Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:57:53

LOGOUT.hu

Az eBay használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#80751) minas


minas
aktív tag

Eladtam egy órát az eBay-en, a vevő egy amerikai. Elküldtem elsőbbségi ajánlott levélben, a tracking szerint elvileg még meg sem kapta. Legutolsó státusz a nemzetközi repülőtérre érkezés a célpostához (USPS) 3 napja. Ő visszaküldést kér, mert hogy nem működik (ez mese, ugyanis 1 éve nálam volt, új, hibátlanul működött). Azt hiszem át akar verni. Mit tegyek, mert nem akarom, hogy az órát sem kapom vissza, az eBay/PP meg simán leveszi a pénzt a számlámról. Írtam a vevőnek, hogy küldjön képet az óráról és a csomagolásról, illetve videót, hogy felhúzza az órát és nem megy. Most itt tartunk...

(#80752) V/ válasza minas (#80751) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha visszaküldi akkor a pénzt vissza kell adnod, miután megkaptad. Nem tudom milyen garanciát és visszaküldési opciót adtál meg de ha PayPal-on keresztül fizetett akkor neki is jár a visszaküldés postaköltség megtérítése ezért erre rá kell vezetni, hogy ne te fizesd a visszapostázást, mert sajnos az eBay még mindig USA-n kívüli eladónál is írogatja a helepet hogy előrefizetett cimkét kell az eladónak küldeni, mi innen nem tudunk USA-ban feladható címkét generálni, de erre van a PayPal visszatérítése évi 12 alkalom és alkalmanként 30 $.
Ha indít return request-et akkor annál te is nyújthatsz be bizonyítékot hogy működött, hogy -nem tudom ezt adtad-e meg- nincs garancia, nincs visszaküldés vagy elfogadod.
Ha nem tudod cáfolni azt az állítását hogy nagy mértékben eltér hirdetésben megadottól akkor neki adnak igazat. Sajnos.

(#80753) minas válasza V/ (#80752) üzenetére


minas
aktív tag

14 napos visszaküldési lehetőséget adtam meg, illetve be volt állítva, hogy a visszaküldést a vevő fizeti. Garancia nem volt rá. Ha visszaküldi végül, akkor természetesen visszakapja a pénzt. PP-vel fizetett. Videófelvételem nincs róla, hogy működött, de működött, ezt ellenőriztem a becsomagolás előtt is.
- kérhetem-e trackinggel a visszaküldést, illetve csak akkor kell-e visszaadnom majd a pénzt, ha tényleg megkapom a visszaküldött terméket, nincs előre levonás a számláról?
- a tőlem már levont és kiszámlázott ebay/pp jutalékkal mi a helyzet, remélem azt ilyenkor nem nyeli be a cég?
- hogy is van pontosan ez a shipping label dolog? ("Save the return shipping label as PDF or image and upload it before Oct 23, 2020"), mit csináljak, mert még sosem csináltam ilyet.
Köszönöm előre is.

[ Szerkesztve ]

(#80754) V/ válasza minas (#80753) üzenetére


V/
Topikgazda

Kezdem az utolsóval. Arra írtam az hogy USA vevőnek is jár a PayPal visszaküldés költségtérítése, te nem tudsz return shipping label-t készíteni amelynél ki van fizetve a postázási költség és küldeni a vevőnek.
Nyomkövetősen kell feladnia és azt be kell írni az eBay-en és a PayPal-on is, azután jár vissza a pénz.
A jutalékok egy részét nem fogod visszakapni, 2019 ősze óta új a szabályozás. Múlt héten 15-16-án beszélgettünk itt róla.

(#80755) minas válasza V/ (#80754) üzenetére


minas
aktív tag

Kösz, tehát ha jól értem, akkor nekem nincs más teendőm, mint elfogadni a return request-t (Accept the return) és ennyi? Megírni neki, hogy a csomagoláson lévő feladó nevére és címére tudja visszaküldeni a terméket? A visszaküldés díját már ő rendezi a PP-vel?
Ahogy arról szó volt, 200 (+15 szállítás) dollárnál volt egy 12,6 dolláros tétel, amit azonnal levontak a termék kifizetésekor, illetve van egy 27,3 dolláros tétel, amit már kiszámláztak októberre, de még nem vontak le. Ebből mi megy a levesbe és mi marad?

