Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#186201) koxkids válasza Gaben92 (#186198) üzenetére


koxkids
őstag

Aurisból miért nem ajánlott a FL előtti? Éppen néztem egyet ami felszereltségben eléggé patent (bi-xenon, panoráma tető stb)
Korábban ugye beszéltünk sokat a CT-ről de ugyanazért a pénzért kb 3-4 évvel fiatalabb autót kapok az Auris személyében. Aztán kezdek áthúzni erre a vonalra. Nem tudom mi legyen. Jelenleg egy P2-t nyúzok, kollegám adta kölcsön hogy ne kelljen BKV-zni. Tetszik a rendszer csak ez a forma annyira nem jön be.

(#186202) Gaben92 válasza koxkids (#186201) üzenetére


Gaben92
őstag

Igazából az FL előtti Aurisnak az egyetlen baja az inverter mert a legtöbb (abban nem vagyok biztos, hogy mind) még nem erősített verzióval van szerelve amivel voltak olyan gondok, hogy elpukkant és nem olcsó a csere. Aztán -bár szubjektív kinek mennyire számít - de az FL Auris beltere mérföldekkel minőségibb mint az FL előttinek. Én is benne voltam ebben a dilemmában, csak én úgy, hogy ugyanazért a pénzért CT vagy FL Auris, és végül nem bántam meg a döntésemet. De az FL előtti Auris annyira "puritán" a másik kettővel összehasonlítva, hogy nálam szóba se jött. (Igen, én érzékeny vagyok a beltérre és a kültérre is. :B )

Tom5: Röhögni fogsz, Doki16-nak Outlandere is volt. :DDD Fogalmazzunk úgy, hogy amiket leírt nekem kb az ingyen se kategória. Prius+-t (meg úgy a Priusokat általánosságban) nem nagyon ismerem. Annyit tudni kell, hogy a többi HSD-vel ellentétben az líthium akksis szóval ha gond van vele akkor egyben kell cserélni ami zsebbe nyúlósabb mint pár cella cseréje és egy összebalanszírozás mondjuk egy Auris vagy P2/P3 esetében.

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#186203) Kickass válasza Tom5 (#186200) üzenetére


Kickass
őstag

Ha családosok és egy gyereknél több van akkor a GTE egyébként is kiesik (sztem egy gyerekkel is, de az már legyen az én bajom :D).

(#186204) bandus válasza Kickass (#186203) üzenetére


bandus
veterán

kombiként is?

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#186205) Gaben92 válasza bandus (#186204) üzenetére


Gaben92
őstag

Golf GTE-ből nincs kombi. (Vagy csak nagyon lemaradtam.)

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#186206) Qru válasza Gaben92 (#186205) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nincs belőle. Ha kombi kell akkor marad a Passat GTE, V60 Phev (ami mondjuk elég kicsi belül) vagy a Mondeo/Auris.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#186207) Doki16 válasza Tom5 (#186197) üzenetére


Doki16
addikt

Igen Auris hybridem volt, de a Prius 3 és a Prius+ ugyanaz. Technikai szinten egyformák akkumulátorban térnek el. Ebből a trióból az FL utáni Auris képviseli a legjobb minőséget. 2015-ös modell a Toyota legmodernebb cuccait mind belepakolták ami abban az időben elérhető volt. 5 millióból már nagyon jót lehet venni. P+ lithium akkupakkal van, de kapacitásra ugyanaz mint a P3-ban. Szép nagy autó és 7 üléses, csak akkor venném ha tényleg jó sok hely kell. Lényegében egy felfújt P3. A plugin semmi másban nem tér el csak annyiban, hogy 4,4 kWh-ás az akkumulátora és tölthető. Még megkapja a zöld rendszámot, mert papíron 25 km-t tud. Valóságban nagyon óvatosnak kell lenni, hogy ennyit kihúzz belőle.
Gyerek mellé mindegyik jó választás mert elég nagyok. Természetesen Aurisból kombi.

Outlander szép nagy autó. Nagyobb hasmagasság, könnyű beszállás. Korlátozottan terepre is jó. Egy egész korrekt 4 kerékmeghajtás. Gyorsan romló akku. Drágán cserélhető (millás tétel).
Gaben belinkelte a véleményem róla. Én utálom, de ez a saját szubjektív felfogásom. Jó megbízható kocsi, pár típushibával. Azért lényegesen több van mint bármilyen HSD-nek. Nem venném hosszútávra. Sokat fogyaszt, mindenhol. Pályán 10 a min. Nagy akksi, 50 km-t is képes elmenni.

V60 D6-ra nézzenek rá, bár nem sokkal nagyobb a Golfnál. Ampera is szóba jöhet, de az is kicsi. Aztán túl sok plugin nincs ebben az ársávban :)
Részemről Passat GTE nagyon ajánlott. Semmi hátránya nincs az akkumulátortól a csomagtérnek. Többe kerül, de hátha megéri nekik a plusz. Magasan a legjobb minőség és komfort az összes korábbi közül (V60 D6 is minőség, Passattal egy szinten mozog, csak a VW modernebb) Tőle vettem a Golfot. [link] Ez is egy remek példány első ránézésre. [link]

(#186203) Kickass: Pár hónap múlva kiderül. Majd csak elférünk valahogy :) De év végén úgyis tervezem a cserét, ha minden jól kiadja.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#186208) Tin


Tin
veterán

Villanyautózásnak azért most jól odavert a válság. Max a belsőégésűek komolyabb megadóztatásával tudják versenyképessé tenni őket.

Pedig a PHEV jó dolog. De most egy Golf GTE gyakorlatilag egy benzines turbós Golf további elromolható dolgokkal. Nem azt mondom hogy ez rossz, csak ugye a felár...

Egy ID3-at azért venni fogok majd, városban a villany a király.

(#186209) molnarpeter válasza Tom5 (#186200) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Adott keret és felhasználás tökéletesen fedi a Prius PHEV-t, ha már úgyis tetszik nekik, tökéletes közlekedőedény lenne, vegyék :R D6 és GTE is jó, de egy 206 után szvsz nagy lenne az ugrás fenntartásban.

