Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:57:53

LOGOUT.hu

Az eBay használatával kapcsolatos információk.


1. Az eBay telefonos ügyfélszolgálat eléréséhez szükséges egyedi kód létrehozásához a segítség itt található.

2. Az eBay-en 2 faktoros belépési azonosítás aktiválása

A leírás itt olvasható.

3. A problémák megoldása a vásárlói védelem keretében

Hogyan működik?
Az eBay vásárlói védelmet nyújt a regisztrált tagjainak (eBay Buyer Protection).
Abban az esetben, ha a rendelt küldemény nem érkezik meg, vagy nem azt kapod, amit rendeltél (nem olyan minőség, eltérés stb.), lehetőséged van egy Case-t (ügy, vita) indítani, itt tudsz kommunikálni az eladóval, a kártérítés vagy refund ügyében. Case-t a legkésőbbi becsült - Estimated Delivery dátumtól vagy a megérkezéstől számított 30 napon belül tudsz nyitni az eBay felületén keresztül.
Ha egy vásárlásnál nincs megadva Estimated delivery, akkor a vásárlás napjától 30 nappal kell számolni a várható szállítási időt és ha az letelt, attól a naptól 30 napig van vásárlói védelem.
Megjegyzés: Az eBay-en megadott küldemény várható érkezési időtartam (Estimated delivery) egy, az eBay programja által becsült statisztikai átlag. Nem az eladó által vállalt garantált szállítási idő.

Amennyiben az eladó nem mutat hajlandóságot az ügy rendezésére (nem válaszol 3 munkanapon belül, vagy látványos módon húzza az időt), akkor a Case, request megnyitásától számítva 21 napig lehet az eBay segítségét, döntését kérni a vitában. (ask us to step in and help)
Ez esetben az eBay dönti el, hogy ki a kedvezményezett, te vagy az eladó.
Ha nem felel meg a döntés számodra, akkor a sérelmes döntés időpontjától számított 30 napon belül lehet felülvizsgálatot (appeal) kérni, amely során dokumentumokkal kell alátámasztani, hogy miért nem fogadjuk el a döntést. Erre persze az eladónak is van joga.
A sorrend az, hogy elküldünk egy kérést az eladó felé a problémáról (request), arra vagy reagál, vagy nem, ha a megoldás megfelel számunkra, akkor elfogadva zárjuk a kérést.
Ha nem felel meg nekünk, nem reagál, ekkor indíthatjuk a case-t és majd annak keretében kérhetjük az eBay döntését, ha akkor sem sikerül megegyezni.

Az eBay szabályai a vásárlói védelemről

4. Az eBay-en probléma rendezés (Request, Case) indítás, ha nem érkezett meg a vásárolt termék, vagy ha a vásárolt termékkel gond van.

Amennyiben a becsült érkezési időn belül nem kapod meg a küldeményed, először érdemes az eladóval felvenni a kapcsolatot, és tőle érdeklődni a csomag holléte felől.
Abban az esetben, ha az eladó nem válaszol, vagy nem tesz lépéseket a megoldás érdekében, akkor érdemes megnyitni a Case-t vagy request-et.

4.a) eBay-en Case indítás, ha nem érkezett meg a vásárolt termék
Leírás itt található.

4. b) eBay-en Case indítás, ha a vásárolt termékkel gond van
A menüpont neve ahol indítani kell Return Request, visszaküldés kérése, de ez nem azt jelenti hogy mindenképp vissza is kell küldeni. Csak ennek nevezték el a menüpontot.

Leírás itt található.

4. c) Az eBay case továbbvitele eBay döntéséig, ha nem tudtunk megegyezni az eladóval.
Ha nem fogadható el az ajánlata, vagy nem válaszol, reagál 5 munkanapon belül.
A leírás itt olvasható.

5. Mi az a Refund?

Az eladó által visszautalt vételár, vagy kártérítés.
A visszatérítés - refund - automatikusan, ahonnan indult a pénz, oda fog visszakerülni. Ha az egyenlegről, akkor oda, ha bankkártyáról, akkor arra bankszámlára, amelyhez a kártya tartozik.
Nem lehet a kártyás fizetés pénzét a PayPal egyenlegre irányítani, ott parkoltatni.
Általában 3-5 banki munkanap, amíg könyveli a bank.

6. Licitálás és hogyan törölhetünk egy tévesen leadott licitet?

Rövid összefoglaló ezen a linken.
Az aukciós termékeknél az Aktuális ajánlat (Current bid) és a Licitálás (Place Bid) gomb található előtte egy kitöltendő mezővel az ajánlat megadására.
Az aukciós termékekre előre meghatározott ideig lehet licitálni. Amikor az idő lejár, a termék „elkelt” a legmagasabb licitet ajánlónak.