[ Szerkesztve ]

(#80756) V/ válasza minas (#80755) üzenetére


V/
Topikgazda

Lehet hogy nincs meg a csomagolás. Az eBay-en ki kellet tölteni a visszaküldési címet is, Account settings, Addresses, Return address azt kapja meg, az a hivatalos, de te is megírhatod neki.
Meg kell írnod neki hogy te nem tudsz címkét küldeni, neki kell feladnia nyomkövetett módon és kifizetni, de a PayPal-tól visszaigényelheti a a visszaküldési költséget. Ehhez neki a PayPal használatával kellett eredetileg fizetnie, mert a PP fiókjában a vásárlásnál lévő linkken keresztül lehet kérni a költség megtérítést.
Az oldalt ahol ez le van írva az előbb linkeltem neked is, azt kell megírnod.
Lapozz már vissza a múlt hét 15-16-ra ott írtuk mi az amit nem kapsz vissza.

(#80757) minas válasza V/ (#80756) üzenetére


minas
aktív tag

A csomagolás megvan, elküldte a képeket a termékről és a kibontott csomagolásról. Visszaolvasok. :)

(#80758) V/ válasza minas (#80757) üzenetére


V/
Topikgazda

Inkább pontosítsd az eBay-en lévő visszaküldési címet, az egyezzen azzal ahova várod mert ezt tekinti hivatalosnak mind az eBay és mind a PayPal és problémákat előzöl meg vele. Ne írj olyat hogy csomagoláson lévő címre küldje

[ Szerkesztve ]

(#80759) minas válasza V/ (#80758) üzenetére


minas
aktív tag

Meg van adva pontosan az eBay fiókomban a return address. Egyébként ugyanaz, mint a csomagon.
Még egy kérdés: ahol elfogadom a "return details"-en belül a visszaküldést (Accept the return"), ott még ez van mellé írva: "Provide a return shipping label or postage to the buyer via email. You are responsible for the shipping cost. Wait to get the item back before you refund the buyer."
Ezt a mondatot hagyjam figyelmen kívül és jelöljem be nyugodtan az "Accept the return-t"?

(#80760) V/ válasza minas (#80759) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem tudom már jobban leírni, ezt látja a vevő is, ez egy általános szöveg nem alkalmazható mindig, de ezt az eBay ezt nem hajlandó megváltoztatni azért kell meggyőznöd a vevőt arról amit írtam. Hogy ne tőled várjon ilyet.
A gondom az ha a vevő meggondolja magát és nem kell neki -hibátlan- akkor minden ország fogyasztóvédelmi szabályozása szerint ő fizeti a visszaküldés díját sohasem az eladó, az eBay akkor is ezt írja.
Nem tudtam az elmúlt 4 évben (évente írom) az eBay-t erről meggyőzni.
Mert a paraszt vevő mindig azt írja hogy hibás, még akkor is amikor az nem igaz, nem pedig azt hogy nem kell neki és így jön elő az hogy az eladónak kell fizetni a szállítási költséget.
Ez pedig a legviccesebb szövegük: Wait to get the item back before you refund the buyer."
Elkezd rinyálni a vevő 5-6 nappal később hogy feladta és nem kapta még meg a refund.-ot ezek rögtön leszedik az egyenlegről. Nem kaptam meg, mi van ha sérülten küldte vissza, vagy el fog veszni? Ők írták hogy várjam meg és azért nincs még refund. :W

Mielőtt elfogadnád tisztáznod kel hogy ismeri-e ezt a PayPal szabályt és hajlandó-e annak megfelelően eljárni.
De a legnagyobb problémád az hogy nem tudod cáfolni azt az állítását hogy hibás és ha nem fogadod el akkor kényszeríteni fognak rá és akkor jön az amit olvashattál hogy minden költséget rádterhelnek és akár a terméket sem kapod vissza, szóval nyakig vagy a.....

