Hirdetés

2019. január 22., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-01-12 13:00:08

LOGOUT.hu

Az eBay használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#6001) johniee válasza cocka (#5999) üzenetére


johniee
(senior tag)

Én erre azt mondom, hogy a Topik első hsz-ébe kéne egy tájékoztató, ami linkeket is tartalmaz :)

"Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)

(#6002) cocka válasza johniee (#6001) üzenetére


cocka
(PH! addikt)

Igen vagy olyasmi form, amit az ebay kér, amikor behozol egy nemzeti ebay site-ot.

Pl. a német ebayen felugrik egy ablak, hogy a nemzetközit akarod vagy a németet? Ha azt akarod, hogy ne jelenjen meg újra, kattintsd be alul a pipát.

Erre a fórumra átültetve pedig: Nincs 1 hónapja, hogy ebayezel és 5 millió kérdésed van?

Válaszok: 1. Igen 2. Nem. Akarod, hogy megjelenjen ez a kérdés máskor is? Ha pipát teszel az a nem, ha nem, az meg az igen.

Ha az igenre kattintasz, akkor egy 3000 oldalas kódexnyi szöveg jön be, amit mindenki olvasson végig és ha még utána sem világos valami, akkor kérdezzen.

Meg úgy vettem észre, hogy többségben vannak azok, akik igazán sem angolul, sem németül nem tudnak, de vásárolni akarnak ebayen, amazonon meg egyéb helyeken, aztán az ész nélküli (el semmit nem olvasok, mert lusta vagyok meg egy kukkot sem értenék belőle, meg amúgy időm sincs a saját érdekemben vmit végigolvasni) kattintásokból és licitálgatásokból van a baj. Utána meg jönnek ide siránkozni. :(

Vagy egy másik példa másik fórumról: A muki 10 hsz. után sem volt képes megérteni, hogy ha a német ebayen akar hirdetni, akkor nem tudja paypallal kifizetni a jutalékokat, csak bankkártyával közvetlenül, beszedési megbízással vagy IBAN átutalással. Ez utóbbi kettőhöz a német ebay természetesen német számlaszámot kér, ami a Bankleitzahl miatt kevesebb karakterből áll, meg többek közt azért is mert a magyar IBAN 28 karakter, a német meg 22.
Szóval néha picit kiborító a helyzet. :B :U

(#6003) cocka válasza atenza (#6000) üzenetére


cocka
(PH! addikt)

Próbálom értelmezni a kérdést, de erős a gyanúm, hogy nincs értelme.

Paypal kártya?

Erre gondolsz? [link]

Ahol ennek a kártyának az igénylése megbukik:

a permanent resident in the UK and have been for the last 12 months.
I have a current UK bank account and a registered UK telephone number.

Igen valószínűtlen, hogy e két feltételnek eleget teszel, de ha mégis, akkor bocsi.

Vagy talán erre? [link]

Ehhez pedig elvileg az kell, hogy pozitív egyenleged legyen a paypalon, különben nem sok értelme van.
Ezeken kívül még amin ez megbukhat:

The PayPal Debit Card (the "Debit Card") is offered to PayPal users that are located in the United States.
To be eligible to use the Debit Card you must meet the following requirements:

Have a Premier or Business Account in good standing for at least 60 days.
Have a Verified bank account attached to your Account.
Have a confirmed address on file for your Account.

Ha paypalon regisztrált magyar bankkártyára gondolsz, akkor igen, azt hozzá lehet adni. Ha arra, hogy a paypal egyenlegedet feltöltheted-e Hungary-s regisztrációval az add funds résznél, akkor a válasz nem. Magyar bankszámláról nem tudod feltölteni a magyar paypal accountodat.

(#6004) atenza válasza cocka (#6003) üzenetére


atenza
(senior tag)

Elég lett volna az utolsó mondatodat is leírni, azért köszi a fáradozásaidat. :)

(#6005) L.T. válasza cocka (#5999) üzenetére


L.T.
(fanatikus tag)

Megoldható ez az első hsz-ben. Csak valakinek meg kéne írnia. Én is gondoltam már rá, beszéltem is erről Bash-al, de eddig még nem jutottam el odáig.

