Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Nálam két opció van: nem sietek és tartom a 110-120-as tempót vagy sietek...
#nincsbennetarcsi
Nem jó az m7 ritmusához, ott 130-140- el kell menni, vagy 90- el
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
tboldi
nagyúr
“Gondoltam majd jobb nagyobb autóval változik ez, de nem.”
Ugyanez. Én 130-ra vagyok kalibrálva, a Jazz-zel is mindig ennyivel pályáztam, és most, hogy már egy potensebb autóm van, azzal sem akarok gyorsabban menni, inkább élvezem, hogy végre tempomatozhatok.
Mondjuk a mito se nagyobb, mint a jazz
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Paxker315
addikt
csak lényegesen jobban motorizált
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
tboldi
nagyúr
21 centivel hosszabb. Illetve a lábaimnak is tágasabb hála a tengelyirányban is állítható kormánynak.
A nagyobbat én most a teljesítményre értettem, az majdnem dupla (83-155 póni). Vagyis az Alfa képes lenne gyorsabban menni, meg jóval rugalmasabban is gyorsul, de mégsem akarom kihasználni pályán, nekem a tempomat 130 a komfortzóna csúcsa.
A dynamic módot inkább a 30-40-nel szüttyögő tanulók és nyuggerek megelőzésére használom a városban.
Qru
MODERÁTOR
Akkor nálad a D mint destroy mode funkcionál...?!
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Valahogy úgy.
Illetve még a keresztutcákból való kislisszolásra szoktam bekapcsolni, amikor nagy a forgalom. Olyankor 3000 1/min-en lesz a nyomatékcsúcs a normál 5000 helyett, és overboosttal 201 helyett 230 nyúlmókust ad le, így könnyebb a besorolás.
Qru
MODERÁTOR
Ez a Skodával sosem ment, mert az eltekerte az ívbelső kereket (400 Nm). Az XDS meg vhogy nem akart működni (vagy nem is volt benne ).
#nincsbennetarcsi
4065mm a mito, olyan kicsi a jazz?
Egy insigniaban már nem veszed észre a tempót, én arra gondoltam.
Pl.: Az i30 1,6 120 ló és a seat ibiza 1,6 105 ló kb ugyanazt tudja menetteljesítményben, amíg az i30- ban uncsi, az ibizában vicces volt (gyengébb hangszigetelés kisebb súly, keményebb futómű, rövidebb váltó, hangosabb motor és kipuffogó)
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
Hangszigetelés sokat számít Bubiban már a 160-at is nagyon gyorsnak érezed, Passatban, Superb-ben a 180-at se.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Kikerestem pontosan, 3845 mm a Jazz, 4063 a MiTo, azaz 218 mm a különbség.
Milyen furcsák is a valós méretek.
Leginkább Astra F vs. Giulietta esetén.
Azt hittem, hogy a Sedan Astra hosszabb, mint a Giulietta, azt' az olasz 15cm-rel hosszabb.
Menetstabilítás (kanyarok, sebességérzet) alapján azt gondoltam, hogy a Giulietta alacsonyabb, erre az a magasabb.
Meglepődtem, amikor a specifikációkat megnéztem.
@#215207Qru
Szerintem meg Dumb (hülyegyerek) mód.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
tboldi
nagyúr
Az XDS a sperrdifi imitátor fékezgetős cucc akar lenni?
A MiTóban van ilyen (E-Q2), és nem tűnik olyan butának, szépen húzza az általam definiált íven.
Seat ibiza 1,6 sport
Méretek és tömeg
Saját tömeg 1 015 kg
Össztömeg 1 516 kg
Szélesség 1 693 mm
Magasság 1 428 mm
Hosszúság 4 034 mm
Tengelytáv 2 469 mm
I30 1,6 CW
Méretek és tömeg
Saját tömeg 1 219 kg
Össztömeg 1 820 kg
Szélesség 1 780 mm
Magasság 1 500 mm
Hosszúság 4 485 mm
Tengelytáv 2 650 mm
Opel insignia 1,8
Méretek és tömeg
Saját tömeg 1 438 kg
Össztömeg 2 040 kg
Szélesség 1 856 mm
Magasság 1 498 mm
Hosszúság 4 842 mm
Tengelytáv 2 737 mm
Utóbbi kettőben teljesen más a sebesség érzet, mint a seatban, de insignia ebben köröket ver az i30- ra
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Ez az érzetbeli különbség a mieinkben is megvan.
- A WagonR-rel a 130 egészen ijesztő, zajos, ráz, imbolyog.
- A Jazz okés, bár nagy a szélzaj ekkora tempónál, de relatíve biztonságban érzed magad, a halálfélelem még messze van.
