Hirdetés

2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#105201) TaaT válasza KrAt (#105196) üzenetére


TaaT
veterán

A varázskönyv mit mond? [link]

Give them hell Ukraine!

(#105202) Qru


Qru
MODERÁTOR

"Imádom" a tesztnek álcázott hirdetéseket de azért ezt vállalnám: 3000GT

#nincsbennetarcsi

(#105203) maggi1886076 válasza Qru (#105202) üzenetére


maggi1886076
addikt

Csak nem ez? ;]

Asus Zenfone 2 551ML + Xiaomi Band Dropbox 54,88Gb Regisztráció: http://db.tt/aqH19dqW Flickr képek: http://www.flickr.com/photos/101977039@N08/

(#105204) Qru válasza maggi1886076 (#105203) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem, ez már FL a tesztben meg PFL van.

#nincsbennetarcsi

(#105205) Debilon válasza KrAt (#105196) üzenetére


Debilon
addikt

amit a gyár előír?

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#105206) Typhoon47


Typhoon47
őstag

A tisztelt topiklakók közül esetleg volt már valakinek dolga/szerencséje Prius II.-vel? Gondolkodok egy városi autón 2m-3m között és most jutott eszembe, hogy a prius nagyon jól fogyaszt ott és úgy emlékszem szintén hasonlóan jó, megbízható autó.

"Education is important but big biceps are importanter"

(#105207) KrAt válasza TaaT (#105201) üzenetére


KrAt
veterán

A varázskönyv nincsen nálam, a Ti véleményetekre voltam kíváncsi :)

(#105208) TaaT válasza KrAt (#105207) üzenetére


TaaT
veterán

Akkor le kell tölteni :D PDF

Itt azt írják
Motorolaj (olajszűrővel)
1.2S 3,2 liter
API SL (ILSAC GF-III) fokozat SAE 5W-30
Forró éghajlat: SAE 10W-30

szerk.: remélem jót nézek

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#105209) KrAt válasza TaaT (#105208) üzenetére


KrAt
veterán

Well, sose gondoltam volna, hogy letölthető :)) Ezer hála. :R

Akkor jól gondoltam, frankó :)

(#105210) TaaT válasza KrAt (#105209) üzenetére


TaaT
veterán

Én se, és ez egy nagyon jó dolog, más gyártó is felrakhatná. Hiszen idehaza az óratekergetés miatt nagyon sok autóból hiányzik, mivel a mappában benne van a szervizkönyv is. :(((

Give them hell Ukraine!

(#105211) Declare válasza TaaT (#105208) üzenetére


Declare
őstag

szoval 10w-30 ...Putyin latogatasa ota eleg forro lett az eghajlat :DDD

(#105212) TaaT válasza Declare (#105211) üzenetére


TaaT
veterán

Ami szerintem irtó nagy fail, a forró éghajlat miatt a hideg oldalt emelni? :O :DDD

Give them hell Ukraine!

(#105213) Qru válasza TaaT (#105212) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mondjuk ezt én se értem... Még ha fordítva lenne. :U

#nincsbennetarcsi

(#105214) parandroid válasza TaaT (#105212) üzenetére


parandroid
nagyúr

Mondjuk úgy, hogy eléggé befűtöttek nekik az olcsó olajjal. Amúgy a másik oldalról pedig komoly elhidegülés tapasztalható, ami kis hazánk külkapcsolatait is érinti. Remélem így világosabb a hideg-meleg összefüggés.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#105215) footy


footy
addikt

Ha mar feljott ez az olajtema, egy olyan autoba ami szinte csak hidegen jar jobb lenne 5w30-as olaj 5W40 helyett?

(#105216) tresh válasza footy (#105215) üzenetére


tresh
addikt

hidegen a hideg oldalt nézzük itt mind kettő azonos csak a meleg oldal más :U

(#105217) Declare válasza TaaT (#105212) üzenetére


Declare
őstag

Nem, jo az! Itt a több az kevesebb :D azaz 5w az -35celsius a 10w a -30 celsius.