[ Szerkesztve ]

(#186210) rbalint88 válasza Tin (#186208) üzenetére


rbalint88
addikt

"Pedig a PHEV jó dolog. De most egy Golf GTE gyakorlatilag egy benzines turbós Golf további elromolható dolgokkal. Nem azt mondom hogy ez rossz, csak ugye a felár..."

ez nagy igazság sajnos. Volvo D6 és T8 is ilyesmi sajnos. plugin Toyota jó lenne, az eleve a HSD rendszerre épül, csak sajnos annak a plug-in részét nem csinálták meg elég jól :( egyébként TSI+DSG résztől még mindig jobban fáznék, mint a D5+automatától, ha megfelelően vannak használva. bár ahogy mi használjuk, igazából arra a full villany is bőven elég az év 350 napján. sőt, igazából a PHEV villany hatótávja is elég 300-on, a maradék 65-ön meg legalább ketyeg kicsit a belsőégésű hogy ne rohadjon bele.

(#186211) Tin válasza rbalint88 (#186210) üzenetére


Tin
veterán

Nézd nekem benzines Golf 7-esem van szóval nem a kocsit szidtam. Igaz manuális. Csak tudod múlt hétvégén is elmentünk, pályán mentem 150-170 között ahol lehetett, aztán szerpentineken, aztán a fogyasztás 6.7. Hosszú távon simán kihozható belőle 6 is. Most persze városban 2-3km-en dugóban beveri a 10-et, de az 1 hónapban is csak fél tank benzin.
Vennék én 1 kocsinak PHEV-t rendes hatótávval, de drágább. Akkor már inkább villanyautó másodiknak.

(#186212) zolee3000 válasza rbalint88 (#186210) üzenetére


zolee3000
tag

Őszintén szólva a PHEV-ek létjogosultságát én egyáltalán nem értem, így, hogy ugyanaz a turbós GDI motor van bennük, mint a sima benzines változatokban.
Egy átlag magyarnak egy kocsi fenntartására futja, nincs külön városi, utazós, terepezős, csapatós autó. Ilyenkor felméri, hogy melyik technikával kötné a legkevesebb kompromisszumot, ill. mivel járna a legjobban az ár, a használhatóság és a vélhető fenntartási költségek szempontjából, annak függvényében, hogy hogyan használja az autót.

Ha sokat (30k+ km/év) megy és túlnyomó részt országúton/autópályán, akkor szerintem még mindig a dízelmotor az optimális. Elvileg a PHEV is használható erre, de minek? Megvenni drágább, és ugyanúgy van benne egy szinte dízel-bonyolultságú és karbantartás-igényű benzinmotor, meg még egy plusz hibalehetőséget tartogató nagy akkupakk. Ha a tulaj nem mindig tudja megoldani a töltését, már borult a képlet, de még ha igen, akkor sem feltétlenül hossza be a felárát.
Ha az éves futás túlnyomó részt városi szaladgálásból jön össze, és csak kisebb részben hosszabb utakból, akkor a HSD az optimális – a sok rövid távtól sem fog agyon kokszosodni a szívósor, lefingani a turbó, de a pályát is bírja ma már annyira, hogy ne képezzünk vele forgalmi akadályt.
A PHEV felára (az FHD-hez képest) szerintem akkor sem térül meg, ha egyébként a hatótávja sokaknak elegendő lenne a napi 15-25 km-es városi közlekedéshez tisztán elektromosan.
Meg akkor minek van benne a benzinmotor, ha eleve csak 2-4 hetente kapcsol be egy-egy hosszabb út miatt. Nem hiszem, hogy ez pl. jót tenne neki.

Ha városi/pályázós használat kiegyenlítettebb arányban van jelen, akkor meg jó az egyszerű benzines TSI/Ecoboost etc. is. Ahogy Tin írta, az is elég jól fogyaszt.

(#186213) kisza25 válasza zolee3000 (#186212) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

A PHEV akkor jön ki, ha nagyobb autó kell és sokat mész városban, viszont mész hosszabb utakra is és nem 10ekm-t mész egy évben, hanem mondjuk 30 ekm-t. Attól függően hol mennyit mész még egy diesel phev is kijöhet logikusabb döntésnek. Jelenleg az elektromos autó luxus, tehát a matek nem fog jól kijönni

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#186214) prsq válasza kisza25 (#186213) üzenetére


prsq
tag

A PHEV kb. ott van árban mint egy elektromos. (Újan.)

Én hibridben - nem PHEV, az a véleményem, hogy ha a userre bízzuk a töltést, az csak árt az akkunak, az autó okosabb :-) - gondolkoztam sokáig, de aztán rájöttem, hogy rossz irányba megyek.

Nem lenne kihasználva a hibrid, sokat állna, az nem tesz jót az akkunak, illetve országúton, hosszú távokon nem is jön ki a hibridség előnye igazán. Városba meg túl nagy, nem praktikus, és félteném a sok parkolási analfabétától. (Yaris hibrid lehetne, csak elszállt az ára.)

Ezért most az a terv, hogy lenne egy utazós autó (benzin, semmi extra), és városba egy elektromos, az pont ideális szaladgálni rövid távon. (A kettő együtt nem lenne sokkal többe, mint egy közepes PHEV.)

De a jelenlegi trend, hogy minél nagyobb akkukat nyomnak a villanyautókba, nekem nagyon nem kedvez/tetszik.
Nagyobb akku= magasabb ár, hosszabb töltési idő, nehezebb autó=nagyobb fogyasztás. A hatótáv kevésbé érdekel, mert ahogy most számoltam, egy papíron kb. 200 km-es hatótávú villanyautó (valóságban vegyük a felét) egy hétre elég lenne egy töltéssel.

Csak ilyen villanyautó nem igazán van. Az e-Up/skoda citigoe volt, azokat - nem véletlenül, ezek szerint más is gondolkozik hozzám hasonlóan - villámgyorsan elkapkodták. Amúgy meg a ion/miev/czero van, ami korához képest drága.