A licitálás
Ha egy terméknél megtalálható a Place Bid gomb, akkor lehet licitálni. Ehhez be kell írni egy összeget a gomb előtt lévő mezőbe és kattintani a Place Bid gombra.
Ezután a megjelenő ablakban meg kell erősíteni a licit megtételét a Confirm gombra kattintva.
Az aktuális ajánlatnál magasabb összeget kell ajánlani.
Az ajánlattétel mező alatt egy szöveg található: Enter [EUR, GBP, US] 99.99 or more (Ajánljon 99.99 összeget vagy többet). Ez az összeg a minimum ajánlat, legalább ennyit kell ajánlani a licitáláshoz.
Figyelem! Ha az aukciót megnyered, meg kell vásárolni a terméket.
Egy aukción történő licitálás jogilag szerződéskötésnek minősül. Ha lejár az idő és a tied a legmagasabb ajánlat, akkor a terméket megvásároltad, és az eladót ki kell fizetni.
A szállítási költség hozzáadódik ehhez az összeghez, az nem a licit tárgya, hanem fixösszeg.
Ha van Import charges, az meg a leütött összeg után számolódik ki és az is hozzáadódik a fizetendő összeghez.

Automatikus ajánlattétel, automatikus licit
Az eBay automatikus licitáló rendszere az aktuális legmagasabb licitet adó számára biztosított. A rendszerben az eBay automatikusan ajánlatot tesz a nevedben a kisebb összeggel licitálókkal szemben.
Az automatikus licitáláshoz add meg az általad kifizetendő maximumot, az aktuális minimum helyett.
Ha a te maximumod magasabb, mint a bárki más által eddig megadott, akkor te leszel az új, legtöbbet kínáló licitáló. Az eBay „rálicitál” a nevedben, amíg az aktuális ajánlat a licitlépcsővel egy másik licitáló legmagasabb ajánlata felett van, de ettől nem magasabbat.
Ha nem a te maximum ajánlatod a legmagasabb eddig megtett ajánlat, akkor az eBay folytatja a licitálást a legnagyobb ajánlatot tevő nevében, ezzel automatikusan rád licitálva egy licitlépcsőnyi összeggel, de nem magasabb összeggel.
Az eBay folytatja az automatikus licitálást bárki is a legnagyobb ajánlatot tevő adott pillanatban. Egészen az ő maximumáig, amíg az idő le nem jár.

Ha licitálás közben az eladási ár kategóriát vált, akkor ahhoz a kategóriához tartozó licitlépcső összeggel lehet tovább licitálni.

Licit törlés mint vásárló
Licitet az eladó segítsége nélkül is tudunk törölni, ha az aukcióból még van hátra legalább 12 óra. Ilyen esetben nem kell mást tenni, csak ezen a linken az item numbert megadni, valamint egy okot kiválasztani ezek közül,
Entered wrong amount: Nem jó összeget adtam meg (Ha ez történik, akkor be kell írni újra a helyes ajánlat összegét. Ez nem licit törlés!)
Seller changed the description of the item: Az eladó megváltoztatta a termék leírását
Cannot contact the seller: Nem tudom felvenni a kapcsolatot az eladóval.
Retract bid gombra kattintva módosul a licit.
Ha kevesebb, mint 12 óra van hátra az aukcióból, és a licit megtétele után 1 órán belül kérjük, akkor már csak az eladó tudja törölni a hibásan leadott licitet, így vele kell kapcsolatba lépni.

Licit törlés mint eladó
Ezen a linken beírjuk a hirdetés azonosítót, a licitáló azonosítóját és az okát a törlésnek, mondjuk hogy kérte a törlést, majd a cancel bid-re kattintás

7. Hivatalos eBay oldalak, nem teljes felsorolás:

eBay USA, nemzetközi
eBay Németország
eBay Egyesült Királyság
eBay Franciaország
eBay Ausztrália
eBay Kanada
eBay Ausztria
eBay Lengyelország

8.a Az eBay-en történő eladásról néhány gondolat

Az eladás az eBay-en költségekkel jár. A fizetendő jutalék felszámításának alapja az USA eBay esetén itt olvasható.
Az UK eBay külön határozza meg a magánszemély és az üzleti fiók jutalékát.
Mindkét oldalon van jutalékszámító, de csak tájékoztató jellegű adat, a tervezéshez tökéletesen megfelel ez a hozzávetőleges összeg is.
USA eBay jutalékszámoló linkje
UK eBay jutalékszámoló linkje
Legegyszerűbb számolni a költséget a maximum tételekkel, eBay 24% ezt beépíteni a vételárba.
A jutalék fizetése úgy történik, hogy minden hó 15-én zárás, addig csak előjegyzik a jutalékot és a követő hónap elején (küldenek előtte értesítést, így tudható hogy mikor) az általunk megadott módon vonják le.

A hirdetés feladása előtt sokat segít, ha az egységes Policies-ket (saját hirdetési szabályaink) elkészítjük, mert az automatikusan csatolódik a termék hirdetéshez.
Belépés után, a bal felső sarokban a nevünkre állva, Account settings, My Account-ban Business policies, ott a fizetés, visszaküldés és szállítás szabályok. A meglévők is szerkeszthetőek.