(#105215) footy en azt mondanam igen....de ez csak laikus szvsz! :B

(#105216) tresh: 5w30 nak kisebb a viszkozitasa azaz gyorsabban higul inditas utan azaz gyorsabban lesz jo a kenes nem? Cserebe ha a motor konstrukcioja nem teszi lehetöve ezt a kisebb viszkozitast, akkor elkezdi enni az olajat....en legalabbis anno, amikor ennek a temanak olvasgattam utana erre jutottam

[ Szerkesztve ]

(#105218) TaaT válasza footy (#105215) üzenetére


TaaT
veterán

"egy olyan autoba ami szinte csak hidegen jar"

Abba néznék valamilyen 0W30-as olajat, persze csak ha tudja a motorhoz tartozó olajszabványt.

Give them hell Ukraine!

(#105219) Morris válasza TaaT (#105218) üzenetére


Morris
veterán

így-így! :K

(#105220) footy válasza tresh (#105216) üzenetére


footy
addikt

Jogos.

(#105218) TaaT
Ennek utana nezek, koszi. Van valami 1-2 oldalas okositas atlag usereknek? TC-n mintha lett volna de most nem talalom.

(#105221) Qru válasza footy (#105220) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

[link]

#nincsbennetarcsi

(#105222) TaaT válasza tresh (#105216) üzenetére


TaaT
veterán

Mondjuk nem csak az SAE értéket kell nézni. :)

New life 0w40
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40º C 75
@ 100º C 13.5

ESP Formula 5w30
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40ºC 72.8
@ 100ºC 12.1

Give them hell Ukraine!

(#105223) tresh válasza TaaT (#105222) üzenetére


tresh
addikt

okok de azért akkora különbség nincs benne hideg oldalon szerintem :) Illetve az is kérdés hogy milyen motorba tenné ha gépkönyv szerint mehet neki a 5w30 akkor persze értelemszerűen mehet bele bátran de szerintem itt a különbség elhanyagolható. :R

(#105217) Declare: így így :K

(#105224) TaaT válasza tresh (#105223) üzenetére


TaaT
veterán

Persze, csak azt gondolná az ember hogy a 0-ás olaj mindig hígabb a az 5-ösnél, aztán néha mégse. :)

Egy darabig ezen gondolkoztam Fuel Economy 0W-30

Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40º C 53
@ 100º C 10.1

De végül újra az 5w30 kerül majd a motorba, holnap.

Give them hell Ukraine!

(#105225) tomcsi23 válasza TaaT (#105224) üzenetére


tomcsi23
veterán

A 40, meg a 100 fok már nem a hideg része szvsz. :)

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#105226) tresh válasza TaaT (#105224) üzenetére


tresh
addikt

Azért ez már nem rossz viszkó de lehet hogy már túlzás is kicsit :B

(#105227) Thome


Thome
addikt

Lehet túlbonyolítottam előzőleg a kérdést, azért nem kaptam választ. :DDD

A három közül melyiket vegyem használtan?
1,1m a plafon, első autó, max 100 000km.

- Fiat Grande Punto
- Suzuki Swift (2005-)
- Volkswagen Polo (2004-)

(#105228) TaaT válasza tomcsi23 (#105225) üzenetére


TaaT
veterán

Mondjuk az év nagy részében a 40fokhoz közelebb van a hidegindítás mint a -35fokhoz. :)

Give them hell Ukraine!

(#105229) t1 válasza Thome (#105227) üzenetére


t1
addikt

Én Swiftet vennék.