[ Szerkesztve ]

(#80761) minas válasza V/ (#80760) üzenetére


minas
aktív tag

Akkor azt sem értem, hogy amikor beállítom a 14 napos visszaküldési lehetőséget, ott éppenúgy beállítom azt is, hogy ez esetben a vevő fizeti a visszaküldés díját. Ezt a vevő elfogadja, amikor vásárol. Az eBay meg púposkodik....
"Returns: 14 day returns. Buyer pays for return shipping"

(#80762) V/ válasza minas (#80761) üzenetére


V/
Topikgazda

Pontosan ez van és ez a gond és mégis az látja mindenki amit az előbb írtál, ezért írogattam nekik hogy javítsák már ki ezt a szövegüket. Ha a felületülkön megadhatom ha Buyer pays for return shipping szövegte akkor nem ekll semmit küldeni a vevőnek.
De a trükk az amit írtam, a szöveg az hogy hibás a termék és ezért küldi vissza ekkor már a te Buyer pays for return shipping szöveged nem érvényes.

[ Szerkesztve ]

(#80763) minas válasza V/ (#80762) üzenetére


minas
aktív tag

Kíváncsi vagyok, hogy válaszol-e a vevő arra, hogy ő fizesse a visszaküldést és a PP-től visszakérheti. Ha nem válaszol, nekem viszont határidőben el kell fogadnom a visszaküldést, mert full refundolnak neki. Az is kérdés, hogy ha végül nekem kell fizetni a visszaküldést, van-e határ, vagy bármennyiért bármilyen módon visszaküldheti (mondjuk Fedex és hasonló méregdrága szállítóval)? Ha így lesz és az eBay lehúzza azt is rólam, akkor bezárom a fiókomat végleg. 14 év felhasználói múlt után. Amúgy meg ha a "Buyer pays for return shipping szöveg nem érvényes", akkor sem lehet innen címkét küldeni, ha a fejük tetejére állnak.

[ Szerkesztve ]

(#80764) V/ válasza minas (#80763) üzenetére


V/
Topikgazda

Az az elvárás hogy nyomkövetet legyen és nem a legdrágább a visszaküldés.
De nem előre fizeted és nincs általad bérmentesített címke mert az nem lehet, küldje a számlát az összegről és azután kapja vissza, ha úgy döntenék hogy az eladónak kell állnia. Akkor most a vevő már return request-et indította és úgy hogy nem csatolt semmit arról hogy hibás amit kapott?
Mert ha így van akkor valahogy ezt csak tudatnám az eBay-el hogy amíg nincs bizonyíték, addig nem igazán szeretnél semmit sem elfogadni. Vagy pedig a vevő minősítse át arra hogy meggondolta magát és még sem kell neki, akkor csak küldje vissza az előre meghatározott feltételek szerint.

[ Szerkesztve ]

(#80765) minas válasza V/ (#80764) üzenetére


minas
aktív tag

Hogy tudathatom ezt az eBay-el?
Csak képet küldött az óráról és a kibontott csomagról. Nem küldött videót, amin kértem, hogy azon húzza fel a z órát és mutassa meg, hogy nem megy. Mert szerinte nem működik. Szóval így nem tudom, hogy igaz-e amit mond, vagy kamuzik.

[ Szerkesztve ]

(#80766) V/ válasza minas (#80765) üzenetére


V/
Topikgazda

Irásban, felül vagy alul Help & Contact
Kötheted az adott vásárláshoz vagy megkeresed a Returns & refunds azt ami aktuális és ha ott most adnak üzenet lehetőséget akkor ott. Vagy a Browse Help Articles kikeresed a Returns & refunds témát
Lehet Chat, lehet e-mail ilyen témával Subject: Appealing a decision as a seller
a képernyő alján a Need more help? alatti részek

(#80767) minas válasza V/ (#80766) üzenetére


minas
aktív tag

OK, írtam az eBay-nek az általad javasolt subject-el, bár nem az adott vásárláshoz kötődően, mert azt nem találtam meg (pontosabban hiába választottam ki az adott tranzakciót, eldobott egy általános oldalra). De beleírtam a levébe a tranzakció adatait. Viszont így nem hiszem, hogy a határidő kitolódik az eBay válaszáig. Még arra gondoltam, hogy ha visszaküldi a terméket és kamuzott, azaz működik, akkor azt jelzem az eBay-nek, talán akkor nem veszi le a visszaszállítási díjat.

