Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:57:53

LOGOUT.hu

Az eBay használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#80801) Zugi válasza V/ (#80800) üzenetére


Zugi
aktív tag

Ezek szerint ez egy valódi nyomkövetéses track szám, ami alapján október 1 óta az országban van a cucc, és így a Magyar Posta ül rajta?

(#80802) V/ válasza Zugi (#80801) üzenetére


V/
Topikgazda

Melyik mintámnak felel meg? Ilyet nem írtam. Ez nem könyvelt küldemény és a SpeedPAK futárral is szállíthat.
Az ide megérkezés október 1-én nem igaz. Az talán hogy szeptember 28-án Belgiumba megérkezett mert addig a SpeedPAK kezelte azután már nem ők, hanem valószínüleg a belga posta. Itt nézve.

[ Szerkesztve ]

(#80803) Zugi válasza V/ (#80802) üzenetére


Zugi
aktív tag

Ex999999999CN - ennek, vagy nem?

(#80804) minas válasza Zugi (#80803) üzenetére


minas
aktív tag

Némi infót kérnék megint. Adott tehát két termékem, amit eladtam és a vevők refundot kértek. Mindkettőt elfogadtam, az egyiket fel is adta a vevő (ő neki nem tetszett a termék, ezért küldte vissza). Most a PP balanszról többet "foglalt be" a PP/eBay, mint amennyiért az ember vette eredetileg a terméket. Ráadásul az eladás után a jutalékot is kiszámlázta, levonta az eBay. (A PP jutalékot elbuktam, ha jól olvastam). A másik vevő meg még fel sem adta a cuccot, de ezt az összeget is zárolta az eBay/PP. Gondolom a PP oldalon ezt jelenti a PENDING és ON HOLD jelzés.
Komolyan mondom nem értem. Miért nem csak az eredeti vételárat zárolja a PP/eBay. Főleg a magát meggondolt vevő esetében? Ha valaki csak úgy meggondolja magát, mire fel jár vissza neki pl. az eredeti postaköltség? :W Na ez volt az utolsó, hogy adtam 14 napos refund lehetőséget.

[ Szerkesztve ]

(#80805) V/ válasza Zugi (#80803) üzenetére


V/
Topikgazda

A hivatalos: 2 betű-9 szám-2 betű összesen 13 karakter. Nálad a vége 0N ilyen ország nincs és a szám is több, 23 nem 9 és van még egy C betű. Ez egy SpeedPak küldemény azonosító, nem postai nyomkövetési szám.

[ Szerkesztve ]

(#80806) V/ válasza minas (#80804) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha közben az eBay levonta jutalékot és te visszaadod a pénzt és náluk nem marad a jutalékból semmi a refund miatt akkor jóváírják a következő számlázási ciklusba.
A bruttó vételár lehet befoglalva, ami az eredeti érkezett vételár, a jutalék levonása nélküli, nem több , nincs büntetés.

(#80807) goddard


goddard
újonc

Üdv!

A jelenlegi korlátozások fényében mennyi az esély rá, hogy az október végén Amerikából rendelt termék megérkezik Magyarországra, mondjuk november végéig, normál postázási móddal? Köszi előre is.

[ Szerkesztve ]

(#80808) V/ válasza goddard (#80807) üzenetére


V/
Topikgazda

Nagy az esély mert nincs a postai szállítás korlátozva, legfeljebb a 10-12 nap helyett 20 lesz.

(#80809) minas válasza V/ (#80806) üzenetére


minas
aktív tag

Az eBay megint jeleskedik.....
Az októberben 2 termék eladása után kiszámlázott jutalékot most akarták levonni, de persze nincs a PP egyenlegen annyi, mert az eladott termékek árát - miközben az egyik termék még vissza sem érkezett, a másikat még fel sem adták - befoglalták a visszaküldési kérelmek miatt, tehát ott van, csak nem hozzáférhető. De azért én még pluszban fizessem ki a jutalékukat, aztán majd talán a következő hónapban jóváírják. Hát nem. Várjanak türelemmel. Majd a vevő visszakapja a pénzt, a jutalék meg akkor úgysem jár nekik. Nagyon elegem van ebből a nyomorult eBay-ből. Ha lemennek az ügyek, úgy bezárom a fiókomat, mint a huzat. Vásárolni már amúgy sem szoktam innen.