(#105230) #67688960 válasza footy (#105215) üzenetére


#67688960
törölt tag

elvileg lehet, de az is előfordulhat hogy nem
nekem pl. írja a könyve(a gyári audi) hogy mehet bele az(szabványnak megfelelő) 5w30 is de akkor nem szabad taposni csak normál fordulaton szabad hajtani
viszont vannak már(régi a könyv is meg a kocsi is) olyan 5w30-as olajok is amikkel szerintem simán lehet tolni 6000-ig is, bár én inkább maradok a 0w40-nél

(#105231) tboy93 válasza Thome (#105227) üzenetére


tboy93
nagyúr

Swift, punto. Vagy esetleg jazz, yaris, corolla, focus :)

(#105232) tomcsi23 válasza #67688960 (#105230) üzenetére


tomcsi23
veterán

Ezt a részt ki tudnád másolni a könyvből, hogy bizonyos olajjal - amit ugyanúgy engedélyez a könyv - nem szabad neki taposni, másikkal olajjal meg igen. :F

[ Szerkesztve ]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#105233) Laraxior


Laraxior
titán

Mehetünk dógozni :D

"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

(#105234) #67688960 válasza tomcsi23 (#105232) üzenetére


#67688960
törölt tag

ma nincs kedvem megkeresni, talán a héten, ha pl. szombaton dobsz egy privit akkor nem felejtem el

(#105235) Jorus válasza Laraxior (#105233) üzenetére


Jorus
nagyúr

Normális kerékkel egész pofás lenne. Így csak egy karikatúra. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#105236) HoaryFox válasza TaaT (#105191) üzenetére


HoaryFox
őstag

Hmm... akkor maradjunk a következő kérdésnél:

III-as benzines Golf vaaaagy II-es Punto Sporting 1.2 16V 80LE?

Határ: 600k

"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari

(#105237) TaaT válasza tomcsi23 (#105232) üzenetére


TaaT
veterán

Ja ezt én is megnézném, mert az 5w30-as Mobil olaj ebbe is belemegy :D

Give them hell Ukraine!

(#105238) Dare2Live válasza Typhoon47 (#105206) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Mi a kérdés?

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#105239) tomcsi23 válasza TaaT (#105237) üzenetére


tomcsi23
veterán

Lehet, csak nem szabad neki tolni. ;]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#105240) TaaT válasza HoaryFox (#105236) üzenetére


TaaT
veterán

A punto II egy generációval újabb mint a hármasgolf, így az a logikusabb döntés ha elég a hely belül.

tomcsi: :DDD

Give them hell Ukraine!

(#105241) #67688960 válasza tomcsi23 (#105239) üzenetére


#67688960
törölt tag

;] jaj nem is, csak hülyültem, hogyne szabadna, majd hatvanezrenként kap egy szép új mocit a szervízben, vagy majd egy friss új modell esetleg

(#105242) zolikaDB válasza Typhoon47 (#105206) üzenetére


zolikaDB
veterán

Igazából régebben engem is foglalkoztatott a téma. Pár használtteszt van már a Prius II-ről ,de kb semmi érdekes. 10 évesen is megy, teszi a dolgát, unalmas, de legalább keveset fogyaszt, és ennyi idősen sincs panasz az akksikra.
De tényleg, a téma kb olyan, mint az autó, nagyjából dögunalom :) Igaz nekem tetszik a forma, és bejön a Hybrid téma.
Van neki Indexen fóruma, ott talán kicsit bővebben tudnak segíteni.

"Orszaguton, palyan nem egy erogep, foleg a P2 az 1.5 motorjaval, de a villany miatt azert nyomatekos
varosban es orszaguton teljesen jo es irto halk
achilles inja nincs, erdemes azert minel inkabb leinformalhatot venni es ha lehet nem amerikait
nagyon megbizhato szerkezet amugy, egyszerubb mint gondolnad ;)
se kuplung, se valto, semmi."

"Nekem P3-van, ami erősebb, mint a P2. El nem merem képzelni, milyen lehet a P2 - bár néhány éve vezettem, de akkor nem turbó dízelből ültem át, hanem szívó benzinből. Akkor nem tűnt annyira agyhalottnak. Most viszont a P3 maga a döglött ló. Nálam a gázpedál csak a hangot és fordulatszámot változtatja. Viszont a fórumot, ha visszaolvasod, akkor ez csak egyedi eset, nálam ilyen, mert a többieknek az enyémhez képest rakátéjuk van. Enyémben valszeg igazi picike japán póni lovak vannak, amit lepadlózva 220V-al lehet megcsapni (PWR mód). De igazából akkor is csak nyerítenek, nem húz érezhetően jobban. :)
Mindenképp próbáljad ki milyen egy ilyen autót vezetni. :)
Előnyei: megbízható (nagyon remélem legalábbis), olcsó fenntarthatóság (szerviz, egyéb költségek - ezt is nagyon remélem)...
P2-nél nem tudom mire kell figyelni...azt majd biztos a többiek megmondják."