[ Szerkesztve ]

(#80768) V/ válasza minas (#80767) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha most nincs bizonyítékod az állítás cáfolatára akkor jó így is ahogy írod, de persze az már az eBay döntésének a felülvizsgálata lesz és az egy kicsit nehézkes és hosszadalmas náluk, de működhet.

(#80769) minas válasza V/ (#80768) üzenetére


minas
aktív tag

Az önmagában probléma, hogy olyan állítást kellene cáfolnom, ami eleve nem bizonyított, vagyis a vevő nem tudja bizonyítani, hogy nem működik. Ha valaki állít valamit először, azt bizonyítania kell(ene). Szóval ez nagyon nem működik az eBay-nél.
A vevő nem hajlandó egyébként már megváltoztatni az indokát a visszaküldésre.
Más: nem találtam meg sajnos, ahol a jutalékok sorsáról váltottunk szót :F

[ Szerkesztve ]

(#80770) V/ válasza minas (#80769) üzenetére


V/
Topikgazda

Igazad, az egy másik topik volt. Elnézést. :R
Itt az eBay tematikus oldala

A PayPal témák
A 3.4. A kereskedelmi tranzakciók visszatérítései rész

Amennyiben a PayPal Vásárlói védelem keretében elveszít egy reklamációt bármely országban:
Ön köteles lemondani a tétel teljes vételáráról, valamint az eredeti szállítási díjról. Bizonyos esetekben magát a tételt sem fogja visszakapni.
Nem kap majd visszatérítést az értékesítéssel összefüggésben Ön által kifizetett PayPal-díjakból.
Ha a reklamáció szerint a kapott tétel Jelentősen eltér a leírtaktól, akkor előfordulhat, hogy nem kapja vissza a tételt, vagy köteles elfogadni a tétel visszaküldését, és megfizetni a visszaszállítási díjat.
Ha a reklamáció szerint a kapott tétel Jelentősen eltér a leírtaktól, és a reklamáció szerint az Ön által értékesített egyik tétel hamis, akkor köteles teljes visszatérítést fizetni a vevőnek, és nem kaphatja vissza a tételt.

Ha nincs rá bizonyíték, hogy nem jó akkor azt ugye nem illik elfogadni oknak, nagyon lényeges hogy miért akarja visszaküldeni, ha ő gondolja meg magát, akkor neked abból nem lehet károd így a jutalékot sztornózzák, de ha hibás akkor az szívás.
Ezért is javasoltam azt hogy jelezd feléjük.

[ Szerkesztve ]

(#80771) vadasz70


vadasz70
aktív tag

Sziasztok! Lejárt a bank kártyám és újat kaptam hol kell módosítani a kártya számot. Köszönöm

(#80772) V/ válasza vadasz70 (#80771) üzenetére


V/
Topikgazda

Az eBay-n eltároltad? Akkor töröld a régit és add hozzá az újat. (Account setting és a Payment options vagy ez a link)
Ha a PayPal-on is hozzá van rendelve a fiókodhoz és teljesen új a szám, nem csak a dátum és cvv kód az új (mert akor csak frissíteni kell) akkor a bankban aktiválni kell, fel kell tölteni legalább 1000 Ft-al és újként hozzáadni. A banki váltást ehhez a kártyához is be kell állítani a PayPal-on, ha úgy látszik is, nem örökli a beállítást.

[ Szerkesztve ]

(#80773) vadasz70 válasza V/ (#80772) üzenetére


vadasz70
aktív tag

A paypalon a kártya megerősítést meg kell csinálni tehát el kell utalni a 400ft?

(#80774) V/ válasza vadasz70 (#80773) üzenetére


V/
Topikgazda

A limitek az előző kártya miatt törlődtek és ez folyamatos, de én megszokásból megcsinálom, aztán elköltöm a pénzt ha jóváírják az egyenlegen, így legalább biztos hogy működik.

(#80775) minas válasza V/ (#80770) üzenetére


minas
aktív tag

Köszi. Egyébként ha mondjuk valaki csak meggondolja magát, és úgy kér visszaküldést, akkor elvileg van egy olyan opció, hogy
"Decline the return. This will automatically close the buyer's request."
Ez pontosan azt jelenti, hogy elutasíthatom a kérést és a vevőnek ezt el kell fogadnia (EBay zárja is az ügyet)? Van ennek értelme?

Természetesen jeleztem az eBay-nek, de a support azt írta, hogy fogadjam el a visszaküldést, majd esetleg utána tudunk továbblépni, ha valóban működik a cucc és ezt jelzem.

[ Szerkesztve ]

(#80776) V/ válasza minas (#80775) üzenetére


V/
Topikgazda

Amikor olyat adunk meg hogy nincs visszaküldés és garancia akkor ezt nyomjuk. De a vevő kérhet felülvizsgálatot. Ha egyértelműen tudom igazolni hogy jogtalan a kérése akkor nincs ezzel gond. Ha viszont én egy működőképesnek írt valamit hirdetek de a vevő bizonyítékkal igazolja hogy mégsem az akkor erre hiába nyomok. Más az eljárás.

Nekem kétségeim vannak amikor csak úgy bemondásra el kell fogadnom hogy hibás. Nem küldött azóta se semmi bizonyítékot? Egyszerűen nem értem, nincs semmi neki amivel képet, videót tudna csinálni? 2020-ban?

[ Szerkesztve ]

(#80777) minas válasza V/ (#80776) üzenetére


minas
aktív tag

Képet küldött, de azon ugye nem látható, hogy az óra nem működik, az egy pillanatnyi állapot. Mindegy, elfogadtam a returnt. Ha megjön, meglátom mi a helyzet.
Csakhogy még cifrább legyen a helyzet, ma egy másik vevő teljesen más országból, egy teljesen más órára kért return-t. De legalább csak meggondolta magát, mert mégsem tetszik neki (???). :W

(#80778) Dr.F.E.R.I.


Dr.F.E.R.I.
addikt

Sziasztok, ismét alámerültem az ebay sötét bugyraiba és megint felfigyeltem egy érdekes dologra. Egy emberke megnyerte pár órája az egyik licitem, és csak úgy kíváncsiságból ránéztem az adatlapjára. A kapott értékelései mind pozitívak, viszont sok pozitív értékelés mellé elmarasztaló sorokat kap (lásd a képet). Valaki fel tud homályosítani, ez most hogy is van? Köszi.

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#80779) V/ válasza Dr.F.E.R.I. (#80778) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem szereti kifizetni azt amit megnyert Csoda hogy még licitálhat. Neked is jó lett volna beállítani a nem fizetős vevők korlátját.
Összefoglaló, 8.a Az eBay-en történő eladásról néhány gondolat, aleírásban lévő képen a második tétel fentről.
A vevői korlátozás beállítása, ha el szeretnénk adni valamit, de szűrni szeretnénk a vevőinket. Leírás itt olvasható.

(#80780) Dr.F.E.R.I. válasza V/ (#80779) üzenetére


Dr.F.E.R.I.
addikt

Köszi, azt levettem én is hogy nem szeret fizetni, csak akkor miért kap pozitív plecsniket? Ezt a korlátot beállítom akkor, szerencsére eddig nem volt rá szükség :R

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#80781) parkr válasza Dr.F.E.R.I. (#80780) üzenetére


parkr
őstag

mert eladóként nem tudsz mást adni a vevőnek, csak pozitívat

(#80782) V/ válasza Dr.F.E.R.I. (#80780) üzenetére


V/
Topikgazda

Ahogy parkr is írja, vagy nem értékeled, ez a két opciód van.

(#80783) Dr.F.E.R.I.


Dr.F.E.R.I.
addikt

Köszönöm urak, akkor megint okosabb lettem egy kicsivel. Bár nyilvánvaló hülyeség, de akkor ezek szerint ez van...

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#80784) Shingen


Shingen
addikt

Hali!

