Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#215651) emvy válasza footy (#215650) üzenetére


emvy
nagyúr

+1 a Picassora, a nagy uvegfeluletek miatt nem klausztrofobikus

while (!sleep) sheep++;

(#215652) cappa72 válasza TrollBalint (#215649) üzenetére


cappa72
nagyúr

Valós ülés olyan, mint amin tényleg legalább egy 200km-es úton derék és egyéb fájdalmak nélkül lehet ülni.
Tehát mondjuk egy Touran esetén valósnak vélem az ülést, míg az Insignia mankó ülése (meg elég sok autó ilyen ülése) kb. agglomerációig jó, nagyon max talán a Balatonig.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#215653) f4lcon válasza Tom1939 (#215647) üzenetére


f4lcon
őstag

meglepő egyébként, hogy hiába "csak" 4,5 méter, sokkal nagyobbnak tűnik

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#215654) TrollBalint válasza cappa72 (#215652) üzenetére


TrollBalint
addikt

Így már oké, akkor mondjuk határeset lehet az Insignia, meg kb. az autók 85%-a :) Mondjuk nálunk sose ültek 5-en a kocsiba, még 4 is ritka volt.

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#215655) focvis válasza TrollBalint (#215649) üzenetére


focvis
veterán

Olajhőfok.
(Bár nekem Golfban van ennek a motornak egy erősebb kivitele, de szvsz ugyanaz.)
- 90 foktól lövöm neki, vagy ha éppen óvatoskodom, akkor 100-tól. - A 100 fokot országúton kb. 10 km alatt éri el, városban elég ehhez durván 6 km.
- Országúton, autópályán időjárástól, sebességtől és terheléstől függően 102-108 C (nyáron 105-108) az üzemi olajhőfok.
- Városban, kánikulában és egyben hegymenetben időnként felmegy 118 C-ig. Ha ezek mellé még lövöd is neki, úgy 120-122.

Felesleges leállítás előtt különösebben a visszahűtéssel próbálkozni ha nem ment 120 fölé. Ha van garázsod, azt tudod tenni, hogy megérkezés után felnyitod a géptetőt és úgy gyorsabban kihűl a motortér (ugyanezt szívómotoros autóval is megteszem).

A turbó pihentetése más kérdés, azt illik hagyni lecsengeni ha előtte erős terhelést kapott, ehhez elég ha az érkezés előtti 1 km-en kíméled.

[ Szerkesztve ]

(#215656) Tom1939 válasza f4lcon (#215653) üzenetére


Tom1939
őstag

Mert jó a hangszigetelés meg az ülések. Komálnám én a mazdát ha nem lennék beszari :)

(#215657) Qru válasza TrollBalint (#215649) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

80 foktol mar oke de inkabb 90-tol lodd neki. 125-ig boven jo vagy a 130 az mar kicsit magas. Nalad legalso ertek amit latsz, ami az olajkarterben van.

#nincsbennetarcsi

(#215658) bandus válasza f4lcon (#215653) üzenetére


bandus
veterán

áll kettő cx-5 az utcánkban, én is mindig rácsodálkozok a méreteire. tetszetős. tetszetős. nem vetettem még el teljesen egy newground felszereltséget.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#215659) membrandj válasza rbalint88 (#215638) üzenetére


membrandj
nagyúr

Hát ma megnéztem egy Chr-t. Annyira kics a hátsó ajtónál a rész, illetve az az ablak..Ez inkább egy sportos, fiatalos autó, de nem családi szerintem. Egyre inkább úgy néz ki, hogy scross vagy hrv vagy elengedem az emelt verziót és valami kombi. Egyterűekből mi az ami ajánlott ~ 2017-től automatában, benzines verzióban? Nem kell egy S-max méret.

Privát üzenetben nem válaszolok szakmai kérdésekre.

