Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Az nem fogja vállalni, ha nem ajánlott (biztosított) akkor elvesztése esetén nincs a postától kártérítése, nem lesz igazolás a kezében hogy kézbesítve lett neked, így akár le is tagadható hogy megkaptad, de ez csak egy elméleti feltevés, nem gondolom hogy ezt tennéd.
Egyébként minden küldeményt vámosok engedik be akár csomag, akár levél, ajánlott vagy nem az nem számít.
Nagyon kicsi a valószínűsége, amit nekem onnan küldtek levélküldeményként még arra is bekérték az értékigazolást ami után az értéke miatt semmit nem kell fizetni.Valójában egy sem volt és nem 2 db-ról van szó.
A másik az hogy az USA eladók nem szoktak ilyenekkel szórakozni, mert az elvesztési biztosítás csak a megfelelő értékkel feladott küldeményre vonatkozik, mellékelni kell egy vámárúnyilatkozatot, az hivatalos íratnak minősülnek, valótlan adat vámszabálysértés, bár nálunk inkább a fizetési igazolásnak hisznek
Remekelek28
őstag
Köszi. Pedig usában elég jó áron vannak a telefonok. Nem tudom ott hogy csinálják. Kb 60%a az itthoninak. De persze én se akarok olyat kérni tőlük,amivel bajba kerülhetnének. Amugy a használt pl doboz nélküli telokra is ugyanugy meg kell fizetni,mint az újra?
francois8
tag
Eddig nem érkezett semmi reakciója az eladónak. Ezt nagyjából sejtettem is. Ilyen esetben az ebay fogja felvenni a kapcsolatot vele, és kényszeríteni a pénz visszafizetésére?
[ Szerkesztve ]
Bármit veszel nem EU-ból azokra igen akár cégtől, akár magánszemélytől, új vagy használt teljesen mindegy. A szállítási költséget is hozzászámolják az értékhez.
Zugi
aktív tag
A #80077-ben leírt problémámban köszönöm a válaszokat.
A történetem, hogy nem passzoló méret miatt visszaküldtem egy túrabakancsot az eladónak Németországba. Nyitottam erre egy "Return item" -et ahol leírtam az eladónak a problémám és hogy küldöm vissza. Erre válasz nem érkezett tőle. Megadtam a rendszernek másnap még a postai tracking számot is. Az eladó semmit nem reagált, de az Ebay engedélyezte a visszaküldést, főleg gondolom amiatt is, mert az eladó a termékét előzőleg 30 napos visszaküldési opcióval reklámozta.
A Paypaltól is visszaigényeltem a visszaküldés postaköltségét, az nagyon korrekten, flottul 2-3 nap alatt már a számlámon is volt.
A postai track követésen látom, hogy az eladóhoz is megérkezett időközben a visszaküldött csomagom, amit át is vett. De az eladó továbbra is kuka, semmi reakció részéről. Az Ebay kiírása alapján az eladó a visszaérkezett áru átvétele után 2 munkanapon belül köteles visszautalni az értékét. Ez most már 1 hete nem történt meg. Most írtam az eladónak, de kérdezem, ha nem jön reakció, sem az utalás, akkor mi a következő lépés és az hol kezdeményezhető?
Erre van az írva hogy kéred az eBay közbelépését, ott van a case-nél. Lásd az Összefoglaló 4. c) leírásban, az utolsó kép.
[ Szerkesztve ]
Zugi
aktív tag
Köszi, közben végre megmukkant az eladó, ma reggelre azt bírta válaszolni, hogy úgy látja, hogy a bakancsot hordtam, így nem tud refundot adni. Wtf? És ezt csak így, hogy én rákérdezek hogy mi van már? Magától meg csak el lett volna intézve azzal, hogy kussol és lenyeli a visszaküldött árut?
1 hétig sem volt nálam a bakancs, amit természetesen felvettem és a kertben, terepet imitálva is jártam benne a köröket, hogy érezzem milyen a tartása, szorítása, tényleg megfelel -e. Teljesen letisztítva, originál csomagolással küldtem vissza. Ha már az ember kivisz egy cipőt a cipőboltból, egyből ráfogható, hogy már hordott. Ha egy bőrcipőt elkezd az ember kipróbálni, nyilván minimálisan látszik máris hogy hol hajlik meg járáskor a bőr. Igazából így a távolban nem látom ezt megfelelő útnak, hogy ilyen vitába szálljak.
