Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Mágus2
Közösségépítő
Ezek közül a passat az arany középút. Csendes, de drágább fenntartani. Az octavia lesz a legmegbízhatóbb és legolcsóbban fenntartható, ha ez is szempont lenne. Ha van zseton superbre, a passat csendesebb lesz adott áron, picit kisebb cserébe.
Mazda belül nekem kényelmetlen, és reméljük már nem rohad. Volvo meg minden szempontból drága.
Declare
őstag
Rámegyek akkor a Passat vonalra, én is arra hajlottam amúgy. Mondjuk a Superb-t nem tudtam hova tenni a Passathoz képest. Én azt gondoltam az egy picit a passat felett áll.
A4 kombira van amúgy rágyógyúlva, azt egy S line os 3.0 tdi vel próbáltuk.....hát megnyerő az tény
Az a D6 os hybrid dízel volvoról nincs véleményed? Nyilván drágább, de érdekes technológia+szerintem kap rá az ember zöld rendszámot
Érdekes, unokatesómnak sem volt kényelmes a mazda.
molnarpeter
nagyúr
Rétegtermék, Mercedes is csinál egyre több ilyet, PSA-nak is volt sima hibridje dízellel. Tulajdonképp a legnagyobb baj, hogy a dízel blokk nehéz+alapból is jól eszik+több energia beindítani, benzinesnél nagyobb különbséget tudnak elérni olcsóbban. Hagyományos automata, nem dsg/multitronic. Bp-n láttam már 2-3-at zöld rendszámmal, ugye ingyen parkol, otthon lehet tölteni (nem kell kútra járni), regadó töredéke az alapnak, teljesítményre pedig 0, külföldön hosszabb távon belvárosba is bemehet majd várhatóan, illetve összahasonlíthatatlanul csendesebben gurul. Nem problémásabbak a hibridek szvsz egy sima dízelnél, ebben konkrétan vannak megerősített alkatrészek is, hogy tartósabb legyen (váltóban pl). Az új XC90-ekről sem nagyon hallok panaszt a T8 hajtásról (ami beugrott: csomagtartó láblengetés szenzor, illetve könnyen amortizálódó világos bőr kulcs - fával kell kérni ). Általában felszereltebbek is a D6-osok, BLIS (nagy kedvencem) illetve tolatókamera is gyakori. Dízel Volvok EGR-je szenvedi meg leginkább a Bp-i üzemet, ezt elég könnyű villannyal kiküszöbölni. Összességében sok kényelem+zen+prémium, de régebbi belső+kisebb csomi. Hollandoknál van rengeteg belőle.
[ Szerkesztve ]
Declare
őstag
Köszi az infokat!
Közben dumáltunk... a volvoban a középkonzol miatt kényelmetlenül fér el, a bmw meg túl hivalkodó, a mazda meg nem kényelmes.
Szóval marad az A4 / Superb / Octavia / Passat. Meg egy újabb kritérium: automata.
A Skoda meg passat ugyan azzal a DSG vel van szerelve ugye? Ez az amire durván, ökölszabályként rá lehet mondani, hogy 200k km t viszonylag jól bírja ugye? Az Audi S-Tronic váltója milyen? A DSG hez képest? Ha elmegyek kipróbálni eggyet, mire kell figyelni ezeknél a váltóknál?
S-tronic = DSG, TFSI = TSI. (csak marketing)
Arra figyelj, hogy kézi váltós legyen.
[ Szerkesztve ]
htomi85
tag
Hagyjuk már ezt.
7,5 millióért akar autót venni. Én az elmúlt 5 évben egyetlen embert sem láttam, aki ennyiért vagy többért kézit vett. És ez nem véletlen.
travis84
csendes tag
Sziasztok, már korábban kértem tőletek tanácsot, és kaptam is, 2 milla körül családi benzines autó ügyében. Még nem született végső döntés, csak számolgattam. Inkább csak a véleményetekre lennék kíváncsi. A számolás lényege, hogy megéri-e újabb autót venni. Egy KIA Ceedet néztem ki példának, de lehetne akár más is. Csak vásárlást néztem, üzemeltetés talán nem lényeges itt. Cél: 10 év.
I. eset, 2 autó, 5 éves cserével
2 millióért kapnék 7-8 éves (2009-10-es) autót, amit 5 év múlva (2022) 12 évesen kb. 1 millióért tudnék eladni.