A vevői korlátozás beállítása, ha el szeretnénk adni valamit, de szűrni szeretnénk a vevőinket. Leírás itt olvasható.

Az eBay (USA) hirdetésnél magyar szállítás megadása.

Segédlet linkje

Az adott termékkategória maximális szállítási költségeinek listája itt olvasható.

Az eBay (UK) hirdetésnél magyar szállítás megadása.

Segédlet linkje

Az UK-n az adott termékkategória maximális szállítási költségeinek listája itt olvasható.

8.b Ha eladtuk a terméket azt el is kell juttatni a vevőnek.

A szóba jöhető szállítók a Magyar Posta és a futárcégek.

Az alábbi két oldalon különböző futárcégek díjainak összehasonlító kalkulátorai találhatóak meg.
Első link és a második link.

EU-n belüli és magyarországi szállításra igénybe vehető még a Csomagküldő.hu cég, kedvező árakkal lehet küldeni az adott országba.
Magánszemély esetén csak utánvételes postázás van, de ennek fogadását most nem minden országban biztosítják.
Aki nem magánszemély annak szerződést kell kötni és nincs utánvétel előírás.

Magyar Posta
A súly szerinti díjszabás a Magyar Posta internetes oldalán tekinthető meg. Általános külföldi díjak a 2. oldalon. 2024.03.01-től

Feladási ajánlás: Elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes (amelyik országnál lehetséges).
Értékesebb csomag esetén megfontolandó az értéknyilvánítás szolgáltatás, de ez nem minden ország esetén vehető igénybe.
Az ajánlott szolgáltatással az elvesztés esetén 11880 Ft (30 DTS) kártérítési átalány jár.

2 kg-ig levélküldeményként adható fel (nemzetközi viszonylatban a levél legkisebb mérete: 90x140 mm; legnagyobb mérete: hosszúságban, szélességben és vastagságban együttvéve 900 mm, de a leghosszabb mérete 600 mm-nél nem lehet nagyobb) ez a legolcsóbb szállítás.
Bővebb információ Magyar Posta Országlapok oldalon.
A postai kiegészítő szolgáltatások díjai külföldre szállítás esetén az adott országlap első részén lévő linkeken tekinthető meg:
A SZOLGÁLTATÁSOK DÍJAI:
Az alapszolgáltatások díjait a XX. oldalon, a többletszolgáltatások díjait a XX. oldalon találja.

A Magyar Posta díjkalkulátora ezen az oldalon érhető el

Ha EU-n kívülre megy a küldeményünk és az értékkel bíró postai küldemény kategória mellékelni kell (ráragasztani) 1 vagy 2 db vámáru-nyilatkozat (angol vagy francia nyelven) ez küldeménytől függően CN22 vagy CN23. A Posta oldaláról letölthető, VÁMKEZELÉSI NYOMTATVÁNYOK menüpont
Vámáru nyilatkozat – Customs Declaration (CN 22)
Vámáru nyilatkozat (CN 23)
de a postán is kérhető a nyomtatvány.
A CN 23 a javasolt.
Sajnos a postás küldemény felvevők ezzel nincsenek mindig tisztában!
CN23 kitöltési minta

Az egyszerűbb, a CN22 kitöltési minta

9. Határidők a vásárlói védelemmel kapcsolatban

A vásárlói védelem ha nem jött meg amit rendeltél, akkor a legkésőbbi becsült dátum Estimated delivery végétől számolva, ha megjött, de gond van vele akkor az érkezéstől számított 30 napon belül áll rendelkezésedre. Az eBay felé jelezni kell a problémát. (Lásd feljebb a 3. pontot.)
Ha egy vásárlásnál nincs Estimated delivery dátum, akkor a vásárlás napjától 30. napig várhatjuk a csomag megérkezését és ha ez az időtartam letelt onnantól 30 napig van vásárlói védelem.

A fenti érkezési dátumhoz még javasolt 10-12 napot hozzáadni, mielőtt a 3.a) pontban említett eBay-en Case indítás, ha nem érkezett meg a vásárolt termék kérést elindítod.
Ha erre reagál az eladó, 1. várjunk még, vagy 2. újraküldi, akkor várhatunk is még pár napot, újrapostázás (resend) nem ajánlott, mert gyakran nem küldik meg a cuccot újra, vagy ugyanúgy elveszhet.
Ha kicsúsztál ebből a +30 napból, akkor a vásárlás napjától él a Paypal-on a 180 napos vásárlói védelem.
Ha bankkártyával fizettél, akkor sincs még minden veszve. Ez esetben érdeklődj a bankodnál a pénz visszatérítése végett. (Lásd lejjebb a 18.pont.)

10. Tracking, küldemény nyomkövetés

Mi az a Tracking és miért jó?
A Tracking (number) más néven, Nyomon követési szám, amivel ellenőrizheted, hogy az adott küldeményed hol jár, és várhatóan mikor érkezik meg.
Minden csomagra kapok Trackinget?
Nem. Ez függ a szállítás módjától (sima posta, futár stb.). Az eladók általában 30 dollár feletti értéknél adják automatikusan, ez változhat eladónként és országonként egyaránt. Te is kérhetsz nyomon követést akár az olcsóbb csomagokra, ennek az ára a vételáron felül értendő, amit az eladónak fizetsz, és tőle is kell kérned.
Hogy néz ki a Tracking number?
Általában ebben a formában találjuk meg EE123456789XX, ahol az első két betű változhat attól függően, hogy milyen feladási módot választottak, az esetek többségében ez RA (Registered Mail), de akár lehet LK,EA, RT,RB,AC,CP stb (Express mail, International stb.). Az utolsó két betű pedig a feladási országot jelöli, pl.: HK – Hong Kong, CN – Kína, US – USA, GB – Nagy Britannia stb.

Hol tudom megnézni a Trackinget?

http://parcelsapp.com/en/tracking/ - ajánlott általános nyomkövető
http://www.trackitonline.ru - ajánlott általános nyomkövető
http://www.17track.net -ajánlott általános nyomkövető
http://posta.hu/tracking Magyar Posta nyomkövető oldala
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (HK post)
http://intmail.183.com.cn/icc-itemstatuscn.jsp (CN post)
http://www.singpost.com (Singapure Post)
http://www.track-trace.com/post (Track Trace)
http://www.sao.cn (SAO)
https://tools.usps.com/go/TrackConfirmAction!input.action (USPS)
http://directlinktrackedplus.com/multipletrack-client2.php (SE)
http://ntrack.org/ (TW)
http://www.bpostinternational.com/en/e-shipper/track_and_trace.html (általános kereső)
DHL és UPS nemzetközi futárszolgálatok hivatalos oldalain.

A tracking néha a feladás után pár napig még nem jelenik meg a fenti oldalakon!
A Trackingek állapotában akár több napos késés is megfigyelhető az egyes oldalakhoz képest.

A küldemények kézbesítési szolgáltatói Magyarországon:

Spring Global Mail küldemények: a Magyar Posta.
U.S.P.S. F.C. PACK INT (Lx999999999US forma): a Magyar Posta.
Francia Posta (Colissimo, Cx999999999FR forma): DPD Hungária
UPAAB kezdetű GSP-s küldemény USA-ból, Nagy-Britanniából: GLS Hungary
DHL Paket International küldemény: Magyar Posta MPL.
Hermes: Express One (régebben Trans-O-Flex, név változás) vagy DPD Hungária
Royal Mail levélküldemény (large letter, small parcel) 2 kg-ig: Magyar Posta

11. Import charges (Einfuhrabgaben) fogalma

Vásárlás során találkozhatunk ezzel a tétellel, amit szintén ki kell fizetni a termék vételárával (és postaköltségével) együtt.
Ha az eladó részt vesz az ún. eBay Global Shipping Program-ban, akkor a GSP-s logisztikai céghez kerül a termék és ő továbbítja szállítja és intézi a vámkezelését ha EU-n kívülről lett vásárolva.
Az adott érkezési EU-s országban léptetik be vámjogilag az EU-ba, ott történik a költségek kifizetés a cég által és azután fogják Magyarországra szállítani és kézbesíteni. Átvételkor már nincs fizetnivaló.
Az Import charges összege ezeket tartalmazza: az Áfá-t és ha van a termékre meghatározva, akkor a vámot és a cég vámeljárási költségét.

12. A GSP (Global Shipping Program) szállításról

Ha GSP-s a szállítás, akkor 2 felé megy a szállítási pénz egy adott vásárlásnál. Az eladó kapja a vételárat és a szállítási költség kisebb részét, a logisztikai cég, a Pitney Bowes pedig a szállítási költség nagyobb hányadát.
A PayPal-on ilyen esetben két terhelés fog megjelenni az adott vásárláshoz és a bankkártyáról is két tétel lesz fizetve.

13. PayPal fiók belépési védelme

Az utóbbi időben néhányan panaszkodtak, hogy „feltörték” a PayPal fiókjukat. Ennek megelőzésére javaslom aktiválni az alábbi belépés védelmi módszert.
Figyelem! Ha ezt az ingyenes szolgáltatást aktiváljuk, azután amíg aktívan tartjuk, nem lehet az adott eszköz nélkül belépni és vásárolni a PayPal-al.
Az SMS fogadása nem kerül pénzbe, de a szolgáltatás néha akadozhat (a mobil szolgáltatónk is benne van a folyamatban), akkor a "segéd" belépési módok valamelyikét kell használni.

PayPal fiók belépési védelme SMS kóddal:
A leírás ezen a linken nézhető meg.

14. Konverzió beállítás a PayPal-on bankkártyához, hogy ne a PayPal árfolyam legyen használva
Ez általában egy deviza egységhez viszonyítva 6-12 Ft - eltérés is lehet a banki konverziót választva.
Ha a PayPal váltana, akkor Forint konverziós értéket láthatunk kiírva. Ilyenkor fizetéskor célszerű a banki váltásra beállítani.

A leírás ezen a linken található.

A fizetés közbeni átállítás lépései a következő 15. pontban vagy itt megtekinthetőek. A 3.A pontban.

15. Az eBay-en fizetéskor a deviza árfolyam kedvezőbbé állítása

Mivel megszüntették a kártya konverzió előre történő fix beállítási lehetőségét, ezért fizetéskor kell beállítani.
Ezt sajnos minden fizetésnél akár PayPal, akár bankkártya meg kell csinálni, ha már nem maradt meg az eredetileg erre átállított konverziós beállítás a kártyánál vagy új kártyát használunk!
A PayPal rádió gomb jelölése és jobb oldalt a Pay with PayPal kék gombra kattintás.

Ha a PayPal váltáson van akkor ezt lehet látni, forint van írva fizetendő devizaként:

Ez nem jó, mert azt látjuk hogy van PayPal konverziós ráta szöveg ( ... using PayPal conversion rate 1 HUF = 0,00269 EUR)
Ezért választjuk az alatta olvasható Or choose card issuer rate-t

A megjelenő oldalon HUF van és PayPal konverzió, ahhoz hogy a kártyakibocsájtó váltsa a devizát a másik devizára kell kattintani

itt a képen az EUR, ekkor alul át fog váltani a kiírás a Your card issuer... (kártyakibocsájtó) szövegre.

A Pay in EUR gombra kattintva érvényesítjük! Persze ha USD akkor az lesz kiírva.

EZ A VÉGEREDMÉNY ÉS AMI NEKÜNK MEGFELELŐ!

Ha Pay Now gombra kattintunk akkor már nem a PayPal fogja váltani a devizát.

16. Vámügyintézésről néhány gondolat

Egyszerűsítve vámeljárásnak, vámkezelésnek hívjuk a vásárolt termék vámjogi szabad forgalomba helyezést, amelynek keretében, ha van vám, akkor annak a mértékének megállapítását és az adott termék után befizetendő áfának a kiszabását végzik el.
Háromféle módszerrel történik jelenleg.
1. IOSS (Import One Stop Shop)
Az IOSS alapelve az, hogy a vevő az áfát a vételárral együtt megfizeti az elektronikus felületen – például online piactér, platform, portál –, így az árut harmadik országból (tehát az Európai Unión kívülről) behozó gazdasági szereplőknek már nem kell áfát fizetniük a behozatalkor. Ehhez azonban az eladóknak egy különleges áfa-azonosítószámmal kell rendelkezniük.
Ezt a különleges áfa-azonosítószámot a szabad forgalomba bocsátásra vonatkozó vám-árunyilatkozaton kell bejelenteni, amit a vámhatóság ellenőriz. Ha az áfa-azonosítószám érvényes, az illetékes vámhatóság nem szabja ki az áfát a vámeljárásban.
2. SA ("special arrangement” ) különös szabályozás
Az úgynevezett különös szabályozással a posták, gyorsposták, valamint egyéb, természetes személyek megbízásából eljáró gazdálkodók egyszerűsítve fizethetik meg az áfát, ha nem használják az IOSS-t. A különös szabályozást csak akkor lehet alkalmazni, ha a vámeljárás ugyanabban a tagállamban van, ahol a küldemény címzettje is.
A különös szabályozás alkalmazásakor az áfát végső soron a küldemény címzettje fizeti meg, de azt a küldemény vámeljárását kezdeményező gazdálkodó – az a közvetítő, aki a csomagot behozza az országba – szedi be a címzettől, és fizeti be az illetékes vámhatóságnak.
3. Általános eset (IOSS és a SA "különös szabályozás" alkalmazása nélküli esetek)
Az import áfát az illetékes vámhatóság (NAV) általában a vámmal együtt szabja ki és szedi be.

Általános szabályok

Magánszemély által nem EU-ból érkező új vagy használt, cégtől vagy magánszemélytől megrendelt, vásárolt dologra
0,1-150 euró között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 euró felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt

Ha ajándékba kapjuk (magánszemélytől magánszemélynek kategória) -nem adtunk érte pénzt és van egy ajándékozási nyilatkozat- akkor 45 €-ig ÁFA és vámmentes.
A nyilatkozathoz formanyomtatvány nincs rendszeresítve, ezt az alábbi adatokkal szükséges elkészíteni: feladó és címzett adatai (név és cím); küldemény postai azonosítószáma, küldemény pontos tartalma, értéke, mennyisége, ajándék meghatározás és a feladónak kell aláírással igazolni.

Cégek, gazdálkodó szervezetek részére érkező küldemények vámkezelése esetén is ezek a határok érvényesek:
0,1-150 € között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 € felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt
Ha Magyar Posta a szállító akkor viszont a posta megbízásos vámkezelési díját kell fizetni, ami 7500 Ft és nincs online fizetési kedvezmény.

Az ÁFA és vámalap a vételár és szállítási költséggel együtt értendő. A vámmentességi 150 € értékhatárnál az adott termék nettó árát kell figyelembe venni, ha a vásárlási helyen áfá-val növelt ár van megadva.

A 150 € érték átszámítása a NAV-nál

Az érték ügyfél által megadott devizaneme EUR: Nincs átváltás, a 150 EUR-hoz viszonyítanak.

Az érték ügyfél által megadott devizaneme HUF: Az Uniós Vámkódex 53. cikk (2) bekezdése szerinti árfolyam alkalmazásával meghatározott HUF összeghez viszonyítanak.

Az érték ügyfél által megadott devizaneme EUR-tól és HUF-tól eltérő deviza: Átváltás HUF-ra az Uniós Vámkódex 53. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján havi árfolyammal (lásd lejjebb), majd az Uniós Vámkódex 53. cikk (2) alkalmazásával meghatározott 58 000 HUF-hoz (2024) viszonyítanak.

A kereskedelmi vámtarifa (uniós vámtétel) az adott származási országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték.
A vám mértéke kategóriánkként változó, 0 - 45% mértékű. A legtöbb esetben, mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke. De vannak dömping vámok is, amelyek az alap vámtételere jönnek rá.

TARIC vámtarifaszámkereső linkje.
Használata: Árukód [Böngészés] kezdetű sorban a Böngészés-re kattintás kiválasztani ezután a származási/célország résznél az adott országot kiválasztani ahonnan jönne, és úgy megkeresni a kategóriát majd az Intézkedések beolvasása gomb, a megjelenő képernyő ahol ez olvasható Harmadik ország vámtétele ott vám mértéke.

A 0,1-150 € értékű küldemények esetén azonban a vámmentesség nem alkalmazható a következő termékkörökre:
- alkoholtartalmú termékek (jövedéki termék)
- dohány vagy dohánytermékek (jövedéki termék)
- parfümök és kölnivizek
Ezeknél ezeket kell fizetni akár magánszemély, akár cég a vásárló:
A jövedéki termékek esetén: jövedéki adó + áfa + megbízásos postai vámkezelés díja (7500 Ft)
Parfümök és kölnivizek esetén: áfa + megbízásos postai vámkezelés díja (7500 Ft)

Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény alapján a vámolási árfolyamok, amely alapján számolják a forintban fizetendő áfát:

2024. április
1 € = 395,25 Ft, 1 USD = 364,66 Ft, AUD = 237,54 Ft, 1 CAD = 268,05 Ft, 1 £ = 462,86 Ft, 1 CHF = 409,22 Ft, 1 CNY = 50,65 Ft, 1 HKD = 46,61 Ft, 1 JPY = 2,404 Ft

2024. május
1 € = 393,4 Ft, 1 USD = 369,7 Ft, AUD = 237,61 Ft, 1 CAD = 267,76 Ft, 1 £ = 461,09 Ft, 1 CHF = 406,26 Ft, 1 CNY = 51,09 Ft, 1 HKD = 47,21 Ft, 1 JPY = 2,392 Ft

Mivel az Áfa meghatározása már vámeljárás keretében történik, így a vámolási szolgáltatást végző cég felszámolja a vámeljárási költségét.

Magánszemélyként a 150 eurót meg nem haladó értékű küldeményeikre az eVÁM weboldalán keresztül ingyenesen vám-árunyilatkozatot nyújthatunk be, ha a Magyar Posta a szállítási szolgáltató.
Figyelem! Ezt csak akkor érdemes használni ha a vásárlás nem IOSS (Import One Stop Shop) rendszerű, tehát a kereskedő felé nem lett az Áfa megfizetve és a Magyar Posta a szállító!
Arra is kell figyelni hogy ha EU-s a postai szállítás, pl. EU-s állam postájához köthető a nyomkövetési szám, akkor előfordulhat hogy nem is kerül a vámolási útvonalra, szóval akkor nem kell kísérteni az eVám-os vámolgatást.
Ügyfélkapus regisztráció szükséges hozzá, KAÜ azonosítással használható.
A eVám felhasználói kézikönyv letöltési linkje.
A vám-árúnyilatkozat benyújtását megelőzően vagy ezzel egyidőben a Magyar Posta felé jelezni kell ezt az igényünket a honlapjukon található Kapcsolatfelvételi űrlappal

Sajnos a Magyar Posta ezen esetben közreműködési díjat kér amelynek az összege 1100 Ft (csak utánvétes fizetéssel), ezzel a költséggel mindenki számoljon.
50 € alatti összeg esetén nem biztos hogy megéri, attól felfelé már spórolunk rajta. (Kisebb összeg az online fizetés esetén van)

Magyar Posta vámügynöki szolgáltatási díjszabása (2024):

DHL Express vámkezelési díja: Küldeményenként 5990 HUF (nettó) minimum, vagy a közterhek 2.5%-a
FedEx vámkezelési díja: a közteher 2,5%.-a minimum 5000 Ft+Áfa.