(#6006) koxx


koxx
(MODERÁTOR)

Hogy én mindig belefutok balfasz eladókba, ráadásul pont olyankor amikor sos-be kéne a csomag. Nem értem miért kell 8-9 napig "ülni" a pénzen, aztán majd csodálkozik ha refundot kérek :(((

(#6007) kaller1 válasza koxx (#6006) üzenetére


kaller1
(PH! nagyúr)

Lehet,hogy nincs is a birtokában az áru,és addig tart míg beszerzi... :U

.::> mobiltelefonok szoftveres javítása - szerviz <::.

(#6008) koxx válasza kaller1 (#6007) üzenetére


koxx
(MODERÁTOR)

Ebben az esetben illik odaírni a termék adatlapjára.

(#6009) juliabrilke válasza koxx (#6006) üzenetére


juliabrilke
(PH! kedvence)

Honnan ismerős... :U

Én ma várom még a csomagot, mint utolsó esély. Utána viszont kérem vissza a pénzem.
Ma volt pont egy hónapja, hogy megnyertem a cuccot. :((( Állítólag feladták már...

(#6010) koxx válasza juliabrilke (#6009) üzenetére


koxx
(MODERÁTOR)

Türelmes vagy. Nekem tegnap küldte a trackinget az egyik eladó, de a másik még mindig nem válaszolt. Várok még 2 napot ha nem reagál akkor refund.

(#6011) lúzer válasza juliabrilke (#6009) üzenetére


lúzer
(PH! kedvence)

én is 1 hónapot vártam, szerencsére a paypal másnapra visszanyomta a pénzt.

MO. RIP. - az utolsó kapcsolja le a villanyt.

(#6012) Flow


Flow
(senior tag)

Sziasztok. Nagy dilemmában vagyok. Jó áron hozzá tudnék jutni egy termékhez, de az eladó 0 feedbackes. kb 120Ł-ról lenne szó amúgy. Ilyenkor valami támpont, hogy mit kezdjek vele? Írtam neki emailt, válaszolt, hogy postáz külföldre is (na persze ez nem bizonyít semmit)

Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.

(#6013) cocka válasza koxx (#6010) üzenetére


cocka
(PH! addikt)

Na szerintem ez az amire nem lehet alapozni netes vásárlásoknál. A gyorsaság.

Az 1 hónap az korrekt. 1 hónap alatt a Holdról is meg kellene, hogy érkezzen, de ha mondjuk átlagosan 2 hét a szállítási idő és közbe jön 1-2 hét szarakodás még az is beleférhet.

Most hogy olvasgatom a határidőket találtam egy-két érdekes dolgot.

Pl. Ezt tudtátok? You are limited to three PayPal Buyer Protection refunds per calendar year. Vagyis akkor egy esetleges 4. kártérítést teljes egészében bebuknál? Azért ez durva.

Claims must be filed within 45 days of the PayPal payment. -> Na éppen ezért 1 hónap alatt illik megérkeznie, hogy még egy esetleges 15 napnyi szarakodás is beleférjen.

If you paid for the item with PayPal and did not create a PayPal account, you will be asked to do so before filing a claim.

Tehát paypallal úgy is lehet fizetni, hogy nem is vagy regisztrálva. A bal oldalon szokott lenni egy form, hogy don't you have a paypal? vagy vmi ilyesmi. Elvileg ott lehet. De ha panaszbejelentéssel akarsz élni akkor már regelni kell.

De pl. azt se tudtam, hogy ebayen vendégként is vásárolhatsz.

For example, if the seller offers you a full refund, don't close the dispute until you've received the full refund.

Nemrégiben volt asszem egy olyan eset amit vagy itt vagy valahol máshol olvastam, hogy az eladó kérte a vevőt, hogy zárja be a dispute-ot és utána refundol. Hát akkor az olyan csalásgyanús lehetett.

(#6014) Flow válasza Flow (#6012) üzenetére


Flow
(senior tag)

Még 3 órám van a biddingből. Ha paypallal fizetek 150Ł alatt, akkor ezek szerint nem lehet gond? (max visszakapoma pénzem 1,5 hónapon belül?)

Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.

(#6015) juliabrilke válasza koxx (#6010) üzenetére


juliabrilke
(PH! kedvence)

Megjött az értesítő a csomagról! :C :DD

El se hiszem. 1 hónap alatt ideért! Mondjuk remélem, hogy egyben lesz és működni is fog. :U

(#6016) juliabrilke válasza lúzer (#6011) üzenetére


juliabrilke
(PH! kedvence)

Már én is ezen gondolkoztam, hogy kérem vissza a pénzt.
Ha ma se jött volna meg, akkor ezt csináltam volna meg elsőnek, amikor leülök a gép elé.

Egy biztos: németekkel soha többet és CSAK paypal. :))

(#6017) juliabrilke válasza Flow (#6014) üzenetére


juliabrilke
(PH! kedvence)

Hááát... Nem is tudom. Pár a paypal biztosítva van, csak Ł-nál nem tudom az értékhatárt.

(#6018) Flow válasza juliabrilke (#6017) üzenetére


Flow
(senior tag)

150Ł az értékhatár visszatérítésben.

Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.

(#6019) 1010


1010
(PH! addikt)

jaaaj de jó paraszt eladó egy betűt nem ír a paypal disputeba.
helyette meail be küldi nekem a hülyeségeit.
nem tudom lassan egy hónpja hogy megvettem azt a szart.
ma járt le a határidő ami szerinte meg kell érkeznie a csomagnak, 3dik idő húzás után.az is érdekes hogy pont aznap adta fel mikor indult a dispute.
persze lőtte még pont elolvasta disputeot.
hát nem érdekes?

nem tudom zárjame az egészet
ilyenkor már vissza adják pénzt?
még késedelmi pénzt is kérjek?

(#6020) tuskooo válasza juliabrilke (#6016) üzenetére


tuskooo
(PH! addikt)

Ne általánosíts, én már üzleteltem némettel, és teljesen korrekt volt.

(#6021) juliabrilke


juliabrilke
(PH! kedvence)

Nos. A proci itt van, de mintha nem lennének lábai! :Y Kb. mint a socket 775-nél (pedig ez socket 479)
Ilyenkor mi a helyzet?
Egyébként szedtetek már szét processzor foglalatot? Ha azt a részt leszedem, akkor a proci a foglalat lábaihoz fog érintkezni?

(#6022) juliabrilke válasza tuskooo (#6020) üzenetére


juliabrilke
(PH! kedvence)

Ajánlom figyelmedbe a (#6021) hozzászólást! :U

(#6023) johniee válasza juliabrilke (#6021) üzenetére


johniee
(senior tag)

Ezt máshol kérdezd :)

"Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)

(#6024) Flow válasza tuskooo (#6020) üzenetére


Flow
(senior tag)

Én is kétszer, csak megerősíteni tudom, amit mondtál.

Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.

(#6025) juliabrilke válasza johniee (#6023) üzenetére


juliabrilke
(PH! kedvence)

Csak egy kis dühöngés. 1 hónap után kapok egy lábatlan procit. És akkor még barátkozzak a germánokkal? :U

(#6026) johniee válasza juliabrilke (#6025) üzenetére


johniee
(senior tag)

Én nem tudok németül, így nem is preferálom őket :D :DDD nem is fogom!

ja és helkis kolléga vállal olcsón prociláb műtéteket :) akár az összeset

[ Szerkesztve ]

"Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)

(#6027) tuskooo válasza juliabrilke (#6022) üzenetére


tuskooo
(PH! addikt)

Én csak azt mondom, hogy attól, hogy egy némettel nem megy a dolog, még nagyon jókat lehet velük üzletelni.

(#6028) juliabrilke válasza tuskooo (#6027) üzenetére


juliabrilke
(PH! kedvence)

Sajnos nem egyedi eset volt már. Speciel unom már a suttyóságukat, hogy egy nyüves paypalt nem tudnak csinálni, mert nekik az jajj de sok pénzbe kerül. Arról nem is beszélve, hogy egy marha kényelmes népség. Szépen tudnak üldögélni a csomagon, nem sietik el a feladását.

(#6029) johniee válasza juliabrilke (#6028) üzenetére


johniee
(senior tag)

Bezzeg a szorgos kis kínaiak akár szombaton is feladják a cuccot :C :DDD

"Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)

(#6030) tuskooo válasza juliabrilke (#6028) üzenetére


tuskooo
(PH! addikt)

Mondom, rosszakat fogsz ki :( Van halom olyan német, akinél paypal pl. alap. Csak válogasd meg, hogy kivel üzletelsz, akkor nem lesz gond.

(#6031) juliabrilke válasza tuskooo (#6030) üzenetére


juliabrilke
(PH! kedvence)

Hát pont ez a gondom. Egy ~120.000 értékeléssel rendelkező bolttól azért már szerintem elvárható lenne néhány minőségi szolgáltatás.

(#6032) juliabrilke válasza johniee (#6029) üzenetére


juliabrilke
(PH! kedvence)

:DDD Előttük le a kalappal. "Arról a részről" semmilyen negatív tapasztalatom nem volt még.

(#6033) LuckyL


LuckyL
(őstag)

Sziasztok!
Olyantól szeretnék kérdezni, aki rendszeresen ad el ezt-azt ebayen!
Olvastam a Paypal buyer protectionről, és nekem az jött le, hogyha a vevő állítása szerint nem kapta meg a terméket, akkor ezt az eladó, csak tracking number birtokában tudja cáfolni, nem elég a feladást bizonyítani!
Nekem az a gondom, hogy kis méretű, de viszonlyag nagy értékű alkatrészeket árulok. Levélként feladva viszont nem lehet trackinget kérni rá a postán. Futárcégekkel viszont ahogy néztem, minimum 10ezer Ft egy levél is pl. amerikába.....ilyen postaköltség mellett viszont nem vagyok versenyképes......
Szóval az lenne a kérdésem, hogy tudna e valaki mondani olyan céget, akivel levelet lehet max 2-3 ezer ft-os áron küldeni az egész világon, trackelve...?

(#6034) cocka válasza LuckyL (#6033) üzenetére


cocka
(PH! addikt)

Ha az egész világra nem is, de Európába állítólag olcsón szállít a DPD.

[link]

(#6035) DJTJ


DJTJ
(tag)

Üdv mindenkinek

Az lenne a kérdésem, hogy ha az eladó(EU-n kívülről) egy terméket mondjuk egy fényképezőt, ami nem is olyan nagy méret, GIFT-ként ad fel akkor az se nem vám és se nem ÁFA köteles ugye? Vagy mennyit számít az, hogy rá van írva az ára vagy sem?

Vagy volt esetleg már valakinek ilyennel kapcsolatos tapasztalata?

(#6036) tuskooo válasza DJTJ (#6035) üzenetére


tuskooo
(PH! addikt)

Ár max. 45 € legyen ráírva (igazából hivalatosan ECU, nehogy egyszerű legyen), de így is vámolhatják és pakolhatnak rá áfát, ha kibontják vmiért.

(#6037) johniee válasza DJTJ (#6035) üzenetére


johniee
(senior tag)

nem számít, hogy GIFT vagy sem (az biztos mindig elkerüli a figyelmüket ;] )

"Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)

(#6038) DJTJ válasza johniee (#6037) üzenetére


DJTJ
(tag)

mármint mire érted, hogy biztos mindig elkerüli a figyelmüket? hogy nemlehet megoldani, hogy ne kelljen rá vám+áfa?

(#6039) tuskooo válasza DJTJ (#6038) üzenetére


tuskooo
(PH! addikt)

Teljesen véletlenszerű kb., hogy kell -e, vagy sem. Persze ha kis csomag kis értékkel, az segít, de nem biztos semmi tőle.

(#6040) johniee válasza tuskooo (#6039) üzenetére


johniee
(senior tag)

így van :))

"Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)

(#6041) Darth_Revan


Darth_Revan
(PH! kedvence)

Az ellen lehet tenni valamit, ha az eladó nem akar nekem visszajelzést írni? :(

(#6042) kaller1 válasza Darth_Revan (#6041) üzenetére


kaller1
(PH! nagyúr)

Nem hiszem.Nekem is "lógnak" pár pozitívval,de sehol semmi.... :(
Más:
Már 5 nap eltelt a dispute zárása óta,de a pénzem még nem kaptam vissza...Ez normális dolog?

.::> mobiltelefonok szoftveres javítása - szerviz <::.

(#6043) ponti_ak válasza Darth_Revan (#6041) üzenetére


ponti_ak
(PH! addikt)

Nekem pár hete jött egy automatikus levél az e-bay-es postaládámba, hogy a vevőkre vonatkozó visszajelzést teljesen megszüntetik, és csak az eladókra lehet már visszajelzést írni.

(#6044) kaller1 válasza ponti_ak (#6043) üzenetére


kaller1
(PH! nagyúr)

Ez biztos,hogy nem igaz.Legalábbis ebben a formában nem.Én ma is kaptam feedback-et,és nem vagyok eladó.

.::> mobiltelefonok szoftveres javítása - szerviz <::.

