizoli (#7496) üzenetére


m3tr0
senior tag

Ezért írtam nektek oda,hogy blokkolt kerékkel, de van olyan autó is amiben nincs ABS, tudtad? :U

Amúgy meg van ám ESP is meg mindenféle 3 betűs cucc, amivel meg sem csúszol...mekkora visszavágás volt.. :C

[ Szerkesztve ]

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#7498) dabadab válasza m3tr0 (#7497) üzenetére


dabadab
titán

Az ESP addig tud segiteni, amig van tapadas. Ha a hatso kerekek elvesztik a tapadasukat, akkor porog az auto, ESP-vel is.

Egyebkent megkerdezhetem, hogy milyen gyakorlati tapasztalatok vannak az allaspontod mogott?

DRM is theft

(#7499) m3tr0 válasza dabadab (#7498) üzenetére


m3tr0
senior tag

Persze,hogy pörög, de most olyan kb.mintha azt mondanám,hogy ABS -szel sem tudsz mindig megállni amikor kéne.. :)) Ezek csak segítségnek vannak az autóban, biztonsági okokból, amúgy nem én hoztam fel a 3 betűsöket.

Amúgy meg:

ESP beavatkozás túlkormányzott gépkocsinál

Hátsókerék meghajtású gépkocsik túlkormányzott viselkedésekor a motorelektronika csökkenti a nyomatékot, hogy a kerekeken növekedjen az oldalvezető erő. Ha ez nem elegendő a stabilitás visszanyeréséhez, akkor a kanyarkülső első keréknél fékezőnyomás kivezérlése kezdődik. Ennek hatására a gépkocsi kissé lelassul, és egy perdítő nyomaték jön létre, amely a gépkocsi a megfelelő irányba tereli.

ESP beavatkozás alulkormányzott gépkocsinál

Ilyen esetben az elektronika a kanyarbelső hátsó keréknél végez szabályozott fékezést. Az így megvalósított bizonyos mértékű kerékcsúszásnál egyrészt csökken a gépkocsi sebessége, másrészt az adott keréknél csökken az oldalvezető erő és emiatt a gépkocsi perdülési reakciója növekszik. A differenciálművön keresztül gyorsul a másik hátsó kerék.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#7500) dabadab válasza m3tr0 (#7499) üzenetére


dabadab
titán

"van ám ESP is meg mindenféle 3 betűs cucc, amivel meg sem csúszol..."

vs

"Persze,hogy pörög"

Egyebkent a kopipeszt helyett inkabb reszletezhetted volna azt, hogy mi all a meglehetosen magabiztosan kepviselt allaspontod mogott.

DRM is theft

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.