(#80810) Egon válasza Egon (#80744) üzenetére


Egon
nagyúr

Írtam az eladónak, természetesen sablon válasz jött:

Thank you for waiting. I just checked the tracking number and saw that your product will arrive 11/8.

A csomag még mindig Zágrábban áll, idestova majdnem egy hónapja (tracking alapján, október 9-e óta), és azóta nincs is új esemény.
Meg fog ez jönni vajon?

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#80811) mokus1


mokus1
addikt

Sziasztok!

Ebayen eladás után mekkora jutalékot kell az ebaynek és a paypalnak fizetnem?
Hány %?

Köszi

(#80812) V/ válasza mokus1 (#80811) üzenetére


V/
Topikgazda

10-13% eBay-en a terméktől függően 3,4%-5,4%+0,3$ a PayPal-on a vásárló országától függően.

(#80813) mokus1 válasza V/ (#80812) üzenetére


mokus1
addikt

Köszönöm. Esetleg megtalálom ezt a táblát valahol? Nagy segítség lenne ha bedobnád ide, szerintem a előszóban is elférne.

(#80814) gabro0 válasza V/ (#80788) üzenetére


gabro0
őstag

Hány napot illik válaszra várni?

(#80815) V/ válasza mokus1 (#80813) üzenetére


V/
Topikgazda

Benne van az Összefoglalóban a 8.a pontnál, bár nekem most a Firefox-nál szét van esve, de a Chrome-on jók a kalkulátorok.
A PayPal díjak meg a PayPal topik Összefoglalóban, de akkor ide is mindjárt linkelem.

[ Szerkesztve ]

(#80816) mokus1 válasza V/ (#80815) üzenetére


mokus1
addikt

Megvan köszi, én voltam figyelmetlen! :R

(#80817) V/ válasza gabro0 (#80814) üzenetére


V/
Topikgazda

Én 2-3 munkanapot tartok megfelelőnek.

(#80818) gabro0 válasza V/ (#80817) üzenetére


gabro0
őstag

Letelt és a csomag sincs sehol. Mehet a negatív és az ebayes reklamáció? Sőt közben látom azt írja az ebay az eladóról "No longer a registered user" :U

[ Szerkesztve ]

(#80819) V/ válasza gabro0 (#80818) üzenetére


V/
Topikgazda

Akkor reklamálj, az értékelés egyébként sem lényeges, hiába adsz negatív értékelést kérheti a törlését és törölni is szokták.

(#80820) gabro0 válasza V/ (#80819) üzenetére


gabro0
őstag

Wow, ezt nem tudtam. Akkor mi értelme van ennek az egész pontozósdinak?

Egyébként nem is lehet értékelni, mert nem aktív a profilja. Rányomtam a nem kaptam meg-re, aztán lesz ami lesz.
(Érdekes, a case-nél azt írja elküldte az üzenetet neki, de ha direktben akarnék írni, azt már nem engedi, mert inaktív a profil. Mindegy, ebay, nem keresem benne a logikát.)

(#80821) mezis


mezis
nagyúr

Üdv.!
Aug.30.-án rendeltem az ebay-en egy 2000Ft-os apróságot. Az eladó Sep.16 - Nov.10.-et írt megérkezésre. Egy héttel ezelőtt az ebay küldött egy e-mailt, hogy adjak visszajelzést a vásárlásról. Legörgettem a választható menüpontokat és azt választottam, hogy NEM ÉRKEZETT MEG. Erre ebay rögtön dobta a választ, hogy legyek türelemmel, hisz még benne vagyok az érkezési idősávban meg COVID19. Most már nem is jelenik meg a lgördülő menüben a reklamálás lehetősége.

Eltelt a rendeléstől a 60 nap, kész, buktam 2k-t ? :F :Y

mezis

(#80822) V/ válasza mezis (#80821) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem buktad, csak máshol kell keresned.
Gondolom PayPal-al fizettél ott 180 nap a vásárlás napjától számolva a vásárlói védelem, tehát még az is megvan.
A 60 nap előtti értesítés az értékelés adásról az egy automata üzenet mindenképp jön, értelemszerűen ha nincs mit értékelni mert nem jött meg akkor nem foglalkozol vele, nem szabad case-el keverni.
Neked november 10 és december 10 közt van lehetőséged reklamálni, szerintem a Resolution Centerben még ott a lehetőség, de nyugodtan várhatsz úgy 11.20-ig akárhol is indítanád a reklamációt.
Értékelni viszont már nem tudsz, az lejárt.