Innen kellene továbblépjek, csak kérdés bevonjam -e az Ebayt? Itt a kérdés az, hogy milyen opciók vannak ilyen esetben? Mondhatna némi értékcsökkenést a refundra (bár ez macerásnak tűnik, mert feltételezem bizonyítani kellene milyen megfelelő állapotban küldtem vissza, stb., ami hát így távolból macerás), vagy pedig postáztassam el az eladóval újra a bakancsot elvégre még az én tulajdonom ha egyszer kifizettem (ekkor csak az ismételt postaköltséget kellene eljutassam az eladónak valahogy), és ez esetben majd én magam hirdetem meg és adom el a bakancsot valamennyiért.
Csak kérdés ezeket a láthatólag nem túl készséges eladóval érdemes egyeztetni, vagy jobb ha valahogy bevonom az Ebayt?
DeFranco
nagyúr
végül megjött a rendelés, viszonylag időben, minimális késéssel. köszönöm a segítséget.
Szerintem a cipőbolt is köteles visszavenni, az hogy valamennyit von le mert az állapota nem eredeti az is természetes, ha egyébként meg hibás a termék akkor meg nem vonhat le semmit.
Valamit vissza kell adni, ha mást nem a cipőt, eBay segítség a célravezető.
[ Szerkesztve ]
b12gege
csendes tag
Hello,
április eleji kanadai rendelésem nem érkezett meg, ráadásul tracking nélkül küldte az eladó, ha küldte, mert még blokkot sem volt képes mutatni, hiába kértem folyamatosan tőle...
Nyitottam egy case-t, refund kérelemmel, leírtam benne a problémám, amire kaptam választ is az eladótól, hogy el lett küldve nekem a refund, már zárhatom az ügyet. Vártam picit, persze a pénz sehol, szóval írtam neki megint a case-en belül, amire azóta sem jön válasz.
Nem tudok mást választani, csak "send message to seller" vagy "close case", így hiába akarnám, hogy az ebay segítsen rajtam. Ennek tetejébe még 3 napig lesz nyitva, utána zárul automatikusan...
Mi a teendő!?
Lesz ott egy Ask us to step in and help gomb amikor ideje van, elméletben írták ezt a dátumot amikor indítottad a case-t
francois8
tag
Szia! Kell-e valamit még tennem, hogy visszakapja a pénzem a nem feladott csomag miatt indított Cancel order-t? A Seller továbbra is bagózik a fejemre. A folyamat indításával az ebay fogja az eladót Refund-ra kényszeríteni? Az ebay ügyfélszolgálat esetemben kérni fog-e írásos bizonyítékot arra, hogy pénzt valóban kifizettem és jogosan szeretném visszakapni?
[ Szerkesztve ]
Van neki 3 napja a hivatalos válaszra, elfogadja vagy nem fogadja el.
Ezt írtam 9.-én: Kérted szépen, ha nem teljesíti önként, akkor július 15-én tudsz indítani I didn't receive it request-et.
Leírva az Összefoglalóban, de az a lényeg ha nincs a vásárlásnál várható kézbesítési időtartam akkor a vásárlás napjától számolt 30 nap a szállítási idő, ha ez letelik, akkor lehet indítani azt hogy nem kaptad meg megvett terméket.Június 14-én vetted meg, ezért július 15.
Leírod a helyzetet, legfeljebb mellékelsz egy képet bizonyítékul a vásárlási tételsorról hogy nincs elküldve.
b12gege
csendes tag
Júni 13-án nyitottam, 23-án kaptam az első és utolsó választ. Azóta 29-én, és júli 6-án is írtam bele, mert mást nem engedett azon kívül, hogy lezárom az ügyet. Válasz már egyikre sem jött és mikor megnéztem azt írta, hogy júli 13-án automatikusan zárul. Más lehetőségem meg nincs az üzeneten és a záráson kívül, sehol egy közbelépős opció.
parkr
őstag
ha lezártam egy case-t utána nem tudok másikat nyitni ugyanrra a termékre, ugye?
mocskos kínai azért kérte az email címet hogy arra küldje vissza az összeg kevesebb mint felét, és még a költséget is nekem kellene állni...