(#215660) molnarpeter válasza cappa72 (#215644) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mondeo, Superb hátulját üljétek körbe, azok szélesek. Pénz S-Maxból kivesz, állampapír, kamatokból régi új autó fenntart :DDD

(#215661) Vismajor01 válasza cappa72 (#215644) üzenetére


Vismajor01
addikt

Prius Plus?

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#215662) emvy válasza molnarpeter (#215660) üzenetére


emvy
nagyúr

Superb nagyon tágas, de négy személyes az ülések kialakítása.

while (!sleep) sheep++;

(#215663) vzsryl válasza molnarpeter (#215660) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Nekem keskeny volt a Superb, de hosszú, tehát 2 méteres topmodelleknek való. A Mondeo, 508, Laguna, i40 szélesebb, terpeszkedősebb.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#215664) footy válasza membrandj (#215659) üzenetére


footy
addikt

En megneztem egy par egyterut, a blogom segithet.

(#215665) cappa72 válasza footy (#215664) üzenetére


cappa72
nagyúr

:C
Jó volt!

(A Touran-t és a C4 Spacetourer-t mi is néztük... Aztán maradtunk az S-Max-nál végül. Most meg váltanánk - talán - kicsit kisebbre.
Kisfiam első reakciója: neeeeeeee!)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#215666) Vismajor01 válasza cappa72 (#215665) üzenetére


Vismajor01
addikt

Prius plus kisebb mint S-max es 3 ülés van benne kozepen. Eshat prius agyonuthetetlen technika

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#215667) cappa72 válasza Vismajor01 (#215666) üzenetére


cappa72
nagyúr

Igen, néztem is, majd anyókának tálalni kell. Mert ha ilyen lenne a családi, akkor néha neki is vezetnie kéne.
(Legutóbb ez is megbukott a vizuális vizsgán nála. Nálam nem annyira)
A necces az az automata váltó.
Amúgy meg egyre papókásabban vezetek, szóval...

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#215668) Vismajor01 válasza cappa72 (#215667) üzenetére


Vismajor01
addikt

Marmint necces mint lehetseges hibafaktor, vagy vmi rejtelyes okbol a manualt preferalja? Mert ha az elso akkor nem kell felni, nincs benne hagyomanyos fokozatvalto, ugyh elromlani is tud. De igen, kuplung nincs benne ha vki azt keresi :)

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#215669) cappa72 válasza Vismajor01 (#215668) üzenetére


cappa72
nagyúr

Igen, pontosítanék, a kuplung hiánya a fura. Bár már vezettem automatát, nem érte el az 50km-es össztávot az eddigi automatás "pályafutásom". :D

(én manual párti vagyok továbbra is)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#215670) molnarpeter válasza cappa72 (#215665) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Amúgy ha már ott a kis 1.4TB, egy jó Touran 2010-ig 2.0 PD (BKD) motorral? Kb egy EB motorcsere árából megvan a kocsi 🙃 Abban látnék logikus kiskaput, hogy megbízhatóbb és felszereltebb kocsira cseréljétek (S-Max 2.0 titanium dízel?), plusz visszajön némi kp kézhez.
Vagy a használat jellege inkább minden nap kevés km? (Prius+)

[ Szerkesztve ]

(#215671) TrollBalint válasza cappa72 (#215669) üzenetére


TrollBalint
addikt

Én vaskalapos manuálosnak tartottam magam mindig is és tartom magam most is, egyszerűen szeretek váltani. Volt egy jó kis Volvo S40-esünk 2001-es évjárat, sima szívó. Iszonyat szerettem váltani, aztán lecseréltük; ami szóba jöhetett, az az Insignia, vagy egy Avensis. Kettőből még mindig az Opelt jobb váltani, de már az sem az igazi. Így nekem annyira nem volt szívfájdalom, hogy automata lett. (ez is egy út, hogy olyan manuál váltós autó kell, ami kényelmetlen :D )
Városba nagyon kényelmes az ótómata, szépen könnyedén lehet elindulni vele, autópályán meg amúgy sem nagyon szoktam váltogatni :D

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#215672) Vismajor01 válasza TrollBalint (#215671) üzenetére


Vismajor01
addikt

Ez a téma is előkerül pár havonta, én azt gondolom városba egyértelműen az automata a király, kuplungoljon dugóban akinek 2 anyja van, autópályára tökmindegy, szerpentinre meg 1%-ban mész ahol jó a manual, szóval mindenki vegyen automatát :D ;] Főleg h ma már nem különösebben rizikós hibafaktorok, és ált jobban is fogyasztanak mint a manuál társaik.

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#215673) TrollBalint válasza Vismajor01 (#215672) üzenetére


TrollBalint
addikt

nah igen, az tény, hogy szerpentinen menő a manual. Csak hát évente egyszer, ha járok olyan helyen :D
Nem tudom mennyire valid, de azt mondták, ha el akarom majd adni idővel, akkor könnyebb lesz az automatát

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#215674) molnarpeter válasza TrollBalint (#215673) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Minél korosabb autó, annál nehezebb automatára vevőt találni szvsz :F új eladásoknak kb fele az automata (2020: 47% Európában).

(#215675) saen válasza molnarpeter (#215674) üzenetére


saen
veterán

Ehhez azt is vedd hozzá, hogy régebben kevésbé is volt népszerű az automata. Mai autókkal ez már kevésbé lesz gond szerintem. Az átlag kocsi ma már automatával megy, legalábbis sok márkánál. Amikor ezek a kocsik megjelennek a használtpiacon és mindenki azt látja, hogy a legtöbb kocsi automata, akkor nem lesz az eladással gond. Mindig a kuriózumot nehéz eladni, de amikor ez a mainstream, akkor nem lesz gond szerintem.

(#215676) cappa72 válasza molnarpeter (#215670) üzenetére


cappa72
nagyúr

Amúgy ha már ott a kis 1.4TB
Nagy népszerűségnek örvend azóta is. :K

Nem mintha bajom lenne a dízellel, de maradnék benzines vonalon.

Kb egy EB motorcsere árából megvan a kocsi
:DDD
Igazából még körvonalazódik, de fiatalabb autót szeretnék.
Szóval még biztosan lesz pontosítás az elkövetkező pár hónapban. Ha egyáltalán lesz belőle projekt.

Superb-re én is gondoltam, majd mutogatok asszonykának belőle. Na meg beleülni, ahogy azt teccik' említeni.

@#215671TrollBalint
Errefelé vVidéken nem nagyon van olyan dugó, ami indokolná az automatát.
Ha meg mégis, akkor 1-2 alkalommal az kibírható.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#215677) dj79 válasza cappa72 (#215676) üzenetére


dj79
senior tag

1.8 hsd automatás tesztvezetést továbbra is fel tudok ajánlani (amíg megvan :D )

[ Szerkesztve ]

(#215678) AssAssynn válasza Vismajor01 (#215666) üzenetére


AssAssynn
őstag

Ja, Prius+-ban 3 ülés van, de azok nem olyanok. Keskenyebb, mint a 2-es, vagy 3-as Prius, bár tény, hogy az ülés kialakítás miatt ez valószínűleg nem annyira zavaró, de a lényeg, hogy nem teljes értékűek az ülések benne. Vagy 3 egyforma kicsi, vagy 2 nagy, 1 kicsi felállás van benne, nem rémlik már pontosan.

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#215679) TrollBalint válasza cappa72 (#215676) üzenetére


TrollBalint
addikt

Ha Skoda, akkor a 3-as szériát tudom javasolni, főleg a faceliftest. Mondanám, hogy nekem semmi gondom vele, mióta meg van, de jó, ha 500 km-t mentünk vele :)
Viszont nem annyira ajánlott a 4-es Octavia első szériái. Azt hiszem az 2020 környéki

Tegnap volt alkalmam vezetni egy full extrás Superb-t (dízel, 2.0-s, szerintem a 150 LE-s). Háát... maga az autó tetszik, és gyanítom, hogy pénteken is én vezetem, mikor visszük vissza, de ez a dízel nem győzött meg :) Igaz csak városban vezettem, de akkor is. Viszont szép és kényelmes :)

Árban mennyire lőttök?

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#215680) cappa72 válasza AssAssynn (#215678) üzenetére


cappa72
nagyúr

Igazából még az sem gond, hogy ha kicsit keskenyebb, de élhető, mert nem teszünk ki öten összesen 350kg-ot... És a fiúk 180+cm-esek.

Hát tegnap nem sikerült mamókát rázizzenteni a témára, pedig (most) ő hozta fel.


@#215679TrollBalint

Ha 8.5-ért elmenne az S-Max, akkor szerintem olyan 6.5-ig mehetnénk el, eddigi számítások szerint.
Még alakul, mint ahogy mindig (nálunk csak a változás a biztos... /meg a halál, csak azt nem szeretik, ha mondom/)

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#215681) f4lcon válasza Tom1939 (#215656) üzenetére


f4lcon
őstag

igazából kívülről is nagynak tűnik, közben meg 4,55 méter
a fizikailag nagyobb (11 centivel hosszabb és 3,5 centivel szélesebb) Lexus-ra azt mondta a felségem, hogy szerinte az a kisebb :D
belül meg azért tűnik nagynak (a hangszigetelés mellett) mert nem lehet nagyon alacsonyra engedni az ülést, a legalacsonyabb is magasan van, ami miatt úgy érzem, mintha lovon ülnék.
mitől félsz, a rozsdától? kis szárazjég utána üregvédelem, megvan a kettő együtt 350-400 ezerből, és utána 20 év múlva lábon tolod a bontóba

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#215682) Tom1939 válasza f4lcon (#215681) üzenetére


Tom1939
őstag

Nem nagyon vagyok módosítgató típus (néha hangszigetelés felmerül de azt is mindig elvettem), szóval lehet megoldás a rozsdára (alapvetően attól félek, igen) csak nem én vagyok az aki ezt megteszi, egyszerűen mást veszek :) De a rav4 még nincs másfél éves, most ez ráér. Szerintem nem is a kora miatt fogom cserélni hanem nem kell majd ekkora ha ikreim kirepülnek (17 évesek). Először feleségem autója aktuális ami most 5 éves. Könnyen lehet hogy az lesz az autónk a jövőben öregesen kettesben, azt kellene jól meggondolni mi legyen :)

(#215683) rbalint88 válasza Tom1939 (#215682) üzenetére


rbalint88
addikt

“Könnyen lehet hogy az lesz az autónk a jövőben öregesen kettesben, azt kellene jól meggondolni mi legyen :)
szerintem egy Porsche Boxster vagy Cayman tokeletes lenne :R

(#215684) Tom1939 válasza rbalint88 (#215683) üzenetére


Tom1939
őstag

Feleségem akkor nem lenne hosszú életű a jazzel már így is gyorsabban megy pályán mint én a Rav4-el. De biztos tetszene neki, egy óra alatt lent lenne Nyíregyházán :)

(#215685) Qru válasza Tom1939 (#215682) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Macan, abba konnyu beulni es van benne tarcsi es nem is feleslegesen nagy.

#nincsbennetarcsi

(#215686) Tom1939 válasza Qru (#215685) üzenetére


Tom1939
őstag

Viccen kívül a max amin gondolkozom az a Lexus LBX (yaris cross Lexus csomagban). De azt is csak azért mert a jazz még a piaci helyzethez képest is pofátlanul drága. De ráérek, ez inkább 2-3 éves project.

(#215687) BoneDragon válasza membrandj (#215659) üzenetére


BoneDragon
veterán

Felkerült Toyota oldalára az új C-HR, belátták ők is, hogy ez a forma nem az igazi. :)

(#215688) laslo.


laslo.
csendes tag

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok, egy kisebb/közepes méretű autót keresek, ami megbízható motorral rendelkezik, aránylag kevés a fenttartrása, és nem eszik nagyon sokat. :) 90%-ban városi felhasználásra. 550e ft-ot szánok az autóra (csak vételár).

Legjobban jelenleg az Polo 9N/Fabia/Ibiza ami leginkább szimpatikus, az 1.4 16V 75 motorral. Arról mik a tapasztalatok? Mindenhol csak a teljesítményről és fogyasztásról írnak a neten, így azzal tisztában vagyok, de arra lennék kíváncsi, hogy mennyire megbízható és költség igényes ez a motor? Hallottam, hogy hidrotőke szimfóniás, és dupla vezérműszíjas. Ettől mennyire kell félni?

Vagy gondolkoztam még Octavia 1 / Leon / Toledo-n is 1.6-os motorral.

Szemezgetek még Renault Clio 2, Twingo és Fiat Puntoval is, de inkább a német felé húzna a szívem. De kompromisszum képes vagyok:)

Érdemes lenne dízel fronton is nézelődi? (1.9 SDI vagy TDI)
Kicsit tanácstalan vagyok még.

Előre is köszi a válaszokat! :R

(#215689) AssAssynn


AssAssynn
őstag

Na, elkészült a Corsa. :D
Ki lett cserélve a vezérműtengely, és meg lettek húzva a csavarok, és így már jó. Bár hosszabb útra még nem lett elvíve, de hangja, járása, minden rendben van. Hibakódokat is mindet engedte kiütni. Bontóban nem találtunk alkatrészt, mert azt mondták, hogy típushiba a vezérműtengely törés, és mindig elviszik, ugyanígy a kipufogót. Az új vezérműtengely ára 40e volt... Úgyhogy futhat tovább a bontószökevény. ;] Mondjuk legközelebb szerintem a bal küszöb fog kettéreccsenni alattam, de nem baj, majd okosba behegesztünk valami zártszelvényt a helyére. :))

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#215690) AssAssynn válasza laslo. (#215688) üzenetére


AssAssynn
őstag

Opel Corsa C 1.2 Twinport. :D

Bár az előzmények után elgondolkodtam, hogy ajánljam-e, de amúgy 6-7 litert fogyaszt, és fillérekből javítod. Csak ne rohadjon és ne egye az olajat. Meg vásárlás után kapjátok le a motorfedelet, és nézzétek meg, hogy a vezérműtengely leszorítók nem-e kilazultak, mert ha igen, arra óvatosan rá kell húzni, hogy feszes legyen.

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#215691) focvis válasza AssAssynn (#215689) üzenetére


focvis
veterán

Jó hír, vállalható összeg.

(#215692) AssAssynn válasza focvis (#215691) üzenetére


AssAssynn
őstag

Hazatrélerezése is még egy 40e körül volt, így összesen 80e lett most rálocsolva. Egyik szemem sír, másik nevet. Örülök, hogy újra használható, de sírok, hogy mennyi pénz elment erre a bontószökevényre. :DDD

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#215693) molnarpeter válasza AssAssynn (#215692) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Kis túlzással egy átírásból megvolt, szuper :)

(#215694) kenguru99 válasza AssAssynn (#215689) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Milyen évjáratú az autó?

(#215695) IOX válasza laslo. (#215688) üzenetére


IOX
tag

Szia! Az 1.4 75 le-s egy kiforrott/régi konstrukció sdi-t valami kis kaszniba, mert turbó nélkül nem egy gyorsulási bajnok. Ott tartok, h 550-et inkább befizetném kezdőrészletbe, és vennék olyat (a saját tapasztalataim után)amivel a kora miatt, már stressz mentes az autózás. Ebben az 550-es sávban mindig kell lennie tartalék összegnek, h a nem várt kiadásokat fedezze. Ezek már olyan korú autók amiken akármikor felrobbanhat bármi. Ez főképp egy kirándulás/utazás alatt kiváló. :K

(#215696) saen válasza Tom1939 (#215686) üzenetére


saen
veterán

Jazz szerintem annyira nem drága, inkább beleillik a mai árképzésbe. Azért tűnik inkább annak, mert nincs alacsony felszereltséggel. Ha egy Yarist megnézel és felszereled hasonlóan az is közel annyiba kerül, mint a Jazz, cserébe érdemben kisebb.