(#6045) cocka válasza kaller1 (#6042) üzenetére


cocka
(PH! addikt)

Amennyiben nem volt zökkenőmentes az üzlet, az eladó egyetlen esélye (minthogy semlegest vagy negatívot nem tud adni), hogy pozitívadás helyett nem értékel. Jogosan csak akkor követelheted a pozitívot, ha minden rendben volt, megkaptad azt a cuccot, ami a leírásban szerepelt.

Képzeld magad az eladó helyébe. Tegyük fel, hogy a feladott csomagodból nincs másik, a vevőd meg állítja, hogy nem érkezett meg. Ezt bizonyítani természetesen nem lehet, ezért ennek igazságtartalma gyakran kétséges. Az eladónak kell bizonyítania a feladást persze tracking numbert is kell hozzá szolgáltatni, ami nem mindig van. Ha van, akkor gondolom egy esetleges claimben az eladónak adnak igazat vagy a vevővel is kerestetik a csomagot.

De az eladó jóhiszemű és mint ilyen rendes muki refundolja a pénzedet. Neki mi marad? Se áru, se pénz. Insertion fee bukta, esetleg kaphat egy kis final value fee visszatérítést azt csá.

Erre én nem adnék pozitívot, tehát akkor egyszerűbb ha nem értékel az ember, mint leírni a pozitívba, hogy a tranzakció gyakorlatilag refunddal végződött. Ami az eladónak gyakorlatilag több szempontból is bukta: lásd feljebb.

(#6046) kaller1 válasza cocka (#6045) üzenetére


kaller1
(PH! nagyúr)

Lehet,hogy félreérthetően fogalmaztam:
Akiktől(eladók) nem kaptam értékelést,azokkal minden rendben volt,és tőlem már régen megkapták a pozitívat,de vissza nem kaptam.

A dispute dologra valami?

.::> mobiltelefonok szoftveres javítása - szerviz <::.

(#6047) cocka válasza kaller1 (#6046) üzenetére


cocka
(PH! addikt)

Ja, azt hittem a dispute-ra érted. Mert ha már dispute-ra kerül a sor attól függően hogy ki volt a hibás adnék pozitívot vagy semmit.

Én úgy módosítanám a feedback adási rendszert az eladókról és vevőkről kialakított reális kép érdekében, hogy mindenkinek kötelező lenne a feedback használata (a csillagos úgy hülyeség, ahogy van, szerintem 100-ból 2 ember ha használja sokat írtam), de minden eladó csak akkor értékelhetne, ha már a vevőtől kapott feedbacket.(lásd lentebb az okokat) Kivétel a kölcsönös elállás a feedbackadástól, mert azt bármelyik fél kezdeményezhetné, ha úgy gondolja. Az megmaradna, megmaradna a follow-up üzenetek írása is és az eladók is adhatnának semlegest és negatívat is. A vevőknek meg végül is mindegy, hogy a régi rendszer szerint semlegest adnak vagy az új szerint nem adnak értékelést. Egy kutya.

Ha az eladó rögtön a fizetés után pozitívval értékel, akkor azt kockáztatja, hogy esetleg negatívot adnak neki. Probléma esetén ez nagy szívás az eladónak, de ha megvárja míg megérkezik a cucc és csak utána értékel úgy az a lehetősége is megvan, hogy nem értékeli a vevőt, vagy közös megegyezéssel elállnak az értékeléstől. Gyanítom mostanában gyakrabban élnek ezzel az eladók.

(#6048) Darth_Revan válasza cocka (#6045) üzenetére


Darth_Revan
(PH! kedvence)

Minden rendben volt, a cucc is megérkezett (igaz nem 100% olyan állapotban volt ahogy meghirdette, de sikerült megoldanom)... :(

(#6049) DJTJ


DJTJ
(tag)

Hali

Fizetni szeretnék a paypallal, már múlt héten szerdán regisztráltam magam, aktiváltam is a 4 jegyű kóddal tehát "Verified" vagyok, fizetésnél mégis azt irja ki, hogy még nincs feldolgozva a kártyám, meddig kell ezzel várni vagy,honnan fogom megtudni mikor fizethetek vele?

[ Szerkesztve ]

(#6050) Integra


Integra
(Jómunkásember)

megvolt az eddigi legdrágább vásárlásom ebayen.
10 nap izzadás után megjött a csomag és nem bántam meg:))
ebay zsír!!!:)

...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.