Természetesen az eBay-n már nem, ha esetleg PayPal-al fizettél akkor ott a második vonal.
parkr
őstag
hirtelen ott sem láttam rá lehetőséget, de mindegy, szerencsére rendeződött a dolog
oba
addikt
Üdv!
Szeretnék valamit eladni ebay.com -on, elsősorban amerikai vevőket megcélozva. Létrehozom a listing-et, mindent beállítok, item location-nél be van álltva, hogy Hungary. Szállítási költséget szeretnék kalkuláltatni UPS Saver -el, de nem fogadja el az irányítószámot. Invalid zip code -ot ír. Próbáltam már mindenhogy beírni: XXXX, HUXXXX, HU-XXXX, H-XXXX, HXXXX... egyik sem jött be. Ha egy öt számjegyű számot írok be, azzal egyből tovább enged. Az account beállításaimban a címem, és a ship from címem is be van állítva, ott elfogadta a magyar irányítószámot.
Van valakinek ötlete?
Azt nem tudod használni, mert USA irányítószámokhoz tervezi és USA-n belül szállítással., onnan kell küldeni. Ha Magyarországról szállítasz az egész USA-ra ugyanannyi lesz. Kiválasztod hogy kivel akarsz szállíttatni aztán annak a díját írod be.
Összefoglaló 8.b adhat támpontot.
[ Szerkesztve ]
oba
addikt
Köszönöm! Így már sikerült :)
francois8
tag
Sziasztok! Tegnap reggel elnézést kért a kellemetlenségért a Seller, kérte a bankszámla számom, mert nem találja, amiről küldtem neki a pénzt. Szó sem esett a csomagról, hogy estetleg feladná... A kérdésem az, hogy a főszámla számom érdemes megadni a bankom nevével, vagy azt a banszámlaszámom használjam (black card számlaszám), amiről egyébként fizetni szoktam ebay-en? Mi a nagyon fontos infó, amit külföldi visszautalásnál meg kell adni, nevemen, bankszámlaszámom, és a bankom megnevezésén kívül?
Ahhoz hogy megtalálja, azt a bankszámlaszámot add meg amiről utaltad, összes más csak kavaráshoz vezet.
A kártya számla nem fogad kívülről pénzt, főleg ha egy főszámla alszámlája. Az hogy van egy pénzforgalmi számla, amelyhez közvetlen kapcsolva adtak egy bankkártyát (nem alszámlaszám) az nem úgy kártyaszámla ahogy most írtam, az fogad pénzt.
Ez kell nevemen, bankszámlaszámom, és a bankom megnevezés, bár ez utóbbi számlaszám első számaiból ismert.
Ha visszautalja pénzt akkor nem kell case.
[ Szerkesztve ]
francois8
tag
Úgy érted, hogy ne a "black card"-ról olvassam le a számot, hanem keressem ki milyen számlaszám tartozik ahhoz, és azt küldjem el a sellernek?
[ Szerkesztve ]
Azt írtad hogy banki utalással ment a pénz, ott akkor nincs semmiféle kártya. Megkeresed a banki számla történetben ezt az utalást és annak a bankszámlának írd meg a számát ahol megtaláltad ezt a tételt.
Persze az igaz hogy kártyás fizetés esetnén is bankszámláról utal a bankod.
[ Szerkesztve ]
francois8
tag
Ez banki számlatörténetben 16 jegyű számlaszám..
A magyar bankszámlaszámod 3*8 szám, legfeljebb az utolsó 8 az nulla.
A 16 számjegy az bankkártya szám 4*4 tagolással.
Közben megnéztem és ezt írtad:
Annyit tettem meg, hogy PDF-ben elmentettem a transferwise.com-ról, hogy fizettem neki.
Tehát aTW-ről utaltál, úgy hogy bankkártya volt a pénzforrás.