Olyan kérdésem van, mit lehetne csinálni.
Rendeltem üveglapot a telefonomra, be is jelöltem a pontos típust.
Nem azt kaptam ami rávaló nem ott vannak a kivágások.
Írtam az eladónak lefényképezve a rajta lévő foliával meg amit ő küldött, be is karikáztam neki a képen hol nem jók a kivágások.
Elsőnek magyarázott olyat 30 % visszatéréríti.
Aztán 60% mert neki kellet kifizetni a posta költséget.
Meg hogy adjam el és ad 60%.
Mondom eleve filléres dologról van szó azt se tudom ez melyik telefonra jó ez a lap.
Adtam neki negatív feedbacket.

Aztán kaptam vmi ebay üzit küldjem vissza a terméket a kínainak, de nem értettem ebből hogyan lesz pénzem.
A rendelt cuccom eltűnt a activity listából, olyan mintha nem is rendelte volna.
Írtam megint eladónak adja a 100% vissza és leveszem a negatív feedbacket.
De vagy 5 napja semmi válasz.
Mit lehetne tenni?

風林火山

(#80785) gabro0


gabro0
őstag

Szerintetek normális, hogy egy 1500Ft-os RAM stick 1,5 hónap alatt se ér ide Romániából? Valami 15 értékelése van az eladónak. Már arra gyanakszom fel se adta, mert szomszéd országból ennyi idő alatt illett volna itt lennie szerintem.

(#80786) V/ válasza gabro0 (#80785) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem egészen normális, max 10 nap.

(#80787) gabro0 válasza V/ (#80786) üzenetére


gabro0
őstag

Sejtettem. Mi legyen, várjak még 1 hónapot, hogy leteljen a kiírt szállítási idő? Csak ekkor már ha jól emlékszem nem tudok negatív értékelést adni :/

(#80788) V/ válasza gabro0 (#80787) üzenetére


V/
Topikgazda

60 nap a vásárlástól az értékelés. Milyen dátumot írt ki a várható szállítási idő végének? Nme volt nyomkövetési szám megadva?
Az hogy nem kapod meg az azért is lehet mert szállítás közben elveszett, ha igazoltan feladta akkor nem illik negatívot adni ha nem kapod meg. Kérdezz rá.

(#80789) gabro0 válasza V/ (#80788) üzenetére


gabro0
őstag

Jó tudni, köszi. Nov.23., nincs nyomkövetés. Rákérdezek, aztán lesz ami lesz.

[ Szerkesztve ]

(#80790) Entrecampos


Entrecampos
csendes tag

A Yun Expressnél ez még rendben van?

Természetesen nem várom el, hogy 4 nap alatt ideérjen, de nekem kicsit hiányosnak és lassúnak tűnik, bár nem ismerem a szállítókat. Viszont a múltkori SpeedPakkos nyomkövetés informatív volt azért (mondjuk még nem kaptam meg). Elakadhatott volna már kínában ez a csomag? Vagy ez így rendben van és azért is írja a 31 napot? Néztem a yuntrack.com-on is, ugyan ezt írja.

(#80791) V/ válasza Entrecampos (#80790) üzenetére


V/
Topikgazda

2 nap alatt jutott el a postázási központba, nem lassú, még akkor sem ha az eladó székhelye Sencsen. Mi van írva várható szállítási idő végének, mert addig egyébként sincs mit tenni csak várni hogy megérkezzen.

(#80792) Shingen


Shingen
addikt

[ERRE VKI?]

風林火山

(#80793) Entrecampos válasza V/ (#80791) üzenetére


Entrecampos
csendes tag

Akkor oké. Csak innen rákerestem egy-két yun expresses küldeményre, hogy legyen kiindulási alapom és náluk naponta történt esemény, ezért kérdeztem csak rá. Viszont a Shipment has been processed in operational center dátumát modosították 25-ről 27-re. Megmutatom azért. Valami csak történhetett itt.

A hajnalban feltöltött képen még 25-e szerepelt, azt most átírták 27-re valamiért. A szállítási idő vége December 13.

(#80794) V/ válasza Entrecampos (#80793) üzenetére


V/
Topikgazda

Semmi más nem történt csak annyi hogy ma újból elkezdtek vele foglalkozni.