A termék végső ára akkor így alakul: vételár, a szállítási költséggel + ha van rá vám annak az összege + egyéb költségek (itt szerepelhet a futár cég vámeljárási díja) mindezeknek a 27%-ának megfelelő Áfa + a szolgáltató vámeljárási díja, ha előzőleg nem lett beszámítva.

Vámeljárás alá került küldemény vagy reklamáció esetén a teendők

Azon 3. országból érkező import termékek esetén amelyek nettó értéke meghaladja a 150 €-ot (58000 Ft) és emiatt vámeljárás alá kerül annak elvégzéséhez szükség van magánszemély esetén is a VPID vámazonosító számra. (Aki ismeri, az EORI számmal azonos)
Ezt akinek még nincs a legegyszerűbben és leggyorsabban ha van ügyfélkapus azonosítója ONYA-n keresztül intézhető. (Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás)
A leírása itt.
Mivel nem tudni hogy mikor kerülhet valahol vámolásra a kintről vásárolt csomag célszerű ezt leigényelni, nem kerül pénzbe és amikor szükség van rá akkor rendelkezésre fog állni.
Ez most már kell a Magyar Posta vagy a futárcégek vámolása esetén is.
A Postával történt egyeztetés: a vámolási nyomtatványaik és a vámolási leírások pontosítása folyamatban van, most még a régi nyomtatvány használható, ha van valakinek VPID vámazonosító száma az írja rá a nyomtatványra, én a 4-es rubrikába a nevem után adnám meg

Ha megcsinálják az új nyomtatvány akkor meg úgyis azt küldjük be, ott meg lesz helye.
Amit írnak hogy ők igénylik le az ingyenes, de be kell küldeni az írt + okmányokat ami időben növeli a vámolási eljárást, ezért is jobb magunknak megigényelni a NAV-tól.
Kérésére a Magyar Posta megigényli Önnek a VPID azonosítót. Ehhez szükséges az Önre vonatkozó megfelelő csatolt dokumentum (VBM adatlap belföldi magánszemély esetén vagy VKM adatlap külföldi magánszemély esetén) kitöltése, a kitöltött és aláírással ellátott dokumentum, továbbá a személyi igazolvány, lakcímkártya és adóigazolvány másolatainak válasz emailben történő megküldése.

Ha vámeljárás alá kerül a küldeményünk az alábbiakat javasolt beküldeni:
Amit az eBay-től kaptál e-mailben a View order details-re kattintás után megjelenő oldal pdf-be nyomtatva, mentve,(✅ ORDER CONFIRMED....tárgyú)
Ha több tétel van ebben, akkor meg:
Belépni az eBay-re, Purchase history, Orders, megkeresed ezt a vásárlást a Leave feedback gomb alatt View order details-re kattintasz, a megjelenő képernyőn választani a Printer friendly page-t és azt nyomtatni pdf-be.
Kell a fizetési igazolás, amit a PayPal-tól kaptál e-mail-ben pdf-be nyomtatva, mentve, (a Receipt for Your Payment....tárgyú, ez a szóhasználatuk szerint a PayPal számla).
Ha több tétel van ebben, akkor meg:
Belépni a PayPal-ra, rákattintasz az adott vásárlás sorára és a megjelenő oldalon ott a Print details-re kattintasz és azt nyomtatni pdf-be.
Kell a banki kártyás fizetésed tranzakciója, amit a netbankból erre a vásárlásra tudsz lekérni pdf-be nyomtatva, mentve.
A feltöltés a Magyar Posta oldalán a POSTAI VÁMÜGYNÖKI SZOLGÁLTATÁS megfelelő gombja. Én postám regisztráció ajánlott.

17.A. Ha a Magyar Posta újból kérné az áfát egy IOSS-os fizetésnél

2 módszert írok le, az első az eBaytől történő visszakérést javaslom, mert a Magyar Posta 120-150 napokra reagál és néha csak mellé beszélnek.

17.A.1. Az eBay-től történő áfa visszakérés ha a Magyar Posta vagy a szállító újból beszedné.

Az alább megadott oldalakon lehet visszaigényelni az újból kért áfát. Természetesen ki kell fizetni előtte.
Az igény benyújtására 60 nap áll rendelkezésre az átvétel után, de senki se várjon, hanem azonnal kérje miután kézhez kapta a küldeményt.

Csatolni kell a Magyar Posta számláját, a Posta által készített Igazolás a vámkezelésről igazolást, az angol vagy német nyelvű Magyar Posta nyomkövetési oldal kézbesítést is tartalmazó képernyőképét és ha a nyomkövetési oldalon nem látszik a kézbesítés, akkor egy képet a csomagról a címkével együtt vagy a megvett termékről kép.