[ Szerkesztve ]

(#80823) minas


minas
aktív tag

A return request elfogadásától eltelt 10 munkanap. A vevő nem küldte vissza a terméket. Az eBay szabályzata szerint 10 munkanapja van a vevőnek (nyáron hozott átmeneti új szabály, ami véglegessé válik novemberben), hogy visszaküldje igazoltan a terméket, különben lezárják a folyamatot. Na ez nem történt meg. Ez automatikus, vagy külön kérni? Mert ha én nem fogadtam volna el 3 napon belül a kérelmet, akkor automatikusan full refundoltak volna neki. Hogy is működik ez a piac? Azt persze 2 naponta írogatja automatikusan az eBay, hogy fizessem ki a jutalékukat...közte azt is, ami már nem jár nekik...nem fogom, akkor sem, ha korlátozzák a fiókomat. Ha kell nekik a pénz, akkor akkor zárják le a returnt, szabadítsák fel a PP-n lévőt és abból levonhatják. De komolyan, ezt meg kell írnom ennek a minősíthetetlen cégnek, amelyik a saját szabályzatát sem képes betartani, csak ha a hasznáról van szó?

[ Szerkesztve ]

(#80824) V/ válasza minas (#80823) üzenetére


V/
Topikgazda

10 munkanapon belül kell feladnia. Jelzed az eBaynek hogy te nem kaptál értesítést erről és ezért vizsgálják ki hogy mi a helyzet. Ha nem került igazoltan feladásra akkor hajtsák végre a szerződési feltételekbe leírt dolgokat.
De ez írják: After 15 business days, if we don't see any indicators that the item is on its way back to you, we may close the return and protect you from negative feedback.

[ Szerkesztve ]

(#80825) minas válasza V/ (#80824) üzenetére


minas
aktív tag

Írok az Ebay-nek és felhívom a figyelmüket az alábbi, általuk közzétett információra:
'Starting November 10th, 2020, the temporary change we introduced to help buyers process returns will become permanent, so the time frame for a buyer to ship a return will be 10 business days."

(#80826) V/ válasza minas (#80825) üzenetére


V/
Topikgazda

Ezt tudják, az amit idéztem van érvényben, hogy ők várnak a 15. napig hogy náluk megjelenjen valami feladási információ, jellemzően ilyenkor szokott megjelenni valami link a return requestnél hogy beavatkozzanak.
Érdemes lenne nem tartozásba esni a jutalékkal, amit levonnak és nem jogos azt később jóváírják.
Például nem a vevőnek adnak igazat, marad nálad a pénz, a jutalék akkor esedékes lesz.

(#80827) minas válasza V/ (#80826) üzenetére


minas
aktív tag

Tehát van egyszer 10 munkanap + további 5, hogy történjék valami... Nekem ennél sokkal kevesebb volt fixen arra, hogy elfogadjam a return kérést, különben automatikusan full refundoltak volna a vevőnek. Na ez a gusztustalan politika, ahol az eladó védelme csak másodlagos.
A másik return esetében a vevő feladta és azonnal láttam a részletekben, tracking infóval együtt.
A másik: se termék (vissza se küldve), se az ára (PP számlán befoglalva), de még a jutalékot is fizessek meghiúsult adásvétel után... Hát várjanak türelemmel, majd megkapják. Minél előbb intézkednek a return ügyében, annál hamarabb látnak pénzt....

(#80828) V/ válasza minas (#80827) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha tartozásod van akkor más az elbírálásod, előfordulhat hogy a rossz eladó kategóriába való sorolás bonyolítja a dolgokat. De a te döntésed.

(#80829) mdraco


mdraco
őstag

Sziasztok,
Rá kerestem de nem találtam.
Mi történik ha ebay.de-n olyan termékre licitálok (és megnyerem) amin nincs feltüntetve hogy szállít külföldre.? Úgye a végén kötelez hogy fizesd ki.
Köszönöm. Elnézést előre hülye kérdésért.

(#80830) V/ válasza mdraco (#80829) üzenetére


V/
Topikgazda

Ott nem licitálunk addig míg nem beszéljük meg az eladóval hogy hajlandó-e elküldeni ide, mivel és mennyiért. Ha vállalja és a szállítási költség is megfelelő akkor licitálunk.
Ha licitálnál és nyernél akkor sem köteles elküldeni ha nem adott meg árat, az a szöveg hogy egyeztess az eladóval nem a licit megnyerése utánra értendő.
Ha csak drágán küldené azt akkor ki is kell fizetned, ezért javaslom az előzetes egyezkedést.
Ha pirossal,van írva hogy nem szállít Mo-ra ott nem is lehet licitálni, ha azt írja hogy csak Nagy-Britanniába hajlandó szállítani akkor az is érvényes dolog.

[ Szerkesztve ]

(#80831) gergo5991


gergo5991
őstag

sziasztok, ha 510 eurós cuccot rendeltem japánból, mennyi adó + vámot kell fizessek? németországba küldik
nem tudok németül angolul meg nem találtam a neten

[ Szerkesztve ]

(#80832) mdraco válasza V/ (#80830) üzenetére


mdraco
őstag

Köszönöm szépen a részletes választ :R

(#80833) V/ válasza gergo5991 (#80831) üzenetére


V/
Topikgazda

A német áfát (most 16%-ra csökkentve) és 150 € felett esetleg vámot és a szállító ottani vámeljárási költségét, ugyanaz az a EU-s vámolás van mint nálunk, csak lehet hogy nem ~ 10 € (3500 Ft) az eljárási költség. Bár az áfán van 11% nyereség.

[ Szerkesztve ]

(#80834) minas válasza V/ (#80828) üzenetére


minas
aktív tag

A saját szabályaik szerint járjanak el. Merthogy hiába az van a weboldalon, hogy 10 munkanap a határidő a vevő termékvisszaküldésénre, ma azt írták az érdeklődésemre, hogy 21 munkanap (???). Utána meg majd mennyi lesz a hasraütés eredménye? Ilyen átverés típusú félretájékoztatás után csak azért sem fogok fizetni. Nem érdekel, hogy milyen eladói státuszba kerülök, a magam részéről befejeztem az ebay-en való vásárlást és eladást. Szerencsére bőven vannak más oldalak, ahol ezeket megtehetem.

[ Szerkesztve ]

(#80835) V/ válasza minas (#80834) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem egészen értem ezt az érdeklődést, de a 21 napot sehol nem láttam leírva és soha nem írtak ilyet. Aki válaszolt neked az félreértett valamit. A vevőnek 5 munkanap igazolt feladás, ha 15 napon belül nincs beírva a nyomkövetés, nem igazolja hogy feladta akkor kérheted a döntésüket. Ha feladja akkor meg lehet hogy 21 nap után lehet reklamálni ha nem kaptad volna meg, bár 30 napra emlékszem. Ha mást állítanak akkor nem mondanak igazat vagy nem értették meg a kérdést.
Melyik eBay oldalon lett eladva? Mert lehetnek eltérő szabályok.

[ Szerkesztve ]

(#80836) minas válasza V/ (#80835) üzenetére


minas
aktív tag

a .com oldalon.

Ezt írták vissza:
"From October 22, we extended the time frame to 21 business days. If the buyer fail to return the item, the claim will be automatically close in your favor.
As part of your seller protection, you have the following options:
--- You are welcome to inspect the item once it gets delivered before refunding the buyer. If there are signs of alteration, contact us immediately and report the issue.
--- Should the buyer failed to return the item after giving them a means of return, we will not hesitate to close the case without a refund."

Október 22.-én fogadtam el a return kérést.

(#80837) V/ válasza minas (#80836) üzenetére


V/
Topikgazda

Értem, valószínüleg ez is egy teljesen értelmetlen idő kitolósdi a COVID miatt, mert nem ez a normális idő.

(#80838) minas válasza V/ (#80837) üzenetére


minas
aktív tag

Az igazán *** dolog az, hogy eközben nekem 3-4 naptári napom volt elfogadni a return request-et, különben automatikusan full refund lett volna belőle, illetve 2 napom lesz/lenne a termék átvételekor a visszajelzésre, hogy megérkezett..... Az eladókra tekintettel nem számít a covid... Na ez az a hozzáállás, ami miatt az eBay-t kizárom a jövőben.

(#80839) V/ válasza minas (#80838) üzenetére


V/
Topikgazda

Természetesen igazad van, ha ezt az időt felemelik, akkor a folyomány időket is emelni kell, azért is fogalmaztam úgy hogy értelmetlen, ha nem tudja 5 munkanapon belül feladni akkor jelezze, de ne adjunk már neki biankó csekket.

(#80840) minas válasza V/ (#80839) üzenetére


minas
aktív tag

Mindenesetre rákérdeztem a supportnál, hogy hol van deklaráltan közzétéve a hivatkozott 21 napos határidő, illetve a valóban olvasható 10 napos határidő pedig akkor ezek szerint hamis információ?
Kíváncsi leszek a válaszukra.

(#80841) V/ válasza minas (#80840) üzenetére


V/
Topikgazda

Majd írd már meg. Bár én jártam úgy hogy amikor egy válaszukat pontosítani akartam a másik ügyintéző teljesen mást írt, ami egyezett azzal amit én is tudtam.

(#80842) minas válasza V/ (#80841) üzenetére


minas
aktív tag

Nos már kaptam is választ. Valóban egy másik ügyintéző írt, elnézést kért a téves tájékoztatásért, lezárta az ügyet, javamra döntöttek, mert a vevő valóban nem adta fel 10 munkanapon belül a terméket.
Így mindjárt más. :C És természetesen ki is fizettem a számlát.

[ Szerkesztve ]

(#80843) V/ válasza minas (#80842) üzenetére


V/
Topikgazda

Akkor nyilván nem igazán változott az alap szituáció.

(#80844) Bandi821


Bandi821
tag

Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni. Az ebay-en szeretnénk eladni több száz tételt. A regisztrációt követően el is kezdtem feltölteni ezeket egyenként, de már a harmadiknál jött az automata válaszüzenet, hogy az eladási limitemet elértem és több hirdetést nem adhatok fel. Néztem, hogy hol lehetne előfizetni, hogy több tételt adhassak el, de nem állt ilyen a rendelkezésemre. Most ez mi? Tényleg max 2 tételt lehet meghirdetni?

(#80845) V/ válasza Bandi821 (#80844) üzenetére


V/
Topikgazda

A darabszám és az érték is limitált. Mondjuk 10 tétel és 100 $. Ha kettő darab 50 $-ost teszel fel akkor a havi limit ellőve. Ha 10 $-os tétel akkor meg a 10 darab a maximum.
Ha eladsz valamit akkorlehet kérni az emelést, ha 100-as nagyságú eladást tervezel akkor meg üzleti fiók kell és ott mások a limitek, de a kezdő szint ott is kevesebb.
Lehet kérni némi emelést, de amíg nem adsz el valamit addig nem igazán lesz érdemi emelés.
Az oldalon belépve információk Account settings és Seller Dashboard
Itt még találsz róla néhány dolgot.
Azzal azért kalkulálj hogy 16-18 % jutalék fizetés költség hányadot építs be az eladási árba és azt is hogy bizonyos kategóriák esetén a szállítási költség maximalizált és virtuális dolgokra nem minden esetben van eladói védelem.
Itt pedig a havi díjazású témák
Az Összefoglalóban is találsz némi segítséget.

[ Szerkesztve ]

(#80846) kabalababa


kabalababa
tag

Sziasztok!

Külföldi havernak rendeltem Amerikából 2db Baileys tálat.
Ma át is vette, csak az egyik törötten érkezett.
Ilyenkor mi lenne a teendő? :F

(#80847) V/ válasza kabalababa (#80846) üzenetére


V/
Topikgazda

Lehet reklamálni, kicsomagolási videó és képek kellenek.

(#80848) kabalababa válasza V/ (#80847) üzenetére


kabalababa
tag

Videó valószínű nincs, képeket küldött róla.
De egyébként a dobozra rá van írva, hogy törékeny.
Gondolom az eladó nem lehet hibás/hibáztatható amúgy se.

(#80849) V/ válasza kabalababa (#80848) üzenetére


V/
Topikgazda

Csak az eladóval vagy kapcsolatban ilyen ügyben is, ha sérült volt a doboz, nyoma van hogy emiatt tört el akkor az átvételkor kell jegyzőkönyvet felvetetni a szállító emberével.
Csak az eladó tudja a kártérítést a szállítóval rendezni és ehhez kellenek a dokumentációk, mert hiába van rajta a törékeny mint a jelen esetben is attól függetlenül eltörhetik. Videó nélkül az gond hogy nem lehet bizonyítani hogy törötten érkezett. Vagy elhiszi az eladó vagy nem, de akkor látszódna hogy megfelelően volt-e csomagolva.

(#80850) Bandi821


Bandi821
tag

indítottam egy store-t a prémium előfizetéssel, de még mindig semmit nem tudok csinálni. Gondolom, előbb ki kéne fizetni a prémium árát, de a költségek közt nem jelenik meg semmi, nem tudom szerkeszteni a store-t,

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.