Ezután ismét 2 millióért tudnék venni 7-8 éveset (2014-15-es), ami 5 év múlva (2027), 12 évesen megint kb. 1 milliót érne. Így összesen költöttem 2x2 milliót és "nyertem" 2x1 milliót, azaz 2 milliót buktam a 10 év alatt, évi 200ezret.
II. eset, egy autó 10 éves cserével
3-3.2 millió körül vennék egy 3 éves (2014)-es autót, talán nagyobb eséllyel kapok jó állapotút, mint az előző esetben, 10 év múlva lenne kb. 13 éves, amit kb. 1 millióért lehetne eladni, így ezzel az üzlettel 10 év alatt szintén 2 milliót buknék. Viszont lenne egy újabb autóm, valószínűleg kevesebb kezdeti költségekkel és megúsznám a második vétel átíratási díját. Másrészt 5 év múlva nem kell megint izgulni, hogy egy jó 7-8 éves példányt fogjak ki.
Így ebből a számolásból azt hoztam ki, hogy ebben az esetben igazából nem számít, hogy újabban veszem az autót, nem bukok vele többet. Egy Ford Focus esetében hasonló eredmények jöttek ki.
forceberg
veterán
A későbbi eladási árakat nehéz előre számolni a belső égésű motorok elleni "hadjárat" miatt.
A mostani újabb vétel jobb üzlet lehet Euro besorolás miatt is.
Szóval, ha nem vagdalkozol, akkor jobb az egy vételes terv szerintem. A nem odafigyelő előző tulaj hatása is csak egyszer kerül képbe. Hisz ha tudod, hogy kb. 10 évre veszed, akkor gondolom odafigyelsz a karbantartásra-vezetésre, hogy ne nyírd ki.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
middleaged
tag
Sziasztok! Vissza ctrl-f-eztem talán több ezer hsz-t, mégsem találtam semmit erről a gépről:Toyota Celica T23 1-zz.Ha valakinek mégis van némi tapasztalata, kérem ossza meg. Köszi!
elistvan
senior tag
Kinéztem egy fábiát. 1,4-es motor, téligumi,s alkuképes ár, de a hátulján van egy sérülés. Szerintetek mennyiből javítható? Az eladó engedne egy százast a vételárból. Mennyire kényes ez a fehér szín?
[ Szerkesztve ]
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
Pl. én?
Integrale
veterán
Nekem egy ismerosom sem vett automatat, hiaba vasarolt 7 millio felett uj autot. Es ez nem veletlen!
"Bad reklám is reklám too"
szőröscica
addikt
Uristen, ez torott kocsi, totalkaros, meg ne vedd!
elistvan
senior tag
De most komolyan. Hátsó lökös csere+fényezés?
[ Szerkesztve ]
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
(#152765) zsinnyegtet válasza zsinnyegtet (#152670) üzenetére
zsinnyegtet
aktív tag
Kocsikáztam a hétvégén kb 650 kilométert.
Megnéztem 3 db kombi E12- est. 1.6 benzin, 1.4 D4-D, 2.0 D4D mind kintről hozott.
1. 1.6 benzin kombi hirdetve 140.000 km, szervízkönyv, patika stb.
Most így vasárnap este szépen lekérdeztem...2015 áprilisában össze volt törve (1500 euro), rögzített km 141.345 volt tehát...azóta tolattak vele...
2. 2.0 D4-D kombi hirdetve 122.000 km, szervízkönyv, számlák, szép állapot stb.
Szintén az imént lekérdeztem...ez 2x volt összetörve (1x 1500 és 1x 200 euro)...2009 február 31461 km illetve 2013 december 84735 km
Ez még akár stimmelhet is...talán.
3. 1.4 D4-D kombi...szóra sem érdemes...mindenen túl volt szegénykém
Nehéz ügy ez...
[ Szerkesztve ]
A rock and roll az nem egy tánc...
Nézőpont kérdése, engem speciel egyáltalán nem zavarna egy ilyen kis esztétikai hiba.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
JasL
senior tag
Hol kérdezgeted le ezeket? Magyar kocsikra is van vagy csak külföldiekre?
zsinnyegtet
aktív tag
Magyar vásárlású Toyotákra van egy kedves ismerősöm aki hozzáfér ilyen adatokhoz a külföldiekre pedig ott van az AutoDNA vagy az Alvázszám.hu.
Én ezt a kettőt próbáltam életemben először mivel 1999 óta csak céges autóim voltak...ez lenne az első saját vásárlású autóm.