A szöveges mezőben (Comments, Kommentare) add meg az eladó felhasználónevét, a vásárlás számát Order number-t, Bestellnummer -t, formátuma ilyen: 23-08264-43658, a vásárlás dátumát, a termék eBay azonosítóját (eBay item number, eBay-Artikelnummer, formátuma ilyen: 403468032125) és a termék megnevezését.
Alapvetően leírod, hogy a Magyar Posta az adott vásárlásodra vonatkozóan újra kérte az áfa megfizetését, miután azt az eBay-nek is kifizetted.
Mivel magyar nyelvűek az igazolások, hogy az áfa összegét és hogy HUF forintban van fizetve emeld ki, írd le a szöveges résznél. Ezután egyszerűen be tudják azonosítani.
Pl: Áfa 27% 856 Ft = VAT 856 HUF

Azon az oldalon kell benyújtani amelyiken a vásárlás történt.
Az eBay.com oldal linkje

Az eBay.UK oldal linkje

Az eBay.DE oldal linkje

A kitöltés egyértelmű, a dokumentum típus előre megadott csak választani kell és 10 db doksi tölthető fel egyszerre.
Elfogadott fájlformátumok: .gif, .jpg, .jpeg, .pdf és .png, 5 MB egyenként.

17.A.2. A postánál reklamálunk
Csak azért hagytam meg a leírást, hogy megismerhető legyen hogy a Magyar Postánál is lehet reklamálni, de egyáltalán nem érdemes velük foglalkozni ezen témában. Sajnos még számolási hibák esetén is akár 150 nap mire érdemben rendezik.

Amikor megérkezik a küldemény akkor azt meg kell reklamálni a kifizetés után. A fentiek beküldése mellett ezt a nyilatkozatot kell mellékelni. Nyilatkozat automatikus postai vámkezelésű küldeményhez

(Csak magánszemélyek számára igénybe vehető, 150 euró értéket nem meghaladó küldemény esetén, amennyiben tartalma nem jövedéki termék vagy parfüm)

Ha már fizettél áfát, akkor azt jelezni kell, az eredeti nyomtatványukban a Csatolt dokumentumok (9) beíró részt 2 sorosra alakítottam, hogy be lehessen írni több szöveget, a fenti Data.hu linkről az tölthető le. Nem vírusos dolog, ha valami azt jelezné.
A Csatolt dokumentumok (9) részhez be lehet írni, hogy IOSS keretében az áfa kifizetve, csatolva 1....beírni röviden hogy mi a neve az adott doksinak amivel a fizetést igazoljuk. Értékesítő azonosítója IM2760000742, 2 csatolmány: vámolási nyil.
Egyszerre csak egy állomány tölthető fel, tehát 5 esetén 5* feltöltés.
A reklamációt itt kell kezdeményezni és feltölteni: https://posta.hu/vam/felulvizsgalati_kerelmek_benyujtasa

Az eBay IOSS azonosító: IM2760000742

A küldemény azonosítót és a hozzáférési kódot az értesítőjük tartalmazza.

A tájékoztatójuk az igazolásokról itt tölthető le.

Ha futárszolgálat hozza a küldeményt, a vételár leigazolására a fentiek, de ők használhatnak más nyomtatványt.
A DHL vámkezelési nyomtatványa magánszemély részére itt tölthető le.

A NAV tájékoztató oldalának linkje az Internetes vásárlás elszámolási szabályairól.
Elérhetőségek:
A NAV Váminformációs Központja
+36 (1) 250-9570
+36 (40) 346-262
vam.info@vam.gov.hu
hétfőtől csütörtökig 8:30-16:00 óráig, pénteken 8:30-13:30 óráig tart nyitva.
Magyar Posta
Vámkezelési kérdésekkel kapcsolatos hívás: Magyar Posta ügyfélszolgálat hétfőtől péntekig 08:00-16:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon 3-as vagy 4-es gomb.
E-mail cím: postaimport@posta.hu

18. Kínai ünnepnapok:

Amikor ünnep van, lehet vásárolni, de az eladó részéről aktivitás ne várjunk, üzenetre válaszolás, csomagfeladás stb. (Nagyításhoz klikk a képre.)

2024-es ünnepnapok


19. A kifizetések védelme Internetes vásárlás esetében „chargeback” eljárással

Ha nem tudjuk valamilyen okból igénybe venni sem az eBay, sem a PayPal vásárlói védelmét, de nem kaptuk meg a megvett terméket vagy olyan jellegű a probléma vele hogy visszajár a vételár és a kereskedővel sikertelenül próbáltuk azt rendezni, akkor lehetőségünk van a bankunknál "chargeback" eljárást kezdeményezni.
Fontos:
1. Csak on-line, Internetes vásárlás esetén.
2. Már minden rendelkezésre álló lehetőséget megpróbáltunk a pénz visszaszerzésre.
3. Nem kell rendőrségi feljelentés ehhez.

Bővebben itt olvasható.

20. eBay-es írások, segítségek:

Vannak köztük régebbiek, de gondolatébresztőnek, ismerkedési alapnak tökéletesen jók.

PayPal számla nyitása kezdőknek

eBay kezdőknek

eBay és a PayPal: mit és hogyan?

eBay és a PayPal: mit és hogyan? II.

eBay és a PayPal: mit és hogyan? III.

Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás

Köszönet nekik az összeállításért: Fecogame matykooo hun620 zoli03 bul07 Tomate V/

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.