- A MiTo alatt meg igaz, hogy üvölt a majdnem üres sportkipu, de a Hondához képest is magabiztosabb vagy vele 130-nál.
Nyilván egyik sem ideális pályázós autó, de azért érzékelhetők a különbségek.
Qru: 👍
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Egyszer vezettem WagyonŐrt de az már 110-nél is imbolygott. Ahhoz képest a Jazz 160-nál is atomstabilan fut.
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
kéne abba a kipuba egy szelep, hogy utazásnál kussoljon.
még 2010-11 környékén voltunk Szolnokon megnézni egy E34 535i-t (M pakett, mentazöld individual bőr M-es belső - imádtam), na azon volt olyan tákmájszter kidörgő, hogy a próbakörön megfájdult a fejünk, szerintem ha azt veszem meg, Bp-ig ki is pukkad az agyunk
tboldi
nagyúr
Nem olyan vészes amúgy, csak középdob nincs, a kati viszont még megvan.
Fix 2000-es fordulaton még akár csendesnek is mondható.
hobizoli
nagyúr
a Mito a keret nelkuli elso ablakai miatt is hangos
több drón kell ;P
tboldi
nagyúr
A WagonR-hez képest elhanyagolható.
Qru
MODERÁTOR
Haver anno üres csövet rakatott a 1.0i Swift alá. Az első Deberecen-Bp út után visszarakatta a gyári kipu-t.
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
Az 535i-m alatt csak egy atmeno 60-as rendszer volt, de nem volt veszesen hangos*. Meg a G4 GTI alol lett kiszedve a kozepdob, de az is csak morgos lett tole, erdemben nem lett hangosabb.
tboldinal sztem a sportdob lesz a ludas…
* ha kulturaltan kozlekedtel. Trepnin orditott, meg hosszu motorfekezesnel visszadurrogott finoman.
tboldi
nagyúr
Nekem nem volt bajom se az Érd-Móvár, se a Móvár-Bfüred-Móvár távon, nincs azért bántó hangja, az üvöltéssel némileg túloztam a korábbi hsz-emben. Bár tény, hogy nem is feltűnésmentes.
szerk.: Meg ugye turbós, emiatt sincs olyan éles hangja.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Igen a turbó sokat fog a hangon.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Havernak van egy 3.7 V6-os Mustang, az alatt is vmi betyáros kipu van. Na annak szép hangja van és mivel nem sufnituning hanem hangolt, így autópályán se zavaró.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Gyakorlatilag ugyanaz a felállás, mint ami a dízel Ypsilonon volt, csak azon már gyárilag sem volt középdob. A turbó után kati, hosszú üres cső és végdob.
A MiTo Powerfull-ját sem mondanám sufnituningnak, még a csőnek is van E-jeles adattáblája, legfeljebb csak nem olyan jól csengő a neve (főleg két L-lel a végén), mint az Aprókavics Akrapovič-nak.
Qru
MODERÁTOR
Majd ha kipurcant a gyári cső akkor megkérdezek egy hozzáértőt, hogy felmegy-e a wrx kidörrentő Bubira vagy sem. Eddig 2 emberből 2 mást mondott rá de egyik sem kipus volt hanem pék.
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Ha ugyanott van a rögzítése, meg azonos vonalon futnak a csövek, akkor veszel egy bővítős toldót 2 bilinccsel és sikíthat a flex
ArthurShelby
addikt
Adott egy céges autó (vw golf), amit mi megvennénk/tünk nagybátyámon keresztül, aki ott dolgozik a cégnél (neki lett fölajánlva). A cég nem engedte meg, hogy egyből a nevemre kerüljön a kocsi, először a nagybátyám nevére kell (így töltötték ki az adás-vételit).
Nagybratyó nem nagyon akar papírozni, ezzel törődni (ritkán megy be a céghez) mert:
-sokat dolgozik, kevés ideje van, fáradt
-nagybátyám testvére (a másik nagybátyám) nemrég halt meg rákban, szűk egy hete temettük
-a lánya (unokatestvérem) most szült, de már 3-4szer vitte be a mentő fájó hassal, epekővel műtötték, most azt mondják gyomorfekélye van, esetleg maradt még a kőből
Mi elutaltuk a vételárat, és tegnap megkaptuk a kocsit 2db kulcscsal. Az adásvételi (nem a standard/szabványos), amit kaptunk belőle 1 példány hiányosan van kitöltve (nincs rajta dátum, km...csak az eladó-vevő adati és a vételár). Az adásvétel hivatalosan május 22-ére lett dátumozva/kéne dátumozni, illetve megvan beszélve milyen km-re lett véve.
Na most több kérdésem is van.
1. A 8 napból kicsúsztunk/tak, amíg le kell jelenteni az adásvételt a kormányablakban. Ilyenkor mi van? Bünti és minden megy tovább? Esetleg újra írják a szerződést?
2. A kocsit szeretnénk egyből nagybátyám nevéről átírni ránk. Vagy rám, vagy ha úgy olcsóbb (pl nincs vagyonszerzési illetek) anyumra (ő a vérszerinti rokon/testvére, ott lehet talán ajándékozni is). Hogy érdemes ezt csinálni? Hány eredetiség vizsga kell, mikor?
3. Nagybátyámnak arra a pár napra kéne kötni (utólag) biztosítást, vagy mindegy, csak kerüljön le a nevéről minél hamarabb?
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
(#215232) molnarpeter válasza ArthurShelby (#215231) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Írjatok vele egy meghatalmazást mindenek előtt, hogy ne kelljen ott lennie. Anyuka nevére ajándékozási szerződés kellene. Ezzel a “láncolattal” menjetek be okmányba, 1 eredetvizsga elég lesz. Nem várható büntetés szvsz, pár nap… biztosítás eredetvizsga miatt fontos.
Asszem focvis csinált ilyen vétel után egyből ajándékozást.
[ Szerkesztve ]
(#215233) ArthurShelby válasza ArthurShelby (#215231) üzenetére
ArthurShelby
addikt
Közben annyit találtam, eredetiség vizsgálattal kapcsolatban, hogy:
"Egyenes ági rokonok közötti adásvétel esetében (unoka-nagyszülő között is), testvérek valamint házastársak közötti adásvétel esetén viszont nem kell eredetiségvizsgálat. Ez esetben a rokonsági fokot igazoló születési vagy házassági anyakönyvi kivonatokat szükséges bemutatni a gépjármű átírás alkalmával." [link]
Illetve vagyonszerzési illetékkel kapcsolatban:
"Ha az öröklés vagy ajándékozás egyenesági rokonok (gyermek, szülő, nagyszülő), házastársak (ideértve az elhunyt házastárstól való öröklést is) vagy testvérek között történik, nem kell illetéket fizetnünk". [link]
Ha jól értem a testvérek közötti adásvétel majdnem ingyenes (nincs vagyonszerzési illeték és nincs eredetiség vizsgálat, viszont van gondolom törzskönyv és forgalmi még egyszer, szóval csak 12ezer ez az átírás)
Ilyenkor adásvételit, vagy ajándékozást kell írni?
@molnárpéter: köszi, ez jó ötlet
Ok, anyu nevére ajándékozás.
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
vzsryl
nagyúr
Azt ugye tudod, hogy az Insignia a valóságban ~300kg-mal nehezebb? A “tankszerűsége” és közép-kategóriás mivolta miatt sem érezni benne annyira a sebességet.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Tudom, a J astra 1600 +kg mérlegen
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
imyourfriend
őstag
Van előnye is azért gyanítom ennek a komoly súlynak, az O3 kombi vagy 1270kg, komolyabb szélben egy kamion mögött egész instabillá tud válni.. hozzájárulhat a pehelysúly is.
Hát az insigniát nem nagyon zavarja a szél
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
Ugyanaz a padlolemez szoval elvileg 1:1-ben kene passzoljon. Ez amugyis a katitol hatralevo resz, mert a leomlo nyilvan tok mas. Flexelni nem, egyben eladva jobban jarnek ha megsem passzol. Aztan majd hajlittatok vmit a Jano dobnal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Hm, gondolom kati után csavarral oldható kötés van? Gyanús az átmérő különbség a toldásnál, ha nem lesz vágva semmi akkor közdarabbal is hátrébb kerül az egész rendszer, úgy a rögzítés nem adná ki (és lehet egyedileg kellene esztergálni), stb. Ha amúgy is le kell venni a régit, akkor fel lehetne lógatni próba erejéig, hátha mondjuk odébb volt a csatlakozó a donoron, de limitáltak az esélyek szerintem is 🤔
Qru
MODERÁTOR
Van átmérő különbség, szabad szemmel is jól látható... Akkor ezt el kell engednem attól tartok. Amúgy a szerelő (nem kipu-s) azt mondta, ha megvágjuk akkor a végdob az felmegy szerinte. Csak kókányolni meg nem akarnék, mert ha egyben eladom kapok érte lóvét ha szétfaragom akkor meg nem.
#nincsbennetarcsi
DaFok
csendes tag
Sziasztok,
Szeretném lecserélni a 2002-es 1.6 benzin focusom valami fiatalabb, modernebb, jobban felszerelt autóra. Legyen kényelmesebb nyáron a hosszabb utakon (2-3 óra pálya), a 6-os váltó nagy szerelem és a tempomat is , így olyanokat kerestem amikben van.
Évi 9-10ezer menne bele, szóval benzineseket nézegettem.
Az egész bulira kb 1.5 max 2 millió ft lenne.
Magamtól 2 típust találtam:
Bravo 2 1.4 T-jet
Megane 3 1.6 110 lovas változat
Más ötletek?
molnarpeter
nagyúr
Megane-ból könnyebb lenne kifogni jót szerintem, bár annyira részletesen nem ismerem a típust, a motorja korrekt darab. Fiatnál a váltó felújítása előbb-utóbb esedékes, turbó repedés előfordul, klíma terelőlap motor hibák gyakoriak, igazából ha találsz javításokon átesett példányt, pályás használatra alkalmasabb.
Én is Mégane3-mal indultam neki a keresésnek, mert ajánlottan (nem csak itt ajánlották, hanem ismerősök is) jó az 1.6-os.
De nagyon kevés van belőle, ha jól láttam (tegnapelőtt linkeltem egyet, mára már nincs is fent a hahu-n).
Még a kereskedők is mondják, hogy kevés van (2-3-mal beszéltem, már amelyikkel érdemes volt).
Ha lett volna elérhető amikor kerestünk autót (jan/febr), akkor val'szeg azt vettünk volna.
szerk.: helyette 1.4 T-jet motoros olaszt vettünk, igaz nem Fiat-ot, és 2.5M-ért.
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
szebe
őstag
A tempomat és a 6-os váltó eléggé leszűkíti abban az ársávban a kínálatot.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
vzsryl
nagyúr
[link]
[link]
Napi 50km ingázáshoz vettem ilyet. A motor nagyon megbízható és 2000-es fordulat alatt olyat húz, mint egy 2.0TDI. Sokkal kényelmesebb, mint egy Passat vagy Superb. Lehet benne terpeszkedni, puha ülések, mint egy W190-esben. Van egy hátránya, mégpedig a fogyasztás. Nekem 9 liter a vegyes átlagom, de nekem nehéz a lábam. Illetve a hátsó lábtér nem sokkal nagyobb, mint egy Golf-ban. A kombi csomagtartója nagyon hosszú, és síkba dönthetőek a hátsó ülések.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Gombinyó
őstag
A 2.0 dci-vel is nagyon jó választás, az még fogyasztásban is korrekt.
hobizoli
nagyúr
147 1.9 16v JTD
2010-g gyartodott
150lo 305Nm
~9sec 100km/h-ra
6-7literrel elpotyog
16v-ben csak 6-s valtos van
16v-ben meg nem lattam tempomat nelkulit
16v-ben sok a 4x e.ablakos is (...ha 5 ajtos a bode)
16v-ben 4/5-e ketzonas digitklimas is
16v-ben 4/5-e borbelsos is (nem kell tole felni, eleg jo)
2006 es utani 16v-kben letezik Q2 sperdiffis is (opcios extra csomag volt), TC cikk
a 6-s valto ezekben FPT C630-s tipus, nem a hirhedt GM M20/M32
a 147 semmilyen motorverziojahoz nem kerult GM valto, csak FPT C530/630-s
több drón kell ;P
molnarpeter
nagyúr
Ilyesmi szinte faék dízelt szerintem is abszolút be lehetne vállalni, ha a mindennapi utak nem pár kilométeresek, hanem inkább pl heti párszor 20 km vagy hasonló.
hobizoli
nagyúr
en 2017-ben vettem, a kopo cuccok voltak csak cserelve eddig benne szinte, meg ami eloregedett
evente 12-15k km-t megyek vele fokent Bp-n es kornyeken, 2-3-10km utak is boven vannak benne, szoval az sem para igazabol
evente 1-2x van egy "hosszabb" zalai/soproni ut
a 3 turbocso volt kicserelve, termosztat, akksi, futomuben 1-2 dolog, meg a fektarcsak elol-hatul
motor-valto nem volt bolygatva nalam semmiert, bontatlan, es porszaraz mindenhol, nem csopog semmije
klima is muxik, nem kellett ratolteni sem az 5+ ev alatt 1x se
-60mm-s ultetes van alatta (mar igy vettem, a forgalmiban is benne van), kanyarban qrva jol megy
konkretan ez az auto az, itt meg svajci rendszamkerettel:
itt a TI felnik vannak rajta
a hatsoulesen a zacskokban a teligumis felok lathatok (2, masik 2 meg csomiban volt)
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P