[ Szerkesztve ]
A rock and roll az nem egy tánc...
#03969024
törölt tag
Nos, tudom, hogy többe kerülhet a javítás, mint a kettőstömegű csere, de már én sem szívesen váltogatnék. Gyorsan meg lehet szokni az automatát!
(Tegnap elvitték a Lancert. Majd 20 évig volt velem... )
MunezXBK
nagyúr
Kint tudod mekkora kár 1.500€? Kb. 2 elem lightosan + fényezés.
Ismerősömnek nekitolattak, mutattam Bitporknak a javítás előtti képet, külön ki kellett emelnem, hogy hol sérült, mert nem látta.
Na ez került 3.890€-ba.
t1
addikt
100-ból biztosan, de ha szerencséd van bontottan is találhatsz, tudomásom szerint a sima fehéret ami ráadásul nem is metál könnyű fényezni.
zsinnyegtet
aktív tag
Oké. Értem én ezt hidd el.
Nem is ezzel van a gond hanem azzal, hogy 1. mi a k@rva ...ért hirdeti makulátlannak? 2. Gondolja, hogy senki nem próbál meg utánamenni a km-nek?
A rock and roll az nem egy tánc...
forceberg
veterán
Várják a balfácánt...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
#94529552
törölt tag
Mert el akarja adni, nem pedig a neppertelepen nézegetni hónapokig. Tudja, hogy utána lehet nézni, meg azt is, hogy ezt nem mindenki teszi meg.
MunezXBK
nagyúr
Mind makulátlan.
Balaena
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Szeretném kikérni az itteniek véleményét: új autó vásárlásán gondolkozunk 5 M környékén, elsősorban városi használatra (munkába, bevásárolni járás), néha egy kis hétvégi kiruccanás (de olyankor 100-200 km, oda és vissza is). Fontos szempont a tempomat, klíma és nagyon kacsingatok az automata váltó felé (gyenge a bokám). A belső tér nagysága sem mindegy, mert amikor nekiindulunk, akkor 3 főnek + 2 közepes testű kutyának be kell férni... Min. 10 évre szeretnénk vásárolni, de ha 15 lenne belőle, azt sem bánnánk. (Egy 13 éves VW Polo-t váltana.)
Eddig ezeket néztük meg közelebbről, majdnem mindet el is vittem már egy tesztkörre:
- Honda Jazz: kisautó létére a legnagyobb terei vannak, a felhajtható hátsó ülés páratlan, viszont az automata váltós nagy késéssel reagált csak a gázadásra (korábban soha nem ültem automatában, csak most ebben és a hibrid Yarisban, így nem tudom, hogy ez minden automatával így van-e, vagy ennek a (kis?) motornak a sajátja...)
- Honda Civic: hihetetlen élmény vezetni, harapós (csak manuálist tudtam tesztvezetni), tetszetős dizájn, rengeteg kényelmi űrtechnológiával, de picit drága az eredeti elképzeléshez képest... (6,3 M-s árajánlatot kaptunk eddig a kinézett felszereltségre)
- Toyota Yaris hibrid: nagyon alacsony fogyasztás, tetszik a hibrid technológia, ennek az automatáját nem éreztem olyan lassúnak, de ez a legkisebb az eddig nézettek közül (beültünk az Aurisba is, de nem volt olyan komfortos, mint ez a kicsike, ezért azt elvetettük...)
- Mazda 3: igazándiból ez is a "túl drága" kategória lenne, de páromnak nagyon bejön - valaki tud esetleg valamit mondani róla, ami miatt versenyben maradhatna?
- Suzuki Vitara: ajánlgatták, mint jó ár/érték arányú kocsi, de a szalonban beülve nem győzött meg, nem elég levegős belül ahhoz képest, milyen nagynak tűnik kívülről, és hát kissé "fapados" érzetet ad...
Ki melyiket választaná a felsoroltak közül és miért?
Milyen másik márkát, típust ajánlanátok még megnézni és kipróbálni?
Előre is köszönöm a segítséget!
Szép estét!
Kutya nélkül lehet élni, csak nem érdemes!
tmskvcs
tag
Sziasztok!
Szeretnék egy Lexus IS200 vagy IS200D-t venni.
Melyik lenne a jobb vétel?