Így egyelőre várom az olcsó kis városi villanyautókat (Twingo, Dacia, olcsósított Honda e). Állítólag az új állami támogatás is ezekre lesz. (A soktízmilliós kamuhibrid PHEV-ekre egy forintot nem adtam volna eddig sem.)

(#186215) rbalint88 válasza Tin (#186211) üzenetére


rbalint88
addikt

En is csipem a golf7-et, azt is tudom, hogy a kis tsi-k tudnak nagyon jol fogyasztani. De teny az is, hogy ahol ki tudja segiteni a villanymotor, sot meg onalloan is tud hajtani, oda nem az a legjobb megoldas.

zolee3000: a HSD rendszer tok jo, az atkonson ciklusu sima szivomotorral hibatlan, csak ott tul kicsi akkut raktak a plugin priusba. De most jott ki a plugin rav4, sz sherintem az idealis valasztas az egy autos modellbe. Varosban nincs lokalis emisszio, palyara meg ott a 2.5-os motor, aminek be tud segiteni a villany, hibatlan koncepcio, es nincs turbo, magas nyomasu uzemanyagrendszer, dsg. Dizel plugin nem nagyon van, a volvo is atallt a benzinesekre. Pedig a v60d6 tok jo kombo, van normalis villanyos hatotav es kintre ott az erejehez kepest keveset fogyaszto dizel.

prsq: ha csak ritkan hasznalod, akkor valoban felesleges a hibrid, sot igazabol akkor mindegy az is, hogy benzin vagy dizel, ha valami modern turbos csodarol van szo. CitigoE egy csoda lenne, ha lehetne kapni, csak ugye kvotaauto, 20ezernel egy darabbal se gyartanak tobbet, pedig szerintem evi 50k db korul el tudnanak adni tartosan, csak ugye ez bukoba megy nekik. Sztem varosi autonak tokeletes.

(#186216) kisza25 válasza prsq (#186214) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Mondjuk azért más kategória egy skoda citigo/eup ban ülni, mint egy lexus/bmw/merci/volvo phev-ben, akinek ekkora autóra van igénye és ilyen minnőségre, az nem fog egy legalja eup/citigoban aszalódni, és mellé venni egy utazós dieselt, mert sokat megy hosszú távokat is és a családot is ezzel viszi nyaralni... meg esetleg meg is kell jelennie bizonyos helyeken, ahol számit miből száll ki.
Minden autónak van kompromisszumma, a legkevesebb egy phev-nek.
Abban az esetben, ha nincs olyan nagy autóra igény, de sok a városozás és 200-300 km-nél ritkán megy többet, annak jó lehet pl egy kona electric.
Csak egy autó nagyon sok esetben nem logikus választások alapján van megvásárolva, hanem mert az tetszik, a környezet igényli...(Példa párom főnöke mióta van skoda oktavia rs, azóta 3-4 évente azt vett, de most olyan körökben mozog, hogy vett egy volvo s90-et, mert meg kell jelenni vele)
Egy új plug-in autó vásárlása szalonból presztízs kérdés.

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#186217) Gaben92 válasza prsq (#186214) üzenetére


Gaben92
őstag

“az a véleményem, hogy ha a userre bízzuk a töltést, az csak árt az akkunak, az autó okosabb”

Az autó okosabb, csak egy dolgot felejtettél el. Te mint user adod az engedélyt az autónak a töltésre minden esetben, de onnantól az autó végez mindent, ha PHEV, ha nem. Normal hybrid esetén a “mostantól tölthetsz” az a pont amikor megnyomod a Start gombot, PHEV-nél pedig mikor bedugod a töltőt. Teljesen mindegy, hogy mi az energia forrása (motor vagy konnektor) az autó fogja eldönteni, hogy mit csinál az akkuval. Az akkunak mindkét esetben ugyanannyit és ugyanúgy tud ártani a user. Lerakja hónapokra a gépet csutkára merült akksival.

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#186218) prsq válasza kisza25 (#186216) üzenetére


prsq
tag

Akinek minőség meg presztízs, hát jó, de pont ezeknek nem járna az állami támogatás. Többszörannyi kis elektromos autó futkoshatna a városokban, ezzel kevésbé szennyezve a levegőt (meg a "zajt"), ha nem nagy luxus Mercikre meg BMW tankok PHEV változataira adták volna azt a pénzt, amit nem is nagyon töltögetnek, mert csak a zöld rendszám miatt vették, hogy ingyen parkolhassanak velük.

(#186219) prsq válasza Gaben92 (#186217) üzenetére


prsq
tag

“mostantól tölthetsz” az a pont amikor megnyomod a Start gombot, PHEV-nél pedig mikor bedugod a töltőt.

A PHEV-nél az a "töltHeTsz" nem inkább nem "mostantól töltesz"?

(#186220) Gaben92 válasza prsq (#186219) üzenetére


Gaben92
őstag

Nem. Úgy van ahogy írtam. Mikor bedugod nem “erőlteted a töltést”. Nyilván azért dugod be mert le van merülve és szépen nekiáll az elektronika tölteni de azt egy szabályozott görbe szerint teszi. Mikor már egész jól áll az SoC (State of Charge) lejjebb veszi a töltőáramot, az utolsó pár százalékot pedig csak csepegteti majd lekapcsol. A vezérlőrlektronika teszi a dolgát, te csak “biztosítasz neki kaját, de ő dönti el mennyit és milyen gyorsan eszik”.

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#186221) Doki16 válasza prsq (#186218) üzenetére


Doki16
addikt

Phev-re nem járt kedvezmény. Csak tisztán elektromos autókra lehetett igényelni.

Az úgysem töltik meg minek létezik egyáltalán phev dologhoz még hozzá se írók inkább semmit :D Aki ismer tudja milyen mániákus töltögető és hibrid fanatikus vagyok :)

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#186222) zolee3000 válasza kisza25 (#186213) üzenetére


zolee3000
tag

Ezzel egyetértek. Valóban ez az a helyzet, amiben lehet értelme a PHEV-nek, de szerintem sem feltétlenül fogsz vele jobban kijönni anyagilag, mint egy sima benzinessel vagy dízellel. Ahogy írtad te is, Doki16 is: jelenleg luxus ill. elhivatottság kérdése. EV/HEV autót jellemzően nem az ár-érzékeny júzer vesz.