Akkor most az alábbi lehetőséged van, ha fontot küldtél akkor add meg a TW font számlaszámodat, ha €-ot küldtél akkor pedig az új TW belga €-os számlaszámot. Forintos számlaszámot ne adj meg mert sokat fogsz veszíteni.
[ Szerkesztve ]
francois8
tag
Külföldieknek az IBAN számot kell megadni, de nézd meg az előző hozzászólásomat, ne ezt add meg, mert ténylegesen nem erről a számláról kapta a pénzt, hanem a TW-től.
francois8
tag
francois8
tag
Nekem nincs € alapú egyenlegem. Mindig betéti kártya vagy hitelkártyáról szoktam fizetni, esetemben ez a black card száma.
Ennek semmi köze a fizetéshez, a TW nem egészen erre használatos.
Ez az eladó nem tud neked forintot küldeni.
Megadhatod a bankod IBAN bankszámlaszámodat, de azért mert €-ot küldenek rá pénzt fogsz veszíteni. Azért el fog kérni váltási díjat, ez változó összeg de van egy fix ár úgy bankonként és számlacsomagonként 1500-3000 Ft közt, a pénzt devizavételi árfolyamon fogja átváltani forintra ami megint nem kedvező.
Mivel van TW fiókod és ha megnézed a leírását fel tudsz venni (ingyen) különböző egyenlegeket, azt amit az előző képen látsz, azokhoz adnak az adott devizában vezetett bankszámla számokat. Így azt megadva egy külföldi személynek az tud neked utalni devizát.
Annyit kell tenned hogy a képen az első kék gombra kattintva Egyenleg nyitás-sal ezt megteszed.
Ez a lényeg:
Arról nem is beszélve ha igényelsz bankkártyát a TW-től lényegesen jobb devizaárfolyammal tudsz vásárolni mint a CIB bankos kártyáddal.
freaghill
őstag
Sziasztok!
eBay-en találtam egy olyan tárgyat, melynek 10 óra múlva le fog járni a licitje.
Az eladó nem támogatja a nemzetközi szállítást. (Csak az USA-t)
Létezik rá mód, hogy ott bérlek egy címet, ahova elküldik, én meg onnan megkapom?
[ Szerkesztve ]
Spet
addikt
Meg kell nézni/kérdezni, hogy az eladó támogatja-e ezt az opciót, vagy sem (Package Point-ként vagy valami hasonlóval nevezik meg az eladók)
Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco
Németország, Anglia esetén van ilyen információnk, de USA az messze van és fizeted a helyi szállítást és a nemzetközi szállítást + a közvetítő jutalékát, nem biztos hogy így meg fogja érni, ha találsz is ilyen céget.
[ Szerkesztve ]
Almacska
csendes újonc
Sziasztok. A német ebayen (ebay.de) feladtam egy hirdetést. Hiába keresek szószerint rá akkor se dobja ki. Lehet oka, hogy friss az acount vagy más dolog hibázhat, amiért nem látszik a felületen a hirdetés?
Saját magadat nem látod. Ha nem írt hibát a mentésnél és látod az élő hirdetéseid közt akkor oké. De az is segít ha egy másik országra, nem magyar állítod a szállítási irányt és úgy keresed.
Küldd el az item számot privátban és rákeresek.
[ Szerkesztve ]
parkr
őstag
planetexpress.com-ot használtam már, de csak fotó szállítás volt nagyobb borítékban.
meg voltam vele elégedve (árban is).
eladót nem fogja érdekelni, csak egy ID szám van a címben megadva mint extra adat
[ Szerkesztve ]
freaghill
őstag
Köszi, kalkuláltam és úgy sokra jönni ki nekem, hogy oda is a postát fizetni meg onnan ide.
Véreshurka
senior tag
Ugyan màr lejárt az idő, de hátha mást is érdekelne: eddig nagy megelégedésemre használtam már jópàrszor a myus-t [link] . Floridában vannak, és USA adómentesek, azaz nem jön az árra állami áfa. Szállításban nem vészes az ár, előtte a shipito-t használtam, de az sajnos egyre drágább lett.
El Psy Kongroo
freaghill
őstag
Köszi, következőre ez is jól fog jönni.
francois8
tag
Köszi a segítséged! Ismételten nem érhető el az eladó, hiába adtam meg a számlaszámom, sajnos nincs reakció. Hogyan kérjem az ebay beavatkozását?