[ Szerkesztve ]

(#215697) Tom1939 válasza saen (#215696) üzenetére


Tom1939
őstag

Hát, abban igazad van hogy jobban felszerelt és tágasabb. De igényeimnek megfelelő yarist kapok most olyan 8,5-ért (mert ők adnak valami kedvezményt, comfort style tech, amiben már led a fényszóró), míg ez jazznél 10,7 (hondánál most is ha minden igaz max kapsz 4 gumit és legyél boldog). Szóval másodiknak most éppen overkill a jazz (ha meg overkill akkor ránézek a lexus lbx-re is).

Meg kicsit aggaszt a honda kivonul/csökkenti jelentét rész. Mondjuk mire ez leghamarabb jövőre kérdés lehet addig még sok minden változhat.

(#215698) saen válasza Tom1939 (#215697) üzenetére


saen
veterán

Hondánál valóban nincs érdemi kedvezmény. Kevés kocsi jön az országba, így is elviszik...

Mi ez a kivonul dolog? Erről még nem hallottam...

(#215699) Tom1939 válasza saen (#215698) üzenetére


Tom1939
őstag

Már vagy másfél éve hallom. A pontos a csökkentik a jelenlétet... Amit én úgy értelmezek hogy addig csökkentik... A honda szalon ahol vettem és járok szervizelni ezt a képet mutatja (egyre kevesebb bemutató autó és feleződő terület). Tudom hogy készlet máshol is probléma de tragikusabban néznek ki mint pl a toyota szalon ahonnan a másik autó van.

(#215700) saen válasza Tom1939 (#215699) üzenetére


saen
veterán

Felénk viszont most sokkal jobban néz ki a Honda szalon, mint mondjuk 5-10 évvel ezelőtt. Nem emlékszem már mikor, de egyszer megindultunk, hogy veszünk egy Jazzt, de konkrétan üres volt a szalon, nulla bemutató autóval, pedig akkor még nem volt covid meg chiphiány sem.

Most tudnak mutatni azonnal HR-V-t meg E-t, illetve azokat a kocsikat is meg lehet nézni amik éppen átadásra várnak, így tudtam Jazzt/Civicet is megnézni. Szervizen is fejlesztettek nemrég, szóval nekem nem tűnik úgy, hogy ki akarnának vonulni.

Persze Toyotához képest ez tényleg sovány. Toyotánál még Suprát is szoktam látni a parkolóban... Ott elég sok raktáron lévő kocsi is van, bár nem tudom mennyit adnak el konkrétan, de a készlet biztosan forog szépen, különben nem rendelnék be őket. Globális szinten viszont ügye azért Toyota a legnagyobb autógyár a világon, Honda jóval kisebb.

Hondánál egyékbént nekem annyit mondtak, hogy Magyarországon mindig is csak presztizs miatt vannak jelen, hogy elmondhassák, hogy globális márka. Biztos vagyok benne, hogy azt a kevés autót amit ide hoznak és eladnak nálunk, fel tudná szívni a nyugat európai piac, de mivel itt is simán elviszik a kínálatot, nincsenek rákényszerítve, hogy változtassanak. Emellett még azt mondják, hogy azért sincs sok autó, mert chiphiányt ők nagyon érzik, kitartanak az eredeti tervek mellett és inkább megvárják a szállítmányokat. Más gyártók, mint pl Toyota áttervezték az autókat és olyan chipeket használnak amit nagyobb számban tudnak beszerezni és ezért is pörög sokkal jobban a gyártás.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.