(#80795) Spet válasza Shingen (#80792) üzenetére


Spet
addikt

1. Nem kellett volna negatív feedback-et adnod, mert így már nem tudsz reklamálni.
2. Van Paypal "védelmed", így ha az eladó kéri a termék visszaküldését, akkor 30$-ig térít a Paypal részedre (csak az oldalukon kell végigzongoráznod, feltöltve feladóvevényt, és ha jól emlékszem a csomagról is egy képet, ahol a címzettek láthatóak). Más kérdés, hogy nyomkövetéssel, kell feladnod a levelet, és kérdéses, hogy a posta mennyiért (és milyen időtávval) szállít vissza Kínába.
3. Ha Kína az eladó és normális, akkor kilehet vele egyezni teljes visszatérítésben/termék újraküldésben (csak itt figyelned kell, hogy 180 napon belül legyél), de soha nem szabad előre értékelést adni.

Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco

(#80796) V/ válasza Shingen (#80792) üzenetére


V/
Topikgazda

A rendelésed a képernyőt lejjebb mozgatva előkerül, mert többrészes az oldal.
Orders
Canceled items
Canceled invoices
Returns and canceled orders
Unpaid items
Unpaid invoices
részekből áll.
Ha visszaküldöd akkor visszakapod a pénzed.
Segítség ehhez az Összefoglalóban:
8.b Ha eladtuk a terméket azt el is kell juttatni a vevőnek. A szállításhoz.
18. PayPal-tól termék visszaküldés esetén a postai költség visszatérítésének módja

(#80797) minas


minas
aktív tag

Ha eladóként elfogadtam a vevő visszaküldési kérését, akkor mennyi időn belül kell a vevőnek postázni a cuccot?
Illetve mi legyen, ha a vámon szőröznek, mert ugye nem akarnék vámot (meg ÁFÁ-t) fizetni a saját cuccomra, amit visszaküldenek?

(#80798) V/ válasza minas (#80797) üzenetére


V/
Topikgazda

5 munkanap, ha EU-n kívülről jön akkor olyan vámárúnyilatkozat kell (CN23) csatolnia amin ez hogy visszaküldés bejelölhető. Ha nem ilyennel küldi akkor majd megmagyarázod. De egy üzenetben is megírhatod neki hogy miként küldje.

(#80799) Zugi


Zugi
aktív tag

Sziasztok!
Évek óta rendelgetek Ebay-ről, és korábbi években nagyjából 3 hét alatt minden cucc ideért Kínából, de az utóbbi időben egyszerűen 5-6 vagy több hét és egyre megbízhatatlanabb az egész, volt ami nem is érkezett meg, igaz filléres apróságok voltak.
Egyes termékeknél a "tracking details"-ben az áll, hogy már a célország postai operátorához megérkezett, azaz várok olyan cuccot, aminél 4 hete már elméletileg az országba érkezett. Kérdés ezek a track követések mennyire megbízhatóak, vagy csak a kínaiak hasalnak be valamit? Vagy hol romlott el a kiszállítás? Idehaza tököl a posta ennyit, vagy mi történt? És ez ugyanez lenne más kínai webes áruházas rendelésnél is vajon? Roppant kíváncsi lennék mi megy mostanában a háttérben és ki a hunyó benne, mert már koronavírus előtt is ez ment bő 1 éve!

(#80800) V/ válasza Zugi (#80799) üzenetére


V/
Topikgazda

Ehhez hasonló a nemzetközi könyvelt postai küldemények nyomkövetési száma:
Rx999999999CN, Lx999999999CN, Ex999999999CN, a kis x egy másik betű. Ezeknél van valódi nyomkövetés, az összes többi esetén a beírt megérkezés nem valószínű hogy igaz, mivel nem könyvelt küldemények, azokat nem kell a postáknak könyvelni és nem is csinálják mert az a szolgáltatás nincs kifizetve.
A logisztikai cégek persze a küldemény azonosítójukhoz irkálhatnak dolgokat amelyek akár igazak is lehetnek, de arra a Magyar Postának nincs ráhatása.
A futár cégek a fentiektől eltérő azonosítókat használnak, többségük csak különböző hosszúságú számokból áll.
Ritkábban járnak a repülőgépek mint a COVID előtt, a szállítások egy része vasúton történik függetlenül attól hogy te esetleg airmailt választottál és a szállítási útvonalon is COVID járvány elleni védekezés van.
Az utóbbi időben bizony 50-75 napok is vannak.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.