Most már lehet olyan case, request hogy nem érkezett meg.
Zugi
aktív tag
Köszönöm, egy problémám van jelenleg, hogy sehol sem tudom kérni az Ebay közbelépését.
A terméket visszaküldtem az eladónak, csak sajnos az Ebay oldalán a megadott track szám alapján továbbra is "Item shipped - current progress" állapotot mutat, és ott sajnos tapasztalatok alapján nem is fog frissülni. Nem tudom lehet -e ezen valamit nekem módosítanom? A Magyar Posta track oldalán viszont látható hogy rendben visszaérkezett és eközben az eladóval is sikerült váltsak egy üzenet kört, aki nem akar refundot adni a termék állapotváltozása miatt. Kértem tőle megoldás javaslatot, mert én arra gondolok, hogy egy csökkentett méretű refundot adjon akkor, vagy pedig küldje nekem vissza a terméket, hajlandó vagyok az újabb postaköltségét is megfizetni, csak sajna napok óta kussol, nem lehet vele egyeztetni.
Itt szeretnék Ebay beavatkozást kérni, de most ebben az állapotban nekem sehol sem hozza azt az opciót az oldal, hogy Ebay beavatkozás lehetséges lenne.
Mit tudok tenni ilyen esetben? Van -e alternatív mód Ebay segítséget kérni?
francois8
tag
Csak, hogy jól csináljam, és az ebay beavatkozását kérném: a vásárolt terméknél: contact > I didn’t receive my item > request a refund or more information ? Ez után sajnos németül jelenik meg minden, át sem lehet váltani angolra, de ki lehet választani azt, hogy visszatérítést akarok. Itt a lehető legegyszerűbben fogalmazzak, vagy van erre valami hivatalos szöveg?
[ Szerkesztve ]
Annyit írj hogy kifizetted és az eladó azóta sem küldte el. Kérted hogy csináljon valamit már, de semmire sem hajlandó.
francois8
tag
Köszi! Az álatalam felsorolt lépésekkel az ebay ügyfélszolgálatnak fogok írni? Sajnos ezzel a német felületettel megzavarodtam. A lényeg ezen a két opció, mely fordítás után, visszatértést szeretnék, vagy a terméket akarom.
Pontosabban előbb az eladó kapja meg és majd ha nem reagál rá akkor kéred az eBay segítségét, majd ki lesz írva hogy mikor lehet.
Közel 10 éve vásárolok az eBay-en. A német eBay-t eddig is primitívnek tartottam, de ma kiverte a biztosítékot nálam.
Megvennék valamit, kosárba helyezem, fizetés, belépés a PayPalra, jön a jóváhagyó ablak a az eBay-en és a képembe vágja hogy korlátoznak.
Kérjek kódot. Oké kérem. Nem sms jön hanem németül pofázik az automata, nyomjak egyet vagy kettőt (eddig terjed a német szám ismeretem) aztán pár mp alatt ledarálja a nekem egyébként is értelmetlen szöveget, de ilyen gyorsan meg sem tudom fejteni. A 3. alkalom után 24 órára ki vagyok rúgva.
A parasztok nem értik meg, ha nem tudunk vásárolni akkor az eladó sem termel jutalékot nekik, így felkopik az álluk.
Persze a hülye reklámjaik azok megtalálnak ezután is. És nem írtak hogy változna a szerződési feltételük, hogy korlátozzák a vásárlókat. Ez is egy saláta társaság lesz.
[ Szerkesztve ]
oba
addikt
Én meg egy német vevőn voltam kiakadva. 150 dolláros induló licittel hirdetek egy terméket. Augsburgból ír egy fazon, hogy meg szeretné venni, megbízható vagyok e. Válaszolok neki.. kér még fotókat a cuccról, küldök neki. Majd jön az üzenet, hogy mennyiért tudná megvenni tőlem? Ez a "mennyi az alja" kérdés más formában... Írom neki, hogy mennyi az ajánlatod? Erre vissza ír egy ilyet: "10$?" Pff... 🤣 Nem tudom mit képzelnek magukról.
Téma tudnivalók
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!