@prsq (#186214): Ezt én is így látom. Amíg nem tud ténylegesen 600-700 km-t elmenni egy töltéssel az EV, addig elég bele a max. 60 km-es hatótávot biztosító akksi. Aki egy autóval akar mindent megoldani, annak a 200-300 km-es hatótáv pont nem lesz elég, ha meg csak városban használja, akkor meg feleslegesen nagy. (Az extrém kevés használatot meg, hogy tudniillik, 2-3 hétig elég egy töltés, szerintem az akksi se szeretné.) Egy nagyobb EV jelenleg csak azoknak ideális, akik annyit mennek naponta (fix ingázás), hogy pont elég a hatótávja. De ez a felhasználók igen kis százaléka lehet. És akkor az átlagosnál hosszabb utakra még mindig kell nekik egy második autó.

@rbalint88 (#186215): Igen, úgy (külső keverékképzeses vagy kettős befecskendezéses benzinmotorral) már jó lehet a PHEV, de ugyanezt gondolom az öntöltő hybridekről is. Abból is csak a Toyota-féle HSD-nek látom értelmét, és olyat nem vennék, amiben ugyanaz a turbós, direkt befecskendezéses benzinmotor van, mint a nem elektrifikált változatokban. A PHEV RAV4 nagy sláger lehet. :K

[ Szerkesztve ]

(#186223) kisza25 válasza prsq (#186218) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

A támogatás az nem csak a full elektromosra jár?
Amúgy a legtöbb gyártó csak dísznek csinált elektromost, nem eladni akarnak belőle, mert mindenki tudja, hogy a jelenlegi akksival nincs jövője.

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#186224) parandroid válasza kisza25 (#186223) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nem tudom, felétek hogy adták, németeknél ott az elektromos, illetve hibrid autók rendszámának a végén az E betű ( pl.: B - XY - 123 - E , ahol XY a város/ járás kódja). Na most amennyi Q7-et, meg X6-ot, vagy ML Mercit, vagy mittoménmilyen 2,5 tonnás luxusszuvot itt ilyen E végű rendszámmal látni, az kicsit vicces. Sok köze az üzemanyag-takarékossághoz, vagy károsanyagkibocsátás-csökkentéshez mindenesetre nemigen lehet. A 0-100 gyorsulásban persze gondolom azért besegít.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#186225) prsq válasza kisza25 (#186223) üzenetére


prsq
tag

De, igaz, csak arra..
(A phev-re a zöld rendszám járt.)

(#186226) zolee3000 válasza kisza25 (#186223) üzenetére


zolee3000
tag

De most még mintha az EV-s támgatás is fel lenne függesztve ideiglenesen. Mintha ilyesmit olvastam volna valahol.

peterkeT: Szerintem itt is dettó. (Visz. jobb környéken lakom, itt egymást érik a zöld rendszámos Mercik.) Ez a nagy lendületű elektrifikáció abszolút nem a Föld megmentéséről szól, hanem büntetések elkerüléséről (a CO2 flottaátlag javításáról) a gyártók részéről, felhasználói oldalról meg a kedvezményekről (pl. parkolás) - term. tisztelet a kivételnek.

[ Szerkesztve ]

(#186227) LuckyL válasza zolee3000 (#186226) üzenetére


LuckyL
őstag

a keretösszeg fogyott ki, tehát most nem tudod igényelni
(#186223) kisza25
arra jár ami tud min 30km-t elektromosan menni
(vagy lehet 50-et nem emlékszem már)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#186228) cousin333 válasza LuckyL (#186227) üzenetére


cousin333
addikt

Amiről te beszélsz, az a zöld rendszám: [link]
Állami támogatás csak a tisztán villanyos autókra jár(t): [link]

"We spared no expense"

(#186229) cousin333 válasza zolee3000 (#186222) üzenetére


cousin333
addikt

Nem értek egyet azzal, amit a villanyautókról írsz. Illetve csak részben.

Miért pont 6-700 km a limit, amit meghúzol? A "max. 60" télen még kevesebb, különben is, miért ne lehetne 4-5 napig elég a hatótáv, miért csak egy oda-vissza távban gondolkodsz? Amit te írsz, az az olcsó, használt EV-k vásárlóinak érv. Van egy autójuk és vesznek mellé egy lestrapált EV-t a munkába járáshoz. Annyit elmegy, amit kell, üzemanyagon, parkoláson lehet spórolni (különösen városban), adó nincs (csak kötelező biztosítás). Városban egy Peugeot Ion még jobb is, mert kis helyen elfér.

Az "extrém kevés" használattal nincs baja, a folytonos teletöltögetéssel van (hazaérsz 90%-al, és már dugod is újra töltőre). Ha nagyobb a hatótávod, akkor ez nincs, mert 6-70%-al is elérsz mindenhová a napi rutinnal. Ritkábban töltöd, kevésbé "kopik".

Vannak arra statisztikák, hogy ki mennyit autózik naponta - általában nem sokat. Szerintem az emberek többségének jó választás lenne egy mai 2-300 km hatótávú EV, akár elsődleges autónak is. A kérdés az, hogy milyen gyakran mész hosszútávú utakra. Ha te teríted az árut az egész Alföldön, vagy kéthetente mész Hamburgba akkor nyilván nem neked való. Az évente néhány alkalom viszont belefér, főleg hatótáv növelővel (ha van hozzá). Persze nem olyan kényelmes, mint a benzines/dízel, de megoldható, csak akarat kérdése. Vagy autóbérlés, ha minden kötél szakad.

Sokaknak amúgy is lenne 2 autójuk, mert mondjuk többen használják: anyuka a gyerekeket viszi a suliba munka előtt, apuka meg ingázik a szomszéd városba.

Röviden: nem mindenkinek való, de többeknek, mint általában gondolják. Persze az ára megint más tészta...

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#186230) LuckyL válasza cousin333 (#186228) üzenetére


LuckyL
őstag

valóban, köszi a korrigálást

cryptot minden termékemért elfogadom

(#186231) zolee3000 válasza cousin333 (#186229) üzenetére


zolee3000
tag

Miért pont 6-700 km a limit, amit meghúzol?
Csak mondtam egy számot, de valóban egyértelműbb lett volna, ha úgy írom, hogy amíg nem lesz a most kapható e-autókénál 2x-3x nagyobb a valós hatótáv, addig nem gondolkodnék EV-ben, ha egyetlen (mindenre IS alkalmas) autó vásárlását tervezném, mert egy hosszabb útra nem mernék nyugodtan elindulni vele, csak akkor HA van hatótávnövelő, vagy HA úgy tervezem meg az útvonalat, hogy érintsek töltési helyeket, vagy HA eleve vonattal/repülővel megyek és helyben autót bérlek etc. A hangsúly a kényelmi faktoron van, ahogy Te is írtad. Szerintem, ha az ember kiad ennyi pénzt egy autóra, jogos elvárás részéről, hogy ne kelljen azon görcsölnie, hogy hogy oldja meg, ha ne adj Isten el kell hagynia a városhatárt, amikor egy benzines/dízel autóval ilyen nincs: beül, jön-megy, kész.

miért ne lehetne 4-5 napig elég a hatótáv, miért csak egy oda-vissza távban gondolkodsz?
Hol írtam ilyet? Azt írtam, hogy: jelenleg csak azoknak ideális egy ilyen EV, akik pontosan/közel ennyit autóznak ki egy nap átlagosan. A többségnek a mindennapokban feleslegesen sok (egy hétig vagy tovább is használják egy töltéssel), de ha messzire kell menni, akkor meg éppen kevés (megkötések nélkül nem tudja abszolválni).
Aki általában napi 25-45 km-t autózik (a statisztikák szerint a legtöbb ember ilyen, ezt Te is írtad, és egyébként nem véletlen, hogy ha jól tudom, kb. ennyire lőtték be a PHEV-ekbe rakott akksik méretét is), annak miért is ajánlott megvennie a 200-300 km-es hatótávra képes EV-t (jó drágán)?
Ha x összegből vehetek egy 30-60 km valós hatótávú (értsd: a katalógusban nagyobb érték szerepel) kicsike EV-t a városba és mellé egy benzines/dízel utazóautót VAGY kb. ugyanannyi pénzből egy 200-300 km-es hatótávú EV-t, én az előbbi opciót választanám. De mintha Te is írtál volna ilyesmit, mármint hogy ezzel mások is így vannak.

Szerintem az emberek többségének jó választás lenne egy mai 2-300 km hatótávú EV, akár elsődleges autónak is.
Igazából én csak ezzel a meglátásoddal nem értek egyet: szerintem ez a hatótáv még ahhoz kevés, hogy elsődleges autó lehessen. Aki sokat megy, annak a benzines/dízel/PHEV lehet jó– hogy melyik, az a konkrét helyzettől függ), de annak is felesleges megfizetnie a nagyobb akksi miatti felárát egy kompakt EV-nek, aki keveset autózik és/vagy ritkán megy hosszú utakra (nekik a HEV az ideális, vagy egy pici EV+benzines/dízel kombó).

Nyilván mindenki helyzete más, és még n+1 tényező van (pl. hogy úgyis van második autó, mert az asszonynak is kell), ami árnyalja a képet. Mindenki eldönti magának, hogy neki mi éri meg, mire van szüksége. Én senkit sem akarok meggyőzni, Téged sem. :N

[ Szerkesztve ]

(#186232) rbalint88 válasza zolee3000 (#186231) üzenetére


rbalint88
addikt

A 6-700km-es hatotav ugyanugy “nem er semmit”, ha 1000-1200km-re kell jarnod :) es ha az ev 365 napjabol 300+-on eleg, sot akar sok is a 2-300km-es hatotav az emberek 90%-anak, akkor lehet felesleges jobban szegmentalni es kisebb akkus autokat is gyartani, mert nem lesz annyival olcsobb a gyartas-fejlesztes, mint amennyivel olcsobban kellene adni az atlagnal.
Es szerintem nem arra kell optimalizalni, hogy “de hat nyaron megyunk olaszba-horvatba, iranyonkent 4x kell tolteni, mekkora szar”, hanem arra, amire az ev jelentos reszeben hasznalod. Es mivel sokaknak nem fer bele tobb auto tartasa (akar csak logisztika, nyug, stb, nem fetetlen anyagi vonatkozasban), ezert nekik egy phev vagy egy 2-300km-es atlag villanyauto jo valasztas, aztan ha hosszabbat kell mennie, megtervezi elore. Szerintem vallalhato kompromisszum, hogy egy evben parszor gondolkodni, tervezni kell kicsit :)
Az is egyertelmu, hogy aki sokat megy nagy tempoval, annak a dizel a nyero meg mindig. De pl a hollandoknal a kisdizel teruletikepviselo octavia szerepet atvette az auris hybrid, szoval ez is megdolni latszik

(#186233) kisza25 válasza rbalint88 (#186232) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Amúgy a felfogáson és szokásokon kellene változtatni, ha csak nyaralásra kell a nagyobb hatótáv, akkor bérelni kell autót a nyaraláshoz, vagy repülővel kell menni és akkor elég egy 200-300km-t tudó elektromos autó is :)
Mióta nem dolgozok kint (elmúlt 5 évben), azóta egyszer mentem egy nap 300 km-t azt leszámítva napi 250-300 km volt a plafon, de az oda vissza és amíg ott voltam, addig simán tölthetett volna az autó.
Aki meg napi szinten 500-1000 km-t megy az továbbra is dieselt vegyen.
Ahogy megvan, hogy hova és mire való a benzines, vagy diesel, úgy az elektromosra is vonatkozik.
Amúgy egy 100km-t tudó plug-in kb mindent lefedne egy diesellel , vagy turbó benzines/szívó atkinson-al

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#186234) parandroid válasza kisza25 (#186233) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Engem is mindig kérdeznek, hogy miért nem repülök inkább 1000 km-re, milyen hülyeség már 10-12 órát vezetni. Csak ugye 4-en vagyunk, meg 2 kicsi kutya, plusz csomagok. Az induló reptér is 200 km tőlem, meg az érkezési reptér is, plusz ha bármi késik, akkor lesz az több is, mint 12 óra, és fizethetem itt a reptéri parkolót, ott meg az autóbérletet. Amennyibe egy út így kerülne, annyiból kb lehet venni egy 10+ éves eldobhatós passatot csak arra az egy alkalomra. Mondjuk abból a pénzből, amit évközben megspórolok az elektromos helyi közlekedéssel. :DDD

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#186235) kisza25 válasza parandroid (#186234) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Akkor nem neked való, én még nem voltam 800km-nél messzebb, pedig 10 évet külföldön éltem, de itthon is bérelhetsz egy autót amivel elmész nyaralni.

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#186236) Dare2Live válasza rbalint88 (#186232) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"ezert nekik egy phev vagy egy 2-300km-es atlag villanyauto jo valasztas, aztan ha hosszabbat kell mennie, megtervezi elore. Szerintem vallalhato kompromisszum, hogy egy evben parszor gondolkodni, tervezni kell kicsit"

Ahogy supercharger meg ionity fejlődik már tervezni is egyre kevésbé kell. Kocsi függően 2-3hnként be kell tervezni egy 30-40perces megállást. Aki ezt nem tudja elfogadni, egykocsis... annak nem jó a villany.

A horvát tengerpart nagyja elérhető sima model 3al is 2*40perces megállóval. 3ból már a déli részek is. Megit az akinek ez belefér annak jó akinek nem és 60literes a dizel passat tankja annek nem.

sztem még mindig az a baj, hogy a beker ár drága. Kocsi, használat függően +1.5-3misit simán behozhat, megér a villany de a Venga volt 4.5 a Kona electric meg állami támogatással 10-11.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#186237) AMD Power válasza kisza25 (#186235) üzenetére


AMD Power
titán

Egyik ismerősöm minden évben ezt csinálja. Budakalászi Renault-ban szokott autót bérelni. Múltkor egy 5000km "használt" Megane-al mentek el nyaralni Görögbe. Majdnem 3000km tett bele. :DDD

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#186238) zolee3000 válasza rbalint88 (#186232) üzenetére


zolee3000
tag

A 6-700km-es hatotav ugyanugy “nem er semmit”, ha 1000-1200km-re kell jarnod.
Látom mindenkinek sikerült leragadnia ezen a 6-700-as számon. :) Nem azt mondtam hogy max. ennyi kell, és akkor már mindenre elég, csak legalább ennyi legyen, mert ha ennél kevesebb a hatótávja az EV-nek, akkor én nem venném meg mindenesnek. Persze, ha valaki hosszabb útra tényleg évente csak 2x-3x megy, akkor ok. De azért az emberek többségének szerintem nem a nyaralás/sítúra az egyetlen alkalom, amikor kimozdul a városból, még ha nem is minden hétvégén.

felesleges jobban szegmentalni es kisebb akkus autokat is gyartani, mert nem lesz annyival olcsobb a gyartas-fejlesztes, mint amennyivel olcsobban kellene adni az atlagnal.
Akkor jó. Ezt nem tudtam. De amúgy szerintem elkerülte a figyelmedet, vagy félreéthetően fogalmaztam, de én nem azt mondtam, hogy egy kompakt EV-be rakjanak kisebb akksit, hanem azt, hogy EV-ből én csak kisautót vennék kis akksival (ami csak a városban elég), és amellé egy benzines utazóautót (valami egyszerűt, mert a kevés kimozduláshoz az is elég) mintsem, hogy e 2 helyett vegyek egyetlen, nagyobb hatótávú kompakt EV-t, ami napi szinten nincs ideálisan kihasználva (ez még önmagában nem baj), de ha nyaralni megyek, számolgatnom kelljen (utóbbi nekem ennyi pénzért már nem férne bele).

nem arra kell optimalizalni, hogy “de hat nyaron megyunk olaszba-horvatba, iranyonkent 4x kell tolteni, mekkora szar”, hanem arra, amire az ev jelentos reszeben hasznalod
Pont ezért írtam, hogy minek vegyen nagy hatótávú drága EV-t elsődleges autónak az, aki amúgy 365 napból 300-on 20-30 km-t megy egy nap.

De még egyszer mondom, annyira egyénfüggő hogy kinek mi az igénye/mi fér bele - ahogy kisza25, peterkeT és Dare2Live is írta fentebb a maga szempontjait -, hogy nem lehet általánosítani, hogy csak ez a jó vagy csak az. Én így látom, de ez csak az én véleményem. :B

[ Szerkesztve ]

(#186239) kisza25 válasza AMD Power (#186237) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Erről beszélek, mindenkinek más az igénye, nekem egy 300 km hatótáv elég lenne, ha télen is tud ennyit, de nekem nagyon nem érné meg egy elektromos, mert 12-15 ekm-t megyek egy évben, erre elég egy olcsó szívóbenzines

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#186240) cousin333 válasza zolee3000 (#186238) üzenetére


cousin333
addikt

"Nem azt mondtam hogy max. ennyi kell, és akkor már mindenre elég, csak legalább ennyi legyen, mert ha ennél kevesebb a hatótávja az EV-nek, akkor én nem venném meg mindenesnek"

Azért legyünk pontosak, az első hozzászólásodban erről nem ilyen saját szemszögből, hanem teljesen általánosan beszéltél.

"de én nem azt mondtam, hogy egy kompakt EV-be rakjanak kisebb akksit, hanem azt, hogy EV-ből én csak kisautót vennék kis akksival"

Ez sem így hangzott el eredetileg :)) Értem én, hogy a válaszaidban kiemelted, hogy "szerintem", de az eredetiben ez megfogalmazás szintjén sem szerepelt. :)

Természetesen az egyéni szempontjaidat (és másokét) tiszteletben tartom, nem is akarok meggyőzni senkit, csak elmondom a saját véleményem.

Az általad vizionált "kis hatótávú EV" az inkább PHEV, EV-ben újonnan ez kb. eladhatatlan lenne. Pont azért, mert a felhasználó nem fizeti meg a borsos árát (ami egy Citigo-e esetén is nyomott, csak a kvóták kedvéért annyi), mondván ez nem elég szinte semmire. A mai belépő mezőny nagyjából 40-50 kWh-s (Citigo-e, Ioniq, i3, E-Up, ID3, Corsa-e, Zoé, 308e, Leaf...), míg a felső kategória meg már 60-100 kWh-t kínál (Leaf, Tesla, E-Tron, Taycan). Tehát belépő szinten is van úgy min 300, de autópálya tempóval is mondjuk 200-250 km hatótávod. Ez azért már nem a "kimerészkedem a városból" kategória, 1-2 töltéssel megvan hosszában az ország. Ha pedig célba értél, ott általában lesz is töltő, amivel visszatölts. Én pedig azt állítom, hogy ezzel a hatótávval már sok embernek elegendő lenne, elsődleges autónak is, igaz alkalmankénti kényelmetlenséggel. Tehát nem igaz, hogy nincs értelme ennek a kategóriának.

Az általad említett kicsi hatótávra ott vannak a használt, 1. és 2. generációs EV-k, amik az eredeti 15-20 kWh-nál is kevesebbet tudnak, viszont elég olcsón beszerezhetőek. Na, ezek valók városba, mert másra már tényleg nem igazán jók. Mellesleg eredetileg ezek is elmentek 100+ km-t. Ezek akkor játszanak, ha valakinek eleve több autója van, és az egyiket cseréli EV-re, vagy vesz a meglévő mellé egy használtat az asszonynak "városi rohangálósnak".

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#186241) prsq válasza cousin333 (#186240) üzenetére


prsq
tag

"hanem azt, hogy EV-ből én csak kisautót vennék kis akksival"
Ez sem így hangzott el eredetileg"

De, én is pont ezt mondtam. :-)

"EV-ben újonnan ez kb. eladhatatlan lenne. Pont azért, mert a felhasználó nem fizeti meg a borsos árát, mondván ez nem elég szinte semmire."

Lehet. Egyelőre. (Meg azért is, mert nem számol, hogy mennyit is jár vele valójában, csak a hatótávpara van, júj nagy akku kell, mert mi van ha.) Aztán majd ha újra szigorítják a városokban a környezetvédelmi normát, és csak Euro 8-as dízellel lehet bemenni, mert papíron csak az teljesíti, de az meg olyan bonyolult technika lesz, olyan drágán, hogy a városi sok megállás, rövid út durva javítási költségeket eredményez már rövid távon is, majd újraszámolnak.

Véleményem szerint a villanyautó elsődleges és ideális terepe (jelenleg) a nagyváros. Illetve annak kéne lennie. Itt jönnek ki legjobban az előnyök, erre kéne koncentrálni. És ha elég sokat adnának el, akkor az ár is lejjebb mehetne. (Ez nem azt jelenti, hogy ne csináljanak nagy akkus EV-ket meg PHEV-eket, kell az akkutapasztalat a kicsikbe. :-))

Én meg kifizetném. Mert az ára ugyan magas, de a szervizköltségek alacsonyak, az üzemanyagköltségek szintén, csendes, tiszta, én még halványzöld vagyok valahol a lelkem mélyén, nemcsak a forintok mentén gondolkodom.

"Az általad említett kicsi hatótávra ott vannak a használt, 1. és 2. generációs EV-k, amik az eredeti 15-20 kWh-nál is kevesebbet tudnak, viszont elég olcsón beszerezhetőek. "

Igaz, ezeket is néztem. de ezek jellemzően mind nagyobbak (Kivéve a már említett veterán czero/ion/miev). Meg mi is van a Leafen kívül? ;-)

(#186242) AMD Power válasza kisza25 (#186239) üzenetére


AMD Power
titán

Ahh detto. Most ok mindennap hasznalom az autot. Azzal jarok dologzni is. A virus miatt. De amugy van,hogy hetkoznap 3-4 napig csak all az auto.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#186243) cousin333 válasza prsq (#186241) üzenetére


cousin333
addikt

"De, én is pont ezt mondtam. :-)"

Te igen. De a válasz nem is neked szólt, hanem zolee3000-nek, aki nem így fogalmazott.

"Lehet. Egyelőre. (Meg azért is, mert nem számol, hogy mennyit is jár vele valójában, csak a hatótávpara van, júj nagy akku kell, mert mi van ha... Véleményem szerint a villanyautó elsődleges és ideális terepe (jelenleg) a nagyváros. Illetve annak kéne lennie."

A villanyautó elsődleges terepe most is a város, éppen azon okok miatt, amit mondtál. De az lenne a célja, hogy alapvetően városban szaladgálós autó legyen, de nem az elsődleges benzines/dízel mellett, hanem helyette. Mint egyedüli autó. Ehhez pedig nagyobb akksi kell, és itt jön a lényeg: ehhez nem kell mindenáron a 6-700 km, sokaknak legtöbbször elég a 2-300 is. Szinte mindenre.

"És ha elég sokat adnának el, akkor az ár is lejjebb mehetne."

Ez zajlik most. A keletkező árelőny most elsősorban az akkuk méretének növelésére megy - ez az, amit te nehezményezel - de a feladat most az elektromos autók elfogadottságának növelése, amihez univerzálisabban használható autók kellenek, főleg ennyi pénzért. Nem véletlen, hogy az újfajta gondolkodást a Tesla Model S hozta meg, ami se nem kicsi, se nem visszafogott teljesítményű városi autó. Ha aztán megvan a mennyiség és a bázis, akkor lehet diverzifikálni, kicsi városi autó, pick-up, kabrió, kombi...

"Igaz, ezeket is néztem. de ezek jellemzően mind nagyobbak (Kivéve a már említett veterán czero/ion/miev). Meg mi is van a Leafen kívül? ;-)"

Hát, van a Leaf, meg a Leaf. Esetleg még a Leaf :). Viccet félretéve, a teljesség igénye nélkül: czero/ion/miev, Leaf :D, e-Up, BMW i3, Zoé kis akkumulátoros verziói, esetleg e-Golf. Persze használtan, mert így még olcsóbbak, mint egy új kicsi akksis lenne. Nem tudom, a "nagyobb"-at mire érted, de ezek mind akkumulátor, mind fizikai méret alapján is kicsinek tekinthetők.

"We spared no expense"

(#186244) cousin333 válasza prsq (#186214) üzenetére


cousin333
addikt

Lejárt a szerkesztési idő

"Nagyobb akku= magasabb ár, hosszabb töltési idő"

Az ár nem növekedik olyan jelentős mértékben, mint a kapacitás. A hosszabb töltési időt nem tudom hova tenni: természetesen tovább tart teletölteni, de messzebb is mész vele. Ugyanakkora távhoz ugyanannyi töltés kell. Kivéve DC töltőn, mert ott még jobb is, ha nagy az akku, hiszen az ideális tartományban (20-80%) gyorsabban tölt.

"nehezebb autó=nagyobb fogyasztás"

Erre pont most olvastam egy cáfolatot, ami szerintem hülyeség, de az biztos, hogy az EV-nek ez kevésbé fáj, mint a visszatöltés nélküli benzinesnek.

A hatótáv kevésbé érdekel, mert ahogy most számoltam, egy papíron kb. 200 km-es hatótávú villanyautó (valóságban vegyük a felét) egy hétre elég lenne egy töltéssel."

És mi ezzel a baj? Az akkuk élettartamát elsősorban töltési ciklusban mérik: nagyobb akku -> kevesebb szükséges ciklus. Ráadásul így könnyebb az ideálisnak tekintett 20-80% között tartani. Vagy a még jobb 40-60-ban. A megadott fogyasztási értékek városban teljesülnek a legvalószínűbben, szóval az az elvi 200 tényleg kb annyi, de még hőszivattyú nélkül, télen is lesz 140-150 km. Vagy még több (30 kWh kapacitással számolva).

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#186245) zolee3000 válasza cousin333 (#186240) üzenetére


zolee3000
tag

Van ráció abban is, amit Te mondasz, illetve azt megelőlegezem, hogy a többség inkább így gondolkodik, és nem úgy, ahogy én. (Pl. Én mostanában nagyon ritkán mozdulok ki a városból, de ha megyek, akkor nem a szomszéd megyébe, vagyis 200-300 km-es hatótávú autóval nem mernék elindulni csak úgy, mert egy töltéssel nem tudnám abszolválni. De ez én vagyok.) :B Meg látom, Te azért jobban beleástad magad az EV-témába. Ami engem illet, még kell pár év, amíg fejlődik ez a technika (mármint az akkumulátor), globálisabban elterjednek ezek az EV-k, és árban sem lesz ekkora szakadék köztük és a hagyományos hajátsúak között, hogy tényleg elgondolkozzak a váltáson.

Amúgy tény, hogy nem írtam le minden mondatomban, hogy "szerintem", de nekem enélkül is természetes, hogy minden amit írok, csak a saját véleményem. :K

[ Szerkesztve ]

(#186246) bandus


bandus
veterán

Doki, egy aurisos kérdésem lenne. Amiben biztos vagyok, hogy ha auris lesz az cskis a bi-led fényszóróval, ami a katalógus alapján az active trend+ felszereltségtől jár. sok autót hirdetnek így, de ezek nagy részében szerintem nincs meg ez a feature, jól gondolom, hogy pl. ez sem az:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/auris/toyota_auris_touring_sports_1_8_hsd_active_trend_plusz_automata_savelhagyas_f-tavolsag_t-navi-ules_f-kamera-80ekm-15695363

összehasonlítva monjuk ezzel, én látok különbséget:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/auris/toyota_auris_touring_sports_1_8_hsd_freestyle_automata-15692959

köszi, ha ránézel :)

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#186247) Senhi válasza bandus (#186246) üzenetére


Senhi
aktív tag

Szintén mint auris tulaj: elsőben nincs, másodikban van. Nagy kerek búra helyett, két kicsi négyzetes égőt kell keresni.
Amúgy jó döntés, bi-led eszméletlen jó :) .

(#186248) bandus válasza Senhi (#186247) üzenetére


bandus
veterán

köszi a megerősítést :R csesszék meg, hogy ezeket is led-ként hirdetik, így elég nehézkes a szűrés.

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#186249) Doki16 válasza bandus (#186246) üzenetére


Doki16
addikt

Nem minden kereskedő van tisztában azzal, hogy mit árul és csak random beállítanak valami felszereltségi szintet. Tehát ne adj azokra a szövegekre ott, inkább a szemednek higgy. Mindig van egy csomó más baromság is amit bepipálnak. pl nincs benne, dönthető utasülés, távtartó tempomat soha nem is volt egyikben sem, nincs benne led fényszóró. Amúgy egész jól eltalálták, láttam már ettől sokkal rosszabbat is :D
Bátran ajánlom megfigyelésre az én volt kocsimat. Ez a legmagasabb Executive felszereltség. Csak pár oldaldíszléc hiányzik róla. De minden másból a maxot kapta. Külön lefényképeztem a fényszórót is. Az amiben benne van ez a kis "kocka" és kerek projektor az a led. Az összes többi amiben egy kerek van sima halogén.

FB csoportot ajánlom neked is. Ott van egy páros akik csak fullos Aurisokkal foglalkoznak. 4,5-ből már kapsz tőlük is és az garantáltan leinformált.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#186250) Gaben92 válasza Doki16 (#186249) üzenetére


Gaben92
őstag

+bandus:

Ugyanez van a CT-vel is. Halogén is bi-LED verziók vannak akárcsak az Aurisból és sok halogént hirdetnek LED fényszóróval. Aztán leesett a dolog, hogy a csalafinta nepper azért ikszeli a LED fényszóró opciót mert a DRL tényleg az még a halogénben is. :B Gondolom ugyanez a helyzet az Auris esetén is.

Másik vicces dolog amikor a Xenonnal van hirdetve a sima halogén pedig Xenonos CT sose volt. :U

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.