-> válasz a fentire ->

"Diesel után szokni kell, hogy visít az autó. A helyén kell kezelni. Azt sose fogja tudni mint egy diesel, hogy az M3-ason a gödöllői partnál pest felé csak onnan veszed észre a partot, hogy egy kicsit hangosabb a motor és a pillanatfogyasztás 6 l-ről felmegy 12-re. (egy jó dieselről beszélek).
Már kétszer mentem P3-al mátrában, power módban vigyort csalt az arcomra... És előnye, hogy utána nem kell 2-3 percig járatni alapjáraton, hogy visszahüljön a turbó :-)
A P3-nál én azt vettem észre, hogy a benzinmotor mellett csak akkor használja a villanymocit gyorsításra ha nagyon padlózod. Mivel erős a motor, ha jár, akkor inkább azt használja ameddig lehet. Ennek eredménye a visítás (asszem talán 4500-4800 között forog maxon a motor).
Viszont így nem fogy el a kraft belőle hosszabb parton sem. (A sokat emlegetett asszem érdi emelkedőt még nem próbáltam vele, de az M3-ason oda-vissza már megjártam Gyöngyös-BP-et és nem volt gondom sosem).
Sokan azt felejtik el, hogy ez egy "automata" váltós autó. Azokkal kell összehasonlítani. Azért ha megpadlózol egy automatát, pláne ha benzines gangolnak azok is vissza rendesen..."

Eladó 2db új Galaxy S23 tok: Nillkin + Ringke, érd: PÜ!

(#105243) HoaryFox válasza TaaT (#105240) üzenetére


HoaryFox
őstag

Igen, én is erre gondoltam :K

"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari

(#105244) Typhoon47 válasza zolikaDB (#105242) üzenetére


Typhoon47
őstag

Köszönöm :R, mindenképpen kipróbálok egyet. Mondeot cserélnék le rá, mivel most csak városban használom, de érezhetően nagyon nem az ő világa és sajnálom lelakni tovább (200k km). Biztos nagyon furcsa lehet a tdci után... :K

"Education is important but big biceps are importanter"

(#105245) Kornel válasza Typhoon47 (#105244) üzenetére


Kornel
veterán

azért arra készülj fel, hogy a kényelem oda lesz, bármi kisebbre cseréled.
én nyúznám tovább, bírja az, ha törődnek vele.

(#105246) zolikaDB válasza Typhoon47 (#105244) üzenetére


zolikaDB
veterán

Mennyiert valnal meg a Mondeotol?

Eladó 2db új Galaxy S23 tok: Nillkin + Ringke, érd: PÜ!

(#105247) Typhoon47 válasza Kornel (#105245) üzenetére


Typhoon47
őstag

Igen, a kényelem kritikus, de talán rövidtávon megengedhető a kompromisszum. Hosszú távú utakra ott a Phaeton természetesen. Inkább csak az vonz, hogy automata, keveset fogyaszt, és hamar melegszik télen, sőt ha minden igaz, egy igásló is karb. szempontokból.

zolikaDB: 2,2 körül.

[ Szerkesztve ]

"Education is important but big biceps are importanter"

(#105249) Kornel válasza Typhoon47 (#105247) üzenetére


Kornel
veterán

ha van másik, akkor nem szóltam, városba persze jó egy prius is.
neked mennyi idő alatt melegszik be a mondeo?
van benne elektromos kiegészítő fűtés?

(#105250) Typhoon47 válasza Kornel (#105249) üzenetére


Typhoon47
őstag

Nincs sajnos. 10km kell neki, úgy hogy 2000 körül használom folyamatosan.

"Education is important but big biceps are importanter"

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.