[ Szerkesztve ]
rbalint88
addikt
a dízel lexus nem lexus, az a motor meg tényleg kimondottan egy beteg szar, szóval ha már mindenképp is, akkor 200, 250 vagy 300, de semmiképp sem 220d.
runner 125
nagyúr
200D-t írt, az már tudomásom szerint másik blokk, bár az sem túl megbízható így a lényegen nem változtat.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
MunezXBK
nagyúr
Összefoglalom amit leírtál:
Jazz kell, csak szeretsz feleslegesen firkálgatni.
Balaena
csendes tag
Ha az eszemre hallgatok, akkor tényleg a Jazz tűnik a legjobbnak.
Csak akkor kár volt beleülni a Civic-be (kétszer is )...
Kutya nélkül lehet élni, csak nem érdemes!
Integrale
veterán
Nem másik blokk, csak gyengébb, mint a 220d.
"Bad reklám is reklám too"
molnarpeter
nagyúr
Aurisban mi volt kényelmetlen? Ezek közül én arra szavaznék hibrid hajtással, plusz egy jobb ülést bepipálni az extralistán, ha olyan téren volt gond
Balaena
csendes tag
Elég alacsony vagyok (165 centi), emiatt szinte mindig legeslegelőre kell állítanom az ülést, ettől viszont a kormány kerül nagyon közel hozzám, illetve a pocakomhoz (néha még legfelső, legmélyebb helyzetben is - már ha állítható egyáltalán). Az Aurisból volt legszűkösebb a kiszállás az előbbiek miatt, illetve összességében "szűk" érzetet keltett (párom viszont magas, neki hátul majdnem a plafonhoz ért a feje).
Kutya nélkül lehet élni, csak nem érdemes!
#94529552
törölt tag
A 2 kutyushoz nem inkább egy kombi kellene, mint ezek a kisautók?
Acheron
őstag
Pontosan, ugyanaz a 2.2 blokk, csak szoftveresen van áthangolva - ergo kerülni kell, igen nagy ívben
A Lexusnak a hybrid az erőssége.
Acheron
őstag
A 7gangos S-tronic azért nem egy az egyben egyezik a 7 gangos DSG -vel (nem száraz kuplungos, nagyobb nyomaték), de az tény, hogy DSG ez is, kettőstömegűvel, kuplunggal, stb. Az olajcsere itt is fontos.
Gergőke88
addikt
Ugyanezt akartam írni.
5m környéken van már alsó közepes kombi élhető felszereltséggel.
A suzuki scross-t is nezd meg, 4.5 kornyeken korrekt felszerelessel ki lehet hozni (nem listaaron). Minosegben a vitara felett all.
[ Szerkesztve ]
tmskvcs
tag
Érdemes egyébként régebbi Lexust venni? 2 millió körül szánnék, vagy maradjak az avensisnál?
Balaena
csendes tag
Igen, számításba vettük a kombikat is, de végül elvetettük, mert a mindennapi használathoz túl nagy lenne...
Kutya nélkül lehet élni, csak nem érdemes!
Qru
MODERÁTOR
Nyilván drágább hozzá az alkatrész cserébe sokkal magasabb minőséget képvisel. Nem betegágy ha benzinest veszel belőle de a dízelt messze kerüld el.
#nincsbennetarcsi
tmskvcs
tag
Köszönöm segítségeteket!
[ Szerkesztve ]
bohoc71
aktív tag
[link] Erről kinek mi a véleménye? Évi átlag 10-12 ezer futásteljesítményre, 2/3-ad város, a többi országút. Köszi.
Meghajlás...Puszi...Taps....
Qru
MODERÁTOR
A 2.0 PD TDI az betegágy, felejtsd el. 2.0 CR TDI-t keress, az jó.
mod:
Itt olvashatsz a 2.0 PD-ről: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Hasznaltauto.hu-n kívül van még valami oldal, amin jó esély van a legjobb fogást megszerezni?
Gergőke88
addikt
Joautok.hu
Totalcar futattja most.
#03969024
törölt tag
Volvo?
nrc
tag
Első gen. benzines Merivát melyik motorral érdemes venni?
1.4i 90hp, 1.6i 87hp vagy 1.6i 100hp (ecotec)?
Elsősorban az érdekelne, hogy fogyasztás, szervizköltség és persze olajevés szempontjából melyik lenne a legjobb választás ezek közül.
ArthurShelby
addikt
Én legfőképpen attól félnék, hogy az opc legtöbbször túl kemény lesz, főleg városban. Egyébként nagyon adja.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat